پایگاه خبری عقاب نیوز :

 مداحی کربلایی مهدی قربانی درروز عید سعید غدیر خم

(بیت حضرت آیت الله سیدمحمد تقی آل هاشم)



تاريخ : 30 / 7 / 1393برچسب:, | 2:18 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته تهران به امامت آیت‌الله موحدی کرمانی اقامه خواهد شد.

 نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته تهران به امامت آیت‌الله موحدی کرمانی اقامه خواهد شد.

مراسم این هفته نماز جمعه تهران؛ پس از قرائت زیارت آل یاسین، از ساعت 10:40 با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید توسط قاری مهدی غلام نژاد در دانشگاه تهران آغاز می‌شود و در ادامه، حسن رحیم پور ازغدی عضو شورای انقلاب فرهنگی، در ادامه سلسله نشست‌های مفهوم شناسی بازار اسلامی پیش از خطبه‌ها سخنرانی خواهد کرد.



تاريخ : 30 / 7 / 1393برچسب:, | 1:10 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

به گفته این مقام ارشد انتظامی افرادی که از اول فروردین سال 60 خدمت خود را به پایان رسانده اند باید برای تعویض کارت های خود اقدام کنند چراکه در غیر این صورت با کارتهای قدیمی امور اداری آنان در هیچ سازمان و وزارتخانه‌ای، انجام نمی‌شود.

جانشین رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا اعلام کرد: آخرین مهلت تعویض کارتهای پایان خدمت تا پایان سال جاری است و از ابتدای سال 94 کارتهای پایان خدمت قدیمی فاقد اعتبار بوده و با ارائه آن، هیچ کار اداری انجام نمی‌شود.

به گزارش ایسنا، سردار ابراهیم کریمی با اشاره به تاریخچه شروع صدور کارت های هوشمند پایان خدمت و معافیت، اظهار کرد: با توجه به اینکه پیش از این صدور کارتهای معافیت از خدمت به صورت تمرکزی به عهده سازمان وظیفه عمومی ناجا بوده، لذا براساس تصمیم ستاد کل نیروهای مسلح مقرر شد تا کارتهای پایان خدمت نیز به صورت متمرکز توسط این سازمان صورت گیرد.

وی افزود: از آنجایی که لزوم تجمیع اطلاعات نیز احساس می‌شد، از سال 90، طرح تعویض کارت‌های پایان خدمت و معافیت و تبدیل شدن آنها به کارت‌های هوشمند نیز در دستور کار سازمان وظیفه عمومی ناجا قرار گرفت که یکی از دلایل مهم آن، کاغذی بودن کارتهای قدیمی، عدم دسترسی کامل به اطلاعات آنها و عدم ارتباط سیستمی و الکترونیکی بود که اجازه سرویس دهی به مردم را از پلیس سلب می کرد.

به گفته کریمی، دیگر سرویس‌های الکترونیکی مانند گواهینامه، گذرنامه و ... در بستر اینترنت نیز به واسطه تجمیع اطلاعات وظیفه عمومی امکان پذیر شده و این مهم باعث تسهیل روندها و ارائه خدمات بهتر و سریعتر به مردم شده است تا جایی که متقاضیان این خدمات در هرکجای کشور بدون مراجعه به نقطه‌ای که خدمت سربازی خود را گذرانده‌اند، می‌توانند این سرویس‌ها را دریافت کنند.

جانشین رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا با اشاره به مهلت تعویض کارتهای پایان خدمت نیز، گفت: از سال 90 و با شروع طرح تجمیع اطلاعات در چند مرحله، فرصت تعویض کارت ها تمدید شد و در حال حاضر نیز این مهم در حال انجام است؛ تعویض کارت های معافیت در سال گذشته به اتمام رسید بطوریکه کارتهای معافیت قدیمی فاقد اعتبار بوده و اگر کسی برای انجام امری آن را ارائه دهد، مورد قبول واقع نمی شود.

این مقام ارشد انتظامی تأکید کرد: پایان سال 93، آخرین مهلت تعویض کارت های پایان خدمت است و از ابتدای سال 94 کارت‌های پایان خدمت قدیمی نیز فاقد اعتبار بوده و با ارائه آن هیچ کار اداری انجام نمی شود؛ البته این موضوع به منزله این نیست که تعویض این دسته از کارت ها صورت نمی‌گیرد بلکه تا شهریور ماه سال آینده انجام می‌شود، اما همانطور که تأکید شد در سال 94 با کارت‌های قدیمی هیچگونه امور اداری انجام نشده و از درجه اعتبار ساقط خواهند شد.

به گفته کریمی، تاکنون هشت میلیون کارت پایان خدمت صادر شده و پیش بینی ما این است که شش میلیون نفر دیگر نیز برای تعویض کارت خود باید مراجعه کنند، اما از مردم درخواست می کنیم که این امر را به پایان سال موکول نکنند چراکه در صورت ازدحام مدت زمان صدور کارتها از یک ماه بیشتر شده و طبیعی است که زمان تعویض طولانی تر می‌شود.

به گفته این مقام ارشد انتظامی افرادی که از اول فروردین سال 60 خدمت خود را به پایان رسانده اند باید برای تعویض کارت های خود اقدام کنند چراکه در غیر این صورت با کارتهای قدیمی امور اداری آنان در هیچ سازمان و وزارتخانه‌ای، انجام نمی‌شود.

کریمی خاطرنشان کرد: 99.5 درصد متقاضیان دریافت کارتهای هوشمند پایان خدمت، کارت‌های خود را ظرف یک ماه دریافت می کنند اما ممکن است نیم درصد افراد به دلیل از بین رفتن پرونده هایشان در یگانهای خدمتی و یا جابجایی یگان‌ها، با مشکل مواجه شده و صدور کارت‌های آنان بیشتر از یک ماه به طول انجامد؛ در برخی از موارد نیز که ممکن است اطلاعات افراد در سیستم و یا دفاتر تفصیلی نیروهای مسلح وجود نداشته باشد و امکان احراز اصالت کارتهای آنان نباشد، در این صورت متقاضیان را فراخوان کرده و از آنان می خواهیم که با پیگیری از یگان خدمتی خود و با در اختیار قرار دادن اطلاعات بیشتر به ما این امکان را بدهند که اصالت کارت را تایید کرده و برای آنان کارت هوشمند صادر کنیم.

وی گفت: تا پایان سال 93 کارتهای قدیمی از چرخه فعالیت‌های اداری خارج شده و مردم تا با نیاز صد در صدی مواجه نشدند، برای تعویض کارت خود اقدام نمایند، چراکه افرادی هستند که برای سفر خارج از کشور و یا سفر حج و... به همین با مشکل مواجه می شوند و این باعث وقفه در انجام کارهای آنان می شود.

کریمی تصریح کرد: از سال 88 مشمولانی که از خدمت معاف شده و یا خدمت خود را به پایان رساندند، کارت هوشمند دریافت کرده اند.

جانشین رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا با تأکید بر اینکه با وجود این کارت ها، امکان جعل به صفر رسیده است، گفت: کارت های هوشمند باعث بوجود آمدن چرخه اطلاعات شده است که طی آن دیگر لازم نیست مردم برای دریافت خدماتی چون گواهینامه، گذرنامه و ... به زحمت افتاده و کارت پایان خدمت و یا معافیت خود را نشان داده و یا کپی بگیرند، چراکه اطلاعات سیستمی بستر چرخش اطلاعات و ایجاد وب سرویس ها را ممکن کرده است.

وی بار دیگر تأکید کرد: مردم هرچه زودتر برای تعویض کارت های پایان خدمت خود اقدام کرده و این مهم را به روزهای پایانی سال موکول نکنند چراکه در این صورت دفاتر ما با حجم زیادی از درخواستها مواجه شده و در نهایت زمان صدور کارت ها طولانی تر می‌شود.

کریمی در پایان تصریح کرد: مردم برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانند با سامانه تلفن گویا 096480 تماس حاصل و یا به سایت سازمان وظیفه عمومی به نشانی Vazifeh.police.ir مراجعه کنند.

 

 



تاريخ : 30 / 7 / 1393برچسب:, | 1:51 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

بازار خودرو در حالی فصل پائیز را آغاز کرد که قیمت برخی خودروها با افزایش همراه بوده است.

 به گزارش مشرق، بازار خودرو در حالی فصل پاییز را آغاز کرده که قیمت برخی خودروهای داخلی با افزایش و برخی نیز با کاهش جزئی همراه شده است.

بر این اساس، قیمت هر دستگاه پژو 206 تیپ 5 با افزایش 900 هزار تومانی به 38.5 میلیون تومان رسیده و در مورد پژو 206 صندوق‌دار مدل V8 نیز می‌توان به افزایش 600 هزار تومانی قیمت این خودرو و عرضه آن به قیمت 38 میلیون و 700 هزار تومان اشاره کرد.

همچنین قیمت پژو 405 مدل SLX با افزایش یک میلیون و 400 هزار تومانی، به 32 میلیون تومان رسیده است. نوع دوگانه سوز این خودرو نیز با افزایش قیمت یک میلیون تومانی، این روزها 33 میلیون تومان معامله می‌شود.

پژو پارس جدید نیز با افزایش قیمت 2 میلیون تومانی در حال حاضر در بازار 41.5 میلیون تومان عرضه می‌شود.

در مورد تندر 90 مدل E2 ایران خودرو نیز باید به افزایش 2 میلیون تومانی قیمت این خودرو در بازار اشاره کنیم و در مورد تندر 90 مدل E2 پارس خودرو نیز باید گفت که این خودرو با رشد قیمت یک میلیون و 700 هزار تومانی در حال حاضر به قیمت 41.5 میلیون تومان به خریداران عرضه می‌شود.

در عین حال، طی روزهای گذشته، رانا با کاهش قیمت 500 هزار تومانی مواجه بوده و در حال حاضر قیمت این خودرو در بازار 32 میلیون تومان است.

در حال حاضر سمند EF7 در بازار 32.5 میلیون تومان عرضه می‌شود و در مورد تیبای هاچ‌بک نیز می‌توان به قیمت 28 میلیون تومانی این خودرو در بازار اشاره کرد.

در محصولات اصلی سایپا نیز باید به قیمت 20 میلیون و 700 هزار تومانی سایپا 131 مدل ‌SE اشاره کنیم که کاهش قیمت یک میلیون تومانی را طی روزهای اخیر تجربه کرده است. در حال حاضر سایپا 132 مدل SE در بازار 21 میلیون تومان و سایپا 111 مدل SE نیز 20 میلیون و 500 هزار تومان خرید و فروش می‌شود که قیمت این خودروها نیز با افت یک میلیون تومانی همراه بوده است.

* رشد قیمت خودروهای خارجی

در مورد خودروهای خارجی نیز می‌توان به افزایش 25 میلیون تومانی قیمت پرادو 2 اشاره کرد که در حال حاضر قیمت این خودرو در بازار 270 میلیون تومان است.

کرولا نیز با افزایش قیمت 12 میلیون تومانی، هم‌اکنون به قیمت 140 میلیون تومان به خریداران عرضه می‌شود.

