پایگاه خبری عقاب نیوز::

امام جمعه موقت تبریز با بیان اینکه توهین به مردم آذربایجان، قلب‌ها را جریحه‌دار کرد و گفت: توهین یکی از شبکه‌های ماهواره‌ای معاند به بهانه موضوع فیتیله به پیامبر اسلام(ص)، حضرت فاطمه(س) و ائمه اطهار غیرقابل گذشت و بخشودنی است.

خبرگزاری فارس: توهین شبکه‌ معاند به پیامبر(ص) به بهانه فیتیله محکوم است/ مردم آذربایجان عاشق اهل‌بیت هستند

 

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز  به نقل از    خبرگزاری فارس از تبریز، آیت الله محمدتقی آل‌هاشم امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز در مصلای امام خمینی(ره) این شهر ضمن محکوم کردن توهین برنامه فیتیله به آذری‌ها، و تقدیر از صدور بیانیه آیت‌الله شبستری نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی و مسئولان در محکومیت این امر اظهار داشت: این بیانیه‌ها موجب عذرخواهی رئیس رسانه ملی و عوامل این برنامه شد و امیدواریم با نظارت بیشتر مسئولان امر دیگر شاهد این گونه برنامه‌ها نباشیم.

وی افزود: در این اتفاقات یک عده سودجو و فرصت‌طلب و عوامل بیگانه از جمله شبکه‌های ماهواره‌ای با سوءاستفاده از موضوع برای ضربه زدن به نظام و انقلاب استفاده کردند.

امام جمعه موقت تبریز توهین یکی از شبکه‌های ماهواره‌ای معاند نظام و وحدت ایران به بهانه این موضوع به پیامبر اسلام(ص)، حضرت فاطمه(س) و ائمه اطهار قلب‌های همه آذربایجانی‌ها که عاشق ائمه و پیامبر بوده و هستند را جریحه‌دار کرد.

وی ادامه داد: توهین این شبکه به مقدسات مردم مسلمان غیرقابل گذشت و نابخشودنی است.

آیت‌الله آل‌هاشم ضمن محکوم کردن اقدام موهن این شبکه ماهواره‌ای توسط مردم غیور آذربایجان اظهار داشت: مردم آذربایجان عاشق اهل بیت، ولایت‌فقیه و معتقد به آن هستند و به هیچ وجه و در هیچ شرایطی از اهل بیت و ولی فقیه زمان خود جدا نشده و نخواهند شد.

امام جمعه موقت تبریز با تاکید مجدد بر هوشیاری مردم در مقابل توطئه‌پردازی‌ها برای سواستفاده از این ماجرا گفت: مردم با هوشیاری و پایبندی به قانون جواب دشمن را می‌دهند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به فرمایشات مقام عظمای ولایت در جمع دانشگاهیان اشاره کرد و از تلاشگران در عرصه پیشرفت و علم کشور قدردانی کرد.

آل‌هاشم با بیان اینکه در موقعیت حساس و مهمی قرار گرفته‌ایم و بعد از مذاکرات هسته‌ای آمریکا به دنبال نفوذ سیاسی، اقتصادی و فرهنگی است، تصریح کرد: خطر نفوذ دشمن در دوران پسابرجام جدی بوده و باید هوشیار بود.

وی خاطرنشان کرد: با رهبری و هدایت‌های رهبری قطعا دشمن در توطئه نفوذ نیز ناکام مانده و راه به جایی نخواهد برد که کنار این امر بصیرت و هوشیاری و تبعیت از ولی فقیه لازم و ضروری است.

آل‌هاشم با بیان اینکه مردم مسلمان و انقلابی ایران پیرو رهبری هستند گفت: ولایتمداری مسیر خیر و صلاح و سعادت است و در این شرایط ضروری است با حفظ هوشیاری گوش به فرمان رهبری معظم انقلاب باشیم.

امام جمعه موقت تبریز بر گسترش فرهنگ کتاب‌خوانی و مطالعه که زیر بنای محکمی برای تقویت بنیه فکری و اعتقادی به ویژه جوانان است، گفت: مردم اوقات‌ خود را به بطالت نگذارند و کتاب و کتابخوانی را در خانواده ترویج و فرهنگ‌سازی کنند.

 

خبرگزاری مهر : آذری‌ها هرگز از ولایت فقیه جدا نمی‌شوند/ آمریکا به دنبال نفوذ است

خبرگزاری جمهوری اسلامی : ملت آذربایجان توهین به پیامبر اکرم (ص) و ائمه معصوم (س) را محکوم می کند

خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران:: توهین برخی شبکه‌های ماهواره‌ای معاند به مقدسات محکوم است

خبرگزاری صدا و سیما:: ضرورت هوشياري مردم آذربايجان در برابر دشمنان

باشگاه خبرنگاران جوان ::توهین شبکه‌ معاند به پیامبر(ص) به بهانه فیتیله محکوم است

پایگاه اطلاع رسانی صاعقه: مردم آذربایجان عاشق اهل‌بیت هستند

 

 



تاريخ : 11 / 3 / 1394برچسب:, | 1:23 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

محور هراز واقع در استان‌های تهران و مازندران به دلیل ریزش کوه و نبود ایمنی کافی‌ تا اطلاع بعدی مسدود و تردد از سایر محورهای منتهی به شمال‌ انجام می‌شود.



ادامه مطلب
تاريخ : 12 / 11 / 1393برچسب:, | 11:21 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

همزمان با سالروز ورود تاریخی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران به کشور زنگ گلبانگ انقلاب اسلامی ساعت 9.33دقیقه امروز (یکشنبه) در مدارس دوره های مختلف تحصیلی نواخته شد.

به گزارش ایرنا زنگ گلبانگ انقلاب در آستانه سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی همزمان در 105 هزار مدرسه سراسر کشور به صدا در آمد.

در تهران زنگ انقلاب به صورت نمادین با حضور علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش و شماری از مسئولان این وزارتخانه در دبیرستان دخترانه شاهد حضرت معصومه (س) (دوره اول متوسطه) به صدا درآمد. مشابه این مراسم نیز در مدارس سراسر کشور برگزار شد.

مدارس در ایام دهه فجر با اجرای برنامه های مختلف از جمله نمایشگاه، نمایش، سرود، مسابقه و.. به استقبال سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب می روند.



** آغاز جشنواره فیلم فجر

همزمان با آغاز دهه فجر امروز سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم فجر در تهران آغاز می شود و فیلم های راه یافته به جشنواره در سینماهای تعیین شده و برج میلاد به نمایش در می آید.

همچنین امروز سی و سومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر پس از 12 روز فعالیت در مراسمی به کار خود در تهران پایان می دهد.

جشنواره هنرهای تجسمی از 14 بهمن و جشنواره بین المللی موسیقی فجر نیز از24 بهمن در تهران آغاز می شود.

امروز همزمان با یوم الله 12 بهمن مراسم ویژه در بهشت زهرا و فرودگاه مهرآباد برگزار می شود. 520 خبرنگار داخلی و خارجی این مراسم را پوشش می دهند.

یکی دیگر از برنامه های ویژه یوم الله دوازدهم بهمن اجرای برنامه در محل جلوس حضرت امام خمینی(ره) در بهشت زهراست.

مراسم امروز فرودگاه مهرآباد از ساعت 9 تا11 صبح در ترمینال شماره یک فرودگاه مهرآباد با سخنرانی حجت الاسلام علی اکبر ناطق نوری و با اجرای سرود، برنامه های هنری و برنامه نمادین ورود حضرت امام به فرودگاه مهرآباد برگزار می شود.

رژه موتورسواران نیروهای مسلح، بسیج و دژبان در مسیر حرکت امام (ره) و گلباران مسیر حرکت امام از فرودگاه مهرآباد تا حرم مطهر امام راحل توسط بالگردها از دیگر ویژه برنامه های امروز است.

همچنین جشن های ویژه سی و ششمین سالگرد انقلاب اسلامی به صورت همزمان در بیش از 80 نمایندگی فرهنگی در 60 کشور جهان برگزار می شود.

رژه موتورسواران مراکز استانی در سراسر کشور از فرودگاه ها تا گلزار شهدای استان، به صدادرآمدن ناقوس کلیساها به نشانه احترام به این روز تاریخی و برپایی مراسم مذهبی، فرهنگی و هنری در اماکن اختصاصی اقلیت های دینی (ارامنه، آشوریان، زرتشتیان و کلیمیان) از برنامه های ویژه 12 بهمن امسال است که مراسم ویژه ای نیز در کلیسای کلدانی آشوریان در تهران برگزار می شود.



* گلباران منزل امام(ره) در شهرهای خمین و نجف

امروز گلباران منزل حضرت امام خمینی، در خمین و منزل ایشان در نجف اشرف و همچنین برنامه ویژه ای در نوفل لوشاتو (منزل حضرت امام در زمان هجرت ایشان به فرانسه) توسط دانشجویان ایرانی مقیم فرانسه با همکاری رایزنی فرهنگی ایران در فرانسه انجام می شود.

همچنین بیش از هزار و 800 نمایشگاه کتاب، اسناد، عکس و نرم افزارهای چندرسانه ای مرتبط با انقلاب اسلامی، برپایی بیش از 30 هزار نمایشگاه مرتبط با انقلاب اسلامی در مدارس متوسطه کشور از امروز آغاز می شود.

مراسم های ویژه ای نیز در برج میلاد، باغ موزه قصر، سرای محلات تهران، خانه موزه استاد انتظامی و تمامی فرهنگسراها و خانه های فرهنگ در سطح مناطق 22گانه شهر تهران برگزار می شود و مراسم ویژه ای در میدان امام حسین (ع) همراه با پرده خوانی و نقالی توسط هنرمندان از ساعت 16 تا 17 و 30 دقیقه از روز دوازدهم بهمن تا پایان دهه فجر برپا می شود.

 

 



تاريخ : 22 / 10 / 1393برچسب:, | 1:55 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

سید مرتضی بختیاری

معاون سیاسی امنیتی دادستان کل کشور از مکاتبه مجدد مرجع قضایی با صداوسیما درباره ممنوعیت تبلیغ محصولات تبرک خبر داد.

به گزارش خبرنگار قضایی خبرگزاری تسنیم، بعد از اعلام تخلفات رخ داده از سوی مجموعه پدیده، حدود یک ماه قبل دادستان عمومی و انقلاب مشهد طی نامه کتبی از دادستان کل کشور درخواست کرد با توجه به اینکه پرونده شرکت پدیده شاندیز، تبرک و پردیسبان در شعبه 904 بازپرسی مشهد در حال رسیدگی است، از تبلیغ این شرکت‌ها جلوگیری به عمل آید.

بر اساس این نامه دادستان مشهد درخواست کرد که دادستان کل کشور به سازمان صدا و سیما و وزارت راه و شهرسازی برای فرودگاه‌ها و راه‌آهن‌ها و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در رابطه با روزنامه‌ها ابلاغ و درخواست کند که هر گونه انتشار آگهی تبلیغاتی یا تجاری در رابطه با این 3 شرکت تا اطلاع ثانوی ممنوع باشد و پس از تعیین تکلیف پرونده قضایی تدبیر بعدی اعلام شود.

