تاريخ : 31 / 1 / 1393برچسب:, | 2:35 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

به مناسبت میلاد پربرکت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها؛
رهبر معظم انقلاب با عفو و تخفیف مجازات جمعی از محکومان زن موافقت کردند

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی بنا به درخواست آیت الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضاییه به مناسبت میلاد پربرکت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها با عفو و تخفیف مجازات جمعی از محکومان نسوان دادگاههای عمومی و انقلاب و سازمان قضایی نیروهای مسلح و سازمان تعزیرات حکومتی موافقت کردند.
متن نامه آیت الله آملی لاریجانی و پاسخ مقام معظم رهبری به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
محضر مبارک حضرت آیت الله العظمی خامنه ای ادام الله ظله الوارف
رهبر معظم انقلاب اسلامی
با اهداء سلام و تحیات
احتراماً ضمن تبریک فرا رسیدن میلاد پربرکت و مسعود الگوی فضیلت و عفاف و تجلی مهر و عطوفت و سخاوت و مظهر ایثار و عفو و گذشت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و گرامیداشت روز زن و با عنایت به جایگاه رفیع و ارزش والای زنان و مادران در دین مبین اسلام و با پیروی از تعالیم الهام بخش مکتب غنی اهل بیت عصمت و طهارت علیهم اسلام و اهتمام ویژه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و قوه قضاییه به رفعت شأن و منزلت اجتماعی و رعایت حقوق بانوان و اهمیت به کانون گرم خانواده و در اجرای بند 11 از اصل 110 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران بدین وسیله شرایط و ضوابط عفو محکومان نسوان دادگاههای عمومی و انقلاب، سازمان قضایی نیروهای مسلح و سازمان تعزیرات حکومتی که تا تاریخ 31/1/1393 محکومیت آنان قطعیت یافته و به شرح آتی واجد شرایط استفاده از عفو یا تخفیف مجازات تشخیص داده می شوند به محضر مبارک تقدیم می شود تا در صورت تصویب معظم له مشمول عفو یا تخفیف مجازات واقع و از رأفت اسلامی بهره مند شوند.
الف) محکومیت حبس محکومان اناث که در زندان و یا کانون های اصلاح و تربیت بسر می برند:
1-    باقیمانده محکومیت محکومان به حبس تا شش ماه
2-    نصف محکومیت محکومان به حبس بیش از شش ماه تا یکسال
3-     نصف محکومیت محکومان به حبس بیش از یکسال تا پنج سال
4-    نصف محکومیت محکومان به حبس بیش از پنج سال
5-    باقیمانده محکومیت محکومان به حبس ابد مشروط بر اینکه تا تاریخ 1393/1/31 ده سال تحمل حبس نموده باشند.
6-    باقیمانده محکومیت حبس محکومان جرائم غیرعمدی
7-    باقیمانده محکومیت حبس محکومان دارای بیماری صعب العلاج یا لاعلاج که به تشخیص پزشکی قانونی قادر به تحمل حبس نبوده و یا تحمل حبس برای آنان مستلزم مراقبتهای ویژه باشد. بدیهی است اقدامات دادگاه در جهت اجرای ماده 291 قانون آئین دادرسی دادگاههای عمومی و انقلاب در امور کیفری مانع اعمال این عفو نمی باشد.
8-    محکومیت حبس محکومانی که همزمان شوهر آنان در زندان بسر می برد و یا اعدام گردیده است و نیز محکومیت حبس زنانی که به حکم قانون سرپرستی فرزندانشان را عهده دار می باشند، در محکومیت حبس ابد به هشت سال و در محکومیت های موضوع بندهای 3 و 4 به یک سوم تقلیل می یابد.
ب) محکومیت جزای نقدی محکومان اناث که به لحاظ عجز از پرداخت جزای نقدی در زندان بسر می برند:
1-    باقیمانده محکومیت جزای نقدی تا یک میلیارد ریال.
2 – چهار پنجم محکومیت جزای نقدی بیش از یک میلیارد ریال.
ج) شرایط استفاده از عفو:
1-    نداشتن شاکی خصوصی یا جلب رضایت وی (در صورت ورود ضرر و زیان مادی) یا جبران ضرر و زیان وارده به مدعی خصوصی (اعم از اشخاص حقیقی یا حقوقی) تا تاریخ 93/12/29
2-    عدم ارتکاب جرم عمدی جدید مستوجب مجازات درجه یک تا پنج موضوع ماده 19 قانون مجازات اسلامی مصوب 1392/2/1 در ایام تحمل حبس یا در زمان اعطاء مرخصی.
3-    عدم استفاده از عفو در محکومیت های قبلی
بدیهی است سابقه استفاده از عفو در محکومیت فعلی مانع برخورداری از این عفو نبوده و مبنای محاسبه، باقیمانده محکومیت پس از اعمال عفو قبلی می باشد.
4-    نداشتن بیش از دو فقره سابقه محکومیت مؤثر کیفری.
د) مرتکبین جرائم ذیل از شمول این عفو مستثنی می باشند:
1-    سرقت مسلحانه و راهزنی
2-    قاچاق مسلحانه مواد مخدر
3-    قاچاق اسلحه و مهمات
4-    اقدام علیه امنیت داخلی و خارجی
5-    آدم ربایی
6-    دایرکردن مرکز فساد و فحشا
7-    جاسوسی
8-    اسیدپاشی
9-    جرائم مربوط به مشروبات الکلی
والامر الیکم و السلام علیکم و رحمه الله و برکاته
صادق آملی لاریجانی
بسمه تعالی
با سلام و تحیت و تبریک میلاد مسعود حضرت صدیقه ی طاهره سلام الله علیها با پیشنهاد عفو اشخاص موصوف موافقت میشود.
والسلام علیکم و رحمه الله
سیدعلی خامنه ای

 



تاريخ : 31 / 1 / 1393برچسب:, | 1:27 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

آل هاشمرئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: ارتش با اقتدار خود پاسخ اعتماد امام راحل و مقام معظم رهبری را داده و در صف مقدم وفاداری به نظام و امام راحل است.

 

 

 

 

 

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز  حجت‌الاسلام محمدعلی آل‌هاشم رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران در گفت‌و‌گو با خبرنگار دفاعی خبرگزاری تسنیم، با بیان اینکه ارتش در همه عرصه‌ها پیشرفت کرده و این پیشرفت را مرهون خون شهدا و وجود فرماندهی معظم کل قوا و هدایت‌های ایشان است، گفت: حماسه آفرینی‌های کارکنان ارتش در دوران انقلاب و دفاع‌مقدس ثابت کرد که ارتش شایسته اعتماد امام (ره) و حمایت های رهبری است.

وی افزود: حماسه آفرینی‌های کارکنان ارتش در انقلاب و دفاع مقدس باعث شد تا امام (ره) در آخرین پیام خود قبل از ارتحال‌شان که در 29 فروردین 68 صادر فرمودند از ارتشیان به دلیل این حماسه بزرگ تجلیل کنند و در این راستا رهبر فرزانه انقلاب نیز ارتش را ارتش حزب‌الله و کلمه طیبه نامیدند و این افتخار و مدال بزرگی برای ارتشیان است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، تصریح کرد: ارتش با اقتدار خود پاسخ اعتماد امام راحل و مقام معظم رهبری داده است، چرا که ارتش در صف مقدم وفاداری به نظام و امام راحل است و امروز با اتکا به توان داخلی به دستاوردهای ارزشمندی دست یافته که نمونه‌های آن را هم در رژه ارتش و هم در رزمایش‌های مختلف مشاهده کردیم.



تاريخ : 30 / 1 / 1393برچسب:, | 1:4 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

یک شکارچی متخلف هنگام سربریدن قوچ وحشی در ارتفاعات ˈدره آهوˈ شهرستان ایرانشهر با حرکت ناگهانی شکار از ارتفاع به دره سقوط کرد و جان باخت.

رییس اداره حفاظت محیط زیست ایرانشهر روز شنبه در این خصوص به ایرنا گفت: این شکارچی متخلف دیروز در ˈمنطقه شکار ممنوع دره آهوˈ شهر بزمان پس از شکار یک راس قوچ وحشی برای ذبح آن به ارتفاعات صعود کرده و هنگامی که قصد سربریدن شکار خود را داشت با حرکت ناگهانی قوچ و لغزش از روی سنگ به دره سقوط کرد.

ˈمحمدانور هاشمزهیˈ افزود: پیکر بی جان این شکارچی، توسط محیطبانان و مردم محلی پس از ساعتها تلاش از دره سختگذر به بالا کشیده و سپس به شهر بزمان انتقال داده شد.

وی اظهار داشت: ˈدره آهوˈ از مناطق حفاظت شده محسوب می شود که به سبب شرایط مساعد آب و هوایی مکان زیست انواع پرندگان و حیوانات وحشی مانند قوچ، روباه، گرگ و خرس سیاه است.

شهر بزمان مرکز بخش بزمان و در 100 کیلومتری ایرانشهر واقع است.

ایرانشهر در فاصله 345 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان قرار دارد.



تاريخ : 30 / 1 / 1393برچسب:, | 12:0 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

فیشینگ معمولاً از طریق ارسال ایمیل های تقلبی صورت می گیرد که کاربر را به یک وبسایت قلابی که شباهت بسیاری با وبسایت های قانونی دارند هدایت می کند.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از خبرنگار اورژانس IT باشگاه خبرنگاران؛ فیشینگ Phishing به معنای تلاش برای به دست آوردن اطلاعاتی همچون نام کاربری، گذرواژه و یا اطلاعات کارت های اعتباری می باشد. در واقع می توان به فیشینگ "دزدی الکترونیکی” گفت. فیشینگ معمولاً از طریق ارسال ایمیل های تقلبی صورت می گیرد که کاربر را به یک وبسایت قلابی که شباهت بسیاری با وبسایت های قانونی دارند هدایت می کند. سپس کاربر با وارد کردن اطلاعات حساب کاربری و یا کارت اعتباری در فرم ارائه شده اقدام به ورود و یا پرداخت از طریق وبسایت مذکور می کند. در همین جاست که اطلاعات محرمانه کاربر به سرقت می رود. اگر این اطلاعات مربوط به حساب کاربری تان باشد، با این کار تمام اطلاعات ذخیره شده در آن به خطر خواهد افتاد. اگر هم مربوط به کارت اعتباری تان باشد، حسابتان خالی خواهد شد. پس حواستان را جمع کنید!
 
در واقع فیشینگ نمودی از "تکنیک های مهندسی اجتماعی” است که برای گول زدن کاربران مورد استفاده قرار می گیرد. برای جلوگیری از افزایش آمار فیشینگ و سرقت اطلاعات باید آگاهی کاربران را افزایش داد. نباید به ایمیل هایی که از شما در آنها خواسته شده تا فرمی را پر کنید اطمینان کرد. نباید اطلاعات حساب کاربری خود را در اختیار سایت ها قرار داد. کاربران برای پرداخت آنلاین باید از درگاه های مخصوص بانک ها استفاده کنند. سعی کنید به ایمیل های داخل Spam در حساب کاربری تان بی اعتنا باشید و آنها را پاک کنید. البته عنوان آنها را بخوانید، شاید سرویس دهنده ایمیل شما اشتباهاً آن را به اسپم ها هدایت کرده است. فکر کنم اگر این ها را رعایت کنید، مشکلی برایتان به وجود نیاید.



پایگاه خبری عقاب نیوز :

سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به اخبار منتشر شده مبنی بر فرود یک فروند هواپیمای آمریکایی در فرودگاه مهرآباد گفت: این هواپیما حامل یک هیئت عالی رتبه از کشور آفریقایی غنا بوده است.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،  مرضیه افخم افزود: بر اساس اعلام دولت غنا ‌این هواپیما تحت مالکیت آمریکا و دو سال است در اجاره ریاست جمهوری غناست.

هواپیمای آمریکا در مهرآباد
وی گفت : همه مسافران این هواپیما اعضای هیئت غنایی بوده اند و برادر رئیس جمهوری غنا ریاست این هیئت را بر عهده داشته است و هیچ کدام از خدمه آن آمریکایی نبوده اند.
افخم افزود: دو کشور ایران و غنا موضوع گسترش مناسبات را پیگیری می کنند و هیئت غنایی برای پیگیری توافقاتی که در سفر دو سال قبل رئیس جمهوری غنا به ایران به عمل آمد هفته گذشته به ایران سفر کرد.
به گفته سخنگوی وزارت امور خارجه ، این هیئت پس از دیدار و گفتگو با چند تن از مقامات کشورمان از جمله معاون عربی و آفریقایی وزارت امور خارجه، دیروز تهران را ترک کرده است.