در مقابل، اسپورتیج 2014 کاهش قیمت یک میلیون تومانی را تجربه کرده و به قیمت 148 میلیون تومان به خریداران عرضه می‌شود.

طی روزهای گذشته، قیمت مزدا 3 نیز با افزایش 13 میلیون تومانی به 130 میلیون تومان در بازار رسیده است.

در مورد آزرا گرانجور نیز باید به رشد 32 میلیون تومانی قیمت این خودرو اشاره کنیم که به قیمت 235 میلیون تومان معامله می‌شود.

قیمت سانتافه نیز با کاهش 24 میلیون تومانی به 171 میلیون تومان رسیده و در مورد سوناتا هم باید به کاهش قیمت 10 میلیون تومانی این خودرو و عرضه آن به قیمت 130 میلیون تومان اشاره کنیم.

بازار خودرو در شرایطی روزهای پاییزی خود را پشت سر می‌گذارد که مردم همچنان منتظر تصمیم‌گیری قاطع و مشخص دولت در مورد قیمت خودروهای داخلی و ساماندهی به نرخ‌گذاری خودروها هستند.

 



پایگاه خبری عقاب نیوز :

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ جزئیات شهادت مامور کلانتری 139 مرزداران را تشریح کرد.

به گزارش ایسنا، سرهنگ محسن خانچرلی صبح امروز در مراسم تشییع پیکر شهید سرگرد محمد جلال کاشانی به تشریح جزئیاتی از شهادت وی پرداخت و گفت: این مامور وظیفه شناس دوشنبه شب حین گشت زنی در محدوده حوزه استحفاظی کلانتری 139 مرزداران با تعدادی از توزیع کنندگان مواد مخدر برخورد کرده و به آنها فرمان ایست صادر می‌کند.

وی با بیان اینکه پس از اقدام مامور کلانتری درگیری میان شهید کاشانی با یکی از توزیع کنندگان مواد مخدر آغاز می‌شود، افزود: متاسفانه در جریان درگیری متهم با سلاح گرم اقدام به تیراندازی به سمت مامور کلانتری کرده و وی را به شهادت می‌رساند.

خانچرلی با بیان اینکه این مامور وظیفه شناس در طول سه سال خدمت خود اقدامات و زحمات زیادی انجام داده بود، تصریح کرد: پلیس در برخورد با خاطیان و برهم زنندگان نظم و امنیت عمومی لحظه‌ای کوتاهی نخواهد کرد و شهادت سرگرد کاشانی نیز نمونه بارزی از ایثارگری پلیس در این مسیر است.

به گفته رئیس پلیس پیشگیری پایتخت این مامور کلانتری چندی پیش به دلیل اقداماتش مورد تشویق مالی قرار گرفته بود که وی این مبلغ را صرف امور خیریه کرده بود.



تاريخ : 30 / 7 / 1393برچسب:, | 10:52 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: محور اصلی فعالیت‌های دشمنان جایگزین کردن فرهنگ بیگانه به‌ جای فرهنگ ناب اسلامی است.

به گزارش مشرق به نقل از روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، حجت‌الاسلام سید محمدعلی آل‌هاشم بعد از ظهر دیروز در گردهمایی آمران به معروف و ناهیان از منکر مرکز آموزش پیاده شیراز ارتش دراستان فارس به بیان عوامل موفقیت امر به معروف و نهی از منکر پرداخت و اظهار کرد: یادگیری راه و رسم صحیح و مناسب برای امر به معروف و نهی از منکر و اهمیت دادن به پیشگیری در این زمینه از جمله این عوامل است.

نماینده ولی فقیه در ارتش با بیان این که ریشه‌یابی و از بین بردن زمینه‌های منکر ازدیگر عوامل موفقیت در امر به معروف و نهی از منکر است، افزود: باید دنبال ریشه‌کن کردن منکرات باشیم و لازم است در این زمینه از روش‌های غیرمستقیم نیز استفاده شود.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به این که امر به معروف و نهی از منکر ابزارهای مختلفی دارد، خاطرنشان کرد: باید در این راه برای رسیدن به هدف به صورت همه‌جانبه اقدام کرد.

آل‌هاشم با تأکید بر حفظ و رعایت حرمت و شخصیت افراد، تصریح کرد: در این راه باید از سخت‌گیری‌های بی‌جا پرهیز کرد و باید افراد را به رحمت و مغفرت خداوند امیدوار کرد.

وی با بیان این که آمران به معروف و ناهیان از منکر باید امر به معروف و نهی از منکر را از خانواده و نزدیکان خود آغاز کنند، اظهار کرد: این امر سبب افزایش تأثیر فعالیت های آنان خواهد شد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد: امر به معروف و نهی از منکر باید استدلالی، منطقی و دور از احساسات باشد.

آل‌هاشم با اشاره به ویژگی‌های آمران به معروف، افزود: آمران به معروف باید در گفتار و کردار خود هماهنگی داشته باشند و از اخلاص و تعهد برخوردار باشند.

وی با بیان این که داشتن تحمل و سعه‌صدر از مهم‌ترین ویژگی‌های آمران به معروف است، تصریح کرد: آمران به معروف باید به حدود الهی پایبند بوده و به دستورهای شرع مقدس اسلام معتقد باشند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران با تأکید بر لزوم در کنار مردم بودن و نه در مقابل مردم بودن آمران به معروف، گفت: در وضعیت کنونی، دشمنان اسلام برخورد سخت و نظامی با جمهوری اسلامی ایران را مفید نمی‌دانند و از طریق جنگ نرم که آرام و بی‌سروصداست وارد شده و به ترویج مدگرایی، فساد و فحشا و نا امید کردن جوانان به آینده کشور، تضعیف اصل و رأس نظام، ایجاد تفرقه و اختلاف بین مسئولان و اقوام ایرانی پرداختند.

آل‌هاشم هدف دشمن در جنگ نرم را بی‌اعتقاد کردن نسل نو به دین و تضعیف پایه‌های فرهنگی انقلاب و سست کردن جوانان به آینده خود و کشورشان دانست و خاطرنشان کرد: عوض کردن ذهن مردم از اسلام و نا امید کردن جامعه از نظام سلطه در دستور کار دشمنان انقلاب قرار دارد.

وی در پایان محور اصلی فعالیت‌های دشمنان را جایگزین کردن فرهنگ بیگانه به‌ جای فرهنگ خودی عنوان و تصریح کرد: خاموش کردن فعالیت جهادی، تغییر باورهای دینی و عادات حسنه مردم ایران، نا امید کردن شیفتگان حاکمیت اسلام در ایران در سطح جهانی، سعی در ارائه تصویری تاریک از آینده کشور ایران برای مردم و ایجاد شکاف میان ایران و دوست‌داران انقلاب اسلامی ایران در داخل و خارج از کشور، ایجاد اختلاف بین قوای سه‌گانه و مسئولان و تهی‌کردن انقلاب از محتوای اسلامی آن، ایجاد فضای سستی و نا امیدی در محیط‌های علمی و دانشجویی از مهم‌ترین فعالیت‌های دشمنان است.

 

 



پایگاه خبری عقاب نیوز :

در ادامه خباز نماینده دولت در موافقت با این پیشنهاد مطرح کرد که باید قانونی بنویسیم که دقیق‌تر باشد و حتی موارد نادر را در نظر بگیرد و به یک درصد افراد هم ظلم نشود.

با تصویب تبصره‌ای از ماده 5 طرح حمایت از آمران به معروف و نهی از منکر نمایندگان مجلس مقرر کردند که اماکنی که بدون تجسس در معرض دید عموم قرار می‌گیرند مانند قسمت‌های مشترک آپارتمان‌ها، هتل‌ها، بیمارستان‌ها و وسایل نقلیه مشمول حریم خصوصی نیست و امر به معروف می‌تواند در آن صورت گیرد.

به گزارش ایسنا، نمایندگان همچنین با 141 رأی موافق و 45 رأی مخالف و 5 رأی ممتنع مقرر کردند که در اجرای امر به معروف و نهی از منکر نمی‌توان معترض حیثیت، جان، مال، مسکن، شغل و حریم خصوصی اشخاص گردید مگر به حکم مرجع قضایی یا قانون.

در بررسی این ماده پیشنهاد حذف "مگر به حکم مرجع قضایی یا قانون" داده شد که نمایندگان با آن مخالفت کردند.

تبصره این ماده تأکید می‌کند اماکنی که بدون تجسس در معرض دید عموم قرار می‌گیرند مانند قسمت‌های مشترک آپارتمان‌ها، هتل‌ها، بیمارستان‌ها و وسایل نقلیه مشمول حریم خصوصی نیست.

با مطرح شدن این تبصره مفتح اخطار داد که بر اساس اصل 22 قانون اساسی جان و مال و مسکن افراد از تعرض مصون هستند اما تبصره ماده 5 عنوان می‌کند که اماکنی که بدون تجسس در معرض دید عموم قرار می‌گیرد حریم خصوصی نیستند. این خلاف قانون و شرع است چرا که ملک مشاع تفاوتی با ملک شخصی ندارد و متعلق به همه افرادی است که در آن مالکیت دارند بنابراین افراد عادی یا مأموران نمی‌توانند بدون مجوز قضایی وارد آنجا شوند و حتی اگر جرمی هم آن طرف چارچوب صورت بگیرد نمی‌توانیم بگوییم به صرف این‌که قابل دیده شدن باشد می‌توان وارد شد.

 

او ادامه داد: در وسایل نقلیه نیز نمی‌توان تجسس کرد مگر اینکه شورای عالی امنیت اجازه دهد.

این اخطار مفتح از سوی باهنر که ریاست جلسه را بر عهده داشت رد شد اما پس از آن پیشنهاد حذف عبارت آپارتمان‌ها و وسایل نقلیه مطرح شد. چرا که وسایل نقلیه‌ای مثل قطار و آپارتمان‌هایی که به صورت خانوادگی در اختیار گرفته می‌شود می‌توانند جزو حریم خصوصی محسوب شود.

حمیدرضا نائینی در موافقت با این حذف تأکید کرد که حرمت مسکن افراد یکی از مهمات شرع است و آپارتمان هیچی فرقی با واحد مسکونی نمی‌کند چون حرز دارد. چطور می‌خواهید حرز را بشکنید؟ حتی اگر آن طرف حرز گناهی اتفاق بیفتد نیاز به مجوز قانونی دارد. چطور مجلس می‌خواهد به این رأی بدهد که قسمت‌های مشترک آپارتمان مثل خیابان است؟ ما نمی‌توانیم برای مهم، اهم را در نظر نگیریم.

در ادامه خباز نماینده دولت در موافقت با این پیشنهاد مطرح کرد که باید قانونی بنویسیم که دقیق‌تر باشد و حتی موارد نادر را در نظر بگیرد و به یک درصد افراد هم ظلم نشود.

