تاريخ : 29 / 11 / 1391برچسب:, | 9:58 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

طی روزهای اخیر شکافی بزرگ به طول چهار کیلومتر و عمق پنج متر در حاشیه شهر عنبرآباد و برخی روستاهای این شهر موجب نگرانی ساکنان این شهرستان شده است.

به گزارش مشرق به نقل از مهر، بروز شکافی بزرگ با عمق و طول چشمگیر طی چند روز گذشته موجب بروز هراس در بین شهروندان عنبرآبادی و روستاهای اطراف این شهر بزرگ در جنوب استان کرمان شده است.

این شکاف تنها طی چند روز در جنوب کرمان ایجاد شده است و شایعاتی در خصوص فعال شدن گسلی در اطراف شهر پر جمعیت عنبرآباد در بین مردم بر سر زبانها افتاده است.

این درحالی است که بروز زمین لرزه 4.2 ریشتری روز گذشته در فاریاب در نزدیکی این شهرستان بر شدت نگرانی مردم افزوده است.

بروز این شکافها در دشتهای عنبرآباد خسارتی نیز به زیر ساختها وارد کرده است بطوریکه در موردی دیگر زمین به طول یک کیلومتر در نزدیکی روستاهای توکل آباد و یوسف آباد شکاف برداشته است و این شکاف به جاده نیز خسارت زیادی وارد کرده و از میان آن گذشته است.

خسارت شدید به خانه روستائیان

این شکاف در این دو روستا حتی از میانه خانه های مسکونی نیز گذشته و در نهایت به این خانه ها نیز خسارت زده است.

هر چند شایعاتی در خصوص این شکافها به گوش می رسد اما آنچه مسلم است بروز این حادثه در عنبرآباد امری شگفت انگیز نیست زیرا در سالهای گذشته نیز عنبرآباد شاهد بروز این شکاف ها به خصوص بعد از بروز بارندگیهای شدید در جنوب کرمان بوده است.

برخی عقیده دارند که این شکافها هیچ ارتباطی به گسل ندارد و بروز این شکافها به دلیل نشست دشتها روی می دهد.

در حقیقت 15 سال خشکسالی در دشتهای استان کرمان خطر نشست زمین را افزایش داده است بطوریکه در برخی دشتهای استان کرمان زمین هر سال چندین سانتیمتر ارتفاع خود را از دست می دهد.

علی رشیدی، رئیس سازمان زمین شناسی استان کرمان بارها قبل از بروز چنین حوادثی نسبت به نشست زمین در کرمان هشدار داده است.

وی در گفتگو با مهر افزود: برداشتهای بی رویه از منابع آب زیر زمینی موجب شده است ذخایر طبیعی آب رفته رفته از بین برود و زمین نشست کند که نمونه آن در دشت اختیار آباد کرمان طی سالهای گدشته مشاهده شده است.

رشیدی خواستار مدیریت مصرف منابع آب زیر زمینی در استان کرمان شده است و پس از زمین لرزه نشست زمین مهمترین خطر کرمان است.

دشتهای کرمان در خطر نشست

وی گفت: تنها راهکار جلوگیری از نشست دشتهای استان کرمان خودداری از مصرف بی رویه آب دانست.

این درحالی است که به دلیل مصرف بی رویه آب در بخش کشاورزی و وجود چاههای غیر مجاز و کمبود بارندگی دشتهای عنبرآباد در خطر نشست زمین قرار دارند و طی سالهای اخیر بارها شاهد بروز چنین مشکلاتی هستیم.

فرماندار عنبرآباد در گفتگو با مهر با تائید بروز این شکافها خواستار بررسی علمی بروز چنین شکافهایی در دشتهای شهرستان عنبرآباد شد.

ولی محمد مشایخی در این خصوص گفت: این شکاف ها طولی چند کیلومتری دارند و عمق آنها بیش از سه متر است.

وی خواستار مطالعه زمین شناسان بر روی این پدیده شد و ادامه داد: به نظر می رسد خشکسالی های اخیر دلیل عمده بروز چنین مواردی است.

این مسئول افزود: این شکافها بعد از بارندگی های اخیر روی داده است و خساراتی را وارد کرده که باید بررسی شود.

وی ادامه داد: در صورت مطالعه و مشخص شدن دلیل بروز این شکافها نگرانیهای مردم نیز کاهش خواهد یافت.



تاريخ : 29 / 11 / 1391برچسب:, | 12:16 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

ثبت نام اینترنتی دریافت خدمات رسمیVPNبرای اشخاص حقوقی آغاز شد.
به گزارش مشرق به نقل از واحد مرکزی خبر، مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل مرکز ملی فضای مجازی با اعلام این خبر گفت: اشخاص حقوقی متقاضی دریافت خدمات رسمیVPN تا پنجم اسفند فرصت خواهند داشت برای ثبت نام به پایگاه WWW.VPN.IR مراجعه کنند.

مهندس علی فیاضی افزود: زمان ثبت نام اشخاص حقیقی متقاضی دریافت این خدمات متعاقباً اعلام می شود.

VPN مخفف virtual private network به معنای شبکه خصوصی مجازی است.



تاريخ : 28 / 11 / 1391برچسب:, | 6:35 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

Extreme Call Blocker (Stealth) 28.8 یک نرم افزار خوب برای مسدود کردن و جلوگیری از دریافت تماس ها و اس ام اس های ناخواسته در گوشی های آندروید می باشد.

امکانات نرم افزار Extreme Call Blocker Droid:
- گرفتن نسخه پشتیبان و بازیابی تنظیمات
- امکان مسدود کردن تماس های ناشناس، خصوصی، بی نام و شماره های موجود در لیست سیاه
- امکان مسدود سازی اس ام اس های ناشناس و موجود در لیست سیاه
- امکان مخفی کردن نرم افزار
- نمایش دقیق شماره های بلاک شده و زمان تماس آنها
- قابلیت زمان بندی نرم افزار
- و …

برای دانلود کلیک کنید



تاريخ : 28 / 11 / 1391برچسب:, | 7:40 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

عکسی در حاشیه جلسه امروز مجمع تشخیص مصلحت نظام.



تاريخ : 29 / 11 / 1391برچسب:, | 1:0 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

NextUp TextAloud 3.0.48 نرم افزاری برای تبدیل متن به گفتار می باشد که برای ویندوز طراحی شده است. این نرم افزار می تواند متن شما را از اسناد MS Word، ایمیل ها، صفحات وب و فایل های PDF به گفتاری با صدای طبیعی تبدیل کند. شما بدین طریق می توانید متن های خود را به فایل صوتی تبدیل کنید و در دستگاه هایی مانند iPod، iPhone، پاکت پی سی و غیره به آنها گوش فرا دهید. TextAloud حتی قابلیت همگام سازی خودکار با iTunes را دارا می باشد. با استفاده از این نرم افزار می توانید در زمان صرفه جویی کنید و کارآیی خود را با گوش دادن به متن ها در حین تمرینات ورزشی یا در مسافرت، افزایش دهید.

استفاده از این نرم افزار برای بیمارانی که دچار Dyslexia (خوانش پریشی، نوعی بیماری است که در آن مبتلا در خواندن یا هجی کردن کلمات دارای مشکل است) یا دیگر مشکلات خواندن متن هستند، بسیار مفید است و می تواند قابلیت خواندن متن را با گوش دادن به متنی که آن را مشاهده می کنند، افزایش دهد.

برای دانلود کلیک کنید



تاريخ : 28 / 11 / 1391برچسب:, | 12:17 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز(شنبه) در آستانه 29 بهمن، سالروز قیام مردم تبریز بر ضد رژیم ستم شاهی در سال 1356با هزاران نفر از علما، مسئولان و قشرهای مختلف مردم آذربایجان در حسینیه امام خمینی(ره) دیدار کردند.



تاريخ : 28 / 11 / 1391برچسب:, | 3:10 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

