پایگاه خبری عقاب نیوز:

رئیس #شورای_شهر تهران:



تاريخ : 13 / 3 / 1399برچسب:, | 11:5 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز:

رسول کوهپایه زاده وکیل مدافع مالباختگان پرونده سکه ثامن در گفت‌وگو با مهر از صدور رای قطعی پرونده در شعبه ۶۸ دادگاه تجدید نظر استان تهران خبر داد



تاريخ : 17 / 5 / 1395برچسب:, | 2:48 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز:

لباس روحانیت

یک روحانی درباره این‌که گفته می‌شود شهر منچستر انگلیس بزرگ‌ترین تولیدکننده لباس روحانیت در دنیاست، گفت: این موضوع شایعه‌ای بیش نیست، دروغ محض و یکی از تهمت‌هایی است که به روحانیت می‌زنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد پیکری در گفت‌وگو با ایسنا درباره لباس روحانیت، اظهار کرد: برخی افراد در دوره‌ای برای درمان به انگلستان می‌رفتند و از آنجا که این کشور، زمانی بزرگ‌ترین تولیدکننده پارچه در دنیا بوده است، پارچه می‌خریدند و به قم می‌آوردند تا برای‌شان لباس بدوزند. این موضوع که منچستر بزرگ‌ترین تولیدکننده لباس روحانیت است، مدتی سر زبان‌ها افتاد، در حالی که پارچه و لباس از نجف و قم تهیه می‌شود و پارچه‌ها انگلیسی نیستند.  

مدیر مدرسه علمیه امام علی ابن ابیطالب (ع) ادامه داد: در حال حاضر به‌دلیل تکنولوژی‌ای انگلستان در صنعت بافت، بهترین و گران‌ترین پارچه‌ها به این کشور متعلق است؛ اما از نظر اقتصادی، بزرگ‌ترین تولیدکنندگان لباس در دنیا، به‌جز لباس روحانیت، ترکیه و چین هستند.  

او توضیح داد: بهترین و بیشترین عباها از نظر کیفیت و کثرت در نجف و کربلا تولید و در قم توزیع می‌شود. پارچه عمامه نیز جنس‌های مختلفی دارد؛ اما بهترین جنس آن هندی است که چون نازک و خنک است، هنگامی که بر سر بسته می‌شود، اذیت نمی‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین پیکری همچنین درباره استفاده روحانی‌ها از عطری به نام «تیروز» اظهار کرد: در اوایل انقلاب، استفاده از عطر «تیروز» بین انقلابیون متدین مُد شد و هیچ‌کسی هم نمی‌دانست این عطر در کدام کشور تولید می‌شود. برخی نیز با این‌که خیلی دین‌دار بودند، از این عطر خوش‌شان نمی‌آمد و با مُد هم مخالف بودند.

لباس روحانیت در معارف دینی ریشه ندارد

این مدرس دانشگاه در پاسخ به این‌که آیا مُد در جامعه روحانیت جایگاهی دارد؟ توضیح داد: مُد برای انسان است و به معنای عرف است که گاهی وارداتی یا خودساخته می‌شود و گاهی هم به‌تدریج با توجه به دقت مردم، به رفتار آن‌ها وارد می‌شود. مد به قشر خاصی اختصاص ندارد و بسیاری از مردم دنیا در لباس، تابع مُد هستند و این موضوع با کسی که خودش را برای مد می‌کُشد، فرق می‌کند. اگر کسی گرفتار مد شود عیب است.

او بیان کرد: لباس روحانیت در معارف دینی ریشه ندارد، بلکه در تاریخ متدینان ریشه دارد؛ بین دین و متدینان نیز تفاوت وجود دارد، مثل این‌که بین علم پزشکی و پزشکان فرق باشد. برخی رفتارها در میان پزشکان وجود دارد که در اصل علم پزشکی نیست. برای مثال، مدل نسخه نوشتن یا وقت دادن به بیماران در علم پزشکی نیست، اما در سنت‌های پزشکان وجود دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین پیکری با بیان این‌که لباس روحانیت در رفتار اهل علم ریشه دارد، افزود: لباس روحانیت جرییاتی دارد که «ملیتی» است و بین روحانی شیعه ساکن لبنان با روحانی شیعه ساکن ایران تفاوت می‌کند، گرچه هر دو روحانی قبا، عبا و عمامه دارند، اما مدل لباس پوشیدن آن‌ها متفاوت است.

مدیر مدرسه علمیه امام علی ابن ابیطالب (ع) درباره رنگ لباس روحانیت نیز توضیح داد: رنگ لباس روحانیت هم به همین شکل است؛ بخشی از رنگ لباس‌ها به روحانیت اختصاص ندارد و شامل همه مردم می‌شود و توصیه دین است. در دین توصیه شده که بیشتر از لباس سفید استفاده شود و مکروه است کسی با لباس‌هایی که از فرق سر تا نوک پا مشکی است، نماز بخواند.

او با بیان این‌که بهتر است با لباس سفید نماز بخوانیم، اظهار کرد: این رنگ و دخالت آن در لباس به روحانیت اختصاص ندارد و به همه‌ی مردم مربوط است؛ چه روحانیت و چه غیر روحانیت باید در پوشش خود و انتخاب رنگ، فرهنگ عمومی کشور را رعایت کنند. خلاف فرهنگ عمل کردن، یعنی خلاف ذائقه‌ی مردم رفتار کردن. مردم در استانی مانند گیلان، لرستان و مازندران تنوع رنگ را می‌پسندند و اگر کسی از رنگ‌های شاد استفاده کند، عرف محسوب می‌شود و مشکلی هم ندارد؛ اما این موضوع را مردمی که در شهر زندگی می‌کنند، نمی‌پسندند.

حجت‌الاسلام والمسلمین پیکری گفت: ما بین روحانیت، کسانی را داشتیم که به مدارج بالای اجتهاد و حتی مرجعیت رسیدند، اما عمامه بر سر نمی‌گذاشتند و فقط هنگام نماز، به پیروی از پیغمبر (ص) این کار را می‌کردند. مرحوم آقا رحیم ارباب هم عبا داشت و کت بلند بر تن می‌کرد، اما به جای عمامه، کلاه بر سر می‌گذاشت و هنگام نماز خواندن به جای کلاه، دور سرش عمامه می‌پیچید.

تفاوت لباس زنان و مردان روحانی

این مدرس دانشگاه همچنین درباره تفاوت لباس زنان و مردان، اظهار کرد: لباس روحانیت برای مردان روحانی به مرور زمان نماد شده است. البته رأی‌گیری، انتخابات یا آیه و حدیثی که پشتوانه آن باشد، وجود نداشته و این اتفاق به‌تدریج افتاده است؛ اما زنان طلبه مانند زنان غیرطلبه لباس می‌پوشند و اتفاقا این موضوع به اصالت نزدیک‌تر است، چون لباس، سواد نمی‌آورد.

او افزود: قرن‌ها پیش، استفاده از لباس مخصوص به قاضی‌ها تکلیف شده بود، سپس علما از مدل کلاه و دستمالی که قاضی‌ها به‌سر می‌بستند، استفاده می‌کردند. نوع لباسی که قاضی‌ها می‌پوشیدند با دیگران متفاوت بود. بعدها اهل علم مانند قاضی‌ها لباس پوشیدند و کم‌کم لباس اهل علم جدا شد. در حال حاضر در کشورهای اروپایی، شخصی که قاضی است فقط هنگامی که می‌خواهد در دادگاه بنشیند، لباس مخصوص قضات را به تن می‌کند. کسی که قاضی است به‌دلیل آن‌که می‌خواهد حکم کند، مانند حاکمان لباس بر تن می‌کند، این موضوع کم‌کم به علما نیز سرایت کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین پیکری اضافه کرد: در حال حاضر لباس روحانیت به‌دلیل نماد بودن در فرهنگ عمومی جامعه، قابل احترام است. نماد باطنی به نام دین است. هرچند مهم‌تر از فرم و تاریخچه لباس، رفتار صاحب لباس است. اگر کسی می‌خواهد درباره لباس روحانیت صحبت کند، باید بیشتر به این جنبه بپردازد که روحانی هم یک انسان است و یک انسان حق زندگی دارد و حق دارد با خانواده‌اش تفریح کند.

اگر  یک روحانی لباس روحانیت نپوشد، گناه کبیره نکرده است

مدیر مدرسه علمیه امام علی ابن ابیطالب (ع) اظهار کرد: اگر زمانی که یک روحانی با خانواده‌اش بیرون می‌رود، لباس روحانیت نپوشد، گناه کبیره نکرده، چون این لباس، نماد صنفی آن فرد است. حتی اگر با لباس رسمی خود، به صف نان هم برود، باز هم اشکالی ندارد. چیزی که ماجرا را حساس می‌کند، رفتارهاست.

او افزود: جامعه‌ی ما و قشر روحانیت رفتار متقابلی با هم دارند که هر دو باید رفتارشان را نسبت به کامل شدن تعالی ببخشند. مردم باید بدانند روحانی یک انسان است و هنگامی که لباس رسمی به تن دارد نباید کاری کند که برای دین بد شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین پیکری درباره این‌که لباس روحانیت چطور در برابر سرما و گرما مقاومت می‌کند، توضیح داد: در زیر قبا، جلیقه‌ای است که زیر آن نیز لباسی بلند و روی آن، عبا می‌پوشند و جلوی سرما گرفته می‌شود. اگر به جای یک لباس کلفت، سه لباس نازک بپوشیم، در حقیقت پنج لایه ایمنی ایجاد کرده‌ایم، زیرا بین سه لباس، دو لایه هوا قرار می‌گیرد.

این مدرس دانشگاه اظهار کرد: لباس روحانیت روی اصولی دوخته می‌شود، مثلا زیر بغل لباس روحانیت کمی باز است، اما برخی فکر می‌کنند که پاره است، در حالی که آن روزنه‌ای است که در تمام قباها وجود دارد. زمانی که لباس بلندی دوخته می‌شود، به ورود و خروج هوا نیاز دارد. این موضوع به لباس روحانیت اختصاص ندارد و لباس‌های بلند در همه جای دنیا از جمله لباس کشیش‌ها، خاخام‌ها و حتی لباس رسمی شب برای خانم‌ها نیز چنین است؛ اما خیاط‌ها براساس فرمول‌های خود، آن را می‌دوزند و روزنه‌ای برای ورود و خروج هوا قرار می‌دهند.

او بیان کرد: لباس رسمی روحانیت که در فرهنگ ما وجود دارد، شامل عبا، قبا و عمامه است. گاهی برخی روحانی‌ها به جای قبا، از لباده استفاده می‌کنند که فرقش با قبا این است که قبا دگمه دارد، اما لباده دگمه ندارد، یقه‌ی قبا بسته نیست، اما یقه لباده تا بالا بسته است. گاهی در فصل زمستان، لباده را روی قبا می‌پوشند و به عنوانی بالاپوش حساب می‌شود.    

مدیر مدرسه علمیه امام علی ابن ابیطالب (ع) اظهار کرد: روحانی‌ها در زمان قدیم، شالی دور کمر می‌بستند. بعدها آن شال، شاخصه فکری فرد شد که برخی از آن‌ها عرفا و صوفی‌ها بودند. در اشعار عرفانی هم به آن اشاره شده، ولی حالا ما آن شال را نمی‌بندیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین پیکری گفت: مهم‌تر از لباس روحانیت، اخلاق و رفتار روحانی‌هاست و در روز قیامت، آدم‌ها را به رفتارشان می‌شناسند. در روز حساب، ما را به‌دلیل کم بودن پارچه عمامه مورد پرسش قرار نمی‌دهند، بلکه از این‌که از عمامه روی سرمان به نفع دین، مردم یا خودمان چه استفاده‌ای کردیم، مورد پرسش قرار می‌دهند.

ایسنا - کبریا حسین‌زاده

 



تاريخ : 8 / 3 / 1395برچسب:, | 6:30 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز:

کمرویی می تواند ارثی یا منشا تربیتی داشته باشد اما در هر صورت قابل درمان است.

ربابه غفارتبریزی روان شناس در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،  با اشاره به اینکه انسان ها دارای سرشت های متفاوتی هستند، اظهار داشت: برخی انسانها آرام و درونگرا و برخی دیگر برونگرا هستند. خجالتی بودن می تواند وراثتی باشد یعنی کسی که پدر و مادر خجالتی دارد، خودش نیز به این اختلال دچار می شود.
 
وی  ادامه داد: نوع تربیت و محیط خانواده نیز می تواند در بروز این حالت موثر باشد. افرادی که در کودکی توسط خانواده یا همسالان تحقیر شده و مورد سرزنش قرار گرفته اند در بزرگسالی نیز از حضور در جمع و بیان عقیده احساس ناراحتی کرده و دچار اضطراب خواهند شد.
 
غفارتبریزی درباره روش های درمان کمرویی گفت: برای رفع این اختلال  خانواده ها باید شبکه اجتماعی شان را گسترده تر کنند یعنی با دوستان و آشنایان بیشتری معاشرت کرده و روابط اجتماعی شان را افزایش دهند تا فرزندانشان با افراد بیشتری آشنا شده و ترس از حضور در جمع نداشته باشند.
 