او ادامه داد: در حال حاضر آپارتمان‌هایی که یک خانواده در آن زندگی می‌کنند بیشتر شده اما آیا ما حق داریم وارد این محیط شویم؟ بعلاوه به دلیل افزایش قیمت بلیط هواپیما عده زیادی از مسئولین و نمایندگان هم با قطار رفت و آمد می‌کنند و وقتی وارد کوپه خود می‌شوند پرده‌ها را می‌کشند و در را می‌بندند، آیا رئیس قطار و مأمورین حق دارند داخل کوپه سرک بکشند؟ طبیعتا وقتی پنجره‌ها بسته است و پرده‌ها کشیده شده نباید حرز را بشکنیم چون اگر این اتفاق بیفتد روز به روز وسیع‌تر می‌شود.

خباز گفت: درست است که می‌خواهیم بعد از 34 سال قانون امر به معروف را بدهیم و همین الان هم دیر شده ولی نباید عجله کنیم و به خاطر مهم اهم را زیر سوال ببریم. ما می‌خواهیم قانون امر به معروف را تصویب کنیم ولی نباید از طرف دیگر گرفتاری‌های مردم را بیشتر کنیم و اتفاقی بیفتد که بعدا دودش به چشم مردم برود.

 

در ادامه بررسی این تبصره نمایندگان به حذف واژه‌های آپارتمان و وسایل نقلیه رأی مثبت ندادند و طبق این قانون اماکنی مانند قسمت‌های مشترک آپارتمان‌ها و وسایل نقلیه مشمول حریم خصوصی نیستند و قانون اجازه می‌دهد که در آنها اجرای امر به معروف و نهی از منکر صورت گیرد.

 

 



تاريخ : 29 / 7 / 1393برچسب:, | 10:30 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

نرم‌افزار موبایل سازمان خدمات پس از فروش گروه خودروسازی سایپا مورد استقبال سایر خودروسازان داخلی قرار گرفت.

 نسخه یک این نرم افزار که در راستای راه‌اندازی باشگاه مشتریان سایپا و به منظور تسهیل ارتباط دو سویه با مشتریان گروه سایپا طراحی و مورد استفاده قرار گرفته است دارای امکانات منحصر به فردی همچون لیست نمایندگی‌ها به تفکیک استان و شهر و نمایش جزییات با جست‌وجوی پیشرفته، مکان‌یابی کاربر و اعلام نزدیکترین نمایندگی سایپا به فرد استفاده کننده در صورت فعال بودن GPS، ثبت مکان پارک خودرو، نشان دادن محدوده طرح ترافیک، نوبت دهی اینترنتی، پیگیری سوابق تعمیرات خودرو و فعال سازی کارت نارنجی است که این امکانات مورد توجه و الگوبرداری سایر خودروسازان داخلی در طراحی نرم افزار موبایل قرار گرفته است.

به گزارش روابط عمومی سایپایدک، لازم به یادآوری است نرم‌افزار موبایل سازمان خدمات پس از فروش سایپا در نمایشگاه خودرو و قطعات وابسته که شهریور ماه در مشهد برگزار شده بود رونمایی شد و مورد استفاده قرار گرفت. مشتریان گروه خودروسازی سایپا می‌توانند با مراجعه به آدرس www.mobile.saipayadak.org این نرم‌افزار را دریافت و نصب نمایند.

همچنین این شرکت در راستای گسترش سطح ارائه خدمات، توسعه کانال‌های ارتباطی با استفاده از فن آوری‌های نوین، صرفه‌جویی در زمان و هزینه و ترغیب مشتریان به استفاده از خدمات الکترونیک برای نخستین بار در بین شرکت‌های خودروساز اقدام به طراحی و بهره‌برداری از سامانه ارسال پیامک (به شماره 50001813) برای تشخیص قطعات یدکی اصلی در بازار نموده است که امید می‌رود با توسعه و ترویج این فعالیت در سایر خودروسازان  و شرکت‌های ارائه دهنده خدمات پس از فروش، تحول بزرگی در جلوگیری از عرضه قطعات تقلبی و اطمینان مشتریان به قطعات اصلی ایجاد شود.



تاريخ : 29 / 7 / 1393برچسب:آیت الله آل هاشم,آذربایجان,عید غدیر, | 2:48 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

مداحی حاج مهدی آذریان و کربلایی مهدی قربانی درروز عید سعید غدیر خم (بیت حضرت آیت الله سیدمحمد تقی آل هاشم)

 



تاريخ : 28 / 7 / 1393برچسب:, | 12:12 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

هم‌اکنون در ۱۲ استان کشور بارش برف و باران گزارش شده است. رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور گفت: همچنین در استان‌های مازندران، البرز، مرکزی، گلستان، گیلان و زنجان، قزوین، کردستان و همدان بارش باران مشاهده شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور گفت: هم‌اکنون در ۱۲ استان کشور بارش برف و باران گزارش شده است.  

سرهنگ محمد حسین حمیدی رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور  در مورد آخرین وضعیت جوی و ترافیکی جاده‌های کشور اظهار داشت: هم اکنون در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل بارش برف گزارش شده است.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور گفت: همچنین در استان‌های مازندران، البرز، مرکزی، گلستان، گیلان و زنجان، قزوین، کردستان و همدان بارش باران مشاهده شده است.

سرهنگ حمیدی تاکید کرد: سایر جاده‌های کشور از جوی آرام و ترافیکی روان برخوردارند و انسداد قم به گرمسار نیز بر قوت خود باقی است.

بارش شدید باران و برف مدارس ارومیه، اردبیل، نوشهر و چالوس را امروز تعطیل کرد. اداره کل روابط عمومی آموزش و پرورش آذربایجان غربی اعلام کرد به علت بارش شدید باران و برف تمامی مقاطع تحصیلی شهرستان ارومیه امروز تعطیل است.

بارش برف و برودت هوا سبب شد تا آموزش و پرورش آذربایجان شرقی، مدرسه‌های ورزقان و اهر را تعطیل اعلام کند. در شهرستان اهر مدارس مقطع ابتدایی در نوبت صبح و در شهرستان ورزقان در تمام مقاطع تحصیلی در نوبت صبح تعطیل است.

بر اساس اعلام هواشناسی استان آذربایجان‌شرقی در حال حاضر هوای شهر ورزقان یک درجه زیر صفر و شهر اهر یک درجه بالای صفر است.



تاريخ : 29 / 7 / 1393برچسب:, | 10:48 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

پیکر آیت‌‌الله مهدوی کنی پنج‌شنبه تشییع و در حرم حضرت عبدالعظیم الحسنی تدفین خواهد شد. داماد آیت‌الله مهدوی کنی گفت که پیکر آن مرحوم صبح پنج‌شنبه تشییع می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، حجت‌الاسلام میرلوحی داماد آیت‌الله مهدوی کنی گفت که پیکر آن مرحوم صبح پنج‌شنبه از مقابل دانشگاه تهران به سمت حرم شاه‌عبدالعظیم الحسنی(ع)تشییع خواهد شد.

وی افزود: طبق وصیتی که آیت‌‌الله مهدوی‌کنی داشتند، پیکر این مرحوم در کنار مزار آیت‌الله ملاعلی کنی در حرم مطهر حضرت شاه عبدالعظیم الحسنی(ع) به خاک سپرده خواهد شد.

آیت‌الله محمدرضا مهدوی کنی رئیس مجلس خبرگان رهبری صبح امروز (سه‌شنبه) به ملکوت اعلی پیوست.  آیت‌الله مهدوی‌کنی 14 خرداد امسال پس از بازگشت از مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام(ره) در منزل دچار عارضه قلبی شده و به بیمارستان منتقل شده بودند.



تاريخ : 29 / 7 / 1393برچسب:, | 9:20 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

روح ملکوتی عالم ربانی و یار دیرین امام و رهبری آیت الله محمدرضا مهدوی کنی رییس مجلس خبرگان رهبری دقایقی قبل به ملکوت اعلی پیوست.
 
آیت الله مهدوی کنی به ملکوت اعلی پیوست
 

خبرگزاری ایرنا: روح ملکوتی عالم ربانی و یار دیرین امام و رهبری آیت الله محمدرضا مهدوی کنی رییس مجلس خبرگان رهبری دقایقی قبل به ملکوت اعلی پیوست.

آیت الله مهدوی کنی، رییس مجلس خبرگان رهبری از روز چهاردهم خرداد 93 و پس از شرکت در مراسم بیست و پنجمین سالگرد ارتحال امام امت و پس از بازگشت به منزل دچار حمله قلبی و در بیمارستان بستری شد.

در طول دوران بستری شدن آیت الله مهدوی کنی در بیمارستان، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری، علی لاریجانی و آیت الله صادق لاریجانی روسای قوای مقننه و قضاییه و جمعی از شخصیت های سیاسی و مذهبی، از وی عیادت کردند.



ادامه مطلب
تاريخ : 27 / 7 / 1393برچسب:, | 9:53 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

حداکثر سرعت مجاز در بزرگراه‌های پایتخت اصلاح شد.
 
سرهنگ عین الله جهانی رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ در این باره گفت:‌ بعد از برگزاری جلسات مشترک مسئولان پلیس راهور پایتخت و مسئولان حوزه معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، حداکثر سرعت مجاز مورد توافق و مصوب بزرگراه‌ها با توجه به بررسی‌های فنی و کارشناسی‌های بعمل آمده، ابلاغیه‌ای در قالب جدول ذیل اعلام گردیده است.

وی افزود: تاریخ اجرای این ابلاغیه، پس از نصب تابلوهای حداکثر سرعت مجاز (توسط معاونت اجرایی سازمان حمل و نقل ترافیک) با هماهنگی پلیس راهور تهران بزرگ به زودی به اطلاع شهروندان خواهد رسید.

سرهنگ جهانی همچنین گفت: در صورت نیاز به کاهش سرعت در مکان‌های مورد نیاز با توجه به طرح هندسی بزرگراه‌ها با استفاده از علایم راهنمایی و رانندگی افقی و عمودی در سطح شهر و بزرگراه‌ها اطلاع رسانی می‌شود.

ردیف

نام بزرگراه

حداکثر سرعت مجاز مصوب (کیلومتر در ساعت)

ملاحظات

1

بزرگراه شهید صدر

80

-----

2

بزرگراه شهید بابایی

100

-----

3

بزرگراه نیایش

90

-----

4

بزرگراه شهید همت

90

------

5

بزرگراه شهید زین الدین

90

-----

6

بزرگراه شهید خرازی

100

-----

7

بزرگراه شهید حکیم

80

(حداکثر سرعت در تونل 60 کیلومتر در ساعت) 0

8

بزرگراه (آزادراه) شهید فهمیده

100

----

9

بزرگراه آزادگان

90

(از سه راه افسریه تا تقاطع غیر همسطح شهید خرازی)



تاريخ : 27 / 7 / 1393برچسب:, | 9:25 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

حجت الاسلام آل هاشم

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: امروز خودکفایی در تجهیزات نظامی و دفاعی دستاورد عظیم دفاع مقدس است و به برکت انقلاب اسلامی ارتش ایران به یک قدرت نظامی منطقه‌ای تبدیل شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، حجت‌الاسلام سید محمدعلی آل‌هاشم در مراسم تجلیل 600 تن از بازنشستگان ارتش جمهوری اسلامی ایران، با درود بر روح شهیدان دوران دفاع‌مقدس اظهار کرد: بازنشستگان ارتش جمهوری‌اسلامی، نماد مروت و مردانگی هستند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش افزود: در دوران هشت سال دفاع مقدس، 85 هزار بسیجی، 48 هزار ارتشی، 41 هزار سپاهی، 9 هزار و 300 هزار نیروی انتظامی و 2 هزار و 500 نفر از نیروهای جهاد سازندگی به درجه رفیع شهادت نائل آمدند بنابراین تمامی اقشار جامعه به عنوان بسیجی در جنگ تحمیلی حضور داشتند.