به گفته معاون سیاسی امنیتی دادستان کل کشور که در تاریخ 10 دی ماه و در گفت وگو با تسنیم مطرح شد، عین همین مطلب را دادستان کل کشور دستور داد و طی نامه کتبی از ریاست صدا و سیما، وزیر راه و شهرسازی و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی این مورد را خواستار شد اما این ممنوعیت از سوی صداوسیما در مورد محصولات تبرک اجرایی نشد و تبلیغات آن همچنان ادامه دارد.

سیدمرتضی بختیاری معاون دادستان کل کشور در گفت وگو با خبرنگار قضایی خبرگزاری تسنیم در پاسخ به این سوال که آیا صداوسیما می تواند با توجیهاتی از جمله اجرای قرارداد فیمابین با این مجموعه ها از اجرای دستور قضایی دادستانی کل کشور خودداری کند؟ اظهار داشت: اگر حکم دادستانی کل کشور در این زمینه اجرا نشده باشد، دادستانی مشهد موضوع را منعکس می کند.

وی با بیان اینکه ظاهرا حکم دادستانی مشهد که از طریق دادستانی کل کشور به صداوسیما اعلام شد، اجرا شده است، ادامه داد: اما حسب اعلام دادستانی مشهد در خصوص محصولات تبرک، دوباره تبلیغات انجام شده است که مکاتبه مجدد با صداوسیما انجام شده است که ان شاءالله جلوگیری خواهد شد.

معاون سیاسی امنیتی دادستان کل کشور در پاسخ به این سوال که با توجه به گستردگی اقدامات مجموعه پدیده در سطح کشور، آیا احتمال احاله این پرونده به دادگستری تهران برای رسیدگی وجود دارد یا خیر گفت: فعلا چیزی در این زمینه به دادستانی کل کشور منعکس نشده است؛ دادستانی مشهد همچنان در حال انجام تحقیقات است و اگر موردی را در این زمینه منعکس کند، در دادستانی کل کشور قطعا درباره آن تصمیم‌گیری می‌شود.

 

 



تاريخ : 20 / 10 / 1393برچسب:, | 1:58 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

در پی بارش سنگین برف در اردبیل و برودت هوا بیشتر مقاطع تحصیلی این استان تعطیل شد.

به گزارش ایسنا، بنا به اعلام روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل به دلیل برودت هوا روز شنبه بیستم دی‌ماه مدارس نوبت صبح در بیشتر شهرهای اردبیل، بیله‌سوار، پارس‌آباد و خلخال در صبح مقاطع پیش دبستانی، دبستان و و راهنمایی تعطیل شد.

همچنین بارش سنگین برف در شهرهای نیر، نمین و هیر کلیه مقاطع تحصیلی را به تعطیلی کشاند و تنها امتحان‌های نهایی دی‌ماه در این شهرها برگزار شد.

بارش برف همراه با بوران و کولاک که از روز پنجشنبه بیشتر مناطق استان اردبیل را فرا گرفته بود، سبب کاهش دمای هوا تا 20 درجه سانتیگراد و اختلال در رفت و آمد شد.

رسول همتی سرپرست گروه پیش بینی و صدور پیش آگاهی‌های جوی هواشناسی استان اردبیل در گفت وگو با ایسنا گفت: با تغییر الگوی فشاری هوا بارش برف در منطقه قطع شده و انتظار جوی آرام ازبعد ظهر روز شنبه وجود دارد.

همتی با بیان اینکه هم‌اکنون در بخش‌های مختلفی از استان هوای سرد حاکم است، افزود: کمینه دمای هوای اکثر شهرهای استان اردبیل امروز و فردا تا 10 درجه زیر صفر رسیده است.

وی با بیان اینکه در طی دو روز بارندگی بیشترین بارش برف با 30 درچه سانتیگراد در شهرستان سرعین به ثبت رسیده است عنوان کرد: فعالیت سامانه ناپایدار در مناطقی از استان بصورت پراکنده همچنان تداوم دارد ولی بتدریح از منطقه خارج شده و در روزهای آتی هوای ابری در برخی مناطق مه‌آلود همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

لزوم استفاده از زنجیر چرخ در جاده هاهمچینن بارش برف در اردبیل از دیروز سبب کندی تردد در جاده‌ها و سطح شهرهای استان شده و بیشتر گردنه‌ها و مناطق کوهستانی به دلیل وجود کولاک شدید تردد روان خودروها بدون زنجیرچرخ و وسایل ایمنی زمستانی امکان‌پذیر نیست.

حیدری مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل در گفت‌وگو با ایسنا گفت: نیروهای راهداری، امدادگران و پلیس راه از روز پنجشنبه در تمام محورهای مواصلاتی به ویژه گردنه های الماس، حیران و صائین مستقر هستند و از تردد خودروهای بدون زنجیر چرخ جلوگیری می شود.

همچنین با توجه به شرایط کوهستانی و افت دما و یخبندان شدید تردد در گردنه الماس با مشکل مواجه است و به دلیل مسدود شدن محور خلخال به پونل از دو ماه گذشته به علت ریزش بهمن رانندگان و مسافران می‌توانند برای سفر به مرکز استان و کشور از مسیر جاده قدیم خلخال به اسالم و مسیر خلخال هشجین و برای سرچم زنجان از طریق اتوبان زنجان تهران به مرکز کشور استفاده کنند.

 

 



تاريخ : 19 / 10 / 1393برچسب:, | 8:25 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

نوزاد یک روزه بابلی امروز جمعه همزمان با ولادت با سعادت پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) با حضور مسئولان کارت افتخاری بسیج دریافت کرد.

'سید محمد امین قادری' به همراه پدرش یک روز بعد از تولدش به پایگاه بسیج شهید مطهری روستای دونه سر مراجعه و عضو بسیج شد.

'سید جعفر قادری' پدر این نوزاد در گفت و گو با ایرنا گفت: خوشبختانه در سال های اخیر کارکرد چند بعدی بسیج در ابعاد علمی، فرهنگی ، عمرانی، آموزشی و ورزشی ثمرات ارزشمندی برای کشور به ارمغان آورد.

وی ادامه داد: متاسفانه در گذشته بعضی ها براین تصور بودند که بسیج تنها در بعد نظامی می تواند فعالیت داشته باشد در حالیکه در مقطع کنونی کمترین کارکرد بسیج بعد نظامی است و عملکرد بسیج بسیار برجسته تر می باشد.

وی اظهارداشت: تفکر بسیجی که چیزی جز صداقت، دوری از ریا و خدمت خالصانه به مردم نیست با این اقدام خواستم در گسترش فرهنگ بسیج ایفای نقش کنم



تاريخ : 9 / 10 / 1393برچسب:, | 10:44 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

متهم به قتل محسن خشخاشی معلم فیزیک دبیرستان حافظی بروجرد دستگیر شد.
 
سرهنگ علیرضا دلیری فرمانده انتظامی شهرستان بروجرد روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا با تایید این خبر گفت: جزییات دستگیری قاتل معلم بروجردی به زودی در نخستین نشست خبری تشریح می شود.
 
مرحوم محسن خشخاشی معلم فیزیک دبیرستان حافظی بروجرد یکم آذرماه به دست دانش آموزی با ضربات چاقو به قتل رسید که قاتل پس از ارتکاب جرم متواری شد.
 
مرحوم خشخاشی متاهل و دارای یک پسر 10 ساله و یک دختر سه ساله است.



تاريخ : 6 / 9 / 1393برچسب:, | 9:49 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

هدایای مقام معظم رهبری بین مادران شیرده و باردار شهرستان ورزقان در آذربایجان شرقی توزیع شد.

هدایای مقام معظم رهبری بین مادران شیرده و باردار شهرستان ورزقان در آذربایجان شرقی توزیع شد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان ورزقان گفت : این اقلام شامل مواد غذایی و پروتینی به ارزش حدود 450 میلیون ریال است که در بین 200 نفر از مادران شیرده، باردار و مادران کم وزن در مناطق روستایی شهرستان توزیع شد.

رباطی افزود: توزیع این اقلام در چارچوب بهبود وضع تغذیه زنان باردار و پیشگیری از تولد نوزادان کم وزن و ارتقاءسلامت آنان صورت گرفت.

منبع: واحد مرکزی خبر



تاريخ : 6 / 9 / 1393برچسب:, | 1:15 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

فرد گدایی در بوکان هنگام دستگیری بیش از 110 میلیون ریال پول از وی به دست آمد.

 سرپرست شهرداری بوکان روز چهارشنبه در این خصوص گفت: این گدا که یک پیرمرد 64 ساله است، هنگام تکدی گری در این شهر توسط ماموران ستاد مبارزه با تکدی گری این شهر شناسایی و دستگیر شد .

رشید میرحسامی افزود: پس از بررسی های انجام شده توسط ماموران ستاد مبارزه با تکدی گری این شهر مشخص شد این متکدی، در دو بانک این شهر نیز به ترتیب 350 و یک میلیارد و 200 میلیون ریال پس انداز دارد.

وی اضافه کرد: این فرد پیش از این به صورت سیار اقدام به عطر فروشی می کرد و به تدریج به تکدی گری روی آورده است.

سرپرست شهرداری بوکان اظهار کرد: میزان دارایی این فرد مصادره شده و برای ساخت ساختمان اورژانس اجتماعی که در اداره بهزیستی در حال ساخت است، هزینه می شود.

وی از تشکیل ستاد مبارزه با تکدی گری در شهرداری بوکان در سالجاری خبر داد و گفت: در روزهای گذشته توسط این ستاد، 13 متکدی دستگیر و از سطح شهر جمع آوری شده که از این تعداد دو نفر اهل این شهرستان بوده و مابقی از اهالی استانهای کرمان و بلوچستان پاکستان هستند.

بوکان با 227 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی و 184 کیلومتری مرکز استان واقع شده است .



پایگاه خبری عقاب نیوز :

استاندار استان مرکزی با بیان اینکه هنر متعهد ما را در حفظ کشور یاری می کند، گفت: شهرستان تفرش مهد علما، دانشمندان و فرهیختگان هنر ایران و مایه افتخار برای استان مرکزی است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسین مقیمی، شامگاه سه شنبه در نکوداشت مفاخر، بزرگان و اندیشمندان شهرستان تفرش، با اشاره به اینکه استفاده از هنر در جهت ارتقای سطح فرهنگی مردم، منافع ملی و حفظ ارزش های کشور راهگشا است، افزود: در صورتی که فعالیت های هنری جنبه منفی داشته باشد سبب ورود هجمه های فرهنگی به بخش های مختلف جامعه می شود.

وی با بیان اینکه جامعه به دنبال هنر اثرگذار و متعهد است، گفت: دشمن با استفاده از ابزار فرهنگی و هدایت اقشار مختلف جامعه به بیراهه در پی اهداف شوم خود است.

استاندار استان مرکزی با تاکید بر اینکه ما می توانیم هنر را به عنوان ابزاری توانمند در خدمت مردم به کار گیریم، اظهار کرد: برای دور کردن نسل نوجوان و جوان جامعه و هدایت آنان به مسیر صحیح نیازمند استفاده ابزاری از هنر هستیم.

