تاريخ : 12 / 11 / 1393برچسب:, | 1:4 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 
مرکز امار ایران گزارش داد: بیشترین مقصد سفرها به استان‌های گیلان با 15 درصد، خراسان رضوی با 14 درصد، مازندران با 12 درصد، تهران با 6 درصد و اصفهان با 5 درصد بوده است.
 
خبرگزاری مهر: مرکز امار ایران گزارش داد: در فصل تابستان امسال، 54 درصد خانوارهای کشور به سفر رفتند.

طرح آمارگیری از گردشگران ملی یکی از طرح‌های مرکز آمار ایران است که با هدف تهیه آمار و اطلاعات مربوط به سفرهای گردشگری خانوارهای کشور، برای بررسی های اقتصادی و تصمیم گیری مدیران و برنامه ریزان در حوزه گردشگری به صورت فصلی در سطح کشور توسط مرکز آمار ایران و با همکاری معاونت برنامه ریزی استانداری های کشور به اجرا در می آید.

نتایج این طرح در فصل تابستان سال 1392 نشان می دهد در فصل تابستان سال 1392، حدود 54 درصد خانوارهای کشور که معادل 12108270 خانوار هستند، حداقل یک سفر داشته اند، همچنین 69 درصد از خانوارهایی که در این فصل به سفر رفته اند، دارای وسیله نقلیه و 76 درصد دارای مسکن ملکی بوده اند.

در این فصل، 76 درصد سرپرستان خانوارهای سفر کرده شاغل، 17 درصد، دارای درآمد بدون کار و 1.4 درصد بیکار بوده اند. 48 درصد از شاغلین، مزد و حقوق بگیر و 47 درصد کارکن مستقل و 5 درصد کارفرما بوده اند.

در همین حال، 10 درصد سرپرستان خانوارهای سفر کرده در تابستان 1392، بی همسر و 90 درصد همسر داشته اند. حدود 2 درصد از سفرها توسط تور انجام شده است، 31 درصد سفرهای داخلی به وسیله نقلیه عمومی و 54 درصد به وسیله نقلیه شخصی خانواد و 15 درصد با وسایل نقلیه متعلق به دیگران و سایر وسایل نقلیه بوده است.

نتایج این طرح نشان می دهد تعداد سفرهای داخل در فصل تابستان، 64428927 بوده است. 59 درصد از سفرهای داخلی در فصل تابستان 1392 با اقامت شبانه و 41 درصد بدون اقامت شبانه بوده است.

بیشترین سفرهای با اقامت شبانه در فصل تابستان سال 1392، با هدف دیدار دوستان و بستگان (53 درصد) و سپس با هدف های گردش و تفریح (24 درصد) و زیارت (15 درصد) انجام پذیرفته است. سفرهای با اهداف فوق در مجموع 92 درصد از سفرها را تشکیل داده است. حدود 8 درصد از سفرها در فصل تابستان با اهدافی نظیر درمان، آموزش، خرید و کسب و کار صورت گرفته است.

البته بیشترین اقامتگاه اصلی مورد استفاده در سفرهای داخلی با اقامت شبانه خانوارها در فصل تابستان سال 1392، منزل بستگان و آشنایان با 66 درصد، ویلا و آپارتمان اجاره ای با 11 درصد و ویلا و آپارتمان شخصی با 6 درصد بوده است.

بیشترین مقصد سفرها به استان‌های گیلان با 15 درصد، خراسان رضوی با 14 درصد، مازندران با 12 درصد، تهران با 6 درصد و اصفهان با 5 درصد بوده است.

در همین حال، مشهد، تهران، رشت، قم، ساری، قزوین، بندرانزلی، شیراز، اصفهان و چالوس با بیشترین تعداد سفر، 10 شهرستان مهم گردشگرپذیر کشور در تابستان سال 1392 بوده اند.

اما توجه به این نکته ضروری است که الگوی گردشگری از لحاظ نوع سفر، در این شهرستان ها با هم متفاوت است. عمده سفرها در شهرستان های مشهد، تهران، قم، ساری، شیراز، اصفهان و چالوس از نوع سفرهای با اقامت شبانه و عمده سفرها در شهرستان های رشت، قزوین و بندرانزلی از نوع سفرهای بدون اقامت شبانه بوده است.

شهرهای مشهد، تهران، رشت، شیراز و قم پنج شهری بوده اند که بیشترین مقصد اصلی سفر را به خود اختصاص داده اند.
 
 



تاريخ : 12 / 11 / 1393برچسب:, | 11:21 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

همزمان با سالروز ورود تاریخی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران به کشور زنگ گلبانگ انقلاب اسلامی ساعت 9.33دقیقه امروز (یکشنبه) در مدارس دوره های مختلف تحصیلی نواخته شد.

به گزارش ایرنا زنگ گلبانگ انقلاب در آستانه سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی همزمان در 105 هزار مدرسه سراسر کشور به صدا در آمد.

در تهران زنگ انقلاب به صورت نمادین با حضور علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش و شماری از مسئولان این وزارتخانه در دبیرستان دخترانه شاهد حضرت معصومه (س) (دوره اول متوسطه) به صدا درآمد. مشابه این مراسم نیز در مدارس سراسر کشور برگزار شد.

مدارس در ایام دهه فجر با اجرای برنامه های مختلف از جمله نمایشگاه، نمایش، سرود، مسابقه و.. به استقبال سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب می روند.



** آغاز جشنواره فیلم فجر

همزمان با آغاز دهه فجر امروز سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم فجر در تهران آغاز می شود و فیلم های راه یافته به جشنواره در سینماهای تعیین شده و برج میلاد به نمایش در می آید.

همچنین امروز سی و سومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر پس از 12 روز فعالیت در مراسمی به کار خود در تهران پایان می دهد.

جشنواره هنرهای تجسمی از 14 بهمن و جشنواره بین المللی موسیقی فجر نیز از24 بهمن در تهران آغاز می شود.

امروز همزمان با یوم الله 12 بهمن مراسم ویژه در بهشت زهرا و فرودگاه مهرآباد برگزار می شود. 520 خبرنگار داخلی و خارجی این مراسم را پوشش می دهند.

یکی دیگر از برنامه های ویژه یوم الله دوازدهم بهمن اجرای برنامه در محل جلوس حضرت امام خمینی(ره) در بهشت زهراست.

مراسم امروز فرودگاه مهرآباد از ساعت 9 تا11 صبح در ترمینال شماره یک فرودگاه مهرآباد با سخنرانی حجت الاسلام علی اکبر ناطق نوری و با اجرای سرود، برنامه های هنری و برنامه نمادین ورود حضرت امام به فرودگاه مهرآباد برگزار می شود.

رژه موتورسواران نیروهای مسلح، بسیج و دژبان در مسیر حرکت امام (ره) و گلباران مسیر حرکت امام از فرودگاه مهرآباد تا حرم مطهر امام راحل توسط بالگردها از دیگر ویژه برنامه های امروز است.

همچنین جشن های ویژه سی و ششمین سالگرد انقلاب اسلامی به صورت همزمان در بیش از 80 نمایندگی فرهنگی در 60 کشور جهان برگزار می شود.

رژه موتورسواران مراکز استانی در سراسر کشور از فرودگاه ها تا گلزار شهدای استان، به صدادرآمدن ناقوس کلیساها به نشانه احترام به این روز تاریخی و برپایی مراسم مذهبی، فرهنگی و هنری در اماکن اختصاصی اقلیت های دینی (ارامنه، آشوریان، زرتشتیان و کلیمیان) از برنامه های ویژه 12 بهمن امسال است که مراسم ویژه ای نیز در کلیسای کلدانی آشوریان در تهران برگزار می شود.