وی افزود: والدین باید به کودکانشان اجازه اظهارنظر داده و احساسات آنها را سرکوب نکنند، همچنین فرزندانشان را به حضور در مجامع عمومی و شرکت در فعالیت های دسته جمعی ترغیب کنند تا از این طریق به صورت عملی  مهارت های برقراری ارتباط را بیاموزند.
 
این کارشناس در پایان گفت: اگر کسی دچار کمرویی مفرط باشد و این حالت باعث اضطراب بیش از حد شده و فعالیت های روزمره  او را تحت تأثیر قرار می دهد باید به روان شناس مراجعه کرده و تحت درمان قرار بگیرد.



تاريخ : 8 / 3 / 1395برچسب:, | 6:2 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز:

گاهی برخی دختران و پسران بدون اطلاع خانواده ها اقدام به برقراری ارتباط می کنند، در حالیکه این پسر قصد ازدواج ندارد و صرفاً برای وقت گذرانی وارد این رابطه شده است.

امامی روان شناس و مشاور خانواده در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اصول آشنایی قبل از ازدواج گفت: گاهی برخی از افراد به ویژه دختران جوان  هرگونه مراوده و روابط  دوران مجردی را به منزله آشنایی و مقدمه ای برای ازدواج تلقی کرده و به امید اینکه این رابطه به ازدواج ختم خواهد شد کماکان در صدد ادامه دادن آن هستند.
 
وی ادامه داد: اصول آشنایی قبل از ازدواج این است که با آگاهی کامل خانواده ها صورت بگیرد و طرفین با هم مراودات خانوادگی داشته و درباره مسائل اساسی زندگی مشترک با هم به تبادل نظر بپردازند و با اخلاق و روحیات یکدیگر در یک چارچوب خاص آشنا شوند.
 
این کارشناس با اشاره به اینکه قصد و نیت طرفین از این معاشرت ها  فقط باید ازدواج باشد، گفت: گاهی برخی دختران و پسران بدون اطلاع خانواده ها اقدام به برقراری ارتباط می کنند، در حالیکه این پسر قصد ازدواج ندارد و صرفاً برای وقت گذرانی وارد این رابطه شده است.
 
امامی تصریح کرد: اینگونه روابط  بی ضابطه به این دلیل که از روی احساسات آنی و زودگذر شکل گرفته و عقل و منطق در آن جایی ندارد در نهایت به شکست عاطفی منجر خواهد شد.
 
وی افزود: در این موقعیت ها دختران باید برای پی بردن به نیت طرف مقابل از وی بخواهند که حتماً خانواده هایشان را در جریان این آشنایی قرار دهند و اگر وی از این کار سر باز زد، خود را از این رابطه کنار کشیده و به آن پایان دهند.
 
این کارشناس در پایان تأکید کرد: در مرحله اولیه و مقدماتی برای ازدواج، صداقت باید مِلاک کار هر 2 نفر باشد و هیچکدام نباید سعی کنند با پنهان کاری و بهتر جلوه دادن خود از آن چیزی که هستند، بخواهند دیگری  را تحت تأثیر قرار داده و وی را برای دادن پاسخ مثبت مجاب کنند زیرا ممکن است این مسئله بعد از ازدواج و در طول زندگی مشترک برایشان مشکل آفرین شود.
 



تاريخ : 27 / 8 / 1394برچسب:, | 10:15 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز:

پسر معروف این روزهای دنیای مجازی دستگیر شد.
 

باشگاه خبرنگاران جوان: چند روز پیش یکی از بحث های داغ فضای مجازی مربوط به پسری می شد که ده ها عکس از وی به همراه دختران  در شبکه های اجتماعی پخش شده بود.

شخص مورد نظر در کلیپ منتشره از خود در فضای مجازی ادعا کرده زنان حاضر در عکس بستگان وی (خواهر، زن داداش، دختر خاله و دختر عمه هایش ) هستند و گوشی وی چند روز پیش گم شده و عکس های ذخیره شده بر روی آن به سرقت رفته است.

این فرد اظهار داشته به دنبال عامل انتشار تصاویر شخصی خود در فضای مجازی است اما همانطور که از شواهد پیداست احتمالا تنها فرد مظنون در انتشار عکس ها در فضای مجازی خود این شخص است که با انتشار کلیپی قصد سرپوش گذاشتن بر اعمال ضد اسلامی خود را داشت.

گفتنی است؛ دو روز پیش سردار ساجدی نیا اعلام نموده بود: هنوز شخصی برای شکایت از این شخص مراجعه  نکرده ضمن آن که افرادی که عفت عمومی را جریحه دار می کنند متعاقبا با آن ها برخورد خواهد شد.

مرکز اطلاع رسانی تهران بزرگ درباره پسر معروف فضای مجازی گفت: به دنبال شکایت خانم هایی که عکس آنان منتشر شده بود، متهم روز گذشته توسط پلیس فتا دستگیر شد.

همچنین متهم در بازجویی‌های به جرم اعتراف کرد و گفت: هیچ وقت فکر نمی‌کردم که توسط پلیس فتا شناسایی و دستگیر شوم، من این کار‌ها را برای خودنمایی و معروف شدن انجام دادم.

گفتنی است، شایعه دخترانی که عکس‌هایشان در تلگرام منتشر شده است،‌ صحت ندارد و تحقیقات از متهم همچنان ادامه دارد.



تاريخ : 6 / 7 / 1394برچسب:, | 10:6 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

اولین گروه از حجاج ایرانی صبح امروز راهی میهن اسلامی شدند.

بازگشت اولین گروه از حجاج ایرانی به کشور

 

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت؛ اولین گروه از حجاج ایرانی بیت الله الحرام ساعت 8:30 صبح امروز(دوشنبه) 6 مهرماه به وقت محلی فرودگاه جده را به مقصد میهن اسلامی ترک کردند.

 

بر اساس این گزارش نخستین گروه از زائران ایرانی بیت الله الحرام صبح امروز با پرواز  5077 به کشور بازگشته اند که پرواز آنان ساعت 11:55 در فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) تهران به زمین خواهد نشست.

 

پروازهای برگشت حجاج از امروز آغاز شده و تا 25 مهرماه ادامه خواهد داشت.

 

امسال 64 هزار زائر ایرانی به حج اعزام شدند.

 

زائران ایرانی حج امسال با قلبهای آکنده از اندوه فاجعه منا که طی آن بسیاری از زائران کشورهای اسلامی و هموطنانمان جان باخته، مجروح و به کاروان های خود بازنگشته اند، به میهن اسلامی مراجعت خواهند کرد.

 

یادآور می شود اعزام زائران «مدینه بعد» به مدینه منوره نیز از امروز آغاز می شود.

 



تاريخ : 23 / 6 / 1394برچسب:, | 7:49 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

اين روزها دركشور، نوع ديگري از زندگي مشترك درحال شكل‌گيري است كه نه تنها مطابق شرع و قانون نيست بلكه عرف جامعه هم تمايلي به پذيرش آن ندارد. اين نوع زندگي مشترك ميان جوانان كشور به ازدواج سفيد تعبير مي‌شود و اين روزها شاهد افزايش آن در جامعه هستيم.



ادامه مطلب
تاريخ : 13 / 6 / 1394برچسب:, | 6:6 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

رییس سازمان حج و زیات گفت: تاکنون ۴۸ درصد زائران ایرانی به سرزمین وحی وارد شده اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، اوحدی با بیان این که پروازهای مدینه بعد از جده، از دیروز شروع شده و تا 26 شهریور ادامه دارد گفت: از امشب هم زائران از میقات شجره و میقات جوفه محرم می شوند و به سمت مسجدالاحرام حرکت خواهند کرد.
اوحدی با اشاره به این که همه زائران در سلامت و وضعیت مطلوبی به سر می برند به وضعیت پروازها اشاره کرد و گفت: تا به امروز 93 پروازازایران به سمت سرزمین وحی صورت گرفته است.
به گفته رییس سازمان حج و زیارت، میانگین تاخیر پرواز زائران 10 دقیقه است که این میزان در سطح استاندارهای جهانی قابل قبول است.



تاريخ : 13 / 6 / 1394برچسب:, | 5:7 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 در پی ابلاغ حکم تخریب طبقه هفتم پاساژ علاء الدین، اجرای رأی و اعمال قانون در مورد رفع تخلف بنای احداثی غیر مجاز در سازه مذکوربا همکاری مالک پاساژ آغاز شده است.

در پی ابلاغ حکم تخریب طبقه هفتم پاساژ علاء الدین از سوی شعبه هفت دادگاه تجدید نظر دیوان عدالت اداری به شهرداری تهران ، اجرای رأی و اعمال قانون در مورد رفع تخلف بنای احداثی غیر مجاز در سازه مذکوربا همکاری مالک پاساژ آغاز شده است.

 

با توجه به عدم ایمنی سازه ساختمان پاساژ علاء الدین که به دلیل احداث بنای غیر مجاز در طبقه هفتم این ساختمان ایجاد شده و تغییر کاربری های غیر مجاز که تبدیل انباری های تجاری به واحد های تجاری را در پی داشته است؛ طبق رأی صادره از شعبه هفت تجدید نظر دیوان عدالت اداری مبنی بر رفع خلاف از تخلفات ساختمانی اتفاق افتاده ؛ اجرای حکم قانونی با همکاری مالک آغاز شد.

 

با توجه به شرایط ویژه این پاساژ و وجود تعداد زیادی واحد تجاری در طبقه هفتم؛ در حال حاضر عملیات تخریب طبقه هفتم با حذف دیواره های جانبی با رعایت مفاد ایمنی در دست اقدام است.

 



تاريخ : 2 / 6 / 1394برچسب:, | 1:34 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

سالن تازه تاسیس «هما» به دلیل شکایت شاکی خصوصی و تغییر کاربری بدون مجوزهای لازم، پلمپ شد

 

 

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، سالن خصوصی تازه تاسیس «هما» که چندی پیش افتتاح شده بود، توسط اداره اماکن پلمپ شد. این سالن شاکی خصوصی دارد.

قرار بود از شب گذشته نمایش «کالیگولا» کار همایون غنی‌زاده(موسس این سالن) روی صحنه برود، اما برخلاف فروش بلیط سالن این نمایش پلمپ شد. این سالن تاکنون میزبان هیچ نمایشی نبوده و در اولین گام متوقف شد.

علت پلمپ سالن هما مسائل کاربری این مکان بوده است که گویا مجوزهای لازم برای ایجاد سالن نمایش را نداشته است؛  به نظر می‌رسد عدم آگاهی مسئولان نمایش «کالیگولا» و موسسان سالن از قوانین باعث این مشکل شده است و  صاحب این ملک به دلیل تغییر کاربری آن از مستاجر خود شکایت کرده است.

 



تاريخ : 1 / 6 / 1394برچسب:, | 3:54 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

کامران نجف‌زاده مجری بخش صرفا جهت ‌اطلاع که پنجشنبه شب‌ها از شبکه دوم سیما پخش می‌شود در ایلام خبرساز شد.

 

خبرگزاری فارس: کامران نجف‌زاده در ایلام خبرساز شد
 

 

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، طی ساعت‌های گذشته خبری روی سایت‌های ایلام مبنی بر واکنش محمدرضا مروارید استاندار ایلام به سخنان چند شب پیش کامران نجف‌زاده خبرنگار صدا و سیما منتشر شد که واکنش‌های متعددی را در گروه‌های فضای مجازی از سوی خبرنگاران به دنبال داشته است.

 

کامران نجف‌زاده در بخش خبری صرفاً جهت اطلاع اخبار 20:30 پنجشنبه شب هفته گذشته(29 مرداد) گفت: اگر می‌بینید خبرها به این صورت شده بدانید حقوق ما دست دولت است و اگر غیر این عمل کنیم بودجه صدا و سیما را نمی‌دهند و حقوق ما را قطع می‌کنند پس مجبوریم بگیم همه جا آرومه...

 

این موضوع از سوی شماری از خبرنگاران استان ایلام مورد توجه و عنایت قرار گرفت که خبرگزاری فارس به بخش‌هایی از این اظهارنظرها می‌پردازد.

 

یکی از خبرنگاران معتقد است که استاندار ایلام نباید وارد توهین به اهالی رسانه شود و در این رابطه اظهار نظر کند و خبرنگار دیگری معتقد است که این نوع اطلاع‌رسانی رسانه‌ها نوعی سیاسی کاری است که نباید اینچنین اطلاع‌رسانی شود.

 

یکی دیگر از خبرنگاران هم معتقد است، سیاسی کاری را خود مسئولان استان شروع می‌کنند و خود برای خود زمینه رسانه‌ای شدن آن را فراهم می‌کنند.

 

این در حالی است که اظهارات استاندار ایلام در چت خصوصی نبوده بلکه در گروهی با عضویت 95 نفر این اظهارت آورده شده است.