۱۷ تا ۲۳ آبان هفته فرهنگی شهرستان تفرش

مقیمی با بیان اینکه ۱۷ تا ۲۳ آبان هفته فرهنگی شهرستان تفرش نامگذاری شده است، اضافه کرد: از ابتدای این هفته برنامه های فرهنگی هنری بسیاری برای معرفی  آداب و رسوم مردم این شهرستان برگزار شده است.

وی ادامه داد: شهرستان تفرش مهد علما، فضلا و اندیشمندان بسیاری است که با فعالیت های علمی و ادبی خود سبقه مطلوبی را در این شهرستان به جای گذاشته اند.

استاندار استان مرکزی با اشاره به اینکه تفرش قطب تعزیه استان و کشور است، افزود: در این خطه از استان شبیه خوانی و نمایش وقایع مختلف تاریخ ائمه اطهار (ع)، زندگی و سیره ایشان را به مردم انتقال می دهد.

مقیمی با تاکید بر اینکه باید از شبیه خوانی پاسداری و به نسل های آینده انتقال داده شود، تصریح کرد: در تعزیه خوانی افراد با رشادت ها و دلاوری ها، رجز خوانی ها، میدان داری، بالا و پایین بردن صدا و حرکات دست ها تصویر مطلوبی را برای بینندگان به نمایش می گذارد.

استفاده از موقعیت علمی و ادبی تفرش ضروری است

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی با تاکید بر اینکه تفرش مهد علم و ادب و هنر است، گفت: باید از این موقعیت ارزشمند در جهت تقوت و پشتیبانی از هنرمندان استفاده کنیم.

سیدمحمد حسینی با اشاره به اینکه این شهرستان هنرمندان بسیاری در رشته های مختلف دارد، افزود: هنر گوهر ارزشمندی است که برای حفظ و نگهداری از آن نیازمند تلاش بسیار هستیم.

گفتنی است، در این مراسم از ۳۵ نفر از نخبگان، هنرمندان صنایع دستی و  تعزیه خوانان پیشکسوت نمونه کشور در شهرستان تفرش  تجلیل شد.

لازم به ذکر است، نمایشگاهی از آثارهنرمندان صنایع دستی به مناسبت هفته فرهنگی شهرستان تفرش از ۱۷ آبان در تکیه زاغرم افتتاح و تا ۲۳ این ماه ادامه دارد و علاقه مندان به آشنایی با توانمندیهای بومی منطقه از این نمایشگاه دیدن کنند.

 



تاريخ : 18 / 7 / 1393برچسب:, | 10:46 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

با توجه به ریزش سنگ در شب گذشته محور کرج – چالوس مسدود شد.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، بر اساس اعلام مرکز کنترل ترافیک راههای کشور از ساعت 20 شب گذشته با توجه به ریزش سنگ در کیلومتر 13 باند جنوبی محور کرج – چالوس از محدوده چالوس به سمت مرزن آباد محور تا پاکسازی معبر مسدود شد.

بر اساس این گزارش با توجه به احتمال ریزش کوه در لاین شمالی هر دو لاین بسته شده است.

گفتنی است: رانندگان می توانند جهت تردد از محور های جایگزین از جمله هراز، فیروزکوه و ... استفاده کنند.



تاريخ : 29 / 6 / 1393برچسب:, | 2:48 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

جلسه دفاع از پایان نامه کارشناسی ارشد یکی از جانبازان 70 درصدی هشت سال دفاع مقدس در منزل این جانباز در شهرکرد برگزار شد.

به گزارش ایرنا، 'سید رسول هاشمی' پس از گذراندن دوران تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فارسی دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد، با کسب درجه علمی عالی از پایان نامه کارشناسی ارشد خود دفاع کرد و افتخاری دیگر را در سنگر علم و دانش کسب کرد.

عضو هیأت علمی گروه ادبیات فارسی و استاد راهنمای این دانشجوی جانباز گفت: هاشمی پس از تأیید موضوع پایان نامه و آغاز به تحقیق از ناحیه کمر دچار عارضه شد و پس ازعمل جراحی حتی با ویلچر قادر به حرکت نبود.

'مظاهر نیکخواه' افزود: با پیگیری مشکل این دانشجو به پیشنهاد استاد راهنما، جلسه دفاع در منزل این جانباز برگزار شد.

وی اظهار کرد: به دلیل مشکلات جسمی و زخم بستر، تمامی مراحل راهنمایی پایان نامه این دانشجوی جانباز در منزل انجام گرفت.

نیکخواه افزود: بررسی عناصر داستان در دو داستان 'پل معلق' و 'مردگان باغ سبز' محمدرضا بایرامی، موضوع پایان نامه این دانشجوی جانباز بود که موفق به کسب امتیاز عالی در دفاع از پایان نامه شد.

دراین جلسه معاون هماهنگی دانشگاه های آزاد استان، رئیس دانشگاه آزاد شهرکرد، معاون فرهنگی بنیاد شهید استان و دو استاد داور و تعدادی از دانشجویان رشته ادبیات عضو ستاد شاهد و کانون ایثار حضور داشتند.

سید رسول هاشمی در هجدهم اردیبهشت ماه سال 61 در عملیات بیت المقدس ، بر اثر اصابت گلوله ای دچار عارضه و قطع نخاع شد.



تاريخ : 16 / 6 / 1393برچسب:, | 10:16 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

 پایگاه خبری عقاب نیوز :

فرمانده انتظامی فریدونکنار از دستگیری 44 نفر در پارتی شبانه شهرک خزرشهر جنوبی و توقیف چند دستگاه خودروی لوکس و چند صد میلیونی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران،مهدی نریمانی در گفت گو با فارس اظهار داشت: با یک عملیات پلیسی موفق شدیم پس از ردگیری برگزاری یک پارتی شبانه مختلط در شهرک خزرشهر جنوبی در ضلع شرقی شهر ساحلی فریدونکنار شرکت کنندگان در این پارتی را دستگیر کنیم.

وی با اشاره به دستگیری 44 نفر در این پارتی مختلط گفت: 6 دستگاه خودروی لوکس و چند صد میلیونی در این پارتی توقیف و حدود 70 لیتر مشروبات الکلی نیز از این افراد کشف شده است. بیشترین شرکت کنندگان در این پارتی اهل تهران بودند.

 شرکت کنندگان در این پارتی شبانه مختلط پس از دستگیری توسط فرماندهی انتظامی فریدونکنار به مراجع قضایی تحویل داده شدند.



پایگاه خبری عقاب نیوز :

مدیرکل امور عشایری آذربایجان‌شرقی از حل مشکل راه عشایر استان در سال‌جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از خبرگزاری تسنیم از هریس، سیدمحمدحسن آل هاشم ‌صبح امروز در گردهمایی عشایر شهرستان هریس در ییلاق خلیفه چمن شهرستان هریس از اقدامات انجام یافته در جهت رفاه عشایر شهرستان‌های اهر و هریس و به ارائه راهکارهای افزایش سطح درآمد عشایر و اولویت‌های برنامه ریزی امور عشایری در سال‌های آینده اشاره کرد و اظهار کرد:  راه عشایر را که در سال‌های قبل حل نشده بود امسال حل می‌شود.

مدیر کل امور عشایر آذربایجان شرقی با اشاره به تولیدات عشایر استان افزود: 112 تن گوشت قرمز، 9 هزار و 500 تن پشم، 230 تن شیر خام، 9 هزار و500 مترمربع قالی و قالیچه و 12 هزار و 500 متر مربع ورنی به طور سالانه توسط جمعیت عشایر استان تولید می شود.

حجت الاسلام و المسلمین قهرمان احمدی امام جمعه شهرستان هریس در این گردهمایی با بیان اینکه عشایر همیشه در خط مقدم حرکت کرده است و در جنگ تحمیلی عشایر مثل سایر اقشار و شاید برجسته تر از آنها در جنگ نقش ایفا کرده‌اند افزود: آنها ضمن کمک های مالی بسیار‌، شهدایی نیز  تقدیم انقلاب اسلامی نموده و هم اکنون از عشایر عراق با فتوای مرجعیت شیعه در مقابل اخلالگران ایستاده و در جنگ علیه آنها شرکت می کنند تا کشور عراق را از لوث وجود اخلال گران پاک سازند.

‌حجت الاسلام و المسلمین احمدی با توجه به قرار گرفتن در ماه مبارک رمضان  افزود: شما عشایر باید از روحانیون بخواهید تا در کنار شماها و درچادرهای شما از دین و احکام دین صحبت کنند تا از برکت اسلام، شما و جوانان شما بهره مند شوند.

حسن یحیوی فرماندار شهرستان هریس نیز در این مراسم پس از تقدیر و تشکر از حضور عشایر و مسئولان ، از پیگیری‌های  انجام یافته مشکلات عشایر شهرستان از نهاد ها و ادارات تابعه تا  فراهم نمودن  امکاناتی که سبب افزایش رفاه حال و آسایش عشایر و افزایش درآمد آنها  شود، خبر داد.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان هریس در  این مراسم ضمن اشاره به توان تولید زنان و مردان عشایر در ییلاقات اظهار کرد: چادرهای عشایری کارخانه صنایع تبدیلی در زمینه های مختلف تولید هستند  و نماد اقتصاد مقاومتی هستند.

محمد اسدی به پتانسیل 128هزار هکتاری مراتع  این شهرستان اشاره کرد و گفت: این مراتع سالانه در فصل ییلاق توسط 200هزار راس احشام که  توسط  2هزارو 74 خانوار عشایری به منطقه می‌آیند، مورد چرا قرار می گیرد.

بهراد زندیه مدیر‌کل دامپزشکی استان نیز درباره میزان اهمیت فعالیت عشایر در اقتصاد مملکت و همچنین خرید پروتئین تولیدی عشایر و روستاها توسط دولت را متذکر شده و گفت: ما نیز پیگیر موضوع هستیم تا تولید کنندگان با فکر آسوده فقط به فکر تولید باشند.

 

 



پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

رئیس سازمان حج و زیارت اعلام کرد: اعزام زائران عتبات عالیات در ماه مبارک رمضان متوقف شده است و پس از ماه مبارک نیز تصمیم جدید متناسب با اوضاع عراق خواهد بود.

توقف اعزام به عتبات عالیات

به گزارش  پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، رئیس سازمان حج و زیارت اعزام زائران عتبات عالیات در ماه مبارک متوقف می شود.

بنابر این گزارش ، تصمیم گیری برای اعزام به عتبات عالیات در پایان ماه مبارک رمضان نیز با توجه به اوضاع عراق گرفته خواهد شد.



تاريخ : 13 / 3 / 1393برچسب:, | 1:26 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 
در کوچه پس کوچه های شهر آمل، برادر و خواهری در یکی از محلات قدیمی شهر، بیش از 30 سال در خانه ای متروک بسر می برند و تاکنون به بیرون از آن قدم نگذاشته اند.
 
خبرگزاری مهر: تاکنون قصه های زیادی از ماجرای حبس خانگی " حسن و اختر " بین افراد بومی و محلی نقل شده است، اما هنوز صحت و سقم این قصه ها تایید نشده است.

هنوز به درستی ماجرای عزلت نشین نابغه ای که می توانست برای کشور افتخار آفرین باشد، برای کسی مشخص نشده است و در این بین هر کسی از ظن خود یار ما می شود و شینده هایش را از ماجرای عزلت نشینی اختر و حسن برایمان نقل می کند.

