پایگاه خبری عقاب نیوز :

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران حملات تروریستی در بیروت را توطئه ی دشمنان اسلام برای جلوگیری از فرهنگ اسلام در منطقه خاورمیانه عنوان کرد.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل  از خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل ؛حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم در دیدار با فرماندهان تیپ 40 مستقل پیاده استان اردبیل ضمن محکوم کردن حملات تروریستی در لبنان گفت:این حملات ضعف و ناکار آمدی دشمنان اسلام را نشان می دهد.

وی با اشاره به تلاش دشمنان برای ترویج فرهنگ اسلام هراسی در منطقه خاورمیانه خواستار هوشیاری کشورهای اسلامی شد.

وی خواستار برخورد شدید مجامع بین المللی با این گونه حملات تروریستی شدند.



پایگاه خبری عقاب نیوز :

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: رویکرد دشمنان جمهوری اسلامی امروز از برخورد سخت، به حوزه جنگ نرم تغییر پیدا کرده است؛ چراکه آنها در مواجهه با جمهوری اسلامی درجنگ سخت به نتیجه‌ای نرسیده‌اند.

 

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل ازخبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم در مراسم افتتاح حسینیه منازل سازمانی شهید خوشروی گروه مخابرات ارتش با اشاره به اهمیت مسجد در فرهنگ اسلامی، اظهار کرد: دشمنان ما به این نتیجه رسیده‌اند که برخورد سخت با نظام جمهوری اسلامی پر هزینه است؛ بنابراین تلاش می‌کنند از طریق تهاجم فرهنگی، خانواده‌ها بویژه قشر جوان را تحث تأثیر خود قرار دهند.

وی ادامه داد: گسترش روز افزون شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان و سرمایه‌گذاری در این جهت، نشان‌دهنده همان رویکردی است که رهبر معظم انقلاب به درستی از آن تحت عنوان «شبیخون فرهنگی» یاد کردند.

آل‌هاشم با اشاره به اقداماتی نظیر اختلاف شیعان و اهل سنت، تفرقه در بین اقوام ایرانی، ترویج مدگرایی در میان جوانان، گسترش اعتیاد به مواد مخدر در میان جوانان، تصریح کرد: گسترش کشت مواد مخدر در کشور افغانستان و ترانزیت آن به ایران از سوی باندهای مافیایی نشان دهنده عمق اهدافی است که تلاش می‌کنند جوانان را از خانواده‌ها جدا کنند و آنان را به افرادی بدون همیت میهنی تبدیل سازند.

نماینده ولی فقیه در ارتش، تنها راه مقابله با شبیخون فرهنگی را گسترش امور فرهنگی در جامعه دانست و تاکید کرد: در امور فرهنگی، شناخت اقتضائات زمانی و توجه به نیاز مخاطب، دو اصل برای ثمردهی یک حرکت است و می‌تواند تأثیری عمیق، پایدار و مؤثر بر روی مخاطبان آن داشته باشد.

وی در پایان با اشاره به برکات ایام محرم، اظهار کرد: گریه کردن برای امام حسین(ره)، گریاندن برای اباعبدالله و حتی تباکی در تعابیر دینی ما مورد تاکید قرار گرفته و برای آن ثواب ذکر شده است که این همه جایگاه محرم در فرهنگ شیعی را نشان می‌دهد.

اخبارمرتبط : ایسنا - ایرنا



تاريخ : 30 / 8 / 1392برچسب:, | 11:42 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

فرمانده انتظامی تربت‌‌جام گفت: با رضایت اولیای دم قاتل پس از 10 سال تحمل حبس با تلاش مسئولان قضایی و انتظامی از اعدام نجات یافت.
 
به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز مهدی مختاری در گفت‌وگو با فارس از تربت‌‌جام اظهار داشت: این زندانی به جرم قتل عمد از سال 82 تاکنون در زندان بوده و قرار بود به دار مجازات آویخته شود.
 
مختاری افزود: قبل از انجام مراسم جلسه‌ای با حضور مسئولان قضایی و انتظامی و اولیای دم و جمعی از نیکوکاران در محل زندان برگزار شد.
 
به گفته فرمانده انتظامی تربت‌‌جام، خانواده مقتول پس از 10 سال از اعدام قاتل صرف نظر کردند و متهم از طناب دار و قصاص رهایی یافت.



تاريخ : 29 / 8 / 1392برچسب:, | 10:23 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

از چهره های معتبر علمی ایران که نام و آوازه ای در جهان دارند، زیاد شنیده ایم. از پروفسور سمیعی تا ایرانیانی که گوگل و ناسا را اداره می کنند. اما این بار یکی از این چهره ها امروز به ایران آمده تا صدمین سالگرد تولدش را جشن بگیرد. فضل‌الله رضا یکی از پایه‌گذاران نظریه اطلاعات و مخابرات در جهان و از مهندسان به نام برق در جهان.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل ازمجله مهر:فضل الله رضا بامداد امروز وارد ایران شد تا عصر روز چهارشنبه 29 آبان ماه و به مناسبت صدمین سال تولدش،کانون مهندسین فارغ التحصیل دانشکده فنی دانشگاه تهران در تالار شهید چمران از مقام علمی و فرهنگی او تقدیر کنند. 

پروفسور رضا دانش آموخته دوره اول دانشکده فنی بود که پس از فارغ التحصیلی از این دانشگاه به یکی از چهره های برتر مهندسی برق جهان تبدیل شد. 

او فرزند «شیخ اسدالله رضا» (روحانی و مالک) و از نبیره های امیر «هدایت‌الله‌خان فومنی» است که در سال1293 خورشیدی در رشت به دنیا آمد، تحصیلات ابتدایی اش را در همین شهر به پایان برد و بعد از گرفتن دیپلم در تهرانو در سال1317، لیسانس مهندسی برق از دانشگاه تهران گرفت. 

پروفسور رضا که در همان زمان تحصیل در علوم ریاضی تحقیق می کرد،  اولین کتاب علمی خود را در سالهای 1319 تا 1320 با عنوان دوره هندسه علمی و عملی نوشت و بعد از گذراندن دوران سربازی، راهی امریکا شد.

سفری سخت که باعث شد او دیر به نیویورک و دانشگاه برسد. پروفسور رضا می گوید:«وقتی به نیویورک رسیدم گفتند که یک ماه از شروع سال تحصیلی گذشته شما هم خارجی هستید، مدرک و اسمی هم از شما اینجا نیست، و باید تا ترم آینده یا سال آینده صبر کنید. من هم پس از صحبت با معاون دانشگاه، به ملاقات رئیس دانشگاه مهندسی رفتم. او گفت ما نمی توانیم شما را بپذیریم. به هر حال با دستور معاون دانشگاه که وضعیت مرا ممتاز تشخیص داده بود، چند نفر از استادان نشستند و سوالاتی کردند که روی کاغذ نوشتند و به من دادند. من هم جواب ها را نوشتم و به آنها دادم. بلافاصله قبولم کردند. هیچ از دیپلم و مدرک دانشگاهی من –در دانشگاه تهران- نپرسیدند و به اصطلاح، نفوذِ کلام من کافی بود تا مرا بپذیرند. من با مفاهیم علمی (ریاضی و فیریک) آشنا بودم و به این دلیل کم کم جای خودم را پیدا کردم و همزمان در دو دانشگاه «کلمبیا» و «پلی تکنیک نیویورک» مشغول تحصیل شدم.»

در کشور جدید هم همان رشته را ادامه داد تا اینکه در سال 1324 مدرک کارشناسی ارشد در رشته مهندسی برق از دانشگاه کلمبیا  و در سال 1328 مدرک دکترا در رشته مهندسی برق از دانشگاه پلی تکنیک نیویورک گرفت.

او در دوره های مختلف عضو گروه مهندسی برق دانشکده مهندسی برق دانشگاه ام ای تی در بوستون دانشگاه سراکیوز ،استاد مهمان در دانشگاه پلی تکنیک زوریخ سوییس، استاد مهمان دانشگاه فناوری سلطنتی دانشگاه کپنهاگ دانمارک، استاد مهمان دانشگاه کلرادو در بلدر امریکا و دانشگاه پاریس فرانسه بود. رییس افتخاری کنفرانس مهندسی برق ایران . استاد افتخاری دانشگاه تربیت مدرس، رییس انجمن علمی ایرانیان در آمریکای شمالی ، رییس گسترش زبان و ادب فارسی و مشاور و همکار فعال مؤسسات علمی و ادبی، از دیگر فعالیت هایی است که در کارنامه کاری پروفسور رضا ثبت شده است. 

او که یکی از پایه‌گذاران نظریه اطلاعات و مخابرات در جهان است و تحقیقات گسترده‌ای در این زمینه انجام داده و با این تحقیقات، چهار کتاب درسی به زبان انگلیسی و یازده کتاب به زبان فارسی تالیف کرده که به اکثر زبانهای زنده دنیا هم ترجمه شده است .

پروفسور رضا در ایران هم سمت های زیادی داشته است. او از سال 46 تا 48 ریاست دانشگاه صنعتی شریف و دانشگاه تهران را برعهده داشت و  از سال 48 تا 53 هم سفیر ایران در یونسکو بود. او که حالا در کانادا زندگی می کند، از سال 53 تا 57 هم سفیر ایران در این کشور بود و در دانشگاه های کاندا هم تدریس کرد. 

پروفسور رضا پس از این راه طولانی و در آستانه صد سالگی به ایران سفر کرده است و قرار است به شهرهای رشت، مشهد و اصفهان هم سفر کند و در دفتری که در دانشکده فنی دانشگاه تهران به او اختصاص داده شده، پاسخگوی سوالات دانشجویان و استادان این رشته باشد.



تاريخ : 30 / 8 / 1392برچسب:, | 12:49 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

این سامانه شامل سامانه پیامکی، سیستم تلفن گویا و سایت است که خدماتی چون فراید اعزام به خدمت، رسیدگی به معافیت‌ها، نحوه خروج از کشور و معافیت‌های خارج از کشور، وضعیت مشمولان و وضعیت تعویض کارت پایان خدمت را ارائه می‌کند.

سامانه خدمات الکترونیک سازمان وظیفه عمومی با حضور فرمانده نیروی انتظامی افتتاح شد.
 
به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از ایلنا، سامانه خدمات الکترونیک سازمان وظیفه عمومی صبح امروز با حضور سردار اسماعیل احمدی مقدم فرمانده نیروی انتظامی در سازمان نظام وظیفه افتتاح شد.
 
