تاريخ : 21 / 12 / 1390برچسب:, | 12:35 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

فرشيد يزداني در گفت‌وگو با خبرنگار «اجتماعي» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با اعلام آمار ازدواج دختران زير 15 سال در طول سال‌هاي 85 تا 88 تشريح كرد: در سال 85، 33هزار و 383 دختر زير 15 سال ازدواج كرده‌اند كه اين رقم در سال 86 به 35هزار و 931 مورد، در سال 87 به 37 هزار و 996 مورد و در سال گذشته به 43 هزار و 459 مورد رسيده است.

به گفته وي، آمار ازدواج دختران زير 15 سال در خلال اين سال‌ها نسبت به آمار كل ازدواج‌ها افزايش 45 درصدي داشته است.

عضو انجمن حمايت از حقوق كودكان عنوان كرد: اين ارقام و آمارها براساس آمار سايت سازمان ثبت احوال است و هشدار جدي براي فعالان و سياستگذاران اجتماعي است.



تاريخ : 20 / 12 / 1390برچسب:, | 10:55 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

به گزارش مشرق، روزنامه شرق در ستون "مهم نیست" با اشاره به بدرفتاری پلیس و ماموران دولتی جمهوری آذربایجان با شهروندان ایرانی نوشته است: یک منبع آگاه با اشاره به اوضاع نامناسب فرهنگی و اجتماعی در جمهوری آذربایجان گفته پلیس این کشور عامدانه بر اخذ رشوه و باج اقدام به بدرفتاری با ایرانیان می کند و از هموطنان خواست که با توجه به مخاطرات فراوان از سفر به جمهوری آذربایجان خصوصا در ایام نوروز خودداری کنند. بر خلاف سنت میهمان نوازی مردم جمهوری آذربایجان، پلیس و ماموران دولتی این کشور به انحاء مختلف به اخاذی از ایرانیان می پردازند. وی در ادامه با ابراز تاسف از اینکه سیاست رسمی جمهوری آذربایجان معرفی ایران به عنوان دشمن جمهوری آذربایجان است افزود: بر اثر نفوذ رژیم صهیونیستی در ساختارهای جمهوری آذربایجان به ارگان های رسمی این کشور ابلاغ شده است که عامدانه با ایرانیان بدرفتاری کنند.



تاريخ : 19 / 12 / 1390برچسب:, | 9:24 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

ساعاتي پيش يک هواپيماي مسافر بري آمريکايي به دليل اتمام سوخت مجبور شد در فرودگاه امام خميني (ره) فرود اضطراري کند

به گزارش باشگاه خبرنگاران ،اين هواپيماي مسافربري که از دوحه قطر عازم استانبول ترکيه بود هنگامي که بر فراز مرزهاي هوايي جمهوري اسلامي ايران قرار داشت به علت اتمام سوخت در تماس با برج مراقبت فرودگاه مهر آباد درخواست فرود اضطراري کرد.

مسئولين برج مراقبت فرودگاه مهرآباد در استعلام هاي صورت گرفته متوجه مي شوند که اين هواپيما در اجاره شرکت ماهان است اما به دليل اينکه نام آمريکا را بر بدنه خود داشته است به آن اجازه فرود نمي دهند.

اين هواپيماي آمريکايي سپس به سمت فرودگاه امام خميني (ره) تغيير مسير مي دهد و علت فرود اضطراري را تمام شدن سوخت اعلام مي کند و مسئولان برج مراقبت فرودگاه امام خميني (ره) اجازه فرود را صادر کردند.

پس از فرود اضطراري اين هواپيما در ساعت ۲۰:۰۵ به وقت تهران ، در حالي که مسافران داخل هواپيما حضور داشتند سوخت گيري صورت گرفت تا هواپيماي آمريکايي پس از مدتي فرودگاه امام را اين بار به مقصد شارجه ترک گويد.



تاريخ : 19 / 12 / 1390برچسب:, | 9:20 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

خبرگزاری فارس: آتش سوزی بزرگی در مجتمع تجاری دنیای نور رخ داد.

خبرگزاری فارس: آتش سوزی بزرگ در یک مجتمع تجاری

به گزارش خبرگزاری فارس، ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران با اطلاع از رخداد این حادثه بلافاصله آتش نشانان ایستگاه های 23، 17، 71، 72 و گروه نجات 12 را با چندین دستگاه خودروی حامل تانکر آب، ساعت 3:20 بامداد امروز به محل آتش سوزی در بزرگراه رسالت، نبش خیابان کرمان اعزام کرد.

به گفته امیر مهدیانی – مدیر منطقه 3 عملیات: این آتش سوزی از طبقه منفی 2 این مجتمع 10طبقه شروع و به طبقات بالا که شامل 6 طبقه تجاری، دو طبقه اداری و یک طبقه سالن پذیرائی است رسیده بود و در زمان رسیدن نیروهای آتش نشانی طبقات کاملا شعله ور بود.

وی افزود: آتش نشانان بی درنگ 4نفر از افرادی که در طبقات بالا در میان دود و آتش گرفتار شده بودند با استفاده از نردبان هیدرولیکی پایین آورده و تحویل امدادگران حاضر در محل دادند.

این گزارش حاکی است:به علت شعله وری بالا و دود زیاد ورود ماموران به محل آتش سوزی با دستگاه های تنفسی بسیار مشکل بود و آتش نشانان دچار حالت تهوع، دود زدگی و گرمازدگی شدند.

وی در ادامه گفت : 20 نفر از نیرو های ایستگاه های دیگر نیز به جمع نیروهای عملیات افزوده شدند که 4 نفر از آتش نشانان در این عملیات مصدوم شدند که 2 نفر از آنها به صورت سر پایی مداوا و 2 نفر دیگر به بیمارستان منتقل شدند.

مدیر منطقه 3عملیات تصریح کرد : این محل بارها از سوی آتش نشانی مورد بازدید قرار گرفته است و تذکرات لازم از سوی کارشناسان پیشگیری به مدیریت این مجموعه داده شده که متاسفانه هیچ توجهی صورت نگرفته است.

وی خاطرنشان ساخت: مجتمع تجاری نور بیمه آتش سوزی نبوده است و با توجه به گستردگی آتش سوزی خسارت فراوان مالی بر جای گذاشت.