 

وقتی امام جمعه محترم ایلام از توهین اصلاح‌طلبان به رئیس جمهور در خطبه‌های نماز جمعه از کسانی که ادعای طرفداری از دولت دارند را بیان می‌کند نشان می‌دهد که مسئولان خود به دنبال سیاسی کاری هستند نه رسانه و این اولین باری نیست که از جانب دولت این گونه با رسانه‌ها برخورد می‌شود و با این رویه آخرین بار هم نیست.

 



تاريخ : 27 / 5 / 1394برچسب:, | 2:48 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

شاید شما هم جزو آن دسته از کاربران باشید که چند ماهی است تلویزیون بزرگ و مناسب LED خریداری کرده و علی‌رغم پرداخت هزینه‌ی بالا و علاقه زیاد به تماشای تلویزیون، احساس درد و خستگی زیادی در چشمانشان می‌کنند؛ ما در این مقاله به عوامل مرتبط با این موضوع می‌پردازیم و به دنبال راه چاره‌ای آن هستیم. بیایید با هم این مشکل و راه حل آن را بررسی کنیم.

پرسشی که شاید بسیاری از کاربران مطرح کنند این است که آیا تماشای تلویزیون‌های صفحه عریض از نوع LED LCD می‌تواند به چشم آسیب برساند یا موجب بروز خستگی در آن شود؟

اجازه دهید موضوع را با هم موشکافی کرده و از نزدیک بررسی کنیم. اول از همه اینکه ما پزشک متخصص نیستیم، اما این موضوع را از پزشکان بسیاری پرسیده‌ایم. ظاهرا آسیب‌های چشمی که در حین تماشای تلویزیون به وجود می‌آیند موضوعی شایع است، اما در صورت بروز هرگونه آسیب بهتر است در اولین فرصت به چشم پزشک مراجعه و از سلامت آن‌ها اطمینان حاصل نمایید.

مشکل از کجاست؟

یکی از عمده‌ترین دلایل بروز آسیب‌های چشمی، تماشای صفحات نمایش کوچک و پرنور تلویزیون در محیط تاریک است. به دلیل تاریکی محیط عنبیه‌ی چشم گشادتر (بازتر) می‌شود تا نور بیشتری به کره‌ی چشم وارد شود. زمانی که صفحه‌ی نمایش تلویزیون بخش بسیار کوچکی از فضای روبروی شما را پر کرده است، عنبیه قادر نیست آن قدرها که باید بسته شود.

به عبارت دیگر، اگر نوری که در اتاق روشن موجود است به اندازه‌ی 80 درجه‌ی نوری یا (Foot-lamberts) باشد، عنبیه به طور طبیعی گشادتر از زمانی خواهد بود که همه‌ی اتاق تاریک‌تر بوده و تنها صفحه‌ی نمایش تلویزیون با همین مقدار تابش روشن است.

یعنی، تمرکز نور در تاریکی نه تنها به آسیب‌های چشمی ختم می‌شود، بلکه سردرد را نیز در پی خواهد داشت. از این گذشته این شرایط علی رغم سرزنده بودن فرد به بروز خستگی در وی و چشمانش منجر می‌شود.

از دیگر عوامل موثر در این زمینه می‌توان به تمرکز بیش از اندازه به یک نقطه‌ی خاص اشاره کرد که رفع این نقیصه تا حدودی دشوار و وقت‌گیر خواهد بود. اما تمام توصیه‌هایی که از منظر یک متخصص فناوری – و نه یک چشم‌پزشک – می‌توانیم به شما ارائه کنیم عبارتند از:

گام نخست (راه آسان)

تقریباً تمامی LCDها دارای تنظیماتی برای نور زمینه خود هستند. برای نیل به این مهم می‌توانید سطح کلی نور زمینه‌ی تصویر خروجی را کاهش دهید و میزان آن را تا اندازه‌ی مورد نظر پایین بیاورید. اگر هرگز این تنظیمات را تغییر نداده‌اید و همان تنظیمات اولیه‌ی کارخانه است، احتمالاً اعداد مربوطه در بالاترین حد خود قرار دارند. به خصوص کاهش این اعداد و بهبود میزان درخشندگی نور می‌تواند تماشای تلویزیون در شب را راحت‌تر کند. این کار همچنین به ارتقای طیف رنگ مشکی و بهینه‌سازی تصویر کمک شایان توجهی می‌کند. (البته توجه داشته باشید که این کار به تغییر نسبت کنتراست تصویر ختم نمی‌شود).

اگر تلویزیون شما فاقد تنظیمات نور زمینه است، بهتر است به مرحله دوم رجوع کنید.

در صورتی که از تلویزیون‌های پلاسما استفاده می‌کنید، توصیه می‌کنیم میزان کنتراست تصویر را کم کنید. تغییر میزان نور خروجی که ارتباطی هم به تلویزیون‌های LCD ندارد، موجب تار شدن تصویر می‌شود. در تلویزیون‌های پلاسمای جدید سامسونگ، تنظیماتی وجود دارد که نور سلول یا (Cell Light) نام داشته و شباهت زیادی به تنظیمات نور زمینه دارد، که با کم و زیاد کردنش می‌توان میزان خروجی نور تصویر را تغییر داد.

مرحله‌ی 2 (راه ساده‌تر):

بهترین راه برای مقابله با انواع آسیب‌ها و خستگی‌های چشمی روشن‌تر کردن محیط اتاق است. پیش‌تر اذعان کرده‌ام که این مرحله به دو دلیل راه خوبی است: نخست، بسیاری از شما مثل من ترجیح می‌دهید که در اتاقی تاریک به تماشای فیلم و تلویزیون بنشینید. و دوم اینکه، گاهی اوقات به دلیل جای‌گیری نورهای اتاق، بازتاب آن بر روی صفحه نمایش می‌افتد که برای رفع این بازتاب‌ها می‌توانید به این راهنما مراجعه کرده و محیط تلویزیون HDTV خود را به گونه‌ای تنظیم کنید که خبری از بازتاب نور در آن نباشد.

گزینه‌ی دیگری که در پیش روی دارید، خریداری یا ساخت نور محیطی مناسب برای کم کردن حجم تاریکی اتاق است. این نور که می‌توان آن را در پشت تلویزیون قرار داد به رنگ خاکستری است که رنگی خنثی است. بدین ترتیب می‌توانید با افزایش میزان نور محیط از بروز آسیب‌های چشمی جلوگیری کنید؛ این در حالی است که این نور تغییر محسوسی در نور خروجی تلویزیون نخواهد داشت. برای ساخت چنین منبع نوری می‌توانید در اینترنت گشتی بزنید.

مرحله‌ی سوم (راهی که قدری دشوار است):

در این مرحله باید تا اندازه‌ای ابعاد و اندازه‌های نمایش را افزایش دهیم. در واقع صفحه نمایشی که به مراتب بزرگ‌تر است، می‌تواند بخش بیشتری از فضای پیش چشم شما را پر کند. از این گذشته، این احتمال وجود دارد که تلویزیون‌های بزرگ‌تر، از مدل‌های تازه‌تری باشند که دارای قابلیت تنظیم نور زمینه هستند. یا اینکه مدلی از تلویزیون پلاسما وجود دارد که آنقدر پر نور نیست که به چشمان شما آسیب برساند.

حتی می‌توانید از یک دستگاه پروژکتور به جای تلویزیون معمولی خود استفاده نمایید. جالب است بدانید پروژکتورها به اندازه‌ی تلویزیون‌های غول‌آسا گران نیستند؛ از این گذشته می‌توان آن را به سادگی در اتاق‌ نصب و راه‌اندازی نمود. اگر نگران مشاهده‌ی تلویزیون یا فیلم‌ها در حین روز هستید، می‌توانید همچنان از LED LCD فعلی خود استفاده کنید و برای برنامه‌های شبانه از پروژکتور بهره ببرید.

این راه آخر را حتی می‌توان از اول نیز انجام داد؛ البته اگر بخواهید و پول لازم برای تهیه یک صفحه نمایش 100 اینچی نو را داشته باشید!

منبع: زومیت

 

 



تاريخ : 22 / 5 / 1394برچسب:, | 7:30 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

سرانجام حکم نهایی پرونده پاساژ علاءالدین در دیوان عدالت اداری صادر شد. براساس این حکم، طبقه هفتم این پاساژ که غیرمجاز ساخته شده، باید تخریب و به‌طور کل جمع‌آوری شود.

 

همچنين بخش‌هايي ازجمله طبقه منفي 3پاساژ كه كاربري انباري داشته اما به واحد تجاري تبديل شده بود بايد به وضعيت قبلي كه همان كاربري انباري دارد،‌ برگردد.البته رأي غيرمجاز بودن طبقه هفتم پاساژ علاءالدين دي‌ماه سال گذشته توسط كميسيون ماده100 صادر شده بود. رأي اين كميسيون به‌خاطر تخلفات گسترده در احداث طبقه بدون مجوز، آن هم بدون درنظر گرفتن موارد ايمني صادر شده بود اما مالك پاساژ مذكور به حكم صادر شده توجهي نكرد و سرانجام كار به شكايت وي در ديوان عدالت اداري كشيد تا ديروز خبر حكم نهايي ديوان منتشر شد؛ اگرچه مديران شهري به‌خاطر دفاع از حقوق شهروندي و گامي بزرگ در جهت جلوگيري از ساخت‌وسازهاي غيرمجاز، انتظار داشتند كه ديوان عدالت رأي مربوط به اين پاساژ را خيلي زودتر از اينها صادر كند.

 

به هرترتيب با گذشته 6ماه‌ونيم بررسي پرونده پاساژ علاءالدين در ديوان عدالت اداري، روز گذشته مديركل حوزه رياست اين نهاد خبر داد كه طبقه هفتم پاساژ علاءالدين به مساحت 2هزار و 73مترمربع بنا، بايد تخريب شود. اينطور كه علي اكبر بختياري به خبرگزاري ميزان گفت اين پرونده با شكايت شاكي از كميسيون ماده 100شهرداري در ديوان عدالت اداري تشكيل شد كه شعبه بدوي ديوان رأي صادر شده از شعبه تجديد نظر ماده100 را تأييد كرد.

 

وي با بيان اينكه پرونده پاساژ علاءالدين با اعتراض شاكي مجددا مورد تجديد نظر قرار گرفت، افزود: در اين مرحله به‌دليل اهميتي كه داشت و به دستور رئيس ديوان عدالت اداري از كارشناسان دعوت شد كه در اين خصوص نظر بدهند. شايد اين موضوعي را كه بختياري به آن اشاره كرد بتوان يكي از دلايل زمان‌بر شدن حكم نهايي ديوان عدالت اداري دانست.

 

ابوالفضل قناعتي، عضو هيأت رئيسه شوراي شهر تهران هم كه چندي پيش از تأخير صدور حكم ديوان انتقاد كرده بود، گفت كه طي 6ماه‌ونيم گذشته 5گروه كارشناسي روي پرونده كار مي‌كردند. اما به هرحال نكته اصلي اين است كه ديوان عدالت اداري شكايت شاكي پرونده را رد كرده و بر اين اساس طبقه هفتم پاساژ علاءالدين بايد تخريب شود. طبقه منفي3 به مساحت 1063مترمربع هم بايد به انباري تغيير كاربري دهد و طبقه منفي 4 كه پاركينگ‌هاي آن تبديل به واحدهاي تجاري شده بود، بايد به حالت سابق برگردد. علاوه بر اين مديركل حوزه رياست ديوان عدالت اداري عنوان كرد كه كيوسك‌هاي تجاري بخش مشاعات و راهروها نيز بايد برابر حكم جمع‌آوري شوند زيرا موانعي در تردد به‌حساب مي‌آيند و از نظر ايمني مشكل دارند.

 

  • توافقات اوليه مجوز نيست

 

يكي از نكاتي كه بايد درنظر گرفت اين است كه مالك پاساژ علاءالدين چنانچه براي ساخت طبقه هفتم توافقاتي داشته و مجوزهايي گرفته است، اين توافقات نيز از ارزش قانوني برخوردار نيستند. اين مسئله را بختياري، مديركل حوزه رياست ديوان عدالت اداري تأييد كرده و گفت: «ممكن است مالك بگويد كه توافقاتي صورت گرفته و مجوزهايي براي اين اقدامات گرفته است ولي برابر حكم مرجع تجديد نظر ديوان، اين توافقات اوليه بوده و به‌صورت پروانه و مجوز براي ساخت تلقي نمي‌شود.» وي البته به اين نكته هم اشاره كرد كه اگر با اين توافقات ضرري متوجه مالك شده مي‌تواند به مراجع ذيصلاح مراجعه كند.

 

  • رأي صادره لازم‌الاجراست

 

به گفته قناعتي، عضو شوراي شهر تهران رأي كميسيون ماده100 با همه اجزايش تأييد و قطعي شده و از سوي شهرداري لازم‌الاجراست. وي بر همين اساس تأكيد كرد كه شهرداري بايد براساس وظيفه ذاتي هرچه زودتر اكيپي را براي تخريب كامل طبقه هفتم به اين پاساژ اعزام كند.