ساکنان این محله معتقدند:اختر و حسن خواهر برادری هستند که از سال‌های بسیار دور در محله پایین بازار زندگی می کنند. حسن از نخبگان محله بوده و دیپلم ریاضی فیزیک داشته و اختر خواهر وی نیز از کارمندان یکی از ادارات شهرستان بوده است. بعد از فوت پدر و مادر، این خواهر و برادر ظرف مدت کوتاهی، دچار جنون شدند و دیگر از خانه بیرون نیامدند.

ساکنان این منطقه معتقدند، با گذشت سالها از فوت پدر و مادر آنان، کسی از افراد محل و همسایگان، این خواهر و برادر را ندیده است و فقط از برادر و خواهران دیگر اختر می شنیدند که آن ها در خانه هستند.

محلی ها به یاد ندارند که طی این سالها چراغی در این خانه روشن شده باشد یا پنجره اتاق آنها باز شده باشد و هیچ کس به درستی نمی داند این برادر و خواهر با چه وضیعتی زندگی می کنند.

تنها چیزی که به آن تاکید می شود این است که یکی از برادران این دو نفر روزانه برای آنها غذا می آورد.

هنوز با گذشت سالها، راز زندگی اختر و حسن که در یک مکان نامناسب و غیربهداشتی روزگار می گذرانند بر کسی فاش نشده و رمزگشایی از این مسئله و ایجاد شرایط مطلوب یا انتقال این دو نفر به مراکز نگهداری بهزیستی نیازمند اقدام متولیان و مسئولان امر است.



تاريخ : 11 / 3 / 1393برچسب:, | 4:22 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 
مدیر کل امور عشایر آذربایجان شرقی با اشاره به تولیدات عشایر استان افزود: 112 تن گوشت قرمز، 9 هزار و 500 تن پشم، 230 تن شیر خام، 9 هزار و500 مترمربع قالی و قالیچه و 12 هزار و 500 متر مربع ورنی به طور سالانه توسط جمعیت عشایر استان تولید می شود.

 

به گزارش  خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، آل هاشم در گفت وگو با خبرنگاران افزود: جمعیت عشایر 20 درصد مواد پروتئینی استان را تولید می کنند.

وي گفت: 13 هزار و 297 خانوار عشایر در فصل ییلاق، هشت هزار و 97 خانوار در فصل قشلاق و پنج هزار و 200 خانوار عشایر با یک میلیون و 500 واحد دامی از استان های آذربایجان غربی، زنجان و اردبیل در مراتع استان مستقر می شوند.

آل هاشم بازسازی و بهسازی راه های عشایری و چشمه ها، احداث ابنیه و آبشخورها، نزدیک رسانی آب چشمه ها، توزیع گاز مایع ، آبرسانی سیار ، توزیع نهاده های دامی توسط شرکت ها و طرحهای مطالعاتی را از وظایف اصلی امور عشایر اعلام کرد.

وی یک هزار و 500 هکتار از پایاب سد ارسباران را مختص عشایر دانست و گفت: عشایر علاوه بر دامداری در حوزه کشاورزی و باغداری نیز فعال هستند.

وی خاطرنشان کرد: پمپاژ 900 هکتار سد قلی بیگلو، 135 هکتار پمپاژ حیدر کانلو، پمپاژ90 هکتار از سد چل قشلاقی و 65 هکتار از سد ماغار و احداث 954 واحد مسکونی و کارگاهی شهرک عشایری سلین جهت اسکان عشایر از مهمترین اقدامات امور عشایر استان است.

آل هاشم استفاده از تکنولوژی نانو جهت تثبیت راه های عشایری و استفاده از انرژی خورشیدی در حمام خورشیدی و فانوس خورشیدی، اجرای طرح های آبخیزداری و شناسایی راه های عشایری را از دیگر اقدامات اعلام کرد.

وی جمعیت قشلاق عشایر شهرستان میانه را 585 خانوار با سه هزار و 95 نفر و جمعیت ییلاق را 618 خانوار با سه هزار و 141 نفر عنوان کرد و گفت: 326 هزار هکتار از مراتع شهرستان در اختیار عشایر قرار دارد.
 
 



تاريخ : 20 / 2 / 1393برچسب:, | 12:52 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 
به مناسبت ولادت حضرت امام جواد (ع) یک تن آش نذری در اقلید فارس پخته شد.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ برای پخت این آش 200کیلورشته ،50کیلو سبزی و 50کیلو حبوبات استفاده شد.

این آش در سالروز ولادت حضرت امام جواد(ع) بین ارادتمندان آن حضرت توزیع شد.



تاريخ : 10 / 1 / 1393برچسب:, | 10:18 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز

رئیس مرکز کنترل ترافیک راهور ناجا آخرین وضعیت جوی و ترافیکی جاده‌های کشور را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز سرهنگ محمد حسین حمیدی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، در تشریح آخرین وضعیت ترافیکی جاده‌های کشور گفت: بر اساس آخرین تصاویر دریافتیاز دوربین های نظارت تصویری ، سامانه های هوشمند ترافیک شمار برخط و گشت های شعب راهداری سراسر کشور در حال حاظر در ابتدای محور کرج – چالوس از میدان امیر کبیر تا تونل شماره 5 و محور هراز محدوده پنجاب و سه راهی بلده بار ترافیکی پر حجم و نیمه سنگین حاکم است .
 
رئیس مرکز کنترل ترافیک راهور ناجا با اشاره به آخرین وضعیت جوی جاده های کشور ادامه داد: بر اساس آخرین گزارش های دریافتی از وضعیت جوی جاده های کشور، در حال حاضر در اکثر محور‌های خراسان شمالی، آذربایجان غربی، کردستان محور خوانسالار به کوهپایه و ظفرقند، محور نیشابور و سبزوار در استان خراسان رضوی، ارتفاعات کندوان، هراز و فیروزکوه در استان مازندران، محور اردبیل به مشکین شهر در استان اردبیل و سراب به تبریز در آذربایجان شرقی بارش پراکنده باران ولغزندگی معابر گزارش شده است.

وی افزود: همچنین در حال حاظر  در محور های  تکاب به شاهین دژ و چالدران به بازرگان در آذربایجان غربی بارش برف گزارش شده و تردد با زنجیر چرخ امکان پذیر است.

وی در ادامه  با اشاره به محور های مسدود اظهار داشت: محور های شمشک به دیزین به دلیل احتمال سقوط بهمن و محور قم به گرمسار به دلیل انجام عملیات راه سازی کماکان تا اطلاع ثانوی مسدود است و نیز محورهای  شهداد به کرمان و فرعی خیرآباد در استان سیستان و بلوچستان به دلیل بارش باران و طغیان رودخانه مسود است.

رئیس مرکز کنترل ترافیک راهورناجا خاطرنشان کرد: مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور ناجا به صورت شبانه روزی با شماره‌ تلفن‌های 882055555 و سایت راهور 120 پاسخگوی آخرین وضعیت جوی و ترافیکی جاده‌های کشور و امداد رسانی احتمالی به هموطنان خواهد بود.

 

 



تاريخ : 8 / 1 / 1393برچسب:, | 5:20 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

رئیس پلیس امنیت عمومی گیلان گفت: برگزاری جشن عروسی در روزهای 12، 13 و 14 فروردین ماه جاری در تالارهای گیلان ممنوع است و مجوزی صادر نمی‌شود.

خبرگزاری فارس: برگزاری جشن عروسی در تالارهای گیلان ممنوع است

مهرداد مهرگان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با تبریک عید نوروز و تسلیت ایام فاطمیه (س) اظهار کرد: گیلان دارای جاذبه‌های گردشگری است و استانی مهمانپذیر محسوب می‌شود.

*افزایش 15 درصدی حضور گردشگران در گیلان

وی از حضور میلیونی گردشگران در گیلان خبر داد و افزود: امسال آمارها نشان می‌دهد 15 درصد افزایش حضور مسافران نوروزی را تاکنون نسبت به سال گذشته در گیلان داشتیم.

مهرگان با اشاره به وظایف نیروی انتظامی به‌ویژه پلیس امنیت عمومی در ایام نوروز، تصریح کرد: اقدام‌های کنترلی پلیس در حوزه‌های مختلف تشدید شده است.

رئیس پلیس امنیت عمومی گیلان بر تشدید اقدام‌های کنترلی در مکان‌های اقامتی، مهمانپذیرها و رستوران‌های سنتی تاکید کرد و گفت: انجام گشت‌های مشترک با میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و سازمان صنعت، معدن و تجات از اولویت‌های پلیس امنیت عمومی گیلان است.

*ساماندهی 70 درصد خانه‌مسافرهای گیلان

وی از ساماندهی 70 درصد از خانه‌مسافرهای گیلان خبر داد و بیان کرد: خانه‌مسافرها و ویلاها برای اسکان گردشگران ساماندهی شدند و زیر پوشش هتلینگ پلیس هستند.

مهرگان با بیان اینکه خانه‌مسافرها از طریق سیستم به پلیس اماکن عمومی گیلان وصل هستند، خاطرنشان کرد: استانداری و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان برای ساماندهی 30 درصد بقیه خانه‌مسافرها ورود کردند و امیدواریم کنترل‌ها به صد درصد افزایش پیدا کند.

رئیس پلیس امنیت عمومی گیلان به کنترل بازار، اقلام و مایحتاج عمومی اشاره کرد و یادآور شد: کنترل نرخ کالا و خدمات در اولویت فعالیت‌های پلیس است.

وی با اشاره به پروازهای حج عمره و خارجی از فرودگاه سردار جنگل رشت، اظهار کرد: اقدام‌های لازم برای ارائه خدمات گذرنامه به مسافران انجام شده است.

مهرگان با تاکید بر ایجاد امنیت اخلاقی در جامعه بیان کرد: پاکسازی تفرجگاه‌ها، مکان‌های گردشگری، سواحل و برخورد با ناهنجاری‌های اخلاقی در اولویت فعالیت‌های پلیس در ایام نوروز است.

* برگزاری جشن عروسی در تالارهای گیلان ممنوع است

رئیس پلیس امنیت عمومی گیلان از ممنوعیت برگزاری جشن عروسی در 12، 13 و 14 فروردین جاری در تالارهای این استان خبر داد و تصریح کرد: مجوز برگزاری جشن عروسی در ایام شهادت فاطمه (س) صادر نمی‌شود.

وی با بیان اینکه در روزهای مذکور با هنجارشکنان در مکان‌های عمومی برخورد می‌شود، خاطرنشان کرد: رستوران‌های سنتی و آلاچیق‌های بدون مجوز در اقدام‌های کنترلی پلیس قرار دارد و حضور ماموران نیروی انتظامی در این مکان‌ها مضاعف است.

*اجرای موسیقی زنده در تالارها بدون مجوز ارشاد ممنوع است

مهرگان به ممنوعیت اجرای موسیقی زنده در تالارها و رستوران‌های سنتی بدون مجوز فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره کرد و یادآور شد: پلیس در صورت مشاهده اجرای موسیقی بدون مجوز با این موضوع برخورد می‌کند.