به گزارش روزنامه نیویورک‌ تایمز روز سه‌شنبه یک هواپیمای آمریکایی متعلق به بانک یوتا در فرودگاه مهرآباد به زمین نشسته است.

روز جمعه روزنامه نیویورک‌ تایمز خبر داد روز سه‌شنبه یک هواپیمای آمریکایی متعلق به بانک یوتا در فرودگاه مهرآباد به زمین نشسته است. 
بر اساس این گزارش، این هواپیما به بانک محلی یوتا تعلق دارد. بانکی که در شهر اوگدن ایالت یوتا مستقر است و سیزده شعبه در این ایالت دارد.مدت‌ هاست ایران تحت تحریم‌های بانکی و بازرگانی سازمان ملل و آمریکا قرار دارد و بازرگانی با این کشور مشمول جریمه برای افراد و شرکت‌ هاست.

حتی پس از امضای توافق‌نامه موقت ژنو باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا، اعلام کرد که شرکت‌ها و افراد همچنان نمی‌توانند با ایران وارد مبادلات تجاری شوند.
در همین حال معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در واکنش به ادعای روزنامه نیویورک تایمز پیرامون فرود یک هواپیمای آمریکایی در فرودگاه مهرآباد تهران گفت : تحریم‌های ایران به طور کلی پرواز هواپیماهای آمریکایی به ایران را منع می‌کنند.

 



پایگاه خبری عقاب نیوز :

صبح امروز در حسینیه امام خمینی(ره) انجام شد؛
دیدار جمعی از بانوان نخبه و برگزیده کشور با رهبر معظم انقلاب اسلامی

در آستانه ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و روز زن، صبح امروز جمعی از بانوان نخبه و برگزیده کشور با حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در حسینیه امام خمینی(ره) دیدار کردند.
مشروح خبر و تصاویر تکمیلی از این دیدار متعاقباً منتشر خواهد شد.



تاريخ : 29 / 1 / 1393برچسب:ویژگیهای کودک پیش فعال,پایگاه خبری عقاب نیوز, | 4:0 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

یک فوق تخصص روانپزشکی کودک و نوجوان با بیان ویژگی‌های مبتلایان به اختلال بیش فعالی - کمبود توجه، ژنتیک و ریز فاکتورهایی مانند کودکان نارس، پدر و مادر سیگاری و قلیانی را در ابتلا به این اختلال مؤثر عنوان کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا به نقل از فارس، جواد گل میرزایی فوق تخصص روانپزشکی کودک و نوجوان اظهار داشت: اختلال بیش‌فعالی - کمبود توجه، 2 جزء بارز دارد. یک جزء آن کمبود توجه است؛ این‌ها کودکانی هستند که جزئیات را فراموش و وسایل فرد را بیش از حد گم می‌کنند. معمولاً حرف‌ها یادشان می‌رود و باید حرف را چندین بار برای‌ آنها تکرار کنی. همچنین کارهایی مانند درس خواندن که توجه مدام می‌خواهد را دوست ندارند.


وی افزود: مبتلایان معمولاً حواس‌پرتی دارند و به محرک‌های کم اهمیت حساس هستند، مثلاً وقتی معلم در حال درس دادن است، اگر پرنده‌ای پشت پنجره باشد حواس آنها پرت می‌شود.

این فوق تخصص روانپزشکی کودک و نوجوان، مشکل در سازماندهی را دیگر ویژگی منفی مبتلایان عنوان و ادامه داد: سازماندهی کار این کودکان با مشکل همراه است مثلاً برای درس خواندن باید مقدمات اولیه مانند انتخاب جای مناسب، کتاب و لوازم التحریر را فراهم کرد و سپس کارها را به ترتیب انجام داد، اما مبتلایان نمی‌دانند باید کارها را به چه ترتیبی انجام دهند.

وی افزود: مبتلایان به اختلال بیش‌فعالی-کمبود توجه، فراموشکار هستند و یادشان می‌رود پیغام‌ها را به افراد برسانند. نکته مهم این است که ممکن است دیگران نیز این مشکلات را داشته باشند اما تفاوت‌اش با مبتلایان این است که این رفتارها برای این کودکان بیش از حد تکرار می‌شود.

این متخصص حوزه بهداشت روان با تأکید به والدین برای توجه به فراوانی رفتار کودکان  گفت: والدین حتماً باید به فراوانی رفتار توجه کنند و افت عملکرد تحصیلی و اجتماعی را مدنظر قرار دهند. منظور این است که این رفتارها باید عملکرد تحصیلی و اجتماعی فرد را مختل کند تا تشخیص اختلال داده شود.

وی تکان خوردن و استعداد کارهای خطرناک را جزو دیگر ویژگی‌های مبتلایان به اختلال بیش‌فعالی-کمبود توجه برشمرد و افزود: این کودکان از جاهای بلند می‌پرند،  وقتی که باید سر کلاس بنشینند راه می‌روند و حتی ممکن است از کلاس بیرون بروند.

گل میرزایی اظهار داشت: تکانشگری ویژگی دیگر مبتلایان است که از بیش‌فعالی نشات می‌گیرد و بر اساس آن این کودکان عجول بوده و نمی‌توانند در صف بایستند. در واقع رعایت نوبت برای آنها مشکل است. عجول بودن مبتلایان موجب می‌شود تا قبل از پایان سؤال معلم به آن پاسخ بدهند.

وی ادامه داد: بعضی از این کودکان علایم بی‌توجهی را نشان می‌دهند، برخی علایم بیش‌فعالی و در برخی نیز علایم مخلوط است و هر 2 را دارند.

این فوق تخصص روانپزشکی کودک و نوجوان گفت: معمولاً مادران کودکان را به خاطر جنب و جوش زیاد به درمانگاه می‌آورند، اما با افزایش سن، حواس‌پرتی عامل ارجاع به درمانگاه‌ها، روانشناختی و روانپزشکی می‌شود.

وی تأکید کرد: برخی به اشتباه می‌پندارند که اختلال بیش‌فعالی-کمبود توجه فقط مختص کودکان است؛ در حالی که این اختلال می‌تواند در بزرگسالان هم دیده شود. شیوع در کودکان 5 تا 12 درصد است هر چند در برخی کتاب‌ها تا 20 درصد هم ذکر شده است ولی در بزرگسالان 4.4 درصد کم توجهی به بیش‌فعالی دیده می‌شود.

این متخصص حوزه بهداشت روان با اشاره به اهمیت درمان کم توجهی، بیش‌فعالی گفت: مبتلایان در مرحله مهد کودک، پیش دبستانی و دبستان به خاطر جنب و جوش زیاد و فراموشی مورد تذکر معلم قرار می‌گیرند این تذکرهای زیاد بر اعتماد به نفس آنها اثر می‌گذارد. به تبع آن از سوی والدین نیز فیدبک منفی گرفته و مورد سرزنش قرار می‌گیرند. این کودکان مدام می‌ترساند که مورد سرزنش قرار گرفته و همین موضوع اعتماد به نفس آنها را پایین می‌آورد که می‌تواند آنها را مستعد افسردگی و اضطراب کند.

وی ادامه داد: مبتلایان به دلیل فراموشکاری ممکن است از نظر تحصیلی پیشرفت نکنند. هوش آنها مانند سایر کودکان است اما به خاطر حواس‌پرتی از نظر تحصیلی متناسب باهوششان پیشرفت نکرده و از تحصیل باز می‌مانند.

این فوق تخصصی روانپزشکی کودک و نوجوان، هوش زیاد برخی مبتلایان را عاملی در عدم تشخیص زود هنگام این اختلال ذکر کرد و افزود: هوش بالا موجب می‌شود تا والدین در سال‌های اولیه دبستان متوجه افت تحصیلی کودکان نشوند.

وی تصریح کرد: وجود علائم مشترک در مبتلایان موجب شکل‌گیری گروه شده و آنها را مستعد کارهای خلاف می‌کند که تربیت آنها را نیز با مشکل مواجهه کرده به همین سبب کنترل و تربیت این کودکان در خانه و مدرسه مشکل می‌شود.

گل میرزایی اذعان داشت: اگر بی‌توجهی و بیش فعالی در کودکی درمان شود احتمال ابتلا به بیش فعالی - کم توجهی را در بزرگسالی کاهش و در صورتی که درمان نشود، احتمال اختلال سلوک را افزایش می‌دهد.

وی افزود: مبتلایان به اختلال سلوک رفتارهایی انجام می‌دهند که حقوق دیگران و هنجارهای اجتماعی متناسب با سن را نقض می‌کند و پرخاشگری، سرقت و دروغگویی ویژگی‌های آن است.

این متخصص حوزه بهداشت روان گفت: 50 درصد موارد، 12 تا 20 سالگی حتی بدون دارو نیز درمان می‌شوند. نکته این است که آنهایی که در 12 سالگی درمان می‌شوند، سال‌های تحصیلی خوب و تربیت را به خاطر بازخورد منفی از دست داده‌اند.

وی زمان مصرف دارو در مبتلایان را نامشخص عنوان کرد و افزود: مشخص نیست که مبتلایان تا چه زمانی باید دارو بگیرند. تنها نکته قابل ذکر در این خصوص این است که  مبتلایان حتماً درمان شوند تا احتمال افسردگی و اضطراب و دیگر مشکلات آنها نیز کمتر شود.

وی با بیان لزوم روان درمانی در مبتلایان با علائم خفیف تصریح کرد: آموزش فرزندپروری (PMT) برای نوع و چگونگی تشویق و تنبیه این کودکان از سوی والدین آنها بسیار حائز اهمیت است. در موارد خفیف فقط درمان‌های رفتاری باید انجام شود و موارد شدید نیز نیاز به دارو درمانی دارد.

وی افزود: ریتالین به عنوان داروی اختصاصی اختلال بیش‌فعالی - کمبود توجه همراه با عوارضی مانند کم‌اشتهایی، سردرد و درد سر دل است اما سود بیشتری نسبت به عوارض آن دارد مبتلایانی که ناچار به مصرف ریتالین به مدت طولانی هستند نگران عوارض آن نباشند.

این فوق تخصص روانپزشکی کودک و نوجوان، با اشاره به عوامل زیستی، روانی و اجتماعی در ابتلا به این اختلال خاطر نشان کرد: عدم تعادل ناقل‌های عصب - رسانه، ژنتیک و تعدادی از ریز فاکتورها مانند کودکان نارس، مسمومیت با سرب، پدر و مادر سیگاری و قلیانی و داروهایی که مادر در زمان بارداری مصرف کرده در ابتلا به این اختلال مؤثر است.

 

 



پایگاه خبری عقاب نیوز :

قبض‌های جدید برق از درجه اعتبار ساقط است خبرگزاری فارس: قبض‌های جدید برق از درجه اعتبار ساقط است

وزارت نیرو اعلام کرد: تمام قبض‌های صادر شده از تاریخ 20 اسفند 92 تا 25 فروردین‌ سال‌جاری از درجه اعتبار ساقط است و قبوض اصلاح شده با عنوان اصلاحیه صورت‌حساب برای مشترکان ارسال خواهد شد.

خبرگزاری فارس: قبض‌های جدید برق از درجه اعتبار ساقط است

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو پاون، وزارت نیرو با صدور اطلاعیه مهمی اعلام کرد: قبض‌های جدید برق که طی روزهای اخیر صادر شده است، از درجه اعتبار ساقط است.

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، در این اطلاعیه که شامگاه پنجشنبه صادر شد، آمده است: همان‌گونه که مشترکان محترم برق استحضار دارند، در اسفندماه پارسال به وزارت نیرو اجازه داده شد تعرفه برق مصرفی تمام مشترکان را 24 درصد افزایش دهد. متاسفانه در محاسبه قبوض جدید برخی از مشترکان، اشتباه‌هایی صورت گرفته که لازم است اصلاح شود.

در این اطلاعیه ضمن عذرخواهی از دریافت‌کنندگان این قبوض، تصریح شده است: به آگاهی مشترکان می‌رساند تمام قبض‌های صادر شده از تاریخ 20 اسفندماه 92 تا 25 فروردین‌ماه سال‌جاری از درجه اعتبار ساقط است و قبوض اصلاح شده با عنوان اصلاحیه صورت‌حساب برای مشترکان ارسال خواهد شد.

براساس اعلام وزارت نیرو، در صورتی که برخی از مشترکان قبض‌های یادشده را تاکنون پرداخت کرده‌ باشند، در قبض دوره بعد اصلاح‌های لازم صورت خواهد گرفت و مبالغ اضافی پرداخت شده از صورت‌حساب بعدی آنان کسر خواهد شد.