 

  • ماجراي علاءالدين از ديروز تا امروز

 

اگرچه موضوع ساخت‌وساز غيرمجاز پاساژ علاءالدين نيمه دوم سال گذشته بر سرزبان‌ها افتاد و نهايتا اواسط دي‌ماه پس از حكم كميسيون ماده 100، با اقدام شهرداري تهران براي تخريب طبقه هفتم همراه شد، اما شهردار تهران در جلسه 14دي سال93 شوراي شهر اعلام كرد كه از 15ماه پيش (از حدود آبان سال 92) شخصا موضوع را دنبال مي‌كرده است. محمدباقر قاليباف در آن جلسه، زمان‌بر شدن پيگيري پرونده علاءالدين را به‌نوعي مانع‌تراشي برخي دستگاه‌ها اعلام كرد.

 

البته وي تأكيد كرد كه مبارزه با فاسد حتي در مورد اين پرونده چه درون شهرداري و چه خارج از شهرداري به‌شدت پيگيري مي‌شود. در اين ميان اگر بخواهيم ماجراي علاءالدين را نيز به‌طور خلاصه بيان كنيم، بايد گفت كه تخلفات گسترده‌اي از نظر ايمني و ساخت‌وساز در اين پاساژ طي سال‌هاي گذشته اتفاق افتاده است. اين تخلفات به حدي رسيدند كه سرانجام طبق اعلام شهرداري با ورود كميسيون ماده100 همراه شد.

 

پس از اين كارشناسان شهرداري و كميسيون ماده100، عنوان كردند كه طبقه غيرمجاز ساخته شده، به‌حدي بار اضافي روي سازه ايجاد كرده كه هر آن احتمال بروز حادثه‌اي مهيب به‌خاطر آن وجود دارد. از طرف ديگر مشكلات سيستم‌هاي اعلام و اطفاي حريق، ايجاد موانع در راهروها و مشاعات و همچنين تغيير كاربري‌ انباري‌ها و پاركينگ‌ها نيز مطرح شد. به همين دليل كميسيون ماده100 در مرحله بدوي و تجديدنظر رأي به قلع طبقات 7 و منفي3 داد كه با شكايت مالك، ديوان عدالت اداري نيز وارد ماجرا شد.

 

البته ديوان شكايت مالك را رد كرد و آذر‌ماه سال93 حكم قلع طبقات پس از گذشت 20روز قطعي شد اما در مرحله اجرا با استنكاف مالك مواجه شد. پس از اين نيز حدود 19روز ديگر گذشت و چون مالك به قانون توجه نكرد، شهرداري رأي صادره را در پنجشنبه‌شب 11دي‌ماه 93 به‌اجرا درآورد. مالك كه هيچ‌گاه تصور نمي‌كرد اين اتفاق بيفتد، در اقدامي جالب اعلام كرد كه وي نيز شكايتش را بازهم پيگيري مي‌كند. اين در حالي بود كه‌ بسياري ازصاحبان و مستاجران واحدهاي تجاري طبقه هفتم پاساژ نيز از اقدامات مالك شاكي بودند. بنابراين براي بررسي ابعاد ديگر ماجرا ديوان عدالت اداري گروه‌هاي كارشناسي تشكيل داد كه نتيجه آن حالا پس از گذشت بيش از 6ماه، حكم نهايي قلع و تخريب است.

 

 

 



تاريخ : 3 / 5 / 1394برچسب:, | 8:26 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

باید این را قبول کرد که در زندگی مشترک لازم است به حریم خصوصی همسرتان احترام بگذارید.

 

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، تلفن همراه، رايانه و تبلت همسر شما محدوده‌هاي شخصي او هستند. تصور نكنيد ممنوع بودن وارد شدن به اين محدوده‌ها، به معناي اين است كه اتفاقات ممنوعه وحشتناكي در آنها مي‌گذرد. شما حق نداريد به تلفن همسرتان سرك بكشيد، نه به اين دليل كه ممكن است در پيامك‌ها و تماس‌هايش رد پاي رابطه ممنوعه‌اي را ببينيد؛ اين حق همسرتان است كه درد دل‌هاي پيامكي‌اش با خواهرش را دور از چشم شما نگه دارد يا اينكه در دفترچه يادداشت گوشي‌اش، حرف‌هاي دلش را بنويسد.

 

 

 

به گوشی همسرتان سرک نکشید

 

 

 اگر شما هم فكر مي‌كنيد فردی كه رمز ورودي رايانه، ايميل و تلفن همراهش را به همسرش نمي‌دهد، به طرف مقابل بي‌علاقه است يا به همسرش خيانت مي‌كند؛ بايد راهي براي شست‌و‌شوي ذهن‌تان پيدا كنيد و بفهميد شك‌هایتان از كجا آب مي‌خورد.

 

 

مریم عبدالهی کارشناس روانشناسی در گفتگویی با خبرنگار اخبار داغ باشگاه خبرنگاران در رابطه با این موضوع گفت: در زندگی زناشویی تا حد امکان نباید چیزی از یکدیگر پنهان شود .

 

 

اگر بنای یک زندگی بر پایه اعتماد متقابل پیش رود هیچ گاه سرک کشیدن به گوشی و یا چک کردن ایمیل های شخصی دغدغه زوجین در زندگی مشترک نمی شود.اما اگر تمام راهکارهای جلب اطمینان برای طرف مقابل انجام شود و هنوز هم به سرک کشیدن خود در مسائل شخصی طرف مقابل بدون خواست او ادامه دهد به احتمال زیاد مشکل ریشه در جایی دیگر دارد.

 

 

فردی که مدام همسرش را چک می‌کند دچار عدم امنیت و مشکلات مربوط به اعتمادبه‌نفس است.

 

 

حتی اگر ایمیل‌های خودمان را هم مشکوکانه چک کنیم، بالاخره یک ایمیل مشکوک پیدا خواهیم کرد. اگر نگاهتان اینطور باشد هر نوع صحبتی را ممکن است تیک زدن ببینید. اگر به دنبال پیدا کردن سند و مدرک برای شیطنت همسرتان هستید، مطمئناً آن را خواهید یافت.

 

 

در نهایت برای پایان دادن به این عذاب بزرگ در زندگی بهتر است از متخصص کمک بگیرید.

 

 

 

گزارش از نازنین روزبهانی
 
 

 



تاريخ : 24 / 3 / 1394برچسب:, | 5:55 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

مدیرکل چاپ و توزیع سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی، زمان شروع ثبت نام اینترنتی کتاب های درسی دانش آموزان تهران را ششم تیر ماه اعلام کرد.

به گزارش مشرق، لیدا نیک‌روش با بیان اینکه توزیع کتاب‌های درسی دوره ابتدایی دانش‌آموزان تهرانی به‌ صورت پایلوت از ششم تیر از طریق اینترنت انجام می‌گیرد، گفت: کتابفروشی‌ها حق ثبت‌نام اینترنتی برای توزیع کتاب درسی دوره ابتدایی را ندارند.
 
وی از اینترنتی شدن توزیع کتاب‌های دوره ابتدایی خبر داد و گفت: اولین جامعه آماری ما شامل کتاب‌های دانش‌آموز پیش دانشگاهی بود، اما تصمیم گرفتیم توزیع کتاب‌های پایه ابتدایی دانش‌آموزان تهرانی هم به صورت الکترونیکی باشد.
 
نیک روش افزود: خانواده‌های دانش‌آموزان دوره ابتدایی می توانند از ششم تیر ماه نسبت به ثبت‌نام در سامانه آموزش و پرورش به نشانی www.tehran.edu.ir اقدام نمایند.
 
مدیرکل چاپ و توزیع سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی بیان کرد: دانش‌آموزانی که امکانات دسترسی به اینترنت را ندارند، می‌توانند با مراجعه به مدرسه، مدیر آن مدرسه نسبت به ثبت‌نامشان اقدام کند. چرا که دسترسی مدیر مدرسه برای ثبت‌نام باز شده و او می تواند به‌ صورت گروهی نیز ثبت‌نام را انجام دهد.
 
به گفته نیک‌روش، کتاب‌های درسی دانش‌آموزان دوره ابتدایی پیش از مهر ماه توزیع خواهد شد.
 
وی در پاسخ به این پرسش که کتابفروشی‌ها نسبت به ثبت‌نام اینترنتی کتاب‌های دوره ابتدایی اقدام کرده‌اند، تاکید کرد: فروش کتاب‌های دوره ابتدایی از طریق آموزش و پرورش است و هیچ ربطی به کتابفروشی‌ها ندارد و اگر کتابفروشی ثبت‌نام اینترنتی کند، تخلف محسوب می‌شود.



تاريخ : 11 / 3 / 1394برچسب:, | 9:23 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

 

 

تاریخ و نحوه دریافت کارت شرکت در آزمون سراسری ۹۴ اعلام شد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، کارت شرکت در آزمون سراسری سال ۱۳۹۴ یکشنبه ۱۷ خرداد برای چاپ روی پایگاه سازمان سنجش آموزش کشور قرار می‌گیرد.

داوطلبان تا چهارشنبه 20 خرداد فرصت دارند برای چاپ کارت شرکت در آزمون به پایگاه مزبور وارد شوند.

 



تاريخ : 2 / 3 / 1394برچسب:, | 8:33 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

نام نویسی مدارس آغاز شد . به گفته معاون وزیر آموزش و پرورش ، از هفته‌ های گذشته دستور العمل نام نویسی به استان‌ ها ارسال شده و آمادگی کامل در این خصوص وجود دارد .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،  بر این اساس دانش آموزان پایه اول دبستان با توجه به اینکه مراحل ثبت نام نیاز به مراجعه به پایگاه های سنجش دارد می توانند به مدارس مراجعه و فرم‌ ها و معرفی نامه‌ های مربوط را دریافت و پس از طی مراحل سنجش و دریافت گواهی سلامت برای تکمیل روند اقدام کنند.

وی همچنین گفت : نام نویسی میان پایه در سامانه اینترنتی "سناد" توسط مدیران مدارس صورت می گیرد و نیازی به مراجعه حضوری نیست . وی افزود : البته پایه هفتم و پیش دانشگاهی نیز پایه‌های ورودی هستند و دانش آموزان باید برای ثبت نام درمدرسه حاضر شوند. زرافشان در ادامه گفت: به جز کلاس اولی ها که ثبت نام آنها از امروز شروع می‌شود، سایر پایه ها بعد از اعلام نتایج امتحانات، می توانند در این خصوص اقدام کنند. معاون وزیر آموزش و پرورش در پایان تاکید کرد: اخذ وجه اجباری از خانواده‌ها هنگام ثبت نام ممنوع است.

 



تاريخ : 28 / 2 / 1394برچسب:, | 2:3 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

قائم مقام معاونت انتظامی سازمان نظام پزشکی ایران به تشریح آخرین وضعیت پرونده های محکومیت پزشکان زیرمیزی بگیر، بعد از اجرای طرح تحول نظام سلامت پرداخت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر به نقل از مهر، خلیلی گفت: روند رسیدگی به دریافت های غیرمتعارف بعد از اجرای طرح تحول نظام سلامت، از ۱۵ آبان ۹۳ استارت خورد. پیش از آن لازم بود کتاب ارزش نسبی خدمات سلامت بعد از ۲۵ سال به تصویب دولت برسد.

وی افزود: در واقع می توان این گونه ادعا کرد که تعرفه گذاری خدمات درمانی در کشور به روز نبود. در حالی که امروزه بسته های جدید خدمتی از راه رسیده و می بایست برای آنها تعرفه های جدید در نظر گرفته شود. لذا، مستلزم این بود که در ابتدا کتاب ارزش نسبی خدمات سلامت، به تصویب برسد و ابلاغ شود.

خلیلی با اعلام اینکه مرحله ویرایش کتاب ارزش نسبی خدمات سلامت از ۱۵ آبان برای بیمه ها، مردم و... اجرایی شد، تاکید کرد: به نظر من این اطلاع رسانی وسیع در ارتباط با اجرای این بسته خدمتی، متناسب با اصلاحاتی که اول انجام شد، نبود. چون در همان اصلاحات اولیه، کمیسیون های تخصصی مجبور شدند دو بار کتاب را اصلاح کنند.

قائم مقام معاونت انتظامی سازمان نظام پزشکی ایران، ادامه داد: در ابتدای اجرای طرح تحول سلامت، مردم دغدغه های زیادی داشتند. بنابراین، مردم اینگونه تلقی کردند که هرگونه مشکلی که در حوزه سلامت دارند، باید با شماره تلفن رسیدگی به تخلفات زیرمیزی تماس بگیرند. بطوریکه گزارش هایی به دست ما می رسید که بیش از ۱۰۰ هزار تماس تلفنی داشتیم. در حالی که از این تعداد تماس، دو سوم آنها مشکل روند درمان بیماران بوده است.

وی افزود: در ستاد تعرفه ها، اینگونه تصمیم گیری شد که این تماس ها و شکایت ها دسته بندی شود. بنابراین، اولویت با تعرفه های بستری بود چون بیشترین پرداختی مردم در همین بخش است.