* گلباران منزل امام(ره) در شهرهای خمین و نجف

امروز گلباران منزل حضرت امام خمینی، در خمین و منزل ایشان در نجف اشرف و همچنین برنامه ویژه ای در نوفل لوشاتو (منزل حضرت امام در زمان هجرت ایشان به فرانسه) توسط دانشجویان ایرانی مقیم فرانسه با همکاری رایزنی فرهنگی ایران در فرانسه انجام می شود.

همچنین بیش از هزار و 800 نمایشگاه کتاب، اسناد، عکس و نرم افزارهای چندرسانه ای مرتبط با انقلاب اسلامی، برپایی بیش از 30 هزار نمایشگاه مرتبط با انقلاب اسلامی در مدارس متوسطه کشور از امروز آغاز می شود.

مراسم های ویژه ای نیز در برج میلاد، باغ موزه قصر، سرای محلات تهران، خانه موزه استاد انتظامی و تمامی فرهنگسراها و خانه های فرهنگ در سطح مناطق 22گانه شهر تهران برگزار می شود و مراسم ویژه ای در میدان امام حسین (ع) همراه با پرده خوانی و نقالی توسط هنرمندان از ساعت 16 تا 17 و 30 دقیقه از روز دوازدهم بهمن تا پایان دهه فجر برپا می شود.

 

 



تاريخ : 12 / 11 / 1393برچسب:, | 11:51 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 
بر اساس تفاهم‌نامه ثبت احوال با زندان تهران مقرر شد تا ظرف مدت یک‌ماه نسبت به ارائه کد ملی زندانیان شهرری و کانون اصلاح و تربیت در حوزه های اداره ثبت احوال مرتبط جغرافیایی اقدامات لازم انجام گیرد.

 به گزارش گروه اجتماعی مشرق، به منظور هماهنگی و بررسی مسائل و مشکلات مشخصات شناسنامه‌ای مددجویان، جلسه‌ای با حضور رئیس اداره حقوقی اداره کل ثبت احوال استان تهران، رؤسا و معاونین ثبت احوال شهرستان‌های استان تهران، مدیر حقوقی سازمان رفاه و خدمات مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران برگزار شد.

در این جلسه مقرر شد تا ظرف مدت یک‌ماه نسبت به ارائه کد ملی زندانیان شهرری و کانون اصلاح و تربیت در حوزه های اداره ثبت احوال مرتبط جغرافیایی اقدامات لازم انجام گیرد و با اعزام نماینده نسبت به اخذ کد ملی اقدام شود.

همچنین در این نشست بر ضرورت دریافت کد ملی هر زندانی تأکید و مقرر شد تا ترتیبی اتخاذ گردد که زندان به صورت آنلاین به اطلاعات شناسنامه‌ای و کدملی مددجویان از طریق ثبت احوال دسترسی داشته باشد.



تاريخ : 11 / 11 / 1393برچسب:, | 11:12 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: در حال بررسی یک فوریت لایحه اخذ عوارض از معابر خاص هستیم که شامل تمامی تونل‌ها و بزرگراه‌های پایتخت می‌شود.

 به گزارش گروه اجتماعی مشرق، احمد دنیامالی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران، با بیان اینکه قرار نیست سرمایه‌گذاری‌هایی که در سطح شهر تهران می‌شود، مانند ساخت تونل، پل و بزرگراه از جیب مردمی که خودرو ندارند، گرفته شود گفت: شهروندانی که خودرو دارند اما از این تسهیلات استفاده نمی‌کنند و کسانی که خودرو ندارند نباید هزینه تردد کسانی را بدهند که می‌خواهند با خودروهایشان در خیابان‌ها تردد کنند.

وی ادامه داد: عادلانه این است که افرادی از این معابر استفاده می‌کنند، مالیات یا عوارض راه را بپردازند که خوشبختانه امکانات و زیربناهای این کار فراهم است.

دنیامالی در پاسخ به این پرسش که چرا این لایحه به صورت یک فوریت مطرح شده است، گفت: تمامی ردیف‌های درآمدی در لایحه بودجه باید قبل از ۱۵ بهمن ماه به تصویب برسد و اگر ما بتوانیم این لایحه را تا آن زمان بررسی و تصویب کنیم، امکان محقق شدن آن از سال آینده وجود دارد.

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر تهران با بیان اینکه اخذ عوارض به صورت الکترونیکی است، گفت: با نصب یک چیپسِت بر روی خودرو به صورت اعتباری، عوارض از خودروها کم می‌شود و کسانی که قصد پرداخت عوارض را ندارند، می‌توانند از این مسیرها استفاده نکنند و در صورت استفاده، جرایم سنگینی باید برای آنها در نظر گرفته شود، این موضوع به تعادل ترافیک در تهران نیز کمک می‌کند.

وی با بیان اینکه تونل‌های پایتخت، پل‌هایی مانند صدر و بزرگراه‌هایی که خودروها در آن با سرعت بالای متوسط حرکت می‌کنند، شامل حال این عوارض می‌شود، گفت: تردد ماشین‌ها در سطح شهر خسارات زیادی به پایتخت وارد می‌کنند؛ مانند آلودگی هوا، صدا و تلفات جانی که به نظر می‌آید که با این کار که پیچیدگی خاصی ندارد، می‌توان این مشکلات را کاهش داد



تاريخ : 11 / 11 / 1393برچسب:, | 1:35 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس٬ با انتقاد از فعالیت غیرقانونی برخی موسسات که اقدام به ارایه دیپلم جعلی با دریافت پول به افراد می‌کنند٬ گفت: آموزش و پرورش باید با جدیت مانع ادامه فعالیت چنین موسساتی قبل از ورود مجلس به موضوع شود.

 به گزارش گروه اجتماعی مشرق، قاسم احمدی‌لاشکی عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، با انتقاد از بی‌توجهی مسئولان نسبت به فعالیت غیرقانونی برخی موسسات هنری و فنی‌ وحرفه‌ای که اقدام به ارایه دیپلم به افراد می‌کنند٬ گفت: با ادامه این روند به طور حتم افت شدید سطح علمی در کشور آن هم در مراحل ابتدای تحصیلات را شاهد خواهیم بود.

نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی٬ با تاکید بر اینکه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به جد با فعالیت موسسات غیرقانونی مخالف بوده و خواهان برخورد دستگاه‌های اجرایی با فعالیت آن‌هاست٬ افزود: دانش آموزی که با پرداخت وجوهی موفق به اخذ دیپلم می‌شود به هیچ وجه شایستگی ورود به دانشگاه و مراکز آموزش عالی را ندارد.

ضرورت توقف ادامه فعالیت موسسات صادرکننده دیپلم جعلی

این نماینده مردم در مجلس نهم با یادآوری فعالیت گسترده موسسات غیرقانونی برای ارایه مدرک دیپلم٬ تصریح کرد:‌ فروش دیپلم با مجوز آموزش و پرورش فقط با یک پیامک با اقساط بلند و کوتاه مدت فاجعه‌ای است که متاسفانه در رسانه‌ها نیز تبلیغ و با پیامک نیز به اطلاع مردم در سایه غفلت مسئولان می‌رسد.

وی تاکید بر ضرورت ورود آموزش و پرورش به بحث خرید و فروش دیپلم٬ افزود: به طور حتم دستگاه متولی این حوزه وزارت آموزش و پرورش بوده و هیچ توجیهی برای بی‌توجهی به آن قابل قبول نیست.