تاريخ : 29 / 1 / 1393برچسب:, | 3:47 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :



تاريخ : 29 / 1 / 1393برچسب:روز ارتش,ژنرالهای حزب الله,عقاب نیوز,, | 3:24 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

حزب‌اللَّه، يعنى كسى كه هم از امكانات خداداد بهترين استفاده را مى‌كند - از دانش استفاده مى‌كند، از خرد و انديشه استفاده مى‌كند، از نيروهاى انسانى استفاده مى‌كند، از ابتكار و تجربه استفاده مى‌كند
به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، مقام عظمای ولایت، حضرت آیت الله خامنه ای، به تاریخ 5 مهر ماه 1376 شمسی، در جریان «مانور ذوالفقار» خطاب به ارتشیان شرکت کننده در این مانور فرمودند:

«...جا دارد كه امروز ارتش جمهورى اسلامى ايران را «حزب‌اللَّه» بناميم؛ ارتش حزب‌اللَّه. «الا انّ حزب‌اللَّه هم‌المفلحون». حزب خدا مفلح و رستگار است. حزب خدا غالب و پيروز است. هر چه مى‌توانيد، در اين خطِّ حزب‌اللّهى جلو برويد. حزب‌اللَّه، يعنى كسى كه هم از امكانات خداداد بهترين استفاده را مى‌كند - از دانش استفاده مى‌كند، از خرد و انديشه استفاده مى‌كند، از نيروهاى انسانى استفاده مى‌كند، از ابتكار و تجربه استفاده مى‌كند، از تجربه هشت سال دوران دفاع مقدس بيشترين استفاده‌ها را مى‌كند - و هم ارزشهاى انسانى و الهى را كه اسلام به او آموخته است، گرامى مى‌دارد و آن را مايه پيشرفت خود به حساب مى‌آورد و به آن تكيه مى‌كند و با آن سرافراز است...»

گروه جهاد و مقاومت مشرق، هم زمان با «روز ارتش جمهوری اسلامی»، به یاد همه رزمنده‌گان پاک‌باز نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ، یاد و خاطره امیرانِ شهید ارتش را گرامی می دارد. آنان که با گذر از  مقرراتی که برای حفظ جانشان ایجاد شده بود، بی مهابا، تن به طوفان آتش و خون زدند و  با خون خود، اثبات کردند که مرام و مسلک بسیجی، در هیچ یگان و سازمانی محصور و منحصر نمی شود.
پاینده باد نام و یاد امیرانِ بسیجی حزب الله
روحمان با یادشان شاد
 
تصاوير/ اینان ژنرال های «حزب الله» اند
شهید ولی الله قرنی، اولین فرمانده ارتش جمهوری اسلامی
تصاوير/ ژنرال های «حزب الله»
شهید ولی الله فلاحی، فرمانده ستاد مشترک ارتش جمهوری اسلامی


تصاوير/ ژنرال های «حزب الله»
شهید جواد فکوری، فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی

تصاوير/ ژنرال های «حزب الله»
شهید سید موسی نامجو، فرمانده دانشکده افسری ارتش جمهوری اسلامی

تصاوير/ ژنرال های «حزب الله»
شهید منصور ستاری، فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی

تصاوير/ ژنرال های «حزب الله»
شهید عباس بابایی، فرمانده عملیات نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی

تصاوير/ ژنرال های «حزب الله»
شهید حسن آبشناسان، فرمانده لشکر23 نوهد (نیروی ویژه هوابرد)

تصاوير/ ژنرال های «حزب الله»
شهید حسن اقارب پرست، فرمانده‌ی عملیات لشکر92 زرهی خوزستان

تصاوير/ ژنرال های «حزب الله»
شهید سید مسعود منفرد نیاکی، جانشین اداره‌ی عملیات ارتش جمهوری اسلامی

تصاوير/ ژنرال های «حزب الله»
شهید علی صیاد شیرازی، فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی در سال های دفاع مقدس

 

 



پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

رییس جمهوری صبح امروز (جمعه) در مراسم رژه روز ارتش، ارتش جمهوری اسلامی ایران را به حق نماد اسلام خواهی، میهن دوستی و مردم سالاری دانست و گفت: ارتش پس از پیروزی انقلاب اسلامی در سخت ترین روزهای این میهن و نظام، کشور را تنها نگذاشت.

متن کامل سخنان رییس جمهوری در مراسم رژه روز ارتش:

ارتش جمهوری اسلامی ایران نماد اسلام خواهی، میهن دوستی و مردم سالاری است

متن کامل سخنان حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی بدین شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
الحمد الله رب العالمین و صلی الله علی سیدنا و نبینا محمد و آله طاهرین و صحبه المنتجبین
روز ارتش جمهوری اسلامی ایران که مقارن است با ایام ولادت با سعادت دخت نبی گرامی اسلام، حضرت فاطمه(س) به همه ملت بزرگ ایران،رهبری معظم و همه نیروهای مسلح و به ویژه آحاد پرسنل فداکار ارتش جمهوری اسلامی ایران تبریک و تهنیت عرض می کنم.
این روز یادگار امام راحل است. در نخستین روزهای پس از پیروزی انقلاب، گروهک هایی که به صورت شبه انقلابی در جامعه ظهور و بروز داشتند نعره انحلال ارتش را مطرح کردند.و این امام بزرگوار رضوان اله تعالی علیه بود که ارتش را امید ملت لقب داد و روز ۲۹ فروردین سال ۱۳۵۸ را به عنوان روز ارتش نامگذاری کرد.
ارتش جمهوری اسلامی ایران که فرزندان به حق این آب و خاک هستند، به حق نهاد حرفه ای دفاع از میهن اسلامی اند . ارتش بدون نگاه به خط کشی های سیاسی ، حزبی و فرقه ای همواره دفاع از آب و خاک و میهن عزیز و نظام مردمی را به عنوان هدف والای خود مد نظر قرار داده است .

ارتش در سخت ترین روزها مردم و نظام را تنها نگذاشت
این ارتش همان نیروهایی هستند که پس از ۵۰ سال تبلیغ دیگران در پادگان ها، آن روز که پای اسلام و مردم و انقلاب به میان آمد، خود را کنار مردم و انقلاب اسلامی قرار داد و افتخاری چون ۱۹ بهمن و ۲۱ بهمن را آفرید و انقلاب اسلامی پیروز شد. بعد از پیروزی انقلاب اسلامی هم در سخت ترین روزها مردم و میهن و نظام کشور و نظام را تنها نگذاشتند.
در ماه های اولیه سال ۵۸ نیروی زمینی ارتش ، نیروی هوایی و هوانیروز در مناطقی که آشوب طلبان می خواستند به تحریک قدرت های بیگانه کشور را دچار مشکل کنند، با حضور و فداکاری، لیاقت و صلاحیت خود را به جامعه و مردم نشان دادند . ارتش به حق، نماد اسلام خواهی، میهن دوستی و مردم سالاری است و در همه صحنه های ۳۵ سال گذشته بعد از پیروزی انقلاب، در فراز و نشیب در خط مقدم دفاع از کشور و نظام و میهن و رهبری قرار گرفت .ارتش در دوران دفاع ۸ ساله سینه سپر کرد و به وظیفه و شرف و مردانگی و عزت خود عمل کرد.
ارتش در صدها عملیات بزرگ و کوچک حضور پیدا کرد و آنجا که سپاه پاسدران انقلاب اسلامی طراح عملیات بود، در کنار سپاه ایستاد. با توپخانه و نیروی هوایی و هوانیروزش و واحدهای پیاده و زره ای اش در جنگ تحمیلی در برابر متجاوزان مقاومت کرد و فرماندهان عزیزی را در این راه تقدیم کرد.
از نامجو و فلاحی و فکوری گرفته تا کشوری و شیرودی و بابایی و ستاری و صیاد شیرازی و ده ها فرمانده بزرگ را در این راه تقدیم کرد.

ارتش همواره اخلاق مدار و ولایت مدار بوده است
امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران خودکفاست، ارتشی است که از فناوری های نو برخوردار است و در عین حال که در کنار دانش و فناوری، دانش محور است، همواره اخلاق مدار و ولایت مدار بوده است . عشق آحاد پرسنل به قرآن مجید ، فرهنگ اسلام ، پیامبر بزرگوار، اهل بیت عصمت و طهارت و ولایت فقیه نشانگر ولایتمداری این نهاد نظامی مردمی انقلابی است.
اگر امروز نیروهای دیپلماسی شما و افسران میدان صلح در مبارزه سیاسی و مذاکره منطقی با قدرت ها در صحنه جهانی حضور دارند و در مذاکره با قدرت های بزرگ، شجاعانه از منافع کشور دفاع می کنند، پشتوانه آنها رای و نظر مردم، هدایت های رهبری و اقتدار نیروهای مسلح و ارتش جمهوری اسلامی ایران است. در مذاکرات به دنیا اعلام کردیم و می کنیم که ما اهل تجاوز نیستیم . اهل جنگ نیستیم، اهل منطق و گفت و گو هستیم .
ما به کشوری تجاوز نمی کنیم اما در برابر هر تجاوزی قاطعانه می ایستیم. این حمایت نیروهای مسلح ، اقتدار نیروهای مسلح و حمایت مردم دلیر ماست که مسئولان مذاکره کننده را در خط مقدم دیپلماسی توانمند ساخته است تا از منافع ملی کشور به خوبی دفاع کنند.

ارتش به وصیت امام (ره) عمل کرده است
ارتش جمهوری اسلامی ایران همواره نشان داده که به وصیت امام راحل عمل کرده است که او فرمود : نیروهای مسلح در کار سیاسی مداخله نکنند. ضمن اینکه نیروهای ارتش کاملا به مسائل سیاسی آگاهی دارند و باید داشته باشند اما هرگز در دسته بندی های سیاسی و بازی های سیاسی مداخله نمی کنند. ارتش هرگز از ملت و دولت منتخب مردم سهم خواهی نکرده است. همواره دنبال دفاع از میهن و کشور و انقلاب و نظام بوده است. ارتش جمهوری اسلامی ایران و سایر نیروهای مسلح لنگر ثبات منطقه اند و پایه و پایگاهی برای ثبات کل منطقه آشوب زده خاورمیانه هستند .

نیروهای مسلح حامی ثبات و امنیت منطقه اند
امروز همسایگان ما باید بدانند ارتش جمهوری اسلامی ایران و سایر نیروهای مسلح حامی ثبات و امنیت در کل منطقه هستند . همه کشورهای منطقه که می خواهند مستقل زیست کنند و در ثبات کامل باشند می توانند به نیروهای مسلح این سرزمین اتکاء کنند.
نیروهای مسلح ایران زمین ما کسانی اند که همواره در کنار مردم هستند و در مسیری که خواست مردم است به عنوان نیروی مسلح مردمی از امنیت کشور دفاع کرده و می کنند. مانند ارتش برخی از کشورهای دیگر نیستند که اگر انقلاب و قیامی رخ داد وارد صحنه شوند و مردم را کنار بزنند و به فکر تصاحب قدرت باشند.
در سی و چند سالی که از انقلاب گذشته است، برخلاف برخی از کشورهای منطقه هرگز شاهد دولت نظامی نبوده ایم. همواره گردش قدرت در کشور ما بی خشم و خشونت و در چارچوب قانون انجام گرفته است. نیروهای مسلح ما نیروهای وظیفه شناسی هستند .

همواره در پی نیروهای مسلح بازدارنده بوده ایم
ارتش در همه امور اقتدار و انضباط دارد. حتی در امور مالی برای صرف هر ریال در ارتش شناسنامه وجود دارد. نیروهای مسلح ما از جمله ارتش ما قدرت اصلی شان اتکاء به معنویت و ایمان است. امروز می بینید که در سایه ایمان و معنویت و اخلاق و همچنین فناوری های روز، ارتش به عنوان ارتشی مجهز و بازدارنده است که همواره هم در این کشور در پی نیروی مسلح باز دارنده بوده ایم.
ما در طول ۲۰۰ سال گذشته به کشوری تجاوز نکرده ایم اما همواره در برابر تجاوز دیگران به خوبی مقاومت کرده ایم. وجود و حضور همه نیروهای مسلح، وحدت و اتحاد و هماهنگی و برادری حاکم بین آنان و فرماندهی واحد توام با معنویت است که در این جا ایمان و اسلام و دفاع از میهن و منافع ملی را مشاهده می کنیم که همواره توانسته قدرتی بازدارنده در برابر چشم طمع دیگران باشد.
تردیدی وجود ندارد که ایران اسلامی و نظام اسلامی با وجود چنین فرزندان دلیر و شجاعی هرگز اجازه نخواهند داد که تجاوزی را در این کشور شاهد باشیم. کاری که نیروهای مسلح ما در ۸ سال دفاع مقدس و بعد از آن در آمادگی و حضور خود در صحنه های مختلف نشان دادند دشمن را آگاه کرد که این سرزمین سرزمین، شیران است و به هیچ قدرت و ابرقدرتی اجازه نخواهند داد نسبت به این سرزمین قصد شوم داشته باشد.