این سامانه شامل سامانه پیامکی، سیستم تلفن گویا و سایت است که خدماتی چون فراید اعزام به خدمت، رسیدگی به معافیت‌ها، نحوه خروج از کشور و معافیت‌های خارج از کشور، وضعیت مشمولان و وضعیت تعویض کارت پایان خدمت را ارائه می‌کند.
 
تلفن گویای این سامانه به شماره ۰۹۶۴۸۰ و شماره سامانه پیامکی ۱۱۰۲۰۶۰۱۰ است.
 
با افتتاح این سامانه جوانان می‌توانند اکثر سؤالات و مشکلات خود را از این طریق پیگیری کنند.



تاريخ : 30 / 8 / 1392برچسب:, | 1:6 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 پیش فروش اینترنتی بلیت بازی پیشکسوتان پرسپولیس وآث میلان از امروز ( پنجشنبه) در فروشگاه اینترنتی باشگاه پرسپولیس آغاز شد.
 
به گزارش  پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل  ازباشگاه پرسپولیس، فروشگاه اینترنتی این باشگاه جهت رفاه حال هواداران،امکان پیش خرید بلیت بازی دوستانه پیشکسوتان پرسپولیس و میلان در ورزشگاه آزادی تهران را فراهم کرده است.
 
هواداران می توانند با مراجعه به فروشگاه اینترنتی باشگاه اقدام به خرید بلیت های جایگاه، طبقه اول و دوم به ترتیب با قیمت های پانزده، هشت و پنج هزار تومان کنند. هر فرد متقاضی با یک نام کاربری، تنها می تواند حداکثر 2 بلیت را از این طریق خریداری نماید.
 
هواداران و افرادی که کارت هواداری باشگاه را تهیه کرده اند، برای دارندگان کارت های هواداری 1 ستاره، 2 ستاره، 3 ستاره و VIP خرید بلیت به ترتیت با تخفیف 40، 50، 60 و 100 درصد فراهم شده است.
 
خریداران جهت دریافت بلیت خود می بایست در روز مسابقه با در دست داشتن کارت ملی و کد سفارش خرید خود به درب های شرقی و غربی ورزشگاه جهت دریافت بلیط خود مراجعه نمایند.
 
دیدار دوستانه پیشکسوتان پرسپولیس و میلان ایتالیا در روز 7 آذرماه در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد.



تاريخ : 30 / 8 / 1392برچسب:, | 9:47 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

یک دستگاه اتوبوس مسافربری در اتوبان قم – تهران واژگون شد.
به گزارش  پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از ایسنا، سید جلال ملکی - سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در این باره گفت: در ساعت 4:28 صبح امروز وقوع یک مورد حادثه رانندگی از نوع واژگونی اتوبوس به آدرس اتوبان قم – تهران بعد از عوارضی به سامانه 125 اطلاع داده شد.

وی با اشاره به اعزام عوامل ایستگاه 50 به محل حادثه ادامه داد: پس از حضور آتش‌نشانان در محل مشاهده شد یک دستگاه اتوبوس مسافربری که از اراک به سمت تهران در حال حرکت بوده با 18 مسافر ناگهان از مسیر خود منحرف شده و پس از تغییر مسیر بر روی گاردریل‌های میان جاده واژگون شده است.

ملکی با اشاره به اقدامات آتش نشانان برای کمک به افراد حادثه دیده افزود: آتش نشانان چهار تن از مسافران شامل سه مرد و یک زن را در حالی که مصدوم شده بودند از اتوبوس خارج کرده و به عوامل اورژانس مستقر در محل تحویل دادند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران افزود: البته بنا به گفته راننده اتوبوس و تعداد دیگری از شهود تعداد مصدومان این حادثه بیشتر بوده که شماری از آنان یا خودشان یا توسط افراد دیگر به مراکز درمانی منتقل شده بودند.

وی اضافه کرد: پس از نجات افراد، آتش‌نشانان به کمک یک دستگاه جرثقیل اتوبوس را به حالت اولیه درآورده و به محل امن منتقل کردند.

ملکی با بیان اینکه آتش‌نشانان در ساعت 5:13 به عملیات خود خاتمه دادند، افزود: در روزهای بارانی که جاده لغزنده می‌شود بهتر است رانندگان توجه بیشتری به اصول ایمنی و سرعت مجاز داشته باشند.

به گفته سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران علت این حادثه از سوی عوامل راهور بررسی و اعلام خواهد شد.



تاريخ : 30 / 8 / 1392برچسب:, | 1:37 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی با بیان اینکه طی ۲ روز آینده دمای هوا در تهران ۳ تا ۵ درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد، گفت: بارش باران نیز در این کلان‌شهر تا فردا ادامه دارد.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از مشرق، عبدالرضا امیدوار شهری در گفت‌وگو با  فارس، با بیان اینکه بارش باران در تهران تا بعدازظهر امروز از شدت بیشتری برخوردار خواهد بود، اظهارداشت: بارش باران در این کلان‌شهر تا بعدازظهر فردا ادامه می‌یابد اما باید توجه داشت که از شدت بارش‌ها طی روز جمعه کاسته می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه بارش باران در تهران طی فرداشب کاملاً قطع می‌شود، افزود: بر همین اساس آسمان تهران نیز صاف خواهد بود.

وی درباره تغییرات دمایی در این کلان‌شهر یادآور شد: دمای هوای در کل کشور هم‌اکنون در حال کاهش است، بر همین اساس دمای هوای تهران نیز کاهش یافته است و پیش‌بینی می‌شود طی 2 روز آینده دمای هوا در این کلان‌شهر 3 تا 5 درجه سانتیگراد کاهش یابد.

به گفته امیدوارشهری، شنبه بیشترین کاهش دمای هوا را تجربه خواهیم کرد.

وی درباره وزش باد، خاطرنشان کرد: طی روزهای آینده تهران شاهد وزش شدید باد نخواهد بود اما برای استان‌های سیستان و بلوچستان و هرمزگان تا روز جمعه وزش شدید باد پیش‌بینی می‌شود.



تاريخ : 30 / 8 / 1392برچسب:, | 1:0 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

در هفته‌ای که گذشت، خودرو همچنان خبرسازترین موضوع در بخش صنعت بود که می‌توان در این خصوص به بحث طراحی پلت‌فرم‌های جدید، توقف تولید پراید تا سال ۹۴، رکود بازار و گرانی خودروهای بدون خریدار اشاره کرد.

خبرگزاری فارس: افزایش قیمت خودرو روی میز/ توقف تولید پراید/ نگرانی از حضور مونتاژکاران خارجی

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در هفته گذشته، سعید مدنی مدیر عامل سایپا از آغاز طراحی پلت‌فرم جدید این شرکت با همکاری یک شرکت بین‌المللی خارجی و همچنین توقف تولید پراید برای عرضه به داخل تا سال 94 خبر داد.

وی در پاسخ به سؤال فارس در خصوص طراحی پلت‌فرم جدید توسط سایپا، اظهار داشت: طبق قراردادی که با یک شرکت بین‌المللی خارجی منعقد کرده‌ایم کار طراحی پلت‌فرم جدید برای تولید انواع مدل‌های خودرو آغاز شده است.

وی ادامه داد: مدت این قرارداد 30 ماه تعیین شده است.

مدنی در پاسخ به سؤال دیگر فارس مبنی بر اینکه طبق قانون ارتقا کیفیت خودرو آیا تولید محصولات پراید از سال 94 متوقف خواهد شد، گفت: تا سال 94 محصولات جدیدی را در چرخه تولید خواهیم داشت و ممکن است پراید از چرخه عرضه سایپا خارج شود ولی باز هم صادرات این محصول را به بازارهای خارجی را خواهیم داشت.

بهادر کاظمی، معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد نیز پیشتر با بیان اینکه برخی از خودروهای تولیدی باید تا سال 94 از رده تولید خارج شوند، گفته بود: پلت‌فرم برخی خودروها به 4 یا 5 دهه قبل تعلق دارد و امکان افزایش کیفیت آنها وجود ندارد.

وی در مورد اجرای قانون ارتقاء کیفیت خودرو و طراحی پلت‌فرم‌های جدید گفته بود: طبق این قانون، باید به سمت تغییر پلت‌فرم خودروهای داخلی حرکت کنیم.

کاظمی با بیان اینکه در حال حاضر برخی خودروهای داخلی قابلیت ارتقاء کیفیت را ندارند، معتقد است پلت‌فرم برخی خودروها به 4 یا 5 دهه قبل تعلق دارد و امکان افزایش کیفیت آنها وجود ندارد.

* قطعه‌سازان، خودروساز می‌شوند

در همین حال، گل‌وردی گلستانی رئیس انجمن قطعه‌سازان نیز در هفته گذشته از ارائه پیشنهادی از سوی قطعه‌سازان به وزارت صنعت برای طراحی پلت‌فرم جدید ایرانی خبر داد.

وی گفت: پیشنهادی برای طراحی پلت‌فرم ایرانی با استفاده از توان طراحی داخل از سوی قطعه‌سازان تهیه و به وزارت صنعت ارائه شده که مورد موافقت مسئولان این وزارتخانه قرار گرفته است.

به گفته این قطعه‌ساز، برخی اعضای انجمن به صورت داوطلبانه برای سرمایه‌گذاری در این بخش اعلام آمادگی کرده‌اند و طراحی پلت‌فرم‌های جدید در صورت حمایت وزارت صنعت اجرایی خواهد شد.

گلستانی با بیان اینکه طراحان ماهری در کشور وجود دارند، گفت: شرط طراحی پلت‌فرم‌های جدید دریافت وام ارزان قیمت است تا با استفاده از آن نسبت به طراحی یک پلت‌فرم اقدام کنیم.

به گفته وی، برای طراحی هر پلت‌فرم به 400 میلیون یورو سرمایه‌گذاری نیاز است، تا خودرویی مناسب با شرایط درآمدی کشور طراحی شود.

* حضور خودروسازان خارجی برای مونتاژکاری در ایران

در کنار مطرح شدن اخباری در مورد برنامه خودروسازان و قطعه‌سازان برای طراحی پلت‌فرم‌های جدید، اخباری هم در خصوص تمایل برخی خودروسازان خارجی به مونتاژکاری خودروهای جدید در ایران مطرح شد.

گلستانی، رئیس انجمن قطعه‌سازان در هفته گذشته از حضور برخی خودروسازان خارجی در ایران و اقدام آنها برای خرید برخی سایت‌های تولیدی شرکت‌های خودروساز داخلی خبر داد و گفت: این شرکت‌ها نسبت به واردات قطعات و تولید خودرو اقدام می‌کنند که این مسئله به ضرر قطعه‌سازان داخلی است.