احمدی‌لاشکی با بیان اینکه باید قوانین سفت و سخت‌تری برای مقابله با خرید و فروش مدرک چه در مقطع دیپلم و چه در دانشگاه لحاظ شود٬ گفت: هیچ حوزه‌ای در کشور به اندازه آموزش اهمیت نداشته و نمی‌تواند به رشد همه جانبه آن کمک کند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی٬ یادآور شد:‌ به طور حتم ارسال گزارشات و شکایات در خصوص فعالیت غیرقانونی موسسات صادرکننده مدرک دیپلم به کمیسیون آموزش مجلس پیگیری‌های لازم را برای توقف فعالیت چنین موسساتی به دنبال خواهد داشت.

 



تاريخ : 10 / 11 / 1393برچسب:, | 9:43 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران از تصویب یک فوریت طرح اخذ عوارض از اتباع خارجی خبر داد.

 به گزارش مشرق، علیرضا دبیر با اشاره به مصوبه سال ۸۵ شورای دوم اسلامی‌شهر تهران گفت:‌ این مصوبه به دلیل اختلافی که بین شهرداری و استانداری وجود داشت سال‌ها مسکوت مانده بود. اما با مذاکراتی که با معاون استاندار انجام شده قرار شد سهم استانداری به صورت تسهیلات پرداخت شود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی‌شهر تهران با اشاره به اینکه بیشتر مهاجرینی که در شهر تهران ساکن هستند این عوارض را به شهرداری باقرشهر پرداخت می‌کنند؛ خاطر نشان کرد:‌ از آنجایی که مصوبه قانونی برای این طرح وجود دارد ما هم می‌توانیم پرداخت نقدی را به صورت تسهیلات انجام دهیم تا این درآمد پایدار نیز برای شهر تهران کسب شود.

دوستی به عنوان مخالف دوفوریت این طرح پیشنهاد رأی گیری برای یک فوریت آن را ارائه داد و گفت:‌ من طرفدار کسب درآمد پایدار هستم اما ممکن است برای دولت و شهرداری انعکاس منفی داشته باشد. چون با این متن شامل سفرا و مهاجرین سیاسی هم می‌شود و من با آن مخالف هستم.

سرخو نگرانی خود را بابت قانونی شدن اقامت کسانی که به طور غیرقانونی واردکشور شده اند مطرح کرد و گفت: اصل موضوع که از مهاجرین عوارضی اخذ شود درست است اما این نگرانی وجود دارد که مهاجرین غیرقانونی با پرداخت صد هزار تومان اقامت قانونی به دست بیاورند و این صحیح نیست.

چمران در پاسخ به سرخو گفت:‌ این عوارض زمان تمدید کارت اقامت دریافت می‌شود و این نگرانی وجود ندارد.

کاشانی نیز اظهار داشت: ما در رابطه با افرادی صحبت می‌کنیم که تحت نظر وزارت کشور وارد کشور شده‌اند نه کسانی که غیرقانونی آمده‌اند. شهرداری از مردم شهر عوارض می‌‌گیرد ما نزدیک ۱۰ میلیارد از این کد پروژه می‌توانیم درآمدزایی داشته باشیم و این قانونی است. طبیعتا اگر کسی کارت سبز نداشته باشد شامل این مصوبه نمی‌شود.

دنیامالی  پیشنهاد کرد دیپلمات‌ها و کارکنان سفارتخانه‌ها و نمایندگان فرهنگی کشورها از این عوارض مستثنی باشند.

دبیر در پاسخ به پیشنهادات مطرح شده گفت:‌ این قانون جدید نیست و در سال ۸۵ در شورای دوم تصویب شده است. بر اساس این مصوبه به شهرداری تهران اجازه داده می‌شود از ابتدای سال عوراض نسبت به اخذ عوارض از مهاجرین خارجی مقیم شهر تهران به ازای هر نفر مبلغ یک میلیون ریال سالانه دریافت کند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه تاکید کرد:‌ در گذشته مشکل این بود که شهرداری نمی‌توانست ۳۰ درصد را نقد پرداخت کند اما حالا برای حل این مشکل به صورت تسهیلات سهم استانداری را پرداخت می‌کنیم.

رزمی‌مدیرکل تشخیص وصول و درآمد شهرداری تهران نیز در دفاع این مصوبه اظهار داشت: این مصوبه برای کل شهردرای‌های کشور به طور یکسان وضع شده است. این عوارض با هماهنگی و تایید اداره کل اتباع خارجی انجام می‌شود. ما از کسانی عوراض می‌گیریم که این اداره کل به ما معرفی می‌کنند.

وی اضافه کرد:‌ برای دریافت این عوارض مصوبه وجود دارد و ما تنها به اصلاح نرخ نیاز داریم. در چند سال گذشته به خاطر مشکلات اجرایی این مهاجرین به اردوگاه‌های شهرهای همجوار سوق داده می‌شدند و برای افراد دیپلماسی بر اساس روال متفاوتی کارت اقامت صادر می‌شود و این نگرانی وجود ندارد.

دنیامالی در پایان پیشنهاد برای بررسی بیشتر این طرح دو فوریتی به صورت یک فوریت بررسی شود که این پیشنهاد توسط چمران به رای گذاشته شد و به تصویب رسید

 

 



تاريخ : 6 / 11 / 1393برچسب:, | 2:51 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 
مدیر کل برنامه ریزی پذیرش و اعزام سازمان حج و زیارت گفت: 50 تا 80درصد ظرفیت‌های حج تمتع تاکنون تکمیل شده است.

حسن سرخوش مدیر کل برنامه ریزی پذیرش و اعزام سازمان حج و زیارت در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به آغاز ثبت نام حج تمتع از 3 بهمن اظهار کرد: ثبت نام حج تمتع در شهرهای تهران، قم، البرز و قزوین از 3بهمن و در سایر شهرها از 4و 5بهمن آغاز شده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه ظرفیت ثبت نام برخی از استان‌ها 80درصد تکمیل شده است افزود: 50تا 80درصد ظرفیت تعدادی از استان‌ها نیز تکمیل شده است، این در حالی است که در شهر تهران شاهد تکمیل ظرفیت 70درصدی ثبت نام حج تمتع هستیم.

سرخوش همچنین گفت: 12بهمن پایان مهلت ثبت نام برای حج تمتع اعلام شده است اما در صورتی که ظرفیت‌های ثبت نامی تکمیل نشود اولویت‌های جدید به صورت روزشمار در سراسر کشور اعلام خواهد شد.

مدیر کل برنامه ریزی پذیرش و اعزام سازمان حج و زیارت در پایان یادآور شد: تمامی متقاضیانی که دارای فیش اولویت‌دار تا تاریخ 1384/12/15 هستند می‌توانند برای ثبت نام به سایت WWW.HAJ94.HAJ.IR مراجعه نمایند.



تاريخ : 4 / 11 / 1393برچسب:, | 12:56 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

سید محمد حسین جلالی و معصومه غلامی از اعضای انجمن کوتاه قامتان بلند همت پنچ شنبه شب در تالار گل یاس بوستان ولایت با یکدیگر ازدواج کردند. جلالی 28 ساله دارای مدرک لیسانس در رشته علوم قرآن و حدیث است و هم اکنون در شهرداری تهران کار می کند. معصومه غلامی26 ساله دارای مدرک لیسانس مدیریت فرهنگی و در یکی از فروشگاه های زنجیره ای مشغول به کار است.

برای تماشای بقیه تصاویر روی عکس کلیک کنید



تاريخ : 29 / 10 / 1393برچسب:, | 10:25 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

رئیس جدید جمعیت هلال احمر معرفی شد

ضیایی

مراسم معارفه رئیس جدید جمعیت هلال احمر صبح دوشنبه با حضور معاون اول رئیس‌جمهور و برخی از وزرا در تالار دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، در مراسم تکریم و معارفه رئیس جمعیت هلال احمر آیت‌الله محمدی‌گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری ،مهندس اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور، دکتر سیدحسن هاشمی وزیر بهداشت، دکتر محمد فرهادی وزیر علوم و سایر مدیران ارشد جمعیت هلال احمر حضور داشتند.