وحدت مردم و نیروهای مسلح ارتباطی طلایی است
بی تردید وحدتی که میان مردم و نیروهای مسلح وجود دارد ارتباطی طلایی است که امروز به خاطر آن رابطه طلایی به جشن و سرور نشسته ایم .
روز ارتش یعنی روز قدرت ملت ایران ، روز ارتش یعنی روز اتکاء مردم به نیروی مسلح مردمی ، اسلامی ، فداکار و ایثارگر .
روز ارتش یعنی روز نشاط و شادابی همه نیروهای مسلح و روز ارتش به معنای وحدت و اتحاد بیشتر در میان صفوف مستحکم نیروهای مسلح است .
بی تردید، ارتش اسلامی ما امروز کلمه ای طیبه و شجره طیبه است که ریشه هایش مستحکم است، اَصلُها ثابِت و فَرعُها فِی السماء.
ارتش در همه صحنه ها برای ایثار و فداکاری حاضر است. همه مرزهای کشور ما و قلب کشور ما در امنیت است؛ به خاطر وجود نیروهای مسلح در کنار فرماندهی عالم و فقیهی که می تواند معنویت نیروهای مسلح را بیش از پیش حافظ باشد. به امید پیروزی همه ملت ایران و از جمله نیروهای مسلح در تمام صحنه ها از جمله صحنه فرهنگ و اقتصاد که امسال سال فرهنگ و اقتصاد است .
دولت از مردم و همه نیروهای مسلح می خواهد تا فرصت لازم برای بازسازی اقتصاد ملی و توسعه فرهنگی و اجتماعی را به دولت منتخب خودشان بدهند و با حضورشان در همه صحنه ها امسال شاهد اجرای سیاست های مقاومتی و فعالیت بیشتر در عرصه های اقتصادی و فرهنگی باشیم .
ان شاءالله به حول و قوه الهی.
والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

 

 



تاريخ : 25 / 1 / 1393برچسب:, | 11:17 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

در این پست برای شما نرم افزار فارسی اطلس گیاهان را اماده دانلود کرده ایم که توسط ان شما به بانکی عظیم از اطلاعات کامل در مورد خواص دارویی ، خواص غذایی و ضررهای احتمالی انواع گیاهان ، میوه ها و سبزیجات آشنا خواهید شد.پس شما علاوه بر در مان برخی از بیماریها با روشها مبتلا نشدن با انها هم آشنا می شوید.

برخی ویژگی های نرم افزار اطلس گیاهان :
-   جستجو آسان عناصر
-   نمایش توضیحات کامل خواص دارویی و غذایی آنها
-   نمایش عکسی از هر عنصر به صورت جداگانه
-   طراحی فوق العاده کاربر پسند و زیبا
-   امکان ارسال عنصر جدید توسط شما برای قرار دادن در نسخه جدید
-   کاملا رایگان و عدم وجود محدودیت در نرم افزار
-   قابلیت چاپ هر یک از توضیحات
-   قابلیت تغییر فونت و اندازه قلم توضیحات هر صفحه
و …

دانلود



تاريخ : 25 / 1 / 1393برچسب:, | 11:14 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

وی در پاسخ به سوالی در ارتباط با تعداد سیم کارت‌های سوخت شده ایرانسل هم اظهار کرد: شاید از ابتدا تاکنون در مجموع 10 میلیون شماره ما بازیافت شده باشد.

تعداد مشترکانی که برای تماس‌های کاری، خانوادگی و دوستانه خود چندین شماره تماس متفاوت دارند کم نیست با این وجود طبق آمارهای رسمی تعداد سیم‌کارت‌های فعال کشور کمتر از 70 میلیون است

به گزارش ایسنا، بازار خرید و فروش سیم کارت اگرچه ممکن است گاه با افت و خیزهایی همراه باشد اما با وجود گذشت حدود 20 سال از ورود سیم کارت و تلفن همراه به ایران، همچنان بازار خرید و فروش این کالا به نسبت گرم است و عرضه چندین ساله سیم‌کارت‌ در بازار همچنان باعث نشده که مردم نسبت به خرید خط های جدید احساس بی نیازی کنند

در این میان هستند افرادی که سیم‌کارت اولیه خود را از اپراتورهای مختلف تهیه کرده و حتی ممکن است سیم کارت‌هایی با شماره‌های دیگر هم داشته باشند همچنین تب خرید سیم‌کارت گاهی چنان در میان مشترکان رواج داشته که در دوره‌ای سازمان تنظیم مقررات ارتباطات مصوبه‌ای ابلاغ کرده و به موجب آن مالکیت بیش از 9 سیم‌کارت را غیر قانونی اعلام کرده است.

بنا بر آخرین آمارهای موجود، تا پایان شهریور ماه سال گذشته در کشور 117میلیون و 902 هزار و 116 سیم‌کارت واگذار شده که از این میان تنها 60 میلیون و 746 هزار و 774 سیم‌کارت فعال بوده‌اند به عبارت دیگر تا پایان شهریور ماه سال گذشته از میان سیم کارت‌های واگذار شده کشور تنها حدود نیمی از آن‌ها فعال بوده‌اند بر همین اساس سازمان تنظیم مقررات ارتباطات مصوبه دیگری نیز ابلاغ کرده و به اپراتورهای مختلف تلفن همراه این اجازه را داده است که در صورت عدم استفاده از سیم کارت‌ها پس از مدت 100 روز به سلب امتیاز اقدام کرده و امتیاز خط واگذاری شده را پس بگیرند.

البته اپراتورهای تلفن همراه نیز بر این نکته تاکید دارند که اگرچه از نظر قانونی مشکلی بر سر راه آن‌ها وجود ندارد اما معمولا ترجیح می‌دهند با این سرعت به باز پس گیری سیم کارتهای خود اقدام نکنند.

در این زمینه آبان ماه امسال مدیرعامل اپراتور دوم گفته بود: طبق مصوبه سازمان تنظیم مقررات ارتباطات اگر سیم کارتی به مدت 90 روز مورد استفاده قرار نگیرد اپراتور مجاز می‌شود که آن شماره را به شبکه خود بازگرداند. اما ما هیچ گاه این سه ماه را ملاک قرار نداده‌ایم.

علیرضا دزفولی همچنین یادآور شده بود: در ابتدا ما در دوره‌ای تنها سیم کارت‌هایی که حدود دو تا سه سال هیچ استفاده‌ای از آن‌ها به عمل نیامده بود را به شبکه بازمی‌گرداندیم اما بعدها این عدد به یک سال رسید و به تازگی به هشت تا 9 ماه کاهش یافته و در پاره‌ای موارد شاید بتوان گفت که برخی سیم کارت‌هایی که شش ماه از آن‌ها استفاده نشده نیز به شبکه بازگردانده شده‌اند اما هیچ گاه بازه زمانی در نظر گرفته شده کمتر از این مدت نبوده است.

وی در پاسخ به سوالی در ارتباط با تعداد سیم کارت‌های سوخت شده ایرانسل هم اظهار کرد: شاید از ابتدا تاکنون در مجموع 10 میلیون شماره ما بازیافت شده باشد.

حال اگر این رقم را در مقایسه با سیم کارتهای در نظر گرفته شده در نظر بگیریم به این نتیجه خواهیم رسید که رقمی حدود 10 درصد از سیم کارت‌های واگذار شده به شبکه بازگردانده شده است و با وجود این که اپراتورها چندان عجله‌ای در بازگرداندن خطها به شبکه خود ندارند همچنان درصد نسبتا بالایی از سیم‌کارتها به اپراتور بازگشته است و به هر حال این موضوع جای سوال دارد که چرا باید مشترکان ایرانی این حجم سیم‌کارت را خریداری کرده و آنها را بلااستفاده قرار دهند.

 



پایگاه خبری عقاب نیوز :

عمادی با اشاره به تاریخ دیگر امتحانات پایانی دانش‌آموزان، خاطرنشان کرد: امتحانات داخلی و استانی به تناسب خود استان‌ها برنامه‌ریزی و انجام می‌شود.

آفتاب: رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش تاریخ آغاز و پایان امتحانات خرداد دانش‌آموزان را تشریح کرد و گفت: امتحانات دانش‌آموزان سراسر کشور از ۲۷ اردیبهشت آغاز می‌شود.

عبدالرسول عمادی، رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با فارس، در پاسخ به این پرسش که «تاریخ آغاز و پایان امتحانات نهایی خردادماه دانش‌آموزان سراسر کشور چه زمانی خواهد بود؟»، اظهار داشت: آغاز امتحانات نهایی 27 اردیبهشت ماه و پایان امتحانات 22 خردادماه خواهد بود.

وی افزود: امتحانات نهایی دانش‌آموزان سوم متوسطه هم از تاریخ 27 اردیبهشت‌ ماه آغاز می‌شود و تاریخ پایان این امتحانات 22 خردادماه خواهد بود.

عمادی با اشاره به تاریخ دیگر امتحانات پایانی دانش‌آموزان، خاطرنشان کرد: امتحانات داخلی و استانی به تناسب خود استان‌ها برنامه‌ریزی و انجام می‌شود.

رئیس مرکز سنجش وزارت‌ آموزش و پرورش، تصریح کرد: بخشنامه تاریخ و برگزاری امتحانات پایانی دانش‌آموزان به ادارات آموزش و پرورش ارسال شده است.

به گزارش فارس، با توجه به برگزاری مسابقات جام جهانی فوتبال که از تاریخ 24 خردادماه آغاز خواهد شد، آموزش و پرورش برنامه‌ریزی خاصی انجام داده است تا امتحانات پیش از آغاز مسابقات جام جهانی فوتبال به پایان برسد.



تاريخ : 24 / 1 / 1393برچسب:, | 11:7 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

سخنگوی وزارت امور خارجه از شکایت و پیگیری موضوع عدم صدور روادید از سوی دولت امریکا برای ˈحمید ابوطالبی ˈ سفیر و نماینده دایم پیشنهادی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد در نیویورک خبر داد.

به گزارش  پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگران به نقل از خبر شامگاه یکشنبه اداره کل دیپلماسی رسانه ای وزارت امور خارجه، سخنگوی وزارت امور خارجه از شکایت و پیگیری موضوع عدم صدور روادید از سوی دولت امریکا برای ˈحمید ابوطالبی ˈ سفیر و نماینده دایم پیشنهادی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد در نیویورک خبر داد.

مرضیه افخم افزود: ساز و کارهای رسمی موجود برای رسیدگی به این موضوع فعال شده و در دست اقدام است.

افخم اظهار داشت: اقدام آمریکا در عدم صدور روادید برای ˈحمید ابوطالبیˈ سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نقض مقررات بین المللی بوده و برخلاف قرارداد مقر بین سازمان ملل متحد و دولت آمریکا است.

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: ساز وکارهای موجود در سازمان ملل شامل رجوع موضوع به کمیته ارتباط با دولت میزبان که وظیفه نظارت بر اجرای قرارداد مقر را دارد، در دستور کار است و دستور العمل لازم در این زمینه به نمایندگی کشورمان در نیویورک داده شده که از فردا و متعاقب شروع هفته کاری اقدامات لازم از سوی نمایندگی کشورمان بعمل خواهد آمد و با جدیت و حساسیت روند کار دنبال می شود.

با اتمام دوره نمایندگی محمد خزاعی سفیر ایران در سازمان ملل متحد، حمید ابوطالبی به عنوان سفیر جدید کشورمان در این سازمان معرفی شده است.

بدنبال معرفی ابوطالبی، ابتدا سنای آمریکا در 7 آوریل /18 فروردین ماه و سپس مجلس نمایندگان این کشور در 10 آوریل/21 فروردین با تصویب قانونی با ورود سفیر پیشنهادی ایران در سازمان ملل به خاک این کشور مخالفت کردند.



تاريخ : 25 / 1 / 1393برچسب:, | 11:0 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

ریما رامین‌‎فر در صفحه شخصی خود عکس‌هایی از سارا و نیکا منتشر کرده و نوشته است: جهت اطلاع دوستان زیادی که سوال کرده بودند این دوقلوها متولد 8 مرداد 1384 از تهران هستند و در حال حاضر همراه با خانواده در سوئد زندگی می‌کنند.


 



تاريخ : 23 / 1 / 1393برچسب:, | 10:35 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

مردي كه متهم است پسران دوقلويش را در گودالي در خانه‌اش زنده به گور كرده است بعد از دستگيري انگيزه‌اش از ارتكاب اين جنايت را مشكلات خانوادگي اعلام كرد.