امیر مهدیانی ضمن آرزوی سلامتی برای شهروندان از آنان خواست: در ایام پایان سال نکات ایمنی را رعایت کنند و صاحبان اماکن و پاساژهای تجاری با رعایت نکات ایمنی و نصب تجهیزات لازم در مراکز خرید اقدام کنند.



تاريخ : 18 / 12 / 1390برچسب:, | 8:37 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

خراسان نوشت: پس از فرار خاوری مدیرعامل سابق بانک ملی از کشور، یک مقام مسئول با ابلاغ بخشنامه ای، دستور داده اولا محمدرضا خاوری و همسر وی ممنوع المعامله شده و حق انتقال اموال خود را به فرد دیگری نخواهند داشت و ثانیا برخی املاک شناسایی شده در تهران که به نام این دو نفر است نیز توقیف می شوند.



تاريخ : 18 / 12 / 1390برچسب:, | 8:17 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

فرمانده پليس راه از توقيف خودروي هيوندا سوناتا با سرعت 170 کيلومتر در ساعت در آزادراه تهران ـ کرج خبر داد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني پليس، سرهنگ محمدرضا مهماندار با اشاره به توقيف خودروي هيوندا که با سرعت غيرمجاز در حال رانندگي بود، اظهار داشت: ساعت 1:30 بامداد روز دوشنبه ماموران پليس در آزادراه تهران - کرج خودروي هيونداي سوناتايي را که با سرعت 170 کيلومتر در ساعت مشغول رانندگي بود شناسايي و توقيف کردند و از راننده متخلف نيز تست سلامت گرفته شد.

وي افزود: همچنين ساعت 1:30 دقيقه روز يکشنبه در همين آزادراه خودروي پژو 206 که با سرعت 155 کيلومتر در حال تردد بود شناسايي و به علت سرعت غيرمجاز توقيف شد.

فرمانده پليس راه کشور گفت: خودروي پرايدي نيز ساعت 19:45 دقيقه روز يکشنبه در حالي که با سرعت 141 کيلومتر در حال تردد در آزادراه کرج - قزوين بود شناسايي و توقيف شد.



تاريخ : 17 / 12 / 1390برچسب:, | 12:17 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

روزنامه شرق در ستون "مهم نیست" خبر از انتصاب خرازی به عنوان دبیر ستاد راهبری توسعه علوم و فناوری های شناختی از سوی سلطانخواه داده و نوشته است: کمال خرازی، رئیس پژوهشگاه علوم نشاختی با حکم معاون علمی و فناوری رئیس جمهور به عنوان دبیر ستاد راهبری توسعه علوم و فناوری های شناختی منصوب شد. سلطانخواه، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در مراسم اعطای حکم دبیری ستاد راهبری توسعه علوم و فناوری های شناختی به دکتر کمال خرازی طی سخنانی وی را از سرآمدان ورود به فناوری های علوم شناختی در کشور دانست
 



تاريخ : 15 / 12 / 1390برچسب:, | 10:54 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

وکلای ملت مصوبه کردند که ثبت نکاح موقت با باردار شدن زوجه، توافق طرفین و شرط ضمن عقد الزامی شود.

به گزارش فارس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه جلسه علنی صبح امروز (دوشنبه) به بررسی مواد مراعا مانده از لایحه حمایت خانواده پرداخته و ماده 22 این لایحه را که یکی از مواد جنجالی لایحه مذکور بود را برسی و تصویب کردند.
 
وکلای ملت در ماده 22 مقرر کردند که نظام حقوقی جمهوری اسلامی ایران در جهت استحکام نظام خانواده از نکاح دائم حمایت می‌کند و نکاح موقت نیز با لحاظ شرایطی ذیل الزامی است.
 
1- بار دار شدن زوجه
 
2- توافق طرفین
 
3- شرایط ضمن عقد
 
وکلای ملت همچنین در تبصره ذیل این ماده مصوبه کردند که ثبت نکاح موقت باید در دفاتر اسناد رسمی ازدواج و یا ازدواج و طلاق و با آئین نامه‌ای که بعدا تصویب خواهد شد به ثبت برسد.
 
وکلای ملت این ماده را با 104 رای موافق، 6 رای مخالف و 12 رای ممتنع به تصویب رساندند.



تاريخ : 15 / 12 / 1390برچسب:, | 10:19 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

معاون دانشجویان داخل وزارت علوم با اشاره به جزئیات مرخصی زایمان دانشجویان دانشگاههای دولتی، گفت: با ابلاغ آیین نامه ای از سوی وزارت علوم، زنان دانشجو می توانند تا 5 نیمسال تحصیلی از مرخصی زایمان استفاده کنند.

مجتبی بذرافشان در گفتگو با مهر با اعلام این خبر اضافه کرد: به منظور تکریم بنیان خانواده و نقش و جایگاه ویژه تربیتی مادران، همچنین ضرورت حضورشان کنار نوزادشان، به ویژه در 2 سال نخست زندگی فرزندانشان، وزارت علوم تسهیلاتی را برای دانشجویان زن باردار به منظور ادامه تحصیل آنان فراهم کرده است.
 
وی گفت: این دسته از دانشجویان می توانند حداکثر تا 5 نیمسال تحصیلی از مرخصی بدون احتساب در سنوات برای تمام مقاطع تحصیلی استفاده کنند.
 
معاون دانشجویان داخل وزارت علوم اظهار داشت: یک نیمسال تحصیلی مربوط به پیش از زایمان و 4 نیمسال تحصیلی حداکثر برای بعد از زایمان در نظر گرفته شده است.
 
به گفته بذرافشان این موضوع در آیین نامه کمیسیون موارد خاص استانها پیش بینی شده و آیین نامه آن در یک هفته آینده به دانشگاه ابلاغ و از اول سال آینده اجرایی می شود.
 
وی یادآوری کرد که این آیین نامه فعلاً برای دانشگاههای دولتی امکانپذیر است.



تاريخ : 15 / 12 / 1390برچسب:, | 9:45 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

خبرگزاری فارس: صبح امروز بخشی از بازار تهران بزرگ بر اثر انفجارمهیب انبار ترقه آتش گرفت اما هیچ کس کشته نشد.

خبرگزاری فارس: انفجار انبار ترقه در بازار تهران

به گزارش خبرگزاری فارس،ساعت 05:39دقیقه دوشنبه زنگ سامانه 125 به صدا درآمد و به ستاد فرماندهی آتش نشانی پایتخت خبر رسید یک انبار ترقه در سرای «صلحی» بازار بزرگ تهران منفجر شده است. همان موقع گروه های عملیاتی ایستگاه های 1، 4، 7 و 97 روانه انبار شعله ور شدند و «عملیات 125» آغاز شد.