در این مراسم از خدمات ارزنده دکتر فرهادی در دوران تصدی ریاست جمعیت هلال احمر تقدیر و تجلیل به عمل آمد و دکتر امیرمحسن ضیایی به عنوان رئیس جدید این جمعیت معرفی شد.



تاريخ : 24 / 10 / 1393برچسب:, | 8:25 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

 معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان اعلام کرد : سایت همسان گزینی با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی، بهمن ماه امسال افتتاح می شود.

«محمود گلزاری» روز چهارشنبه در حاشیه افتتاح نخستین مرکز پیشگیری و کنترل خشم کشور به خبرنگاران اظهارداشت: این سایت با هدف سامان یابی همسرگزینی راه اندازی می شود.

وی در خصوص ویژگی سایت همسان گزینی گفت: تعدادی روانشناس و مشاور ازدواج با این سایت همکاری می کنند.

گلزاری، از نحوه مقابله با سایت های غیر مجاز همسریابی انتقاد کرد و گفت : در زمان حاضر برخورد جدی با سایت های غیر مجاز همسریابی صورت نگرفته است این در حالی است که الان ، حدود 300 سایت همسریابی غیرمجاز فعالیت می کنند.

گلزاری در پاسخ به سوالی مبنی بر این که چرا سایت های غیرقانونی همسر یابی فیلتر نمی شوند؟ گفت: وظیفه برخورد با این گونه سایت ها با پلیس امنیت اخلاقی، پلیس فتا و شورای شبکه مجازی است و معاونت ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان ، وظیفه ای در این خصوص ندارد.

این مقام مسوول در وزارت ورزش و جوانان دلیل تعدد این گونه سایت های غیرقانونی را نبود سایت مرجع و قانونی برای این امر دانست.



تاريخ : 24 / 10 / 1393برچسب:, | 2:39 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 
رییس اداره نظارت بر اجرای استاندارد خدمات استان تهران از پلمب شش شهربازی این استان به دلیل رعایت نکردن استانداردهای لازم خبر داد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران؛ مهدی علیپور گفت: شهربازی‌های "شاهد پونک"، "پارک ساعی"، "رودهن"، "بومهن"، "شهر ستاره‌ها" و "فجر افسریه" شهربازی‌هایی هستند که نسبت به جمع آوری تجهیزات آن ها اقدام شده است.

 
وی با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون 118 مورد بازرسی از شهربازی های استان تهران توسط کارشناسان و بازرسان این اداره انجام شده است، گفت: در جریان این بازرسی ها حدود 1500 تجهیز شهربازی بازرسی و آزمون شد.

علیپور با اشاره به اهمیت استانداردسازی تجهیزات شهربازی و نظارت بر اجرای آن در مرحله بهره‌برداری و انجام بازرسی های دوره‌ای اظهار کرد: از این تعداد تجهیز بازرسی شده 42 تجهیز به دلیل غیر استاندارد بودن پلمب و برای 578 تجهیز نیز مجوز فعالیت صادر شد.

رییس اداره نظارت بر اجرای استاندارد خدمات استان تهران افزود: برای استاندارد شهربازی آیتم‌های زیادی را مدنظر قرار می دهیم که این آیتم ها می تواند مکانیکی، الکترونیکی یا حتی درباره محل قرارگیری این تجهیزات باشد.

وی درباره دلایل جمع آوری کامل یک شهربازی اظهار کرد: این گونه موارد به شکلی است که معمولا کارشناسان ما نواقصی را اشاره می کنند که رفع آن‌ها و فعالیت مجدد شهربازی برای مسئول آن مقرون به صرفه نیست یا اینکه مثل یکی از همین شش مورد اصولا محل قرارگیری تجهیزات نامناسب بوده و قابل اصلاح نیست.

رییس اداره نظارت بر اجرای استاندارد خدمات استان تهران درباره سانحه ایجاد شده برای یکی از تجهیزات پارک ارم در اردیبهشت امسال نیز گفت: این سانحه برای تجهیزی به نام "کریزی موس" رخ داد که از همان زمان تاکنون این تجهیز پلمب شده است.



تاريخ : 24 / 10 / 1393برچسب:, | 2:10 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 
مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت اعلام کرد: سفر به کاظمین بار دیگر به برنامه‌ کاروان‌های زیارتی عراق اضافه شد.
 سازمان حج و زیارت حدود هشت ماه پیش سفر به شهر کاظمین را به دلیل اوضاع ناامن عراق و تشدید حملات داعش در بخش شمالی این کشور، از برنامه کاراوان‌های زیارتی حذف کرد، اگرچه افرادی که شخصا به عراق سفر می‌کردند در این مدت به کاظمین می‌رفتند. در ورودی شهر کاظمین به خاطر تهدیدات تروریست‌ها تدابیر شدید امنیتی اتخاذ شده است.
 
حال پس از گذشت این مدت، «محسن نظافتی»، مدیرکل عتبات عالیت سازمان حج و زیارت اعلام کرده است تا 10 روز دیگر، زائران ایرانی عتبات عالیات می‌توانند از طریق کاروان‌های خود به کاظمین مشرف شوند.
 
او درباره تامین شرایط لازم برای برقراری دوباره این سفر اظهار کرد: ما منتظر مجوزی از مبادی ذیربط برای اعزام کاروان‌های زیارتی به کاظمین بودیم که این امر میسر شد.
 
وی ادامه داد: در حال برنامه‌ریزی منسجم برای زائران هستیم که در طول سفر خود به شهرهای مقدس نجف، کربلا و کاظمین مشرف شوند.
 
به گفته‌ نظافتی، با اضافه شدن کاظمین به برنامه سفر زائران،‌ تعداد روزهای سفر به عتبات عالیات عراق تغییری نخواهد کرد و سفرها به شکل هفت و 10 روزه است که یک تا دو روز هم به کاظمین اختصاص می‌یابد.



تاريخ : 24 / 10 / 1393برچسب:, | 11:7 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 
شهردار تهران با بیان اینکه اگر شهردار منطقه‌ای هم تخلف کند باید با آن برخورد شود، گفت: یکی از تخلفات شهردار منطقه ۱۱ تخلف در صدور مجوز طبقه هفتم علاءالدین بود.

محمدباقر قالیباف شهردار تهران در حاشیه همایش آلودگی هوا و صدا با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسش خبرنگار تسنیم مبنی براینکه مالک علاءالدین مدعی است برای ساخت طبقه هفتم مجوز داشته آیا در صورت تخلف عوامل شهرداری با آنها برخورد خواهید کرد یا خیر، گفت: ما قانون را اجرا می‌کنیم و فرقی نمی‌کند فردی که تخلف را انجام داده کارمند شهرداری است یا یک شهروند. بنابراین باید با تخلف برخورد کرد.

وی افزود: همانطور که می‌دانید حدود 11 ماه پیش شهردار منطقه را عزل کردم و البته هیچ وقت این موضوع را اعلام نکردم. اگر شهردار منطقه هم تخلف کند حتما عزلش می‌کنم.

شهردار تهران در پاسخ دیگر تسنیم مبنی براینکه آیا علت عزل شهردار منطقه 11 همین موضوع بوده است، گفت: حتما یکی از تخلفاتش این بوده است. خارج از چارچوب نباید کاری انجام شود. مجموعه علاءالدین خلاف قانون بوده و این ساختمان که در دهه 70 ساخته شده به همین دلیل پایان کار ندارد.