به گزارش ايسنا ظهر روز شنبه 23 فروردين مادري با شتاب و وحشت‌زده وارد پاسگاه انتظامي پليس در شادگان خوزستان شد و خبر داد كه شوهرش پسر‌هاي دوقلوي يك سال و نيمه‌شان را زنده به گور كرده است. اين زن كه ترس همه وجودش را فرا گرفته بود و مدام فرياد مي‌زد، نمي‌توانست دقيق توضيح بدهد كه چه اتفاقي افتاده است ولي ماموران نيروي انتظامي بعد از اينكه اين زن را آرام كردند توانستند جزييات بيشتري از اين حادثه پيدا كنند.

اين زن گفت: صبح براي خريد به بيرون از منزل رفتم و زماني كه به خانه بازگشتم فرزندانم را نديدم وقتي به داخل اتاق رفتم ديدم همسرم مشغول پر كردن گودالي در اتاق است. ابتدا از همسرم راجع به دوقلوها پرسيدم كه او گفت: آنها را دفن كردم و بعد از آن هم نوبت تو است. من كه اين موضوع را جدي نگرفته بودم دوباره پرسيدم كه دوقلوهايم كجا هستند و اين گودال كه وسط اتاق پر مي‌كني چيست اما باز با همان جواب مواجه شدم و در همين حال با وضعيتي آشفته و پابرهنه به سمت پاسگاه نيروي انتظامي دويدم و باورم نمي‌شد كه بچه‌هايمان را كشته باشد. زماني كه ماموران نيروي انتظامي از اين خبر آگاه شدند؛ به همراه اكيپي از كارآگاهان و پليس آگاهي در محل حضور پيدا كردند و بعد از دستگيري پدر دوقلوها متوجه شدند كه وي مسلح به كلاشينكف است.

بعد از دستگيري و بازجويي از اين مرد او اعتراف كرد به دليل مشكلات خانوادگي كه با همسرش داشته بچه‌هاشان را كشته است. او گفت: صبح زماني كه همسرم براي خريد به بيرون رفت، گودالي در يكي از اتاق‌هاي خانه حفر كردم و كودكانم را كه كنارم ايستاده بودند و شاهد حفر گودال بودند بدون هيچ آسيبي به اين گودال انداختم و آنها را زنده به گور كردم و زماني كه همسرم به خانه رسيد مشغول پر كردن گودال‌ بودم.

اين مرد در ادامه اعترافاتش گفت: از مدتي پيش اسلحه‌يي تهيه كردم و نقشه قتل همسرم را بعد از

زنده به گور كردن دوقلوهايم كشيدم ولي زماني كه همسرم به خانه بازگشت خبر زنده به گور كردن آنها را به او دادم.

اين مرد در ادامه گفت: من مدت زمان زيادي است كه به شيشه اعتياد دارم و اختلافاتم با همسرم به دليل استفاده من از شيشه بود و زماني كه دوقلوها را هم دفن كردم شيشه مصرف كرده بودم. ماموران نيروي انتظامي استان شادگان استان خوزستان بعد از اعتراف اين مرد و حفر گودال دفن دوقلوها با جسد بي‌جان آنها مواجه شدند و اجساد را براي انجام بررسي‌هاي دقيق‌تر به پزشكي قانوني انتقال دادند. سرهنگ سيد رحمان موسوي، معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان خوزستان با تاييد اين خبر گفت: فرد جاني قصد كشتن همسرش را نيز داشته و مادر قربانيان زماني توانست از مهلكه بگريزد كه شوهر جنايتكارش مشغول دفن بچه‌هاي دوقلويشان بود.

وي گفت: آخرين گزارش‌ها حاكي از اين است كه اجساد قربانيان حادثه تحويل پزشكي قانوني شده و فرد دستگير شده نيز به اتهام زنده به گور كردن دو فرزند بي‌گناهش پس از تكميل پرونده و مستندات قانوني، تحويل مراجع قضايي شد.

 

 



تاريخ : 24 / 1 / 1393برچسب:, | 11:50 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: شهید سپهبد علی صیاد شیرازی توانست فرهنگ ارتش و سپاه را به یکدیگر پیوند بزند و وحدت میان نیروهای مسلح را مستحکم تر کند.

 

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، حجت الاسلام والمسلمین «سیدمحمدعلی آل هاشم» روز یکشنبه در جمع کارکنان این سازمان، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید صیاد شیرازی این مطلب را عنوان کرد.

وی شهید صیاد شیرازی را یکی از مردان مخلص خدا، انسانی مومن و متدین، نظامی شجاع و وارسته و فرمانده دلاور میدان های نبرد حق علیه باطل معرفی کرد و گفت: این شهید والامقام نقش محوری در دوران انقلاب و دفاع مقدس بویژه در پاکسازی مناطق غرب کشور مانند کردستان و آذربایجان غربی به عنوان فرمانده آن مناطق ایفا کرده است.

نماینده ولی فقیه در ارتش به خصوصیات شخصیتی و ولایت مداری شهید صیاد شیرازی اشاره کرد و افزود: مجموع ویژگی های شخصیتی آن شهید والامقام باعث شد تا بنی صدر او را از کار و مسوولیتی که داشت برکنار کنند، اما بعد از خلع بنی صدر، شهید صیاد به دلیل همان ویژگی ها و با حکم امام راحل به عنوان فرمانده نیروی زمینی منصوب شد و توانست فرهنگ ارتش و سپاه را به یکدیگر پیوند زده و وحدت میان نیروهای مسلح را مستحکم تر کند.

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش ضمن تبریک فرارسیدن هفته ارتش و بزرگداشت حماسه آفرینی های نیروی زمینی، به تمام ارتشیان و با بیان اینکه این روز یکی از یادگاران امام راحل(ره) است، ادامه داد: اول انقلاب دشمنان شعار «ارتش آمریکایی منحل باید گردد و ارتش خلقی ایجاد باید گردد» را با قصد خلع سلاح انقلاب مطرح می کردند، اما امام خمینی(ره) ارتش و بدنه آن را خوب می شناختند، بدنه ای که شهدای گرانقدری همچون شهید ستاری، شهید نامجو، شهید بابایی و دیگر شهدا و افسران غیرتمند جوان و درجه داران با ایمان و سربازان وفادار به کشور را در خود داشت.

آل هاشم ادامه داد: ارتش به انقلاب پیوند خورده بود و در طول دفاع مقدس خود را نشان داد و باعث شد تا امام (ره) درآخرین پیام خود قبل از ارتحالشان که در 29 فروردین 68 صادر فرموندند، از ارتشیان به دلیل این حماسه بزرگ تجلیل کنند و در این راستا رهبر فرزانه انقلاب نیز ارتش را ارتش حزب الله و کلمه طیبه نامیدند و این افتخاری برای ارتش است.

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با اشاره به سالروز شهادت مرتضی آوینی و گرامیداشت یاد و خاطره وی، شهید سیدمرتضی آوینی را شهید هنر نامید و تصریح کرد، به روح بلند این شهید که سالروز شهادتش به نام روز هنر انقلاب اسلامی نامگذاری شده درود می فرستیم.

 

 



تاريخ : 15 / 1 / 1393برچسب:تفرش,پاریس کوچولو,پایگاه خبری تفرش, | 11:35 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 



تاريخ : 19 / 1 / 1393برچسب:, | 1:48 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

شکارچیان، سرباز محیط‌بان «دنا» را با «خودرو» زیر گرفتند

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از  مشرق، پارک ملی دنا و محیط‌بان‌هایش گویا قرار نیست رنگ و روی آسایش را ببینند. در جدیدترین رویداد در این پارک ملی چند شب پیش تعدادی شکارچی غیرمجاز که با یک خودرو سمند به منطقه وارد شده بودند یک محیط‌بان را زیر گرفتند.

در این حادثه محیط‌بان، سرباز وظیفه، احمد پایه‌گذار از ناحیه پا دچار شکستگی شدید شد. این خبر را پرویز آنت مسوول محیط‌بانی پارک ملی دنا در گفت‌وگو با «شرق» اعلام کرد.

آنت همچنین تاکید کرد: پس از این حادثه سرباز محیط‌بان، احمد پایه‌گذار توسط عوامل اورژانس به بیمارستان شهیدبهشتی یاسوج منتقل شده و به دلیل آسیب جدی و شکستگی استخوان، از ناحیه پای راست تحت عمل جراحی قرار گرفت و هم اکنون پس از عمل جراحی و قراردادن پلاتین تحت مراقبت‌های پزشکی است.

در همین رابطه همچنین پایگاه خبری دیده‌بان محیط‌زیست نیز نوشت به دنبال دریافت گزارشی مبنی بر ورود شکارچیان غیرمجاز به پارک ملی دنا، اکیپی از محیط‌بانان عازم منطقه مذکور شده و به جست‌وجو پرداختند.

فرمانده یگان محیط‌زیست استان کهگیلویه‌وبویراحمد در این رابطه گفت: ماموران در ساعت دو بامداد در یکی از جاده‌های فرعی به یک خودرو سمند مشکوک شده و آن را متوقف کردند.

جمشید عبدی‌پور افزود: زمانی‌که محیط‌بانان قصد بازرسی از افراد مشکوک را داشتند چند خودرو دیگر نیز به متخلفان ملحق شده و یکی از خودروها با سرعت سرباز وظیفه، احمد پایه‌گذار را زیر گرفته و با وجود شلیک هوایی و صدور فرمان ایست توسط ماموران، از محل متواری می‌شوند.

جمشید عبدی‌پور افزود: با کمک نیروی انتظامی تلاش برای شناسایی و دستگیری عوامل این حادثه در جریان است ولی تاکنون ردی از مجرمان به دست نیامده است. 

منطقه حفاظت‌شده دنا در استان کهگیلویه‌وبویراحمد قرار دارد، این منطقه به علت تنوع زیستی قابل‌توجه از سوی سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل (یونسکو) به‌عنوان ذخیره‌گاه زیست‌کره ثبت شده است.

 

 



تاريخ : 19 / 1 / 1393برچسب:, | 2:9 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس سازمان سینمایی در حکمی قائم مقام اقتصاد سینما و معاون توسعه فناوری و مطالعات سینمایی و سمعی و بصری را منصوب کرد.
به گزارش روابط عمومی سازمان سینمایی؛ حجت الله ایوبی در حکمی سید مصطفی ابطحی را به عنوان قائم مقام اقتصاد سینما و معاون توسعه فناوری و مطالعات سینمایی و سمعی و بصری منصوب کرد.
سید مصطفی ابطحی متولد1345در زنجان و دارای دکترای علوم سیاسی است.
معاون فرهنگی و مشاور ارشد موسسه فرهنگی اکو، مدیرکل امور شوراهای وزارت کشور،
قائم مقام ستاد برگزاری سی امین سالگرد انقلاب اسلامی، دبیرکل شورای تجاری مشترک ایران و عربستان و رییس واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی زنجان و شیراز برخی مسئولیت های گذشته وی است.

 



پایگاه خبری عقاب نیوز :

 



تاريخ : 19 / 1 / 1393برچسب:, | 10:55 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

دادستان عمومی و انقلاب زاهدان از تایید حکم دادگاه بدوی برای عاملان ترور دادستان زابل خبر داد.

محمد مرزیه در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت: پس از ابلاغ حکم دادگاه بدوی، متهمان به حکم صادره اعتراض کردند و پرونده به دیوان عالی کشور فرستاده شد.

وی ادامه داد: بعد از بررسی حکم صادره از سوی دیوان عالی کشور، حکم اعدام سه نفر از عاملان ترور دادستان زابل تایید شد.

دادستان زاهدان بیان کرد: حکم صادره به زودی اجرا می‌شود، اما زمان دقیق آن مشخص نیست

مرزیه با بیان اینکه پنجم اسفندماه اولین جلسه دادگاه متهامان این پرونده برگزار شد، تصریح کرد: در این جلسه نماینده مدعی‌العموم برای سه نفر از متهمان این پرونده از باب محاربه تقاضای اعدام کرد.

به گزارش ایسنا، موسی نوری قلعه 15 آبان ماه سال 92 هنگام عزیمت به محل کار خود از سوی افرادی با شلیک چند گلوله به شهادت رسید.

 

 

 



تاريخ : 19 / 1 / 1393برچسب:, | 10:27 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

رزمایش مشترک دریایی امداد و نجات جمهوری اسلامی ایران با کشور سلطنتی عمان در آب‌های دریای عمان برگزار شد.

به گزارش حوزه دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران‌، به نقل از نیروی دریایی ارتش، ناو گروه امداد و نجات جمهوری اسلامی ایران که از جمعه گذشته در بندر سلطان قابوس مسقط حضور دارد به همراه ناوهای امدادی نیروهای مسلح سلطنت عمان، چهارمین رزمایش مشترک امداد و نجات نیروی دریایی دو کشور را در آب های عمومی سلطان نشین عمان آغاز کرده‌اند.