وی افزود: خودروسازان نیز تمایل دارند قطعات پک را دریافت کنند و با تولید خودرو از این طریق گردش مالی خود را افزایش دهند.

* تقاضای افزایش قیمت محصولات سایپا روی میز شورای رقابت

در حالی که وزیر صنعت، معدن و تجارت در ماه جاری از عدم افزایش قیمت خودرو تا پایان سال خبر داده بود، در هفته‌ای که گذشت مدیر عامل سایپا از تقاضای افزایش قیمت محصولات این شرکت به شورای رقابت خبر داد.

مدنی در پاسخ به این سؤال فارس که چه اتفاقی افتاد که علی‌رغم اعلام احتمال افزایش قیمت محصولات سایپا، به یکباره نظر شما در این مورد عوض شد و اعلام کردید افزایش قیمتی اتفاق نخواهد افتاد، گفت: احساس کردیم که افزایش قیمت‌ها نیازمند بررسی بیشتری است.

وی با بیان اینکه یک سری اطلاعات را برای افزایش قیمت برخی محصولات سایپا به شورای رقابت ارائه کرده‌ایم، افزود: این افزایش قیمت ناشی از تأثیر نرخ ارز آزاد است که باید محاسبات مربوط به آن در مورد قیمت خودرو انجام شود.

مدنی تأکید کرد: من نگفته‌ام که قیمت محصولات سایپا تا پایان سال افزایش نمی‌یابد، بلکه فقط گفته‌ام که فعلاً افزایش قیمتی نخواهیم داشت.

وی در واکنش به این سؤال فارس که ممکن است تا پایان سال افزایش قیمت داشته باشید؟ نیز گفت: احتمالاً محاسبات و بررسی‌ها در مورد افزایش قیمت‌ها تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

به این ترتیب باید دید در هفته‌های آینده چه سرنوشتی در انتظار قیمت‌گذاری خودرو خواهد بود.

* هفته‌ای راکد برای بازار خودرو

در هفته‌ای که گذشت، بازار خودرو همچنان با رکود و ممانعت مردم از خرید خودروهای گران قیمت روبرو بود.

به این ترتیب، اظهارنظرهای ضد و نقیض وزیر صنعت و خودروسازان در حالی باعث افزایش 2 تا 3 میلیون تومانی قیمت خودرو در بازار شد که وعده‌های عدم افزایش قیمت‌ها تا پایان سال، دیگر باعث برگشت قیمت‌ها نشد و بازار همچنان با عرضه خودروهای گران و بدون مشتری روبرو است.

پس از آنکه اظهارنظر وزیر صنعت و مدیران شرکت‌های خودروساز در مورد افزایش قیمت خودرو در سال جاری باعث شد قیمت این محصول در بازار بین 2 تا 3 میلیون تومان افزایش یابد، تغییر رویکرد آنها و وعده عدم افزایش قیمت خودرو تا پایان سال باعث شد تا فروشندگان با وجود نبود خریدار، قیمت خودروهای خود را کاهش ندهند و بازار همچنان در رکود به سر ‌برد.

در این شرایط، قیمت خودرو در بازار بالا است و اکثر مشتریان که قدرت خرید خودرو با این قیمت‌ها را ندارند، فعلاً برای خرید دست نگه داشته‌اند. از سویی، فروشندگان نیز حاضر به کاهش قیمت‌های خود نیستند.

* رتبه 79 ایران در جهان از لحاظ سرانه خودرو در سال 2011

در کنار اخباری که در مورد وضعیت تولید خودرو و قیمت‌گذاری در داخل طی هفته گذشته منتشر شد، انجمن جهانی خودرو نیز طی گزارشی اعلام کرد سرانه خودرو به ازای هر 1000 ایرانی 146دستگاه و رتبه ایران از این لحاظ در میان 140 کشور جهان 79 است.

* نامه‌نگاری تولید‌کنندگان با رئیس‌جمهور

بحث‌های مطرح شده در مورد احتمال رفع ممنوعیت واردات کالاهای مشمول اولویت دهم باعث شد تا برخی تولیدکنندگان در نامه‌ای به رئیس جمهور خواستار جلوگیری از اجرایی شدن این موضوع شوند.

در این راستا جمعی از تولیدکنندگان لوازم خانگی، کاشی و سرامیک، بلور و شیشه و نساجی در نامه‌ای به رئیس‌جمهور، ادامه ممنوعیت واردات کالاهای مشمول اولویت دهم را خواستار شدند.

در همین حال، نایب رئیس انجمن صنایع غذایی از تشکیل اتاق‌های فکر در دولت و مجمع تشخیص مصلحت با حضور نمایندگان انجمن‌های صنعتی و وزیر صنعت به منظور بررسی مشکلات تولید خبر داد و گفت: قرار است یک پروتکل برای رفع مشکلات تولید تدوین و اجرایی شود.

شاید یادآوری این نکته بی راه نیاشد که طی ماه های گذشته ده‌ها کمیته رفع مشکلات تولید در بخش‌های مختلف خصوصی و دولتی تشکیل شده که معلوم نیست مصوبات آنها چه بوده و نمود آن را در کدام بخش صنعت باید جستجو کرد.

رئیس اتحادیه فخاران استان تهران نیز در هفته‌ای با اشاره به برخی مشکلات کارخانه‌های آجرپزی از جمله بالا بودن هزینه تولید آجر در کشور، گفت: عدم پرداخت تسهیلات نوسازی خطوط تولید آجر از محل درآمد هدفمندی یارانه‌ها باعث افزایش هزینه تولید و کاهش میزان تولید آجر شده است.

به گفته منبع‌چی، در حال حاضر کارخانه‌های تولید آجر با دو پنجم ظرفیت خود فعال هستند که 30 درصد دلیل این کاهش تولید به کاهش تقاضا و 70 درصد بقیه به مسائل تولید مربوط می‌شود.

وی ادامه داد: بعد از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها قرار شد تجهیزات خطوط تولید آجر نوسازی شود ولی تسهیلات مالی جهت این کار پرداخت نشد.



تاريخ : 28 / 8 / 1392برچسب:, | 9:30 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

عمر بن عبدالعزیز آل شیخ، فرزند مفتی اعظم عربستان، جشن ازدواج خود را در روز عاشورای حسینی برگزار کرد. بسیاری از مفتی های وهابی در این مراسم حضور یافتند.

 

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوزبه نقل از افکارنیوز، در شرایطی که مفتی های وهابی، در توجیه شراب خواری دولتمردان سعودی و بوسیدن دست و گونه زنان غربی در ملاقات های رسمی و غیر رسمی، رعایت اصول معاشرت و احترام گذاشتن به فرهنگ و عقاید غربی ها را بهانه می کنند، مفتی اعظم عربستان در سالروز شهادت سیدالشهدا (ع) و سوگواری شیعیان در عزای فرزند پیامبر (ص) برای پسرش جشن سالگرد ازدواج گرفت و همکیشانش را به جشن و پایکوبی فراخواند.


عمر، پسر کوچک این شیخ عاشورای سال پیش ازدواج کرد و امسال هم جشن سالگرد گرفت. این مراسم در باشگاه سفارتخانه های ریاض برگزار شد.



ادامه مطلب
تاريخ : 29 / 8 / 1392برچسب:, | 4:34 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور از تثبیت قیمت بنزین تا پایان سال جاری خبر داد و اعلام کرد: فعلا برنامه ای برای تغییر سهمیه بنزین نیمه یارانه ای خودروها وجود ندارد.

  با وجود افزایش مصرف بنزین از ابتدای سالجاری و تاکید مسئولان وزارت نفت در چند هفته گذشته نسبت به اصلاح و منطقی شدن قیمت بنزین و سایر حامل های انرژی اما بهای بنزین تا پایان سالجاری افزایش نمی یابد.

سید مجتبی شفیعی درباره آخرین تصمیم گیری های دولت درباره افزایش قیمت بنزین، گفت: بر اساس آخرین بحثی که در وزارت نفت مطرح شده، قیمت سوخت تا پایان سالجاری تغییری نخواهد کرد.

رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور با اعلام اینکه در حال حاضر هیچ برنامه ای برای تغییر در قیمت بنزین خودروها نداریم، در خصوص احتمال تغییر سهمیه های بنزین هم توضیح داد: فعلا تغییری سهمیه های بنزین خودروها اعمال نخواهد شد.

این مقام مسئول با یادآوری اینکه سهمیه بنزین ۴۰۰ تومانی خودروها برای آذر ماه سالجاری همچون گذشته واریز خواهد شد، بیان کرد: هرگونه تغییر در سهمیه ها و یا افزایش قیمت بنزین و سوخت توسط دولت اطلاع رسانی خواهد شد.

به گزارش مهر، از این رو آخرین سهمیه بنزین نیمه یارانه ای پائیز تا ساعت ۲۴ امشب پنج شنبه ۳۰ آبان ماه به کارت های هوشمند سوخت واریز می شود.

برای آذر ماه امسال هر لیتر بنزین نیمه یارانه ای با قیمت ۴۰۰ تومان و بنزین آزاد با نرخ ۷۰۰ تومان عرضه می شود ضمن آنکه ۲۵ لیتر بنزین به کارت سوخت موتورسیکلت ها با نرخ نیمه یارانه ای اختصاص می یابد.

در سومین ماه فصل پائیز سهمیه بنزین آزاد خودروهای شخصی بدون محدودیتی، در صورت اتمام سهمیه بنزین نیمه یارانه ای ۴۰۰ تومانی خودروها از طریق کارت هوشمند سوخت خودرو قابل برداشت است.

در همین حال با توجه به آغاز توزیع بنزین با استاندارد یورو ۴ اتحادیه اروپا در برخی از کلانشهرها همچون تهران، اراک، کرج و اهواز، شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی اعلام کرد: با وجود افزایش هزینه های تولید اما تا اطلاع ثانوی بنزین اروپایی با قیمت های مصوب و تکلیفی دولت در جایگاه ها عرضه خواهد شد.



تاريخ : 30 / 8 / 1392برچسب:کاهش,قیمت,سکه,عقاب نیوز, | 11:44 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

روند نزولی قیمت طلا در بازارهای جهانی ،قیمت سکه بهار آزادی به زیر ۹۰۰ هزار تومان رسید و در لحظه انتشار خبر ۸۹۷ هزار تومان معامله شد.

خبرگزاری فارس: سکه طلا به زیر ۹۰۰ هزار تومان رسید

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، روند نزولی قیمت طلا در بازارهای جهانی باعث شد تا امروز قیمت سکه بهار آزادی به زیر 900 هزار تومان برسد.