ده ها فروشگاه و انبار لوازم التحریردر معرض خطر بود که آتش نشانان از چند جهت به مهار آتش پرداختند و از گسترش دامنه شعله های سرکش جلوگیری کردند.

شواهد نشان می دهد رعایت نکردن اصول ایمنی منجر به انفجار مهیب در سرای صلحی- پله نوروزخان- شده بود. هنوز اما میزان خسارت های مالی عنوان نشده است. لکه گیری در سرای «صلحی» ادامه دارد.



تاريخ : 15 / 12 / 1390برچسب:, | 8:7 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

بر اساس اعلام سازمان ثبت احوال افرادی که نام خانوادگی آنان نامناسب است با داشتن ۱۲ دلیل می توانند به راحتی برای تغییر نام خانوادگی خود اقدام کنند.



ادامه مطلب
تاريخ : 14 / 12 / 1390برچسب:, | 11:13 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

به گزارش مشرق به نقل از ایسنا، سيد علي يزديخواه ، درباره اينكه ممكن است مدارس در روزهاي 27 و 28 اسفندماه تعطيل باشند، گفت: تاكنون برنامه‌اي براي تعطيلي مدارس در نظر گرفته نشده است چرا كه آموزش و پرورش تابع قوانين كشوري است و تا زماني كه ادارات داير باشند مدارس نيز فعاليت آموزشي خود را خواهند داشت.

وي درباره اخذ مرخصي فرهنگيان و كارمندان آموزش و پرورش نيز گفت: كارمندان ادارات مي‌توانند بر اساس مصوبه‌اي كه هيات دولت اعلام كرده دو روز آخر سال را مرخصي بگيرند اما با توجه به اينكه تدريس و مدرسه تعطيل‌بردار نيست لذا معلمان نمي‌توانند در اين قالب كلاسها را تعطيل كنند.

يزديخواه همچنين تصريح كرد: آموزش و پرورش دستگاهي است كه شرايط خاص خود را دارد و تنها در صورتي كه هيات دولت دو روز پاياني سال را تعطيلي اعلام كند ما نيز تابع قوانين كشوري خواهيم بود.



عقاب نیوز:

به گزارش سرویس اجتماعی برنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس، سرهنگ احمد رستمی با اشاره به افزایش روز افزون تقاضای خدمات شماره گذاری جهت تعویض پلاک از سوی شهروندان در روزهای پایانی سال، اظهارداشت: به منظور تسهیل و تسریع در ارایه خدمات به شهروندان با پیش بینی تمهیدات لازم از جمله افزایش ظرفیت پذیرش مراکز تعویض پلاک و نقل و انتقال خودرو و نیز تقویت نیروی انسانی؛ ساعات کار این مراکز در تهران و سراسر کشور از این هفته افزایش می‌یابد.

به گفته وی، ساعت کار مراکز تعویض پلاک و نقل و انتقال خودرو از ساعت 14 به ساعت 18 افزایش می‌یابد.

رییس مرکز شماره گذاری پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا با بیان اینکه مراکز تعویض پلاک از ساعت 7 صبح آماده ارایه خدمات به شهروندان است، گفت: به علت حضور شهروندان از ساعت 9:30 به این مراکز شاهد پیک کاری مراکز مزبور از ساعت 10 تا 13:30 هستیم لذا از شهروندان در خواست می شود در ساعات اولیه صبح به این مراکز مراجعه کنند.

سرهنگ رستمی به مالکان وسیله نقلیه که قصد اخذ خدمات شماره گذاری از جمله تعویض پلاک و نقل و انتقال دارند، توصیه کرد: جهت مراجعه به مراکز مزبور ابتدا با شماره گویای شبانه روزی 48010000 و 88288888 تماس بگیرند و اطلاعات لازم در خصوص مدارک و شرایط لازم برای در خواست مورد نیاز را کسب کنند.



تاريخ : 12 / 12 / 1390برچسب:, | 11:5 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

به گزارش سرویس اجتماعی برنا به نقل از اداره كل آموزش و پرورش شهر تهران ، كلیه مدارس در مناطق 19 گانه شهر تهران در مقاطع مختلف تحصیلی اعم از مدارس دولتی و غیردولتی در نوبت صبح و عصر فردا تعطیل می باشند.

بر اساس این گزارش، استقرار بیشتر حوزه های اخذ رای در مدارس ، حضور هزاران نفر از فرهنگیان در شعب اخذ رای و احتمال طولانی شدن زمان شمارش آراء از دلایل اصلی تعطیلی مدارس شهر تهران اعلام شده است.

گفتنی است ؛یكهزار و 710 مدرسه در سطح شهر تهران و 18 هزار معلم در شعب اخذ رای از صبح امروزجمعه 13 اسفند ماه تا ساعات پایانی شمارش آرا در اختیار شعب اخذ رای قرار دارند.

لازم به ذكر است ؛ مردم شهر تهران می بایست از بین555 داوطلب مجلس شورای اسلامی 30 نماینده خود را در سه هزار و 251 شعبه اخذ رای و 283 صندوق سیار انتخاب كنند.
 



تاريخ : 8 / 12 / 1390برچسب:, | 2:26 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به تغییر برخی از مدیران این دانشگاه گفت: معاونان آموزشی، پژوهشی و اداری-مالی دانشگاه آزاد اسلامی تغییر کردند.
 
فرهاد دانشجو در پاسخ به پرسش مهر در خصوص تغییر معاونان این دانشگاه گفت: دکتر حسین بلندی به عنوان معاون آموزشی، دکتر محمد خجسته به عنوان معاون مالی و اداری و دکتر علی افشار به عنوان معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی منصوب می شوند.
 
وی در ادامه گفت: سایر مدیران و معاونان این دانشگاه از جمله دکتر کریم زارع معاون پارلمانی دانشگاه آزاد، دکتر عبدالله سجادی جاغرق رئیس مرکز آزمون، دکتر ترابی معاون بین الملل دانشگاه و دکتر یحیوی معاون پزشکی دانشگاه باقی می مانند.
 
رئیس دانشگاه آزاد درباره علت تغییر سه معاون دانشگاه آزاد اعلام کرد: این تغییر به نشان ضعف کاری آنان نبوده بلکه قرار است در پست های دیگری از آنان استفاده شود.
 