معاون عملیات نیروی دریایی ارتش در این خصوص گفت: در این رزمایش، ناوگروه جمهوری اسلامی ایران شامل ناوشکن الوند، ناو موشک انداز شمشیر، ناو لجستیکی بوشهر و بالگرد AB212 از نیروی دریایی ارتش و یدک کش سفیر 3 حضور دارند.

وی افزود: این ناوگروه قبل از برگزاری رزمایش جلسات هماهنگی و برنامه ریزی را با ناوگروه کشور عمان انجام داد که در این دو روز بازدیدهای دوجانبه و مسابقات ورزشی و قرآنی نیز صورت گرفت.

دریادار جره ادامه داد: هم اینک یگان‌های شرکت کننده ایرانی و عمانی در این منطقه عملیات امداد و نجات را تمرین می کنند.

وی اضافه کرد: در مرحله اول این رزمایش تمرین‌های راهکنشی(تاکتیکی) نظیر تمرین سوختگیری در دریا، تغییر آرایش، همراهی(اسکورت) کاروان، مخابرات در دریا، عملیات یدک و  تمرین لنگر انداختن در صورت بندی انجام شد و در مرحله دوم تمرین ها، تخصص امداد و نجات انجام می شود که واکنش سریع در مقابل سوانح دریایی و نجات شناور و نیروهای انسانی آسیب دیده از اهداف این مرحله رزمایش است.

معاون عملیات نیروی دریایی افزود: ناوگروه ایران پس از پایان این رزمایش به بندرعباس بازخواهد گشت.

گفتنی است همزمان با آغاز رزمایش مشترک ناو گروه امداد و نجات جمهوری اسلامی ایران در آب های دریای عمان، یازدهمین اجلاس کمیته نظامی مشترک ایران و عمان در مسقط با حضور فرماندهان ارشد نظامی نیز آغاز به کار کرد.

در این اجلاس، آخرین روند فعالیت‌های مشترک و همکاری‌های نظامی دو کشور که در گذشته به توافق رسیده بود مورد بررسی قرار می‌گیرد و برای توافقات جدید و ارتقای آن گفت‌وگو خواهد شد.

دو طرف همچنین در این نشست، موضوعات مندرج در برنامه کاری را که شامل تقویت همکاری‌های دوجانبه با موضوعات آموزشی، فرهنگی، ورزشی، همچنین امور مرزبانی و دریابانی مورد بررسی قرار داده و ابراز امیدواری کردند تا با توسعه مناسبات دوجانبه شاهد تحکیم روابط در زمینه همکاری‌های نظامی ایران و عمان باشند.

همچنین پشتیبانی از ناوگروه‌های ایرانی که نیاز به حمایت بنادر عمان دارند، رزمایش‌های مشترک به ویژه رزمایش‌های امداد و نجات و زمینه‌سازی رزمایش‌ها در سطح بالاتر، حضور تیم‌های نیروهای مسلح دو کشور برای بازدید از نیروهای یکدیگر؛ بخشی از گفت‌وگوهای دوجانبه کمیته نظامی مشترک ایران و عمان به شمار می‌رود.

 

 



تاريخ : 19 / 1 / 1393برچسب:, | 7:46 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

فرزند گروهبان جمشید دانایی‌فر پیش از به اسارت درآمدن پدرش به دنیا آمد. گروهبان جمشید دانایی‌فر فرزند خود را ندیده است. بهمن‌ماه گذشته پنج مرزبان ایرانی در مرز پاکستان توسط جیش‌العدل به گروگان گرفته شدند. روز چهارم فروردین (۲۴ مارس) گروه جیش‌العدل اعلام کرد که یکی از مرزبانان گروگان گرفته‌شده به نام جمشید دانایی‌فر را کشته است. با این حال هنوز هیچ فیلم یا عکس تایید‌شده‌ای از جسد این مرزبان ایرانی منتشر نشده است.
 
 



تاريخ : 19 / 1 / 1393برچسب:, | 7:42 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

آنتی اکسیدان و فلانوئید "سبزی شوید" بهترین سد دفاعی در برابر سرطان و فرایند پیری است.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز ، دکتر آمنه شیرخانی متخصص تغذیه و داخلی در گفتگو با خبرنگاربهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، با بیان این مطلب افزود: شوید سرشار از کلسیم، آهن و منیزیم است که برای سالمندان، کودکان و خانم‌های باردار و شیرده بسیار مفید و مغذی است. 
 
وی گفت: جوشانده برگ و دانه این سبزی به دلیل دارا بودن عنصر آهن برای افراد مبتلا به "کم خونی" بسیار مفید است. 
 
این متخصص اظهار داشت: هر ۱۰۰ گرم شوید تازه حدود ۸۵ گرم "ویتامین C" دارد به همین دلیل، مصرف این سبزی از ابتلا به بیماری‌های عفونی، تنفسی پیشگیری کند. 
 
شیرخانی خاطرنشان کرد: مصرف منظم شوید برای افرادی که مدام دچار سنگینی پس از صرف غذا می‌شوند، بسیار مفید است چون این گیاه یکی از بهترین مواد طبیعی هضم غذا و پیشگیری از نفخ است. 
 
شایان ذکر است؛ شوید موجب کاهش چربی خون می‌شود.
 
 
 
 
 



تاريخ : 17 / 1 / 1393برچسب:, | 9:47 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

رامین حضرتی، سجاد زاهانی، محمد نظامی و جمشید تیموری چهار تن از پنج مرزبان ایرانی که 17 بهمن ماه 1392 توسط گروهک تروریستی جیش العدل در جنوب سیستان و بلوچستان ربوده شدند، امروز (17 فروردین 1393) به کشور بازگشتند.



تاريخ : 13 / 1 / 1393برچسب:, | 6:56 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

مهران مدیری کارگردان طنز تلویزیون باری دیگر با ساخت مجموعه "مرد هزار چهره" وژه عید شبکه سه را پرببیننده‌ترین شبکه کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه راديو تلویزیون باشگاه خبرنگاران؛ در حالی که انتظار می‌رفت شبکه‌های تلویزیونی در پایان چند نوروز آمیخته با ایام مناسبتی نوروز 86 را با شوق و ذوق بیشتر و برنامه‌های متنوع‌تر روی آنتن ببرند آثار قابل توجهی نصیب مخاطبان شد.

 

بر خلاف وعده‌ای که برای پخش مجموعه "قرارگاه مسکونی" از شبکه تهران شده بود، این مجموعه پخش نشد و شبکه یک کارگردانی مجموعه نوروزی‌اش را به مهدی مظلومی با سریال "روزگار خوش حبیب آقا" سپرد، بازی سیروس گرجستانی در نقش کارمندی که حاضر نبود برای کسب درآمد بیشتر از موقعیت کاری‌اش سوء استفاده کند شاید تنها برگ برنده این سریال بود، این مجموعه از بازی بازیگران دیگری چون مهوش صبرکن،‌محمود جعفری و سعید آقاخانی بهره برد اما شخصیت محور بودن سریال تبدیل به یک ویژگی برای سریال شد.

 

شبکه دو نیز سریال "بایرام" را با بازی امیر جعفری روی آنتن برد مسعود نوایی کارگردان این سریال با انتخاب بازیگرانی چون فتحعلی اویسی، غلامحسین لطفی، رضا فیض نوروزی سعی کرد برگ برنده‌ای در نزد مخاطبان نوروزی‌اش در دست داشته باشد.

 

نوروز 87 با سریال‌های دیدنی همراه بود که موجب غافلگیری مخاطبان در آن سال شد.

برگ برنده نوروز 87 در دست چند کارگردان قرار گرفت.

مهران مدیری با پیشینه قابل توجه ومناسبی که در ساخت برنامه طنز داشت همان قدر برای مخاطب جذاب بود که سیروس مقدم و رامبد جوان به همین دلیل است که نوروز 87 برای مخاطبان لذت بخش‌تر از چند نوروز قبل بود.

مدیری با " مرد هزارچهره" که به قلم محراب و پیمان قاسم خانی خلق شده بود با بهره گرفتن از بازیگرانی چون علیرضا خمسه، پژمان بازغی، سیامک انصاری و سروش صحت و جمع پر بازيگر دیگر حرفه ای‌اش را با داستان های نو و ابتکاری چيد و در نوع خود غافلگیری مناسبی را به وجود آورد.

از سوی دیگر اولین تجربه نوروزی سیروس مقدم با سریال " پیامک از دیار باقی" مورد توجه مخاطبان شبکه یک قرار گرفت.

این سریال با فیلم نامه محسن تنابنده وبازی محمدرضا شریفی نیا، افسانه بایگان، سوسن مقصودلو، حامد کمیلی وشیلا خداداد و ....

تصویری متفاوت از مرگ و بازگشت به زندگی پس از توجه را در قالب طنز به نمایش گذاشت.

درعین حال شبکه دو هم با سریال قابل قبول ودیدنی نشانی به کارگردانی رامبد جوان وتهیه کنندگی مجید اوجی موفقیت تلویزیونی در این سریال را تضمین کرد بازی امیرحسین صدیق، پروانه معصومی، داوود رشیدی، فلوراسام ، پرویز پورحسینی قصه‌ای جذاب در باره پیدا کردن نشانی یک گنج ویافتن گنج‌های انسانی ومعنوی بهتر در این میان، دستمایه خوبی برای سریالی آموزنده وسرگرم کننده بود.

 

 



تاريخ : 13 / 1 / 1393برچسب:, | 12:26 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 
 

ایرانیان دوستدار طبیعت به رسم دیرینه ، سیزدهمین روز بهار را در دامن طبیعت به سر می برند.


به گزارش خبرنگاران واحد مرکزی خبر از سراسر کشور ، ساکنان شهرها و روستاها از  نخستین ساعات صبح در دامنه  کوه ها  و دشتها ، مزارع و سبزه زارها و تفرجگاه ها و بوستان ها حضور یافته اند  و  از  مواهب  خدادادی طبیعت بهره می برند.

حضور خانواده ها در کنار همدیگر ، رسم دیرینه انس با طبیعت را به فرصتی برای تجدید دیدار اقوام و آشنایان و به جای آوردن سنت اسلامی صله رحم تبدیل کرده است .

کودکان  و  نوجوانان و جوانان نیز با پرداختن به بازی های محلی ، تن  و  جان خود  را  با  طبیعت بهاری طراوات می بخشند.

روز انس با طبیعت امسال با قرار گرفتن ایام سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها ، حال و هوای فاطمی به خود گرفته است.

مردم با توزیع نذری در معابر و اماکن عمومی ، شمه ای از ارادت و شیفتگی خود را به خاندان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به ویژه حضرت فاطمه زهرا (س) ابراز می کنند.



تاريخ : 13 / 1 / 1393برچسب:, | 1:57 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

گروه سياسي: گروه تروریستی جیش العدل در بیانیه‌ای که سه‌شنبه شب منتشر کرد از تجدیدنظر در مورد اعدام یکی دیگر از مرزبانان ایرانی خبر داده و اعلام کرده است تا پایان مذاکرات با مسئولان ایرانی هیچ گونه خطری جان مرزبانان را تهدید نمی کند.
جیش‌العدل: مرزبان ایرانی اعدام نمی‌شود

در بیانیه سازمان تروریستی جیش العدل آمده است: به اطلاع عموم مردم مي‌رساند که به وجود هشدار قبلی سازمان مبنی بر اینکه اگر نظام به درخواست سازمان در خصوص آزادی زندانیان اهل سنت اقدامی نکند یک تن دیگر از پاسداران اعدام خواهد گشت لذا سازمان در حکم صادره نسبت به اعدام پاسداران جهت بخشیدن فرصتی دیگر تجدیدنظر نموده است. در حال حاضر در این میان مذاکرات و رایزنی‌ها در خصوص آزادی اسرا جاری است لذا به اطلاع عموم مي‌رساند که در حال حاضر تا پایان مذاکرات هیچ گونه خطری جان اسرا را تهدید نمی‌کند و در آینده در این باره بیشتر روشنگری خواهد شد.

گفتنی است گروه تروریستی جیش العدل در سوم فروردین ماه ادعا کرد که گروهبان یکم جمشید دانایی فر را به شهادت رسانده و به مسئولان ایرانی فرصت ده روزه‌ای برای آزادی زندانیان وابسته به خود داد که در غیر این صورت مرزبانان ایرانی را خواهد کشت.



تاريخ : 13 / 1 / 1393برچسب:, | 4:37 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

 

سخنگوی کرملین اعلام کرد ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه به طور رسمی لیودمیلا همسر خود را طلاق داده است .