بنابراین گزارش، چنانچه روند مذاکرات هسته‌ای نیز امروز مثبت باشد نرخ دلار آمریکا نیز متأثر از آن روند نزولی به خود خواهد گرفت و همین موضوع باعث خواهد شد تا قیمت سکه بهار آزادی بیش از پیش کاهش یابد.

سکه بهار آزادی طرح جدید در لحظه تنظیم گزارش 897 هزار تومان، سکه بهار آزادی طرح قدیم 897 هزار تومان، نیم‌سکه بهار آزادی 459 هزار تومان و ربع سکه بهار آزادی 267 هزار تومان خرید و فروش شد.

نرخ دلار آمریکا در بازار غیر رسمی ارز در ساعت 11 و 30 دقیقه مشخص می‌شود اما فعلاً قیمت آن 3 هزار تومان است.



پایگاه خبری عقاب نیوز :

تهران- در دومین همایش بررسی سلسله عملیات های غرب اهواز با محوریت عملیات آزادسازی سوسنگرد تعدادی از رزمندگان حماسه آفرین و خانواده های معظم شهدای این عملیات مورد تقدیر و تجلیل قرارگرفتند.

 

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل ازخبرنگار سیاسی ایرنا، در دومین همایش بررسی سلسله عملیات های غرب اهواز با محوریت عملیات آزادسازی سوسنگرد که امروز یکشنبه در دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش (دافوس) برگزار شد؛ تعدادی از رزمندگان حماسه آفرین و خانواده های معظم شهدای این عملیات مورد تقدیر و تجلیل قرارگرفتند.

این مراسم با حضور حجت الاسلام والمسلمین «سیدمحمدعلی آل هاشم» رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، سردار سرتیپ پاسدار «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس، سردار سرتیپ دوم پاسدار « عباس سدهی» رئیس دفتر ارتباطات نیروهای مسلح، امیر سرتیپ دوم « حسین ولیوند» فرمانده دانشگاه دافوس و جمع دیگری از مقامات عالیرتبه نیروهای مسلح برگزار شد.

در این مراسم از یازده تن از رزمندگان و حماسه آفرینان عملیات آزادسازی سوسنگرد با اهدای لوح یادبود قدردانی به عمل آمد.

در ادامه این مراسم همچنین از خانواده های مرحوم سرتیپ دوم غلامرضا قاسمی نو فرمانده لشکر 92 زرهی خوزستان در زمان آزادسازی سوسنگرد، مرحوم سرتیپ دوم امرالله شهبازی فرمانده تیپ 2 لشکر 92 زرهی، شهید حمید برزگر نصر آبادی از تیز پروازان نیروی هوایی ارتش، شهید نورکرم سوری از دلاور مردان سلحشور لشکر 92 زرهی خوزستان، تجلیل شد.

خانواده های شهید سروان عبدالله عیسی پور از دلاورمردان سلحشور گروه جنگ های نامنظم دکتر چمران، شهید جاوید الاثر و رزمنده دلاور سرهنگ پاسدار مظاهر سیفی بلات، شهید محمد تقی نفریه از رزمندگان دلاور وسنگر سازان بی سنگر جهاد سازندگی نیز در این مراسم مورد تجلیل قرار گرفتند.

در ادامه از تعدادی از رزمندگان حماسه آفرین عملیات آزادسازی سوسنگرد از جمله

قدرت الله بهاری، علیرضا چراغی، علیرضا بنکدار و فضل الله بور بور که همگی از سربازان دلاور لشکر 92 زرهی خوزستان در عملیات آزاد سازی سوسنگرد بودند با اهدای لوح سپاس، تقدیر شد.



تاريخ : 25 / 8 / 1392برچسب:, | 11:1 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور از حضور حسن روحانی در جلسه علنی صبح فردای مجلس برای دفاع از گزینه پیشنهادی وزارت ورزش و جوانان خبر داد.

خبرگزاری فارس: رئیس‌جمهور فردا در صحن علنی مجلس حضور می‌یابد

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوزحجت‌الاسلام مجید انصاری معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس اظهارداشت: رییس‌جمهور فردا (یکشنبه) برای دفاع از وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان به مجلس شورای اسلامی می‌رود.

به گزارش فارس رئیس‌جمهور تاکنون مسعود سلطانی‌فر، سیدرضا صالحی‌امیری و نصرالله سجادی را برای تصدی وزارت ورزش و جوانان به مجلس معرفی کرده اما نمایندگان مجلس به هیچ یک از آنان رأی اعتماد ندادند، به همین دلیل روحانی یکشنبه هفته گذشته 19 آبان‌ماه محمود گودرزی را به عنوان چهارمین وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان برای اخذ رأی اعتماد به مجلس معرفی کرد.



تاريخ : 8 / 8 / 1392برچسب:, | 11:54 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

مهلت ثبت‌نام برای شرکت در آزمون کارشناسی ‌ارشد سال ۹۳، ساعت ۲۴ امروز شنبه ۲۵ آبان به پایان می‌رسد.

خبرگزاری فارس: امروز آخرین مهلت ثبت‌نام آزمون کارشناسی ‌ارشد ۹۳

به گزارش  پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل ازخبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، مهلت ثبت‌نام برای شرکت در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 93 ساعت 24 امروز شنبه 25 آبان ماه به پایان می‌رسد.

تمام متقاضیان حضور در این آزمون ضرورت دارد در ساعات باقی مانده با مطالعه اطلاعیه‌ای که هم‌زمان با آغاز ثبت نام بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org قرار گرفته است و بر اساس ضوابط و دستورالعمل‌های مندرج در اطلاعیه برای ثبت‌‌نام اقدام کنند.

شایان ذکر است تا ساعت 8 صبح امروز شنبه 25 آبان ماه تعداد 716 هزار داوطلب در این آزمون ثبت‌‌نام کرده‌اند.

گفتنی است 83 هزار نفر از کل ثبت‌نام کنندگان نیز علاوه بر ثبت‌نام در رشته امتحانی اول، متقاضی شرکت در رشته امتحانی دوم نیز شده‌اند



تاريخ : 24 / 8 / 1392برچسب:, | 7:12 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

نوزاد دختر آنقدر عجول بود كه قبل از رسيدن به بيمارستان، توسط تكنسينهاي اورژانس اراك در تاكسی سرويس به دنيا آمد.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از مهر، در ساعت 8:48 دقيقه صبح سه شنبه مورخ 1392/08/21 فردي كه خود را راننده آژانس معرفي مي كرد با مركز اطلاع رساني اورژانس اراك تماس گرفت و اذعان داشت كه خانمي باردار در داخل ماشين وي در حال وضع حمل است كه بلافاصله يك واحد امداد اورژانس 115 به محل اعزام شد و بعد از 5 دقيقه به منطقه مورد نظر رسيد.

با توجه به وضعیت موجود، پرسنل اورژانس با فراهم كردن شرايط لازم در داخل تاكسي سرويس، مادر را در انجام زايمان حمايت كردند و بعد از انجام زايمان، ضمن ارائه خدمات اورژانس پيش بيمارستاني مادر و نوزاد را به بيمارستان طالقاني شهر اراك منتقل كردند



تاريخ : 24 / 8 / 1392برچسب:, | 6:47 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل ازهفته‌نامه «حاشیه»، گزارشی از محله‌های بالاشهر تهران و هیأت‌هایی که نه تمام ۱۰ شب اما در چند شب خاص نذری‌های جالبی می‌دهند، منتشر کرده است.

  این گزارش در پی می‌آید:

منوی «ناهار» رستوران فارسی، پیشنهاد «شام» هیأت

ظهر عاشورا، شام‌ غریبان و سوم امام سه‌ شبی هستند که یک هیأت در حوالی خیابان پاسداران نذری پخش می‌کند. اگر از اهالی این محل باشید حتما وصف نوع غذاهایی که در این شب پخش می‌شود را شنیده‌اید؛ غذاهای نا‌متعارف مثل میگوسوخاری و البته با کیفیت بالا. هیأتی که برای این سه‌ شب پول زیادی خرج می‌کند و گفته می‌شود علی دایی هم یکی از بانیان این هیأت است. البته وقتی این مسأله را با دختر بانی اصلی هیأت مطرح می‌کنیم، آن را نه تأیید می‌کند و نه تکذیب اما به دیگر سوالات ما پاسخ می‌دهد تا بدانیم چرا این هیأت این سبک نذری را انتخاب کرده و آیا در دیگر مناطق تهران هم نذری پخش می‌کند یا نه.

طبق گفته‌های او، از حدود ۲۰ سال پیش این هیأت راه‌اندازی شده است. اوایل تمام ۱۰ شب محرم نذری می‌دادند اما کم‌کم تبدیل به سه شب شد. چیزی که این هیأت را معروف کرده، نه غذاهای خاص که بیشتر به‌ دلیل مداحان مشهور و روضه‌خوان‌هایی است که به اینجا می‌آیند. همین دلیل هم باعث شده تا در قسمت مردانه از همه تهران و به‌خصوص شرق تهران پا به این هیأت بگذارند و معمولا هم چندین سال است که پای ثابت این هیأت شده‌اند. غذاهای این سه شب که یکی از ویژگی‌های اصلی هیأت خیابان پاسداران محسوب می‌شود از رستوران فارسی گرفته می‌شود و منوی روز رستوران مشخص می‌کند که نذری هر شب چه غذایی باشد. به همین دلیل، هم کیفیت غذا بالاست و هم نوع غذاهایی که توزیع می‌شود، متنوع است. میگو سوخاری، کباب چنجه و کباب برگ غذاهایی بودند که سال گذشته بین عزاداران پخش شد.

در کنار غذای اصلی یک بسته که شامل سالاد، ماست، زیتون، ژله یا کارامل و نوشابه است هم به عزاداران داده می‌شود. البته این هیأت در قسمت خانم‌ها تنها برای فامیل مراسم برگزار می‌کند اما قسمت مردانه عزاداری مفصل و کاملی دارد که ورود به آن برای عموم آزاد است.

بانیان این هیأت غیر‌ از سه‌ شب برنامه مفصلی که در خیابان‌های بالای شهر تهران برگزار می‌کنند، دو گاو هم در ظهر عاشورا در خیابان ۱۵ خرداد قربانی می‌کنند و گوشت آن را بین نیازمندانی که از قبل شناسایی شده و البته اهالی همان محل هستند توزیع می‌کنند و این‌طور نیست که صرف نذری در خیابان‌های شمال شهر تهران باقی بماند.