خلیلی گفت: بعد از دسته بندی شکایت ها، نشان داد که بعد از گذشت ۶ ماه، تنها ۵ پرونده منجر به صدور حکم داشتیم.

وی در پاسخ به علت تعداد اندک تشکیل پرونده های تخلفات زیرمیزی پزشکان بعد از اجرای طرح تحول نظام سلامت، افزود : چون کتاب ارزش نسبی خدمات سلامت متناسب با واقعیات تعرفه ها اصلاح شده است.

قائم مقام معاونت انتظامی سازمان نظام پزشکی ایران با عنوان این مطلب که هیچ وقت نمی توان گفت که بتوانیم زیرمیزی را به صفر برسانیم، در پاسخ به این سئوال که این ۵ پرونده مربوط به کدام بخش بوده است، گفت :  این تخلفات مربوط به بیمارستان های خصوصی و خیریه در تهران بوده است.

خلیلی با عنوان این مطلب که دریافت زیرمیزی قبلا در دو بخش دولتی و خصوصی رخ می داد، افزود: با توجه به رشد تعرفه های دولتی و سیاست های دولت تدبیر و امید در حوزه سلامت، باید خوشبین بود که چنین اتفاقی در بخش دولتی رخ ندهد.

وی در پاسخ به این سئوال که مجموع پرونده های تشکیل شده در ارتباط با دریافت های زیرمیزی در کشور، گفت :  بعد از اجرای طرح تحول نظام سلامت و ابلاغ کتاب ارزش نسبی خدمات سلامت، آمار پرونده های زیرمیزی به تعداد انگشتان دو دست هم نمی رسد.

 



تاريخ : 28 / 2 / 1394برچسب:, | 10:16 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

داوطلبان مجاز به انتخاب رشته در آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۳۹۴ دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی، از ساعت ۲۰ امشب تا پنجشنبه ۳۱ خرداد، می توانند برای انتخاب رشته اقدام کنند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، مشاورعالی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: هر داوطلب می تواند حداکثر 100 کد - رشته انتخاب و به ترتیب اولویت علاقه در فرم انتخاب رشته اینترنتی وارد کند.

توکلی افزود: در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته امسال 429 هزار و 688 داوطلب مجاز به انتخاب رشته شدند. دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 1394 دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی از 23 اردیبهشت روی سایت سازمان سنجش قرار گرفته است.

 



تاريخ : 28 / 2 / 1394برچسب:, | 1:25 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

حمیدرضا سیدی که پیش از این مدیرکل فرودگاه شهید دستغیب شیراز بود، از امروز به عنوان مدیرکل فرودگاه امام خمینی(ره) ‌به جای چلندری فعالیت می‌کند.

 

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرودگاه امام خمینی(ره) تغییر کرد/ سیدی جایگزین چلندری
 

 

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس ، روز 25 خردادماه سال گذشته بود که سعید چلندری جایگزین دهقان در فرودگاه امام خمینی (ره)شد، اما امروز و با حکم مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور، حمیدرضا سیدی به جای وی مدیرکل فرودگاه امام خمینی (ره) خواهد شد.

 

البته سیدی همچنین عضو هیئت مدیره شرکت اقتصادی شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) هم خواهد بود.

 

سیدی متولد شهرستان بم و دارای تحصیلات فوق لیسانس مدیریت دولتی است؛ وی حدود 16 سال در این صنعت فعالیت داشته است.

 

در مراسمی که بعدازظهر امروز در فرودگاه امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد، حمیدرضا سیدی به عنوان مدیر کل جدیدی فرودگاه امام خمینی (ره)‌ معرفی می‌شود.

 



تاريخ : 27 / 2 / 1394برچسب:, | 2:3 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح گفت: فردا ۲۸ اردیبهشت‌ماه پیکر مطهر۲۷۰ شهید دفاع مقدس، که طی عملیات اخیر تفحص کشف شده اند از طریق مرز شلمچه وارد کشور خواهند شد.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، سید محمد باقرزاده فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح گفت: فردا 28 اردیبهشت‌ماه پیکر مطهر270 شهید دفاع مقدس، که طی عملیات اخیر تفحص کشف شده اند از طریق مرز شلمچه وارد کشور خواهند شد.

وی اضافه کرد: با تلاش کمیته جستجوی مفقودین در جنوب عراق فاو، ابو فلوس ،شلمچه ،مجنون و زبیدات تعداد 270 شهید کشف شده است که در روز 28  اردیبهشت ماه در مرز شلمچه وارد کشورخواهند شد و مورد استقبال عشایر غیور دشت آزادگان قرار خواهند گرفت.

باقرزاده خاطرنشان کرد: این شهدا برای مراسم وداع به سوسنگر منتقل خواهد شد و مراسم استقبال کاملا عشایری برگزار خواهد شد. تاکنون در سراسر کشور استقبال بسیار خوبی برای درخواست تدفین شهدای گمنام شده است از جمله 1200 شهر و شهرستان و 180 دانشگاه و حوزه علمیه درکشور در نوبت هستند.



تاريخ : 27 / 2 / 1394برچسب:, | 1:9 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش با اشاره به ثبت‌نام اینترنتی مدارس شاهد برای نخستین بار گفت: دانش‌آموزان پایه اول از ابتدای خرداد و دانش‌آموزان پایه هفتم از ابتدای تیر می‌توانند برای ثبت‌نام اینترنتی اقدام کنند.

کفراشی

 

 

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، محمدحسین کفراشی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: مدارس شاهد در سال 1365 به فرمان امام خمینی(ره) تاسیس شد و دوران طلایی و روبه صعودی را داشتند به گونه‌ای که تعداد این مدارس محدود بود و جامعه ایثارگران به صورت حداکثری تحت پوشش مدارس شاهد بودند.

وی افزود:‌در سال‌های اخیر تعداد مدارس شاهد افزایش یافت به گونه‌ای که از 950 مدرسه به 1365 مدرسه رسید و همین موضوع باعث شد تا در تعدادی از مدارس، شاهد افت کیفیت باشیم و پوشش جامعه هدف یعنی ایثارگران در این مدارس کاهش یافت.

مدیرکل دفتر امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش گفت:‌ در حال حاضر جامعه هدف ما در مدارس شاهد تمام ایثارگران یعنی فرزندان شهدا، آزادگان، جانبازان و رزمندگان دفاع مقدس هستند و در صورتی که پس از ثبت‌نام از این افراد،‌ ظرفیت مدارس خالی بود اقدام به ثبت‌نام از سایر افراد خواهیم کرد.

کفراشی ادامه داد:‌ سالانه 500 هزار نفر متقاضی ثبت‌نام برای ورود به پایه‌های اول ابتدایی، هفتم و اول متوسطه اول در مدارس شاهد هستند در حالی که ظرفیت این مدارس آماده پذیرش 100 تا 110 هزار نفر است.

وی با اشاره به این‌که امسال برای نخستین بار ثبت‌نام اینترنتی مدارس شاهد عملیاتی می‌شود، عنوان کرد:  اهداف مختلفی را از اینترنتی شدن ثبت‌نام دنبال می‌کنیم که پوشش حداکثری دانش‌آموزان جامعه هدف مهم‌ترین هدف است چرا که با انجام ثبت‌نام به صورت دستی شاهد اعمال برخی از نظرات شخصی بودیم و همین موضوع زمینه حضور برخی از خانواده‌های ایثارگران را در مدارس شاهد کاهش می‌داد و گاه 20 تا 30 درصد افراد خارج از ضوابط ثبت‌نام می‌شدند.

مدیرکل دفتر امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش گفت:‌با ثبت‌نام اینترنتی دیگر نیازی به حضور خانواده‌ها در مدارس نیست از سوی دیگر کاهش درگیری مدیران مدارس و نظارت بیشتر بر امر ثبت‌نام از سایر مزایای ثبت‌نام اینترنتی است. در سال‌های گذشته به صورت موردی از روند ثبت‌نام در مدارس شاهد بازدید می‌کردیم و در برخی از موارد مشاهده می‌شد که به بهانه‌های مختلف جامعه هدف یعنی ایثارگران را ثبت‌نام نمی‌کردند یا این‌که برای ثبت‌نام از آن‌ها شرط معدل تعیین می‌کردند در حالی که دانش‌آموزان عضو خانواده ایثارگران باید با هر معدلی در مدارس شاهد ثبت‌نام شوند.

کفراشی بیان کرد: در سال گذشته 28 هزار نفر ورودی پایه اول دبستان،‌ 38 هزار ورودی پایه هفتم و 37 هزار ورودی به پایه اول متوسطه اول داشتیم و امسال با توجه به این‌که به صورت موقت پایه اول از دوره متوسطه دوم را نداریم 65 هزار ظرفیت برای پذیرش دانش‌آموز در پایه اول ابتدایی و پایه هفتم داریم.

وی ادامه داد:‌ثبت‌نام دانش‌آموزان در پایه اول ابتدایی مدارش شاهد از اول خرداد آغاز شده و تا 15 خرداد ادامه دارد و در آخر خرداد نتایج قطعی از طریق سیستم به خانواده‌ها اعلام می‌شود همچنین ثبت‌نام دانش‌آموزان در پایه هفتم مدارس شاهد از اول تیر آغاز شده و تا 15 تیر ادامه دارد و نتایج قطعی نیز در آخر تیر از طریق سامانه اینترنتی اطلاع‌رسانی می‌شود.

مدیرکل دفتر امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش با اشاره به این‌که دانش‌آموزان برای ثبت‌نام در مدارس شاهد باید به نشانی اینترنتی sajamedu.ir مراجعه کنند،‌ گفت:‌ دانش‌آموزان پس از ورود کد ملی و سریال شناسنامه می‌توانند سایر مراحل ثبت‌نام را طی کنند همچنین اطلاعات مربوط به ایثارگری افراد در این سامانه موجود است که پس از طی مراحل ثبت‌نام به دانش‌آموز کد رهگیری ارائه می‌شود و پس از اعلام نتیجه قطعی، باید با ارائه مدارک لازم به مدرسه مراجعه کنند و در مدرسه مدارک دانش‌آموز با اطلاعاتی که در سیستم ارائه کرده است، چک خواهد شد تا تناقضی وجود نداشته باشد البته باید توجه داشت که ثبت‌نام میان پایه‌ها به صورت اینترنتی نیست.

وی در خصوص شهریه مدارس شاهد بیان کرد:‌ در مدارس شاهد برای کلاس‌های فوق برنامه شهریه دریافت می‌شود. در این مدارس 4 ساعت برنامه‌های مکمل علاوه بر برنامه‌های مدارس عادی داریم که هزینه آن را آموزش و پرورش پرداخت می‌کند اما اگر فوق برنامه‌ها بیشتر باشد خانواده‌ها باید هزینه آن را پرداخت کنند.

کفراشی ادامه داد: هزینه مدارس شاهد در دوره ابتدایی حداقل 300 هزار تومان و حداکثر 480 هزار تومان، دوره متوسطه اول حداقل 350 هزار تومان و حداکثر 550 هزار تومان و دوره متوسطه دوم حداقل 430 هزار و حداکثر 700 هزار تومان است که شهریه فرزندان شهدا و جانبازان 70 درصد به بالا را بنیاد شهید پرداخت می‌کند و برای جانبازان 50 تا 70 درصد،‌75 درصد هزینه توسط بنیاد شهید و 25 درصد توسط دانش‌آموز پرداخت می‌شود همچنین جانبازان 25 تا 50 درصد از 40 درصد تخفیف و جانبازان زیر 25 درصد نیز از 20 درصد تخفیف شهریه بهره‌مند می‌شوند.

وی اظهار داشت:‌سال گذشته 389 هزار دانش‌آموز در 335 هزار مدرسه شاهد تحصیل می‌کردند که از این تعداد 189 هزار نفر جزو جامعه هدف و 193 هزار نفر سایر افراد هستند به عبارتی 48 درصد دانش‌آموزان تحت پوشش مدارس شاهد از جامعه هدف یعنی خانواده ایثارگران بودند. همچنین 27 هزار دانش‌آموز در طرح پراکنده شاهد تحصیل می‌کنند، این تعداد دانش‌آموز از خانواده شهدا و ایثارگران هستند اما در مدارس عادی حضور دارند و آموزش و پرورش هفته‌ای دو ساعت برای آن‌ها مشاوره آموزشی،‌پرورشی و کلاس‌های تقویتی دارد به گونه‌ای که در سال تحصیلی گذشته 65 هزار ساعت نیرو به این دانش‌آموزان اختصاص دادیم.

 

 

 



پایگاه خبری عقاب نیوز :

معاون فناوری اطلاعات و آمار جمعیتی سازمان ثبت احوال کشور گفت: تمامی کارت‌های ملی با هر تاریخ اعتباری تا پایان سال ۹۴ اعتبار دارند.

به گزارش فارس، حمید پارسایی  درباره مهلت اعتبار کارت‌های ملی کاغذی اظهار داشت: تمامی کارت‌های ملی با هر تاریخ اعتباری تا پایان سال 94 اعتبار دارند.