*اراذل و اوباش گیلان بازداشت شدند

رئیس پلیس امنیت عمومی گیلان از اجرای طرح برخورد با اراذل و اوباش قبل از چهارشنبه آخر سال 92 در این استان خبر داد و اظهار کرد: افرادی که در جامعه ایجاد ناامنی کردند دستگیر شدند.

وی با بیان اینکه اراذل و اوباش دستگیر شده به مقام قضایی معرفی شدند، تصریح کرد: احکام قضایی برای افراد مذکور صادر شده و به عنوان گروه‌های آسیب‌زا در جامعه حداقل در ایام نوروز در بازداشت و زندان هستند.

مهرگان به برنامه‌ریزی پلیس گیلان برای روز 13 فروردین جاری اشاره کرد و افزود: پلیس به صورت غیر محسوس در مکان‌های مهمانپذیر، گردشگری و اقامتی گیلان حضور پیدا می‌کند.

رئیس پلیس امنیت عمومی گیلان با تاکید بر حرمت ایام فاطمیه (س)، بیان کرد: مردم گیلان ارزشی و ولایتمدار هستند و پلیس انتظار دارد در مکان‌های اقامتی و گردشگری با ناهنجاری مواجه نشود.

وی خواستار همکاری مردم به‌ویژه گردشگران با پلیس شد و گفت: مردم در صورت مشاهده هرگونه مورد ناهنجار مراتب را از طریق تلفن 110 اطلاع دهند.

مهرگان با اشاره به اینکه واحدهای گشت امنیت اخلاقی پلیس گیلان در ایام نوروز فعال است، یادآور شد: گشت ارشاد پلیس با اخلال‌گران نظم عمومی برخورد می‌کند.

 

 



تاريخ : 2 / 12 / 1392برچسب:, | 8:23 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

در حالی که پرواز شماره 737 شرکت هواپیمایی آسمان از مقصد یزد به تهران در شامگاه پنج‌شنبه سرانجام پس از چهار ساعت تأخیر در حال سوار کردن مسافران بود، اتفاقی عجیب این هواپیما را در فرودگاه یزد زمین‌گیر کرد.

هواپیما, آسمان,فرودگاه یزد,تصادف

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از  مشرق، در اتفاقی نادر برخورد یک دستگاه خودرو حمل بار مسافر فرودگاه یزد با بال هواپیما در باند فرودگاه باعث شد خلبان پس از بررسی وضعیت بال هواپیما، مسافرگیری را متوقف و اعلام کند که پرواز این هواپیما در چنین شرایطی امکان پذیر نیست.

سرانجام در ساعت 1:30 بامداد روز جمعه پس از بیش از پنج ساعت سرگردانی مسافران در فرودگاه یزد به آن ها اعلام شد که قرار است هواپیمای دیگری برای بردن آن ها به تهران به شهر یزد بیاید.

مسافران این پرواز ساعت 4:30 بامداد پس از هشت ساعت تاخیر یزد را به مقصد تهران ترک کردند. در طول پرواز یکی از مهمانداران هواپیما از تاخیر به وجود آمده در پرواز این شرکت از مسافران عذرخواهی کرد.

به گفته خلبانان حاضر در فرودگاه برخورد خودروی حمل بار با هواپیما اتفاق بسیار نادری است که در کمتر فرودگاهی در جهان رخ می دهد و علت آن نیز می تواند ضعف سیستم آموزشی به رانندگان این خودروها باشد.



تاريخ : 8 / 10 / 1392برچسب:, | 10:41 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

رییس دانشکده خبر اردبیل گفت: دانشکده علمی - کاربردی خبر اردبیل بدون کنکور و در دو مقطع کاردانی و کارشناسی دانشجو می پذیرد.

به گزارش  پایگاه خبری عقاب نیوز   اسحق رسولی درگفت‌وگو با خبرنگار«دانشگاهی» ایسنا، تصریح کرد: دانشکده خبر اردبیل بدون کنکور از دارندگان مدرک دیپلم متوسطه نظری، فنی و حرفه‌ای و کاردانش ثبت نام می کند.

وی ادامه داد:علاقه مندان می توانند درمقطع کاردانی در رشته‌های خبرنگاری، روابط عمومی، عکاسی خبری، تبلیغات، امور فرهنگی، عکاسی و فیلم سازی ثبت نام نمایند.

رسولی افزود: همچنین درمقطع کارشناسی نیز این دانشکده نسبت به ثبت نام متقاضیان در رشته‌های خبرنگاری با گرایش سیاسی و اقتصادی، روابط عمومی در گرایش الکترونیک و روابط عمومی با گرایش نظر سنجی و افکار سنجی مبادرت می ورزد.

وی خاطرنشان کرد: علاقمندان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام به آدرس اردبیل، میدان بسیج، جنب فرمانداری اردبیل، ساختمان خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکزعلمی - کاربردی خبر اردبیل مراجعه و یا با شماره 7723700 تماس حاصل نمایند.



تاريخ : 2 / 10 / 1392برچسب:, | 5:15 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

مراسم خطبه خوانی حضرت زینب (س)عصر دوشنبه همزمان با فرا رسیدن اربعین حسینی در حسینیه تاریخی زاغرم شهرستان تفرش برگزار شد.

 

 

در این آیین معنوی که به همت بسیج خواهران حوزه الزهرا (س) و با حضور جمعی از بانوان بسیجی عاشورایی برگزار شد، نحوه به اسارت گرفته شدن و همچنین خطبه حضرت زینب (س) در برابر یزید فاسد به صورت نمادین اجرا شد.

بانوان شرکت کننده این مراسم در سوگ مولا و سرورشهیدان عالم حضرت امام حسین (ع) و اسرای کربلا گریسته و عزاداری کردند.

برگزاری مسابقه از خطبه های حضرت زینب (س) از برنامه های جانبی این مراسم بود.



تاريخ : 13 / 9 / 1392برچسب:, | 11:24 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

جاده های هراز و کندوان در مازندران به علت بارش شدید برف و کولاک بسته است.

  

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز فرمانده پلیس راه مازندران در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری گفت:به علت بارش شدید برف و کولاک که از دیشب در استان آغاز شد جاده های هراز و کندوان مسدود شد.

سرهنگ محمد نژاد افزود:رانندگانی که قصد تردد از این جاده ها را دارند باید از محور سوادکوه به فیروزکوه استفاده کنند.

به گفته وی رانندگان در سفر از جاده های استان مازندران باید از زنجیر چرخ و وسایل ایمنی استفاده کنند و غذا و پوشاک گرم نیز به همراه داشته باشند.

فرمانده پلیس راه مازندران خاطر نشان کرد :تلاش برای باز کردن جاده های مسدود شده ادامه دارد.

سرهنگ محمد نژاد تصریح کرد:رانندگان برای سفر به مناطق کوهستانی در تماس با پلیس راه از وضعیت جاده ها مطلع شوند.



تاريخ : 14 / 8 / 1392برچسب:, | 4:16 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل ازگروه جامعه: روز یکشنبه اهواز بارانی شد.اما این بار به جای اینکه این باران هوا را لطیف کند و مردم را خوشحال، نفس ها را بند آورد و باعث شد بیش از 3 هزار نفر از مردم این شهر راهی بیمارستان شوند. بعد از گذشت دو روز مشخص شد آلاینده هایی که در هوا متراکم شده بودند با بارش باران به سطح زمین آمده و مردم را دچار مشکلات تنفسی کردند.
مقصر مضحك فاجعه اهواز شناسایی شد!

مدت کوتاهی پس از بارش باران در اهواز،یکباره 600 نفر با علایم تنگی نفس و اختلال تنفسی به یکی از بیمارستان های شهر مراجعه کردند. اما این پایان ماجرا نبود و ظرف 48 ساعت این آمار به 3100 نفر رسید. به گفته مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، 128 نفر از آنها در بخش‌های عمومی و سه کودک در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شدند در حالی که هوای شهر همچنان سنگین بود و مشکلات تنفسی ادامه داشت.

این وضعیت بحرانی باعث شد تا ﺳﺘﺎدﺑﺤﺮان ﺑﻪ رﯾﺎﺳﺖ اﺳﺘﺎﻧﺪار، و ﺑﺎ ﺣﻀﻮر ﻣﺴﺌﻮﻻن ﻣﺤﯿﻂ زﯾﺴﺖ، ھﻮاﺷﻨﺎﺳﯽ، ﺳﺘﺎد ﺣﻮادث ﻏﯿﺮ ﻣﺘﺮﻗﺒﻪ و دﺳﺖ اﻧﺪرﮐﺎران ﺣﻮزه ﺑﮫﺪاﺷﺖ و درﻣﺎن اﺳﺘﺎن ﺗﺸﮑﯿﻞ شود. بعد از گذشت دو روز بالاخره نتیجه تحقیقات مشخص شد تا مردم اهواز باخبر شوند چه اتفاقی برای هوا و باران شهرشان افتاده است. مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان اعلام کرد که سکون هوا و عدم جابه‌جایی جریان باد، موجب تجمع آلاینده‌های هوا شده و بارندگی آلاینده‌ها را به سطح زمین منتقل کرده و موجب ایجاد مشکلاتی برای شهروندان در روزهای گذشته در اهواز شده است.

احمدرضا لاهیجان‌زاده گفت: در آنالیزی که روز دوم بارندگی بر روی نمونه‌های آب باران انجام دادیم، سطح یکی از پارامترها بالا نشان داده شد، این پارامتر "نیترات" بوده است که بالا بودن میزان "نیترات"، احتمال باران اسیدی را قوت می‌دهد. اگر روز اول بارندگی بلافاصله پس از بارش باران، آب باران را آنالیز می‌کردیم، قطعا می‌توانستیم بهتر نتیجه بگیریم، ولی مجموعه هواشناسی، نمونه باران روز اول را نداشتند که در اختیار محیط زیست بگذارند.

بسیاری از مردم و مسئولان شهری ، کارخانجات آلاینده ای را که در فاصله نزدیکی با مناطق مسکونی شهرهای استان قرار گرفته‌اند، عامل آلودگی شدید هوا و بارش باران اسیدی می‌دانستند اما مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان می‌گوید: هر فعالیت نفتی ممکن است "نیترات" تولید کند. حتی آتش زدن مزارع هم می‌تواند تولید "نیترات" داشته باشد. "نیترات" یکی از عواملی است که اگر با رطوبت ترکیب شود تولید اسید نیتریک می‌کند، همچنین اگر "گاز SO2 " با باران یا رطوبت ترکیب شود، تولید اسید سولفوریک می‌کند که هر دو، آلاینده‌های هوا محسوب می‌شوند.

به گفته او شهرهای صنعتی آلایندگی بسیاری دارند اما در اهواز علاوه بر فعالیت‌های نفتی و صنعتی، ترافیک شهری باعث تشدید آلودگی هوا شده است.  بارش باران اسیدی و مشکلات تنفسی مردم این شهر در حالی رخ داد که چند رو روز پیش اهواز با توجه به تحلیل موسسه کوارتز از داده‌های سازمان بهداشت جهانی، به عنوان آلوده ترین شهر جهان معرفی شد.معصومه ابتکار، رییس سازمان حفاظت محیط زیست هم چند روز پیش اعلام کرد که کارگروه آلودگی هوا در چهار شهر البرز، اراک، اصفهان و اهواز تشمیل شده است و مردم اهواز منتظرند تا شاید این کارگروه ها بتوانند کمی مشکلات تنفسی مردم این شهر کمتر کنند و آنها بتوانند راحت نفس بکشند!