وی تصریح کرد: در دوران 8 سال دفاع مقدس 3 هزار و 117 نفر شهید روحانی تقدیم انقلاب شد که نسبت به آمار موجود، 12 برابر بیشتر از سایر اقشار بود، از سوی دیگر 3 هزار و 100 نفر دانشجو نیز در این ایام به شهادت رسیدند بنابراین هیچ کس فداکاری‌ها و رشادت‌های شهدا را فراموش نمی‌کند.

آل هاشم افزود: همانطور که رهبر معظم انقلاب ‌از «جنگ» به عنوان «گنج» نام برده‌اند، باید همگان از این گنجینه و گنج الهی حراست و حفاظت کنیم چون ارتشیان دلاور میهن اسلامی، دست آوردهای بزرگی همچون اعتماد به نفس ملی و خودباوری را در جامعه به ارمغان آوردند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: براساس فرمایش امام خمینی (ره) بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران، در جنگ 8 سال دفاع مقدس، ابهت و عظمت شرق و غرب شکسته شد چراکه حتی نوجوانی 13 ساله ‌نارنجک به کمر خود بسته و خود را زیر تانک انداخت تا از کیان میهن محافظت کند.

آل هاشم بیان کرد: در روزهای نخستین جنگ 8 ساله وضعیت مناسبی از لحاظ تجهیزات و امکانات در کشورمان وجود نداشت اما به برکت ارتش جمهوری اسلامی ایران، هم اکنون در بسیاری از تجهیزات به خودکفایی کامل رسیده‌ایم.

بنیاد حفظ آثار وصیت‌نامه‌ها و خاطرات فرمانداران دفاع مقدس را منتشر کند

وی با اشاره به سایر برکات ارتش ‌افزود: رشد باورهای دینی و شکوفایی استعداد‌ها و خلاقیت‌ها از برکات ارتش بود چون دستاوردهای هسته‌ای توسط دانشمندان جوان به وجود آمده و ساخت پل‌های متحرک و موفقیت در زمینه‌های پزشکی و هوا و فضا در سایه فداکاری‌های ارتش ایجاد شد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش تصریح کرد: با توجه به همه‌ای موارد، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس باید با یک برنامه ریزی مناسب، خاطرات، فداکاری‌ها، وصیت‌نامه‌ها، خاطرات فرمانداران دفاع مقدس و پیشکسوتان جنگ تحمیلی را ثبت و ضبط کرده و آن‌ها را منتشر کند.

شرق و غرب صدام را در جنگ تحمیلی همراهی کردند

آل هاشم بیان کرد: رشد فضائل اخلاقی و معنوی در جامعه و کسب تجارب نظامی به برکت تلاش ارتش جمهوری اسلامی به وجود آمد، در این رابطه در دوران دفاع مقدس دنیای شرق و غرب صدام را بر علیه ایران همراهی کرد تا جایی که آمریکا با حمایت‌های اطلاعاتی، شوروی با تجهیزات زرهی، آلمان با تسلیحات شیمیایی، فرانسه با هواپیماهای پیشرفته و اعراب با کمک‌های مادی به صدام کمک کردند.

وی بیان کرد: از سایر برکات داخلی ارتش جمهوری اسلامی ایران، شناخت دوست از دشمن بود چون صف مجاهدان از قاعدان از یکدیگر جدا شده و مدعیانی که به طمع ثروت و قدرت انقلابی شده بودند از ترس جان و مال خود به خارج از کشور گریختند.

آل هاشم با اشاره به ابعاد بین المللی جنگ تحمیلی تصریح کرد: در حال حاضر حرکت‌های بزرگ مسلمانان در دنیا برگرفته از صدور فرهنگ انقلاب اسلامی و تلاش رزمندگان اسلام است،در این رابطه هم اینک یک جنگ پیچیده‌تر از نظامی به سراغمان آمده که آن جنگ نرم بوده و باید هوشیاری خود را حفظ کنیم.

دشمن به دنبال اختلاف افکنی میان شیعه و سنی است

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش افزود: از خصوصیات جنگ نرم این است که آرام و بی‌سر و صدا آمده و از راه‌های مختلف مدگرایی، ترویج فساد و فحشا، اختلاف افکنی بین شیعه و سنی، اختلاف افکنی بین قومیت‌های ایرانی، تضعیف مسئولان نظام و اصل ولایت فقیه به میهن آسیب می‌زند.

وی در خاتمه بیان کرد: با تلاش فراوان سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، برای دومین مرتبه در 4 سال گذشته ارتش جمهوری اسلامی مقام نخست را در بین نیروهای مسلح به دست آورد.

 

 



تاريخ : 23 / 7 / 1393برچسب:, | 5:43 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس با صدور پیامی، درگذشت "حاج محمدرضا صارمی" پدر شهید "محمود صارمی" را تسلیت گفت.

مرحوم صارمی از نمونه‌های پر افتخار صبر و استقامت بود

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس طی صدور پیامی درگذشت  "حاج محمدرضا صارمی" را تسلیت گفت.

متن این پیام به شرح زیر است:

تکریم و پاسداشت خانواده‌های معظم شهدا و پاسداری از ارزش‌ها و آرمانهای شهدای والامقام به عنوان وظیفه همگانی و امری ذاتی برای متولیان و مسئولان سازمان‌های لشکری و کشوری است.

در ادامه این پیام ضمن تسلیت و تعزیت به خانواده شهید محمود صارمی به مناسبت در گذشت مرحوم حاج محمدرضا صارمی، تصریح شده است؛ این ابوالشهید با تمسک به قرآن و مکتب انسان ساز اسلام ناب محمدی(ص) و پیروی از اهل بیت عصمت و طهارت(ع) عمر با برکت خود را در تبعیت از ولایت سپری کرد و بدون شک ملت فداکار و قهرمان ایران اسلامی همواره قدرشناس والدین صبور و مقاوم شهیدان هستند.

این اطلاعیه می‌افزاید؛ این پدر متدین و متقی با تربیت فرزند صالح و با ایمان محمود صارمی شهید عرصه خبر و رسانه نمونه بارزی از مردان شجاع، مومن و ایثارگری است که در پرورش ایمانی و اعتقادی فرزند خود را تعالیم ارزشمند اسلام بهره برده است.

در پایان این اطلاعیه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره همه‌ی شهیدان و به ویژه شهدای عرصه قلم و رسانه آمده است، شهادت پاداش عظیم مجاهدت‌ها و خدمات خالصانه و متعهدانه شهید محمود صارمی است خبرنگاری که مظلومانه حین انجام وظیفه در کشور افغانستان در سال 137 به دست گروهای تروریستی تکفیری و دشمنان انقلاب اسلامی به شهادت رسید و انشالله خداوند تعالی این ابوالشهید را در کنار فرزند شهیدش و حضرات ائمه معصومین(ع) همنشین سازد.



تاريخ : 23 / 7 / 1393برچسب:, | 3:34 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

همزمان با سالروز فرمان امام خمینی(ره) مبنی بر تأسیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، روحانیون، مسئولان و کارکنان این سازمان با حضور در مرقد مطهر امام راحل با آرمان‌های بنیانگذار انقلاب اسلامی تجدید میثاق می‌کنند.
تجدید میثاق کارکنان سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با آرمان‌های امام راحل

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، حجت‌الاسلام والمسلمین واحدی، معاون فرهنگی و روابط عمومی ارتش در این زمینه گفت: همه ساله با فرا رسیدن بیست و چهارم مهرماه سالروز تأسیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، برنامه‌های مختلفی در یکان‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران در راستای گرامیداشت فرمان تاریخی معمار بزرگ انقلاب اسلامی مبنی بر تأسیس عقیدتی سیاسی در ارتش انجام می‌شود.

وی افزود: امسال نیز روحانیون، مسئولان و کارکنان سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و ادارات تابعه با حضور در مرقد مطهر بنیان‌گذار انقلاب اسلامی با آرمان‌های امام خمینی رضوان‌الله تعالی‌علیه و شهدا تجدید میثاق خواهند کرد.

معاون فرهنگی و روابط عمومی ارتش همچنین با اشاره به نقش روحانیت در پیروزی انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و دوران سازندگی در کشور، این نقش را بسیار پررنگ و مهم دانسته و توجه امام راحل و مقام معظم رهبری به ارتش را مدال افتخاری برای ارتشیان دانست و تدبیر بلند و الهی امام خمینی(ره) در حفظ ارتش به‌عنوان بازوی قدرتمند نظام و دستور تأسیس عقیدتی سیاسی در ارتش را از برکت‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی برشمرد.



تاريخ : 23 / 7 / 1393برچسب:, | 8:52 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

ارتباط انقلاب اسلامی ایران و واقعه غدیر/ هدف دشمنان از تبلیغ سکولاریزم


رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، پرداختن به سیاست و تأسیس حکومت مبتنی بر اصول و مبانی اسلامی را یکی از وجوه مشترک دو رویداد غدیر و انقلاب اسلامی دانست و افزود: هدف دشمنان از تبلیغ سکولاریزم کنار گذاردن دین و تهی‌سازی جامعه از هویت اسلامی است.
ارتباط انقلاب اسلامی ایران و واقعه غدیر/ هدف دشمنان از تبلیغ سکولاریزم

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، با مرتبط دانستن دو رویداد مهم و تاریخ‌ساز غدیر و انقلاب اسلامی اظهار داشت: در یک نگاه کلان و راهبردی ملاحظه می‌شود که هر دو رویداد در یک راستا قرار دارند و دارای وجوه اشتراک متعددی هستند و هدف هر دو رویداد پرداختن به سیاست و تأسیس حکومت مبتنی بر اصول و مبانی اسلامی بوده است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش افزود: انقلاب اسلامی در ایران که مبتنی براصول و آموزه‌های اسلامی و تدوین و اجرای قانون اساسی بر اساس تعالیم اسلامی است، پس از سال‌ها سلطه و استبداد داخلی و استعمار خارجی تشکیل شد. همچنین تأسیس حکومتی براساس مبانی اسلام، آن چیزی است که اسلام همواره برآن تاکید داشته و آن را زمینه‌ای برای اجرای احکام الهی معرفی کرده است.

وی دومین وجه اشتراک دو رویداد غدیر و انقلاب اسلامی ایران را ترساندن مستکبران دانست و اذعان داشت: بدون تردید در هر دو حادثه تاریخی، مستکبران و زیاده خواهان به وحشت افتاده‌اند؛ زیرا منافع نامشروع آن‌ها با مخاطره مواجه شده است؛ به همین دلیل مستکبران با هر دو رویداد انقلاب اسلامی و غدیر به مقابله و دشمنی پرداخته‌اند.