 

وی ادامه داد: در صورتی که صدور کارت‌های هوشمند ملی که از نیمه دوم امسال فراخوان آن آغاز می‌شود، برای تمامی ایرانیان صادر نشود اعتبار کارت‌های ملی قدیمی تا پایان این پروسه ادامه دارد.

 

پارسایی درباره پیش‌ ثبت‌نام کارت‌های هوشمند ملی اظهار داشت: در حال حاضر افرادی که به سن 15 سال تمام می‌رسند می‌توانند با مراجعه به سایت ثبت‌احوال به نشانی www.sabteahval.ir مراجعه کنند و نسبت به دریافت کارت هوشمند ملی خود اقدام کنند.

 

معاون فناوری اطلاعات و آمار جمعیتی سازمان ثبت احوال کشور افزود: پس از پیش ثبت‌نام با گذشت 24 ساعت می‌توانند نوبت ارائه مدارک برای دریافت کارت هوشمند ملی را بگیرند که در حال حاضر به دنبال این هستیم که این مدت زمان را کاهش دهیم.

 

وی افزود: هر ساله بیش از یک میلیون و 500 نفر در کشور وارد سن 15 سال می‌شوند که می‌توانند نسبت به دریافت کارت ملی اقدام کنند.

 

پارسایی یادآور شد: هنوز فراخوانی برای صدور کارت هوشمند ملی صادر نشده است و این پیش ثبت‌نام فقط برای افرادی است که برای اولین بار کارت ملی دریافت می‌کنند و به سن 15 سال رسیده‌اند.

 

 



تاريخ : 27 / 2 / 1394برچسب:, | 8:11 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

معاون سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی اعلام کرد که توزیع کارت داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد این دانشگاه از سوم خرداد آغاز می‌شود.

 

 

 

مجتبی علوی فاضل در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: کارت داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی طی روزهای سوم تا پنجم خرداد از طریق سایت مرکز آزمون توزیع می‌شود.

 

 

 

وی با اشاره به رقابت 600 هزار تن در آزمون امسال ادامه داد: آزمون کارشناسی ارشد طی روزهای 7 الی 9 خرداد ماه به صورت همزمان در سراسر کشور برگزار می‌شود.

 

 

 

علوی فاضل ظرفیت پذیرش این آزمون را حدود 180 هزار نفر اعلام کرد.

 



تاريخ : 27 / 2 / 1394برچسب:, | 9:23 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز 

 

مدیرکل دفتر نظارت بر اعتباربخشی و امور درمان وزارت بهداشت از راه‌اندازی سامانه ویژه خبرنگاران و نمایندگان مجلس برای ارائه گزارش "زیرمیزی" و دیگر تخلفات پزشکی خبر داد.

 سیدمحمدحسین میردهقان در حاشیه برنامه رادیو گفت‌وگو با موضوع «زیر میزی» درباره اینکه وقتی بیماران با تخلفات دریافت‌های غیرمتعارف "زیرمیزی" مواجه می‌شوند در نهایت باید با سامانه ۱۶۹۰ (نظارت بر اجرای تعرفه خدمات سلامت "زیرمیزی") تماس حاصل کنند که متعاقباً روند رسیدگی به این تخلفات نیز زمانبر است، بنابراین برای تسهیل در این زمینه وزارت بهداشت چه اقدامی خواهد کرد؟ به تسنیم اظهار داشت: روند رسیدگی به گزارشات علی‌الخصوص تخلفات پزشکی و دریافت‌های غیرمتعارف "زیرمیزی" در طول ۲۴ تا ۴۸ ساعت صورت می‌پذیرد.

مدیرکل دفتر نظارت بر اعتباربخشی و امور درمان وزارت بهداشت تصریح کرد: با این وجود برای اصحاب رسانه و نمایندگان مجلس که همیشه به نوعی منبع اطلاعات بسیار سریع از تخلفات پزشکی از جمله "زیرمیزی" هستند سامانه ویژه ای را راه اندازی می‌کنیم تا گزارشات آنها به نام خودشان ثبت و در کمترین زمان و به صورت ویژه رسیدگی شود.

میردهقان، تشریح جزئیات بیشتر درباره فعالیت این سامانه ویژه برای خبرنگاران و نمایندگان مجلس جهت ارائه گزارش "زیرمیزی" و دیگر تخلفات پزشکی را به روزهای آینده موکول کرد.

 



تاريخ : 28 / 1 / 1394برچسب:, | 1:47 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران جزئیات حذف فیزیکی محدوده زوج و فرد را تشریح کرد.
 
 معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران جزئیات حذف فیزیکی محدوده زوج و فرد را تشریح کرد.

سید جعفر تشکری هاشمی در تشریح جزئیات حذف محدوده زوج و فرد درتهران با بیان اینکه این طرح، توسط شهرداری تهران به شورای عالی ترافیک پایتخت پیشنهاد شده است، گفت: هیچ منطق قوی و قابل قبولی برای این استدلال که برای کنترل آلودگی هوا خودروها را به دو قسمت تقسیم و آنها را وادار کنیم که یکروز در میان، وارد معابر شوند؛ وجود ندارد.

وی با بیان اینکه چرا باید خودروهایی که چندین برابر آلودگی تولید می‌کند؛ به مانند وسایل نقلیه‌ای که از استانداردهای زیادی برخوردارهستند وارد معابر شوند گفت: برهمین اساس طرحی جایگزین در شهرداری تهران تهیه و در شورای عالی ترافیک پایتخت نیز به تصویب رسید و خوشبختانه وزرات کشور هم نگاه مثبتی به این طرح دارند وسعی می‌کنند، بودجه را نیز پیگیری کنند تا این طرح در کل کشور اجرا شود.

تشکری هاشمی در تشریح جزئیات این طرح با بیان اینکه برای کنترل از مفهوم «مناطق کم آلوده کننده هوا» استفاده می‌شود، گفت: بدین ترتیب خودروها با توجه به اطلاعاتی که در پرونده الکترونیکشان و برمبنای میزان آلایندگی وجود دارد، به چهار دسته خودروهای قرمز(بسیار آلاینده)،زرد ، سبز و آبی تقسیم می‌شوند.

وی همچنین درخصوص جایگزینی محدوده کم آلاینده به جای محدوده زوج و فرد در پایتخت گفت: خودروهای تهران به صورت مجازی به چند رنگ تقسیم می‌شوند که براین اساس خودروهای قرمز شامل خودروهایی می‌شوند که به سن فرسودگی رسیده، کاربراتوری هستند و توان اخذ معاینه فنی را ندارند که این دسته از خودروها امکان فعالیت در تهران را ندارند.

وی همچنین در مورد ویژگی‌ خودروهای زرد تصریح کرد: این خودروها به سن فرسودگی نزدیک هستند و استاندارد آنها پایین‌تر از یورو2 است و قطعا محدودیت‌هایی را در زمان آلودگی هوا برای تردد در هسته مرکزی و محدوده طرح ترافیک برای آنها در نظر خواهیم گرفت.

تشکری در مورد خودروهای سبز نیز گفت: این خودروها استاندارد بیش از یورو 2 دارند و در شرایط اضطرار آلودگی هوا، برای تردد آنها محدودیت‌هایی در نظرگرفته خواهد شد.

معاون حمل و نقل شهرداری تهران در مورد خودروهایی که جزء رنگ آبی قرار می‌گیرند، افزود: این خودروها برقی و دارای استاندارد بیش از یورو5 هستند که محدودیت کمتری برای تردد آنها در مواقع حساس، در نظر گرفته خواهد شد.

وی با انتقاد از افزایش محدوده زوج و فرد ادامه داد: پلاک خودرو منشاء آلودگی نیست که با افزایش آلایندگی هوا تردد خودروها را زوج و فرد می‌کنیم.

معاون حمل و نقل ترافیک شهردار تهران با بیان اینکه باید به سمتی حرکت کنیم که خودروهای کم آلاینده در سطح شهر تردد کنند، گفت: خودروهای فرسوده که آلایندگی زیادی دارند، جان میلیونها نفر را به خطر می اندازد و باید با اتخاذ تدابیری و متناسب با آلودگی هوا، اجازه تردد به خودورها داده شود.

به گفته وی، در صورت تصویب نهایی این طرح اطلاعات لازم به مردم ارائه می شود.
 
 



تاريخ : 22 / 1 / 1394برچسب:, | 9:38 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

معاون آموزشی دانشگاه پیام نور جزئیات آزمون کارشناسی ارشد دوره فراگیر نوبت پانزدهم را اعلام کرد و گفت: پذیرش به دو شیوه آموزشی - پژوهشی و الکترونیک صورت می گیرد.

دکتر اصغر ابوالحسنی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به آزمون کارشناسی ارشد دوره فراگیر نوبت پانزدهم دانشگاه پیام نور گفت: ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد دوره فراگیر ۲۱ الی ۲۸ دی ۹۳ انجام شد.

وی شیوه پذیرش در این دوره را آموزشی - پژوهشی و الکترونیکی اعلام کرد و افزود: آزمون کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور ۴ اردیبهشت ۹۴ برگزار می شود.

معاون آموزشی دانشگاه پیام نور افزود: نتایج آزمون اواخر مرداد ماه ۹۴ اعلام می شود و شروع به تحصیل پذیرفته شدگان از مهرماه ۹۴ خواهد بود.

وی ادامه داد: ظرفیت ایجاد شده در کل در دو شیوه (آموزشی - پژوهشی و الکترونیکی ) را ۱۶ هزارو ۸۰ نفر اعلام کرد.

ابوالحسنی افزود: ظرفیت ایجاد شده در شیوه پذیرش الکترونیکی ۴ هزار و ۲۴۰ نفر و ظرفیت ایجاد شده در شیوه آموزشی-پژوهشی ۱۱ هزار و ۸۴۰ نفراست.

وی تعداد کل رشته محل ها را ۷۰۵ رشته محل عنوان کرد و افزود: تعداد رشته محل شیوه آموزشی - پژوهشی ۵۹۲ رشته محل و تعداد رشته محل به شیوه الکترونیکی ۱۱۳ رشته محل است.

معاون آموزشی دانشگاه پیام نور ظرفیت پذیرش در هر کد رشته محل پذیرش به شیوه آموزشی پژوهشی را ۲۰ نفر و ظرفیت پذیرش به شیوه الکترونیکی در هر کد رشته محل به استثنای برخی رشته محل ها را ۴۰ نفر عنوان کرد.

وی تعداد شهرستان محل برگزاری آزمون را ۱۰۱ شهر، تعداد حوزه های امتحانی را ۱۱۸ حوزه و تعداد حوزه های فرعی (غیرپیام نور) را ۱۱ حوزه اعلام کرد.

ابوالحسنی تعداد داوطلبان زن در کل کشور را ۳۸ هزارو ۶۶۸ نفر و تعداد داوطلبان مرد در کل کشور را ۴۱ هزاو ۸۰۱ نفر اعلام کرد و افزود: ۸۰ هزار و ۴۶۹ نفر جمع کل داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد دوره فراگیر دانشگاه پیام نور را تشکیل می دهند.

 



تاريخ : 18 / 12 / 1393برچسب:, | 12:48 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

در روزهای پایانی سال با توجه به افزایش متقاضیان، بازار قالیشویی رونق گرفته و سودجویان و واحدهای غیر مجاز از این رونق بی نصیب نمانده‌اند و به گفته رییس اتحادیه قالیشویان تهران با استفاده از یک موبایل و وانت اقدام به شستن قالی می‌کنند که نمی توانیم با آنها برخورد کنیم.

حمید محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: اهرم اجرایی و قانونی برای برخورد با این دسته از سودجویان را نداریم. البته در برخی از دفاتری که به صورت غیر مجاز کار قالیشویی را انجام می‌دهند بعد از ارسال اخطار، اقدام به پلمب دفاتر کردیم.

وی ادامه داد: افرادی هستند که با موبایل و وانت اقدام به فعالیت می کنند و ما نیز نمی‌توانیم با آنها برخورد کنیم و حتی در صورت شناسایی تلفن همراه، امکان قطع این خطوط را نداریم که لازم است سازمان های مربوطه در این زمینه با ما همکاری کنند.

محمدی با بیان اینکه در حال حاضر حدود 300 واحد مجاز در این حوزه فعالیت می‌کنند که همه مورد تایید اتحادیه هستند، اظهار کرد: شسستن فرش‌های ماشینی از متری 3500 شروع می‌شود و نرخ شست‌و شوی فرش‌های دستباف نیز متری 6000 تا 9700 تومان است و هزینه ایاب و ذهاب برای حمل قالی‌ها به هر تعداد 12 هزار تومان است.

رییس اتحادیه قالیشویان تهران بیان کرد: شست‌وشوی فرش‌های کهنه و عتیقه، تمام ابریشم و صادراتی، شست‌وشو به همراه رنگ‌برداری و لک‌برداری انواع فرش‌های دستباف، شست‌وشو به همراه لک‌برداری فرش‌های ماشینی و موکت با توافق طرفین است.