پایگاه خبری عقاب نیوز :

آیت الله آل هاشم:
قیام امام حسین (ع) امر به معروف و نهی از منکر بود/ با امر به معروف و نهی از منکر آبروی مسلمانان حفظ می شود
تبریز- خبرگزاری مهر: امام جمعه موقت تبریز گفت: قیام امام حسین (ع) امر به معروف و نهی از منکر بود و مسلمانان با امر به معروف و نهی از منکر آبروی یکدیگر را حفظ کنند.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل ازخبرنگار مهر، آیت الله محمدتقی آل‌هاشم در جمع نمازگران جمعه با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم گفت: در ماه محرم مسلمانان از آرمان های امام حسین (ع) درس بگیرند و با امر به معروف و نهی از منکر کردن برادران خود بتوانند شاهد جامعه ای سالم تر باشند.

وی افزود: آیت الله قاضی طباطبایی، خمینی آذربایجان نامیده می شد و ایشان در حوزه علمیه قم یکی از شاگردان برجسته امام خمینی (ره) بودند.

امام جمعه موقت تبریز اضافه کرد: آیت الله قاضی طباطبایی یک شخصیت روحانی و روحانی پرور داشتند و به این علت وی را خمینی آذربایجان می نامیدند.

آیت الله  آل هاشم با اشاره به شهادت حسین فهمیده شهید سیزده ساله در زمان جنگ تحمیلی گفت: در زمان جنگ تحمیلی حسین فهمیده با بستن نارنجک بر کمر خود زیر تانگ دشمن رفت و آنها را نابود کرد و به شهادت رسید.

وی ادامه داد: در روز سیزده آبان ماه سالجاری مردم هم صدا با یکدیگر از آرمان های انقلاب اسلامی دفاع خواهند کرد و در مقابل دشمانان خواهند ایستاد.

آیت الله آل هاشم روز سیزده آبان ماه را روز مبارزه با استکبار جهانی دانست و افزود: در روز سیزده آبان ماه در کشور حوادث مهمی رخ داده است و در این روز مردم زیادی از کشور برای دفاع از آرمان های امام خمینی (ره) به شهادت رسیدند.

وی تکریم بازنشستگان را برای نهادها، سازمان ها و ادارات ضروری دانست و ادامه داد: با توجه به اینکه بازنشستگان آیینه شاغلان هستند، باید در هر زمان توسط نهادهای مربوطه از مقام آنها تجلیل شود، چرا که در کار تجربه مهم تر از علم به شمار می رود.



پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

تبریز- نماینده ولی فقیه و رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: نباید شناسایی، ثبت و نشر خاطرات رزمندگان و بازنشستگان نیروهای مسلح که در دوران هشت سال دفاع مقدس شرکت داشتند فقط به قالب های کلیشه ای و سطحی محدود شود.

 

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل ازخبرنگار ایرنا، حجت الاسلام سید محمدعلی آل هاشم چهارشنبه شب در آیین تجلیل از رشادت ها و ایثارگری های پیشکسوتان هشت سال دوران دفاع مقدس و بازنشستگان سرافراز ارتش جمهوری اسلامی اظهار کرد: این افراد کسانی هستند که در دوران خود خدمات شایانی انجام دادند و یادآوری رشادت ها وایثارگری های آنان به لحاظ فرهنگی و آموزشی برای جامعه به ویژه نسل جوان ضروری است.

وی با بیان اینکه شناساندن ایثارگری و رشادت های این نسل و مسیری که در آن قدم گذاشتند ادای دین ما به این قشر عظیم و فداکار کشور به شمار می رود، افزود: باید فرهنگی که بازنشستگان و رزمندگان دوران دفاع مقدس در آن زندگی می کردند به نسل جوان شناسانده شود.

حجت الاسلام آل هاشم گفت: جامعه ای که بتواند آرمان شهدا، ایثارگران، جانبازان و رزمندگان را درک و ترویج کند بدون شک از دستاوردهای آن که همانا گسترش معنویت در جامعه، کاهش فساد و ناهنجاری و شکل گیری یک محیط انسانی و الهی برای زندگی است، بهره خواهد برد.

وی با بیان اینکه تجلیل از پیشکسوتان و بازنشستگان تجلیل از عشق، مردانگی و فداکاری است، گفت: این افراد اسطوره های تاریخ معاصر سرزمین شیرمردان ایران اسلامی هستند و حرکت در جهت معرفی و تجلیل از آنان حرکت در مسیر ترویج فرهنگ دفاع مقدس در بین جوانان است.

حجت الاسلام آل هاشم اظهار کرد: ارتش جمهوری اسلامی که نقش بی بدیل در سرنوشت کشور و پیروزی مقتدرانه سپاه اسلام در برابر لشکر کفر داشت، سرشار از مردان شجاع و پرآوازه ای است که هر یک قصه ای از توانمندی، ابتکار، حماسه، عشق و دلباختگی را در سینه دارند.

نماینده ولی فقیه در ارتش گفت: ارتش امروز دارای تجهیزات بومی و دفاعی قوی و نیروهای ارزشمند و پیرو خط ولایت است که با یک اشاره ولی امر خود تا پای جان در مقابل شیطنت های استکبار می ایستند و پاسخ کوبنده ای به دشمنان می دهند.

وی اطمینان داد: ارتش جمهوری اسلامی ایران در کنار سپاه پاسداران و بسیج فداکار مملو از اسطوره هایی است که سر از پا نمی شناسند و برای جانفشانی در راه اعتلای ایران اسلامی و حفظ و حراست از مرزهای کشور لحظه شماری می کنند.

حجت الاسلام آل هاشم اضافه کرد: دشمنان قسم خورده باید بدانند که ارتش با وحدت کامل در کنار دیگر نیروهای مسلح کشور یک لحظه از آرمان های امام خمینی(ره) فاصله نخواهد گرفت.

رییس عقیدتی سیاسی ارتش یادآوری کرد: دوران دفاع مقدس موجب افزایش عزت نفس، خودباوری، خود اتکایی و اعتماد به نفس ملی شد.



تاريخ : 21 / 7 / 1392برچسب:, | 1:32 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

مدیرکل امور عشایر آذربایجان‌شرقی گفت: سالانه 11 هزار تن گوشت قرمز، 24 هزار تن شیر و در کنار آن با توسعه صنایع‌دستی، سالانه 12 هزار و 500 مترمربع ورنی و همچنین 91 هزار مترمربع قالی تولید و روانه بازار مصرف می‌کنند.

خبرگزاری فارس: تولید 103 هزار متر مربع ورنی و قالی توسط عشایر آذربایجان‌شرقی

به گزارش  پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل ازخبرگزاری فارس از اهر، مهندس محمدحسین آل‌هاشم ظهر امروز در جلسه مشترک با فرماندار و مسئولان اهر اظهار کرد: تشکیل نخستین شورای عالی عشایر در بین شهرهای استان آذربایجان‌شرقی در اهر را فرصتی مناسب برای رسیدگی به مسائل و مشکلات عشایر عنوان کرد.

وی با بیان اینکه برای نخستین بار در سطح استان تشکیل این شورا در شهرستان اهر محقق شده است، اظهار کرد: این شورا در آینده نزدیک در مرکز استان و شهرستان‌هایی که جامعه عشایری در آنها فعال است تشکیل خواهد شد.

آل‌هاشم افزود: انسجام در ارائه خدمات مطلوب از سوی نهادهای مربوطه در زمینه‌های مختلف از جمله بهداشت، راه، آموزشی، فرهنگی و غیره از اهداف تشکیل این شورا است.

وی افزود: با وجود مشکلات، عشایر در تولید محصولات دامی و صنایع دستی نیز نقش مؤثری دارند که توجه ویژه مسئولان را می‌طلبد.

مدیرکل امور عشایر آذربایجان‌شرقی گفت: در کنار دامداری برای حفظ معیشت پایدار و بهبود زندگی عشایر، پرورش ماهی و زنبورداری نیز توسط عشایر انجام می‌شود.

آل‌هاشم گفت: دو درصد جمعیت استان را جامعه عشایری تشکیل می‌دهند که با تلاش مضاعف خود ضمن اشتغال به دامداری بیش از 20 درصد مواد پروتئینی استان را تأمین می‌کنند.

وی با تأکید بر نقش مؤثر عشایر آذربایجان‌شرقی در امر دامپروری و صنایع‌دستی گفت: عشایر استان در شهرستان‌های اهر، خداآفرین، کلیبر، چاراویماق، هریس، میانه و سراب به امر دامداری اشتغال دارند که سالانه 11 هزار تن گوشت قرمز، 24 هزار تن شیر و در کنار آن با توسعه صنایع‌دستی، سالانه 12 هزار و 500 مترمربع ورنی و همچنین 91 هزار مترمربع قالی تولید و روانه بازار مصرف می‌کنند.



تاريخ : 12 / 6 / 1392برچسب:, | 7:30 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از واحدمرکزی خبر گرگان

با گذشت اولیای دم ، جوان گلستانی از چوبه دار رهایی یافت.
مدیر کل زندان های گلستان امروز گفت : این زندانی 26 ساله 5 سال پیش در یک درگیری دوستش را به قتل رسانده بود که قبل از قصاص از اجرای حکم نجات و فرصت زندگی بیشتر یافت.
آقای امینی افزود : پس از این کار خداپسندانه گروهی از مسئولان ندامتگاه گرگان و خانواده نجات یافته با حضور در منزل مقتول از پدر و مادر او قدردانی کردند.
وی گفت: این سومین نفری است که از ابتدای سال تا کنون با بخشش خانواده ها از قصاص نجات پیدا می کند.



تاريخ : 4 / 6 / 1392برچسب:, | 7:14 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

سایت اینترنتی روحانی سنج به آدرس http://rouhanimeter.com/ امروز فیلتر شد.

 

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از ایسنا، این سایت که ظاهرا توسط ایرانیان خارج از کشور راه‌اندازی شده درصدد بررسی تحقق شعارهای روحانی در صدروز اول کاری‌اش است، فیلتر شده است.

پارسینه درباره این سایت که به «روحانی‌سنج» معروف شده است نوشت: همزمان با آغاز روزهای کاری دولت تدبیر و امید، موسسه «گفتگوی جهانی» کانادا با همکاری «دانشکده امور جهانی دانشگاه تورنتو» و وزارت خارجه کانادا بخشی از سایت خود را برای بررسی عملکرد حجت الاسلام روحانی در 100 روز اول کاری وی اختصاص داد.

 

در قسمت توضیحات این بخش از سایت که با عنوان «گفتگوی جهانی برای آینده ایران» به دو زبان فارسی و انگلیسی راه اندازی شده، آمده است: «ما برآنیم تا در طول 100 روز نخست ریاست جمهوری حسن روحانی و پس از آن٬ بر نحوه اجرای وعده‌های وی نظارت و کیفیت پیگیری و تحقق آن‌ها را بازتاب دهیم.»