گفته می‌شود بازیگران و افراد مشهور به این هیأت می‌آیند و اتفاقا همین مسأله یکی از دغدغه‌های اصلی بانیان هیأت است که مردم برای دیدن افراد مشهور پا به این هیأت نگذارند و صرف عزای امام‌ حسین (ع) دغدغه اصلی عزاداران باشد.

خود بانیان هیأت تجربه حضور در هیأت‌های مرکز شهر را داشته‌اند و تفاوتی بین هیأت خود و هیأت‌های دیگر قائل نمی‌شوند و معتقدند هر کسی در حد توان خود برای عزاداری امام‌ حسین (ع) کاری انجام می‌دهد و نباید با نوع غذا یا مداحانی که به یک هیأت می‌آیند، ارزش آن سنجیده شود.

پخش رانی بین دسته‌های سینه‌زنی

فکر چای‌ خوردن در خیابان‌های بالای شهر را از ذهنتان دور کنید. اینکه در بین دسته‌های سینه‌زنی شربت آبلیمو پخش شود یا به‌ دلیل سردی هوا شیرکاکائو نذری دهند لااقل مربوط به خیابان‌های معمولی شهر تهران است.

سال گذشته در شب عاشورا در میدان محسنی رانی توزیع می‌شد. البته این رانی به‌ همراه یک پکیج کامل از کیک و بسته‌های خوراکی دیگر در بین مردم پخش شد و به دست عزاداران امام‌ حسین (ع) رسید. به‌ هر حال مهم این است که عزاداران امام‌ حسین (ع) وقتی برای سینه‌زنی و علم‌کشی به خیابان‌ها می‌آیند، گلویی تازه کنند و پذیرایی شوند. اصلا هم مهم نیست که این پذیرایی با رانی‌های ۱۲۰۰ تومانی باشد یا شربت‌های معمولی.

صفی که برای گرفتن نذری بسته می‌شود

یک پرس چلوکباب با برنج ایرانی و گوشت راسته گوسفندی به‌ همراه یک پکیج همراه که شامل دسر و کارامل، نوشابه پپسی یا رانی، آدامس، ماست و سماق داده می‌شود، یکی از نذری‌های خیابان شهرآراست که بین ۸۰۰ نفر توزیع می‌شود. البته ۲۰۰ پرس هم برای فامیل در نظر گرفته می‌شود. برای این نذری ظهر تاسوعا، مردم خیابان‌های اطراف صف می‌کشند تا از این نذری خاص که خرج زیادی برای آن شده است، استفاده کنند. خرجی که برای یک ظهر تاسوعا با چنین کیفیتی می‌شود، ممکن است با پنج شب نذری یک غذای معمولی برابر باشد.

نیاوران و چنجه‌های ظهر عاشورا

در خیابان نیاوران هم هیأتی هست که ظهر عاشورا نذری می‌دهد. این نذری هم متفاوت است. هیأتی که غذاهایش را بین اهالی محل هم پخش می‌کند و به مردم کوچه و خیابان می‌دهد. یک پرس کباب چنجه نذر ظهر عاشورای این هیات است. جالب اینجاست که با وجود چنین نذرهایی کسی دم در خانه برای گرفتن غذا صف نمی‌ایستد و همسایه‌ها وقتی زنگ در خانه‌شان زده می‌شود، متوجه می‌شوند که باید غذای ظهر عاشورای خودشان را تحویل بگیرند.

از ما بهتران ...

آدم‌های مهم و به‌خصوص پولدار هم که همیشه مرکز توجه بوده‌اند. اینکه مثلا علی پروین در این شب‌ها کجا خرج می‌دهد و بانی چه هیأتی است یا علی دایی چه شب‌هایی و کجای تهران خرج می‌دهد، همواره جالب توجه بوده است. حالا در کنار این اسامی مشهور به‌ برخی اسم‌ها می‌رسیم که این روزها به‌ عنوان سوپرمیلیاردرهای ایران شناخته می‌شوند. علی انصاری، رئیس بانک آینده و رئیس شورای سیاستگذاری مبل ایران این روزها جزو پنج مرد پولدار ایران شناخته می‌شود. کسی که در تمام ۱۰ شب محرم در مسجدی در خیابان ولیعصر (بالاتر از پارک‌وی) نذری می‌دهد. این مسجد را که خود انصاری‌ها ساخته‌اند، تنها مسجد اطراف خیابان ولیعصر است که به سبک مساجد مدینه ساخته شده و جلوه خاصی به این خیابان داده است. تمام ۱۰ شب اول محرم، علی انصاری به‌ همراه برادرانش از عزاداران امام‌ حسین (ع) در این مسجد میزبانی می‌کند.



تاريخ : 24 / 8 / 1392برچسب:, | 6:12 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از عصر ایران - تیم ملی فوتبال ایران با غلبه بر تایلند، در آستانه صعود به جام ملتهای آسیا قرار گرفت.
 
عصر امروز در ادامه مسابقات مقدماتی جام ملتهای آسیا، تیم ملی فوتبال کشورمان میهمان تایلند بود و با ارئه یک بازی خوب، موفق شد حریف خود را 3 بر صفر شکست دهد.
 
اشکان دژاگه (29)، رضا قوچان نژاد (43) و علیرضا جهانبخش (90) برای ایران در این بازی گل زدند.
 
تیم ملی ایران با این برد 10 امتیازی شد و در صورت تساوی در لبنان، در بازی سه شنبه (28 آبان) مقابل لبنان، به جام ملتهای آسیا صعود می کند.
 
در گروه B مسابقات مقدماتی جام ملتهای آسیا، تایلند بدون امتیاز در قعر گروه قرار دارد و کویت و لبنان، به ترتیب با 5 و 4 امتیاز از سه بازی، در رتبه دوم و سوم گروه قرار دارند.
 
تیم ملی ایران در آخرین بازی خود در این گروه، 14 اسفند در ورزشگاه آزادی مقابل کویت به میدان  خواهد رفت.



تاريخ : 24 / 8 / 1392برچسب:احضار,وزیر اطلاعات, | 4:17 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری هفته آینده برای پاسخگویی به سؤالات ۲۳ نفر از وکلای ملت و همچنین وزیر اطلاعات برای ارائه گزارشی درباره نحوه پاسخگویی به استعلامات، به کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس می‌روند.

به‌گزارش  پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از  فارس، اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی روزهای یکشنبه و سه‌شنبه هفته آینده تشکیل جلسه می‌دهند.
 
در این جلسات قرار است گزارش حجت‌الاسلام سیدمحمود علوی وزیر اطلاعات درباره نحوه پاسخگویی به "استعلامات مربوط به انتصابات" مورد بحث و بررسی قرار گیرد.
 
بررسی طرح تقویت و توسعه سازمان بسیج رسانه، رسیدگی به طرح اصلاح موادی از قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان و همچنین بررسی بودجه 92 و 93 مراکز آموزشی کشور با حضور محمدباقر نوبخت معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور، امین‌حسین رحیمی رئیس دیوان محاسبات، رضا فرجی‌دانا وزیر علوم، علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش و همچنین مسئولانی از خزانه‌داری کل کشور نیز، در دستور کار این کمیسیون قرار دارد.
 
رضا فرجی‌دانا وزیر علوم همچنین عصر روز سه‌شنبه در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به سؤالات عطاءالله سلطانی صبور نماینده رزن و حجت‌الاسلام سیدمحمود نبویان نماینده تهران که به نمایندگی از سوی 22 تن از وکلای ملت پرسشی را مطرح می‌کند، پاسخ می‌دهد.



تاريخ : 25 / 8 / 1392برچسب:تولد,نزاد,مادر,مرگ مغذی,عقاب نیوز, | 1:33 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

پزشکان مجارستانی موفق شدند جنین 15 هفته‌یی را بمدت سه ماه در رحم مادر دچار مرگ مغزی زنده نگه داشته و به سلامت به دنیا بیاورند.

 

به گزارش سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این مادر 31 ساله در هفته 15 بارداری در اثر سکته مغزی دچار مرگ مغزی شد، اما پزشکان موفق شدند با اتصال مادر به دستگاه های مختلف، او و جنین در رحم را زنده نگه دارند.

با وجود تشخیص قطعی مرگ مغزی مادر، سونوگرافی های انجام شده حاکی از سلامت جنین در رحم بود.

در طول این مدت، مادر باردار توسط مایعات خاص غنی از مواد مغذی تغذیه می‌شد و وضعیت سلامت و رشد جنین با کمک حسگرهای متعدد بطور مداوم تحت کنترل قرار داشت.

دکتر «بلا فولسدی» رئیس دانشگاه پزشکی دبرسن تأکید می‌کند: در دو روز نخست تلاش کردیم تا وضعیت مادر را ثابت نگه داریم و حتی با وجود توقف مقطعی گردش خون مادر، جنین در سلامت کامل بسر می برد

به گفته دکتر «فولسدی»، در طول این مدت پدر و مادربزرگ نوزاد با حضور بر بالین مادر، با جنین در رحم صحبت کرده و یک متخصص موسیقی درمانی نیز از موسیقی برای تحریک جنین استفاده می‌کرد.

در طول این مدت پزشکان مجبور به مقابله با عفونت های مختلف بوده و برای جلوگیری از زخم بستر، مادر باردار را بطور مداوم جابجا می کردند.

جنین تا هفته 27 مراحل رشد خود را در رحم مادر سپری کرد، اما پس از گذشت سه ماه از مرگ مغزی و بدلیل ناپایدار شدن وضعیت گردش خون مادر، پزشکان با عمل سزارین نوزاد 1.5 کیلوگرمی را از رحم خارج کردند.

با گذشت دو روز از عمل سزارین و تولد نوزاد، دستگاه ها از مادر جدا شده و قلب، دو کلیه، کبد و لوزالمعده وی به چهار بیمار نیازمند اهدا شدند.

وضعیت سلامت نوزاد یک ماه پس از تولد و ترخیص از بیمارستان، کاملا رضایت بخش اعلام شده است

در جهان تنها سه مورد تولد نوزاد از مادران دچار مرگ مغزی در هفته 15 بارداری گزارش شده است که یکی از سه نوزاد پس از تولد جان خود را از دست داد.