در آستانه سالروز قیام 29 بهمن 1356 مردم تبریز

بسم‌الله‌الرّحمن‌الرّحيم‌
خوشامد عرض ميكنم به همه‌ى شما برادران عزيز، خواهران عزيز، جوانان عزيز؛ مخصوصاً خانواده‌هاى معزز شهدا، دانشوران، علما، مسئولان، كه اين راه دور را طى كرديد و هديه‌ى ارزشمند محبت و لطف و پيام استقامت مردم عزيز آذربايجان را به اين مناسبت به اينجا آورديد. اميدواريم خداوند متعال به همه‌ى شما لطف كامل و فراوان و رحمت شامله عنايت فرمايد. و همين جا به وسيله‌ى شما برادران و خواهران عزيز سلام عرض ميكنم به همه‌ى مردم آذربايجان و تبريز، مرد و زن مؤمن؛ كه حقيقتاً حضور آذربايجان و تبريز و ديگر شهرهاى آن منطقه، در همه‌ى دورانهاى گذشته‌ى ما، از صد سال، صد و پنجاه سال قبل تا امروز، در حركت ملت ايران، تعيين‌كننده بوده است. امروز هم همين جور است. شماها هستيد كه با همت خودتان، با غيرت خودتان، با ايمان خودتان، با عزم راسخ خودتان، توانسته‌ايد عزت اين كشور و اين ملت را در مقابل دشمنان حفظ كنيد. هر روز هم كه گذشته است، جلوه‌ى آذربايجان در عرصه‌هاى گوناگون بيشتر شده است. سى و پنج سال از ۲۹ بهمن سال ۵۶ ميگذرد. آذربايجان، امروز از جهت ايمان، استقامت، بصيرت و ايستادگى، حتّى از آن دوران مهم و سرنوشت‌ساز هم جلوتر است. اين همه توطئه، اين همه بدخواهى براى جدا كردن احساسات بعضها و بخشهاى مختلف اين ملت، اثرش درست بعكس بوده است. شما بوديد كه توانستيد هميشه پيشگام و پيشرو باشيد. در واقع شما هستيد كه لنگر آرامش اين كشوريد. در واقع آنطور كه شما در شعرتان گفتيد، بنده عرض ميكنم: «آرامِ دل ايران سيزلر سيز».(۱)
 يك خصوصيتى در مردم عزيز آذربايجان انسان بوضوح مشاهده ميكند؛ اين خصوصيت در بعضى از مناطق كشور هست، اما در آذربايجان به شكل بارزى وجود دارد و آن اين است كه مبارزات و حركت غيرتمندانه‌ى مردم آذربايجان در دوره‌هاى مختلف؛ در قضيه‌ى مشروطه، در قضيه‌ى اشغال نظامى، در قضاياى گوناگون - كه در اغلب اين قضايا، پيشروِ ديگران هم بودند - همواره با دين و ايمان دينى همراه بوده است. با اينكه جريان روشنفكرى چپ و همچنين جريان روشنفكرى وابسته‌ى به غرب در منطقه‌ى آذربايجان فعال بود - از همان روزهاى اولِ ورود روشنفكرى بيمار به كشورمان - و سعى ميكردند مردم را از دين جدا كنند، در عين حال اگر شما نگاه كنيد به نهضتهائى كه در آذربايجان شكل گرفت و خيلى از آنها نهضتهاى عمومى ملت ايران بود كه آذربايجانى‌ها جلوتر از ديگران بودند، مى‌بينيد با وجود آن تلاشها، حركت مردم و پيشروان و سرسلسله‌هاى حركتهاى مردمى در آذربايجان، بر پاى‌فشارى و پايبندى خود به مسائل دينى، صريح‌تر از همه بودند. در تبريز، ستار خان ميگفت: فتواى علماى نجف در جيب من است. يعنى اين مرد بزرگِ مبارزِ شجاع، كار خودش را با هدايت علما و مراجع نجف تنظيم ميكرد؛ درست نقطه‌ى مقابل آنچه كه آن روز تفكرات جريانهاى روشنفكرىِ شرق و غرب ميخواستند در اين كشور اعمال كنند. هميشه همين جور بوده، امروز هم همين جور است، فردا هم همين جور خواهد بود.
 ملت ايران در مجموعه‌ى خود، ايمان دينى را معيار و ملاك و راهنما قرار داده است. مثال را ما از آذربايجان زديم، اما در سرتاسر كشور، با اندازه‌هاى كم و زياد، همه‌ى ملت ايران اينجورند. حركت، حركت همراه با غيرت و شجاعت و احساس مسئوليت است؛ اما با راهنمائى دين، با پشتوانه‌ى ايمان دينى؛ اين خيلى ارزشمند است. براى همين هم هست كه شما ملاحظه ميكنيد خطراتى كه معمولاً از طرف قدرتهاى سلطه‌گر جهانى متوجه ملتها ميشود و آنها را متزلزل ميكند، اين خطرها ملت ايران را متزلزل نكرد. حالا در برهه‌ى كنونى، زمان مسئله‌ى تحريمها و فشارها گفتند كه ميخواهيم براى ملت ايران تحريم فلج‌كننده تنظيم كنيم؛ تنظيم هم كردند. دو سه روز قبل از بيست و دوى بهمن، يك مرحله‌ى جديد تحريمها را وارد معادلات كردند؛ چند ماه قبل هم - در مرداد همين سال - باز مجدداً همين كار را انجام دادند. يعنى در ايام بيست و دوى بهمنِ امسال به خيال خودشان فشارها را بر مردم افزايش دادند. به اميد چه؟ به اميد سست كردن مردم. جواب چه بود؟ جواب ملت ايران اين بود كه امسال راهپيمائى بيست و دوى بهمن از سالهاى قبل پرشورتر است. همه آمدند، همه جا آمدند، با روحيه آمدند، با چهره‌ى خندان آمدند. اين، ملت ايران است. هر سال بيست و دوى بهمن، ملت ايران ضربه‌اى بر دشمنان وارد ميكند؛ مثل بهمنى بر سر دشمنان و مخالفان فرود مى‌آيد. امسال هم اين بهمن فرود آمد. بنده لازم ميدانم مجدداً - كه اگر تا صد بار هم تكرار شود، زيادى نيست - از ملت ايران به خاطر اين حضور پرشكوه و عزتمندانه سپاسگزارى كنم. در مقابل اين احساس، در مقابل اين بصيرت، انسان بايد تعظيم كند. اين، ملت ايران است.
 دشمنان در مقابل اين وضعيت، دچار انفعالند؛ اين را من به شما عرض بكنم. برخلاف آنچه كه وانمود ميشود كه آنها در موضع فعال قرار دارند، نه، اينجور نيست؛ دشمن در مقابل ملت ايران در موضع انفعال است. ملتى با عزم راسخ، با بصيرت، با ايمان، ميداند چه ميخواهد، راه را هم بلد است، سختى‌ها را هم با شجاعتِ تمام تحمل ميكند؛ در مقابل اين ملت، اسلحه‌هاى گوناگون سياسى و نظامى و امنيتى و اقتصادى كنْد است؛ لذا دشمن در حال انفعال است. دشمنان چون در حال انفعالند، حركات غير منطقى ميكنند.
 من اين را به شما عرض بكنم: دولتمردان آمريكا مردم غيرمنطقى‌اى هستند؛ حرفشان غيرمنطقى است، عملشان غيرمنطقى است، زورگويانه است؛ توقع دارند ديگران در مقابل كار غيرمنطقى آنها و زورگوئى آنها تسليم شوند؛ خب، بعضى هم تسليم ميشوند؛ بعضى از دولتها، بعضى از نخبگان سياسى در برخى از كشورها در مقابل پرروئى و زورگوئى آنها تسليم ميشوند؛ اما ملت ايران و نظام جمهورى اسلامى تسليم‌شدنى نيست. نظام جمهورى اسلامى حرف دارد، منطق دارد، توانائى دارد، اقتدار دارد؛ لذا در مقابل حرف غير منطقى و كار غير منطقى تسليم نميشود.
 آنها چطور غيرمنطقى‌اند؟ نشانه‌ى غير منطقى بودن آنها، همين تناقضهائى است كه بين حرفهاى آنها و بين كارهاى آنها هست؛ حرف يك جور ميزنند، كار جور ديگرى انجام ميدهند. خب، از اين نشانه‌اى واضح‌تر براى غير منطقى بودن نيست. انسانِ منطقى يك حرف قانع‌كننده‌اى ميزند، بعد هم دنبال آن حرف راه مى‌افتد. اين آقايان - دولتمردان آمريكائى و ديگر تبعه‌ى آنها از غربى‌ها - اينجورى نيستند؛ يك حرفى ميزنند، يك ادعائى ميكنند، اما در عمل، درست عكس آن را انجام ميدهند. من حالا چند نمونه عرض بكنم:
 ادعا ميكنند ما متعهد به حقوق بشريم. بله، آمريكائى‌ها پرچم حقوق بشر را بلند كرده‌اند، ميگويند ما متعهد به حقوق بشريم؛ آن هم نه فقط در كشور خودشان - كه آمريكا باشد - در همه‌ى دنيا. خب، اين حرفى است، ادعائى است؛ در عمل چه؟ در عمل، بيشترين ضربه را اينها به حقوق بشر ميزنند؛ بيشترين اهانت را به حقوق انسانها در كشورهاى مختلف و نسبت به ملتهاى مختلف، اينها ميكنند. زندانهاى مخفى‌شان در سرتاسر دنيا، زندانشان در گوانتانامو، زندانشان در عراق - ابوغريب - حمله‌ى آنها به مردم غيرنظامى در افغانستان، در پاكستان، در مناطق گوناگون؛ اينها نمونه‌اى از حقوق بشر ادعائى آمريكائى‌هاست! هواپيماهاى بدون سرنشينشان راه مى‌افتد، هم جاسوسى ميكند، هم مردم را زير فشار قرار ميدهد؛ كه روزانه خبرش را شما از افغانستان و پاكستان ميشنويد. البته همين هواپيماهاى بدون سرنشين، به قول يكى از مجلات آمريكائى كه همين چند روز قبل از اين نوشته بود، در آينده مايه‌ى دردسر خود آنها خواهد شد.
 ميگويند ما متعهد به عدم تكثير سلاح هسته‌اى هستيم. بهانه‌ى حمله‌ى به عراق هم در يازده سال قبل از اين همين بود كه گفتند در عراق رژيم صدام دارد سلاح هسته‌اى درست ميكند. البته رفتند و پيدا هم نكردند و معلوم شد دروغ بوده است. ميگويند ما متعهديم كه سلاح هسته‌اى تكثير نشود؛ در عين حال از يك دولت شريرى كه داراى سلاح هسته‌اى هم هست، تهديد به سلاح هسته‌اى هم ميكند - يعنى دولت صهيونيستى - دفاع ميكنند، حمايت ميكنند. آن حرفشان است، اين عملشان است.
 ميگويند ما متعهد به گسترش دموكراسى در دنيا هستيم - حالا كارى نداريم كه دموكراسىِ خود آمريكا چه جور دموكراسى‌اى است؛ در اين زمينه بحث نميكنيم - با اين ادعا، با كشورى مثل جمهورى اسلامى كه روشن‌ترين و واضح‌ترين مردم‌سالارى‌ها و دموكراسى‌ها را در اين منطقه داراست، دائم معارضه و مقابله ميكنند؛ در عين حال پشت سر كشورهائى در اين منطقه مى‌ايستند و با كمال پرروئى از آنها حمايت ميكنند كه بوى دموكراسى را استشمام نكرده‌اند و يك بار ملتشان رنگ انتخابات و رأى و صندوق رأى را نديده‌اند. اين هم تعهدشان نسبت به دموكراسى است! ببينيد فاصله‌ى قول و عمل چقدر است.
 ميگويند ميخواهيم مسائلمان را با ايران حل كنيم. اين حرفى است كه بارها ميگفتند، اخيراً بيشتر هم ميگويند. ميگويند ميخواهيم مذاكره كنيم و مسائلمان را با ايران حل كنيم - اين حرفشان است - اما در عمل متشبث به تحريم ميشوند، متشبث به تبليغات دروغ ميشوند، حرفهاى ناشايسته ميزنند، مطالب خلاف واقع را نسبت به نظام جمهورى اسلامى و ملت ايران دم‌به‌دم منتشر ميكنند.
 همين چند روز قبل از اين، رئيس جمهور آمريكا نطق ميكند و درباره‌ى مسائل هسته‌اى ايران جورى حرف ميزند كه انگار اختلاف بين ايران و آمريكا اين است كه ايران ميخواهد سلاح هسته‌اى درست كند. ميگويد ما تا جائى كه بتوانيم، نميگذاريم ايران سلاح هسته‌اى درست كند! خب، اگر ما ميخواستيم سلاح هسته‌اى درست كنيم، شما چطور ميتوانستيد نگذاريد؟ اگر ايران اراده ميكرد كه سلاح هسته‌اى داشته باشد، آمريكا به هيچ وجه نميتوانست جلوى او را بگيرد.
 ما نميخواهيم سلاح هسته‌اى درست كنيم؛ نه به خاطر اينكه آمريكا از اين ناراحت ميشود؛ عقيده‌ى خود ما اين است. ما اعتقاد داريم كه سلاح هسته‌اى جنايت بر بشريت است و نبايد توليد شود؛ آنچه هم كه در دنيا هست، بايد محو شود و از بين برود؛ اين عقيده‌ى ماست، به شما ربطى ندارد. اگر ما اين عقيده را نداشتيم و تصميم ميگرفتيم سلاح هسته‌اى درست كنيم، هيچ قدرتى نميتوانست جلوى ما را بگيرد؛ همچنان كه در جاهاى ديگر هم نتوانستند بگيرند: در هند نتوانستند، در پاكستان نتوانستند، در كره‌ى شمالى نتوانستند. آمريكائى‌ها مخالف هم بودند، اما آنها هم سلاح هسته‌اى درست كردند.
 اينكه ميگويند «ما نميگذاريم ايران سلاح هسته‌اى درست كند»، يك تقلب در حرف زدن است. مگر بحث سر سلاح هسته‌اى است؟ در قضيه‌ى هسته‌اى ايران، بحث بر سر سلاح هسته‌اى نيست؛ بحث سر اين است كه شما ميخواهيد جلوى حق قطعى و مسلّم ملت ايران را - كه غنى‌سازى هسته‌اى و استفاده‌ى صلح‌آميز از توان داخلى خود ملت ايران است - بگيريد. البته اين را هم نميتوانيد و ملت ايران آنچه را كه حق خودش است، انجام خواهد داد.
 دولتمردان آمريكائى غير منطقى حرف ميزنند. با گفتگو كننده‌ى غير منطقى، نميشود انسان بنشيند به اتكاء منطق حرف بزند؛ خب، او غير منطقى است. غير منطقى يعنى زورگو، يعنى حرفِ بيخود بزن. اين واقعيتى است كه ما در طول اين سى سال در برخورد با قضاياى گوناگون جهانى آن را بروشنى دريافته‌ايم. ما اين را ميفهميم كه طرف مقابل ما كيست و چگونه بايد با او رفتار كرد.
 من چند نكته را يادداشت كرده‌ام كه به شما برادران و خواهران عزيز و به همه‌ى ملت ايران در اين زمينه‌ها عرض كنم. البته اين حرفها براى ملت ايران است. آنها كه حرف ميزنند، رئيس جمهور آمريكا كه حرف ميزند، اعوان و انصارش از دولتمردان آمريكا كه حرف ميزنند، براى فريب دادن افكار عمومى است؛ حالا افكار عمومى جهان، يا افكار عمومى ملتهاى منطقه؛ يا اگر بتوانند، افكار عمومى ملت خودمان. ما فعلاً با افكار عمومى جهان كارى نداريم. شبكه‌ى وابسته‌ى صهيونيستى - آمريكائىِ خبرى دنيا حرفهاى ما را آنچنان كه هست، منعكس نميكند؛ يا اصلاً منعكس نميكند، يا ناقص منعكس ميكند، يا درست بعكس منعكس ميكند. من براى مردمِ خودمان حرف ميزنم. اقتدار جمهورى اسلامى مربوط به افكار عمومىِ جهانى نيست. جمهورى اسلامى اقتدار خود، عزت خود، شرف خود را از افكار عمومى دنيا به دست نياورده است؛ از خود اين ملت به دست آورده است. آن بناى استوار و مستحكمى كه ملت ايران به وجود آوردند و امروز پيام آن در همه‌ى دنيا دارد پى‌درپى و به خودى خود پخش ميشود، متكى است به خود ملت ايران. من براى مردمِ خودمان حرف ميزنم، كارى به ديگران ندارم؛ ميخواهند بشنوند، ميخواهند نشنوند؛ ميخواهند منعكس كنند، ميخواهند نكنند؛ اما ملت عزيز خودمان بايد بدانند. پس نكته‌ى اول اين است كه اينها غير منطقى‌اند، بدون اعتقاد حرف ميزنند و حرفشان با عملشان يكى نيست.
 نكته‌ى دوم: بحث مذاكره را پيش كشيدند، كه ايران بيايد بنشينيم مذاكره كنيم. همين رفتار غيرمنطقى، در اين دعوت به مذاكره هم وجود دارد. غرض آنها حل مشكلات و مسائل نيست - كه من بعد توضيح خواهم داد - غرضشان يك كار تبليغاتى است براى اينكه به ملتهاى مسلمان نشان دهند كه ببينيد اين نظام جمهورى اسلامى بود با آن سرسختى، با آن ايستادگى، اما عاقبت مجبور شد بيايد باب مصالحه و گفتگو را با ما باز كند. وقتى ملت ايران اينجور است، شماها چه ميگوئيد ديگر؟ اين را براى خاموش كردن و نااميد كردن ملتهاى سربرافراشته‌ى مسلمان كه امروز در بسيارى از كشورهاى اسلامىِ اينها نسيم بيدارى وزيده است و به خاطر اسلام احساس عزت ميكنند، لازم دارند. از اول انقلاب، اين يكى از هدفها بود. از سالهاى اول انقلاب، يكى از هدفهاى آنها همين بود كه ايران را پاى ميز مصالحه و بده‌بستان بكشانند؛ بگويند بالاخره ديديد ايران هم كه ادعا ميكرد مستقل است، ايستاده است، نترس است، شجاع است، مجبور شد بيايد بنشيند پاى ميز مذاكره؟ امروز هم همين هدف را دنبال ميكنند. اين، مطلب مهمى است. وقتى هدف از مذاكره، يك هدفِ غيرمربوط به مسائل اساسى است، يك هدف تبليغاتى است، خب معلوم است طرف مقابل كه جمهورى اسلامى است، خام نيست، چشم‌بسته نيست، ميفهمد كه هدف شما چيست؛ لذا متناسب با همان نيت خودتان، جواب شما را ميدهد.
 نكته‌ى سوم اين است كه مذاكره در عرف آمريكائى‌ها و قدرتهاى سلطه‌گر به معناى اين است كه بيائيد بنشينيم گفتگو كنيم تا شما حرف ما را قبول كنيد - هدف مذاكره اين است - بيائيد بنشينيم حرف بزنيم تا بالاخره نتيجه‌ى اين حرف زدن و گفتگو كردن اين باشد كه مطلبى را كه شما قبول نميكرديد، حالا قبول كنيد. همين حالا در تبليغاتى كه آمريكائى‌ها در مورد مذاكرات راه انداخته‌اند - كه چند وقت است لابد ميشنويد - و سر و صدا و هياهو دارند كه بله، با ايران مذاكره‌ى مستقيم كنيم، چه كنيم، در همين حرفهاى امروزشان هم اين معنا كاملاً خودش را نشان ميدهد: بيائيم بنشينيم تا ايران را قانع كنيم كه از غنى‌سازى دست بردارد؛ از انرژى هسته‌اى دست بردارد. هدف اين است. نميگويند بيائيم بنشينيم مذاكره كنيم تا ايران ادله‌ى خودش را بيان كند، ما از فشار روى مسئله‌ى هسته‌اى دست برداريم، از تحريم دست برداريم، از دخالتهاى امنيتى و سياسى و غيره دست برداريم؛ ميگويند بيائيد مذاكره كنيم تا ايران حرف ما را قبول كند!
 خب، اين مذاكره كه به درد نميخورد؛ اين مذاكره كه به جائى نميرسد. حالا گيرم دولت ايران قبول كرد، رفتند نشستند با آمريكائى‌ها مذاكره كردند. وقتى هدف اين است، اين چه مذاكره‌اى است؟ خب، معلوم است كه ايران از حقوق خودش دست‌بردار نيست. هر جائى كه در اثناى مذاكره ببينند طرف مقابل يك حرف منطقى‌اى ميزند و آنها كم مى‌آورند، در مقابل ايران همان جا مذاكره را قطع ميكنند؛ ميگويند ايران حاضر نيست حرف بزند! شبكه‌هاى خبرى و سياسى هم دست آنهاست؛ تبليغات ميكنند. اين را ما تجربه كرديم. در اين ده پانزده سال گذشته، دو سه مرتبه اتفاق افتاد كه آمريكائى‌ها سر يك موضوع مشخصى به مسئولين ما پيغام دادند، اصرار كردند كه يك امر خيلى لازمِ فورىِ فوتىِ واجبى است، بيايد بنشينيم يك صحبتى بكنيم. خب، مأمورين دولتى - معمولاً يك نفر، دو نفر - رفتند يك جائى نشستند صحبت كردند؛ بمجرد اينكه حرف منطقى اينها بيان شد و آنها جوابى نداشتند، يكجانبه مذاكره‌ها قطع شد! البته استفاده‌ى تبليغاتى‌شان را هم كردند. اين، تجربه‌ى ماست. خب، «من جرّب المجرّب حلّت به النّدامة».(۲)
 نكته‌ى چهارم: در تبليغات وانمود ميكنند كه اگر ايران با آمريكا سر ميز مذاكره بنشيند، تحريمها برداشته ميشود. اين هم دروغ است. هدفشان اين است كه با وعده‌ى برداشتن تحريمها، ملت ايران را وادار كنند كه اشتياق به مذاكره‌ى با آمريكا پيدا كند. تصور آنها اين است كه ملت ايران ديگر از تحريمها به ستوه آمده‌اند، پدرشان دارد در مى‌آيد، همه چيز به هم ريخته است؛ پس ما بگوئيم خيلى خوب، بيائيد مذاكره كنيد تا تحريم را برداريم، يكهو جمعيت ملت ايران راه بيفتند كه بله، بيائيد مذاكره كنيم.
 اين حرف هم از همان حرفهاى غير منطقى و همراه با فريب و يك وسيله‌اى براى زورگوئى است. اولاً - همان طور كه عرض كرديم - اينكه ميگويند بيائيد مذاكره كنيم، مقصودشان از مذاكره، واقعاً يك گفتگوى عادلانه و منطقى نيست؛ مذاكره يعنى شما بيائيد حرفهاى ما را قبول كنيد، تسليم شويد، تا ما تحريمها را برداريم. خب، اگر ملت ايران ميخواستند تسليم شوند، چرا انقلاب كردند؟ آمريكا بر اوضاع ايران مسلط بود و هر كار دلش ميخواست، ميكرد. ملت ايران انقلاب كردند براى اينكه از زير يوغ آمريكا خارج شوند؛ حالا بيايند بنشينند باز مجدداً تسليم شما شوند؟ اين، اشكال اول.
 اشكال بعد اين است كه تحريمها با مذاكره برداشته نخواهد شد؛ اين را من به شما عرض بكنم. هدف تحريمها چيز ديگرى است. هدف تحريمها خسته كردن ملت ايران است، جدا كردن ملت ايران از نظام اسلامى است. مذاكره هم كه انجام بگيرد، اگر ملت ايران باز در صحنه باقى باشد و بر حقوق خود اصرار بورزد، اين تحريمها وجود خواهد داشت. ملت ايران در مقابل اين فكر غلط دشمن چه كار ميكند؟
 ببينيد، يك ملاحظه‌اى در ذهن طرفهاى مقابل ما هست كه اين ملاحظه را باز كنيم، تحليل كنيم. آنها ميگويند تكيه‌ى نظام جمهورى اسلامى به اين مردم است؛ اگر توانستيم اين مردم را از نظام جمهورى اسلامى جدا كنيم، قدرت مقاومت از نظام جمهورى اسلامى گرفته خواهد شد. اين فكرِ طرف مقابل ماست. خب، اين فكر دو قسمت دارد؛ يك قسمتش را درست فهميدند، يك قسمتش را غلط فهميدند، غلط كردند. آن قسمتى كه درست فهميدند، اين است كه بله، تكيه‌ى جمهورى اسلامى به اين مردم است؛ پشتوانه‌ى نظام اسلامى، هيچ كس جز انبوه توده‌هاى عظيم ملت ايران نيست؛ حصار اين كشور و اين نظام، همين مردمند. آنچه كه غلط فهميدند، اين است كه خيال كردند با فشار تحريم، با زورگوئى در زمينه‌ى مسائل بين‌المللى و بازرگانى و توليد و غيره، خواهند توانست ملت ايران را به زانو در بياورند و عاجز كنند. اگر فكر ميكنند خواهند توانست اين پشتوانه را از جمهورى اسلامى بگيرند، اينجا را اشتباه كرده‌اند.
 بله، ملت ايران در مقابل آنچه كه دشمن ميخواهد انجام دهد، دنبال تدبير خواهد بود. ملت ايران دنبال شكوفائى اقتصادى، رونق اقتصادى و رفاه كامل است؛ اما ملت ايران نميخواهد اين را از راه ذلت در مقابل دشمن به دست بياورد؛ اين را ميخواهد با نيروى خود، با عزم خود، با شجاعت خود، با پيشروى خود، با توانائى جوانانش به دست آورد؛ لا غير. بله، تحريم، فشار است، آزار است - شكى نيست - اما در مقابله‌ى با اين فشار و آزار، دو راه وجود دارد: ملتهاى ضعيف وقتى كه دشمن فشار آورد، ميروند در مقابل دشمن تسليم ميشوند، خشوع ميكنند، توبه ميكنند. اما ملت شجاعى مثل ايران بمجرد اينكه ديد دشمن دارد فشار مى‌آورد، سعى ميكند نيروهاى درونى خود را فعال كند، با قدرت و شجاعت از منطقه‌ى خطر عبور كند؛ و همين كار را خواهد كرد. اين هم تجربه‌ى سى ساله‌ى ماست.
 كشورهائى در همين منطقه‌ى ما هستند و سى و چند سال در مشت آمريكا بودند، دولتهاشان نوكر و مطيع و فرمانبر آمريكا بودند؛ آنها كجا هستند؟ ملت ايران هم سى و چند سال در مقابل آمريكا ايستاده؛ ملت ايران كجاست؟ در مقابل سى سال فشار آمريكا، ملت ما از لحاظ پيشرفت علمى، پيشرفت اقتصادى، پيشرفت فرهنگى، آبروى بين‌المللى، نفوذ و اقتدار سياسى، به جائى رسيده است كه در دوران رژيمهاى پهلوى و قاجار خوابش را هم نميديدند؛ نه مردم، نه مسئولان. ما تجربه كرديم، ما امتحان كرديم. سى سال ما در مقابل فشارهاى آمريكا ايستاده‌ايم، اينجائيم؛ ملتهائى هم هستند كه سى سال تسليم آمريكا شدند و مراحل متعددى عقبند. ما بدى نديديم از ايستادگى، از مقاومت. مقاومت، نيروى درونى يك ملت را احياء ميكند و به فعليت ميرساند. همين تحريمهائى كه ميكنند، به كمك ملت ايران خواهد آمد و ملت ايران را به اذن اللّه و به حول و قوه‌ى الهى به رشد و شكوفائى خواهد رساند. اين، نكته‌ى مهمى است.
 خب، امسال شما ديديد در اين راهپيمائى، مردم چه كردند. نميشود گفت مردم از گرانى و مشكلات شكايتى ندارند؛ چرا، گرانى هست، مشكلات اقتصادى هست، مردم هم آن را لمس ميكنند - مخصوصاً طبقات ضعيف - اما اين موجب نشد كه مردم بين خودشان و نظام اسلامى فاصله بيندازند. مردم ميدانند كه آن دست قدرتمندى كه بتواند اين مشكلات را حل كند، نظام اسلامى است؛ آن اسلام عزيز و اسلام مقتدر و مسئولانى است كه به اسلام پايبندند؛ اينها ميتوانند مشكلات را برطرف كنند. تسليم شدن در مقابل دشمنان، مشكلى را برطرف نميكند.
 نكته‌ى آخر: ما بعكس آنها، منطقى هستيم. مسئولين ما منطقى‌اند، ملت ما منطقى‌اند. حرف منطقى و كار منطقى را ما قبول داريم. آمريكائى‌ها نشان بدهند كه زور نميگويند، نشان بدهند كه شرارت نميكنند، نشان بدهند كه در حرف و عملشان غير منطقى حرف نميزنند و عمل نميكنند، نشان بدهند كه به حقوق ملت ايران احترام ميگذارند، نشان بدهند كه در منطقه آتش‌افروزى نميكنند، نشان بدهند كه در مسائل ملت ايران دخالت نميكنند؛ آنچنان كه در فتنه‌ى ۸۸ دخالت كردند، از فتنه‌گران پشتيبانى كردند، شبكه‌هاى اجتماعى را در خدمت فتنه‌گران قرار دادند - يك شبكه‌ى اجتماعى آن روزها ميخواست براى تعميرات تعطيل كند، گفتند تعطيل نكن؛ براى اينكه بتوانند روى فتنه و آتش فتنه اثر بگذارند! - اين كارها را نكنند، خواهند ديد جمهورى اسلامى يك نظام خيرخواه است؛ مردم، مردم منطقى‌اى هستند. راه تعامل با جمهورى اسلامى فقط اين چيزى است كه گفتيم و لاغير؛ از اين راه ميتوانند با جمهورى اسلامى تعامل داشته باشند. آمريكائى‌ها بايد حسن نيت خودشان را اثبات كنند؛ نشان بدهند كه درصدد زورگوئى نيستند. اگر چنانچه اين را نشان دادند، آن وقت خواهند ديد كه ملت ايران پاسخ خواهد داد. شرارت نباشد، دخالت نباشد، زورگوئى نباشد، شناختن حقوق ملت ايران باشد، آن وقت جواب مناسب از طرف ايران داده خواهد شد.
 يك نكته هم راجع به مسائل داخلى كشورمان عرض كنم، كه اين هم مسئله‌ى مهمى است. قضيه‌اى در مجلس پيش آمد؛ قضيه‌ى بدى بود، قضيه‌ى نامناسبى بود؛ هم ملت را ناراحت كرد، هم نخبگان را ناراحت كرد. بنده‌ى حقير هم از دو جهت ناراحت شدم: هم خودم در مقابل اين قضايا احساس تأثر ميكنم؛ هم به خاطر ناراحتى مردم، انسان احساس تأثر ميكند. خب، رئيس يك قوه به استناد يك اتهامِ ثابت نشده و مطرح نشده‌اى در دادگاه، دو قوه‌ى ديگر را متهم كرد؛ اين كار بدى بود، اين كار نامناسبى بود؛ اينجور كارها، هم خلاف شرع است، هم خلاف قانون است، هم خلاف اخلاق است، هم تضييع حقوق اساسى مردم است. يكى از حقوق اساسى مهم مردم اين است كه در آرامش روانى و در امنيت روانى زندگى كنند؛ در كشور امنيت اخلاقى برقرار باشد. اگر يك فردى متهم به فساد است، نميشود به خاطر او انسان ديگران را متهم كند؛ حتّى اگر ثابت هم ميشد، چه برسد به اينكه ثابت نشده است، دادگاهى نرفته، محاكمه‌اى نشده. به استناد متهم كردن يك نفر، انسان بيايد ديگران را، مجلس را، قوه‌ى قضائيه را متهم كند؛ اين كار درست نيست، اين كار غلط است. بنده فعلاً نصيحت ميكنم. اين كار، كار شايسته‌اى براى نظام جمهورى اسلامى نيست. آن طرف قضيه هم، اصل اين استيضاحى كه در مجلس انجام گرفت، غلط بود. خب، استيضاح بايد يك فايده‌اى داشته باشد. چند ماه به پايان كار دولت، استيضاح يك وزير، آن هم باز با يك علت و دليلى كه مربوط به خود آن وزير نيست، چه معنى دارد؟ چرا؟ اين هم غلط بود. اين هم كه شنيدم در داخل مجلس كسانى حرفهاى نامناسبى بر زبان آوردند، اين هم غلط است. همه‌ى اين قضايا، قضاياى نامتناسبى است با نظام جمهورى اسلامى؛ نه آن متهم كردن، نه آن برخورد كردن، نه آن استيضاح. دفاعى هم كه رئيس محترم قوه از خودش كرد، آن هم يك قدرى زياده‌روى بود؛ لزومى نداشت.
 وقتى ما همه با هم برادريم، وقتى دشمن مشترك جلوى روى ما هست، وقتى توطئه را مى‌بينيم، چه كار بايد بكنيم؟ تا امروز مسئولين در مقابل توطئه‌هاى دشمن هميشه كنار هم ايستاده‌اند، حالا هم بايد همين جور باشد، هميشه هم بايد همين جور باشد.
 من از مسئولان قوا و مسئولان كشور هميشه حمايت كردم؛ باز هم هر كسى كه مسئوليتى بر دوش دارد، بنده از او حمايت ميكنم، به او كمك ميكنم؛ اما اين كارها را نمى‌پسنديم؛ اين كارها متناسب با تعهدها نيست؛ با سوگندهائى كه خورده شده، مناسب نيست. اين ملت عظيم را ببينند؛ شايسته‌ى اين ملت، رفتار ديگرى است. امروز مسئولان بايد همه‌ى تلاششان را بكنند براى اينكه گره‌هاى اقتصادى را باز كنند، مشكلات را برطرف كنند. بنده سه چهار سال قبل از اين، در صحبت اول سال صريحاً به مردم و به مسئولين گفتم كه نقشه‌ى دشمنان ملت ايران از حالا به بعد، بيش از همه، نقشه‌ى اقتصادى است. خب، مى‌بينيد كه همين جور شد. هم دولت، هم مجلس، همه‌ى نيرويشان را، همه‌ى فكر و ذكرشان را متمركز كنند بر روى سياستهاى درست اقتصادى. چند سال قبل از اين، بنده درباره‌ى فساد اقتصادى، به رؤساى قوا نامه دادم. خب، با فساد اقتصادى مبارزه كنيد. به زبان گفتن كه مطلب تمام نميشود؛ عملاً با فساد مبارزه كنيد. هى بگوئيم مبارزه با فساد اقتصادى. خب، كو؟ در عمل چه كار شد؟ چه كار كرديد؟ اينهاست كه انسان را متأثر ميكند.
 توقع بنده از مسئولين اين است كه حالا كه رفتار دشمن شدت پيدا كرده است، شما هم رفاقتهاتان را با هم شدت بدهيد و بيشتر با هم باشيد. تقوا، تقوا، تقوا، صبر، ميدان ندادن به احساسات سركش، ملاحظه‌ى مصالح كشور، متمركز كردن همه‌ى توان و نيرو براى حل مشكلات مردم و مشكلات كشور؛ اين توقع ماست. اميدواريم ان‌شاءاللّه اين نصيحتِ خيرخواهانه و مشفقانه مورد توجه مسئولين محترم، بخصوص مسئولين بالا قرار بگيرد؛ به اين مسئله پايبند باشند.
 اين را هم عرض بكنيم؛ اين حرفى كه من امروز زدم و از بعضى از مسئولان و سران كشور گله‌گزارى كردم، موجب نشود كه حالا يك عده‌اى راه بيفتند، بنا كنند عليه اين و آن شعار دادن؛ نه، بنده با اين كار هم مخالفم. اينكه شما يك نفر را به عنوان ضد ولايت، ضد بصيرت، ضد چه، مشخص كنيد، بعد يك عده‌اى راه بيفتند عليه او  شعار بدهند، مجلس را به هم بزنند، بنده با اين كارها هم مخالفم؛ اين را من صريح بگويم. اين كارهائى كه در قم اتفاق افتاد، بنده با اينجور كارها مخالفم. آن كارهائى كه در مرقد امام اتفاق افتاد، بنده با اينجور كارها مخالفم. بارها به مسئولين و كسانى كه ميتوانند جلوى اين چيزها را بگيرند، تذكر داده‌ام. آن كسانى كه اين كارها را ميكنند، اگر واقعاً حزب‌اللّهى و مؤمنند، خب نكنند. مى‌بينيد كه تشخيص ما اين است كه اين كارها به ضرر كشور است، اين كارها به نفع نيست. با احساساتشان راه بيفتند اينجا، آنجا، عليه اين شعار بدهند، عليه آن شعار بدهند؛ اين شعاردادن‌ها كارى از پيش نميبرد. اين خشمها را، اين احساسات را براى جاى لازم نگه داريد. در دوران دفاع مقدس اگر بسيجى‌ها ميخواستند همين طور بروند يك جائى، طبق ميل خودشان حمله كنند، كه خب پدر كشور در مى‌آمد. نظمى لازم است، انضباطى لازم است، مراعاتى لازم است. اگر چنانچه به اين حرفها اعتنائى ندارند، آنها كه خب حسابشان جداست؛ اما آن كسانى كه به اين حرفها اعتناء دارند و مقيدند كه برخلاف موازين شرع حركت نكنند، بايد مراقبت كنند، از اين كارها نكنند.
 البته ملت ايران به لطف الهى، به هدايت الهى، ملت بصيرى است. من به شما عرض بكنم جوانها ! آن روزى كه ما نيستيم و شما هستيد، بدانيد آن روز ملت ايران وضعش، افقش، زندگى مادى و معنوى‌اش، بمراتب از امروز بهتر خواهد بود. حركت ملت ايران به سمت روشنى است، افقها روشن است. ما يك قدرى بايد مراقب خودمان باشيم.
 از خداوند متعال هم بايد كمك بگيريم؛ از ارواح طيبه‌ى شهدا و روح مطهر امام هم بايد كمك بگيريم. ان‌شاءاللّه دعاى حضرت بقيةاللّه الأعظم (ارواحنا فداه) شامل حال ما و شما بشود.
    والسّلام عليكم و رحمةالله و بركاته‌