نماینده ولی فقیه در ارتش گفت: غدیر و انقلاب اسلامی با تأکید بر حق به دنبال استقرار نظام حکومتی دینی بوده‌اند، اما تاکید بر حق همواره از سوی حق‌ستیزان مورد هجمه و مقابله قرار داشته است. پس از وقوع غدیر و انقلاب اسلامی نیز دشمنان اسلام این رویدادها را برنتابیدند و هرچه در توان داشتند در مقابله با این دو حادثه به‌کار گرفتند، که البته پس از غدیر دشمنان موفق به تضییع حق شدند، اما در انقلاب اسلامی به فضل پروردگار علی‌رغم همه خصومت‌ها و توطئه‌ها موفق به از بین بردن انقلاب اسلامی نشدند.

حجت‌الاسلام آل هاشم، انقلاب اسلامی ایران را احیاگر غدیر و مساله امامت و رهبری جامعه اسلامی دانست و افزود: این انقلاب زمینه‌ساز حاکمیت دینی شده، یعنی همان امتدادی که در آن غدیر رخ داده است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در پاسخ به این سوال که چگونه می‌توان از موضوع غدیر به‌عنوان عاملی وحدت‌بخش میان شیعه و سنی استفاده کرد، گفت: موضوع اصلی در غدیر حکومت و مدیریت مردم است، اسلام علاوه بر آنچه در مبانی نظری خود اهمیت بسیاری برای مدیریت امت قائل شده بلکه به لحاظ عملی و دینی یک تجربه روشن و شفاف را پیش روی بشریت قرار داده است.

وی افزود: از این رو مسلمانان بدون توجه به نوع مذهب خود باید به این موضوع توجه جدی داشته باشند که بدون تردید تشکیل حکومت اسلامی بسترهای لازم برای اجرای احکام الهی را فراهم می‌آورد و اجرای احکام و حدود الهی هدفی است که هم شیعه و هم سنی به آن معتقد و پایبند هستند؛ از این رو دو رویداد غدیر و انقلاب اسلامی، دو رویداد وحدت‌بخش بین شیعه و سنی محسوب می‌شود.

حجت‌الاسلام آل هاشم یکی از محورهای اصلی در تبلیغات دشمنان اسلام را در قرون اخیر، سکولاریزم و تبلیغ جدایی دین از سیاست دانست و اذعان داشت: دشمنان از تبلیغ سکولاریزم اهداف مهمی را دنبال می‌کنند، و آن کنار گذاردن دین و تهی‌سازی جامعه از هویت اسلامی است؛ به همین دلیل توجه به غدیر حافظ هویت اسلامی و حاکمیت اصول و موازین اسلامی در جامعه است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری که مساله غدیر را پاسخی به سکولارها و نصب علی(ع) را یک مساله مدیریتی برای جامعه معرفی می‌کنند، گفت: طبیعتاً اقشار و مذاهب در خصوص مدیریت جامعه اسلامی و امت واحده می‌باید نقش‌آفرینی داشته و همه مسلمانان در کشورهای اسلامی باید نسبت به سرنوشت کشور خود حساسیت داشته باشند و تابع سیاست‌های قدرت‌های مداخله‌گر و استکباری نباشند.

وی افزود: غدیر با تاکید بر تداوم راه حق و استمرار حاکمیت اسلام، موضوعی است که از ظرفیت بالایی برای حفظ و ارتقاء وحدت و انسجام مسلمانان برخوردار است؛ به‌طور کلی مساله غدیر از آنجا که مساله امامت و اداره جامعه اسلامی است، عاملی برای زنده نگه‌داشتن اسلام و تداوم حاکمیت اسلامی است.

 

 



تاريخ : 23 / 7 / 1393برچسب:, | 1:47 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

مثلث برمودا یکی از مرموزترین ناشناخته های قرون اخیر به شمار می آید و تاکنون هیچ توضیح علمی درخصوص آن ارایه نشده است. اکنون در گوشه دیگری از دنیا اتفاقات مشابهی درحال روی دادن است که نتیجه آنها چیزی شبیه اثرگذاری مثلث برموداست.
 
 مثلث برمودا یکی از مرموزترین ناشناخته های قرون اخیر به شمار می آید و تاکنون هیچ توضیح علمی درخصوص آن ارایه نشده است. اکنون در گوشه دیگری از دنیا اتفاقات مشابهی درحال روی دادن است که نتیجه آنها چیزی شبیه اثرگذاری مثلث برموداست.

دانشمندان امیدوارند با مطالعه آنها پی به راز مثلث برمودا ببرند.

کشف چند ماه پیش چندین گودال بزرگ و عمیق در منطقه سردسیر سیبری موجی از گمانه زنی ها درباره اساس پیدایش آنها به راه انداخته است.

به تازگی گزارشی درخصوص این گودالها منتشر شده که می توان آن را توضیحی درخصوص پیدایش آنها به شمار آورد. در این گزارش ادعا شده که پیدایش این گودالهای مرموز با مثلث برمودا در گوشه دیگری از دنیا در ارتباط است.

با این حال دانشمندان دیگری که در این مطالعه حضور ندارند مدعی هستند مکانیسم نهفته در فرآیند پیدایش این گودالها نمی تواند توضیحی درخصوص مثلث برمودا و قدرت ناپدیدکننده آن ارایه کند. این درحالی است که بسیاری معتقدند مثلث برمودا اساسا وجود خارجی ندارد!

در جولای گذشته گودال بزرگ و عمیقی در شبه جزیره "یامال" سیبری کشف شد. این نقطه از جهان تحت عنوان "پایان دنیا" شناخته می شود. پس از مدتی دو گودال مشابه دیگر نیز شناسایی شد. اما درحالی که دانشمندان همچنان درخصوص علت شکل گیری این گودالها احتمالات فراوانی را مطرح می کنند، معمای پیدایش آنها و ارتباط احتمالی شان با مثلث برمودا همچنان حل نشده باقی مانده است.

البته گروهی از دانشمندان روسیه در گزارشی که در نشریه نیچر منتشر کرده اند انفجارات ناشی از گازهای مختلف از جمله هیدرات متان را بی ارتباط با شکل گیری این حفره ها ندانسته اند. آنها در گزارش یاد شده به این نکته اشاره کرده اند که در بستر این گودالها مقادیر عجیبی از این گاز وجود دارد.

در همین حال در آن سوی دنیا محققان به این نتیجه رسیده اند که هیدارتهای متان می تواند عامل اصلی ناپدیدشدن کشتی ها و هواپیماهایی باشند که از نزدیکی یا فراز مثلث برمودا باشد و این تشابه دانشمندان را بر آن داشته که ارتباطی میان گودالهای عمیق سیبری و مثلث برمودا تصور کنند.

مثلث برمودا نقطه ای از جهان در اقیانوس اطلس شمالی و در حد فاصل جزایر برمودا، سواحل فلوریدا و پورتوریکوست و گفته می شود هر جنبنده و سیستم حرکتی که از آن عبور می کند ناپدید می شود.
 
 



تاريخ : 23 / 7 / 1393برچسب:, | 6:20 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

اولياي دم مرحوم سربندي بيان واقعيت‌هاي پرونده از سوي ريحانه را تنها شرط خود براي بخشش قاتل اعلام كردند.

ظهر ديروز اولياي دم مقتول همراه مادر ريحانه در دادسراي جنايي تهران حاضر شدند تا جلسه ديگري براي كسب رضايت اولياي دم برگزار شود؛ جلسه‌يي كه ديروز ناتمام ماند و قرار است ادامه آن امروز برگزار شود.

در جلسه ديروز يكي از اولياي دم خواستار بيان حقيقت از سوي ريحانه شد تا نقاط تاريك پرونده روشن شود. اين فرد در ادامه حرف‌هايش مدعي شد تا وقتي ريحانه حقايق پرونده را نگويد خبري از بخشش نيست.

.

اين عضو خانواده اولياي دم در حالي كه از برخي اظهارنظرهاي اعضاي خانواده ريحانه در فضاي مجازي و رسانه‌هاي خارج كشور گلايه داشت، گفت: اين‌گونه سخنان در فضاي مجازي ما را آزار مي‌دهد و ‌اي كاش اين مسائل مطرح نمي‌شد. ريحانه در اين پرونده واقعيت‌ها را نمي‌گويد و اگر واقعيت را بيان كند حاضر به گذشت هستيم.

مادر ريحانه نيز در اين باره مدعي شد رسانه‌ها سخنانش را تحريف و بزرگنمايي مي‌كنند و آنها اين سخنان را نگفته‌اند. وي افزود: از اولياي دم مي‌خواهيم كه دخترم را ببخشند. حرف‌هاي ما در برخي سايت‌ها و فضاي مجازي يك كلاغ، چهل كلاغ شده است.

در جلسه روز گذشته قاضي شهرياري با اعلام اينكه جلسه صلح و سازش براي تمامي محكومان قصاص برگزار مي‌شود، گفت: اميدواريم در اين پرونده نيز بتوان به صلح و سازش رسيد. اين جلسات براي همه محكومان برگزار مي‌شود و تنها به اين پرونده اختصاص ندارد. همه مي‌دانند لذتي كه در بخشش هست در قصاص نيست.

شهرياري در مورد فضا‌سازي رسانه‌ها نيز گفت: فضاسازي رسانه‌هاي معاند و خارجي تاثيري در كار ما ندارد و وظيفه‌مان را در مورد پرونده‌ها انجام مي‌دهيم.

براساس اظهارات سرپرست دادسراي امور جنايي ويژه قتل جلسات صلح و سازش بعدي به زودي با حضور اولياي دم و خانواده ريحانه برگزار مي‌شود.

ريحانه جباري در اين پرونده متهم است در تيرماه سال 86 فردي به نام مرتضي سربندي را در محل كارش در خيابان ميرعماد تهران با ضربات چاقو به قتل رسانده است. ريحانه در جلسه دادگاه در مورد انگيزه قتل مدعي بود براي دفاع از حرمت خود و دفاع مشروع مرتكب قتل شده است؛ موضوعي كه در هيچ مرحله‌يي از رسيدگي به پرونده ثابت نشد و هميشه به عنوان ادعايي واهي مطرح بود.

او در دادگاه گفت: من دختري خودبرتربين نيستم. يك دختر معمولي هستم كه اجازه ندادم نسبت به من هتك حرمت شود. اين اتفاق در مورد افراد خودبرتربين نمي‌افتد. من يك طراح هستم و مرا به بهانه طراحي به آن خانه بردند. اما موضوع چيز ديگري بود و قصد تعرض به من را داشتند كه مقاومت كردم.

ريحانه كه در 19 سالگي مرتكب قتل شده بود پس از برگزاري جلسه دادگاه در شعبه 74 دادگاه كيفري استان تهران به قصاص محكوم شد كه اين حكم پس از تاييد از سوي ديوان عالي كشور براي اجرا به شعبه اجراي احكام دادسراي امور جنايي ارسال شده و چندين بار با مهلت اولياي دم و برگزاري جلسات صلح و سازش به تاخير افتاده است.

 

 



تاريخ : 22 / 7 / 1393برچسب:, | 10:40 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

رئیس منطقه عین العرب (کوبانی) از شکست گروهک تروریستی داعش در تمامی مناطق شهر عین العرب (کوبانی) خبر داد.
 