تاريخ : 25 / 8 / 1392برچسب:زنان,باردار,خوشتیپ,عقاب نیوز, | 4:13 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

مادران باردار ضمن رعايت كامل "رژیم غذايي" خود بايد همواره توجه داشته باشد تا رفت و آمد و تردد زياد دربرخي از مكان‌ها براي آن‌ها خطرناك است.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از خبرنگار كلينيك باشگاه خبرنگاران؛ "خريد كردن" و رسيدگي بيش از حد به ظاهر و پوشش در دوران بارداري سبب ايجاد نوعي "اختلال روحي" و رفتاري در "جنين" مي‌شود. 
 
بررسي‌ها نشان مي‌دهند جنين از 5 ماهگي به بعد تمام "حالت‌هاي رفتاري مادران" خود را حس مي‌كند و از آن "الگو" مي گيرند. 
 
وضعيت پوشش و ظاهر تقريباً براي هر خانومي مهم است و همواره تلاش مي كند تا بتوانند بهترين پوشش را براي خود ايجاد كنند اما برسي‌هاي اخير متخصصان نشان مي‌دهد رسيدگي بيش از حد به ظاهر و و قرار گرفتن زياد درجلوي آينه باعث مي شود تا در جنين در دوران جواني و بزرگسالي خود نوعي وسواس شديد در پوشش و ظاهر خود ايجاد كند و حس متفاوت بودن از ديگران از منفي ترين حالت هاي رفتاري است او در آينده دچارخواهد شد. 
 
نکته: همواره با رعايت تعادل سعي كنيد تا سلامت جنين خود را حفظ كنيد.



تاريخ : 25 / 8 / 1392برچسب:, | 1:26 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

«ام عمرو بكر» یك بانوی عراقی سنی مذهب است كه در منطقه "اعظمیه" واقع در جنوب بغداد زندگی می‌كند. وی به مدت 26 سال پی در پی برای امام حسین(ع) در مناسبت‌های عاشورا و اربعین در كسوت آشپزی خدمت كرده و با مشاركت و مساعدت فرزندانش مخارج خدمت به عزاداران حسینی را برعهده گرفته است.



تاريخ : 25 / 8 / 1392برچسب:دستگیری,قاتل,معاون,پارلمانی,وزیر,عقاب نیوز, | 1:40 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

اختلافات فامیلی، انگیزه‌ای بود که قتل معاون پارلمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت را به‌دنبال داشت.

 

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل ازهمشهری، عاملان این جنایت زوج جوانی بودند که 48ساعت بعد از جنایت دستگیر شدند و در بازجویی‌ها اعتراف کردند که به‌خاطر کینه دست به قتل معاون وزیر زده‌اند.ساعت 20:30یکشنبه 19آبان ماه، با پیدا شدن جسم بی‌جان صفدر رحمت‌آبادی، معاون پارلمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت در داخل خودروی پرشیای یشمی‌‌رنگش در حوالی میدان سبلان، تحقیقات پلیس برای کشف راز این جنایت آغاز شد.

جسد در حالی پیدا شدکه آثار اصابت گلوله به سر و سینه معاون وزیر به چشم می‌خورد و قربانی پشت فرمان ماشین پارک شده‌اش در ابتدای خیابان گلبرگ افتاده بود.وقتی هویت مقتول شناسایی شد، چندین تیم از مأموران امنیتی و همچنین پلیس راهی محل حادثه شدند. با توجه به اینکه احتمال می‌رفت ماجرا یک ترور باشد، وزیر اطلاعات نیز در محل حادثه حاضر شد و از همان زمان تحقیقات برای کشف راز جنایت کلید خورد.

گرچه در ابتدا تصور می‌شد که معاون پارلمانی وزیر از سوی گروهک‌های تروریستی به قتل رسیده است اما در تحقیقات بعدی این فرضیه ردشد چرا که پیدا شدن 2 پوکه در داخل ماشین، سالم بودن شیشه‌های ماشین، بالا بودن تمامی شیشه‌ها و همچنین پارک و خاموش بودن ماشین در کنار خیابان نشان می‌داد که عامل جنایت درحالی‌که داخل ماشین نشسته و با مقتول در حال گفت‌وگو بوده، به وی شلیک کرده است. این یعنی قاتل فردی آشنا با قربانی بوده و از قبل با او قرار داشته است.

این فرضیه وقتی قوت یافت که کاغذی که محل قرار در آن نوشته شده بود نیز داخل ماشین پیدا شد. آدرس با دستخط معاون وزیر نوشته شده و همان محلی بود که جسد او در آنجا پیدا شده بود بنابراین شکی باقی نماند که وی برای ملاقات با فردی به آن محل آمده و سپس توسط وی به قتل رسیده است.

از سوی دیگر مشخص شد عامل جنایت که سلاحی با کالیبر کوچک در اختیار داشته، با سوءاستفاده از صدای طبل‌ها، اقدام به شلیک مرگبار کرده و به همین دلیل در لحظه جنایت کسی متوجه شلیک گلوله نشده است. با این اطلاعات تحقیقات گسترده برای شناسایی کسی که با معاون وزیر در میدان سبلان قرار داشته، آغاز شد و طولی نکشید که نخستین مظنون پرونده شناسایی شد.

زوج جنایتکار

ماموران اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت که با دستور قاضی سپیدنامه، بازپرس ویژه قتل تهران رسیدگی به این پرونده را آغاز کرده بودند در بررسی‌های تخصصی توانستند زوج جوانی را شناسایی کنند که آخرین بار با قربانی در تماس بودند و با وی اختلاف نیز داشتند.

در اقدامات اطلاعاتی مشخص شد که آنها همان کسانی بودند که در محل جنایت با مقتول قرار ملاقات داشتند بنابراین شکی باقی نماند که این زوج از راز جنایت باخبرند و قاضی سپیدنامه دستور بازداشت هردوی آنها را صادر کرد. وقتی محل زندگی آنها در شرق تهران شناسایی شد، تیمی از مأموران پلیس آگاهی پایتخت صبح چهارشنبه 22آبان‌ماه این محل را محاصره و در یک عملیات ضربتی متهمان را در خانه‌شان دستگیر کردند.

سرنخ مهم دختر خانواده

مرد 42ساله در بازجویی‌های اولیه با تناقض‌گویی سعی داشت خود را بیگناه نشان دهد و مدعی بود که روز حادثه با معاون وزیر قرار نداشته و در خانه بوده است. او اما تصور نمی‌کرد که حرف‌های دخترش، رازش را فاش کند. وقتی مأموران به تحقیق از دختر وی پرداختند، گفت که پدر و مادرش ساعت 18روز حادثه از خانه بیرون رفته و حدود ساعت 21برگشته‌اند. این زمان، دقیقا همان زمان تقریبی جنایت بود چرا که بررسی‌ها نشان می‌داد معاون وزیر وقتی ساعت 16:30از محل کارش به خانه برگشته بود، پس از استراحتی کوتاه، حدود ساعت 18:30سوار خودروی شخصی‌اش شده و از خانه خارج شده بود.

با این اطلاعات بازجویی از مرد 42ساله ادامه یافت و او راز جنایت را فاش کرد و گفت: مقتول از بستگانم بود و من با او اختلافات شدیدی داشتم. در واقع اختلافات ما به گذشته برمی‌گشت و به‌خاطر این کینه قدیمی، تصمیم گرفتم هرطورشده از او انتقام بگیرم. وی افزود: مدت‌ها بود که نقشه قتل او را در ذهن داشتم. قبل از حادثه به غرب کشور سفر کردم و در آنجا یک اسلحه خریدم تا اینکه روز حادثه با او در میدان سبلان قرار گذاشتم.

آن روز همسرم هم همراه من آمد و هر دو وقتی به محل حادثه رسیدیم، سوار ماشین مقتول شدیم. وقتی داخل ماشین نشستیم دوباره ماجرای گذشته را پیش کشیدم و شروع کردیم به صحبت کردن درخصوص اختلافات قدیمی‌مان اما یک دفعه بحث بالا گرفت و من اسلحه را از زیر کتم بیرون کشیدم و اقدام به شلیک کردم. چون اطراف دسته‌های عزاداری بود کسی صدای شلیک گلوله را نشنید. بعد از اینکه مقتول خون‌آلود پشت فرمان ماشینش افتاد، بلافاصله من و همسرم پیاده شدیم و اسلحه را در اتوبانی در آن حوالی انداختیم.

بازپرس جنایی پایتخت بعد از شنیدن اعترافات این مرد، برای وی به اتهام مباشرت در قتل و برای همسرش به اتهام معاونت در جنایت قرار قانونی صادر کرد و هردو برای تحقیقات بیشتر در اختیار مأموران اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت قرار گرفتند.



تاريخ : 25 / 8 / 1392برچسب:لیموشیرین,درمان,درد,معده,عقاب نیوز, | 7:18 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 
تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف لیمو شیرین موجب ضدعفونی دستگاه گوارش و ترمیم زخم معده می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز دکتر ناصر کتایونی، متخصص گوارش و داخلی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: متخصصان تغذیه عقیده دارند که ویتامین C موجود در لیمو شیرین می‌تواند در پیشگیری از سرطان‌ها نقش موثری داشته باشد. 
 
وی افزود: همچنین مصرف آن بهترین توصیه برای مبتلایان به اختلالات گوارشی است. 
 
این متخصص خاطرنشان کرد: محققان به این نتیجه رسیده‌اند که مصرف لیمو شیرین برای بیماران مبتلا به زخم‌های گوارشی موجب ترمیم سریع‌تر معده شده و علاوه، بر ضد عفونی کردن به طور طبیعی از تخمیر جلوگیری می‌کند. 
 
کتایونی اظهار داشت: بنابراین افراد مبتلا به ورم معده باید حداقل یک عدد لیمو شیرین مصرف کنند. 
 
وی تصریح کرد: در طب سنتی مصرف لیمو شیرین دارای خواصی همچون رفع التهاب، عطش بیماران تب دار، تسکین سرفه هاضمه ذکر شده است.



تاريخ : 25 / 8 / 1392برچسب:ساعت,کار,ادارت,عقاب نیوز, | 7:16 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

معاون عمرانی استانداری تهران گفت: با توجه به کاهش آلاینده‌های هوا افزایش طرح زوج و فرد خودروها از یکشنبه اجرایی نمی‌شود و ساعت کاری ادارات نیز از فردا به روال قبل بازمی‌گردد.

خبرگزاری فارس: ساعت کاری ادارات از فردا به روال قبل بازمی‌گردد 

حسن کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی فارس، درباره مصوبات کارگروه کاهش آلودگی هوای تهران اظهار داشت: با توجه به اینکه آلاینده‌های هوا در استان تهران کاهش یافته است تغییراتی در مصوبات اخیر کارگروه کاهش آلودگی هوا صورت گرفته است.