وی در پاسخ به پرسش دیگر مهر درباره اداره همکاری دکتر جاسبی گفت: همانطور که دکتر جاسبی امروز در سخنان خود اشاره کرد برای وی پست اجرایی در نظر گرفته نمی شود اما دکتر جاسبی را به عنوان مشاور عالی دانشگاه آزاد اسلامی منصوب می کنم تا از همفکری و مشورت وی استفاده شود.
 
دانشجو افزود: درباره تغییر مدیران رسانه ای دانشگاه نیز طی چند روز آینده تصمیم گیری می شود.
 
 تا دقیقی دیگر احکام معاونان جدید دانشگاه به آنها اعطا می شود.



تاريخ : 3 / 12 / 1390برچسب:, | 9:9 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

مديركل پيش‌بيني و هشدار سريع سازمان هواشناسي گفت: موج جديد بارش برف و باران از شنبه آغاز مي‌شود.
 

مهندس عبدالرضا اميدوارشهري افزود: بر اساس نقشه‌هاي پيش‌يابي هواشناسي طي سه روز آينده در اغلب مناطق كشور جوي نسبتا آرام و پايدار حاكم خواهد بود. همچنين طي روز چهارشنبه در مناطقي از جنوب و جنوب شرق كشور وزش باد و گرد و خاك رخ خواهد داد.

وي افزود: در روز شنبه با ورود سامانه جديد بارشي به كشور براي مناطقي از غرب، جنوب غرب و دامنه‌هاي مركزي و جنوبي زاگرس ابرناكي، بارش باران و در مناطق سردسير بارش برف پيش‌بيني مي‌شود.

مديركل پيش‌بيني و هشدار سريع سازمان هواشناسي كشور به وضعيت هوا در تهران اشاره كرد و گفت: بر اين اساس در روز پنجشنبه آسمان تهران صاف تا كمي ابري در پاره‌اي نقاط با غبار صبحگاهي در بعدازظهر وزش باد پيش‌بيني مي‌شود كه حداقل و حداكثر دما در اين روز به صفر و هفت مي‌رسد. همچنين در روز جمعه آسمان پايتخت صاف در پاره‌اي نقاط با غبار صبحگاهي در اوايل شب ابري خواهد بود كه حداقل و حداكثر دما در اين روز به دو و 9 درجه سانتيگراد بالاي صفر مي‌رسد.

اميدوارشهري تصريح كرد: همچنان حداقل دماي هواي 24 استان كشور در روز پنجشنبه به زير صفر مي‌رود از سوي ديگر در اين مدت استان‌هاي خراسان شمالي و زنجان با حداقل دماي 12 درجه سانتيگراد زير صفر سردترين و هرمزگان با 13 درجه سانتيگراد بالاي صفر گرمترين استان‌هاي كشور هستند. (ايسنا)



تاريخ : 2 / 12 / 1390برچسب:, | 1:51 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

از شبکه من وتو پخش شد؛
با میهمان نامحرم راحت باشید!
شبکه من وتو در برنامه بفرمایید شام ارتباط زن و مرد را لازمه یک میهمانی دانست.

به گزارش سرویس فرهنگی اجتماعی جام نیوز، در برنامه بفرمایید شام شبکه من وتو که سه زن و یک مرد شرکت کنندگان آن بودند، میزبان که زن بود در مصاحبه با مجری گفت: «کاش آقا یونس امشب با ما راحت باشد و بتوانیم بزنیم و برقصیم و اگر فرصتی بود هر کاری خواستیم انجام بدهیم»!؟
ناگفته نماند هدف اصلی این برنامه گسترش و عادی سازی آزادی های بی قید و بند زنان و مردان نامحرم می باشد که در فرهنگ اصیل ایرانی هیچ جایگاهی ندارد و از همه مهمتر باورهای دینی ما حیطه ارتباط با نامحرم را مشخص کرده و هیچ ایرانی با اصالتی نمی تواند قبول کند که ناموسش با مردان نامحرم مشروب بخورد و برقصد و...
احترام به خانواده و وفاداری همسران به یکدیگر لازمه اصلی یک کانون خانواده سالم می باشد که شبکه های مروج فرهنگ غرب، خیانت همسر به یکدیگر ، همجنس گرایی ، شیطان پرستی را ترویج می کند .

کد/



تاريخ : 30 / 11 / 1390برچسب:, | 10:19 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

رئیس سازمان ثبت احوال کشور از صدور کارت ملی هوشمند در نیمه دوم سال ۹۱ خبر داد و گفت: در آینده‌ای نزدیک کارت ملی هوشمند جایگزین شناسنامه خواهد شد.

به گزارش فارس، محمد ناظمی اردکانی شامگاه شنبه در نشست شورای هماهنگی ثبت احوال خراسان شمالی همچنین شمار ثبت وفات سالانه در سازمان ثبت احوال کشور را ۴۰۰ هزار مورد ذکر کرد.
 
وی اظهار داشت:همچنین سالانه ۹۰۰هزار واقعه ازدواج و۱۴۰ هزار مورد طلاق به ثبت می‌رسد.



ادامه مطلب
تاريخ : 23 / 11 / 1390برچسب:, | 8:38 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

به گزارش مشرق به نقل از مهر، حدود یک ماه قبل مردی با مراجعه به شعبه دوم دادسرای ورامین با طرح شکایتی گفت: من راننده سرویس یکی از ارگان های نظامی هستم. امروز صبح وقتی خواستم به دنبال کارکنان بروم متوجه سرقت اتوبوس شدم.
 
پس از این شکایت پرونده برای رسیدگی در اختیار کارآگاهان مبارزه با سرقت پلیس آگاهی قرار گرفت و ماموران تجسس ها برای شناسایی سارقان را آغاز کردند. در حالی که هیچ ردی از سارق یا سارقان در دست نبود چند شکایت مشابه دیگر نیز در اداره آگاهی مطرح شد.
 
بررسی شکایت ها نشان داد، تمام سرقت ها نیمه های شب انجام شده و دزدان سراغ اتوبوس ارگان های نظامی می روند. با توجه به نحوه سرقت ها ماموران احتمال دادند سارقان حرفه ای مرتکب این دزدی ها می شوند به همین خاطر تحقیقات را روی سارقان حرفه ای و سابقه دار تمرکز کرده و ردپای یک تبهکار حرفه ای به نام سعید را در این سرقت ها کشف کردند.
 