تاريخ : 28 / 11 / 1391برچسب:, | 10:34 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :



تاريخ : 28 / 11 / 1391برچسب:, | 9:52 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

     
اگر غلظت خون دارید، بخوانید


سلامت نیوز:‌ افزایش غلظت خون از این جهت خطرناک است که موجب کند شدن حرکت خون در عروق شده و خطر سکته را افزایش می دهد.

افزایش تعداد گلبول های قرمز خون در واحد حجم را غلظت خون می گویند.
 
در این حالت هموگلوبین‌ خون بیمار بیشتر از یك فرد عادی است. به این معنی که هموگلوبین بالاتر از 18 در مردان و بیشتر از16 در زنان به عنوان غلظت خون تشخیص داده می شود.

بیماری غلظت خون به دو دسته اولیه و ثانویه تقسیم می شود كه در بیماری غلظت خون اولیه، تولید گلبول‌های قرمز خون توسط سیستم خون ساز بدن به صورت خودكار بالاست. در غلظت خون ثانویه، سیستم خون ساز بدن سالم است ولی بیماری‌هایی مانند بیماری‌های مزمن ریوی، كلیوی و قلبی و یا تومورها، کاهش اکسیژن رسانی بافتی، بودن در ارتفاعات، سیگار کشیدن و زندگی در هوای آلوده موجب افزایش غلظت خون می شوند.

افزایش غلظت خون از این جهت خطرناک است که موجب کند شدن حرکت خون در عروق شده و خطر سکته را افزایش می دهد.

برخی از افراد مبتلا به افزایش غلظت خون هیچ گونه علایمی ندارند و در برخی افراد اختلالاتی مانند برافروختگی پوست صورت، قرمزی چشم‌ها، اختلالات هوشیاری، منگی، سردرد، خواب آلودگی و گزگز دست و پا مشاهده می شود. خارش پوست به ویژه پس از استحمام، برجسته شدن وریدهای چشم، بزرگی کبد و طحال نیز از علایم شایع این مشکل هستند. در صورت عدم کنترل و درمان غلظت خون، بیماری هایی مانند زخم معده ، دردهای استخوانی و در مراحل بعد نقرس و سنگ کلیوی بروز می کنند.

در شرایطی که غلظت خون به صورت اولیه باشد، درمان از طریق خون گیری و مصرف برخی داروها است. در نوع ثانویه می بایست علت زمینه ای غلظت خون برطرف شود.

برخی پزشکان روش حجامت را نیز برای کاهش غلظت خون پیشنهاد می نمایند. در مورد مقایسه حجامت و خون دادن باید گفت که اگرچه حجامت می تواند به عنوان یک روش درمانی در بعضی بیمارهای خاص مورد استفاده قرار گیرد ولی نمی تواند در این مورد، جای خون دادن را بگیرد. زیرا حجم خونی که در حجامت از بدن خارج می شود زیاد نیست و ما در این مورد نیاز به خارج کردن مقادیری از خون بدن داریم.
منبع:‌ سیمرغ

بیشتر: سلامت نیوز (تندرستی): بیماری ها:اگر غلظت خون دارید، بخوانید::.



تاريخ : 28 / 11 / 1391برچسب:, | 9:44 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

حتما برای شما هم اتفاق افتاده است که دچار گوش دردهای مختلف شوید و این گوش درد مشکلات جانبی را برای شما ایجاد کرده است و خیلی سخت از دست آن راحت شده اید.
به گزارش گروه خواندنی های مشرق، تمامی اندام های بدن نیاز به مراقبت های مختلف دارند و در صورتی که دچار مشکل شوند باید به آن ها دقت بیشتری کنیم چرا که در این زمان بسیار حساس شده و ممکن است حتی مشکلات بزرگتر را به همراه خود آورند.

گوش از جمله مواردی است که اگر دچار مشکل شود به همراه خود دردهای شدید را دارد که ممکن است ناشی از بیماری های مختلف باشد. برای اینکه از شر این دردهای طاقت فرسا رهایی پیدا کنید باید به نکات زیر توجه داشته باشید:

** اولین کاری که باید انجام دهید استفاده از کمپرس گرم است. یک اتو را داغ کنید و سپس یک حوله را روی آن بکشید تا حوله گرم شود. این حوله گرم را روی گوش قرار دهید تا رگ های آن گشاد شده و درد آن به مرور کمتر شود. این کار را به مدت 20 دقیقا انجام دهید.

** از مایعات و غذاهای آبکی استفاده کنید. این غذاها به راحتی خورده می شوند و نیاز به جویدن زیاد ندارد چرا که تکان دادن فک و جویدن غذاها می تواند دردهای گوش را تشدید کرده و حتی باعث رشد عفونت های گوش شود که دردهای شما را ایجاد کرده اند.

** روغن سیر یک معجزه گر برای دردهای گوش است. چند قطره از این روغن می تواند گوش شما را کاملا خوب کرده و حتی عفونت های آن را نیز از بین می برد. اگر نتوانستید این روغن را تهیه کنید می توانید از این راه استفاده کنید. یک تکه سیر را پوست کنده و درون یک لیوان روغن زیتون تازه اندازید. بعداز چند روز شما معجونی بسیار عالی برای گوش درد دارید. چند قطره از آن را در گوش چکانده و پس از 15 دقیقه آن را کاملا بشویید.

** استفاده از ویتامین های مختلف می تواند کمکی بزرگ به کاهش دردهای گوش باشد. خوردن میوه و مکمل های حاوی ویتامین A و C می تواند کمک بسیار بزرگی به کاهش دردهای گوش باشد. در این فصل می توانید از پرتقال و یا اسفناج به مقدار بیشتری استفاده کنید.

** همانطور که گفتیم گوش درد می تواند نشانی از بیماری های بزرگ باشد از این رو اگر دردها بیشتر شد و امان شما رابربد سریعا به پزشک مراجعه کنید. گاهی اوقات عفونت های گوش می تواند در روند گار دیگر بخش های بدن نیز تاثیر داشته باشد و آن ها را نیز از بین برد.



تاريخ : 28 / 11 / 1391برچسب:, | 9:42 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

با اعلام فهرست اسامی پذیرفته شدگان دوره بدون آزمون برای نیمسال دوم سال تحصیلی جاری، مهمترین مدارک مورد نیاز و زمان ثبت نام از سوی سازمان سنجش اعلام شد.

به گزارش سرویس فرهنگی مشرق به نقل از مهر، مهمترین جزئیات ثبت نام پذیرفته شدگان نخستین دوره بدون آزمون سازمان سنجش برای تحصیل در نیمسال دوم تحصیلی جاری، از سوی این سازمان اعلام شد.

مدارک لازم برای ثبت نام

هر یک از پذیرفته ‌شدگان لازم است بر حسب مورد یکی از موارد ذیل را در زمان ثبت نام ارائه دهند:

اصل ‌مدرک گواهینامه دوره چهار ساله و یا شش ساله نظام قدیم ‌آموزش متوسطه با مهر و امضاء مدیر دبیرستان و یا هنرستان به انضمام یک برگ تصویر آن که نوع دیپلم، بخش و شهرستان محل اخذ دیپلم در آن قید شده باشد.