وی ادامه داد: طرح زوج و فرد از در منازل و عدم فروش مجوز‌های طرح ترافیک فقط فردا اجرایی می‌شود و از روز یکشنبه 26 آبان طرح زوج و فرد و فروش آرم‌های طرح ترافیک به روال قبلی باز می‌گردد.

معاون عمرانی استانداری تهران خاطرنشان کرد: از فردا ساعت کاری ادارات استان تهران به روال قبل یعنی ساعت 16 باز می‌گردد.

کریمی خاطرنشان کرد: در صورت افزایش مجدد آلاینده‌های هوا و ذرات کمتر از 2.5 میکرون جلسه اضطراری در استان تهران تشکیل و تصمیمات لازمه را اتخاذ می‌کنیم.



پایگاه خبری عقاب نیوز :

پنجمین شب از مراسم عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام، امشب(جمعه) در حسینیه امام خمینی(ره)، با حضور حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای برگزار شد.



به گزارش  پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری،در این مراسم که سران قوا و هزاران نفر از سوگواران عاشق حسینی شرکت داشتند حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی در تبیین ابعاد حادثه عاشورا سخنرانی کرد و آقایان سادات رضوی و محمدرضا طاهری نیز مداحی کردند.

لازم به ذکر است این مراسم که از دوشنبه 20 آبان شروع شده بود، امشب پایان یافت.

 

 

 

 

گزارش تصويري مرتبط
-------------------------------



تاريخ : 20 / 8 / 1392برچسب:, | 10:10 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

لحظاتی پیش آمانو وارد سازمان انرژی اتمی شد و تا دقایقی دیگر با علی‌اکبر صالحی دیدار و در نشست‌خبری با حضور اصحاب‌ رسانه شرکت می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، یوکیا آمانو مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی‌اتمی صبح امروز به دعوت علی‌اکبر صالحی معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان‌انرژی‌اتمی برای دیدار یک‌ روزه در راس هیئتی وارد تهران شد.

شایان ذکر است، در طول این دیدار آمانو علاوه بر مذاکره با رئیس سازمان‌انرژی‌اتمی با وزیر امورخارجه و برخی مقامات بلندپایه کشورمان دیدار و گفتگو می‌کند.
 
همچنین؛ در این سفر راه‌های گسترش همکاری‌های فنی بین جمهوری‌اسلامی‌ایران و آژانس مورد بررسی قرار می گیرد و نقشه‌راهی برای این منظور تعیین خواهد شد.
 
لازم به ذکر است؛ آمانو هم‌اکنون وارد سازمان‌انرژی‌اتمی شده و تا دقایقی دیگر با علی‌اکبر صالحی دیدار و در نشست‌خبری با حضور اصحاب‌رسانه شرکت می‌کند.

 



تاريخ : 20 / 8 / 1392برچسب:توقیف,کامیون,خلافی,عقاب نیوز, | 10:21 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

معاون آموزشی و فرهنگ و ترافیک راهور تهران بزرگ از توقیف یک دستگاه کامیون با خلافی بالغ بر 60 میلیون خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز سرهنگ جهانی درگفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: عوامل پلیس راهور یک دستگاه کامیون را به ارتکاب تخلف در منطقه 22 به شماره پلاک 899ع95 متوقف و با توجه به استعلام های دریافتی مشخص شد که این کامیون 60 میلیون 600 هزار ریال خلافی داشته که در ادامه وسیلیه نقلیه توقیف و جهت سیر مراحل قانونی به پارکینگ منتقل شد. وی در خاتمه بیان کرد: این کامیون تا زمان پرداخت نشدن خلافی در پارکینگ خواهد ماند.



تاريخ : 20 / 8 / 1392برچسب:, | 8:48 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

استفاده از وایمکس فرصت مناسبی برای اتصال به اینترنت محسوب می‌شود اما متاسفانه این سیستم در حین حرکت با اختلالات فراوانی روبروست؛ حال تصور کنید از اپراتور تلفن همراه مورد نظرتان بسته‌ی اینترنتی با سرعت بالا دریافت کرده‌اید و می‌خواهید در حین حرکت نیز اینترنت پرسرعت داشته باشید اما چگونه؟

به گزارش خبرنگار فن‌آوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، برای این که در حین حرکت اینترنت را برروی تبلت و یا موبایلتان تجربه کنید تنها کافی است یک گوشی هوشمند داشته باشید؛ مراحل زیر گوشی شما را به یک مودم وایرلس تبدیل خواهد کرد. البته به یاد داشته باشید که باید گوشیتان به شبکه‌ای اینترنت متصل باشد.

*سیستم عامل اندروید

به منوی گوشی خود مراجعه کرده و گزینه‌ی تنظیمات را انتخاب کنید. حال در منوی تنظیمات گزینه بیشتر بیشتر یا (move) را انتخاب کنید. در منوی باز شده گزینه اتصال و نقاط قابل حمل یا (Tethering and portable hotspot) را انتخاب کنید.

بعد از این مرحله باید گزینه نقطه wi-fi قابل حمل را فعال کرده و در قسمت تنظیمات، نام شبکه مورد نظر خود و کلمه عبور را وارد کرده و در آخر تنظیمات را ذخیره کنید.

*سیستم عامل iOS

برای فعال کردن این گزینه در گوشی‌های اپل ابتدا به منوی تنظیمات مراجعه کرده و سپس به منوی Personal Hotspot مراجعه کنید.

بعد از انجام این فرآیند باید گزینه‌ی wi-fi را لمس کنید؛ حال دستگاه آیفون شما تبدیل یک مودم وایرلس شده است.

بهتر است توجه داشته باشید که می‌توان این گزینه را هم در حالت بی‌سیم و هم در حالت vsb و Bluetooth منتقل کرد. در دستگاه‌های آیفون کلمه عبور به صورت پیش فرض به کاربران ارائه می‌شود.

*ویندوز فون

برای فعال کردن این گزینه در گوشی‌هایی مبتنی بر سیستم عامل ویندوز بعد از مرحله به منوی تنظیمات internet sharing را لمس کنید.

بعد از انجام این عملیات وضعیت sharing دستگاه خود را برروی حالت "on" قرار دهید نام و کلمه عبور دلخواهتان را وارد کرده و سپس گزینه "setup" را لمس کنید.



پایگاه خبری عقاب نیوز :

نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران برای تامین نیروی انسانی مورد نیاز خود برای خدمت در پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات ناجا از میان آقایان استخدام می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل ازخبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران برای تامین نیروی انسانی مورد نیاز خود جهت خدمت در پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات ناجا از بین جوانان متعهد و کارآمد (مرد) از طریق آزمون ورودی و دیگر مراحل (مصاحبه، معاینات پزشکی و...) با مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد و دکتری در رشته‌های برق (الکترونیک، مخابرات، امنیت، رمز، شبکه) و کامپیوتر (نرم افزار ، مهندسی کامپیوتر، معماری کامپیوتر، امنیت، فن‌آوری اطلاعات و هوش مصنوعی) استخدام می‌کند.

 

متقاضیان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر روزهای غیر تعطیل از ساعت 9 الی 11 با شماره 48858776-021 تماس بگیرند.



تاريخ : 20 / 8 / 1392برچسب:, | 8:7 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل ازخراسان ،بر اساس گزارش کارشناسان يک نهاد نظارتي که بر اساس شکايت تعدادي از کارمندان يکي از وزارتخانه هاي اقتصادي صورت گرفته، مشخص شده که بر اساس متني که نيروهاي داراي قرارداد انجام کار مشخص بايد براي تبديل وضعيت به پيماني تکميل و آن را ممهور به مهر دفترخانه اسناد رسمي کنند، کارمندان مذکور رسما تعهد مي کنند در صورت هرگونه تغيير در احکام کارگزيني حق هرگونه اعتراض و شکايت در مراجع قانوني را از خود سلب مي کنند.

 



تاريخ : 19 / 8 / 1392برچسب:, | 10:39 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 معاون پارلمانی وزارت صنعت، معدن و تجارت در یک سوء قصد در میدان سبلان تهران کشته شد.
 
به گزارش خبرنگار ایرنا، «صفدر رحمت آبادی» معاون پارلمانی وزارت صنعت، معدن و تجارت در حالی که سوار بر خودروی شخصی (پژو پارس) در میدان سبلان، ابتدای خیابان جانبازان شرقی (گلبرگ) بود مورد حمله افراد ناشناس قرار گرفت.
 
گفته شده، فرد ناشناس با اسلحه، دو تیر یکی به سینه و دیگری به سر وی شلیک کرده است.
 
ماموران نیروی انتظامی همراه با پلیس تشخیص جرم در محل حادثه حضور دارند.

در حال حاضر آمبولانس برای انتقال جسد وی در محل حضور یافته است.
 
هنوز دلایل و جزییات این سوءقصد اعلام نشده است.



تاريخ : 19 / 8 / 1392برچسب:, | 10:54 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان، در بیوت مراجع تقلید در قم برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از ایسنا، مراسم عزاداری شهادت امام حسین(ع) در دهه اول محرم در بیوت آیات عظام سبحانی، صافی‌گلپایگانی، نوری‌همدانی و جوادی‌آملی در حال برگزاری است.
 
مراسم عزاداری در دهه اول محرم از ششم این ماه به مدت پنج روز از ساعت 7 صبح در بیت آیت الله سبحانی در چهارراه شهداء برگزار خواهد شد.
 
مراسم عزاداری در بیت آیت‌الله صافی‌گلپایگانی نیز از اول تا 13 محرم ساعت 9 و 30 تا 11 در کوچه شماره شش چهارمردان برگزار می‌شود.
 
بنابر این گزارش، مراسم عزاداری در دفتر آیت‌الله جوادی آملی در دهه اول محرم شب‌ها در بنیاد بین‌المللی اسراء برگزار می‌شود.
 
همچنین مراسم عزاداری در دهه اول محرم در بیت آیت‌الله نوری‌همدانی هر روز بعد از اذان ظهر برگزار می‌شود.



تاريخ : 19 / 8 / 1392برچسب:, | 9:20 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

یک شرکت کانادایی نرم‌افزار بدیعی را برای پیگیری تلفن‌های همراه به سرقت رفته معرفی کرده است که حذف آن از روی دستگاه حتی با تنظیم مجدد کارخانه غیرممکن است.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، برنامه «Absolute LoJack» به کاربران اجازه می‌دهد تا از راه دور دستگاه تلفن به سرقت رفته خود را قفل کرده، موقعیت آنرا شناسایی و فایلهای حساس را برای جلوگیری از سرقت هویت پاک کند.