تاريخ : 22 / 10 / 1393برچسب:, | 1:40 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان در خصوص جزئیات بازنشستگی شغل خبرنگاری بعنوان شغل سخت و زیان‌آور گفت: با توجه به اینکه خبرنگاری جزو مشاغل سخت محسوب می‌شود کسانی که 20 سال متوالی یا 25 سال متناوب، سابقه بیمه با عنوان خبرنگار داشته باشند، بدون شرط سنی می‌توانند با استفاده از قانون مشاغل سخت و زیان‌آور بازنشسته شوند.

«محمدعلی سلیمی» در دیدار اعضای خانه کارگر استان، افزود: کسانی که 20 سال متوالی یا 25 سال متناوب، سابقه بیمه با عنوان خبرنگار داشته باشند، بدون شرط سنی می‌توانند با استفاده از قانون مشاغل سخت و زیان آور بازنشسته شوند. اما باید توجه داشته باشند که برای استفاده از این مزایا باید تابع قانون کار بوده و رابطه کارگری و کارفرمایی و پرداخت حق بیمه از این طریق نیز رعایت شده باشد

وی از تشکلات کارگری بعنوان نمایندگان اصلی و قانونی کارگران نام برد و گفت: تشکلات باید مطالبات قانونی کارگران را در یک شرایط منطقی و از طریق تعامل سازنده با کارفرمایان و دولت پیگیری کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان افزود: باید فضایی ایجاد شود که کارگر و کارفرما خود را مقابل یکدیگر نبینند بلکه همدیگر را مکمل و در کنار هم بدانند.

سلیمی خاطرنشان کرد: برای برطرف کردن مشکلات، باید کارها طبقه‌بندی و با حضور مدیران مرتبط در جهت رفع عملی آنها تلاش شود و ما مدیران بعنوان خدمتگزاران قشر کارگر، پیگیر مسایل مربوط به آنان هستیم.

وی بر رعایت اصل سه جانبه‌گرایی تأکید و خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه اصل سه جانبه‌گرایی در قانون کار نیز لحاظ شده و دولت، کارفرمایان و کارگران در موارد بسیاری، منافع مشترک دارند، نمی‌‏توان نقش هر یک از طرفین را نادیده گرفت و اصل سه جانبه‌‏گرایی باید در همه‌ی مسائل مرتبط با کار و تولید و رابطه کارگر و کارفرما و منافع مشترک آنها رعایت شود.



تاريخ : 22 / 10 / 1393برچسب:, | 9:32 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 
رئیس کمیسیون عمران شورای شهر تاکید کرد که تخریب طبقه ۷ پاساژ علاء الدین قطعی است و توافقی هم وجود ندارد چون حکم صادر شده است.

 به گزارش گروه اجتماعی مشرق، احمد دنیامالی رئیس کمیسیون عمران شورای شهر، به تخریب پاساژ علاءالدین اشاره کرد و گفت: باید طبقه هفتم این پاساژ که به صورت غیرقانونی ساخته شده تخریب شود.

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر ادامه داد: قطعاً تخریب باید با یک حساب و کتابی انجام شود تا سازه آسیب نبیند و این کار ساده نیست ولی قطعاً حکم باید اجرا شود و تردیدی در این کار وجود ندارد.

وی در پاسخ به این پرسش که معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران اعلام کرده که در صورت توافق با مالک که منجر به صدور پایان کار شود تخریب متوقف می‌شود گفت: همچنین چیزی وجود ندارد توافق باید قبل از تخریب انجام می‌شد اگر قرار بود توافقی حاصل شود.

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر اضافه کرد:این موضوع در جامعه منعکس شده اثرات خوبی هم داشته که با متخلفین بزرگ برخورد می‌شود و جای هیچ بحثی وجود ندارد و باید حکم قطعی اجرایی شود.

وی با بیان اینکه مشکل بزرگ این است که در طبقات پایین این پاساژ تعداد کسبه وجود دارد که در حال فعالیت هستند گفت: نباید به آنها آسیبی وارد شود و منافع آنها نادیده گرفته شود.

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر افزود: از زمانی که تخریب آغاز شده باید به صورت مرحله‌ای ادامه پیدا کند تا کار به اتمام رسد.

دنیامالی اضافه کرد: اینکه اعلام کردند پلمب کنیم تا ببینیم چه اتفاقی می‌افتد من خودم به شخصه متوجه نمی‌شوم مسئولین این کار باید پاسخگو باشند که کی تخریب نهایی انجام می‌شود.



تاريخ : 21 / 10 / 1393برچسب:, | 9:57 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 
سخنگوی سازمان غذا و دارو، اسامی ۱۰ ماده غذایی جعلی و غیر مجاز را اعلام کرد.

مهندس محمد هاشمی سخنگوی سازمان غذا و دارو، گفت: ساندویج ژامبون گوشت با نام تجاری لقمه، سفره یکبار مصرف تولید یاس پلاستیک شرق با نام تجاری یاس، لوبیا سفید و برنج ارگانیک تولید گوکرن با نام تجاری آبگینه، غیر مجاز و فاقد مجوز هستند.

وی ادامه داد: همچنین آبغوره با نام تجاری رباط، سرکه با نام تجاری شهر دلیجان، پنیر سوپر لیقوان شرکت طلوع لبن منتظران با نام تجاری نگین تک، لواشک با نام تجاری سوغات، فاقد مجوز و غیر مجاز هستند.

هاشمی افزود: واحدهای تولیدی رشته آش با نام تجاری ممتاز، بستنی میوه ای با نام تجاری آیس تک و پنیر گوسفندی تبریز با نام تجاری آذری لبن نیز به علت جعل اسناد بهداشتی اداره کل فراورده های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو غیر مجاز شناخته شده است.

وی گفت: از کسانی که این محصولات را در سطح عرضه مشاهده می کنند درخواست می شود در اسرع وقت، روابط عمومی سازمان غذا و دارو، معاونت های غذا و داروی دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور یا نیروی انتظامی را مطلع سازند تا نسبت به جمع آوری آنها در کوتاه ترین زمان ممکن اقدام شود.



تاريخ : 21 / 10 / 1393برچسب:, | 10:34 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 
شرکت آب و فاضلاب استان تهران اعلام کرد: آب تهران از نظر بهداشت هیچ گونه مشکلی ندارد و هیچ یک از دستگاه‌های تصفیه آبی که به نام شرکت آب و فاضلاب تبلیغ می‌شوند مورد تایید این شرکت نیست.

آبفای استان تهران اعلام کرد: ادعای دارا بودن هر گونه تاییدیه از سوی این شرکت برای تبلیغ و یا فروش دستگاه‌های تصفیه خانگی آب غیرقانونی است و آبفای استان تهران با موسسات حقیقی و حقوقی متخلف برخورد قانونی خواهد کرد.

در اطلاعیه این شرکت آمده است: همچنان‌که در گذشته نیز بارها تاکید شده است، آب تهران از نظر بهداشت هیچ گونه مشکلی ندارد و هیچ یک از دستگاه‌های تصفیه آبی که به نام شرکت آب و فاضلاب تبلیغ می‌شوند مورد تایید این شرکت نیست.

بنا بر گزارش‌های مردمی و تماس‌های شهروندان با شرکت آب و فاضلاب، اخیرا موسساتی برای فروش دستگاه‌های تصفیه آب با شهروندان تماس گرفته‌اند و ضمن معرفی خود به عنوان نماینده آبفا و ادعای آلوده‌بودن آب تهران تلاش می‌کنند شهروندان را به خرید محصولات خود ترغیب کنند.

بر اساس این گزارش دفتر حقوقی آبفای استان تهران در گذشته با شرکت‌هایی از این دست برخورد قضایی کرده است و شماری از این شرکت‌ها در مراجع قضایی محکوم شده‌اند.