در ادامه با ردیابی های پلیسی سعید در ورامین شناسایی و دستگیر شد. او در بازجویی های مقدماتی منکر سرقت شد اما در ادامه لب به اعتراف گشود و گفت: از حدود یک ماه قبل با همدستی یکی از دوستان سرقت ها را آغاز کردیم. نیمه های شب در شهر پرسه می زدیم و اتوبوس هایی که در محل های خلوت پارک شده بودند را شناسایی می کردیم. بعد هم آن را سرقت کرده و به دو مالخر در تهران و قزوین می فروختیم. به دلیل این سراغ خودروهای نظامی می رفتیم که می دانستیم در این ماجرا راننده متضرر نمی شود.
 
با این اعترافات ماموران همدست سعید و دو مالخر را دستگیر کرده و موفق به کشف 9 اتوبوس سرقتی شدند.



تاريخ : 23 / 11 / 1390برچسب:, | 8:36 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

به گزارش مشرق به نقل از ایسنا، سردار حسين رحيمي با تاكيد بر اين كه خوشبختانه با اطلاع‌رساني صورت گرفته ورود تاكسي‌هاي غير پلاك تهران به داخل محدوده طرح ترافيك و زوج و فرد به ميزان قابل توجهي كاهش يافته است افزود: در عين حال به تمامي رانندگان تاكسي غيرپلاك تهران مجددا هشدار مي‌دهيم كه در صورت ورود به محدوده طرح ترافيك و زوج و فرد قطعا جريمه مي‌شوند.
 
وي از ممنوعيت تردد خودروهاي عمومي با پلاك «ع» غير شهر تهران به محدوده طرح ترافيك و زوج و فرد از اول اسفندماه خبر داد و افزود: بر اين اساس اين خودروها نيز در صورت ورود به محدوده طرح ترافيك و زوج و فرد هر ساعت مبلغ 20 هزار تومان جريمه خواهند شد.
 
رييس پليس راهور تهران تاكيد كرد: بر اساس مذاكرات انجام شده با شهرداري تهران اين دسته از خودروهاي عمومي و تاكسي‌هاي غير پلاك شهر تهران در صورتي كه نياز به ورود به محدوده طرح ترافيك و زوج و فرد دارند مي‌توانند با دريافت آرم‌هاي روزانه و هفتگي به اين محدوده تردد كنند.
 
وي اجراي اين طرح را در راستاي ساماندهي تردد در محدوده مركزي شهر و درخواست بخش‌هاي ذيربط در اين خصوص عنوان كرد و گفت: در عين حال سازمان تاكسيراني تهران و اتحاديه مربوطه در خصوص خودروهاي عمومي پايتخت نيز بايد نظارت ويژه‌اي بر فعاليت اين خودروها داشته باشند تا در روزهاي واپسين سال شهروندان با مشكل تردد و كمبود وسايط حمل و نقل عمومي مواجه نشوند.
 
رييس پليس راهور تهران با اشاره به استقرار تيم‌هاي ويژه براي برخورد با خودروهايي كه به صورت غيرمجاز وارد محدوده طرح ترافيك مي‌شوند تصريح كرد: خودروهاي سيار مجهز به دوربين‌هاي ثبت تخلف طرح ترافيك نيز در اين محدوده گشت‌زني و نسبت جريمه خودكار خودروهاي غيرمجاز اقدام مي‌كنند.



تاريخ : 23 / 11 / 1390برچسب:, | 9:55 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

دسترسی به سرویس جی میل از روز پنجشنبه در برخی نقاط ایران دچار مشکل شده است.

به گزارش الف، سرعت اینترنت که از صبح روز جمعه در برخی نقاط کشور کم شده بود از حوالی عصر جمعه تقریبا به حالت عادی بازگشت اما دسترسی به جی میل همچنان مقدور نیست.

سایر سرویس دهنده های پست الکترونیک از جمله یاهو فعال هستند.

کاهش سرعت اینترنت در روز جمعه طبق معمول با سکوت مسئولان همراه بود و  باعث نارضایتی کاربران شد.

سکوت مسئولان مخابرات در مواقع کندی سرعت یا قطع سراسری اینترنت اغلب باعث رواج شایعات و سواستفاده دشمنان کشور می شود.



تاريخ : 23 / 11 / 1390برچسب:, | 9:20 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: بلیت سفرهای نوروزی برون شهری از امروز به صورت اینترنتی پیش فروش می شود.

شهریار افندی زاده در مصاحبه با خبرنگار واحد مرکزی خبر با بیان اینکه طرح سفرهای نوروزی از ۲۵ اسفند آغاز و تا ۱۵ فروردین سال ۹۱ ادامه خواهد یافت، گفت: افرادی که قصد سفرهای برون شهری و استفاده از حمل و نقل عمومی را دارند می توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی www.mosaferyar.ir بلیت خود را تهیه کنند.
وی افزود: امسال در بیش از هزار مرکز در سراسر کشور عملیات پیش فروش بلیت برای سفرهای نوروزی انجام می شود.
افندی زاده گفت: سال گذشته سه میلیون بلیت با شیوه پیش فروش تهیه شد و ۴۳ میلیون مسافر نیز با حمل و نقل عمومی جابجا شدند.
وی پیش بینی کرد: امسال ۶ تا ۱۰ درصد سفرهای برون شهری با وسایل نقلیه عمومی بیشتر از سال گذشته شود.
افندی زاده گفت: استفاده از سرویس های سواری دربستی امسال مورد توجه قرار گرفته و مردم می توانند با دراختیارگرفتن این سرویس ها سفر کنند.
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با اشاره به اینکه امسال استفاده از مینی بوس های ویژه برای سفرهای نوروزی در دستورکار قرار دارد افزود: حدود ۴ هزار مینی بوس ویژه در ناوگان مینی بوسرانی نیز اماده خدمات رسانی به مسافران نوروزی خواهند بود.
افندی زاده گفت: برای ارائه خدمات بهتر و یک سر خالی برگشت ناوگان، قیمت بلیت ها از ۲۵ اسفند تا ۱۵فروردین ۲۰درصد افزایش می یابد و از ۱۵فروردین تمام شرکت ها و موسسات حمل و نقل موظفند قیمت ها را به روال سابق برگردانند.