خبرگزاری تسنیم: "انور مسلم" رئیس منطقه عین العرب (کوبانی) از شکست گروهک تروریستی داعش در تمامی مناطق شهر کوبانی خبر داد.

وی اظهار داشت: ساعاتی پیش آخرین محل‌های که تحت کنترل تروریست های داعش بود از کنترل این گروهک خارج شد و نیروهای دفاع مردمی به طور کامل آنها را از شهر اخراج کردند.

به گفته مسلم، امشب جنگجویان کُرد به بلندی‌های "مشته نور" که در یک کیلومتری کوبانی قرار دارد و توسط داعش کنترل شده است، حمله خواهند کرد.

رئیس منطقه عین العرب (کوبانی) تاکید کرد هم اکنون کوبانی به طور کامل در اختیار نیروهای مردمی کُرد است و تروریست های داعش از شهر بیرون رانده شده‌اند.



تاريخ : 23 / 7 / 1393برچسب:, | 6:7 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 حجت الاسلام والمسلمین سید جواد شهرستانی، در پی شدت یافتن بیماری تحت عمل جراحی قرار گرفت.

 

به گزارش ایسنا، در ادامه خبر شفقنا می‌خوانید: حجت الاسلام و المسلمین سید جواد شهرستانی نماینده تام الاختیار حضرت آیت الله العظمی سیستانی که از دو هفته قبل دچار عارضه بیماری شده و از مکه مکرمه به تهران منتقل شده بود، در پی اقدامات درمانی اولیه و مشورت پزشکان با شدت یافتن عوارض بیماری و خونریزی داخلی، نهایتا شب گذشته تحت عمل جراحی قرار گرفت.

 

پزشکان معالج، از عمل جراحی که تحت بیهوشی کامل به انجام رسید و همچنین روند درمان تا حدی ابراز رضایت کردند اما به دلیل دیابت شدید و مزمن و مشکل انعقاد خون ایشان، چگونگی بهبود بعد از عمل جراحی را نیازمند زمان بیشتر و نظاارت و کنترل کامل بیماری در شرایط ملاقات ممنوع دانستند.



تاريخ : 23 / 7 / 1393برچسب:, | 9:29 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

جانشین سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در مراسم گرامیداشت عید ولایت ضمن تبریک عید سعید غدیرخم و 24 مهر سالروز تشکیل سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: فرهنگ غدیر باید در اَعمال شیعان جهان نمود داشته باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ارتش جمهوری اسلامی ایران، حجت الاسلام والمسلمین محمد حسنی جانشین سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در مراسم گرامیداشت عید ولایت که در مرکز همایش های کوثر این سازمان برگزار شد، ضمن تبریک عید سعید غدیرخم و 24 مهر سالروز تشکیل سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: فرهنگ غدیر باید در اَعمال شیعان جهان نمود داشته باشد.

در این مراسم که با حضور حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، امیر سرتیپ دادرس معاون هماهنگ کننده آجا، امیر سرتیپ شیخ حسنی، جانشین معاونت امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح، روسای ادارت عقیدتی سیاسی تابعه و جمعی از فرماندهان، مسئولان و کارکنان ارتش برگزار شد، حجت الاسلام محمد حسنی طی سخنانی با بیان روایتی از امام علی (ع) درباره انتظارات مولی الموحدین از شیعیان، گفت: شیعیان جهان اگر می خواهند فرهنگ غدیر را توسعه داده و آن را کاربردی کنند، باید این فرهنگ در روش، راه و عملکردشان نمود داشته باشد.

وی در ادامه به انتظارات امیرالمومنین علی (ع) از شیعیان اشاره کرد و گفت: اولین انتظار ایشان از ما، هزینه کرد مال و جان در راه ولایت است همانگونه که حضرت خدیجه (س) از تمام اموالش در راه اسلام گذشت و 72 یار وفادار امام حسین (ع) در کربلا از جان خویش در راه اعتلای اسلام راستین گذشتند.

محمد حسنی، عشق ورزی را دومین خواست امام علی علیه السلام از شیعیان واقعی قلمداد کرد و گفت: نمی شود شیعه بود اما به فکر دیگر شیعیان نبود. شیعه، هنر دوست داشتن را در خود دارد همانگونه که حضرت امیر(ع) در این زمینه می فرمایند " شیعیان ما کسانی هستند که به فکر همدیگر باشند و به هم عشق و مهر بورزند".

جانشین سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در ادامه، مبنا و پایه دوستی در میان شیعیان را ائمه اطهار و عملکرد آنها دانست و گفت: رسول اکرم (ص) و حضرت علی (ع) در این زمینه سرآمد همه هستند. این دو بزرگوار با تمام سختی هایی که در راه رسالت خود متحمل شدند هیچگاه بد کسی را نخواستند و حتی با دشمنان اسلام نیز با مهربانی و عطوفت برخورد می کردند.

محمد حسنی، داشتن اعتدال را یکی دیگر از پایه های فرهنگ غدیر دانست و افزود: شیعه راستین باید در تمامی مراحل زندگی خود اعتدال داشته باشد.

جانشین سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در پایان سخنانش، پاکی چشم، زبان، دست و فکر را از دیگر برکت های فرهنگ غدیر دانست: ائمه اطهار علیه السلام پیروان خود را به پاکی در همه جنبه های زندگی سفارش می کنند.

شایان ذکر است در پایان این مراسم از پنج نفر از دانشجویان دانشگاه عالی دفاع ملی که از کارکنان سازمان عقیدتی سیاسی ارتش هستند و کتابی را در زمینه مدیریت فرهنگی با موضوع مهدویت، زمینه ساز ظهور تألیف کرده اند، تقدیر شد.

 

 



تاريخ : 19 / 7 / 1393برچسب:, | 2:41 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

در پی فرود بزرگترین هواپیمایی مسافرتی جهان در تهران که این هواپیما متعلق به شرکت هواپیمایی الامارات است خلبان آن که ایرانی بود پس از فرود هواپیما اقدام به برافراشتن پرچم جمهوری اسلامی ایران در کابین این هواپیما کرد که همزمان با انتشار این تصاویر شرکت هواپیمایی امارات این خلبان را اخراج کرد.
 

خبرگزاری ایسنا: در پی فرود بزرگترین هواپیمایی مسافرتی جهان در تهران که این هواپیما متعلق به شرکت هواپیمایی الامارات است خلبان آن که ایرانی بود پس از فرود هواپیما اقدام به برافراشتن پرچم جمهوری اسلامی ایران در کابین این هواپیما کرد که همزمان با انتشار این تصاویر شرکت هواپیمایی امارات این خلبان را اخراج کرد.

اخراج خلبان به دلیل برافراشتن پرچم ایران!

رسانه های امارات به نقل از منابع آگاه در وزارت کشور و شرکت هواپیمایی امارات، خبراخراج این خلبان را تایید کردند و نوشتند که این حرکت غیر اخلاقی و سیاسی خلبان باعث اخراج وی شده است!

هم چنین رسانه‌های امارات گزارش دادند که شبکه های اجتماعی در امارات تصاویر این خلبان با پرچم ایران را منتشر کردند که باعث انتقاد شدید کاربران در این شبکه ها شده است.

خلبان ایرانی ایرباس A۳۸۰ اخراج نشد

 خبرگزاری تسنیم:
 کارشناس ارشد حمل‌ونقل هوایی با تکذیب اخراج خلبان ایرانی هواپیمای ایرباس A۳۸۰ هواپیمایی امارات، گفت:‌ کاپیتان پورقناد به شرط به اهتزار در آوردن پرچم ایران انجام پرواز را قبول کرده بود.

کاپیتان هوشنگ شهبازی با تاکید بر این‌که اخراج خلبان ایرانی هواپیمای ایرباس A380 از شرکت هواپیمایی امارات صحت ندارد، اظهار کرد: خوشبختانه خبر اخراج کاپیتان پورقناد خلبان هواپیمای ایرباس A380 که چندی پیش در فرودگاه امام خمینی فرود آمد شایعه است.

وی تصریح کرد: از طریق یکی از دوستانم با همسر کاپیتان پورقناد که الان در ایران است، تماس گرفتم و صحت و سقم این مسئله را پرسیدم. گویا یک سوئدی در توئیتر چنین شیطنتی را کرده است و این شایعه متاسفانه پیچیده است.

 وی بیان کرد: کاپیتان پورقناد به خاطر افتخار ایران و این‌که ایرانی است با شرکت اماراتی اول شرط کرده بوده که با این شرط پرواز را انجام می‌دهد که پرچم کشورش را پشت صندلی ببندد.

کارشناس ارشد حمل‌ونقل هوایی با بیان این‌که بر این اساس پرچم ایران را به اهتزار درآورد،‌گفت:  ایشان به ایرانی بودن خودش افتخار کرده و باید همین‌گونه باشد. همه ایرانی‌ها باید در سراسر دنیا به ایرانی بودن خود افتخار کنند چون یک سر و گردن از همه دنیا بالاتر هستند.

شهبازی با بیان این‌که ایرانی‌ها لیاقت، توانایی بالایی دارند و نباید هوانوردی ما تحریم شود، بیان کرد: لیاقت ما خیلی بیشتر از آمریکایی‌ها و اروپایی‌هاست و همه ایرانی‌ها باید به ایرانی و مسلمان بودن خودشان افتخار کنند.

 

 



تاريخ : 20 / 7 / 1393برچسب:, | 10:38 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

سازمان هدفمندسازی یارانه ها اعلام کرد: چهل و چهارمین مرحله یارانه نقدی مربوط به مهرساعت 24 روز یکشنبه 20 شهریور 93 به حساب سرپرستان خانوارها واریز و قابل برداشت خواهد بود.
 
به گزارش ایرنا، مبلغ یارانه مهرماه همانند ماه های گذشته به ازای هر نفر 455 هزار ریال خواهد بود.



تاريخ : 20 / 7 / 1393برچسب:, | 10:19 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

مرکز اطلاع‌رسانی پلیس اعلام کرد نقص فنی و برخورد با مانع دلیل سقوط هواپیمای نیروی انتظامی بوده و اجساد شهدا قابل شناسایی است.

 خبرگزاری فارس: بعد از گذشت ۱۳ساعت لاشه هواپیمای ناجا کشف شد/ اعلام دلایل سقوط

به گزارش خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس، مرکز اطلاع‌رسانی پلیس اعلام کرد: نقص فنی و برخورد با مانع، دلیل سقوط هواپیمای نیروی انتظامی بوده اجساد شهدا قابل شناسایی است.



تاريخ : 19 / 7 / 1393برچسب:, | 12:46 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

فرناز رهنما نازنین سریال ساختمان پزشکان و الهام سریال هفت سنگ متولد سال 1360 در اصفهان است.

به گزارش  گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران،فرناز رهنما نازنین سریال ساختمان پزشکان و الهام سریال هفت سنگ متولد سال 1360 در اصفهان است.