ادامه مطلب

پایگاه خبری عقاب نیوز :

این آرایشگر مردانه در اقدامی غیر اخلاقی با تبلیغاتی که از سوی چند خانوم که به احتمال زیاد از وابستگان خودش می باشند و ادعا می کنند از مشتریانش بوده اند؛ به جذب مشتری برای این فرد خاطی می پردازند.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از شبکه اطلاع رسانی دانا ، در ایامی که دشمن با تهاجمات فراوان دین و اعتقادات مسلمانان جهان، مخصوصا شیعیان را مورد یورش قرار داده است، افراد سودجوی داخلی که ارزشی برای مبانی دینی ما قائل نیستند نیز هیزمی برای این آتش شده اند.
 
در این بین اطلاعاتی از سوی منابع موثقی به دست خبرنگار صبح قزوین رسید که گویای این مطلب بود، آقای آرایشگری که در شهر محمدیه شهرستان البرز که در کار آرایشگری خبره می باشد اقدام به پذیرش بانوان شهر محمدیه کرده است.
 
این آرایشگر مردانه در اقدامی غیر اخلاقی با تبلیغاتی که از سوی چند خانوم که به احتمال زیاد از وابستگان خودش می باشند و ادعا می کنند از مشتریانش بوده اند؛ به جذب مشتری برای این فرد خاطی می پردازند.
 
البته این اقدام خیلی هم ملموس نبوده و افراد برای شناسائی مشتریان خود به صورت درگوشی و جذب مشتری حتی در مدارس دخترانه شهر محمدیه روی آورده اند.
 
در این بین آن چه نیاز به تذکر دارد توجه بیش از حد و نظارت دستگاه های مربوطه می باشد. مخصوصا نیروی انتظامی و وزارت اطلاعات که باید با راهکارهای مناسب جلوی این مباحث که با اعتقادات مردم سر و کار دارد، را بگیرند.
 
البته در شهر قزوین هم این مباحث وجود دارد. شغل هایی چون خیاطی که مردان خیاط برای بانوان لباس اندازه می گیرند و لباس های مجلسی می دوزند.
 
این بی اخلاقی ها اگر راهکاری برای منع اش ایجاد نشود کل جامعه را درگیر مسائلی خواهد کرد که راه را برای زیر سوال رفتن مبانی دینی دیگری باز خواهد کرد.



تاريخ : 1 / 5 / 1392برچسب:زن,114ساله,کارت ملی,عقاب نیوز, | 10:17 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

رييس ثبت احوال شهرستان دشتستان استان بوشهر گفت: پيرزن ۱۱۲ ساله ساكن بخش مركزي اين شهرستان روز سه شنبه درآييني با حضور مسوولان محلي درمحل سكونت خود كارت ملي دريافت كرد.
پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از گروه وبگردي باشگاه خبرنگاران ؛ مرتضي ايزدي در اين آيين افزود: خديجه جابري اهل روستاي بنه جابري متولد سال ۱۲۸۰ است و هنوز خادمي و كليد داري حسينيه علي اصغر (ع) اين روستا را به عهده دارد.

معاون سياسي و اجتماعي فرماندار دشتستان در اين آيين گفت: اين پيرزن كه هنوز روزه مي گيرد و نماز خود را ايستاده ادا مي كند عمر خود را به عشق اهل بيت و خدمت به علي اصغر امام حسين(ع) سپري كرده است.

ابراهيم مهتدي اضافه كرد: اين بانو در حيات خود صاحب دو فرزند پسر و دو فرزند دختر و ۹۲ نوه، نتيجه و نبيره شده كه بزرگ ترين فرزند وي، غلامحسين، حدود ۱۰سال پيش در سن ۶۸ سالگي و يكي از دو دختر او نيز سال ها پيش درگذشته اند.



وي بيان كرد: اين زن سالمند به گفته خود از ابتداي سن تكليف شرعي تاكنون نماز و روزه خود را ترك نكرده و هنوز نيز با كهولت سن و در اين گرماي زياد روزه مي گيرد و به عشق امام حسين و فرزندانش در اداره امور حسينيه روستا كه ۱۶۰سال قدمت دارد به نوه هايش كمك مي كند.

مهتدي ادامه داد: خانم جابري كه به همراه همسر مرحومش ايام جواني خود را صرف خدمت به اين حسينيه و برگزاري مراسم مذهبي آن سپري كرده اند باغي دارد كه در كنار اين حسينيه واقع است و همه آن را وقف اين مكان مقدس كرده است.

وي اظهاركرد: اين بانوي مومنه دشتستاني ۱۰ اصله نخل اين باغ را كه مهريه اش بود نيز وقف حضرت فاطمه زهرا (س) كرده است.

مهتدي گفت: اين زن سالخورده با همه ناتواني و اين كه تنها يكي از چشمانش اندكي مي بيند و سطح شنوايي اش نيز بسيار پايين آمده اما همه حواسش به رتق و فتق امور حسينيه است و با عشق و دلدادگي خاصي در بيان خاطرات خود از دوره خدمت به اهل بيت (ع) را بيان مي كند.

روستاي بنه جابري،در۱۵ كيلومتري جاده برازجان مركزشهرستان دشتستان استان بوشهر واقع شده است.



تاريخ : 21 / 4 / 1392برچسب:, | 8:56 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

مدیر عامل شهر جدید پردیس از منتفی شدن ثبت‌نام جدید مسکن مهر در این شهر خبرداد و گفت: طبق نظر وزیر راه و شهرسازی برای سایت‌های جدید اطراف شهر پردیس ثبت‌نام خواهد شد.

سید مهدی هدایت در گفت وگو با فارس افزود: به دلیل تکمیل شدن ظرفیت شهر جدید پردیس بحث ثبت‌نام در شهر جدید پردیس به طور کلی منتفی شده است و به نظر هم نمی‌رسد تا پایان سال جاری این ثبت‌نام انجام شود.

وی ادامه داد: وزیر راه و شهرسازی در بازدید روز جمعه از شهر پردیس اشاره‌ای به این موضوع داشتند که سایت‌های جدیدی در اطرف شهر جدید پردیس معرفی خواهد شد که برای آن سایت‌ها ثبت‌نام صورت خواهد گرفت.

وی اضافه کرد: ظرفیت جدید شهر پردیس برای ثبت‌نام حدود 75 هزار متقاضی بود که تمام آن ثبت‌نام شده و به اتمام رسید.

*متقاضیانی که آورده آنها صفر بود حذف شدند

هدایت در پاسخ به این سوال که قرار بود یک سری از متقاضیان که آورده خود را تکمیل نکرده‌اند حذف شوند آیا این کار صورت گرفت یا خیر اظهار داشت: یک سری از متقاضیانی که آورده آنها صفر بود حذف شدند و به جای آنها از تعدادی که قبلا در سامانه ثبت نام کرده‌ بودیم بر اساس اولویت جایگزین کردیم.

وی افزود: حدود 16 هزار نفر از متقاضیان که آورده آنها صفر بود حذف شدند و به همین میزان هم جایگزین جدید صورت گرفت.

 



تاريخ : 19 / 4 / 1392برچسب:ساعت,کار,بانکها,ماه,رمضان,عقاب نیوز, | 7:45 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

 

بانک مرکزی ساعت کار بانک ها در ماه مبارک رمضان را از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۴:۳۰ اعلام کرد.

 

به گزارش مشرق به نقل از تسنیم، بانک مرکزی طی بخشنامه ای به مدیران عامل بانک های دولتی ابلاغ کرد: به موجب تصمیم هیات محترم دولت جهت بهره مندی‌ مطلوب کارکنان از فضایل و معنویات ماه مبارک رمضان و به وجود آمدن فرصت مناسب برای خودسازی و بهره‌مندی از برکات فراوان این ماه شریف و نورانی ،نسبت به تغییر ساعات کاری ادارات وبانک ها اقدام نمایند.

بر همین اساس،ساعات کاری بانک های دولتی در طول ماه مبارک رمضان به شرح زیر اعلام می‌گردد:

1- ادارات و واحد های ستادی بانک ها در کلیه استان ها به استثنای تهران، فعالیت اداری را صبح‌ها با یک ساعت تاخیر شروع و بعد از ظهر نیز یک و نیم ساعت زودتر خاتمه دهند.

2- ادارات و واحد های ستادی بانک های دولتی دراستان تهران ،فعالیت اداری خود را ساعت 9 صبح شروع و ساعت 14:30خاتمه دهند.

3- کلیه شعب و واحد های اجرایی بانک‌های دولتی در تهران و سایر استان ها ،نیم ساعت زودتر از ادارات و واحد های ستادی شروع به کار نمایند.

4- ساعات کار کلیه شعب و واحد های تابعه بانک های دولتی در روز های نوزدهم (19) و بیست و سوم (23) ماه مبارک رمضان با یک ساعت تاخیر نسبت به سایرروزهای ماه مبارک رمضان آغاز خواهد شد.

5-لازم است هر گونه فعالیت فوق برنامه قبل یا بعد از پایان ساعت کار انجام گیرد.

6- برنامه ریزی ایاب و ذهاب کارکنان به گونه ای تنظیم گردد که راس ساعت مقرر در محل کار حضور داشته باشند و در پایان ساعت معین محل کار خود را ترک نمایند.

 

 



پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

رئیس پلیس فتای استان آذربایجان غربی از دستگیری عامل تهدید و اخاذی اینترنتی از دختر جوان خبر داد و گفت: متهم با سوءاستفاده از اعتماد شاکیه عکس های وی را دریافت و قصد انتشار انها را در اینترنت داشت.

به گزارش خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران، سرهنگ کوره بلاغی افزود : پیرو شکایت فردی مبنی بر اخاذی اینترنتی ، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.  
وی در تشریح این خبر گفت: چندی پیش دختری جوان به این یگان مراجعه و مدعی شد با شخصی در یکی از سایت های همسریابی آشنا شدم و طی یک قرار ملاقات فرد مورد نظر با جلب اعتماد من عکس های خصوصیم را از طریق بلوتوث به گوشی همراهش منتقل کرد و پس از مدتی با تهدید به اینکه عکس هایم را در اینترنت منتشر خواهد کرد اقدام به درخواست های نامشروع و دریافت وجه نقد از من کرده است.  
رییس پلیس فتا آذربایجان غربی افزود: در ادامه کارشناسان این پلیس با انجام تحقیقات فنی و تخصصی موفق به شناسایی متهم شده و نهایتاً وی را دستگیر کردند، متهم پس از رویت ادله موجود و اظهارات شاکیه به جرم خود اعتراف کرد.  
وی یادآور شد: یکی از جدی‌ترین خطراتی که کاربران اینترنت را تهدید می‌کند اعتماد به افراد ناشناس در این فضاست، اما علی‌رغم حجم وسیع اطلاع‌رسانی و هشدارهایی که از طرف پلیس فتا به کاربران داده می‌شود باز هم افرادی این هشدارها را نادیده گرفته و در دام افراد سودجو گرفتار می‌شوند.  
این مقام انتظامی هشدار داد که افراد سعی کنند عکس و فیلم‌های خصوصی خود را روی حافظه موبایل و غیره نگهداری نکنند و اگر تلفن همراه آنها عیب فنی پیدا کرد حتما رم آن را جدا کرده و به تعمیرگاه مجاز و قابل اعتماد برای تعمیر مراجعه کنند و به هیچ عنوان این اطلاعات را در اختیار دیگران قرار ندهید.