تاريخ : 23 / 11 / 1390برچسب:, | 9:13 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

معاون فنی ــ مهندسی پلیس راهور با هشدار مورد خرید خودروهای گذر موقت گفت:اگر خودروی گذر موقتی پس از مهلت قانونی از کشور خارج نشود در حکم کالای قاچاق محسوب می شود و علاوه بر توقیف با فرد متخلف برخورد می شود.

به گزارش مهر،‌ سرهنگ علیرضا جهانگیری ظهار داشت: براساس قانون تنها ثبت کننده سفارش واردات این خودروها یا رانندگان قانونی آنها می توانند از خودروهای گذر موقت در کشور استفاده کنند. استفاده هر فرد دیگری از این خودروها تخلف است و خودرو از سوی ماموران راهور توقیف می شود.

وی با اعلام اینکه نقل و انتقال خودروهای گذر موقت ممنوع است گفت: متاسفانه عده‌ای از افراد این خودروها را وارد کشور کرده و پس از نقل و انتقال از کشور خارج می‌کنند در حالی که نقل و انتقال خودروی گذر موقت ممنوع است.

معاون فنی مهندسی پلیس راهور از ممنوعیت نقل و انتقال وکالتی خودروها خبر داد و تاکید کرد: با توجه به افزایش نقل و انتقال خودرو در روزهای پایانی سال رانندگان باید توجه داشته باشند از نقل و انتقال وکالتی خودداری کرده و در صورت فروش خودرو پلاک را نیز فک کنند.



تاريخ : 23 / 11 / 1390برچسب:, | 9:8 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

ایسنا: رئيس پليس آگاهي ناجا گفت: احتمال افزايش سرقت از منازل و نيز زورگيري از افرادي که سکه و ارز خود را از بانک تحويل مي‌گيرند، متصور است.

سردار سيد ابوالحسن بتولي ا اشاره به احتمال افزايش سرقت از منازل و نيز زورگيري از افراد به هنگام خريد و فروش سکه و ارز خاطرنشان کرد: گسترش سرقت از منازل و نيز زورگيري از افراد به هنگام تحويل گرفتن سکه و ارز از بانک‌ها و صرافي‌ها متصور است و به همين دليل بررسي اين موضوع در دستور کار پليس آگاهي است.

رئيس پليس آگاهي ناجا با بيان اين که احتمال افزايش سرقت از منازل به هنگام تعطيلات نوروزي نيز وجود دارد، تصريح کرد: در همين راستا سعي کرده‌ايم توانمندي پليس را تقويت کنيم تا آمادگي هرگونه برخورد با سارقان و مجرمان را داشته باشيم.



تاريخ : 19 / 11 / 1390برچسب:, | 11:56 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

به دلیل بارش برف و برودت هوا، نوبت عصر تمام مدارس تهران امروز تعطیل است.

 
حمیدرضا مختارنژاد، مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران در گفت‌وگو با فارس  اظهار داشت: به دلیل بارش برف و برودت هوا، نوبت عصر تمام مدارس آموزش و پرورش شهر تهران در تمام مقاطع امروز تعطیل است.
 
به گزارش توانا، صبح امروز نیز به دلیل بارش برف، نوبت صبح تمام مقاطع تحصیلی بخش‌های روستایی مناطق 5 و 8 آموزش و پرورش شهر تهران تعطیل شد.



تاريخ : 18 / 11 / 1390برچسب:, | 10:4 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

معاون وزیر نفت و مدیر عامل شركت ملی گاز ایران با قدردانی از در صرفه جویی مصرف گاز گفت: موج دوم سرما در پیش است و مردم همچون گذشته در مصرف گاز صرفه جویی كنند.

جواد اوجی در حاشیه تجدید میثاق مسوولان و كاركنان وزارت نفت با آرمانهای بنیانگذار انقلاب اسلامی در حرم مطهر امام خمینی (ره) در گفت و گو با ایرنا افزود: برودت سرما و بارش برف در چند روز گذشته در استانهای كشور موجب كاهش 12 تا 15 درجه ای دما شد.

وی اظهار داشت: خوشبختانه با تلاش كاركنان شركت گاز در هیچ جای كشور قطعی گاز و افت فشار نداشتیم و عملیات گازرسانی در سراسر كشور در بخش تجاری و خانگی روند مطلوبی دارد.

اوجی همچنین خاطر نشان كرد: روز گذشته مصرف گاز در كشور به بالاترین و بی سابقه ترین مقدار مصرف گاز خود یعنی 556 میلیون متر مكعب رسید و 82 درصد مصرف در این روز مربوط به واحدهای تجاری و خانگی بود.

وی با بیان اینكه تولید گاز همه ساله در كشور رو به افزایش است گفت: 13 پالایشگاه،200 هزار كیلومتر خطوط انتقال و 65 ایستگاه تقویت فشار در كشور هم اكنون برای تولید و انتقال گاز فعال است و عمده تجهیزات مربوط به این صنعت در داخل توسط متخصصان ایرانی و بومی كشور راهبری می شود.



تاريخ : 17 / 11 / 1390برچسب:, | 12:50 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا





تاريخ : 14 / 11 / 1390برچسب:, | 8:9 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

رييس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ از برگزاري نخستين جلسه شوراي هماهنگي ترافيك شهر تهران پس از گذشت چند سال خبر داد و گفت: در اين جلسه كه به رياست شهردار تهران تشكيل شد، مقرر شد معاونت حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران به قيد فوريت نسبت به تجهيز محدوده زوج و فرد به دوربين‌هاي مكانيزه و كنترلي اقدام كنند.

سردار حسين رحيمي روز جمعه در گفت‌وگو با ايسنا، با اشاره به اينكه در اين جلسه حدود وظايف و اختيارات اعضاي شورا با استناد به مواد قانوني تعيين شد تصريح كرد: همچنين در جلسه شوراي هماهنگي ترافيك شهر تهران موضوع احداث خط اتوبوس تندرو در بزرگراه رسالت از چهارراه دردشت تا پايانه بيهقي مورد بحث قرار گرفت و مقرر شد كه در اين خصوص مطالعات بيشتري صورت گرفته و موضوع در جلسه آينده بررسي شود.

وي خاطرنشان كرد: در اين جلسه كه با حضور نماينده وزارت كشور تشكيل شد مقرر شد كه جلسات شوراي عالي ترافيك شهر تهران به صورت ماهانه تشكيل شود.