اصل مدرک و یا گواهی تحصیلی متوسطه سال ماقبل دیپلم و دو سال ماقبل دیپلم برای داوطلبان نظام قدیم ‌آموزش متوسطه و یا داوطلبان دارای مدرک شش ساله نظام قدیم آموزش متوسطه با مهر و امضاء مدیر دبیرستان و یا هنرستان به انضمام یک برگ تصویر آن که بخش و شهرستان محل اخذ مدرک تحصیلی سال ماقبل دیپلم و دوسال ماقبل دیپلم در آن مشخص باشد.

اصل گواهینامه پایان دوره پیش دانشگاهی یا گواهی آن (که تا تاریخ 30/10/91 اخذ شده باشد) برای داوطلبان نظام جدید آموزش متوسطه با مهر و امضاء مدیر مرکز پیش دانشگاهی به انضمام یک برگ تصویر آن که نوع رشته تحصیلی دوره پیش دانشگاهی، بخش و شهرستان محل اخذ مدرک پیش دانشگاهی در آن قید شده باشد.

اصل ‌مدرک ‌و ‌یا گواهی ‌دیپلم ‌متوسطه ‌نظام ‌جدید آموزش‌ متوسطه ‌و سال‌ ماقبل ‌دیپلم‌ برای داوطلبان نظام جدید آموزش متوسطه با مهر و امضاء مدیر دبیرستان ‌و ‌یا هنرستان ‌به انضمام ‌یک‌ برگ ‌تصویرآن‌ که بخش و شهرستان ‌محل اخذ مدرک تحصیلی دیپلم نظام جدید و سال ماقبل دیپلم نظام جدید در آن مشخص باشد.

اصل کارنامه تحصیلی دیپلم متوسطه نظام جدید با امضاء و ممهور به مهر دبیرستان یا سازمان آموزش پرورش برای دیپلمه‌های نظام جدید آموزش متوسطه (ریاضی‌فیزیک، علوم تجربی، علوم انسانی و علوم و معارف اسلامی).

اصل مدرک و یا گواهی دانش آموختگان دوره‌های معادل (دارندگان مدرک معادل کاردانی) به شرط آن که دوره فوق با مجوز شورای‌ گسترش ‌آموزش‌ عالی وزارت علوم،‌ تحقیقات و فنآوری برگزار شده‌ باشد و مدارک معادل آنان مورد تایید وزارت متبوع باشد.

تبصره: براساس ضوابط مربوط، قبولی این دسته از پذیرفته ‌شدگان در مقطع بالاتر مورد تایید و بدیهی است در صورت پذیرش در مقطع کاردانی قبولی آنان لغو خواهد شد.

اصل و یا گواهی مدرک دوره کاردانی (فوق دیپلم) دانشگاهها و موسسات آموزش عالی برای پذیرفته‌شدگان دارای مدرک مذکور با قید تاریخ اخذ مدرک ‌کاردانی حداکثر تا تاریخ 30/11/91 مشخص شده باشد، بانضمام‌ تصویر آن.

اصل و یا گواهی مدرک دوره کاردانی پیوسته آموزشکده‌های فنی‌وحرفه‌ای وابسته به وزارت آموزش و پرورش برای پذیرفته‌شدگان دارای مدرک مذکور با قید تاریخ اخذ مدرک ‌کاردانی (حداکثر تا تاریخ 30/11/91) مشخص شده باشد، به انضمام ‌تصویر آن.

تبصره: مدرک کاردانی پیوسته بدون شرط معدل به جای مدرک پیش‌دانشگاهی ملاک عمل و قابل قبول است، لذا این دسته از پذیرفته شدگان (دارندگان مدرک مذکور) می توانند در مقطع کارشناسی به ادامه تحصیل بپردازند.

بدیهی است که دروس گذرانده شده دانش آموختگان دوره فوق در صورت پذیرش در دوره کارشناسی پیوسته مطابق ماده 63 آیین نامه آموزشی دوره‌های کاردانی،‌ کارشناسی پیوسته و ناپیوسته مصوبه جلسه 399 مورخ 14/2/76 قابل معادل سازی نیست.

اصل یا گواهی سال اول، دوم و سوم دبیرستان و یا هنرستان برای دارندگان مدرک دوره‌های کاردانی پیوسته آموزشکده‌های فنی و حرفه ای آموزش و پرورش که در آن بخش و شهرستان محل تحصیل در آن درج شده باشد.

اصل شناسنامه و یک برگ فتوکپی از تمام صفحات آن، اصل کارت ملی به انضمام 2 برگ تصویر از پشت و روی آن، شش قطعه عکس تمام رخ 4×3 تهیه شده درسال جاری.

مدرکی‌ که ‌وضعیت ‌نظام ‌وظیفه ‌آنها را (برای برادران) با توجه ‌به ‌یکی از بند‌های مندرج در صفحه 140 دفترچه راهنمای ثبت‌نام.

اصل حکم مرخصی سالانه یا موافقت رسمی و بدون قید و شرط سازمان متبوع برای کارمندان دولت.

اعلام زمان ثبت نام

پذیرفته شدگان در کد رشته محلهای دانشگاههای پیام نور و موسسات غیردولتی غیرانتفاعی لازم است در یکی از روزها 5 و 6 اسفند ماه به ترتیب حروف الفبا برای ثبت نام به مراکز قبولی مراجعه کنند.

توضیحات سهمیه های نهادی

معرفی نامه رسمی از ستاد مشترک سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و یا اداره کل امور اداری وزارت جهاد کشاورزی با امضاء و مهر هریک از روسای ارگانهای مذکور.

مهم: هر یک از معرفی‌ نامه‌های فوق الذکر لازم است‌ حداکثر تا قبل از انتخاب واحد برای نیمسال‌ اول ‌‌سال تحصیلی93-1392 توسط پذیرفته‌شدگان و یا از طریق ارگان ذیربط ‌به ‌موسسه ‌آموزش عالی تحویل و یا ارسال شود، در غیر این صورت برای نیمسال اول سال ‌تحصیلی ‌93-92 از ثبت‌نام‌ پذیرفته شده ممانعت بعمل‌ می‌آید، لذا لازم است پذیرفته شدگان ذینفع در این خصوص پیگیری لازم را از موسسه آموزش عالی و ارگان ذیربط داشته باشند.

نحوه ثبت نام پذیرفته شدگان پیام نور

پذیرفته شدگان هر یک از رشته های تحصیلی دانشگاه پیام نور لازم است در زمان مقرر علاوه بر مدارک فوق الذکر مدارک ذیل را ارائه دهند.

نام نویسی از پذیرفته شدگان این دانشگاه ‌به صورت غیرحضوری از طریق سامانه جامع دانشگاهی به آدرس  http://reg.pun.ac.ir انجام خواهد شد.

محل اخــذ مدرک تحصیلی سال آخر دوره متوسطه داوطلب در شهرستان زیر پوشش مرکز یا واحد دانشگاه.

دو سال آخر اقامت داوطلب به صورت پیوسته از تاریخ 1/7/1389 تا 31/6/1391 در شهرستان زیر پوشش مرکز یا واحد دانشگاه.

محل تولد و سال آخر اقامت داوطلب از تاریخ 1/7/1390 تا 31/6/1391 در شهرستان زیر پوشش مرکز یا واحد دانشگاه.

محل اشتغال حداقل تا تاریخ 30/11/91 در شهرستان زیر پوشش مرکز یا واحد دانشگاه.

زمان ارائه معرفی نامه پیام نوریها

معرفی نامه‌هایی که در بالا به آن اشاره شد، باید حداکثر تا قبل از انتخاب واحد برای نیمسال اول سال تحصیلی 93-1392 توسط ارگانهای ذیربط برای پذیرفته شدگان با سهمیه‌های مربوط به مرکز دانشگاهی پیام‌نور محل قبولی پذیرفته شده تحویل داده شود، در غیر اینصورت برای نیمسال دوم سال تحصیلی مذکور از آنان ثبت نام به عمل نخواهد آمد و قبولی آنان لغو خواهد شد.

علاوه بر این، اصل فرم انصراف قطعی از تحصیل برای دانشجویان دانشگاهها و موسسات آموزش عالی که به تایید موسسه آموزش عالی محل تحصیل قبلی و اداره کل امور دانشجویان داخل ذیربط رسیده باشد، از دیگر مدارک مورد نیاز اعلام شده است.

تذکر1: در تمام رشته محل‌های مربوط به گروه‌های آموزشی هنر و فنی و مهندسی محدوده جغرافیایی پذیرش دانشجو علاوه بر جدول شهرستان‌های زیر پوشش مراکز و واحدهای ذیربط به صورت بومی-استانی هم انجام شده است.

کارمندان مراکز و واحدهای دانشگاه پیام نور با هر وضعیت استخدامی مجاز به انتخاب رشته از مرکز یا واحد محل اشتغال خود نبوده‌اند و در صورت قبولی در سایر مراکز و واحدها تقاضای انتقال و یا مهمان شدن به مرکز یا واحد محل اشتغال آنها قابل بررسی نیست.

جهت اطلاع کلیه داوطلبان

با توجه به کنترلهای متعدد و بررسی هایی که به صورت مختلف به عمل آمده، از صحت کد رشته محل قبولی اعلام شده پذیرفته شدگان، اطمینان حاصل شده است. با این حال، داوطلبان در صورتی که منحصراً درباره کد رشته های انتخابی و سوالی داشته باشند، می توانند حداکثر تا 15/12/91 منحصرا از طریق سیستم پاسخگویی اینترنتی در سایت سازمان سنجش، اقدام کنند و از ارسال نامه پستی و مراجعه حضوری اکیدا خودداری کنند



تاريخ : 28 / 11 / 1391برچسب:, | 8:30 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :



تاريخ : 28 / 11 / 1391برچسب:, | 8:7 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

در حالی که تنها حدود 10 روز به زمان برگزاری مذاکرات هسته ای میان ایران و گروه 1+5 در قزاقستان باقی مانده، خبرگزاری رویترز امروز با انتشار خبری مدعی شده از پیشنهادی که قرار است اعضای این گروه به ایران ارائه دهند آگاهی یافته است. پیشنهادی عجیب که در صورت صحت، می تواند نتیجه مذاکرات را از هم اکنون مشخص سازد.
به گزارش مشرق به نقل از تابناک، در حالی که تنها حدود 10 روز به زمان برگزاری مذاکرات هسته ای میان ایران و گروه 1+5 در قزاقستان باقی مانده، خبرگزاری رویترز امروز با انتشار خبری مدعی شده از پیشنهادی که قرار است اعضای این گروه به ایران ارائه دهند آگاهی یافته است. پیشنهادی عجیب که در صورت صحت، می تواند نتیجه مذاکرات را از هم اکنون مشخص سازد.
 
خبرگزاری «رویترز» ساعاتی پیش با انتشار خبری اعلام کرد از محتوای پیشنهادی که قرار است کشورهای عضو 1+5 به ایران ارائه دهند، آگاهی یافته است. اما در کمال تعجب، این پیشنهاد تنها عبارت است از کاهش تحریم های وضع شده بر تجارت طلا با ایران!
 
این خبرگزاری که منبع خبر خود را «مقامات غربی» اعلام کرده، در این رابطه می نویسد قدرت های غربی قصد دارند تا در ازای تعطیل شده تأسیسات غنی سازی اورانیوم ایران در «فردو»، تحریم های وضع شده بر تجارت طلا و دیگر فلزات گرانبها با ایران را کاهش دهند.
 
این مقامات تأیید کرده اند که قرار است این پیشنهاد در مذاکرات روز 26 فوریه در آلماتی قزاقستان به ایران ارائه شود و  اظهار داشته اند این پیشنهاد، نوعی اصلاح و به روز رسانی پیشنهاداتی است که در دوره های پیشین به ایران ارائه شده بود.
 
اما این خبر در حالی توسط رویترز مطرح می شود که در صورت صحت، این پیشنهاد نه تنها عجیب، بلکه عملاً برای ایران تحقیرآمیز خواهد بود. از مدت ها پیش یکی از مباحث مطرح درباره مذاکرات هسته ای ایران آن بود که غرب در فرایندی مستمر، تحریم ها علیه ایران را افزایش می دهد و سپس در مذاکرات از همان تحریم هایی که به تازگی وضع کرده به عنوان ابزار برای چانه زنی استفاده می کند.
 
مقامات غربی در حالی از لزوم حصول پیشرفت در مذاکرات هسته ای دم زده و با انداختن توپ به زمین ایران، خواستار انجام «اقدامات عملی و واقعی» از سوی ایران می شوند که خود عملاً اصلی ترین شروط پیشبرد یک فرایند دیپلماتیک را به دست فراموشی سپرده اند.
 
به هر حال، آنچه مشخص است، تا زمانی که غرب دست از رویکرد غیرواقع بینانه و متکبرانه خود در مذاکرات هسته ای برنداشته و پیشنهاداتی واقعی و عملی به ایران ارائه ندهد، نباید انتظار اقدامی از سوی ایران را داشته باشد و چنین پیشنهادی نیز عملاً از پیش راه هرگونه توافقی را در مذاکرات آلماتی می بندد.



تاريخ : 26 / 11 / 1391برچسب:, | 6:1 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

تا به حال چیزی از کویر ترسناکی که مردم محلی ادعا می کنند محل زندگی ارواح و اجنه است و هر انسانی از آنجا عبور کند گرفتار ارواح شده و زنده نمی ماند شنیده اید؟

 

محل زندگی جن و شیطان یا مثلث برمودای ایران؟!+تصاویر

     
     
   

به گزارش اروم نیوز ، تا به حال چیزی از کویر ترسناکی که مردم محلی ادعا می کنند محل زندگی ارواح و اجنه است و هر انسانی از آنجا عبور کند گرفتار ارواح شده و زنده نمی ماند شنیده اید؟ شاید این اعتقاد قدیمی ها به این دلیل باشد که در گذشته افرادی بدون در نظر گرفتن شرایط سخت سفر به این کویر راهی آن شده اند و هرگز بازنگشته اند.
کویر ریگ جن از صعب العبورترین نواحی دنیا، منطقه کویری و پر از تپه های شنی و باتلاق های نمکی است. مردم محلی معتقدند این سرزمین نفرین شده است. در قدیم کاروان ها و مسافران هرگز از این کویر عبور نمی کردند. در حال حاضر در این منطقه هیچ علایمی از حیات دیده نمی شود.
کویر «ریگ جن» در جنوب غربی و غرب دشت کویر، جنوب سمنان، جنوب شرق گرمسار، شرق منطقه حفاظت شده کویر، شمال انارک و غرب جندق قرار گرفته است و وسعتی برابر با ۳۸۰۰ کیلومتر مربع دارد. هیچ گونه چشمه یا چاه آبی در این منطقه وجود ندارد. در بیشتر نقشه ها نامی از این منطقه نبرده شده است.تنها دو کویر شناس اروپایی در گذشته در سفرنامه های خود به وجود چنین کویری در ایران اشاره ای کرده اند.

 

قدیمی ها معتقد بودند، این سرزمین نفرین شده و پایگاه شیطان ها و ارواح پلید است. مردمی که در اطراف این کویر زندگی می کنند بر همین باور هستند.این مردم محلی می گویند هر کسی که وارد این سرزمین شده زنده نمانده و ناپدید شده است.بعضی ها می گویند شاید این افراد درون باتلاق های نمکی گرفتار شده یا از تشنگی تلف شده اند.
 

” اسون هیدن ” کویرنورد معروف در سفر خود در سال ۱۹۰۰ به ایران از سفر به این ناحیه اجتناب کرد.” آلفرنس گابریل ” توانست در سال ۱۹۳۰ از عرض آن عبور کند. علی پارسا، فارغ التحصیل علوم رایانه از دانشگاه صنعتی شریف همراه با گروهش توانست از طول این کویر چند بار عبور کند.

این منطقه بدون هرگونه پوشش گیاهی و جانوری است و تا به حال گزارشی درباره حیوانات احتمالی که امکان زندگی شان در این منطقه وجود دارد ارایه نشده است.
ریگ جن را مثلث برمودای ایران هم می نامند. شنزارهای گسترده این منطقه و باتلاق های این منطقه هر انسانی را به وحشت می اندازند. اگر کسی به این منطقه سفر کند گرفتار گل و لجن های بیابان شده و به کسانی می پیوندد که در این بیابان ناپدید شده یا جان خود را از دست داده اند.
با وجود اینکه محققان و کویرنوردانی توانسته اند از این منطقه عبور کنند، اما هنوز هم مردم محلی معتقدند این سرزمین نفرین شده است و هر کسی پا به این سرزمین بگذارد گرفتار شیاطین و ارواح می شود و دیگر هرگز از آن باز نمی گردد.



تاريخ : 26 / 11 / 1391برچسب:, | 6:10 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

افکار - با حضور عاقد در زندان، دو تن از مددجویان ندامتگاه شیروان به نام «ح. س» و «م .ا» با یکدیگر ازدواج کردند.

این دو مددجو از زندان شیروان هستند که با حضور روحانی زندان و مسئول سردفتر ازدواج و طلاق شهرستان شیروان طی مراسمی رسمی به عقد یکدیگر درآمدند و به همین مناسبت جشن عقدکنان در زندان برای این مددجویان نیز برگزار شد.

به گزارش فارس، شیروان در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد مرکز خراسان شمالی قرار دارد.



تاريخ : 26 / 11 / 1391برچسب:, | 4:26 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

معاون حج سازمان حج و زیارت با اشاره به انتشار اخباری مبنی بر افزایش دو برابری شدن قیمت عمره مفرده گفت: قیمت عمره مفرده به هیچ وجه افزایش پیدا نکرده است.
به گزارش مشرق، غلامرضا رضایی در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: با توجه به گزارش بعضی از سایت‌ها که گفته‌اند قیمت حج عمره افزایش پیدا کرده است باید گفت که قیمت ثبت‌نام حج عمره به هیچ وجه افزایش پیدا نکرده است و همان قیمت دور اول ثبت‌نام است.