تاريخ : 20 / 10 / 1393برچسب:, | 2:24 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

درخواست کوچکترین پدر ایرانی از مسئولان +عکس

بهزاد آریش، کمی بیشتر ‌از دوهفته است که پدر شده. همسرش زینب ١٥سال دارد و خودش ١٣سال. از عمر ازدواجشان دوسال می‌گذرد. سواد ندارد و نمی‌تواند تخمین بزند همسرش فرزند چندم خانواده است یا متولد چه سالیست. در میدان شهر محل زندگی‌اش کارگری می‌کند. مرتب در طول گفت‌وگو تکرار می‌کند که زندگی سخت است و خرج،‌ گران و از مسوولان کمک می‌خواهد. پاسخ خیلی از سوا‌ل‌هایم را با «قسمت است و قسمت بود» می‌دهد. از روزگارش می‌پرسم و آرزوها و حسرت‌هایش. از او که انتشار عکسش به‌عنوان جوان‌ترین پدر ایرانی در فضای مجازی بحث‌های مفصلی درباره سن ازدواج، رعایت حقوق کودکان و آزادی‌های فردی به‌راه انداخت. مصاحبه «شرق» با «پدری که در کودکی پدری می‌کند» را در ادامه می‌خوانید:



ادامه مطلب
تاريخ : 19 / 10 / 1393برچسب:, | 1:55 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 
مدیرکل فرودگاه مهرآباد: متروی فرودگاه از دو سال پیش تقریباً تعطیل شده بود اما تلاش کردیم با برگزاری جلسات ‌با مسئولان متروی تهران، تکمیل این پروژه را تسریع کنیم.
به گزارش مشرق، مدیرکل فرودگاه مهرآباد از سامان‌دهی چرخ‌های حمل بار مسافر در مهرآباد و دریافت مبلغی به عنوان ودیعه خبر داد و اعلام کرد: در راستای آسایش مسافران، مترو تا اوایل سال ۹۴ به فرودگاه مهرآباد متصل و در فاز یک این پروژه ‌‌دو ایستگاه مترو احداث می‌شود.

علی رستمی با بیان اینکه مسئولیت نگهداری، ساماندهی و تأمین‌ تجهیزات و خدمات مرتبط با عملیات هوانوردی بر عهده شرکت فرودگاه‌‌ها کشور است، بیان کرد: در فرودگاه مهرآباد در ‌بخش‌های تسهیل، روان‌سازی و ساماندهی، فعالیت‌هایی ‌انجام شده است.

وی با بیان اینکه فعالیت‌‌ها در دو بخش بخش نرم‌افزاری و سخت‌افزاری است، گفت: ‌فعالیت‌‌های نرم‌افزاری‌ هزینه چندانی نداشت و با اصلاح‌ روش‌ها و رویکردها بدون هزینه برخی روان‌سازی‌‌ها انجام شد. ‌از آن جمله می‌توان به پیاده‌سازی طرح ترافیک در فرودگاه مهرآباد، ساماندهی چرخ‌های حمل بار، ساماندهی خدمات فرودگاهی نظیر بسته‌بندی‌ و ساماندهی تاکسی‌های فرودگاه اشاره کرد.

اتصال متروی تهران به فرودگاه مهرآباد تا ابتدای ۹۴/ فاز اول احداث ۲ ایستگاه

رستمی با ‌اشاره به برنامه‌ریزی برای اتصال مترو به فرودگاه مهرآباد، اظهار داشت:‌ ‌متروی فرودگاه از دو سال پیش تقریباً تعطیل شده بود اما تلاش کردیم با برگزاری جلسات ‌با مسئولان متروی تهران، تکمیل این پروژه را تسریع کنیم.

مدیرکل فرودگاه مهرآباد ادامه داد: در حال حاضر فعالیت‌های اجرای پروژه آغاز شده‌ و به صورت شبانه‌روزی در حال اجرا است، تلاش می‌کنیم طبق وعده مسئولان مترو ‌تا اوایل سال ۹۴ پروژه اتصال فرودگاه مهرآباد به متروی تهران عملیاتی شود.

وی بیان کرد:‌ در فاز یک این پروژه ‌‌دو ایستگاه مترو احداث می‌شود، ایستگاه اول مقابل ترمینال‌های یک و دو و ایستگاه دوم روبروی ترمینال‌های چهار و ۶ احداث خواهد شد.

مدیرکل فرودگاه مهرآباد با بیان اینکه یک ایستگاه زیرزمینی هم در سه راه جاده مخصوص کرج خواهیم داشت، اضافه کرد: در آینده به تعداد ایستگاه‌ها افزوده خواهد شد‌.

سامان‌دهی چرخ‌های حمل بار مسافر

رستمی در توضیح علت دریافت وجه از مسافران در قبال ارائه چرخ‌های حمل بار، اظهار داشت: از چندی پیش برنامه‌ریزی کردیم ‌چرخ‌های حمل بار را سامان‌دهی کنیم.

مدیرکل فرودگاه مهرآباد با تأکید بر اینکه استفاده از چرخ‌های حمل بار برای مسافران در فرودگاه رایگان است، افزود: برنامه‌ریزی کردیم در راستای ساماندهی محل این چرخ‌ها، مبلغ ۱۰ هزار ریال به عنوان ودیعه از مسافر در ترمینال دریافت شود و سپس مسافر پس از خالی کردن بار خود چرخ را به محل دپوی چرخ‌ها تحویل داده و ۱۰ هزار ریال خود را پس بگیرد.

وی با بیان اینکه در این باره اطلاع‌رسانی در فرودگاه انجام شده است، اظهار داشت: در همه دنیا بسته به واحد پول آن کشور رقمی بابت چرخ‌های حمل بار از مسافر دریافت می‌شود تا چرخ آزاد شده و بار مسافر روی آن قرار گیرد و بعد به هنگام تحویل چرخ، این پول پس داده می‌شود.

مدیرکل فرودگاه مهرآباد افزود: با دریافت این یک‌هزار تومان ودیعه، یک قبض صادر می‌شود و مسافر پس از خالی کردن بار خود، چرخ را در ۸ محل دپو که در مکان‌های مختلف فرودگاه تعبیه شده است، تحویل داده و مبلغ پرداختی خود را با ارائه قبض، پس می‌گیرد.

رستمی بیان کرد: البته در ساماندهی نرم‌افزاری، هزینه کارگر برای یک بار حمل بار مسافر ۴۰ هزار ریال است که توسط مسافر پرداخت می‌شود.
 
 



تاريخ : 12 / 10 / 1393برچسب:, | 10:36 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

123

یکی از این نیازهای غیرضروری وام گرفته شده از غرب که ابتدا در طبقه مرفه‌نشین جامعه ایرانی و بعد در دیگر طبقات پایین‌تر اقتصادی بروز پیدا کرد، نگه‌داری از حیوانات در خانه بود که از سگ و گربه شروع شد و حالا نوبت به نگهداری از نوع وحشی آن رسیده است.



ادامه مطلب
تاريخ : 11 / 10 / 1393برچسب:, | 7:53 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

نبود “نظارت صحیح” بر تولید و عرضه لباس در بازار سبب شده است که در بسیاری از موارد، شاهد تهیه و تولید لباس و کفش هایی باشیم که به “مقدسات دینی” توهین می کنند!

به گزارش سرویس وب گردی پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، ورود کیف و کفش هایی از چین که به حضرت رسول (ص) توهین می‌کردند، نخستین اخبار واصله از اهانت به مقدسات دینی بود. اخباری که بدون هیچ نتیجه ای، در رسانه ها منعکس شد و متاسفانه تاکنون هیچ سازمانی به خود اجازه ورود به آن را نداده و این کالا همچنان بعد از گذشت سال ها در بازار یافت می شود و  گاهی می توان نمونه تصاویر آن را بعد از خرید، توسط مشتری در شبکه های اجتماعی ملاحظه کرد!