وی گفت: اگر چه نرخ برخی خدمات مورد نیاز شب عید از جمله قالیشویی توسط اتحادیه و کمیسیون نظارت تعیین می شود اما تبلیغات و فعالیت واحدهای صنفی غیرمجاز موجب شده اغلب متقاضیان از کم و کیف و قیمت ارائه اینگونه خدمات یا فهرست مراکز مجاز اطلاع نداشته باشند.



تاريخ : 16 / 12 / 1393برچسب:, | 9:22 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

خانواده شوهرم خیلی پولدار هستند و از همان روز اول پدرشوهرم مخالفتش با این ازدواج را به طور واضح بیان کرد. اما چون من و شوهرم به شدت به هم علاقه مند شده بودیم به این مخالفت توجهی نکردیم و هرطور بود با هم ازدواج کردیم.
زن جوان که از توهین های پدرشوهرش خسته شده بود راهی دادگاه خانواده شد تا برای همیشه به زندگی مشترک با شوهرش پایان دهد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، چندی پیش زن جوانی با مراجعه به دادگاه خانواده درخواست طلاق داد و در خصوص علت آن به قاضی گفت: آقای قاضی 6 ماه است که با شوهرم ازدواج کرده ام. خانواده شوهرم خیلی پولدار هستند و از همان روز اول پدرشوهرم مخالفتش با این ازدواج را به طور واضح بیان کرد. اما چون من و شوهرم به شدت به هم علاقه مند شده بودیم به این مخالفت توجهی نکردیم و هرطور بود با هم ازدواج کردیم.

زن جوان ادامه داد: پدرشوهرم مرتب مانع می شد و هربار می خواست یک جوری بین من و پسرش جدایی بیاندازد. اما موفق نشد، از روزی که ازدواج کردم یک روز خوش هم ندارم و پدرشوهرم مرتب مرا آزار می دهد اما همه این ها را تحمل کردم تا اینکه یک روز پدرشوهرم مرا صدا کرد و به من پیشنهاد داد تا با یک چک به هر مبلغی که می خواهم از شوهر جدا شوم.

وی افزود: وقتی این پیشنهاد را شنیدم گویا دنیا روی سرم خراب شد. راستش آنجا متوجه شدم که دیگر نمی توانم به این زندگی ادامه دهم. پدرشوهرم واقعا به من توهین کرد و من دیگر تحمل رفتارهایش را ندارم.

بعد از صحبت های این زن قاضی شوهر وی را نیز به دادگاه احضار کرد تا صحبت های او را هم بشنود.

 

 



تاريخ : 11 / 12 / 1393برچسب:, | 2:23 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

ارتباط تلفنی مناطقی از تهران برای ۷۲ ساعت دچار اختلال می‌شود. ارتباط تلفنی مراکز مخابرات استقلال، شهید مفتح و الغدیر تهران با هدف توسعه شبکه کابل از امروز برای مدت ۷۲ ساعت دچار اختلال می‌شود.
 
 ارتباط تلفنی مناطقی از تهران برای ۷۲ ساعت دچار اختلال می‌شود. ارتباط تلفنی مراکز مخابرات استقلال، شهید مفتح و الغدیر تهران با هدف توسعه شبکه کابل از امروز برای مدت ۷۲ ساعت دچار اختلال می‌شود.
 
 عملیات کابل برگردان با هدف توسعه شبکه کابل در مراکز مخابرات استقلال، شهید مفتح و الغدیر تهران انجام خواهد شد.

بر اساس این گزارش با اجرای عملیات کابل برگردان دراین مراکز مخابراتی ارتباط تلفنی مشترکین در مرکز مخابرات استقلال با پیش شمار‌ه‌های ۲۲۰۱ الی ۲۲۰۵، ۲۶۲۰، ۲۶۲۱، ۲۲۶۶ در محدوده مقدس اردبیلی، الف، ب، ج، شادآور، کوچه های ششم الی نهم، همایون، بیتا و در مرکز مخابرات شهید مفتح با پیش شماره های ۲۶۷۰، ۲۲۸۴ الی ۲۲۸۹ در محدوده خیابان های ناطق نوری شمالی، کوچه های آذر، مرجان، نادر و در مرکز مخابرات الغدیر با پیش شماره های ۳۳۰۰ الی ۳۳۰۳، ۳۳۶۹ الی ۳۳۷۳ در محدوده اتوبان شهید قنبری، خیابان های منصور، طالب رضا، ۱۷ شهریور به مدت ۷۲ ساعت با اختلال همراه است.



تاريخ : 26 / 11 / 1393برچسب:, | 9:12 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

در شرایطی که پیش از این اعلام شده بود صندوق ذخیره فرهنگیان به مناسبت دهه فجر اقدام به توزیع ۴هزار و ۵۵۰ دستگاه خودرو لیزینگی داخلی و خارجی و برگزاری تورهای آموزشی و تفریحی نموده، مطلع شدیم اداره کل آموزش و پرورش استان یزد در راستای همین طرح، اقدام به برگزاری «تور آنتالیا» ترکیه برای فرهنگیان نموده است!

به گزارش مشرق، در بخشنامه مورخ 19/11/1393 اداره کل آموزش و پرورش استان یزد، نمایندگی صندوق ذخیره فرهنگیان استان از متقاضیان فرهنگی درخواست شده برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص برگزاری تور آنتالیا (ترکیه) به کانون بازنشستگان آموزش و پرورش مراجعه نمایند!
در پیوست نامه مذکور نیز تفاهم نامه فی مابین شرکت خدمات مسافرتی زاگرس با معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش به پیوست برنامه تورهای نوروز 94 خارج از کشور اشاره شده که در آن تسهیلات فرهنگیان و افراد درجه یک خانواده آنها با تسهیلات 80 درصدی 10 ماهه با نرخ 5 درصد ذکر گردیده است.
آنتالیا نام مرکز استان آنتالیا و از شهرهای مهم و توریستی کشور ترکیه است که نسبت به سایر شهرهای این کشور از مولفه‌های ضد اسلامی بسیاری برخوردار است. این شهر از مولفه‌های سفرهای توریستی خانوادگی برخوردار نیست و اغلب هتل‌ها و مراکز تفریحی آن به علت شهرت این شهر به تفریحات غیرشرعی از سفر به آن اکراه دارند. با احتساب این موارد مشخص نیست به چه علت چنین مقصد بدنامی در بسته تورهای تفریحی صندوق ذخیره فرهنگیان جای گرفته است! 

آموزش و پرورش برای سفر معلمان به آنتالیا وام می‌دهد

در لیست ضمیمه بخشنامه مذکور نام 7 هتل پنج ستاره ساحلی با امکاناتی همچون بار سرو مشروبات الکلی رایگان، استخر و پارک آبی مختلط با هزینه یک میلیون و ششصد هزار تومان تا ارقام بالای دو میلیون تومان به ازای هر نفر دیده می‌شود که با اطلاعات منتشر شده در سایت آژانس مسافرتی زاگرس وابسته به صندوق ذخیره فرهنگیان، همخوانی دارد. حال مشخص نیست تصور مدیران صندوق مذکور از قشر فرهنگی آموزش و پرورش کشور چیست که در بسته ویژه دهه فجر، تور نوروزی سفر به آنتالیا را گنجانده‌اند! همچنین چه نسبتی میان هزینه‌های زندگی فرهنگیان و دغدغه‌های معیشتی آنها با تورهای خارج از کشور غیرزیارتی و غیرضروری قسطی وجود دارد؟!

گفتنی است پیش از این کیهان نسبت به سایر طرح‌های ویژه دهه فجر صندوق ذخیره بازنشستگان که به منظور تامین برخی از مولفه‌های رفاه جامعه فرهنگیان کشور ارائه شده بود، انتقاداتی را مطرح کرده بود که با استقبال فرهنگیان مواجه شد.  کوتاه بودن زمان ثبت‌نام برخی از تسهیلات ارائه شده و شرط تامین 30 درصدی هزینه اولیه ثبت نام خودروهای اغلب گرانقیمت خارجی موجود در لیست تا تاریخ 20 بهمن یکی از این انتقادات بود. علاوه بر آن هرگز مشخص نشد هدف از ارائه طرح مذکور، رونق بخشیدن به شرکت لیزینگ مرتبط با صندوق در کسادی بازار خرید و فروش خودرو بوده یا حقیقتا حل بحران‌های معیشتی فرهنگیان مدنظر بوده است.

آموزش و پرورش برای سفر معلمان به آنتالیا وام می‌دهد

 
صندوق ذخیره فرهنگیان با 6000 میلیارد تومان سرمایه با یک برنامه‌ریزی دقیق و عقلایی می‌تواند در مسیر رفع تدریجی معضل بزرگ «مسکن فرهنگیان» که بیش از 70 درصد هزینه خانوار را به خود اختصاص می‌دهد و به جای حیف و میل سهم فرهنگیان و بازنشستگان آموزش و پرورش، گره‌ای حقیقی از زندگی آنها باز کند.
با وجود لیست بلند بالای مطالبات عقب‌مانده فرهنگیان و طرح‌های رها شده و بی‌سرانجامی همچون «مسکن معلمین» ارائه چنین لیستی از خدمات لوکس و غیرضروری در سبد خانوار فرهنگیان کمی به دور از واقعیات ارزیابی می‌شود و مشخص نیست پشت پرده ارائه خدمات سفر به بدنام‌ترین سواحل منطقه با اقساط 10 ماهه برنامه ضد فرهنگی خاصی است یا مسائل دیگری مطرح است.

منبع: کیهان

 

 



تاريخ : 25 / 11 / 1393برچسب:, | 12:56 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

رئیس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه سال ۹۳ آخرین سال تولید و شماره گذاری وانت پیکان است، گفت: در سال جاری ۲۰۸ هزار خودروی فرسوده از رده خارج شده است.
سردار اسکندر مومنی در نشست خبری که صبح امروز(شنبه) در ساختمان ستادی پلیس راهور برگزار شد، اظهار کرد: از ابتدای ورود وسیله نقلیه تا انقلاب ۵۷، یک میلیون و ۵۰۰ هزار خودرو در کشور شماره گذاری شده بود که این عدد اکنون از مرز ۲۸ میلیون عبور کرده است.

وی در ادامه عنوان کرد: در سال ۵۷، ۳ درصد از مردم وسیله نقلیه داشته که اکنون این رقم به ۳۶ درصد رسیده است.

این مقام مسئول پلیس در ادامه به شماره گذاری خودرو‌ها در سال جاری اشاره و تاکید کرد: از ابتدای سال یک میلیون و ۱۰۴ هزار و ۴۱۰ خودروی صفر داخلی شماره گذاری شده که به نسبت سال‌ گذشته ۷۳ درصد افزایش شماره گذاری خودرو‌های داخلی را داشتیم و ۸۱ هزار و ۱۲۴خودروی وارداتی شماره گذاری شده که در مقایسه با سال گذشته ۵۳ درصد افزایش یافته است.

وی افزود: در طول سال جاری ۴۵۶ هزار و ۱۰۷ دستگاه موتور سیکلت شماره گذاری شده که به نسبت مشابه سال گذشته ۷۵ درصد افزایش داشته است.

رئیس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه در سال جاری ۲۰۸ هزار خودروی فرسوده از رده خارج شده است، گفت:امسال هزار و سیزده تن به نسبت مشابه سال گذشته در تصادفات کشته شده‌اند و ۶.۵ درصد کاهش تلفات را داشته‌ایم و در این بین استان مرکزی، آذربایجان شرقی، خراسان رضوی بیشترین کاهش تلفات و استان‌های سیستان و بلوچستان، خوزستان، ایلام و تهران شرق بیشترین افزایش تلفات را داشته‌اند.

وی بیان کرد:‌ در سال ۲۰۱۴ تعداد کشته‌‌های ناشی از تصادفات از ۱ میلیون و ۲۷۰ هزار کشته در سال به ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار کشته در دنیا افزایش داشته که پیش بینی می‌‌شود در سال ۲۰۳۰ این عدد ۲ برابر افزایش پیدا کند.

وی گفت: در طرح ترافیکی پلیس راهور که بخشی از آن درون شهری است و در اسفند ماه با توجه به افزایش تردد در معابر شهری و با توجه به مراجعه‌ی مردم به مراکز خرید، طرح ترافیکی با افزایش استقرار نیروهای پلیس اجرا می‌شود و بخش دیگر آن نیز در قالب طرح ترافیکی ویژه نوروز در حوزه برون شهری و این طرح از ۲۵ اسفند تا پایان تعطیلات اجرا می‌شود.

سردار مومنی به افزایش ساعات کار فعالیت مراکز شماره گذاری اشاره و تصریح کرد: با توجه به حجم مراجعات در اسفند ماه، ساعت کار مراکز شمارش گزاری افزایش می‌یابد.

که بر همین اساس از ساعت ۷ صبح تا ساعت ۱۷ و در دهه‌ی دوم اسفند از ۷ صبح تا ۱۹ و در دهه‌ی سوم فعالیت مراکز شماره گذاری از ۷ صبح تا ۲۲ است و در صورت مراجعات بیشتر، احتمال شبانه روزی شدن فعالیت این مراکز وجود دارد.