تیم خدمات بررسی و بازیابی شرکت Absolute Software می‌توانند تلفن‌های همراه را با استفاده از سیستم Computrace پیگیری کرده و با سازمانهای اجرای قانون برای بازگردادن آن به مالباختگان همکاری کنند.

همچنین این برنامه برخلاف نمونه‌های موجود در بازار مانند «آیفون مرا بیاب» و «Hidden» در برابر تنظیم مجدد اولیه و محو کامل دوام می‌آورد.

برنامه LoJack در سیستم عامل تلفن‌های آندروید مانند گلکسی S4 و تبلت گلکسی Tab 3 سامسونگ قرار گرفته است

هزینه این برنامه برای دستگاههای تلفن همراه از 29.95 پوند برای اشتراک یک ساله است.



تاريخ : 19 / 8 / 1392برچسب:, | 9:11 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

مدارس ابتدایی استان تهران فردا وپس فردا تعطیل است و همچنین ساعت کاری ادارت دولتی نیز کاهش یافت.

به گزارش  پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از فارس، در جلسه کمیته کاهش آلودگی هوا تعطیلی  مدارس ابتدایی استان تهران به غیر از دماوند و فیروزکوه  فردا وپس فردا تصویب شد.

در این جلسه افزایش محدوده زوج  و فرد و متوقف شدن فروش آرم طرح ترافیک روزانه هم تصویب شد.

بر اساس این گزارش، کاهش ساعت کاری ادارات شهر تهران در این جلسه تصویب شد و قرار است کارمندان ساعت ۱۴:۳۰ دقیقه تعطیل شوند.



تاريخ : 19 / 8 / 1392برچسب:, | 9:9 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

در جلسه امروز کمیته اضطرار کاهش آلودگی هوا افزایش محدوده زوج و فرد از درب منازل تصویب شد.

به گزارش  پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از فارس، اولین جلسه کمیته اضطرار کاهش آلودگی هوا صبح امروز در استانداری تهران تشکیل شد.

در این جلسه افزایش محدوده زوج و فرد از درب منازل تا اطلاع ثانوی تصویب و همچنین فروش آرم طرح ترافیک روزانه و هفتگی نیز فعلا متوقف شد.

 

همچنین یکی از مصوبات این جلسه برخورد پلیس با موتورسیکلت‌های دودزا بود و همچنین پلیس راهور فعالیت مینی‌بوس‌های آلاینده درون شهری را متوقف کند.

 

بر اساس این گزارش ، ورزش صبحگاهی در پارک‌ها و مدارس تعطیل شد.

 

اورژانس هلال احمر در میادین شهر در حالت آماده باش هستند. از تردد کودکان و بیماران قلبی در مناطق باز خودداری شود.

 



تاريخ : 18 / 8 / 1392برچسب:جریمه,قطع آب,مشترکان,پرمصرف,عقاب نیوز, | 6:48 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از واحد مرکزی خبر تهران :

جریمه و قطعی آب در انتظار مشترکانی که بدون توجه به اخطارها همچنان مصرف کننده بی رویه آب هستند .
قائم مقام وزیر نیرو در مصاحبه با خبرنگار واحد مرکزی خبر درباره چگونگی برخورد با مشترکان پرمصرف گفت: برنامه وزارت نیرو در مرحله نخست اطلاع رسانی و ارشادی است اما چنانچه مشترکان پرمصرف به اخطارها توجه نکنند ، جریمه و قطع آب در انتظار آنان خواهد بود .
آقای ستار محمودی با بیان اینکه نزولات جوی به نسبت فصل تاخیر دارد و نسبت به پارسال هم کمتر شده است افزود : بارندگی ها نسبت به میانگین سالها 17 درصد و روان آبها نیز 40 درصد کمتر است .
وی گفت:‌ کمبود نزولات آسمانی و روان آبها در برخی کلان شهرها به ویژه تهران وضع حاد تری دارد .
قائم مقام وزیر نیرو منطقی ترین شیوه برای قرار نگرفتن در تنگنای آبی را مدیریت بهینه منابع موجود دانست و افزود : وزارت نیرو از دو راه درپی مدیریت بهینه منابع موجود است .
وی کاهش فشار را در ساعاتی که مصرف آب کمتر است یکی از این راهها دانست و گفت: اصلاح و تغییر برخی خطوط انتقال آب ، اتصال شبکه آبرسانی شرق به غرب تهران از دیگر اقدامات وزارت نیرو برای مدیریت شرایط کنونی است .
محمودی با بیان اینکه کم آبی و کم فشار بودن آب در مناطق ، دو مقوله جدای از یکدیگر است اظهار داشت : اگر منطقه ای به مدت طولانی کم فشار باشد به معنی آن است که با کم آبی مواجه شده است .
قائم مقام وزیر نیرو با بیان اینکه برغم کاهش نزولات و کمبود منابع آبی با افزایش مصرف نسبت به مدت مشابه سالهای گذشته مواجه هستیم بر ضرورت صرفه جویی در مصرف آب تاکید کرد .
وی افزود : با وجود خنک شدن هوا مصرف آب همچنان بالاست و برای گذر از شرایط نامطلوب کنونی باید مصرف بهینه آب جدی گرفته شود .
محمودی گفت : اگر چه وزارت نیرو ‌تمهیداتی اندیشیده است اما برای پیشگیری از مشکلات ناشی از کم آبی صرفه جویی شهروندان لازم است .



پایگاه خبری عقاب نیوز :

تصمیم‌گیری درباره تعطیلی ادارات در جلسه فردا

معاون عمرانی استاندار تهران گفت: به دلیل افزایش ذرات کمتر از ۲.۵ میکرون در هوای استان تهران، مهدهای ‌کودک‌ و مدارس ابتدایی استان تهران فردا تعطیل است.

خبرگزاری فارس: مدارس ابتدایی استان تهران به دلیل آلودگی هوا فردا تعطیل است / تصمیم‌گیری درباره تعطیلی ادارات در جلسه فردا

حسن کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی فارس درباره افزایش آلودگی هوای سطح استان تهران کمیته اضطراری کاهش آلودگی هوای تهران فردا با حضور استاندار تهران تشکیل و راهکارهای مورد نیاز در این باره اتخاذ می‌شود.

وی ادامه داد: فردا مهد‌های کودک و مدارس ابتدایی استان تهران به دلیل افزایش ذرات کمتر از 2.5 مکیرون تعطیل است.

معاون عمرانی استاندار تهران در پاسخ به پرسشی مبنی براینکه آیا ادارات استان تهران تعطیل می‌شود، بیان داشت:‌ در جلسه فردا تعطیلی ادارات استان تهران و سایر مراکز به دلیل آلودگی هوا بررسی می‌شود و نتیجه آن به اطلاع شهروندان تهرانی می‌رسد.



تاريخ : 18 / 8 / 1392برچسب:زلزله,بوشهر,عقاب نیوز, | 10:29 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

تهران - زمین لرزه ای به بزرگی 3.2 درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) حوالی بوشهر را لرزاند.

 

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل ازمرکز لرزه نگاری کشوری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، این زمین لرزه در ساعت 22 و02 دقیقه و 32 ثانیه شنبه در این منطقه بوقوع پیوست.

شبکه های لرزه نگاری این مرکز، موقعیت جغرافیایی این زمین لرزه را 28.92 عرض شمالی و 50.79 طول شرقی ودرعمق 15کیلومتری ثبت کردند.

تاکنون ازخسارات احتمالی این زمین لرزه گزارشی دریافت نشده است.



تاريخ : 18 / 8 / 1392برچسب:, | 1:57 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

پکن - یک فروند هواپیمای مسافربری ایران روز جمعه لحظاتی پس از ترک فرودگاه بین المللی پکن به دلیل نقص فنی مجبور به بازگشت شد.

 

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از ایرنا، برخی مسافران درتماس با خبرنگار ما گفتند هواپیما با تاخیر از فرودگاه پکن به مقصد تهران پرواز کرده و حدود 10دقیقه پس از حرکت یکی از موتورهای آن آتش گرفته است.

خلبان هواپیما پس ازاین حادثه و اعلام وضعیت اضطراری مجبور به بازگشت به فرودگاه پکن شد و درحالی که نیروهای آتش نشانی و امداد به حالت آماده باش درآمده بودند، در باند فرود آمد.

رییس دفتر هواپیمایی ایران ایر در پکن در پاسخ به سوال خبرنگار ما آتش گرفتن موتور هواپیما را تکذیب کرد، اما گفت که یکی از موتورها نشتی بنزین داشته و زمانی که روی لاستیک های داغ هواپیما ریخته از آن دود متصاعد شده است.

خانجانی درهمین حال تاکید کرد حال تمام مسافران خوب است و فردا (شنبه) با یک پرواز کمکی که از ایران عازم می شود به تهران منتقل خواهند شد.

این هواپیما روز چهارشنبه نیز با بیش از پنج ساعت تاخیر، فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره)، تهران را به مقصد پایتخت چین ترک کرده است .

یک منبع خبری به ایرنا گفت که مسوولان درتهران و در پاسخ به اعتراض مسافرانی که در سالن ترانزیت تجمع کرده بودند گفتند یک قطعه هواپیما خراب است و باید تعویض شود.

یکی از مسافران نیز گفت که پس از پنج ساعت تاخیر وقتی هواپیما به مقصد پکن به پرواز درآمد از دستشویی وسط سالن به قدری آب نشت کرده بود که خدمه پرواز مجبور به جابجایی مسافران شدند.

تاخیر در پرواز هواپیمایی ایران ایر به مقصد پکن تقریبا به یک امر عادی برای کارکنان آن و نگرانی جدی برای مسافران تبدیل شده است.

سوم مهرماه امسال نیز ایران ایر، مسافران خود را با حدود 10 ساعت تاخیر از تهران به پکن منتقل کرد.

برخی از ایرانیان مقیم پکن از جمله دانشجویان و کارکنان نهادهای دولتی در گفت وگو با ایرنا به طور کلی از نوع خدمات رسانی هواپیمایی ایران ایر ابراز ناراضی کردند.

اکثر مسافران از جمله گردشگران ایرانی اکنون ترجیح می دهند مسیر تهران - چین را به گونه ای طی کنند تا از ناگزیر به استفاده از هواپیمای ایران ایر نباشند.

این در حالیست که برخی از مسافران نیز جذب پروازهای خارجی از جمله هواپیمایی چین شده اند که هفته ای یک پرواز بین پکن -ارومچی و فرودگاه امام خمینی (ره ) دارد.