به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از خبرگزاری دولتی ایتارتاس ، پوتین از چند سال پیش از همسر خود جدا شده بود.

همچنین ذکر کلمه متاهل از زندگینامه ولادیمیر پوتین که در پایگاه اینترنتی دفتر ریاست جمهوری روسیه منتشر شد ، حذف شد.»

ولادیمیر پوتین که زندگی خصوصی او موضوع ممنوعه ای برای رسانه های روس است ژوئن گذشته در کنار همسر خود ، از جدایی از او خبر داد.

رئیس جمهوری روسیه اعلام کرده بود این تصمیمی مشترک پس از حدود 30 سال زندگی مشترک است .



تاريخ : 13 / 1 / 1393برچسب:, | 6:30 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

روستای شاهنجرین روستاهای شهر همدان است که نهرها وچشمه های سر سبز وپر آب دارد.
به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران روستای شاهنجرین روستاهای شهر همدان است . هرچند اطراف این روستا خشک است اما زیبایی این روستا به دلیل نهرها وچشمه های سر سبز وپر آب آن است. دیدن این روستا در ایام نوروز خالی از لطف نیست.

 


 

 

 



تاريخ : 13 / 1 / 1393برچسب:, | 7:0 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

شهرستان سروآباد را با مناطق جنگلی بکر، طبیعت زیبا و روستاهای پلکانی و کوه‌های سر به فلک‌کشیده‌اش هزار ماسوله کردستان می‌نامند که جاذب گردشگران داخلی و خارجی است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران از سنندج، شهرستان سروآباد مهم‌ترین منطقه استان از لحاظ اهمیت و تعدد جاذبه‌های طبیعی است، قسمت اعظم منطقه اورامان که دارای ارزش تاریخی، فرهنگی و طبیعی قابل‌توجهی است در این شهرستان واقع شده است.
 
سروآباد یکی از شهرستان‌های استان کردستان است که از سمت غرب با کشور عراق، از شمال به شهرستان مریوان، از شرق به شهرستان سنندج و از جنوب به شهرستان کامیاران محدود می‌شود.
 
مرکز این شهرستان به همین نام است که در فاصله 80 کیلومتری غرب سنندج واقع شده است.
 
شهرستان سروآباد با هزار و 200 کیلومترمربع مساحت و بیش از 66 هزار نفر جمعیت که 52 درصد آن را مرد تشکیل می‌دهد، دارای 2 بخش، یک‌شهر، 8 دهستان و 73 روستا است.
 
90 هزار کیلومتر از کل مساحت این شهرستان را مراتع و جنگل‌، 5 هزار و 792 هکتار آن را زمین‌های زراعی و 2 هزار و 338 هکتار را اراضی باغی تشکیل می‌دهد.
 
سروآباد از دیرباز مرکز تصوف و محل اجتماع دراویش و صوفی‌های طریقت‌های مختلف بوده و آبادی دورود به عنوان یکی از پایگاه تصوف منطقه در حومه سروآباد واقع شده است.
 
شهرستان سروآباد با میکروکلیماهای متفاوت شامل مناطق کوهستانی و سردسیر تا مناطقی با آب و هوای تقریبا معتدل می‌شود و حتی در بعضی از نقاط درختان مناطق نیمه گرمسیری جزو درختان بومی منطقه محسوب می‌شود و این مسئله دامنه برداشت یک نوع محصول را وسیع کرده که حتی پایان برداشت در یک نقطه همزمان با رسیدن آن در نقطه دیگر برای همان محصول است.
 
اورامان تخت "هزار ماسوله" کردستان

 
در میان جاده‌های پر پیچ و خم و بعد از پشت سر گذاشتن راهی بس طولانی و طی مسیری طاقت‌فرسا قدم به منطقه‌ای می‌گذاری که اسم آن را اورامان تخت نهاده‌اند، عنوانی که به هیچ وجه بیانگر وضعیت منطقه نیست، چرا که این منطقه نه تنها تخت نیست بلکه با شیبی تند و وجود کوه‌های بسیار بلند از هر بیننده‌ای پذیرایی می‌کند.
 
این روستای زیبا و شگفت‌انگیز در ارتفاع 1450 متری از سطح دریاهای آزاد قرار گرفته است و اقلیمی معتدل و کوهستانی دارد.
 
آب و هوای آن در فصل بهار و تابستان بسیار مطبوع و دلپذیر است و زمستان آن بسیار سرد و طولا‌نی است و در بعضی از سال‌ها بارش برف در این روستا به اندازه‌ای است که برای چند روزی دسترسی به آن امکان‌پذیر نخواهد بود.
 
اورامان در زبان کردی "هورامان" تلفظ می‌شود که در ترجمه این واژه اینگونه آمده است که "هور" به معنی اهورا و "مان" هم به معنی خانه است و هورامان را به معنی خانه و سرزمین هم معنی کرده‌اند.
 
بنابراین اورامان به معنی سرزمین اهورایی و جایگاه اهورامزدا است. هور در اوستا به معنی خورشید آمده و هورامان جایگاه خورشید نیز معنی می‌دهد.
 
روستای اورامان قدمتی دیرینه در تاریخ دارد و وجود آثار و بقایای آتشکده‌های فراوان در اطراف آن نشانگر این موضوع است که مردم این نواحی پیش از گرویدن به اسلا‌م زرتشتی بوده‌اند.
 
این سرزمین در گذشته در قلمرو فرمانروایان و سلا‌طین محلی بوده که با اقتدار بر آن حکمفرمایی می‌کردند به همین دلیل این روستا را اورامان تخت یعنی پایتخت یا مرکز سلطنت نامیده‌اند و به روایتی دیگر اورامان در گذشته‌های دور شهری پرجمعیت بوده که به عنوان مرکز حکومت اورامی‌ها در این منطقه استفاده شده است.
 
به دلیل ساختار جغرافیایی متفاوت با سایر نقاط ایران و احاطه شدن در درون مناطق کوهستانی مرتفع از مناظر طبیعی زیبایی برخوردار است که چشم هر بیننده‌ای را به خود جذب می‌کند، ترکیب شگفت‌آور صخره‌های سترگ و خاکستری کوهستان با رودخانه‌های خروشان و همچنین پوشش گیاهی سبزفام منطقه، بدیع‌ترین چشم‌اندازهایی را که کمتر در سایر نقاط کشور مشاهده می‌شود را به وجود آورده است.
 
با توجه به کوهستانی بودن از نظر استعدادها و توانمندی‌های گردشگری و مواهب خدادادی دارای ویژگی‌های نادری است که هر ساله موجب جذب تعداد زیادی گردشگر داخلی و خارجی می‌شود.
 
این روستا را هزار ماسوله نیز مى‌نامند، زیرا معمارى آن همانند ماسوله است، یعنی حیاط هر خانه بام خانه‌اى دیگر است، اما با وسعتى بیشتر فضای زندگی ساکنان روستا با محیط طبیعی آن و همچنین نحوه معیشت و فعالیت‌های اقتصادی آنان آمیخته است به طوری که در خانه‌ها علا‌وه بر اتاق‌ها، محل استراحت، آشپزخانه، سرویس‌های بهداشتی و عموما طویله، انبار غله، انبار علوفه و حتی مکانی برای قرار دادن دارهای عمودی قالی و دستگاه‌های گلیم و جاجیم‌بافی تعبیه شده است.
 
دیوارخانه‌ها به صورت خشک‌چینی از سنگ منطقه ساخته شده است. این دیوارها بدون استفاده از ملا‌ت و به طور هنرمندانه چیده شده‌اند. مهم‌ترین مصالح به کار رفته در بنای خانه‌ها سنگ و چوب است.
 
آب و هوای معتدل کوهستانی و وجود چشمه‌های فراوان، چراگاه‌هایی سرسبز و باغ‌هایی خرم را در دامنه کوه‌های زیبای اورامان به وجود آورده و این امر موجب شده دامداری در کنار باغداری پیشه اصلی مردم این دیار باشد.
 
بازتاب زندگی دیرینه انسان امروزی یا انعکاسی از زندگی دیرینه در زیست بومی است که جوامع بدان خو گرفته‌اند. اینجاست که فرهنگ سنتی با توجه به شکل‌گیری نوستالژی در جوامع پساصنعتی می‌تواند جاذب گردشگرانی باشد که در پی مکان‌هایی با فرهنگ سنتی‌اند تا اصالت معنایی خود را در آن تجربه کنند.
 
قلعه اورامان
 
این قلعه در بالای کوهی در اورامان تخت بنا شده است. قلعه‌ای است که نقش حفاظتی و نظامی داشته و در مواقع بحرانی و هجوم اقوام بیگانه مورد استفاده قرار گرفته است و به دلیل صعب‌العبور بودن و غیرقابل تسخیر شدن از اهمیت زیادی برخوردار بوده که همزمان با بازدید گردشگران از نقاط دیدنی روستا، آنان را با پیاده‌روی و کوهنوردی به سوی خود می‌کشاند.
 
در کنار این قلعه آب انبارهایی به صورت اصولی و کاربردی ساخته شده است که در صورت توجه و فراهم نمودن امکانات برای قلعه اورامان می‌توان شاهد گردشگران بیشتری در این منطقه بود.
 
عروسی پیرشالیار
 
مراسم جشن عروسی پیرشالیار یکی از جشن‌های رایج است پیرشالیار فرزند جاماسب، یکی از رهبران و مُغان آیین زردشت بوده که در اورامان می‌زیسته است، در افسانه‌های مردم منطقه اورامانات، پیری اسطوره‌ای به نام «پیر شالیار» است که می‌گویند صاحب کرامات بوده است.
 
از جمله این کرامات عجیبی که درباره او روایت می‌کنند ماجرای شفا یافتن شاه بهارخاتون دختر شاه بخارا است که پیر شالیار او را شفا می‌دهد.
 
پادشاه دخترش را به عقد وی در می‌آورد و مردم جشن عروسی بزرگی برای پیرشالیار و بهارخاتون برپا می‌کنند که امروزه به همین مناسبت هر سال دو بار در نیمه بهار و نیمه زمستان مراسمی به نام مراسم پیر شالیار در اورامان تخت برگزار شده و عروسی پیر شالیار را در سه روز جشن می‌گیرند.
 
این مراسم طی مراحل مختلف مانند قربانی کردن گاو و گوسفند، دف‌نوازی و رقص عرفانی و پخش نذورات، مراسم تبرک تسبیح و کفش پیر و پخت نوعی نان و در نهایت با رفتن به زیارت مزار پیر به پایان می‌رسد.
 
برای این مراسم که با ذکر و سماع و ذبح حیوانات همراه است عکاسان و خبرنگاران رسانه‌های داخلی و خارجی حضور می‌یابند.
 
دزلی و درکی قطعه کوچک بهشت در کردستان
 
دزلی و درکی نام دو روستای سرسبز و زیبای کوهستانی است که در فاصله 30 و 35 کیلومتری سروآباد قرار گرفته‌اند، جاده دسترسی به این تفرجگاه آسفالت بوده و مسیر آن به عنوان ورود به منطقه اصلی اورامان از اهمیت خاصی برخوردار است در فصل بهار به علت روحیه شاد مردم منطقه، گروه‌های موسیقی و رقص کردی بسیاری به صورت خودجوش در این مکان برنامه اجرا می‌‌کنند.
 
چشمه آب معدنی بل
 
در منطقه اورامان در مرز استان کردستان و کرمانشاه و در فاصله بین روستای ناو از استان کردستان و روستای هجیج از استان کرمانشاه و در کنار رودخانه خروشان سیروان، چشمه یا آبشار معدنی بل قرار گرفته است این چشمه از لحاظ شرب و داشتن املاح معدنی بسیار مشهور بوده به طوری که در کنار آن دو واحد کارخانه تولید آب معدنی احداث شده است.
 
چشمه آب معدنی بل به علت قرارگیری در مسیر جاده اورامان و رودخانه سیروان و هم‌چنین نزدیکی به روستای شگفت‌انگیز هجیج از جمله جاذبه‌های گردشگری استان است.
 
رودخانه سیروان
 

این رودخانه در جنوب غربی استان جریان دارد که پس از دریافت آب‌های بخش‌های جنوب‌غربی، غرب و مرکز استان مانند قشلاق، گاوه‌رود و گردلان به نام سیروان خوانده می‌شود، بخش عمده این رودخانه در شهرستان سروآباد و منطقه اورامان جریان دارد.
 
حواشی این رود بسیار زیبا و بستر و کناره‌ها آن زیستگاه انواع پرندگان و ماهیان است که از لحاظ بهره‌برداری تفریحی و توریستی بسیار مناسب است. بهترین مسیر و چشم‌انداز برای دیدن عظمت و زیبائی سیروان فاصله بین روستاهای اسپریز تا هجیج است. این رودخانه به علت خروشان بودن محل تمرین و مسابقات قایقرانان استان و حتی ملی و بین‌المللی است.