در این حال ، اقدام جدیدی که در بازار مشاهده شده است، تولید شلوارهای جین که بر پشت آن عبارت « بسم الله الرحمن الرحیم» نوشته شده و ویزه “خانم ها” است که با “نگین” هم تزئین شده است!
 
این شلوارها که به راحتی در بازار به فروش می رسد، بدون توجه مشتری به عبارت نوشته شده خریداری می شود و هیچ ارگانی هم بر آن نظارت نمی کند!

این توهین ها به مقدسات دینی که فقط در شبکه های اجتماعی توسط خود مردم اطلاع رسانی می شود، بدون هیچ واکنشی از سوی سازمانهای نظارت کننده، همچنان پا برجاست و تولیدکنندگان آن نیز روز به روز با قدرت به کارشان در این زمینه ادامه می دهند!

 

توهین به مقدسات روی شلوار جین زنانه

 

 



تاريخ : 11 / 10 / 1393برچسب:, | 8:40 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

پان پراگ (بی‌تی BT) یکی از موادمخدری است که در بسته‌های سبزرنگ و به قیمتی ارزان در برخی سوپرمارکت‌ها و میان نوجوانان و جوانان توزیع می‌شود. به همین خاطر خانواده‌ها باید در این‌باره مراقب این محصول بسیار خطرناک در میان فرزندان و عزیزانشان باشند.
 
روزنامه ایران: پان پراگ (بی‌تی BT) یکی از موادمخدری است که در بسته‌های سبزرنگ و به قیمتی ارزان در برخی سوپرمارکت‌ها و میان نوجوانان و جوانان توزیع می‌شود. به همین خاطر خانواده‌ها باید در این‌باره مراقب این محصول بسیار خطرناک در میان فرزندان و عزیزانشان باشند.

 این ماده مخدر محصول کشور هندوستان است که مخدرهای مشابه آن در پاکستان و افغانستان تولید می‌شوند. این ماده افیونی همانند مخدر ناس است. مصرف‌کنندگان این ماده را که شبیه قرص است در دهان می‌گذارند تا آب آن جذب دهان شود.

بزرگترین فاجعه این مخدر ویرانگر این است که در بسته‌بندی‌های بسیار شیک و با طعم انواع میوه‌ها وجود دارد که همین عامل باعث تمایل نوجوانان و جوانان به استفاده از بی‌تی می‌شود که به عنوان ماده خوشبوکننده در دهان به فروش می‌رسد.

مواد اولیه این محصول خطرناک آهک، خاکستر، تنباکو، ادویه‌های معطر و ساخارین که ماده‌ای سرطان‌زاست.

احساس سرخوشی، گیجی، هیجانات غیرطبیعی، از دست دادن تعادل روحی و رفتاری و احساس خارج شدن بخار سرد از مغز ازجمله عوارض روانی این ماده مخدر اعتیادآور است که باعث بروز سرطان لثه، دهان و حنجره می‌شود. کارشناسان و متخصصان درباره این مخدر کمتر شناخته شده بر این باورند که این ماده افیونی علاوه بر ایجاد وابستگی و اعتیاد روحی و روانی به سلول‌های مغزی، دستگاه تنفسی و قلب و عروق آسیب‌های جدی فراوانی می‌رساند و موجب افت تحصیلی، گیجی و از دست دادن تعادل روحی – رفتاری و حرکتی می‌شود. همچنین بروز حرکات غیرطبیعی در چشم‌ها، افزایش ضربان قلب، دندان قروچه، لرزش، اختلال در خواب، نارسایی کلیوی، اختلالات رفتاری همراه با پرخاشگری و افزایش فشار خون از دیگر عوارض این ماده خطرناک به‌شمار می‌روند.

 این ماده خطرناک و ناشناخته گاهی از سوی افراد ناآگاه مصرف می‌شود که هیچ اطلاعی از عوارض ناشی از آن ندارند. این ماده خطرناک با اسم‌های دیگری چون باب اسفنجی، ملوان زبل، راجا، تایتانیک، جاآیا و... در بسته‌بندی‌های زیبا، شکیل و جذاب با عکس هنرپیشه‌های هندی و پاکستانی به صورت آدامس، پاستیل، پودرهایی با طعم نعنا، پرتقال، لیمو و... تحت عنوان‌هایی به‌نام خوشبوکننده دهان وارد کشور می‌شود که قیمت ارزان و بسته‌بندی متنوع آن موجب گسترش مصرف این ماده، ناشناخته در بین دانش‌آموزان خردسال و نوجوانان شده است.

این ماده زنگ خطری است برای کودکان و نوجوانان بویژه دانش‌آموزان که خانواده‌ها باید با هشیاری و دقت در این‌باره اطلاع داشته و به مبارزه با این ماده مخدر جذاب بپردازند.
 
 



تاريخ : 9 / 10 / 1393برچسب:, | 10:52 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

به گفته یک روانشناس «یکی از دلایل افزایش آمار ایدز در ایران مربوط به روابط جنسی است و آسیبهای دیگری چون طلاق عاطفی، ازدواج سپید و رواج خانه‌های مجردی‌ نیز از همین موضوع نشأت می‌گیرند.»



ادامه مطلب
تاريخ : 9 / 10 / 1393برچسب:, | 10:20 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 
وی با اشاره به اینکه طبقه منفی ۳ این پاساژ تبدیل به پارکینگ می شود گفت: طبقه ۷ تخریب می شود چرا که غیرقانونی ساخته شده است.

پاساژ علاء الدین در خیابان جمهوری تا بامداد امروز به طور کامل تخلیه شد.این پاساژ با حکم کمیسیون ماده 100 تخلیه شد و ظرف چند روز آینده نیز طبقات غیرقانونی آن نیز تخریب می شود.
 
به گزارش فارس، کاملا به صورت توافقی این قضیه رخ داد. طبقه منفی 3 به طور کامل تخلیه شد.
 
ماموران شهرداری منطقه 11 با حکم کمیسیون ماده 100 این کار اجرا شد. گفته می شود تخریب بعد از تخلیه کامل صورت می گیرد. این طبقه تغییر کاربری داده می شود به پارکینگ تبدیل می شود.
 
ابوالفضل قناعتی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی فارس به بیان اینکه  پاساژ علاء الدین تخریب نشده است، گفت: قرار نبود دیروز کار انجام شود ولی تخلیه فعلا انجام شده و حتما باید در ۴ تا ۵ روز آینده تخریب انجام شود.
 
وی با اشاره به اینکه طبقه  منفی ۳ این پاساژ تبدیل به پارکینگ می شود گفت: طبقه ۷ تخریب می شود چرا که غیرقانونی ساخته شده است.
 
عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه طبقه ۷ طبق طرح تفصیلی و مباحث شهرسازی ساخته نشده است، گفت: در این پاساژ باید  ۶ طبقه ساخته می شد  و هر گونه بارگذاری در این ساختمان باید با اجازه شهرداری انجام می شد که نشد.
 
به گفته قناعتی، ۶ طبقه دیگر پاساژ هم شرایط مفیدی برای پاسخگویی به نیاز شهروندان را ندارد و سازمان آتش نشانی هم ایمنی این ساختمان را تایید نکرده است.
 
وی با اشاره به اینکه کمیسیون ماده ۱۰۰رای به قلع و قمع این ساختمان داد گفت: ابتدا  دیوان عدالت جلوگیری کار را متوقف کرد و  با پیگیری‌های صورت گرفته دیوان هم رای را تایید کرد و گفت باید این اتفاق بیفتد.
 
عضو شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: به شهردار تهران مهلت یک ماهه دادیم تا این کار را انجام دهد و  چند روز بیشتر از این مهلت  باقی نمانده است باید این حکم اجرا شود.