او در گفتگویی با اشاره به عمل جراحی بینی خود از علاقه پیشین خود به این عمل و سپس پشیمانی از انجام آن گفته است: "من دبیرستانی بودم که متوجه شدم تنفس از راه بینی‌ام سخت شده و با تغییر شکلی که بینی‌ام پیدا کرده بود هنگام نفس کشیدن بینی من سوت می‌کشید بنابراین وقتی به دکتر مراجعه کردم متوجه شدم بینی‌ام در کودکی شکسته و به دلیل اینکه درد و خونریزی نداشته کسی متوجه این شکستگی نشده است به همین دلیل با توصیه پزشک سال 76 زمانی که 16 سالم تمام نشده بود، جراحی بینی انجام دادم. باوجود علاقه‌ای که به عمل زیبایی بینی در آن سن داشتم دکترم اصلا با عمل زیبایی بینی موافقت نکرد و تنها استخوان شکسته بینی‌ام را صاف کرد.

بعد از گذشت چند سال از جراحی بینی با توجه به اینکه عمل بینی در صورتم کاملا مشهود بود، خیلی دوست داشتم این عمل را آن سال انجام نمی‌دادم چون معتقدم صورت هر چه طبیعی‌تر باشد، دلنشین‌تر است .به ویژه در هنرپیشه بودن که بازیگر هر چه ظاهرش طبیعی‌تر باشد قدرت مانور گریم بیشتر و دایره و تنوع  نقش‌های پیش رویش بزرگ‌تر است. در حالی که بینی و صورت عمل شده دست و پای آدم را می‌بندد. به ویژه من که علاقه زیادی برای کار در نقش‌های تاریخی دارم تا امروز از بازی در این کارها محروم شده‌ام و بینی عمل شده‌ام مشکل‌ساز بوده است."

 



تاريخ : 20 / 7 / 1393برچسب:, | 11:7 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

کتاب آموزش توابع پرکاربرد اکسل قصد معرفی تعدادی از توابع و فرمول‌های مالی پرکاربرد اکسل که در زمینه حسابداری بسیار مورد استفاده قرار می گیرد را دارد.

به گزارش دریچه فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ مایکروسافت اکسل (Microsoft Office Excel)، جزء برنامه‌های صفحه گسترده است. این نرم‌افزار، توسط شرکت مایکروسافت نوشته، توسعه و پخش می‌شود، که برای سیستم عامل Microsoft Windows و Apple Mac OS.X ارائه شده است، البته نسخه‌ای از این نرم‌افزار در مجموعهٔ Windows Phone Office ارائه شده است که مخصوص سیستم عامل تلفن همراه ویندوز فون می‌باشد.

این برنامه برای محاسبات ریاضی (با قابلیت انجام محاسبات دشوار ریاضی) و ترسیم نمودار به وسیلهٔ ابزارهای گرافیکی به کار می‌رود. مایکروسافت اکسل دارای خصوصیات اصلی تمام نرم‌افزارهای صفحه‌گسترده است. با استفاده از جدولی متشکل از ردیف‌ها و ستون‌ها می‌توان، داده‌ها و اطلاعات را سازماندهی و همچنین با استفاده از همین داده‌ها، به انجام محاسبات پرداخت.

 

برای دانلود کلیک کنید



پایگاه خبری عقاب نیوز :

شهان آسمان ، فوق العاده زیبا

 گروه شاهو تقدیم کرده به

سرلشکران خلبان مصطفی صغیری،محمد هاشم آل آقا،عباس دوران ،

و تمام شهدای غیور دفاع مقدس الخصوص نیروی زمینی،هوانیروز،پدافندهوایی،هوایی،دریایی ارتش،

 



ادامه مطلب
تاريخ : 19 / 7 / 1393برچسب:, | 1:51 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

به مناسبت هفته نیروی انتظامی دانشگاه علمی کاربردی انتظامی زنجان افتتاح شد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران؛، ظهر امروز پیام مهر توسط دانش‌آموزان و با حضور سردار علیرضا صالحی فرماندهی انتظامی استان زنجان در جمع دانش‌آموزان مدرسه شاهد پسران قرائت شد.

در این مراسم فرماندهی انتظامی استان زنجان با اشاره به تاثیر فرهنگ ترافیک در کاهش تصادفات یک شهر در مورد رابطه متقابل تحصیل و فرهنگ رانندگی سخنرانی کرد.

گفتنی است، همزمان با هفته نیروی انتظامی دانشگاه علمی کاربردی انتظامی با حضور مسئولان استانی با ظرفیت پذیرش 200 دانشجو در محل سبزه‌میدان افتتاح شد.

زیر بنای دانشگاه علمی کاربردی فرماندهی انتظامی زنجان 600 متر مربع است و برای بهره‌برداری آن هزینه بالغ بر یک میلیارد ریال در نظر گرفته شده است.

لازم به ذکر است، ساختمان اداری امام رضا (ع) نیز با حضور مسئولان و با زیر بنای یک‌هزار و 550 متر مربع در 6 طبقه و با اعتبار یک میلیارد و 300 میلیون تومان افتتاح شد.

همچنین منازل مسکونی پرسنل نیروی انتظامی با زیر بنای سه هزار و 250 متر مربع و اعتبار 22 میلیارد ریال در 19 طبقه از طرح‌های دیگر است که امروز افتتاح شد.



تاريخ : 19 / 7 / 1393برچسب:, | 10:13 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

تجربه زنده خاطرات در هنگام مرگ که اغلب توهم مرگ یا هذیان گفتن در حین مرگ نامیده می‌شود، پدیده‌ای بسیار پیچیده و غیر قابل توصیف است؛ هر چند که مطالعات علمی در این تحقیقات به علت خاص بودن شرایط مرگ محدود است.

دانشمند ایرانی دانشگاه بروک نیویورک و همکارانش پس از چهار سال مطالعه بر روی 2060 مورد ایست قلبی در 15 بیمارستان توانستند درک تقریبا روشنی از تجربه مرگ ارائه کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)- دکتر «سام پرنیا» و همکارانش پس از بررسی مواردی از ایست قلبی متوجه شدند که تصور خاطرات و حس بینایی در حالتی از تجربه خروج از بدن، همزمان باعث تداعی رویدادها به صورت واقعی می‌شود. در اغلب موارد، افراد خاطرات و تجربیات زندگی را به صورت واضح درک می‌کنند.

تجربه زنده خاطرات در هنگام مرگ که اغلب توهم مرگ یا هذیان گفتن در حین مرگ نامیده می‌شود، پدیده‌ای بسیار پیچیده و غیر قابل توصیف است؛ هر چند که مطالعات علمی در این تحقیقات به علت خاص بودن شرایط مرگ محدود است.

دکتر پرنیا، استاد دانشگاه بروک نیویورک اظهار کرد: بر خلاف تصور موجود مرگ در یک لحظه اتفاق نمی‌افتد بلکه فرآیندی برگشت‌پذیر است؛ هنگامی‌که بدن دچار سانحه شده و یا قلب از حرکت می‌‍ایستد در صورت ناموفق بودن شرایط احیای قلبی، فرآیند مرگ آغاز می‌شود. هدف ما از این مطالعه درک بهتری از حالات احساسی و تجربه حقیقی مرگ است.

وی در ادامه افزود: بیش از 39 درصد از کسانی که از عارضه ایست قلبی نجات پیدا می‌کنند، اغلب اظهار می‌کنند که هنگام ایست قلبی حالتی از هوشیاری را داشته‌اند، اما تمام تجربه‌های آن زمان را به خاطر مصرف داروهای آرام بخش یا آسیب مغزی به خاطر نمی‌آورند‌.

در میان کسانی که خاطرات لحظه مرگ را به خاطر می‌آورند، 46 درصد از تجربه بازیابی خاطراتی ترسناک و وهم‌انگیز منتهی به مرگ سخن گفتند و تنها حدود 11 درصد از بیماران نجات یافته از مرگ تجربه کامل شنیداری و دیداری داشتند.

بر اساس این مطالعه مشخص شد که بین یک تا سه دقیقه بعد از توقف قلب، توهم و وهم مرگ آغاز می‌شود به طوری‌که بعد از 20 تا 30 ثانیه از توقف قلب مغز از کار می‌ایستد و این روند تا احیا مجدد قلب که حداکثر 3 دقیقه زمان می‌برد مغز دوباره به کار می‌افتد.

دکتر جری نولان، محقق و رئیس بخش احیا قلب بیمارستان نیویورک گفت: کار محققان و پژوهشگران باید مورد تقدیر قرار گیرد زیرا مطالعات شگفت‌انگیز آنها باعث روشن‌تر شدن یکی از ترسناک‌ترین رویدادهای در انتظار انسان است.

جزئیات بیشتر این مطالعه در نشریه Resuscitation منتشر شده است.

 



تاريخ : 18 / 7 / 1393برچسب:, | 12:23 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 



تاريخ : 16 / 7 / 1393برچسب:, | 10:38 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

در این تصویر که مربوط به یکی از هواپیماهای ایرلاین ... است، خلبان در حال کشیدن سیگار دیده می شود و مشخص نیست این کار از نظر قانونی دارای ایراد است یا نه.

سیگار کشیدن خلبان ایرانی در کابین هواپیما / عکس



تاريخ : 18 / 7 / 1393برچسب:, | 11:58 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

 

رونمایی از خودروهای جدید ناجا در صبحگاه مشترک یگان ویژه نیروی انتظامی امروز(چهارشنبه) با حضور سردار حسن کرمی فرمانده یگان ویژه نیروی انتظامی



تاريخ : 18 / 7 / 1393برچسب:, | 11:4 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

روز پنج شنبه اولین انگلیسی آلوده به ویروس ابولا در شهر مقدونیه جان خود را از دست داد.

به گزارش مشرق، روز پنج‌شنبه مردی با تابعیت انگلیسی در کلینیک بیماری‌های عفونی مقدونیه جان خود را از دست داد.

به گزارش روزنامه دیلی تلگراف، پزشکان این مرکز درمانی معتقدند این بیمار 58 ساله انگلیسی، علایم بیماری ابولا را داشته و از آن جان سپرده‌است.

یکی از مقامات شهر مقدونیه به رویترز گفته‌است دومین تبعه انگلیسی با علایم مشابهی در مقدونیه شناسایی شده است. گفته می‌شود فرد دوم دوست بیمار فوت شده‌ می‌باشد.

با ورود پرستار اسپانیایی آلوده به ویروس ابولا، اروپا نسبت به انتشار این ویروس در این قاره حساس شد. گفته ها حاکی از آن است که حال این پرستار اسپانیایی وخیم است.

مقامات مقدونیه با تایید مرگ این تابع انگلیسی اعلام کردند وی در این کشور مسافر بوده و از انگلیس به آن‌جا رفته بود.

بالاترین مقام وزارت بهداشت آمریکا شیوع ابولا را به اپیدمی ایدز تشبیه کرد و گفت «در طول سی سال تجربه از فعالیت در وزارت بهداشت تنها یک مورد دیگر اینچنین دیده‌ام و آن زمانی بود که ویروس ایدز در حال گسترش بود».

با توجه به این که این تابع انگلیسی پیش از ورود به مقدونیه در انگلیس بوده و از آن‌جا به مقدونیه سفر کرده‌است، مقامات انگلیس دستور چک کردن کلیه مسافران هواپیماهای لندن را صادر کردند.