رئیس پلیس راهور ناجا افزود: سه طرح پلیس در سال‌های آتی موضوع غیر حضوری کردن شماره گذاری خودرو، برگزاری‌ آزمون‌های متمرکز آیین نامه که در سال به صورت سراسری در چند مقطع برگزار می‌شود و سومی راهبرد برنامه‌ی پلیس، کاهش سوانح به ۱۴ هزار کشته در سال است که به دنبال آن هستیم تا پایان سال ۹۵ این اتفاق رخ دهد و میانگین کشته‌ها نیز از ۶.۵ کشته به ازای هر ده هزار وسیله نقلیه، به ۴ کشته به ازای هر ده هزار وسیله نقلیه داریم.

وی گفت: در ایام دهه فجر تمامی خودرو‌هایی که با استاندارد‌های یورو ۴ و دو ایربگ تولید شوند، در سال ۹۴ سند و سال شماره گذاری خودرو‌ها تعیین می‌شود و به خودرو ساز‌ها ابلاغ کرده‌ایم که قیمت خودروهای مدل ۹۳ و ۹۴ تفاوتی وجود نداشته باشد.

مومنی تصریح کرد: در کشور ما می‌‌بایست یک سازمان متمرکز داشته باشیم که پس از وقوع یک حادثه، عملیات آتش نشانی، امداد رسانی و نجات انجام شود اما این در حالی است که سه سازمان آتش نشانی، هلال احمر و امداد و نجات هر یک جداگانه فعالیت خود را انجام می‌دهند و می‌بایست این سه سازمان به صورت متمرکز در یک مجموعه ادغام شوند.

وی بیان کرد: برای شماره گذاری موتور سیکلت حداقل می‌بایست استاندارد‌های یورو ۳ را داشته باشند تا مجوز شماره گذاری صادر شود.

این مقام مسئول پلیس در پایان افزود: امسال آخرین سالی است که وانت پیکان شماره گذاری می‌شود و دیگر این وسیله نقلیه به موزه می‌پیوندد و در خصوص شماره گذاری وانت پیکان می‌بایست به این موضوع اشاره کرد که این خودرو یکی از خودرو‌های خطرناک است و در سال‌های آتی برای عدم شماره گذاری وانت پیکان تصمیماتی گرفته می‌شود اما در صورتیکه شاهد تغییرات اساسی در تولید وانت پیکان باشیم، برای شماره گذاری این خودرو مشکلی وجود ندارد.

 



تاريخ : 21 / 11 / 1393برچسب:, | 7:47 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران خاطرنشان كرد: در ساير خطوط فاصله گذر قطارها تغيير نمي كند اما اين آمادگي وجود دارد كه در هنگام افزايش مسافران در ايستگاه ها قطارهاي فوق العاده اعزام شوند.
مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه از خدمات رایگان مترو در روز 22 بهمن تاپايان مراسم خبر داد.
 
به گزارش مديريت ارتباطات و امور بين الملل شركت بهره برداري مترو تهران و حومه، محسن نایبی ضمن تبریک سالگرد پيروزي شكوهمند انقلاب اسلامی و گرامي داشت یاد و خاطره مجاهدت‌ها و رشادت‌های جوانان غیور ایران اسلامی به رهبری امام راحل (ره) گفت: شركت بهره برداري مترو تهران در روز 22 بهمن ماه با بسيج نيروهاي خود خدمات ويژه اي را به راهپيمايان اين روز عزيز ارائه خواهد كرد.
 
وي با بيان اينكه استفاده از مترو از ابتداي سرويس دهي تا پايان مراسم 22 بهمن رايگان است افزود: فاصله حركت قطارها هم در اين روز كاهش مي يابد كه براساس آن در خط 2 اين زمان از 7 دقيقه به 4 دقيقه، در خط سه از 20 دقيقه به 15 دقيقه و در خط چهار از 9 دقيقه به 5 دقيقه تقليل مي يابد ضمن آنكه در خط چهار هنگام پايان مراسم راهپيمايي و بازگشت مسافران فاصله حركت قطارها به حداقل زمان ممكن مي رسد.
 
مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران خاطرنشان كرد: در ساير خطوط فاصله گذر قطارها تغيير نمي كند اما اين آمادگي وجود دارد كه در هنگام افزايش مسافران در ايستگاه ها قطارهاي فوق العاده اعزام شوند.
 
نايبي تصريح كرد:  ایستگاه میدان آزادی نيز تا پایان مراسم راهپیمایی بسته خواهد بود.

 



تاريخ : 21 / 11 / 1393برچسب:, | 7:40 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

رییس پلیس راه استان اصفهان از توقیف یکدستگاه خودرو هیوندا جنسیس با سرعت 250 کیلومتر بر ساعت در بزرگراه اصفهان - کاشان (امیرکبیر) توسط پلیس راه استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری پلیس استان اصفهان، سرهنگ «رضا رضایی» اظهار داشت: پلیس راه استان حین کنترل خودروهای عبوری در بزرگراه امیرکبیر محور اصفهان - تهران یکدستگاه خودرو هیوندا جنسیس را به علت سرعت غیرمجاز متوقف و روانه پارکینگ کرد.

وی خاطرنشان کرد: براساس ماده 10 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، راننده خودرو جهت شرکت در کلاس آموزشی و سیر مراحل قانونی به پلیس راه استان معرفی شد



تاريخ : 20 / 11 / 1393برچسب:, | 1:32 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

قائم‌مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی صبح امروز در نشست خبری خود مسیرهای ده‌گانه راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن را اعلام کرد.

 اصغر آب‌خضر قائم‌مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی صبح امروز در نشست خبری خود مسیرهای دهگانه راهپیمایی ایام‌الله 22 بهمن را اعلام کرد.

مسیرهای ده‌گانه راهپیمایی به شرح ذیل است:

مسیر شماره1: مسجد امام حسین(علیه‌السلام)، میدان امام حسین(علیه‌السلام) ،خیابان انقلاب، خیابان آزادی،میدان بزرگ آزادی

مسیر شماره 2: مسجد جامع ابوذر، میدان ابوذر، خیابان ابوذر، خیابان شهید آیت‌الله سعیدی،  میدان بزرگ آزادی

مسیر شماره3: مسجد امام هادی(علیه‌السلام)، خیابان شهید آقایی، میدان معلم، خیابان تختی ، خیابان شهید آیت‌الله سعیدی، میدان بزرگ آزادی

مسیر شماره 4:مسجد دارالسلام، میدان منیریه، خیابان شهید معیری، خیابان کارگر، میدان انقلاب، خیابان آزادی، میدان بزرگ آزادی

مسیر شماره 5:مسجد الجواد(علیه‌السلام)، ، میدان هفتم تیر، خیابان شهید آیت الله دکتر مفتح، خیابان انقلاب، خیابان آزادی،میدان بزرگ آزادی

مسیر شماره 6:  مسجد حضرت امیر(علیه‌السلام)، ، خیابان کارگر شمالی، خیابان انقلاب، خیابان آزادی، میدان بزرگ آزادی

مسیر شماره 7: مسجد المهدی(عجل الله تعالی فرجه الشریف)، خیابان ستارخان ، خیابان شادمهر، خیابان آزادی، میدان بزرگ آزادی

مسیر شماره 8: مسجد حضرت ابوالفضل(علیه‌السلام)، خیابان ستارخان، میدان توحید، خیابان توحید، خیابان آزادی، میدان بزرگ آزادی

مسیر شماره 9: مسجد جامع امام سجاد(علیه‌السلام)، خیابان آیت‌الله اشرفی اصفهانی، فلکه دوم صادقیه، خیابان محمدعلی جناح، میدان بزرگ آزادی

مسیر شماره 10: مسجد امام جعفر صادق(علیه‌السلام)، فلکه دوم صادقیه، خیابان محمدعلی جناح،میدان بزرگ آزادی

ساعت شروع راهپیمایی 9:00 صبح است.

 

 



تاريخ : 19 / 11 / 1393برچسب:, | 8:55 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

در روستای «قرقی» مشهد مردی زندگی می‌کند که 33 سال است چشمانش رنگ خواب را ندیده است. رجب رشیدی‌نسب، جانباز 25 درصد، سال 61 در شانزده سالگی عازم جنگ می‌شود و بر اثر اصابت ترکش به سرش، رگ خواب خود را از دست می‌دهد و دیگر نمی‌تواند خواب را در چشمانش احساس کند.



ادامه مطلب
تاريخ : 18 / 11 / 1393برچسب:, | 2:14 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر از سایت پلیس راهور، پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی در اطلاعیه ای اعلام کرد: پیامک کسر خلافی صحت ندارد.
 در این اطلاعیه آمده است: نظر به ارسال پیامک کذب مبنی بر ارسال کد VIN برای کسر خلافی صورت وضعیت تخلفات رانندگی شهروندان، ضمن تکذیب این خبر، از رانندگان درخواست می شود از دادن اطلاعات خودرویی خود به افراد ناشناس، خودداری کنند.

شهروندان می توانند برای دریافت آخرین صورت وضع تخلفات رانندگی خود، شماره VIN خودرو خود را به سامانه 1101202020 ارسال کنند.
پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی در این اطلاعیه، ضمن تاکید بر پیگیری پیامک ارسالی اخیر، اعلام کرد: اخبار رسمی درباره پلیس راهور، فقط از طریق پایگاه اینترنتی ww.rahvar120.ir منتشر می شود و شهروندان برای آگاهی از آخرین خبرها، دستورهای صادره و محدودیت های ترافیکی، می توانند به این پایگاه مراجعه کنند.



تاريخ : 18 / 11 / 1393برچسب:, | 11:14 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

مشاورعالی سازمان سنجش آموزش کشور در ادامه درمورد هزینه ثبت نام توضیح داد: ثبت نام برای شرکت در این آزمون به صورت اینترنتی انجام شده و داوطلبان می توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش و پرداخت مبلغ 150 هزار ریال (15 هزار تومان) به عنوان وجه ثبت نام، از طریق کارت های عضو شبکه شتاب، نسبت به ثبت نام اقدام کنند.
 مشاورعالی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: ثبت نام آزمون سراسری 94 از فردا، یکشنبه 19بهمن ماه آغاز می‌شود.
 
حسین توکلی در گفت و گو با ایسنا، با اعلام این خبر اظهار داشت: ثبت نام برای پذیرش دانشجوی دوره های روزانه، نوبت دوم(شبانه)، نیمه حضوری،مجازی،پردیس های خودگردان دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی و کدرشته های تحصیلی با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه پیام نور ، موسسات آموزش عالی غیر انتفاعی و غیر دولتی و دانشگاه فرهنگیان از فردا، یکشنبه 19 بهمن ماه آغاز شده و تا سه شنبه 28 بهمن ماه ادامه دارد.
 
وی ادامه داد: دفترچه راهنمای این آزمون (دفترچه شماره یک) از امروز، شنبه 18 بهمن ماه روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org قرار می گیرد و داوطلبان می توانند با مراجعه به سایت و دریافت دفترچه راهنما از فردا یکشنبه، از طریق سایت سازمان سنجش نسبت به ثبت نام اقدام نمایند.
 
مشاورعالی سازمان سنجش آموزش کشور در ادامه درمورد هزینه ثبت نام توضیح داد: ثبت نام برای شرکت در این آزمون به صورت اینترنتی انجام شده و داوطلبان می توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش و پرداخت مبلغ 150 هزار ریال (15 هزار تومان) به عنوان وجه ثبت نام، از طریق کارت های عضو شبکه شتاب، نسبت به ثبت نام اقدام کنند.
 

 



تاريخ : 16 / 11 / 1393برچسب:, | 7:47 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

رئیس سازمان حج و زیارت قیمت نهایی عمره نوروزی 94 را اعلام کرد.
سعید اوحدی، رئیس سازمان حج و زیارت در گفت‌وگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران،  با اشاره به اعزام زائران به سرزمین وحی در ایام نوروز اظهار  کرد: بر اساس برنامه ریزی‌ها تعداد پروازهای عمره در ایام نوروز افزایش خواهد یافت.
 
وی در ادامه  در خصوص هزینه عمره نوروزی  گفت: هزینه عمره نوروزی 8درصد معادل 200 هزار تومان افزایش یافته است.

اوحدی با اشاره به اینکه مرحله اول اعزام عمره 21اسفند پایان می‌یابد،  بیان کرد: تعداد اعزام زائران عمره به مرز 200هزار نفر رسیده است و بر اساس برنامه ریزی‌ها تا پایان مرحله اول 320هزار نفر به سرزمین وحی اعزام می‌شوند.
 
رئیس سازمان حج و زیارت گفت: ثبت نام مرحله دوم عمره از فردا 16 بهمن آغاز می‌شود و متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سایت WWW.fakher.ir نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند.

وی در پایان توزیع عادلانه گروه های نوروزی را از ویژگی های سامانه فاخر برشمرد و ادامه داد: با رونمایی از این سامانه دیگر شاهد صفوف طولانی متقاضیان اعزام به عمره در مقابل درهای دفاتر خدمات زیارتی نخواهیم بود.



صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 35 صفحه بعد