تاريخ : 13 / 11 / 1390برچسب:, | 10:48 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

تهران / واحد مرکزی خبر / اجتماعی 1390/11/13 نیروی انتظامی خروج زائران ایرانی به مقصد سوریه از طریق مرزهای زمینی را ممنوع کرد. سردار سرتیپ صادقی رئیس پلیس گذرنامه و اتباع بیگانه نیروی انتظامی در مصاحبه با خبرنگار ما، با اعلام این خبر گفت: با توجه به اقدامات گروه های تروریستی و معاند، نیروی انتظامی از فردا از سفرهای زمینی زائران ایرانی به سوریه جلوگیری می کند.



تاريخ : 13 / 11 / 1390برچسب:, | 6:45 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:


تهران / واحد مرکزی خبر/ فرهنگی 1390/11/13 سازمان حج و زیارت در اطلاعیه اعلام کرد: نتایج قرعه کشی عمره مفرده دور جدید از15بهمن از طریق بانک های عامل به چهار روش اطلاع رسانی خواهد شد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت؛ بانک های ملی و ملت از شنبه15بهمن نتایج قرعه کشی سپرده گزاری عمره مفرده (24ر6ر1390تا24ر7ر1390) را با ارسال پیامک، ارسال پستی (مکتوب)‌ نتیجه قرعه‌کشی به نشانی سپرده‌گذاران و درج نتایج قرعه کشی در پایگاه اینترنتی بانک‌ها به اطلاع سپرده گذاران می رساند. WWW.BMI.IR نشانی اینترنتی بانک ملی وwww.bankmellat.ir نشانی اینترنتی بانک ملت است. مراجعه به شعبات بانک ملی و ملت روش دیگری است که سپرده گذاران می توانند از این طریق از نتایج قرعه کشی آگاه شوند. همچنین سپرده گذاران می توانند از شنبه آینده با مراجعه به نشانی WWW.HAJNEWS.IR از نتایج قرعه کشی آگاه شوند



تاريخ : 13 / 11 / 1390برچسب:, | 11:21 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

فارس: اسامی 11 زائر ایرانی که روز گذشته در سوریه گروگان گرفته شده‌اند، اعلام شد.

روز گذشته 11 نفر از زائران یک کاروان ایرانی که عازم زینبیه دمشق بودند، پس از خروج از شهر حلب توسط گروهی از معارضان سوری به گروگان گرفته شدند.

اسامی این 11 زائر به این شرح است:

1.غلامحسین درویشی

2.محمدسرهنگ فلاح

3.صحبت الله حسین پور

4.شاه مراد نجفی

5.علی محمودی

6.حسن بازگیر

7.شاه قلی کردعلی وند

8.علی عباس رزانی

9.درویش علی فتحی پور

10.چراغ علی عالی پور

11.نورالدین بهاروند
 



تاريخ : 12 / 11 / 1390برچسب:, | 1:15 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

به گزارش «خراسان»، پس از اتفاقات و حواشي که درباره فرود برخي هواپيماها در تهران پيش آمده و به تيتر روزنامه ها تبديل شد، گفته مي شود سازمان هواپيمايي کشوري در نامه اي به همه شرکت هاي هواپيمايي و فرودگاهها، به آنها تاکيد کرده است که با توجه به اين رويدادهاي پروازي، خلبانان براي اقدام جهت فرود در فرودگاه بين المللي مهرآباد در شرايط بد جوي و ديد کم، بايد از دستگاه مدرن ILS استفاده کنند.



تاريخ : 12 / 11 / 1390برچسب:, | 7:30 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

رئیس پلیس فرودگاه های کشور، از آمادگی کامل پلیس فرودگاه برای خدمات رسانی به حجاج عمره مفرده خبر داد.
 
به گزارش واحد مرکزی خبر ، سردار سرتیپ حیدری در کارگاه آموزشی مدیران پلیس فرودگاه های کشور با اشاره به اینکه پلیس عربستان در سه سال گذشته، هیچ زائر حج عمره و تمتع را دستگیر نکرده است، افزود: این موفقیت، حاصل تلاش و حضور پر رنگ پلیس فرودگاه ها در جلسات توجیهی کاروان ها، آموزش همگانی، تبلیغات و هشدارهای پلیسی است.
 
وی با اشاره به  ماده 17 قانون مبارزه با مواد مخدر گفت: بر طبق این قانون، چنانچه هر تبعه ایرانی با هر قصدی اقدام به حمل یا قاچاق مواد مخدر به هر میزان کند و در فرودگاه ‌های کشور دستگیر شود گذرنامه وی باطل و از یک سال تا 5 سال ممنوع ‌الخروج می‌شود.
 
سردار حیدری افزود: برای بار دوم، چنانچه فرد به هر مقداری که مواد مخدر داشته باشد اگر در پرواز خارجی دستگیر شود گذرنامه وی باطل و از 5 تا 15 سال ممنوع‌ الخروج می ‌شود.
 
 
وی گفت:  در صورتی که در پروازهای داخلی و خارجی اعم از سیاحتی و زیارتی حتی اگر یک گرم مواد مخدر کشف شود مسافر از ادامه سفر بازخواهد ماند و در صورتی که پرواز خارجی باشد، گذرنامه و ویزای وی باطل می‌شود.
 
 
رئیس پلیس فرودگاه های کشور با بیان اینکه حمل متادون بدون مجوز در پروازهای داخلی جرم محسوب می شود و مجازات دارد، گفت: این گروه از مسافران فقط در صورت داشتن کارت درمان از کلینک‌های خودمعرف وزارت بهداشت و درمان و یا سازمان بهزیستی می‌توانند با خود متادون حمل کنند.
 
 
سردار حیدری افزود:  در پروازهای خارجی، متادون کشف شده ضبط می‌ شود زیرا در برخی کشورها از جمله کشورهای حاشیه خلیج ‌فارس متادون را معادل روانگردان ها می‌‌ دانند.
 
 
رئیس پلیس فرودگاه های کشور با اشاره به نوسازی و بازسازی دستگاه های کمک بازرسی فرودگاه از قبیل بادی اسکنر، بیوسنسور، گیت ری، آموزش ماموران پلیس در 17 فرودگاه کشور و آشنایی آنها با انواع جاسازی موادمخدر گفت: با توجه به پیچیدگی جاسازی موادمخدر، پلیس با دقت عمل و نصب دستگاه های پیشرفته نسبت به کشف و ضبط مواد اقدام خواهد کرد.