به گزارش خبرگزاری اکسپرس، در صورت اجرایی شدن این طرح مسافرانی که از مرزهای انگلیس عبور می‌کنند در فرودگاه چک خواهند شد.

به گفته مقامات انگلیسی هدف از چک کردن مسافران توان مسئولان برای شناسایی و جداسازی بیماران از افراد سالم آسان‌تر می‌کند.

این در حالیست که روز گذشته مقامات انگلیسی اعلام کردند برای مقابله با ویروس ابولا آمادگی کامل دارند و نیازی به چک کردن مسافران مرزی نیست.

هم‌چنین روز چهارشنبه هفته گذشته نخست وزیر انگلیس دستور تشکیل کمیته اضطراری برای بررسی آمادگی دولت در مقابله با این ویروس کشنده داد.

طبق پیش‌بینی‌ها تا کمتر از دو هفته دیگر ویروس ابولا وارد انگلیس خواهد شد که نگرانی مقامات و مردم این کشور را در پی داشته‌است.

ویروس کشنده ابولا که اولین بار در غرب افریقا مشاهده شد تاکنون جان حدود 3900 نفر را گرفته است و اکنون تهدیدی برای غرب است.

 

 



تاريخ : 18 / 7 / 1393برچسب:, | 10:46 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

با توجه به ریزش سنگ در شب گذشته محور کرج – چالوس مسدود شد.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، بر اساس اعلام مرکز کنترل ترافیک راههای کشور از ساعت 20 شب گذشته با توجه به ریزش سنگ در کیلومتر 13 باند جنوبی محور کرج – چالوس از محدوده چالوس به سمت مرزن آباد محور تا پاکسازی معبر مسدود شد.

بر اساس این گزارش با توجه به احتمال ریزش کوه در لاین شمالی هر دو لاین بسته شده است.

گفتنی است: رانندگان می توانند جهت تردد از محور های جایگزین از جمله هراز، فیروزکوه و ... استفاده کنند.



تاريخ : 18 / 7 / 1393برچسب:, | 7:39 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

در میان قسمت‌‌های مختلف کله پاچه، مغز گاو و گوسفند محتوای کلسترول بیشتری دارند. به گونه‌ای که مغز گوسفند به‌ اندازه ۸ زرده تخم مرغ کلسترول دارد و جزء مواد غذایی بسیار پرچرب محسوب می‌‌شود. از این رو کسانی که چربی خون بالایی دارند، کلسترول و اسید اوریک خونشان بالا است و مبتلا به نقرس و ناراحتی کلیوی هستند، باید از مصرف بی‌رویه کله‌پاچه اجتناب کنند.

به گزارش  گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، کله‌پاچه، یکی از غذاهای سنتی منطقه خاورمیانه و قفقاز جنوبی است. روش طبخ آن در کشورهای مختلف تقریبا مشابه است. در کشور ایران و ترکیه این غذا با نام کله پاچه، در کشورهای عربی با نام پاچه و در ارمنستان، آذربایجان و گرجستان با نام خاش مطرح است.

 
کله پاچه که از پختن سر، دست و پای گوسفند تهیه می‌گردد، از بخش‌های مختلفی چون بناگوش، زبان، مغز، چشم، گوشت، صورت و پاچه تشکیل شده است. این غذا با واحد شمارش دست بکار می‌رود و هر دست کله پاچه شامل یک کله و چهار پاچه است. شایان ذکر است که آب این غذا نیز بعنوان پیش غذا به همراه نان خورده می‌‌شود.
 
خواص متمایز کله‌پاچه
 
کله‌پاچه غذایی پرانرژی و با کیفیت پروتئین بالا محسوب می‌شود. پروتئین موجود در آن برای رشد و ترمیم بسیاری از بافت‌‌های بدن مفید است. زبان گوسفند سرشار از ویتامین‌‌های گروه B بخصوص ویتامین ۱۲ B می‌‌باشد که این ویتامین‌ها نقش‌های مفید زیادی برای بدن دارند. بعنوان مثال ویتامین ۱۲ B، در خونسازی و عملکرد سیستم عصبی نقش دارد.
 
پاچه گوسفند دارای طبع سرد است و خواصی چون رقیق کنندگی خون، ملین، التیام دهنده زخم‌‌‌های داخلی و افزایش دهنده شیر مادر را دارد. نشان داده شده است که این غذا حاوی ماده مغذی به نام کوآنزیم Q10 است. کوآنزیم Q10 بعنوان یک آنتی‌اکسیدان قوی است که از طریق دفع مواد مضر تولید شده در بدن در نتیجه فرایند‌‌های متابولیکی مختلف و جلوگیری از آسیب سلول‌ها نقش مهمی‌‌را ایفا می‌کند. همچنین استحکام عملکرد سلول، تحریک سیستم ایمنی، بهبودی و کنترل بیماری‌های فشار خون، سکته قلبی، پارکینسون، انواع سرطان و غیره از دیگر نقش‌های کوآنزیم Q10 می‌باشد.
 
مضرات کله پاچه!!!!
 
کله پاچه با وجود دارا بودن پروتئین و ویتامین‌ها، سرشار از کلسترول و اسیدهای چرب مضر است. کلسترول چربی است که خاصیت رسوب کردن در عروق خونی بدن را داشته و در کنار سایر عوامل خطر منجر به انسداد و گرفتگی رگ شده و زمینه‌ساز بروز بیماری‌‌های قلبی- عروقی، سکته و بسیاری دیگر از بیماری‌‌‌های مزمن می‌شود.
 
شایان ذکر است که در میان قسمت‌‌های مختلف کله پاچه، مغز گاو و گوسفند محتوای کلسترول بیشتری دارند. به گونه‌ای که مغز گوسفند به‌ اندازه ۸ زرده تخم مرغ کلسترول دارد و جزء مواد غذایی بسیار پرچرب محسوب می‌‌شود. از این رو کسانی که چربی خون بالایی دارند، کلسترول و اسید اوریک خونشان بالا است و مبتلا به نقرس و ناراحتی کلیوی هستند، باید از مصرف بی‌رویه کله‌پاچه اجتناب کنند.
 
بر‌خلاف تصور عمومی‌‌ که کله پاچه را برای افرادی که ناراحتی‌‌های مفصلی و آرتریت دارند، مفید می‌‌دانند، محتوای بالای چربی‌‌های اشباع و ترانس موجود در کله پاچه فرایندهای التهابی موجود در این بیماران را بدتر کرده و توصیه نمی‌‌گردد.
 
کلام آخر
 
با در نظر گرفتن اینکه اخیرا تغییراتی از جمله مصرف بی‌رویه غذاهای آماده که محتوای چربی، قندهای تصفیه شده و نمک بالایی دارند، کاهش فعالیت فیزیکی و غیره در شیوه زندگی افراد رخ داده است و این تغییرات زمینه‌ساز بروز بسیاری از بیماری‌‌های مزمن شده اند از این رو رعایت رژیم غذایی صحیح از طریق افزایش مصرف سبزی‌‌ها و میوه‌‌های تازه و غلات کامل سبوسدار و کاهش مصرف گوشت‌‌های قرمز و مواد غذایی پرچرب مفید خواهد بود. مصرف بی‌رویه کله پاچه بخصوص در مناطق سنتی که عادت به مصرف هفتگی این غذا دارند بدلیل مضراتی که ذکر شد توصیه نمی‌‌گردد.
 
 



تاريخ : 18 / 7 / 1393برچسب:, | 11:33 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

پس از حماسه آزادسازی «آمرلی»،چندین عکس یادگاری از مجاهدان عراقی در کنار سردار «حاج قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس (سپاه قدس) منتشر شده است که نشان از حضور این فرمانده خستگی ناپذیر در کنار آنان دارد.

عکس/فرمانده «سپاه قدس« در کنار فرمانده «سپاه بدر»



تاريخ : 16 / 7 / 1393برچسب:, | 1:40 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

زنان شهر کرد نشین کوبانی سوریه، سلاح به دست گرفته در حال دفاع از شهر خود در مقابل تروریست های داعش هستند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم،زنان شهر کرد نشین "عین العرب" (کوبانی) سوریه، سلاح به دست گرفته و در کنار مردان در حال دفاع از شهر خود در مقابل تروریستهای داعش هستند.

 روزنامه انگلیسی "دیلی میل" تصویری را از زنان کوبانی منتشر کرد که سلاح به دست، آماده درگیری با تروریستهای داعش هستند.
 
 
این روزنامه نوشت، "دیوید کامرون" نخست وزیر انگلیس متعهد شده بود که با کمک همپیمانانش اجازه نخواهد داد داعش در دروازه اروپا برای خود خلافت ایجاد کند؛ ولی با این حال داعش اکنون توانسته است به شدت به شهر کوبانی حمله کند.
 
به نوشته این روزنامه، اگر داعش بتواند شهر مرزی کوبانی را تصرف کند، به ترکیه که از اعضای ناتو است، بسیار نزدیک خواهد شد.
 
دیلی میل خاطرنشان کرد، تصویر زنان سالخورده و تفنگ به دست، به سرعت در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد و توجه همه دنیا را به خود جلب کرد.
 
این روزنامه انگلیسی تأکید کرد که آمریکا در جلوگیری از رسیدن داعش به شهرهای نزدیک کشورهای عضو ناتو، شکست خورد.
 
 



 پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در مراسم افتتاح ساختمان جدید صندوق قرض الحسنه پایگاه یکم رزمی هوانیروز کرمانشاه گفت: هوانیروز در تمامی عملیات های دوران پرافتخار هشت سال دفاع مقدس سرافراز بوده است.



ادامه مطلب
تاريخ : 13 / 7 / 1393برچسب:, | 8:40 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

 پایگاه خبری عقاب نیوز :

بسم الله الرحمن الرحیم
درخشش مقتدرانه ورزشکاران کشورمان در بازیهای آسیایی «اینچئون» را به ملت بزرگ ایران، اعضای کاروان ورزشی، مدیران و مربیان پر تلاش تبریک می گویم و زحمات همه آنان را ارج می نهم. بویژه آنکه، موفقیت قهرمانان عزیزمان با منش و اخلاق پهلوانی همراه بود.
کسب بیشترین مدال طلا از بازیهای آسیایی تاکنون، در حالی میسر شد که مسئولان وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک با وحدت و هماهنگی رویکرد کیفی و حرفه ای را بر جهت گیری های کمّی ترجیح دادند.
همچنین از حضور تاریخی و موفقیت آمیز بانوان ورزشکار ایرانی که در عین پایبندی به شئونات اسلامی و ملی بر قلّه افتخار ایستادند و در کنار کسب مدال های بی سابقه، باور و توان زنان ایرانی را بار دیگر به تصویر کشیدند، قدردانی می نمایم.
امیدوارم با همت و عزم استوار همه جوانان با استعداد و عزیز ایران اسلامی، همواره شاهد موفقیت های بیش از پیش در تمام عرصه ها و میادین بین المللی باشیم.
حسن روحانی
رییس جمهوری اسلامی ایران

پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری اسلامی ایران