وی گفت: از امروز دور دوم ثبت‌نام حج عمره در سراسر استان‌های کشور آغاز شده است و ثبت‌نام نیز در استان‌های تهران، قم، کرج و قزوین نیز فردا انجام می‌شود.

معاون حج سازمان حج و زیارت با بیان اینکه در قیمت ثبت‌نام حج عمره هیچ تغییری صورت نگرفته است ادامه داد: اگر سال پیش هزینه اسکان 200 دلار بود امسال نیز همان 200 دلار است و تفاوت قیمت در نرخ ارز سال گذشته نسبت به سال جاری است. به این معنی که سال گذشته با نرخ ارز مرجع و امسال با نرخ ارز مبادله‌ای هزینه اسکان زائران پرداخت می‌شود.

به گفته رضایی قیمت نرخ ارز در مسکن تدارکات و تغذیه و حمل‌ونقل تأثیر می‌گذارد.

معاون حج سازمان حج و زیارت افزود: در قیمت مسکن و تدارکات تغذیه در سال جاری تغییری پیدا نکرده است و فقط در حوزه حمل‌ونقل در خصوص هواپیما افزایش قیمت نامحسوسی داشته‌ایم. اما اثر تغییر قیمت‌ها همان نرخ ارز سال گذشته نسبت به سال جاری است.

رضایی با بیان اینکه ثبت‌نام دور دوم زائران عمره مفرده استانهای تهران، قم، کرج و قزوین فردا انجام می‌شود گفت: با توجه به طرح توسعه مکه و مدینه کسانی که از توان جسمی کمتری برخوردار هستند به دلیل ساخت‌وسازها ثبت‌نام خود را به سال آینده موکول کنند.

رضایی تصریح کرد: به دلیل ساخت‌وسازها و آلودگی صوتی و گردوخاک ناشی از فعالیت‌های عمرانی ممکن است در افراد کهنسال تأثیرگذار باشد.



تاريخ : 26 / 11 / 1391برچسب:, | 5:29 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

مدیرکل دفتر انتخابات وزارت کشور از آموزش‌هایی برای کلیه واجدین شرایط رای در سطح کشور خبر داد و گفت: برگزاری همزمان دو انتخابات نیازمند برنامه‌ریزی‌های اساسی و هماهنگی‌ ویژه است.

به گزارش ایسنا، حسنعلی نوری در نشست خبری صبح روز پنجشنبه در استانداری خراسان رضوی اظهار کرد: کارگاه‌های آموزشی توجیهی انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهرها تا پایان اسفند ماه امسال در رده بخشداران و فرمانداران به پایان خواهد رسید.
 
وی افزود: برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته شامل جزیی‌ترین موارد از جمله سایز عکس‌های کاندیداها در تبلیغات نیز می‌شود و همه این هماهنگی‌ها به کمتر شدن تنش‌ها کمک خواهد شد.
 
وی با بیان این‌که «برگزاری رایانه‌ای انتخابات در سامانه خاصی طراحی شده است» خاطرنشان کرد: حذف تعرفه کاغذی و انجام رای‌گیری الکترونیکی را در این دوره شاهد خواهیم بود.
 
مدیرکل دفتر انتخابات وزارت کشور با اشاره به این‌که «محل شعب اخذ رای برای هر دو انتخابات ثابت است» تصریح کرد: به طور مثال نیازی نیست که رای‌دهندگان برای انتخاب شورای شهر به شعبی و برای انتخاب رییس‌جمهور به شعبه‌ای دیگر مراجعه کنند.
 
وی زمان ثبت نام داوطلبین ریاست جمهوری را 17 اردیبهشت و شورای شهر را 26 فروردین ماه و انتخابات میان دوره‌ای مجلس خبرگان را نیز در 15 فروردین اعلام کرد.
 
وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر این‌که آیا تاکنون تخلفی صورت گرفته است؟ گفت: بیشتر این تخلفات در زمینه‌ تبلیغات زودهنگام نمود پیدا می‌کند که طبیعتا چنین رخدادی به منزله عدم پایبندی به قانون یک کاندیداست.
 
مدیرکل دفتر انتخابات وزارت کشور اظهار کرد: روستاهایی که شامل 20 خانوار شوند و جمعیت آنان به 100 نفر برسد و مایل به تشکیل شعبه باشند یک حوزه‌ انتخاباتی برای آنان تشکیل خواهد شد.
 
وی سواد کاندیداهای شورای شهر را در روستاهای تا 200 خانوار در سطح خواندن و نوشتن، و در شهرهای تا 20 هزار جمعیت را فوق‌دیپلم و شهرهای بالا 20 هزار نفر را لیسانس و معادل لیسانس اعلام کرد.
 
وی با تاکید بر این‌که «به لطف خدا در زمینه اخذ رای از گذشته تاکنون ناامنی وجود نداشته است» گفت: نیروی انتظامی مسوولیت تامین امنیت شعب اخذ رای را دارد که از بسیج و نیروی‌های دیگر نیز در صورت لزوم کمک می‌گیرد.
 
نوری تاکید کرد: دولت تاکنون برنامه‌ای برای کمک مالی به داوطلبین و دادن تسهیلات پولی به آنان نداشته و ندارد و سعی می‌کنیم همواره از ریخت و پاش‌های بی‌مورد جلوگیری کنیم.
 
وی خاطرنشان کرد: مردم بصیر ایران پس از فتنه 88 ، در انتخابات مجلس نهم حضور خیره کننده‌ای را داشتند و ان‌شاءالله در این دوره نیز با حضور پررنگی روبه رو خواهیم بود.



تاريخ : 26 / 11 / 1391برچسب:, | 8:3 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

خبرگزاری فارس: مسئول روابط عمومی کل سپاه گفت: سردار شاطری در مسیر دمشق به بیروت به دست مزدوران و حامیان رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده است.

خبرگزاری فارس: سردار شاطری در مسیر دمشق-بیروت به شهادت رسیده است

سردار رمضان شریف مسئول روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در گفتگو با خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، درخصوص شهادت سردار حسن شاطری رییس ستاد بازسازی ایران در لبنان با تبریک و تسلیت این واقعه گفت: سردار شاطری یکی از یادگاران هشت سال دفاع مقدس بود که در طول سالهای جنگ تحمیلی با تمام وجود در حوزه های مهندسی جنگ فعالیت داشت.

وی ادامه داد: ایشان همچنین به عنوان یک سرباز ولایتمدار و گوش به فرمان امام و رهبر، در سالهای اخیر نیز به بازسازی مناطق آسیب دیده لبنان در جنگ 33روزه با رژیم صهیونیستی مشغول شد که این امر سرمنشا بسیاری از خیرات و برکات برای مردم مظلوم لبنان بود.

شریف با بیان اینکه این سردار رشید اسلام در مسیر دمشق به بیروت به منظور انجام کارهای ستاد بازسازی، به دست حامیان و مزدوران رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده است، تصریح کرد: البته آنچه مسلم است، این مزدوران با انجام این اقدامات شنیع راه به جایی نخواهند برد.

مسئول روابط عمومی کل سپاه در پایان تاکید کرد: این شهادت مزدی بود که سردار شاطری بعد از عمری مجاهدت و ممارست در راه خدا و احیای ارزش های اسلامی و نیز خدمت به مردم مظلوم و مستضعف لبنان از خداوند تبارک و تعالی گرفت و امیدواریم شفاعت ایشان در روز قیامت نصیب حال ما نیز بشود.



تاريخ : 26 / 11 / 1391برچسب:, | 5:6 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

خبرگزاری فارس: بزرگ‌ترین کارخانه NGL سیری توسط رئیس جمهور افتتاح شد.

خبرگزاری فارس: افتتاح بزرگ‌ترین کارخانه NGL در جزیره سیری
گزارش تصويري مرتبط

-------------------------------

به گزارش خبرگزاری فارس از جزیره سیری، این کارخانه از ظرفیت تولید روزانه یک هزار و 500 بشکه پنتان، چهار هزار بشکه بوتان، یک هزار و 400 بشکه میعانات گازی و هشت هزار بشکه پروپان برخوردار بوده که هر بشکه از این محصولات بین 600 تا 700 دلار در بازارهای جهانی خرید و فروش می‌شوند.

برای طراحی، ساخت، نصب و راه اندازی کارخانه NGL سیری حدود 500 میلیون دلار سرمایه‌گذاری شده است.

بنا به گفته مسئولان با احتساب قیمت‌های فعلی در بازارهای جهانی فقط از محل فروش مایعات و میعانات گازی روزانه پنج تا هفت میلیارد دلار و سالانه بیش از دو میلیارد دلار درآمد نصیب کشور می‌شود.

با بهره‌برداری و راه‌اندازی نهایی و تکمیلی این کارخانه، مشعل‌های گاز در چهار میدان نفتی ایران در منطقه خلیج فارس خاموش شد، به طوری که در حال حاضر به طور متوسط روزانه با خاموش شدن این مشعل‌ها حدود 100 تا 104 میلیون فوت مکعب گاز خشک به جای سوزاندن، جمع‌آوری می‌شود.



تاريخ : 26 / 11 / 1391برچسب:, | 5:52 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

سفارت ايران در طرابلس از شهروندان كشورمان خواست به اين كشور سفر نكنند.


به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران:به نقل از شبكه الميادين:سفارت كشورمان درطرابلس پايتخت ليبي طي بيانيه اي از شهروندان كشورمان خواست به ليبي سفر نكنند.

همچنين اين سفارتخانه از اتباع ايراني در ليبي خواست كه هرچه سريعتر اين كشور را ترك كنند.
 



تاريخ : 26 / 11 / 1391برچسب:, | 6:40 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

به گزارش مشرق به نقل از باشگاه خبرنگاران در میان ویتامین های مختلفی که از راه تغذیه وارد بدن می شوند محققان به این نتیجه رسیده اند که برخی برای مردان بهتر هستند و هر مردی باید از این ویتامین ها همیشه در بدن خود داشته باشد.

** سلنیوم: آنتی اکسیدانی بسیار قوی است که در مردان از ریزش مو جلوگیری می کند و همچنین محققان در مطالعات خود به این نتیجه رسیده اند که این ویتامین می تواند میزان کلسترول بد خون را نیز کاهش دهد. برای بدست آوردن میزان زیادی سلنیوم می توانید سراغ غذاهای دریایی بروید.

** ویتامین ب: به طور کلی این ویتامین برای سلامت و قوای بدن لازم و است همیشه باید در بدن به میزان لازم وجود داشته باشد. همچنین محققان به این نتیجه رسیده اند که ویتامین ب در آقایان می تواند از بیماری های مو وپوست جلوگیری کند. بهترین منبع برای کسب این ویتامین غلات و سبزی های مختلف است.

** امگا -۳: به طور کلی اسید چرب امگا ۳ برای بدن بسیار لازم است اما در کنار آن این ویتامین در مردان می تواند معجزه کند. جلوگیری از افزایش می زان کلسترول و نابود کردن عوامل ایجاد سکته های قلبی و مغزی تنها بخشی از خواص امگا-۳ درمردان است. همانطور که می دانید ماهی و میگو بهترین منبع برای کسب این اسید چرب است.

** ویتامین دی: ویتامینی که در هرکجا می توانید آن را پیدا کنید ویتامین دی است. این ویتامین در نوز خورشید وجود دارد و برای کسب آن تنها کافی است مقداری زیر نور خورشید قدم بزنید. در مردان این ویتامین می تواند از میزان مرگ و میز بر اثر سرطان پروستات بکاهد و همچنین میزان تستسترون خون را نیز کنترل می کند. به غیر از خورشید می توانید این ویتامین را در تخم مرغ نیز پیدا کنید.

** منیزیم: این ماده معدنی و ویتامین مهمترین عنصری است که باعث می شود تا استخوان ها محکم و غیرقابل شکست شوند. این ماده معدنی در مردان می تواند از سرطان های مختلف جلوگیری کند و همچنین سلامت کلی بدن را نیز افزایش می دهد. بهترین منبع برای دریافت منیزیم آجیل و تخم کتان است.



تاريخ : 26 / 11 / 1391برچسب:, | 4:51 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

وضعیت هوای تهران و کشور طی روز‌های آینده اعلام شد.
به گزارش  ایسنا، بنا بر تحلیل آخرین داده‌های هواشناسی به سبب تداوم فعالیت سامانه بارشی در نیمه شرقی کشور بارش در این مناطق برای روز پنجشنبه ادامه دارد اما به تدریج از میزان آن کاسته می‌شود. از اواخر این روز این سامانه از کشور خارج خواهد شد. در روز شنبه با عبور موجی از تراز میانی جو بارش‌های پراکنده و موقتی در نیمه شمالی کشور پیش‌بینی می‌گردد.

خلیج‌فارس در روز جمعه و شرق آن در روز شنبه صبح مواج خواهد بود. از شنبه بعدازظهر دریای عمان به ویژه مناطق شرقی آن مواج است که تا یکشنبه بعدازظهر ادامه خواهد یافت.

پیش‌بینی وضعیت هوای تهران در روز جمعه27 بهمن ماه صاف گاهی نیمه ابری با حداقل 3 و حداکثر 13 درجه سانتی‌گراد است.

همچنین پیش‌بینی وضعیت هوای تهران در روز شنبه 28 بهمن ماه نیمه ابری در پاره‌ای نقاط بارش خفیف باران با حداقل 5 و حداکثر 16 درجه سانتی‌گراد می‌باشد.



پایگاه خبری عقاب نیوز :

 



تاريخ : 25 / 11 / 1391برچسب:, | 7:16 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

معمولا عراقی ها به دلیل اینکه می دانستند ما با هواپیماهای اف14 منطقه را تحت پوشش داریم، ماموریتشان را کنسل می کردند و ما هم همین را می خواستیم.

به گزارش نامه به نقل از مشرق ، متن زیر خاطره ایست منتشر نشده از زبان امیر خلبان عزیز نصیرزاده معاون هماهنگ کننده فعلی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از یکی از عملیات‌های خود در آخرین روزهای جنگ تحمیلی.

در این خاطره به موضوع رویارویی جنگنده های اف 14 ایرانی با هواپیماهای متجاوز عراقی پرداخته شده که این نبرد در مقابل چشمان یگان‌های شناور آمریکایی در خلیج فارس صورت گرفت و هواپیماهای ایرانی طی آن موفق به دفع یکی از آخرین تجاوزهای هوایی رژیم بعث به آسمان کشورمان می شوند.
***
دهه آخر تیرماه سال 67 بود. طبق معمول که ما از پایگاه هوایی اصفهان به بوشهر مامور می شدیم تا پروازهای کپ و اسکرامبل را برروی خلیج فارس از آنجا انجام دهیم، به همراه تعدادی از همکاران به بوشهر اعزام شدیم.
معمولا در روز اول، افسر اطلاعات عملیات می آمد و یک سری توجیهات نسبت به منطقه برای ما انجام می داد و وضعیت منطقه را تشریح می کرد؛ از استقرار ناوهای فرامنطقه ای گرفته تا استقرار نفت کش‌ها.
در یکی از روزها در جلسه توجیهی گفتند که موقعیت نفت کش ها کجاست واینکه عراق جدیدا فعالیتش بیشتر شده و از هواپیماهای میراژ که هم قابلیت سوختگیری شکاری به شکاری و هم قابلیت درگیری خوبی داشت استفاده می کرد.
ما را توجیه کردند که این هواپیما چه موشکهای هوا به هوایی دارد ودر درگیری با چه خطراتی روبرو هستیم.
تشریح کاملی در این زمینه انجام شد و بعد برنامه ریزی پروازی را نوشتند. من با سرتیپ والی اویسی در آلرت بودیم وتقریبا روز دوم بعد از این توجیه بود.
 