تاريخ : 11 / 3 / 1392برچسب:urhf kd,c,عقاب نیوز, | 10:48 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

فرمانده انتظامی ویژه کیش از دستگیری خواننده یکی از رستوران‌های معروف این جزیره به اتهام اغفال و تعرض به یکی از گردشگران خبرداد.

 

به گزارش سرویس «حوادث» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سرهنگ حسین دهکی در تشریح جزئیات این خبر گفت: در پی مراجعه یکی از مسافران و گردشگران جزیره کیش به مقرانتظامی و اعلام شکایت از یکی از خوانندگان برنامه‌های موسیقی زنده رستورانی مبنی بر این که توسط وی مورد اغفال و تعرض قرار گرفته، بررسی موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.

 

وی با بیان اینکه ماموران با تشکیل اکیپی از عوامل آگاهی متهم را شناسایی و دستگیر کردند، گفت: متهم دستگیرشده پس از تشکیل پرونده، تحویل مقامات قضایی شد و پرونده وی به همراه وسایل و مدارک موجود به دادگاه کیفری استان هرمزگان ارسال شد.

 

دهکی به برخی از افراد که با سوءاستفاده از موقعیت و جایگاه خود در سطح جزیره کیش قصد اعمال خلاف شئونات اسلامی دارند، هشدارداد: پلیس جزیره کیش به هیچ عنوان اعمال خلاف منافی اخلاق و عفت عمومی را برنمی‌تابد و با تمام توان در مقابل این افراد ایستاده و در چارچوب قانون و بدون اغماض برخورد خواهد کرد.

 

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام پلبس کیش، فرمانده انتظامی ویژه کیش به کلیه دارندگان تورها و رستوران‌های تفریحی همراه با موسیقی زنده هشدار داد که عملکردشان به صورت شبانه‌روزی زیر نظر و رصد پلیس قرار داشته و تمام حوادث و حواشی مراسمات آنها در پرونده صاحبان این مراکز ضبط و به موقع، برخورد می‌شود.

 

به گفته فرمانده انتظامی ویژه کیش پلیس به محض دریافت اخبار مردمی در خصوص گروه ها و افراد سودجو و متهم پس از محرزشدن تخلف، علاوه بر لغو مجوز فعالیت آن مراکز از طریق مقام‌قضایی نسبت به طرد این افراد از جزیره اقدام و در سوابق کیفری آنان لحاظ نیز خواهد کرد.

 

دهکی امنیت و آرامش شهروندان جزیره کیش را خط قرمز پلیس دانست و افزود: نارضایتی عده‌ای معدود از تشدید برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی، اعم از امنیت اخلاقی و جرائم راهنمایی و رانندگی خللی در عزم و اراده پلیس ایجاد نخواهد کرد.



تاريخ : 6 / 2 / 1392برچسب:, | 2:50 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

دانشجویان شورای هماهنگی حزب الله آذربایجان‌شرقی در آستانه سفر استانی رئیس‌جمهور به استان در بیانیه‌ای خواستار خودداری احمدی‌نژاد از آوردن رحیم مشایی به تبریز شدند.

خبرگزاری فارس: آقای رئیس‌جمهور مشایی را به تبریز نیاورید

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، مجمع دانشجویان شورای هماهنگی حزب الله استان آذربایجان‌شرقی امروز در آستانه سفر احمدی‌نژاد به استان آذربایجان‌شرقی بیانیه‌ای صادر کرد که نسخه‌ای از آن در اختیار دفتر سرپرستی آذربایجان شرقی قرار گرفت.

در این بیانیه آمده است: اینک در این برهه حساس انقلاب اسلامی، که امام خامنه‌ای همه امت خود را برای ایجاد حماسه سیاسی و اقتصادی مکلف کرده است، برخود تکلیف می‌دانیم از عموم مردم دعوت کنیم تا خود را برای حماسه‌ای تاریخی آماده کنند و مانند همیشه با حضور خود در پای صندوق‌های رای ، پاسخ دندان شکنی به دشمنان انقلاب بدهند.

این بیانیه می‌افزاید: در این مقطع  که شاهد حضور رئیس محترم جمهوری آقای دکتر احمدی نژاد در شهر غیرت و شهر حماسه آفرین تبریز هستیم برخود وظیفه می‌دانیم تشریف فرمایی ایشان را خیر مقدم و از زحمات خالصانه ایشان طی هشت سال گذشته تقدیر و تشکر به جای آوریم.

مجمع دانشجویان شورای هماهنگی حزب الله آذربایجان‌شرقی خاطرنشان شده است: اما از سویی در سفرهای استانی اخیر ایشان حاشیه‌هایی بوجود آمده است که مطلوب و مورد پسند مردم شهید پرور و حزب اللهی نیست، خصوصا حضور آقای مشایی در کنار ایشان در برخی از تجمعات مردمی رنگ و بوی تبلیغات انتخاباتی به خود گرفته و خیلی‌ها را به این خیال می‌اندازد آقای احمدی‌نژاد، که سال‌ها داعیه‌دار دفاع از بیت‌المال بوده است اینک خود، سفرهای هزینه‌دار از بیت‌المال را برای فرد خاصی مصادره می‌کند.

در ادامه این بیانیه آمده است: جناب آقای رئیس جمهور، ما جمعی از دانشجویان حزب الله استان آذربایجان‌شرقی بدون توجه به جوهای رسانه‌ای و ادعاهای طرفین طبق منطق عاقلانه و دانشجویی خود این کار شما را به صلاح مردم  و کشور نمی‌دانیم از این رو انتظار می‌رود تا از همراه آوردن آقای مشایی در سفرتان به تبریز خودداری کنید  که در صورت حضور ایشان متاسفانه شاهد حضور کم رنگ جوانان حزب اللهی خواهیم بود و این خلاف میل باطنی دانشجویانی است که از سال 84 همراه و همگام با دولت نهم و دهم  خود را در کنار شما می‌بینند.

امید است تا خداوند متعال شما و ما را در یاری امام خامنه ای نصرت فرماید تا در این مسیر ولایت پذیری  بتوانیم خود را برای ظهور حضرت صاحب الزمان (عج) آماده کنیم.



تاريخ : 6 / 2 / 1392برچسب:, | 11:15 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

حاج‌محمود کریمی از مداحان مشهور اهل بیت علیهم‌السلام که به شهر کرمانشاه سفر کرده است، در حین مداحی دچار ضعف شده و به بیمارستان انتقال یافت.

 به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا، کریمی شب گذشته قرار بود در مسجد الغدیر کرمانشاه به مداحی بپردازد اما بعد از این که چند دقیقه از مجلس او گذشت گویا به علت ضعف شدید از حال رفته و دعوت کنندگان ناچار شدند وی را به بیمارستان منتقل کنند.
 
بنا بر شنیده‌ها بحمدالله حال عمومی وی خوب است اما شب گذشته را در اورژانس سپری کرده است.
 
حاج‌محمود کریمی یکی از  مشهورترین مداحان اهل بیت(ع) است که پدرش نیز مداح بود و در سال ۱۳۶۱ در عملیات فتح‌المبین در دشت عباس مفقودالاثر شد. ابوالفضل کریمی، برادر وی نیز در عملیات کربلای ۵ در منطقه شلمچه به درجه رفیع شهادت نائل آمده است.



تاريخ : 20 / 1 / 1392برچسب:, | 9:39 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

فاز نخست اسکله بندر آستارا توسط معاون اول رئیس جمهور افتتاح شد.

خبرگزاری فارس: فاز نخست بندر آستارا افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از آستارا، محمدرضا رحیمی که صبح امروز به منظور افتتاح چهار پروژه بزرگ گیلان وارد فرودگاه سردار جنگل رشت شده بود، لحظاتی قبل با یک فروند بالگرد وارد محوطه بندر این شهرستان مرزی شد و در بدو ورود از طرف مسئولان ارشد محلی مورد استقبال قرار گرفت.

بندر آستارا نخستین بندر بخش خصوصی شمال کشور است که با ظرفیت نهایی سالانه 3 میلیون و 500 هزار تن تخلیه و بارگیری کالا طراحی شده که یک‌میلیون و 500 هزار تن آن با یک اسکله اختصاصی مربوط به تخلیه و بارگیری سوخت و مواد نفتی است و 2 میلیون تن دیگر نیز به تخلیه و بارگیری دیگر کالا اختصاص می‌یابد.

بندر آستارا با سابقه طولانی که قدمت آن به بیش از 140 سال می‌رسد یکی از نقاط مبادلات تجاری کشور بوده که به لحاظ اقتصادی، جغرافیایی، سیاسی و فرهنگی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

طبق مصوبه دولت در سال 85 مقرر شد بندر متروکه آستارا به بندر باری و مسافری تبدیل شود که این امر در حال تحقق یافتن است.

هم‌مرز بودن ایران و جمهوری آذربایجان در آستارا شرایط بسیار مناسب و مساعدی را برای تجارت خارجی دو کشور و دیگر کشورهای همجوار را فراهم کرده است.

نزدیکی بندر آستارا به بندر باکو، بندر آستراخان، ماخاچ‌کالا و اولیا از ویژگی‌های ممتاز بندر آستارا است.

بندر آستارا به دلیل نزدیکی به کشورهای ارمنستان، ترکیه و عراق در بخش ترانزیت مواد نفتی، غلات و کالای عمومی نقش مهمی دارد.

همچنین با حضور رحیمی محموله 700 تنی سیمان با کشتی نیلوفر آبی به مقصد جمهوری آذربایجان صادر می‌شود.

انجام عملیات تخلیه کانتینر محموله فولاد از مبدأ قزاقستان در اسکله آستارا از دیگر برنامه‌های حاشیه سفر رحیمی به این شهرستان مرزی است.

آستارا در 173 کیلومتری شمال غربی رشت و 350 کیلومتری جنوب باکو قرار دارد و تنها مرز زمینی گیلان با جمهوری آذربایجان است.

به گزارش فارس، امروز با حضور رحیمی علاوه بر اسکله آستارا، همزمان 10 هزار واحد مسکن مهر، بیمارستان خصوصی بین‌المللی قائم (عج) و دانشکده داروسازی با اعتباری بالغ بر 5 هزار و 30 میلیارد و اشتغالزایی 838 نفر افتتاح می‌شود.



تاريخ : 15 / 1 / 1392برچسب:, | 1:2 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

عرش نیوز :

     

جام

 روزنامه جمهوری اسلامی امروز چهارشنبه 14/1/91 نوشت: از بعضی شهرهای شمال خبر می‌رسد در ایام تعطیلات نوروز، بی‌بندوباری توسط خانواده‌های مرفهی که به این مناطق سفر کرده بودند، به اوج رسید. عدم رعایت حجاب، خرید و فروش علنی مشروبات الکلی و رقص و میگساری از جمله این اقدامات خلاف شرع و قانون بوده است.

درحالی که بسیاری از مردم به ویژه اهالی متدین شمال از این وضعیت ابراز نگرانی می‌کردند، متأسفانه دستگاه‌های مربوطه در برابر این تخلفات بی‌تفاوت بودند!



صفحه قبل 1 2 3 صفحه بعد