تاريخ : 12 / 11 / 1390برچسب:, | 7:20 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

به گفته مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی بارش‌ها در این روز در نیمه شمالی کشور بصورت برف است. همچنین خلیج‌فارس از چهارشنبه صبح تا اواخر پنجشنبه با وزش باد و دریا مواج مواجه است.



ادامه مطلب
تاريخ : 11 / 11 / 1390برچسب:, | 11:13 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

به گزارش مشرق به نقل از فارس، حمیدرضا ارشادمنش درباره افزایش 10 درصدی نرخ آرم طرح ترافیک گفت:‌هیچ‌چیزی گران نمی‌شود و با توجه به مصلحت شهروندان اقدام می‌کنیم.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی وزیر کشور با افزایش 10 درصدی نرخ آرم طرح ترافیک موافقت نکرده است بیان داشت:  قرار  نیست چیزی گران شود.

معاون عمرانی وزیر کشور بیان داشت:‌  سعی می‌کنیم تمامی اقدامات در جهت  سود و منفعت شهروندان باشد.



تاريخ : 11 / 11 / 1390برچسب:, | 11:12 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

به گزارش مشرق به نقل از ایرنا، امیر سرتیپ دوم 'فرشاد نجفی‌پور' روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: اجرای این طرح در صورتی امكان پذیر است كه اعتبارات آن تامین شود.

وی با بیان اینكه ارایه همه خدمات به جانبازان تا پایان سال جاری بر عهده بنیاد شهید و امور ایثارگران خواهد بود، تصریح كرد در صورت تصویب این طرح، پوشش صد درصدی ارایه خدمات از سال آینده برای جانبازان و ایثارگران اعم از شاغل و بازنشسته را سازمان بیمه خدمات درمانی نیروهای مسلح بر عهده خواهد گرفت.

وی همچنین یادآور شد در اجرای این طرح فقط خود جانبازان و ایثارگران تحت پوشش خدمات این سازمان قرار می گیرند.



تاريخ : 11 / 11 / 1390برچسب:, | 11:2 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی جدول زمانبندی اجرای طرح تعویض كارت‌های قدیمی معافیت از خدمت با كارت هوشمند را اعلام كرد.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، طرح تعویض كارت‌های معافیت و پایان خدمت قدیمی با كارت هوشمند از دهم دی ماه سال جاری با تعویض كارت‌های قدیمی معافیت از خدمت آغاز شده است.

سازمان وظیفه عمومی ناجا به منظور رفاه حال متقاضیان و تسریع در رسیدگی به درخواست‌های آنان برای اجرای این طرح، اولویت‌بندی بر اساس سال اخذ كارت قدیمی معافیت و پایان خدمت در نظر گرفته است.

دارندگان كارت‌های معافیت قدیمی بر اساس زمانبندی ذیل می توانند به منظور اخذ كارت هوشمند خود به یكی از دفاتر خدمات الكترونیك انتظامی (پلیس+10) مراجعه كنند.

- از سال 1380 تا 1387 از دهم بهمن ماه به مدت دو ماه

- از سال 1370 تا 1379 از دهم اسفند ماه سال جاری به مدت یك ماه

- از سال 1360 تا 1369 از دهم فروردین سال آینده به مدت یك ماه

براساس این گزارش، زمان های یاد شده قابل تمدید نبوده و پس از انقضای مهلت فوق، كارت‌های قدیمی از اعتبار ساقط خواهد شد.



تاريخ : 11 / 11 / 1390برچسب:, | 7:31 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

مدیر عامل سازمان انتقال خون در دیدار با علاء الوان رئیس جدید امرو از اهدای 2 میلیون لیتر خون توسط مردم ایران در سال 90 خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از وب­دا غلامرضا توگه گفت: خوشبختانه با اقدامات انجام شده میزان اهدای خون از نظر تعداد و درصد، سال به سال افزایش یافته است.

وی افزود: بنا بر اعلام سازمان بهداشت جهانی ایران در زمینه اهدای خون در منطقه رتبه اول را داراست و کل اهدای خون در ایران داوطلبانه است.

وی اهدا کننده مستمر خون را یکی از منابع اطمینان بخش و کاملا سالم برای ارزیابی عملکرد سازمان های انتقال خون دانست و تاکید کرد: 68 درصد داوطلبان اهدای خون در ایران اهداکنندگان مستمر هستند. و از نظر جمعیت و معیارهای مختلف، مناطق تحت پوشش ایران به صورت شبکه ای تحت پوشش سازمان ما هستند.

وی به انجام تست های غربالگری در 98 درصد مناطق کشور توسط سیستم های مطابق با معیارهای جهانی اشاره کرد و اظهار داشت: علاوه بر اینها سازمان انتقال خون امسال موفق شد 100 هزار لیتر پلاسما به کشورهای دیگر از جمله آلمان صادر کند.

وی اضافه کرد: در دانشکده تحت پوشش سازمان انتقال خون ایران هم اکنون 37 دانشجو در مقاطع ارشد و دکتری مشغول به تحصیل هستند و ظرفیت پذیرش دانشجو از سایر کشورها نیز برای ایران فراهم است.

وی به راه اندازی سامانه ملی مراقبت از خون(هموویژیلانس) اشاره کرد و گفت: برنامه کشوریHaemovigilance طراحی شده و تقریبا در همه بیمارستان های ایران این برنامه در حال اجراست.

منبع : پایگاه اطلاع رسانی دولت



تاريخ : 10 / 11 / 1390برچسب:, | 1:1 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

معاون استاندار تهران از دستگیری بزرگترین زمین خوار پایتخت خبر داد و افزود: این متهم هم اکنون در زندان اوین به سر می برد.

محمد رضا محمودی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه آقای "ه - چ" به عنوان بزرگترین زمین خوار تهران حدود 50 هکتار زمین را در شهر اندیشه و پردیس به صورت غیرقانونی تصرف کرده بود گفت: این متهم که تحت تعقیب بود به دلیل جعل اسناد و کلاهبرداری توسط دستگاه قضایی و انتظامی تهران دستگیر شد.

وی افزود: اواسط دیماه سال جاری متهم پرونده زمین خواری به دادگاه معرفی شد و با حکم دادگاه زمینهای تصرف شده باز پس گرفته شد. این متهم هم اکنون در زندان اوین به سر می برد و ماشین آلات سنگین وی در شهر اندیشه توقیف شده است.