 
امیر خلبان عزیز نصیرزاده

ما کدهای مربوطه را دریافت کردیم و چون شنود دشمن فعال بود، ما با رادار زمینی در ارتباط بودیم و کدهای مربوطه را گرفتیم. شنود آمریکا از طریق هواپیمای آواکس در منطقه فعال بود واطلاعات ما را آنلاین به عراقی ها می داد.
ازآنجا که در درگیری هوایی، پیدا کردن کلمات سخت است، بنابراین ما می بایست آمادگی را روی زمین داشته باشیم.
یک بریف مختصری با امیر اویسی انجام دادیم و یک تقسیم کاری کردیم وموارد مختلف از جمله موارد اضطراری را مورد بررسی قرار دادیم.
در پرواز باید بدترین شرایط اضطراری را هم مورد بررسی قرار می دادیم که اگر دچار مشکلی شدیم و مجبور بودیم هواپیما را ترک کنیم، قایقمان را چگونه بازکنیم ومورد استفاده قرار دهیم؛ این وسایلی که به ما وصل شده چطور مورد استفاده قرار دهیم؛ اگر گروه تجسس و نجات آمد، چگونه با آن ارتباط برقرار کنیم. همه اینها به ریز در بریفینگ قبل از پرواز مرور می شود.
بعد از توجیه به سمت هواپیماها رفتیم.
من یک تجسم فضایی از منطقه تو ذهنم بود و مختصات را داشتم. این مختصات را وارد سیستم ناوبری خودمان می کردیم چون در موقع درگیری آنقدر مسائل مختلف پیش می آید و خطرات زیاد بود که استرس به آدم وارد می شد به طوری که بعضی وقت ها آدم جهت خودش را هم گم می کرد.
اگر شما موقعیت کشور خودمان وعراق را نسبت به خلیج فارس و نیز مناطق حیاتی و حساس را در ذهن داشته باشید و جزایر و مناطق نفتی ما را درنظر بگیرید، عراق می بایست برای حمله به آن مناطق وجزایر، یک مسیر 130درجه نسبت به جنوب شرق را در پیش می گرفت ومی آمد و ما هم اگر از منطقه بوشهر می خواستیم بلند شویم، می توانستیم خیلی را حت جلو آن را بگیریم.
اما عراق تاکتیک دیگری در پیش گرفته بود برای اینکه ما نتوانیم با آن مقابله کنیم. آنها از سمت جنوب می آمدند یعنی ساحل غربی خلیج فار س را می گرفتند از سواحل کویت وعربستان پرواز می کردند ومی رفتند سمت جنوب و وقتی به سواحل کشور بحرین می رسیدند، سمت غرب را می گرفتند و از شمال قطر به سمت شمال حرکت می کردند.
این تاکتیک را به کار گرفته بودند تا از اصل غافلگیری استفاده کنند چون ما در آن سمت راداری نداشتیم و امکان داشت که با پروازهای معمولی کویت وعربستان اشتباه می گرفتیم.
بعد ما این تاکتیک را شناسایی و روشهای مقابله با آن را هم طراحی کردیم.
ما هواپیما را آماده کرده و در آلرت نشسته بودیم.
تقریبا ساعت 9:10 دقیقه بود که زنگ اسکرامبل به صدا در آمد و ما سریع به سمت هواپیما حرکت کردیم و سوار آن شدیم. معمولا آلرت، 15 دقیقه ای بود. یعنی ما حداکثر زمانی که برای بلند شدن از باند نیاز داشتیم تقریبا 15 دقیقه بود. اما برای اینکه ما بتوانیم کارهایمان را سریع تر انجام بدیم، همیشه آمادگی داشتیم و زمان تیک‌آف را معمولا به زیر ده دقیقه رسانده بودیم.
به سرعت در ابتدای باند قرار گرفتیم و تماسها برقرار شد و ما هم تقریبا بین 7 الی 8 دقیقه تیک‌آف را انجام دادیم واز روی باند بلند شدیم.
من 3 فروند هواپیما روی صفحه رادار دیدم که سمت حرکتشان از جنوب به سمت شمال بود و به سمت منطقه  کنگان در حرکت بودند. بنابراین ما این را به سمت جنوب شرق می گرفتیم یعنی ما چون از بوشهر بلند شده بودیم، گشتیم به سمت 30 الی 40 درجه ادامه دادیم. نمی توانستیم میان بر برویم و اینها را بگیریم.
مشکل دیگر برای ما در منطقه خلیج فارس، حضور ناوهای بیگانه و فرامنطقه ای بود. این ها در وسط خلیج فارس یعنی جنوب شرق جزیره فارسی مستقر می شدند. وقتی هواپیماهای عراقی از جنوب به شمال حرکت می کردند و ما می خواستیم با اینها مقابله کنیم، ناوهای بیگانه وسط قرار می گرفتند و هر گونه تقرب ما را هشدار قرار می دادند و تهدید می کردند که شما دارید به ناو آمریکایی نزدیک می شوید و همیشه ما این چالش و درگیری را با ناوهای آمریکایی مستقر در خلیج فارس داشتیم.
بنابراین ما مجبور بودیم برای مقابله با آنها، کمی به سمت جنوب شرق گشته و بعد به سمت جنوب برویم.
علاوه بر این سه فروند، روی رادار سه فروند دیگر نیز دیده شد که بلافاصله موضوع را به رادار زمینی اطلاع دادیم.
با تایید رادار زمینی، فهمیدیم که ما با سه فلایت سه فروندی که به صورت نیم دایره می آمدند، روبرو هستیم.
از رادار زمینی خواستیم مراقب دو فلایت دیگر باشند و اطلاعات آنها را به ما بدهند تا ما برویم سراغ فلایت اول که به ما نزدیکتر بود.
من روی هواپیمای وسطی که در واقع لیدر آنها بود، قفل کردم. شهید بابایی تاکتیکی را به ما یاد داده بود و می گفت شما از فاصله دور روی هدف قفل کنید. چون وقتی ما قفل راداری انجام می دادیم، هواپیمای هدف هم متوجه می شد و در این حالت دو سناریو محتمل بود: یا مقابله میکردند یا با کنسل کردن عملیات، بر می‌گشتند.
معمولا عراقی ها به دلیل اینکه می دانستند ما با هواپیماهای اف14 منطقه را تحت پوشش داریم، ماموریت را کنسل می کردند و ما هم همین را می خواستیم چون تمایل نداشتیم حتی یک موشک صرف هواپیماهای بعثی شود.
 
 
جنگنده اف14 نیروی هوایی ارتش

اما این بار وقتی ما قفل راداری را با همین نیت انجام دادیم، دیدیم که برعکس همیشه، اینها به ماموریتشان ادامه می دهند. دلیل این کار هم این بود که ما قطعنامه 598 را پذیرفته بودیم وعراق هنوز نپذیرفته بود و بعد از پذیرش ما، به تهاجمات زمینی وهوایی خود می افزود و هدفش هم این بود که سر میز مذاکره، سرزمین بیشتری از ما در اختیار داشته باشند.
با جلو آمدن هواپیماهای عراقی، تصمیم گرفتیم درس خوبی به آنها بدهیم. برای همین هم یک زاویه مناسب نسبت به آنها گرفته و مسیر را ادامه دادیم.
تصمیم گرفتیم به آنها اجازه بدهیم تا نزدیک تر شوند تا از اصابت موشک، اطمینان حاصل کنیم.
بلافاصله با امیر اویسی تقسیم کار کردیم و قرار بر این شد که من فول در داخل کابین باشم و دو فلایت دیگ را تحت نظر بگیرم چون ارتفاعمان پایین بود و داشتیم روی آب پرواز می کردیم. ایشان هم  فول بیرون را داشته باشند و یک هماهنگی به این صورت انجام دادیم.
با رادار زمینی هم هماهنگ شده بودیم و بعد از محاسبه تمام پارامترها، اولین موشک را شلیک کردیم.
موشک که شلیک شد، من دید کافی نسبت به جلو نداشتم و قرار بود که حواسم به دو فلایت دیگر باشد. برای همین زیاد موشک را دنبال نکردم اما امیر اویسی که موشک را دنبال کرد وقتی به هواپیمای عراقی اصابت کرد، فریاد الله اکبر زد. با رادار که تماس گرفتیم دیدم آنها هم فریاد الله اکبر می‌گویند. دیگر مطمئن شدیم که موشک به هدف اصابت کرده و دو هواپیمای دیگر هم وقتی اصابت موشک را دیده بودند، سریع برگشتند و رفتند.
معمولا وقتی روی فرکانس «گارد» صحبت می‌شود، تمام کسانی که رادیوشان روشن باشد، این صدا را می شنوند.
هواپیماهای عراقی ظاهرا روی گارد تقاضای کمک کرده بودند و آن دو فلایت دیگر که متوجه شده بودند، دیگر نتوانستند کاری انجام دهند وپروازشان کنسل شد.
وقتی هواپیما را زدیم، خلبان عراقی اجکت کرده بود وافتاد توی آب و ما دیدیم که جلیقه و قایقش باز شد وچون رنگ نارنجی داشت، خیلی خوب مشخص بود.
ما بالای سر او پرواز کردیم و سریعا با رادار تماس گرفتیم که یک بالگرد بفرستند.
از سوی دیگر، آمریکاییها هم که متوجه این موضوع شده بودند، می خواستند خلبان عراقی را زودتر از ما نجات دهند.
چون سوخت ما کم بود، تقاضا کردیم که یک هواپیمای دیگر بلند کنند.
بعد از آنکه چند دور بالای سر خلبان عراق زدیم، مجبور شدیم منطقه را ترک کنیم.
هواپیمای ایرانی جدید که به منطقه رسید، یک چالش جدی مکالمه ای با ناو آمریکایی داشت. چون آمریکایی‌ها این بار تلاش می کرد مزاحمت بیشتری ایجاد کنند تا بتوانند در یک فرصت مناسب خلبان عراقی را از آب نجات بدهند.
ناو آمریکایی مدام هشدار می داد و تهدید می کرد که شما دارید به ما نزدیک می شوید.
یادم هست، خلبان ایرانی بسیار تند و خشن با ناو آمریکایی صحبت می کرد به گونه ای که امریکایی ها دائما به او می گفتند: please speak slowly (لطفا آرام و شمرده صحبت کنید).
البته به دلیل فاصله زیاد با محل سقوط خلبان عراقی، بالگرد ما نتوانست خود را به موقع برساند و چون فاصله ناو آمریکایی نزدیکتر بود، خلبان عراقی را نجات داد.
وقتی که ما در پایگاه نشستیم، به ما گفتند از 3 فروند هواپیمای عراقی، تنها یک فروند موفق شده به پایگاهشان برگردد و ممکن است هواپیمای دیگر هم موقع برگشت، دچار سانحه شده باشد.



تاريخ : 24 / 11 / 1391برچسب:, | 8:51 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

معاون بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: این نمایشگاه ها در سراسر کشور با هماهنگی کامل استانداران برپا خواهد شد.
400 نمایشگاه عرضه مستقیم کالا به تدریج تا 25 اسفند در سراسر کشور برگزار می شوند.

به گزارش ایسنا حسن رادمرد، معاون بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت با اعلام خبر بالا گفت: نمایشگاه های عرضه مستقیم کالا در سراسر کشور کار خود را با برپایی نمایشگاه عرضه مستقیم مواد غذایی و شوینده در مصلی امام خمینی (ره) تهران از 25 بهمن آغاز خواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد: نمایشگاهها در سراسر کشور از 25 بهمن تا 25 اسفند متناسب با شرایط آب و هوایی هر استان آغاز به کار خواهند کرد که این زمان در تهران از فردا چهارشنبه خواهد بود.

معاون بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: این نمایشگاه ها در سراسر کشور با هماهنگی کامل استانداران برپا خواهد شد.

رادمرد در ادامه اظهار کرد: بنا داریم فروش های فوق العاده ای را نیز برای کالاهای اساسی در این نمایشگاهها داشته باشیم و نیازهای مردم را در حوزه های پوشاک، لوازم خانگی، مواد غذایی و دکوراسیون منزل با قیمت مناسب تامین کنیم که در این راستا هماهنگی هایی با اتحادیه ها، مجامع امور صنفی و تشکل های تامین کننده صورت گرفته است.



تاريخ : 25 / 11 / 1391برچسب:, | 1:22 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

براساس اخبار منتشر شده وانسا کری دختر کوچک جان کری از همسر اولش، با یک پزشک ایرانی ساکن آمریکا ازدواج کرده است.
گروه بین‌الملل مشرق – پس از بحث‌ها و انتقادات فراوان به انتخاب جان کری به عنوان نامزد تصدی پست وزارت خارجه دولت جدید اوباما بدلیل مواضع قبلی وی در قبال ایران و سوریه، برخی اخبار منتشر شده از ایرانی بودن داماد وزیر جدید امور خارجه آمریکا حکایت دارد.

بهروز - برایان - والا ناهید و وانسا کری دختر وزیر امور خارجه آمریکا

با مشخص شدن نامزد وزارت کلیدی امور خارجه در دولت جدید اوباما، بسیاری از جمهوری‌خواهان و نومحافظه‌کاران نزدیک به لابی اسرائیل روند تخریب جان کری و عدم تایید وی در سنا را آغاز کردند.


انتقادات به جان کری بیشتر به مواضع وی در قبال برنامه هسته‌ای ایران و تاکید بر حل دیپلماتیک آن، روابط نزدیک با بشار اسد، ابراز تمایل برای سفر به تهران و ... متمرکز شده بود. اما در نهایت جان کری با تاکید بر بکارگیری تمام توان خود برای بازداشتن ایران از دستیابی به سلاح هسته‌ای، خیال جمهوری‌خواهان راحت شد و سنا جان کری را برای تصدی وزارت خارجه آمریکا تایید کرد.


پس از رای مثبت سنا به جان کری، اخباری مبنی بر ایرانی بودن داماد وزیر امور خارجه آمریکا منتشر شد.

براساس این اخبار، وانسا کری دختر کوچک جان کری از همسر اولش در سال 2009 با یک پزشک ایرانی ساکن آمریکا ازدواج کرده است. جولیا ترون همسر اول جان کری و مادر وانسا در سال 2006 درگذشت.


دکتر بهروز برایان - والا ناهید جراح مغز و اعصاب به همراه همسرش وانسا کری در بیمارستان ماساچوست بوستون مشغول طبابت هستند. دکتر بهروز والا ناهید همچنین استادیار دانشگاه هاروارد در رشته جراحی اعصاب نیز هست.

مراسم عروسی بهروز ناهید و وانسا کری

دکتر وانسا کری و بهروز والا ناهید در همین بیمارستان در سال 2005 با یکدیگر آشنا شدند و پس از 4 سال در سال 2009 رسما ازدواج کردند. بنابر برخی اخبار غیررسمی، این زوج پیش‌تر به ایران نیز سفر کرده‌اند.


به گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل مشرق، بهروز والا ناهید فرزند دکتر نوشین پور حسن و دکتر رضا ناهید است که آن‌ها نیز سا‌ل‌هاست در آمریکا و در شهر لس‌آنجلس ساکن هستند.

منتقدان کری پس از انتشار این خبر ابراز نگرانی کرده‌اند که احساسات جان کری نسبت به ایران که بعضا آن‌ را ابراز کرده است مانند تمایل به سفر به ایران و مخالفت با تشدید فشارها و حمله نظامی به ایران بدلیل وجود روابط عاطفی با یک خانواده ایرانی است و این ارتباطات می‌تواند بر سیاست‌های وی در قبال ایران تاثیرگذار باشد.



پایگاه خبری عقاب نیوز :

خبرگزاری فارس: حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای با ابلاغ سیاست‌های کلی «تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی» دولت را مکلف کردند برای تسریع در عملیاتی کردن این سیاست‌ها در کمترین زمان ممکن، راهکارها را تنظیم کرده و پیگیری‌های قانونی را انجام دهد.

خبرگزاری فارس: رهبر معظم انقلاب سیاست‌های کلی تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی را ابلاغ فرمودند

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در اجرای بند یک اصل 110 قانون اساسی با ابلاغ سیاستهای کلی «تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی» که پس از مشورت با مجمع تشخیص مصلحت نظام تعیین شده است، دولت را مکلف کردند برای تسریع در عملیاتی کردن این سیاست‌ها در کمترین زمان ممکن، راهکارها را تنظیم کرده و پیگیریهای قانونی را انجام دهد.

متن سیاستهای کلی «تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی» که به رؤسای قوای سه‌گانه و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ابلاغ شده، به شرح زیر است:

بسم‌الله‌الرّحمن‌الرّحیم

سیاست‌‌های کلی تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی

1-    بالا بردن قدرت رقابت و افزایش بهره ‌وری عوامل تولید با:

-    اصلاح و بازسازی ساختار تولید ملی

-    کاهش هزینه‌ ها و بهبود کیفیت تولید

-    اتخاذ انواع تدابیر تشویقی و تنبیهی

-    بهینه سازی تعامل عوامل تولید

2-    هدایت و تقویت تحقیق و توسعه و نوآوری ‌ها و زیربناهای آنها و بهره‌ گیری از آنها، با هدف:

-    ارتقاء کیفی و افزایش کمّی تولید ملّی

-    بالا بردن درجه ساخت داخل تا محصول نهایی

-    حمایت از تجاری سازی فناوری محصول و بهره‌ گیری از جذب و انتقال دانش فنی و فناوری‌ های روز و ایجاد نظام ملّی نوآوری

3-    گسترش اقتصاد دانش بنیان با تأکید بر توسعه مؤلفه‌ های اصلی آن، از جمله: زیر ساخت ‌های ارتباطی، زمینه‌ های تسهیل تبدیل دستاوردهای پژوهش به فناوری و گسترش کاربرد آن، حمایت قانونی از حقوق اشخاص حقیقی و حقوقی و مرتبط کردن بخشهای علمی و پژوهشی با بخشهای تولیدی کشور.

4-    حمایت از تولید محصولات با ماهیت راهبردی مورد نیاز مصارف عمومی یا بخش تولید کشور.

5-    تکمیل زنجیره تولید از مواد خام تا محصولات نهایی با رعایت اصل رقابت‌ پذیری و فاصله گرفتن از خام فروشی در بازه زمانی معین.

6-    حمایت از تولید محصولاتی که عرضه رقابتی آنها با خالص ارز آوری مثبت یا خالص ارزبری منفی همراه باشد.

7-    مدیریت منابع ارزی با تأکید بر تأمین نیازهای تولید ملی و کارآفرینی، و ثبات ارزش پول ملّی.

8-    بهبود فضای کسب و کار با هدف افزایش تولید ملّی و اصلاح زمینه ‌های فرهنگی، قانونی، اجرایی و اداری.

9-    افزایش سهم بخشهای تعاونی و خصوصی در تولید ملّی از طریق:

-    تقویت انگیزه و عزم ملّی و تأکید و تسریع در اجرای کامل سیاست ‌های کلی اصل 44، رعایت انضباط مالی و بودجه ‌ای دولت

-    رفع تبعیض بین بخش دولتی و بخش ‌های خصوصی و تعاونی

-    ساماندهی و حمایت از بنگاههای کوچک و متوسط در جهت کارآمدسازی آنها

10-    تنظیم نقش نهادهای عمومیِ غیر دولتیِ اقتصادی در جهت تولید ملّی.

11-    شفاف سازی و به هنگام سازی آمار و اطلاعات و تسهیل دسترسی به آن و اطلاع رسانی در مورد ابعاد و فرصت‌ های سرمایه گذاران و سرمایه گذاری در رشته‌ های مختلف و مقابله جدی با استفاده از هر گونه دسترسی اطلاعاتی ویژه.

12-    توانمند سازی و ارتقاء بهره‌ وری نیروی کار با افزایش انگیزه، مهارت و خلاقیت و ایجاد تناسب بین مراکز آموزشی و پژوهشی با نیازهای بازار کار.