 

 



تاريخ : 10 / 1 / 1393برچسب:, | 12:30 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

صبح امروز صورت گرفت،

دیدار رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با روحانیون بازنشسته آجا در تبریز


به گزارش خبرنگار دفاعی پایگاه خبری عقاب نیوز  از تبریز حجة الاسلام سید محمد علی آل هاشم رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران با روحانیون بازنشسته ارتش در شهرستان تبریز دیدار کرده و از نزدیک با آنها به گفت وگو پرداختند.

ایشان ضمن تبریک سال نو  به این عزیزان و خانواده های آنها ، برایشان آرزوی سلامت و سعادت نمودند.

این دیدار همراه با صرف صبحانه و بیش از یک ساعت به طول انجامید.

 

 





پایگاه خبری عقاب نیوز :

مراسم سوگواری و عزاداری ایام شهادت حضرت فاطمة‌الزهرا سلام‌الله‌علیها طبق روال همه‌ساله از سوی رهبر معظم انقلاب به مدت پنج شب برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از سرویس سیاسی باشگاه خبرنگاران، مراسم سوگواری و عزاداری ایام شهادت حضرت فاطمة‌الزهرا سلام‌الله‌علیها طبق روال همه‌ساله از سوی رهبر معظم انقلاب به مدت پنج شب برگزار می‌شود.

این مراسم از شب اول تا شب پنجم جمادی‌الثّانی برابر با دوشنبه ۹۳/۰۱/۱۱ تا جمعه ۹۳/۰۱/۱۵ پس از نماز مغرب و عشاء، در حسینیه‌ امام خمینی (رحمةالله‌علیه) واقع در تهران، خیابان فلسطین جنوبی، تقاطع آذربایجان برپا خواهد بود.

همچنین پیش از آغاز مراسم، حجت‌الاسلام فلاح‌زاده به بیان احکام شرعی خواهد پرداخت.

از عموم مردم عزیز و عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم‌السّلام دعوت شده تا در این مراسم شرکت کنند.

برنامه‌ مراسم عزاداری ایام فاطمیه در حسینیه‌ امام خمینی(ره) به این شرح است:

ایام مراسم           سخنران                                                     عزاداری

شب اول
دوشنبه
۹۳/۰۱/۱۱             حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی                         جناب آقای میثم مطیعی

شب دوم
سه‌شنبه
۹۳/۰۱/۱۲     -       حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی                       جناب آقای محمدرضا طاهری

شب سوم
چهارشنبه
۹۳/۰۱/۱۳     -       حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد خاتمی           جناب آقای محمود کریمی

شب چهارم
پنجشنبه
۹۳/۰۱/۱۴              جناب آقای حجت‌الاسلام والمسلمین عالی           جناب آقای مرتضی طاهری

شب پنجم
جمعه
۹۳/۰۱/۱۵     -        حجت‌الاسلام والمسلمین پناهیان                       جناب آقای سعید حدادیان

 

 



تاريخ : 10 / 1 / 1393برچسب:, | 10:18 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز

رئیس مرکز کنترل ترافیک راهور ناجا آخرین وضعیت جوی و ترافیکی جاده‌های کشور را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز سرهنگ محمد حسین حمیدی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، در تشریح آخرین وضعیت ترافیکی جاده‌های کشور گفت: بر اساس آخرین تصاویر دریافتیاز دوربین های نظارت تصویری ، سامانه های هوشمند ترافیک شمار برخط و گشت های شعب راهداری سراسر کشور در حال حاظر در ابتدای محور کرج – چالوس از میدان امیر کبیر تا تونل شماره 5 و محور هراز محدوده پنجاب و سه راهی بلده بار ترافیکی پر حجم و نیمه سنگین حاکم است .
 
رئیس مرکز کنترل ترافیک راهور ناجا با اشاره به آخرین وضعیت جوی جاده های کشور ادامه داد: بر اساس آخرین گزارش های دریافتی از وضعیت جوی جاده های کشور، در حال حاضر در اکثر محور‌های خراسان شمالی، آذربایجان غربی، کردستان محور خوانسالار به کوهپایه و ظفرقند، محور نیشابور و سبزوار در استان خراسان رضوی، ارتفاعات کندوان، هراز و فیروزکوه در استان مازندران، محور اردبیل به مشکین شهر در استان اردبیل و سراب به تبریز در آذربایجان شرقی بارش پراکنده باران ولغزندگی معابر گزارش شده است.

وی افزود: همچنین در حال حاظر  در محور های  تکاب به شاهین دژ و چالدران به بازرگان در آذربایجان غربی بارش برف گزارش شده و تردد با زنجیر چرخ امکان پذیر است.

وی در ادامه  با اشاره به محور های مسدود اظهار داشت: محور های شمشک به دیزین به دلیل احتمال سقوط بهمن و محور قم به گرمسار به دلیل انجام عملیات راه سازی کماکان تا اطلاع ثانوی مسدود است و نیز محورهای  شهداد به کرمان و فرعی خیرآباد در استان سیستان و بلوچستان به دلیل بارش باران و طغیان رودخانه مسود است.

رئیس مرکز کنترل ترافیک راهورناجا خاطرنشان کرد: مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور ناجا به صورت شبانه روزی با شماره‌ تلفن‌های 882055555 و سایت راهور 120 پاسخگوی آخرین وضعیت جوی و ترافیکی جاده‌های کشور و امداد رسانی احتمالی به هموطنان خواهد بود.

 

 



تاريخ : 10 / 1 / 1393برچسب:, | 11:20 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور فاتب از آغاز مجدد طرح زوج و فرد و ترافیک از روز شنبه 16 فروردین خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز  سرهنگ جهانی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با اعلام این خبر افزود: طرح زوج و فرد و ترافیک در ایام تعطیلات نوروز اجرای آن متوقف شده بود با پایان یافتن تعطیلات مجدد به اجرا در خواهد آمد.
 
رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور فاتب ادامه داد: این طرح از روز شنبه 16 فروردین از ساعت 6/3 دقیقه صبح مجدد اجرایی خواهد شد.

وی افزود: به جز محدوده زوج و فرد دوربین های کنترلی محدوده طرح ترافیک نیز از ساعت 6/30 دقیقه صبح روز شنبه 16 فروردین فعال خواهند شد.

سرهنگ جهانی خاطرنشان کرد: امسال پلیس راهنمایی و رانندگی با کسانی که مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت نکنند با شدت بیشتری برخورد خواهد کرد.



تاريخ : 9 / 1 / 1393برچسب:, | 2:26 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

نزدیک به ۱۷۰ ایرانی نوروز امسال در پی عمل نکردن آژانس گردشگری به تعهدات خود در آنتالیا آواره شدند.
 
 

به گزارش  پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از خبرگزاری فارس: نزدیک به ۱۷۰ ایرانی نوروز امسال در پی عمل نکردن آژانس گردشگری به تعهدات خود در آنتالیا آواره شدند.

در حالی که مسئولان گردشگری کشور از ابتدای نوروز امسال برای نشان دادن عملکرد مطلوب خود به دنبال اعلام آمارهای متعدد از حضور گردشگران در سراسر نقاط کشور هستند متأسفانه بازار سودجویی‌ها و کلاهبرداری‌های آژانس‌های گردشگری هم داغ شده است.

چندین سال است که به دلیل بالا رفتن هزینه‌های گردشگری داخلی و نزدیک شدن نرخ‌ سفرهای داخلی به رقم‌های سفر به کشورهای اطراف، عده‌ای از مردم سفر به کشورهایی چون ترکیه، ارمنستان، امارات و ... را به سفرهای داخلی ترجیح می‌دهند، شرایطی وسوسه‌انگیز برای سودجویان در عرصه گردشگری که در سایه بی‌توجهی‌های متولیان امر سفر در کشور رخ می‌دهد.

در شرایط کنونی که نوروز به دلیل داشتن طولانی‌ترین تعطیلات، تبدیل به زمان اوج سفرهای ایرانی‌ها شده و تقاضا برای سفرهای داخلی و خارجی بسیار است.

پیش از نوروز امسال، یکی از آژانس‌های گردشگری در تهران تور سفر به «آنتالیا» را به حدود 170 نفر می‌فروشد و مسافران در هفته اول عید، راهی ترکیه می‌شوند اما به دلیل اینکه مدیران این آژانس، مبلغ خدمات حمل و نقل را به طور کامل به کارگزار پرداخت نکرده بودند مسافران برای بازگشت از آنتالیا به مشکل برمی‌خورند و در این کشور، آواره می‌شوند.

در حال حاضر اکثر مسافران در ترکیه هستند و با هماهنگی‌هایی که در حال انجام است به مرور به کشور بازمی‌گردند.

این در حالی است که تورهای هفته دوم آژانس کلاهبردار «الیزه پرواز» هم به آنتالیا در حال انجام است و مسافران از اینکه بازگشتشان به کشور با مشکل مواجه خواهد شد بی خبر هستند.

طبق اطلاعات به دست آمده ظاهراً مسئولان گردشگری، موضوع را به دادستانی تهران اعلام کرده‌اند تا دستور ممنوع‌الخروجی و مسدود شدن حساب بانکی مدیر این آژانس متخلف صادر شود.

موضوع کلاهبرداری آژانس‌های گردشگری از مردم، موضوع تازه‌ای نیست و با افزایش نظارت‌ها از چند ماه پیش از نوروز، قابل پیشگیری است اما سازمان میراث فرهنگی و گردشگری چند ماه پیش از نوروز از چه شرایطی برخوردار بود، اوضاع نابسامانی در تغییر و تحول‌های مدیران و معاونان!

اگر چه در این مورد کلاهبرداری آژانس گردشگری، بیشتر تخلف، متوجه مدیر آژانس است اما سازمان میراث فرهنگی و گردشگری نیز به عنوان صادرکننده مجوز باید پاسخگو باشد و به جای درگیر شدن در اموری که بعضاً مورد انتقاد خود این مسئولان نیز بوده است، آمارگیری‌های نوروزی را رها کند و به مشکلاتی که مردم به طور مستقیم با آن درگیر هستند بپردازد.

در حال حاضر این آژانس گردشگری متخلف از سوی اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان تهران لغو مجوز شده و هنوز خبری از مدیر متواری آن نیست.

 

 



تاريخ : 10 / 1 / 1393برچسب:, | 9:46 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

کارت‌های پایان خدمت قدیمی تا پایان بهار امسال دارای اعتبار بوده و پس از آن از درجه اعتبار ساقط می‌شوند.

به گزارش مشرق، برابر تصمیمات اتخاذ شده مهلت اعتبار کارت‌های پایان خدمت قدیمی که پیش از این تا پایان سال 92 اعلام شده بود تا پایان بهار امسال تمدید شده است و پس از این تاریخ این کارت‌ها از درجه اعتبار ساقط شده و خدماتی به آنان تعلق نخواهد گرفت بنابراین متقاضیان تعویض کارت‌های پایان خدمت باید برای تعویض کارت‌های خود به دفاتر پلیس + 10 سراسر کشور مراجعه کنند.

همچنین آن‌دسته از دارندگان کارت‌های معافیت قدیمی نیز باید توجه داشته باشند که کارت‌شان از درجه اعتبار ساقط شده و دیگر خدماتی به آن ارائه نمی‌شود اما تعویض آنها همچنان در حال اجراست و متقاضیان باید به دفاتر پلیس + 10 مراجعه کنند.



تاريخ : 10 / 1 / 1393برچسب:, | 9:27 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان سمنان اعلام کرد :
قطار مسافربری مشهد - تهران در ساعت 4:30 دقیقه بامداد امروز یکشنبه در ایستگاه بکران شاهرود واژگون شد.

به گزارش مشرق، حسن شکراللهی ˈ مدیر جمعیت هلال احمر استان سمنان گفت: 5 واگن این قطار به محض ورود به ایستگاه از ریل خارج و واژگون شد که خوشبختانه مسافران آسیب چندانی ندیدند.

وی افزود: وقوع این حادثه در ساعت6:30 دقیقه به هلال احمر اطلاع داده شد و بلافاصله دو تیم امداد و نجات جاده ای از پایگاههای بین شهری هلال احمر میامی و ری آباد به منطقه اعزام گردیده اند.

شکراللهی گفت: 5 نفر از مسافران بصورت سرپایی مداوا شدند و نیازی به اعزام به مراکز درمانی نبوده است .

وی افزود : در این عملیات 6 نفر از نجاتگران هلال احمر با دو دستگاه آمبولانس جهت امدادرسانی به صحنه حادثه اعزام شده اند.