13-    بسترسازی و ساماندهی اشتغال و حرکت نیروی کار ایرانی در سطح ملی، منطقه‌ ای و جهانی.

14-    ارتقاء سرمایه های انسانی، طبیعی، اجتماعی و فیزیکی با تأکید بر توسعه نهادهای مردمی برای رشد تولید ملی.

15-    توسعه فرهنگ حمایت از سرمایه، کار، کالاها و خدمات ایرانی و استفاده از نظرات متخصصان و صاحب نظران در تصمیمات اقتصادی.

16-    جلوگیری از اتلاف و راکد ماندن سرمایه‌ های فیزیکی و انسانی ایرانی با تأکید بر ایجاد و توسعه خدمات فنی و مشاوره‌ ای فرا بنگاهی و ارتقاء بازده اقتصادی این سرمایه‌ ها در بخش‌ های مختلف اقتصادی.

17-    گسترش تنوع ابزارهای سرمایه‌ گذاری در بازار سرمایه و تکمیل ساختارهای آن و اعمال سیاست‌ های تشویقی برای حضور عموم مردم و سرمایه‌ گذاران داخلی و بین ‌المللی بویژه منطقه ‌ای در بازار سرمایه.

18-    حمایت از محققان و سرمایه‌ گذاران و تشویق ورود سرمایه‌ های ایرانی به حوزه‌ های سرمایه‌ گذاری خطرپذیر متضمن تحقیق و توسعه با تأسیس صندوق‌ های شراکت یا ضمانت برای سرمایه‌ گذاری در این حوزه.

19-    کارآمد سازی مدیریت منابع موجود در صندوق توسعه ملّی در جهت بهینه سازی و هم ‌افزایی ظرفیت‌های تولیدی و ارتقاء کیفی کار و سرمایه ایرانی.

20-    تنقیح و اصلاح قوانین و مقررات (از جمله اصلاح قانون پولی و بانکی، تأمین اجتماعی و مالیات‌ ها) برای تسهیل فعالیت در بخش‌ های تولیدی و رفع موانع سرمایه‌ گذاری در سطح ملی با رویکرد ثبات نسبی در قوانین.

21-    کارآمد کردن نظام توزیع کالاها و خدمات با استفاده از ساز و کار شفاف سازی و اطلاع رسانی و کاهش واسطه‌ های غیر ضرور و ناکارآمد.

22-    گسترش منابع مالی و کارآمد سازی مدیریت آن در جهت افزایش ظرفیت تولید ملّی و کاهش هزینه ‌های تأمین مالی مورد نیاز بویژه با ساماندهی، گسترش و حمایت از نهادهای مالی توسعه ‌ای و بیمه ‌ای.

23-    جلوگیری از ایجاد انحصار در چرخه تولید و تجارت تا مصرف.



تاريخ : 25 / 11 / 1391برچسب:, | 6:35 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

شکارچی دختران شرق تهران که به خاطر دو جنایت به قصاص محکوم شده است، دقایقی قبل در خیابان مدنی به دار مجازات آویخته شد.

به گزارش خبرنگار مهر،  این شکارچی 24 ساله که علی نام دارد در آبان و آذرماه سال 84 دو دختر به نام های ندا و اعظم را بی رحمانه به قتل رساند و پنج دختر دیگر را با چاقو هدف قرار داد اما این دختران جان سالم به در بردند.

شامگاه 30 آبان ماه سال 84 پلیس پایتخت در جریان قتل دختر 21 ساله ای به نام ندا قرار گرفتند. وی جلوی خانه شان واقع در حوالی اتوبان بابایی با ضربات چاقو روی زمین افتاده و با وجود انتقال به بیمارستان تسلیم سرنوشت مرگ شده بود.در حالی که تحقیقات برای افشای راز قتل دختر جوان ادامه داشت عصر 30 آذرماه سال 84 کارآگاهان پلیس از مرگ دختر دیگری با ضربات چاقو در اتوبان باقری اطلاع یافتند.

کارآگاهان در محل جنایت به تحقیقات میدانی دست زدند و مشخص شد دختر جوان دانشجوی 26 ساله ای به نام اعظم است که وقتی پشت فرمان خودروی پرایدش بود با ضربه چاقو به قتل رسیده است. کارآگاهان در حالی همه توان خود را روی ردیابی قاتلان دو دختر جوان در شرق پایتخت متمرکز کرده بودند که هیچ مشابهتی بین آنها دیده نمی شد.

هنوز سرنخی در دست نبود تا اینکه روز 24 آذرماه 84 دختر جوانی در شرق تهران از سوی یک ناشناس موردحمله قرار گرفته و مجروح شده بود. این دختر جوان که جان سالم به در برده بود در تحقیقات به پلیس گفت: وقتی از محل کارم در شرق تهران خارج شدم، می خواستم به خانه بروم، ناگهان پسر جوانی از پشت سر به من حمله ور شد و با چاقویی که در دست داشت، ضربه ای به کمرم زد.

وقتی کارآگاهان دیدند که دختران در شرق تهران هدف حملات دزد تک رویی قرار می گیرند، همه فرضیات حاشیه ای که ساعت ها کار را پیش روی آنان قرار داده بود، حذف کردند و به جست و جوی دزد چاقوکش پرداختند. این در حالی بود که اواخر سال 84 زن جوان دیگری که در شرق تهران مورد حمله مرد شکارچی قرار گرفته بود، جان سالم به در برد و با مشخصاتی که وی ارائه داد، مشخص شد این پسر همان دزد تحت تعقیب است.

هیچ کس دزد را نمی شناخت تا این که بار دیگر دختر جوانی در شرق تهران با اصابت ضربات چاقو به پرتگاه مرگ نزدیک شد و با جراحی های پزشکی از مرگ حتمی جان سالم به در برد.

شکارچی دختران در شرق تهران پس از هفتمین اقدام که روز 16 خردادماه سال 85 صورت گرفت، به خاطر سرقت تلفن همراه دختر جوان تحت کنترل مخابرات قرار گرفت، چرا که قاتل سریالی با شماره یکی از دوستان آخرین طعمه اش تماس گرفته و قصد داشت با وی طرح دوستی بریزد.

با آموزش های پلیسی این دختر در همان اتوبان بابایی با قاتل چاقوکش قرار عاشقانه گذاشت و وقتی شکارچی پای در کمین گاه پلیس گذاشت، دستگیر شد.

شکارچی دختران شرق تهران در بازجویی های جنایی به اعترافات هولناک دست زد و انگیزه اش را دزدی از دختران و وحشت دانست و گفت در سرقت هایش وقتی دختران می خواستند مقاومت کنند، با چاقو ضرباتی به آنان می زد که نمی دانسته دو تن از آنان کشته شده اند.

 قاضی شعبه 71 دادگاه کیفری استان تهران پس از محاکمه شکارچی دختران شرق پایتخت را به خاطر جنایاتش به 2 بار قصاص نفس - اعدام -5 سال زندان و 74 ضربه شلاق و به خاطر سرقت به یک سال زندان و به خاطر جراحت دختر دیگر به پرداخت دیه محکوم کرد.

 قضات شعبه 42 دیوان عالی کشور پس از بررسی حکم شکارچی دختران شرق با تایید نظر به اجرای آن دادند و پرونده در اختیار اجرای احکام دادسرای امور جنایی تهران قرار گرفت.

با استیذان حکم از سوی رئیس قوه قضائیه ، مرد جنایتکار سحرگاه امروز در خیابان مدنی تهران به دار مجازات آویخته شد. پس از اجرای حکم اعدام افرادی که در محل حاضر بودند با سر دادن شعارهایی از قوه قضائیه به خاطر اجرای حکم این جنایتکار تشکر کردند.



تاريخ : 24 / 11 / 1391برچسب:, | 8:6 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

کار این دستگاه این است که ابتدا قند خون را اندازه گیری کرده، قند خون مستقیم وارد پمپ شده و سوابق قند خون بیمار مشخص می‌شود دیگر نیازی نیست که شخص هر بار این عمل را انجام دهد.

با این دستگاه بیماران دیابتی باری تزریق انسولین نیاز به سرنگ نخواهند داشت.

به گزارش ایسنا، مهندس مینا کثیری، محقق، در گفتگو با باشگاه خبرنگاران در خصوص این دستگاه گفت: یکی از دردسرهایی که بیماران دیابتی با آن مواجه هستند حداقل روی سه بار تزریق انسولین است که این دستگاه انجام تزریق انسولین را بدون استفاده از سرنگ امکان پذیر کرده است.

وی گفت: کار این دستگاه این است که ابتدا قند خون را اندازه گیری کرده، قند خون مستقیم وارد پمپ شده و سوابق قند خون بیمار مشخص می‌شود دیگر نیازی نیست که شخص هر بار این عمل را انجام دهد.

کثیری در ادامه افزود: این دستگاه بر اساس فاکتورهای نرم افزاری میزان انسولین لازم را اعلام می‌کند و دیگر نیاز نیست فرد برای هر بار تزریق میزان انسولین را مشخص کند سپس انسولین محاسبه شده توسط یک پاد (دستگاهی که تزریق ها را حذف کرده است) که به بدن می‌چسبد وارد بدن می‌شود.

این مخترع اذعان داشت: این دستگاه به افراد امکان می دهد حتی در هنگام خواب یا فعالیت های دیگر هم به طور خودکار انسولین به بدنشان وارد شود و دیگر نگران فراموش کردن تزریق نباشند.



تاريخ : 24 / 11 / 1391برچسب:, | 3:55 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

بازار خودرو در روزهای اخیر شاهد افزایش قیمتها بود و این در حالی است که اواخر هفته قبل روند قیمتی خودروها نزولی شده بود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران،  دلیل رشد قیمتها در بازار به خاطر اعلام نرخهای رسمی خودروها از سوی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان و پیش فروش برخی از محصولات خودرو سازان با تحویل چند ماه است و این در حالی است که طبق مصوبه جدید، خودروسازان موظف هستند برای شکستن قیمتهای کاذب بازار ، به سرعت عرضه خودرو با موعد تحویل یک ماه را آغاز کنند.

 

گفتنی است، برخی از کارشناسان و نمایندگان مجلس حذف تعرفه واردات خودروهای سبک را برای کاهش قیمتها و افزایش کیفیت محصولات داخلی الزامی میدانند.

در حال حاضر قیمت خودروهای پر فروش داخلی به روایت جدول زیر است./س

پراید 111

19 میلیون تومان

پراید 131 SL

17 میلیون و 500 هزار تومان

 

پراید 131 SX

18 میلیون و 500 هزار تومان

 

مگان دنده اتوما ت

82 میلیون تومان

 

تندر 90 پارس خودرومدل E2

38  میلیون تومان

 

تندر 90 ایران خودرو مدل E2

37 میلیون تومان

 

تیبا

22 میلیون و 500 هزار تومان

 

ماکسیما

112 میلیون تومان

 

پژو 206 صندوقدار V8

48 میلیونتومان

 

پژو 206 صندوقدار V9

57 میلیون تومان

 

پژو پارس سال

35 میلیون و 500 هزارتومان

 

پژو 405

26 میلیون تومان

 

 

 



تاريخ : 25 / 11 / 1391برچسب:, | 1:0 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

معاون اجتماعی و فرهنگ و ترافیک راهور ناجا گفت: پیامک‌های صفر شدن خلافی که برای شهروندان ارسال شده دروغ و کذب است.

سرهنگ خسروی معاون اجتماعی و فرهنگ و ترافیک راهور ناجا در گفت‌وگو با فارس اعلام کرد: در پی پخش پیامک‌ تحت عنوان پاک کردن خلافی و یا کسر خلافی خودرو به مناسبت دهه فجر و 22 بهمن، پلیس راهنمایی و رانندگی این پیامک‌ها را غیرقانونی و دروغین اعلام می‌کند.
 



تاريخ : 23 / 11 / 1391برچسب:, | 10:25 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

ضاربان با یک موتورسیکلت (پالس/پولسار) آبی‌رنگ از پشت سر به وی حمله کرده و ضمن وارد آوردن جراحاتی عمیق بر شقیقه و دست راست وی تلفن همراه او را سرقت کرده و متواری شدند.
به گزارش مشرق - اواخر هفته گذشته ساعت 20.30 دقیقه شب یکی از خبرنگاران  مشرق که قصد عزیمت از دفتر این خبرگزاری واقع در خیابان سپهبد قرنی به سمت منزل را داشت، توسط سه زور گیر مسلح از ناحیه سر و دست مجروح شد.

ضاربان با یک موتورسیکلت (پالس/پولسار) آبی‌رنگ از پشت سر به وی حمله کرده و ضمن وارد آوردن جراحاتی عمیق بر شقیقه و دست راست وی تلفن همراه او را سرقت کرده و متواری شدند. خبرنگار مذکور سپس با کمک همکارانش و به دلیل خونریزی شدید به بیمارستان منتقل شد تا تحت درمان قرار بگیرد. 


پیش از این نیز در تابستان سال جاری، یکی دیگر از خبرنگاران مشرق در همین خیابان مورد هجوم قرار گرفت که او نیز از ناحیه صورت مجروح شده و‌ به‌ناچار تلفن همراه خود را به زورگیران تسلیم کرد.

البته این آخرین مورد نبود و مدتی قبل از آن یکی دیگر از کارمندان مشرق، در مقابل بانک با حدود دو میلیون تومان وجه نقد با چاقو تهدید شد و نهایتاً مجبور به تسلیم پول‌ها به زورگیران شد.


به دنبال این حوادث، خبرنگاران مشرق اقدام به جمع‌آوری برخی اطلاعات میدانی از سارقان کردند که در نهایت مشخص شد از چند ماه قبل تا کنون تعداد زیادی زورگیری و کیف‌قاپی در مرکز شهر (فردوسی، سپهبد قرنی، سمیه، شهيد نجات‌اللهی و...) توسط یک پولسار یا پالس آبی‌رنگ رخ داده و به شدت باعث ناامنی این منطقه شده است.

 پزشکان بخش اورژانس نیز در بیمارستان های این ناحیه این موارد را تأیید کرده و اظهار داشتند که به‌صورت میانگین  هر هفته یک نفر به دلیل جراحت با چاقو و تهدید به مرگ به این مراکز مراجعه می‌کنند و در توضیح اتفاقات رخ داده از یک موتور سیکلت آبی‌رنگ نام می‌برند.

زورگیری و اخاذی در حومه شهر یا محله های خلوت، آن هم در نیمه‌های شب شاید برای پلیس قابل توجبه باشد اما وقوع این اتفاق آن هم به صورت مستمر در مرکز شهر که تا ساعت‌های پایانی شب همچنان شلوغ است، به هیچ وجه جایز نبوده و با شعار جدید نیروی انتظامی یعنی "تهران، شهر ایمنی و قانون"  مغایرت دارد.

از مال‌باختگانی که به این موارد برخورد کرده‌اند، تقاضا می‌شود که در بخش نظرات، اطلاعات بیشتری در اختیار ما قرار دهند.



تاريخ : 23 / 11 / 1391برچسب:, | 1:25 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

مدتي قبل سازمان لیگ برنامه بازي‌هاي ليگ برتر و جام حذفي را به باشگاه‌ها ارسال كرد تا نظر باشگاه‌هاي ليگ برتري را قبل از اعلام رسمي اين برنامه جويا شود.استقلال اولين باشگاهي است كه به فشردگي برنامه‌ريزي سازمان ليگ براي روزهاي پاياني امسال و اولين روزهاي سال آينده معترض شده است. ميرشاد ماجدي سرپرست استقلال در اعتراض به اين برنامه مي‌گويد: «تيم ملي صبح روز هفتم فروردين به تهران مي‌رسد و بازيكنان هشتم به اردوي استقلال ملحق مي‌شوند و عصر روز نهم بايد در ورزشگاه آزادي به مصاف سپاهان برويم.

 ما 4 ملي‌پوش ثابت در تركيب تيم ملي داريم كه در اين بازي حساس نمي‌توانيم به آنها استراحت بدهيم. هر تيمي كه 3 ملي‌پوش دارد بايد طبق قانون بازي‌هايش راجا به جا كنند.» مهدي تاج، سرپرست سازمان ليگ به استقلالي‌ها حق مي‌دهد و مي‌گويد: «آنچه ما در اختيار استقلال گذاشتيم يك برنامه پيشنهادي است. آنها به اين بازي اعتراض دارند و سازمان ليگ تمام تلاشش را مي‌كند كه برنامه اين بازي جا به جا شود.» مهدي تاج اصالت اصفهاني دارد و از افراد منتسب به باشگاه سپاهان است. قابل پيش‌بيني است كه او براي مبرا كردن حودش از اتهامات ريز و درشت، زمان اين بازي را تغير خواهد داد



پایگاه خبری عقاب نیوز :

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: حماسه‌آفرینی مردم سربلند ایران اسلامی در راهپیمایی 22 بهمن ستودنی است و البته این حضور زمینه‌ای برای حضور پرشورتر مردم در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده است.

 

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم در جمع کارکنان این سازمان با بیان این‌که مردم شهید‌پرور ایران اسلامی با حضور پرشور خود در راهپیمایی با شکوه 22 بهمن، تمام معادلات دشمنان را برهم ریخت، اظهار کرد: آحاد ملت بار دیگر نشان دادند که وقتی پای منافع نظام در میان باشد گوش به فرمان ولایت بوده و اختلاف‌ها وسلیقه‌ها را کنار خواهند گذاشت و با وحدت و یکپارچگی از دستاوردهای انقلابشان صیانت خواهند کرد.

 

وی با بیان اینکه "22 بهمن روز پاسخ به تهدیدهای دشمن بود و آنان نیز این پیام را به خوبی دریافت کردند که مردم در عین سلایق مختلف از نظام و رهبری دفاع می‌کنند"، گفت: حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن نشان داد که همسو با افزایش تهدیدها و فشار‌ها، مقاومت مردم نیز افزایش پیدا می‌کند و روز 22 بهمن، نمادی از حمایت مرد از آرمان‌های امام(ره) و انقلاب بود.

 

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در ادامه ضمن تشکر از رسانه‌ها، بوی‍ژه رسانه ملی در انعکاس شایسته این حضور، از پخش تصاویر به یاد ماندنی و تاریخی دوران انقلاب قدردانی کرد.

 

آل‌هاشم در پایان تصریح کرد: مردم، پاسخ نهایی به تهدیدهای دشمنان را در پای صندوق‌های انتخابات ریاست جمهوری سال آینده خواهند داد.

 

بر اساس این گزارش، در این مراسم که امیر سرتیپ دادرس - معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران - نیز حضور داشت، سرهنگ شاهین تقی‌خانی جانشین معاونت فرهنگی و روابط عمومی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، به درجه سرتیپ دومی نائل شد.



تاريخ : 23 / 11 / 1391برچسب:, | 5:25 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

ارسالی از مینا جواهرده از گیلان



تاريخ : 23 / 11 / 1391برچسب:, | 5:21 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

از امروز اسم سعید مرتضوی از سایت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان مدیرعامل این سازمان حذف شده است.
به گزارش مشرق به نقل از فارس، سایت وزارت تعاون از امروز اسم سعید مرتضوی را به عنوان رئیس سازمان تأمین اجتماعی حذف کرده است.

براساس این گزارش قبلاً اسم مرتضوی به عنوان رئیس سازمان تأمین اجتماعی در این سایت وجود داشت.

با توجه به اینکه گفته می‌شود مرتضوی در محل کار خود حضور دارد ولی بعد از اینکه لاریجانی  رئیس مجلس شورای اسلامی مصوبه دولت را باطل کرد؛ عملا مرتضوی در سازمان تأمین اجتماعی مسئولیتی ندارد.



تاريخ : 23 / 11 / 1391برچسب:, | 3:31 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

نرم افزار YoWindow Unlimited Edition 3S Build 145 Final قادر است تا آخرین اطلاعات مربوط به منطقه مورد نظر و محل زندگی شما را در یک تصویر بسیار زیبا نمایش می دهد. در واقع طبق شرایط آب و هوایی منظقه شما، تصویر مربوط به آن در دسکتاپ شما نمایش داده خواهد شد. به طور مثال اگر در محل سکونت شما یک روز آفتابی است، پوسته ی یک شهر یا روستای آفتابی مطابق با محل زندگی شما در دسکتاپ نمایش داده می شود. همچنین تمام پوسته های این برنامه به صورت متحرک بوده که اگر در محل سکونت شما یک روز برفی یا بارانی باشد تصویری که در دسکتاپ نمایش داده می شود همراه با ریزش برف و باران خواهد بود. یکی از قابلیت های جالب این برنامه آن است که شما می توانید در طول مدت روز، شاهد طلوع و غروب خورشید نیز باشد. علاوه بر این اطلاعات دقیقی از دما و سایر اطلاعات مربوط به هواشناسی توسط این نرم افزار در گوشه و کنار دسکتاپ نمایش داده می شود. این برنامه قادر است سرعت وزش باد، رطوبت، درجه حرارت و اطلاعات دیگر را در هر منطقه دلخواه شما به نمایش گذارد.

برای دانلود کلیک کنید



تاريخ : 17 / 11 / 1391برچسب:, | 3:29 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

خبرگزاری فارس: بانک مرکزی به زودی پیش‌فروش سکه را با اعمال برخی تغییرات در مکانیزم آن آغاز می‌کند.

خبرگزاری فارس: آغاز دور جدید پیش‌فروش سکه/ ارائه ادله قانونی برداشت از حساب بانک‌ها

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبری فارس«توانا» مرحله جدید پیش‌فروش سکه توسط بانک مرکزی به زودی آغاز می‌شود و طبق برنامه‌ریزی‌ انجام شده، مکانیزم پیش‌فروش نسبت به دوره قبل که سال گذشته بود، تغییر خواهد داشت.

بر اساس این گزارش، در این مرحله  از پیش‌فروش سکه به زودی آغاز خواهد شد، همانند دور قبل پرداخت‌ها بدون محدودیت نیست و فروش سکه محدود خواهد بود.

در دوره قبل بیش از 9.5 میلیون سکه در دو مرحله پیش‌فروش و طی چند ماه به متقاضیان تحویل داده شد و به گفته مسئولان بانک مرکزی، با این اقدام 56 هزار میلیارد ریال نقدینگی جمع‌آوری شد. به نظر می‌رسد، امسال هم یکی از اهداف اصلی اجرای این طرح جمع‌آوری نقدینگی است.

همچنین یک مقام ارشد بانک مرکزی از ارائه مستندات قانونی برداشت از حساب بانک‌ها توسط این بانک به دیوان محاسبات خبر داد و گفت: بانک مرکزی در خصوص این اقدام به تکلیف قانونی عمل کرده و از این بابت مشکلی ندارد.



تاريخ : 16 / 11 / 1391برچسب:, | 10:1 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

رستوران کازابار ترکیب رستوران و کلوبی شبانه است. در این حالت می‌توان کازابار را بار خانگی یا بار خانوادگی معنا کرد. بعید است گردانندگان این رستوران پیش از انتخاب و یا ساختن کلمه کازابار ریشه‌ آن را بررسی نکرده باشند.
مشرق؛ تغذیه یکی از حوزه هایی است که از سبک زندگی تاثیر پذیرفته و بر آن تاثیر می‌‌گذارد چرا که خود بخش مهمی از فرهنگ و سبک زندگی فرد و جامعه است. غذاها، مواد اولیه، نوشیدنی ها، میوه ها و... همچنان که بر جسم انسان اثر دارند بر خلقیات و رفتار و در واقع روان او نیز تاثیرات متفاوتی می‌گذارند. حلال و حرام بودن خوردنی ها و نوشیدنی ها، سرد و گرم بودن آن ها، موافقت و تضاد با طبع انسان، میزان انرژی، پروتئین، فیبر و سایر ویژگی های غذا، نوع پخت و... از جمله مواردی است که درباره ی خورد و خوراک باید به آن ها توجه کرد.

در کنار محتوی، کیفیت و چگونگی اغذیه و اشربه، روش و مکان خوردن آن ها نیز نشان دهنده فرهنگ و آداب و رسوم تعیین کننده روش زندگی یک فرد یا جامعه است. از این رو  همواره یکی از راه های عرصه فرهنگ خودی در کشورهای بیگانه افتتاح یک رستوران بوده است. رستوران های چینی، هندی، اسپانیایی، ایتالیایی و... امروز در اکثر کشورها وجود دارند. در ایران و اغلب در تهران نیز رستوران های مختلفی که غذاهای ملیت های گوناگون را عرضه می‌کنند وجود دارد. یکی از این رستوران ها، رستوران کازابار است.

 
کازابار(Casa Bar) در 18 مهر 1390(10 اکتبر2011) در بازار بزرگ میرداماد افتتاح شد. کازابار یک رستوران کوچک و جمع و جور است که با شعار "مزه ساندویچ را احساس کنید" انواع فست فود را در کنار نوشیدنی های متنوع عرضه می‌کند. کازابار نمونه یک رستوران مدرن است که در میان محیطی پر از شلوغی، ترافیک و سایر اجزای استرس آفرین زندگی شهری فضایی آرام، شیک، ساده با منویی متفاوت را بوجود آورده است. تنها نکته ای که درباره کازابار جای تأمل دارد نام است.

    
کازابار از ترکیب دو کلمه کازا + بار تشکیل شده است. واژه "کازا" که در فارسی وجود ندارد، از میان معانی و کاربردهای بسیار واژه "بار" نیز تنها دو معنی به تغذیه ارتباط دارد:
*غله و جز آن. آنچه در دیگ ریزند از حبوب و بُقول و گوشت و جز آن پختن را. مظروف دیگی. مظروف ظرفی. هر چیز که آنرا خورند. (برهان). قوت و خوراک هرچه باشد. (ناظم الاطباء).خوردنی. محصول و بَرِ زمین یا درخت. تره بار. خشکبار. خشکه بار. خواربار.

*حاصل درخت را گویند از میوه و گل و غیره. (برهان). میوه و گل و شکوفه. (ناظم الاطباء). میوه درخت که آنرا بر نیز گویند. (شرفنامه منیری). ثمره و میوه هر درخت. (غیاث). میوه و ثمر درخت. (انجمن آرا) (آنندراج). میوه درخت. (فرهنگ رشیدی) (سروری). حاصل نباتات را گویند ازگل و میوه. (جهانگیری). میوه درخت که درختش را درخت بارور و شاخش را شاخ بربار گویند. بطور خصوصی میوه خوردنی را گویند و در عربی فاکهه. حاصل نباتات. (شعوری ج 1 ورق 160). بر. میوه. ثمر، میوه درخت است وتا بر درخت است بربار گویند. حاصل، محصول درختی. فایده. آنچه درخت آرد بسالی از میوه خوردنی و ناخوردنی. رجوع به بر شود. تمام شکوفه را گویند. (شعوری ج 1ورق 160 برگ ب از مجمع الفرس)

 از بین معانی ذکر شده هیچ کدام نمی‌تواند به عنوان پسوند مکان به کار رود چنانکه در کازابار به کار رفته است. حال ریشه این کلمه را در زبان های غیر فارسی بررسی می‌کنیم.
کازا(Casa) واژه ای اسپانیایی و به معنای "خانه" است و ترکیبات گوناگونی در این زبان دارد. از طرف دیگر کازا ریشه‌ی لاتین کلمه کازینو(Casino) نیز هست.

 
واژه بار(Bar) نیز هم در انگلیسی و هم در اسپانیایی در کنار سایر معانی غیر مرتبط با تغذیه و یا نشان دادن مکان، به معنای محلی است که در آن مشروبات الکلی سرو می‌شود، چه در رستوران، چه هتل و چه در خانه.



    
برای ریشه یابی کازابار نمی‌توان معنی فارسی واژه بار را در نظر گرفت، چرا که ساختار، منو و چیدمان رستوران کازابار ایرانی نیست، روشن ترین دلیل آن تبریک کریسمس 2013 در صفحه فیس بوک رستوران و درخت تزئین شده جلوی رستوران در ایام کریسمس است بدون کوچکترین اشاره و یا تبریکی درباره عید نوروز. پس نمی‌توان بار را به عنوان عنصری از زیان فارسی در ترکیب کازابار در نظر گرفت.



    
نتیجه آن که کازابار یا کازینو + بار است و یا کازا + بار. از آنجایی که Casa Bar پیش از این به عنوان رستورانی سوئدی انتخاب شده بود انتخاب ترکیب دوم درست تر خواهد بود.
رستوران سوئدی کازابار ترکیب رستوران و کلوبی شبانه است. در این حالت می‌توان کازابار را بار خانگی یا بار خانوادگی معنا کرد. بعید است گردانندگان این رستوران پیش از انتخاب و یا ساختن کلمه کازابار ریشه‌ی آن را بررسی نکرده باشند.
 
http://www.casabar.com/
جدا از نام کازابار که رسماً به فرهنگ ایرانی – اسلامی و به شکلی زیرکانه دهن کجی می‌کند، فضای این رستوران نیز فضایی غربی و تداعی کننده یک بار است.
    
 


   
برای درک دقت گردانندگان رستوران در انتخاب نام و همچنین چیدمان رستوران کافی است به مجسمه چوبی زنی که روی پیشخوان قرار دارد دقت کنیم.





    
    
زنی با ظاهر یک زن کاتولیک که قطعه‌ی چوبی دست او با انار تزئین شده است.
انار از جمله میوه هایی است که در بین تمدن ها، ادیان و اسطوره ها جایگاه ویژه ای داشته و سمبل موارد گوناگونی است.

 
در فرهنگ اسپانیایی انار علاوه بر اینکه به عنوان سمبلی از عشق، صلح، خویشتن داری و ... مطرح است، نماد یکی از حکومت های پادشاهی این کشور نیز می‌باشد، نشانی از پادشاهی گرانادا (انار را در زبان اسپانیولی Granada گویند) که هم اکنون نیز شهری با این نام در اسپانیا وجود دارد.
هم اکنون نیز انار به عنوان یکی از عناصر تشکیل دهنده نشان پادشاهی و علامتی که بر روی زره و سپر جنگجویان(Spanish coat of arms) درج می‌شود نیز کاربرد دارد.
    
پرچم اسپانیا  



نشان پادشاهی اسپانیا

 
اینکه یک رستوران کوچک از نام گرفته تا چیدمان و کوچکترین عناصرش با فرهنگ جامعه ای که در آن تاسیس شده است تضاد و اختلاف دارد موضوع قابل تأمل و مهمی نیست، مهم رشد روز افزون رستوران ها و کافی شاپ هایی از این دست در پایتخت و شهرهای بزرگ کشور است. رستوران هایی مبلغ فرهنگ های گوناگون، متناسب طبقات مختلف اجتماعی، در محله های متفاوت و نام هایی که ریشه یابی نمی‌شوند.



 
    
سبک زندگی مشتریانی که جذب این رستوران ها شده و طرفدار آن ها می‌شوند از تغییر و دگرگونی مصون نیست. ابتدایی ترین تغییر در سبک زندگی هواداران این رستوران ها که اغلب از جوانان و نوجوانان هستند چرخش در نوع اغذیه و اشربه است.

در مرحله بعد خو گرفتن با عبارات و کلماتی همچون کازابار، کافی بار، سالاد بار و ... و همچنین مبلمان و دکوراسیون متناسب این مفاهیم است، همچنان که هم اکنون کانتر کافی بار خانگی و صنعتی در کنار هم به فروش می‌رسند، به مرور زمان این مبلمان وارد خانه افراد شده و در منازل جایگاه ثابتی برای خود پیدا خواهند کرد همان طور که پیشتر وارد چیدمان منازل بخشی از مدرنیست های جامعه شده اند.

         
    
در کنار حرکت خزنده فروشگاه های زنجیره ای، مراکز تفریحی، رستوران ها و کافی شاپ ها که عمدا و یا سهوا در حال تغییر بخشی از فرهنگ ایرانی – اسلامی هستند برخی رسانه ها نیز گاه آگاهانه و گاه جاهلانه به این حرکت ها دامن می‌زنند. نمونه اخیر آن رپرتاژ تبلیغاتی یکی از ویژه نامه های روزنامه همشهری برای رستوران کازابار است. در آذر 1391 ویژه نامه 6و7 روزنامه همشهری صفحه پایانی خود را به معرفی و تمجید از کازابار اختصاص داد.

 
ویژه نامه روزنامه همشهری

ویژه نامه  "6و7" که بیش از 15 ماه از انتشار آن می‌گذرد به منظور معرفی انواع گزینه های مناسب تعطیلات آخر هفته ایجاد شده است. درباره این ویژه نامه در همشهری آنلاین می‌خوانیم: «6و7 بهانه‌ای است برای گشودن درها تا تغییر رفتارهای زندگی اجتماعی در عصر حاضر نیز اتفاق افتد. ...  غایت شیرین‌دوانی نویسندگان آن انگیزه‌ای است که در شما به‌وجود می‌آورد برای اینکه از خانه بیرون بزنید و به واسطه روزنه‌هایی که 6 و 7 برای شما ایجاد می‌کند آخر هفته مفرحی را برای خود و خانواده‌تان رقم بزنید.»
 

حداقل انتظاری که از رسانه های دستگاه های فرهنگی دولتی می‌رود این است که به ابتدایی ترین عناصر سبک زندگی اسلامی – ایرانی پایبند بوده و به انبوه فعالیت های ضد فرهنگی دشمنان کشور دامن نزنند، همچنین تیزبینانه گزاره های فرهنگی را رصد کرده و هر گزینه ای را به مخاطبی که به آن رسانه اعتماد کرده است معرفی نکنند. البته انجام این دست اقدامات از رسانه های فرهنگی وابسته به شهرداری تهران امر غریب و جدیدی نیست. هنگامی که معرفی رستوران هایی از این دست در حجم انبوه انجام شود، طبیعتاً خانواده های زیادی تمایل پیدا می-کنند به این مکان ها سر زده و آخر هفته خود را در آنجا بگذرانند، تأثیر انس گرفتن کودکان و نوجوانانی که با خانواده خود در این مراکز حضور پیدا می‌کنند با چیدمان، نوع غذاها و فضای کلی آن ها بی بازگشت است. این نسل به راحتی نمادها و عناصر فرهنگ های بیگانه را وارد خانه و محل کار خود خواهند کرد.



تاريخ : 17 / 11 / 1391برچسب:, | 5:44 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

انفجار یک منزل مسکونی در خیایان مولوی تهران به سوختگی ۳ نفر منجر شد که یکی از آنها ۷۰ درصد دچار سوختگی شده و حالش وخیم است.
به گزارش مشرق، هوشنگ فولادی، رئیس اورژانس تهران در گفت‌و‌گو با فارس، افزود: حادثه انفجار یک واحد مسکونی در خیابان بوربور در خیابان مولوی تهران به سوختگی 3 نفر منجر شد که حال یکی از آنها با میزان سوختگی 70 درصد وخیم است.
 
وی ادامه داد: این حادثه ساعت 15 و 9 دقیقه به اورژانس تهران گزارش شد و بلافاصله 3 دستگاه آمبولانس به محل حادثه اعزام شد و 3 مصدوم را که یکی 70 درصد سوختگی دارد و دو نفر دیگر که خانم های 16 و 24 با درجه سوختگی 35 و 30 درصد به بیمارستان سوانح سوختگی شهید مطهری منتقل کردند.
 
رئیس اورژانس تهران گفت: گزارشهای اولیه علت این انفجار را وجود بنزین در این خانه و اشتعال آن نشان می‌دهد.