 

 



تاريخ : 8 / 10 / 1393برچسب:, | 12:28 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 
معاون حقوقی و امور مجلس کمیته امداد گفت: هم‌اکنون سن طلاق در کشور کاهش پیدا کرده است.وی اضافه کرد: در حال حاضر سن طلاق به شدت کاهش پیدا کرده است ما شاهد هستیم که کوچکترین زن بیوه در تهران 16 سال دارد.
 
خبرگزاری فارس: معاون حقوقی و امور مجلس کمیته امداد گفت: هم‌اکنون سن طلاق در کشور کاهش پیدا کرده است.

منصور قمشه در نخستین همایش ملی حقوقدانان و وکلای نیکوکار اظهار داشت: در برنامه پنجم توسعه کمیته امداد تاکید شده بود که 20 درصد از خانواده‌ةای تحت حمایت به مشکلات حقوقی‌شان رسیدگی و در کنار رویکردهای حمایتی مشکلات آنها برطرف شود.

وی تصریح کرد: در همین زمینه نیز کمیته امداد در بحث مشاوره و مددکاری قضایی و حقوقی اقدامات گسترده‌ای را را همکاری وکلای خیر انجام داده است.

قمشه با اشاره به آمار تحت پوشش کمیته امداد گفت: ‌4 میلیون و 200 هزار نفر به صورت مستقیم تحت حمایت کمیته امداد هستند و بالغ بر 3 میلیون نفر به صورت موردی از کمیته امداد خدمات حمایتی و قضایی دریافت می‌کنند.

قمشه اضافه کرد: در حال حاضر 3 هزار و 400 وکیل فعال خیر به صورت رایگان با مجموعه امداد همکاری دارند که در این زمینه نیز کانون سردفتران نقش مهمی در ارائه مشاوره دارد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر سن طلاق به شدت کاهش پیدا کرده است ما شاهد هستیم که کوچکترین زن بیوه در تهران 16 سال دارد.



تاريخ : 9 / 10 / 1393برچسب:, | 6:28 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 
نشست علمی «کلانشهر و ازدواج با بررسی نقش و نحوه مداخله شهرداری تهران در امر ازدواج» با حضور مدیران مرکز مطالعات اجتماعی و فرهنگی مناطق در تالار اشراق ایوان شمس برگزار شد .
ازدواج

به گزارش خبرگزاری مهر ، در این نشست موضوعاتی همچون خانواده تهرانی و ازدواج، الگوی اسلامی-ایرانی ازدواج، الگوی مناسب مداخله شهرداری تهران در ازدواج شهروندان تهرانی بررسی شد. همچنین بررسی فرهنگ ، آداب ، رسوم و قومیت شهروندان تهرانی در امر ازدواج ، شناسایی و گام های موثر در ازدواج و نقش خیرین و خیریه ها در این نشست مورد توجه قرار گرفت .

شهرداری به نحوه مداخله در ازدواج ورود پیدا کرده است

علی اصغر محکی مدیر کل مطالعات معاونت اجتماعی فرهنگی شهرداری تهران  موضوع ازدواج را یک امر عینی دانست که سابقه ذهنی دارد و منتهی به نتایج و پیامدهایی در جامعه می شود که با تاثیرگذاری بر عرصه های اجتماعی، فرهنگی و معرفتی از فضای شهری تاثیر می پذیرد و بر مدیریت شهر نیز تاثیر می گذارد.

محکی افزود: شهرداری تهران به عنوان دستگاهی که تلاش دارد فراتر از یک سازمان خدماتی و در قالب یک نهاد اجتماعی ایفای وظیفه کند به موضوع ازدواج ورود پیدا کرده و به دنبال روش های نحوه مداخله صحیح در این حوزه است .

مدیر کل مطالعات معاونت اجتماعی فرهنگی شهرداری تهران این نشست تخصصی را نقطه آغاز توسعه بحث های مهم مداخله نهادهای اجتماعی در امر ازدواج از جمله مدیریت شهری عنوان کرد و گفت: ازدواج امری است که در حیات شهر اثر می گذارد و مدیریت شهری نمی تواند نسبت به آن بی تفاوت باشد. چرا که مشکلاتی که امروز در زمینه اشتغال، معیشت و ... وجود دارد در شهر باید مورد توجه قرار بگیرد و شهرداری نیز با توجه به بضاعت خود به این حوزه ورود پیدا کرده و با واکاوی جنبه ورود و مدیریت ذهن و رفتار شهروندان به دنبال پیدا سازی مدل های صحیح آموزشی باشد .

صمد شاه محمدپور مدرس دانشگاه و مشاور در این نشست با تاکید بر اینکه شهرداری باید به موضوع ازدواج در شهر تهران بپردازد، اظهارکرد: این یک وظیفه ذاتی برای شهرداری تهران است چرا که مهمترین وظیفه یک شهردار، شهروند داری است و مهمترین اتفاق زندگی هر شهروند ازدواج است. بنابراین بدون شک ورود شهرداری به این حوزه بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه شهرداری تهران در سه حوزه سخت افزاری، آموزش و ایجاد جنبه روانی و انگیزشی می تواند به رشد و تعالی شهروندان تهرانی برای ازدواج کمک کند، افزود: واقعیت آن است که آمارهای ازدواج سفید بسیار بیشتر از آن چیزی است که جامعه در باره آن فکر می کند و شهرداری به عنوان نهادی که می تواند در عرصه آموزش تربیتی مردم شهر تهران موثر باشد، در کنار ایجاد انگیزه های شخصیتی و روانی به افراد به ویژه قبل از ازدواج نقش مهمی برعهده دارد .

ارائه وام 15میلیونی برای ازدواج

احمد هوشنگی عضو هیات مدیره مجمع خیرین ملی ازدواج در این نشست حضور پیدا کرد و با تاکید بر اینکه قالیباف به عنوان شهردار تهران توانسته است تحولی مثبت در شهر تهران ایجاد کند، افزود: تنها خواهش ما به عنوان مجمع خیرین که در زمینه ازدواج فعالیت می کند آن است که شهرداری تهران دستش را دردست سازمان های مردم نهاد بگذارد .

وی افزود: در حال حاضر مجمع خیرین ملی ازدواج تفاهم نامه ای با دو بانک به امضا رسانده است که بتواند وام های 15 میلیونی ازدواج را با سود بسیار ناچیز با مدت زمان بازپرداخت سه ساله برای امر ازدواج در اختیار جوانان بگذارد.

هوشنگی خاطر نشان کرد: امروز سازمان های مردم نهاد هستند که می توانند مهمترین اتفاقات شهر را پیش ببرند و در این مسیر تنها از شهردار تهران می خواهیم که سپرده ای را در اختیار سازمان های مردم نهاد بگذارد. اگر شهرداری آورده ای را بیاورد می توان به تعداد زوج بیشتری تسهیلات ازدواج به ویژه در زمینه خرید جهیزیه ارائه داد.

 

 



تاريخ : 9 / 10 / 1393برچسب:, | 6:29 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 
زوج جوان به خاطر زندگی با خواهرزن در يك خانه راهی دادگاه خانواده شدند.

به گزارش خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران، چندي پيش زوج جواني به دادگاه خانواده مراجعه كردند و درخواست طلاق توافقي دادند.

زن جوان در خصوص علت اين درخواست به قاضي گفت: شوهرم با زندگي خواهرم در خانه ما مخالفت مي كند و ما هر روز سر اين مساله با هم دعوا داريم. خواهرم به دليل اينكه در تهران دانشجو است و خانه و زندگيشان در شهرستان است مجبور تا زماني كه درس مي خواند با ما زندگي كند. ولي حسين مرتب به خاطر اين موضوع با من سر جنگ دارد و هر روز با هم دعوا داريم. براي همين تصميم به جدايي گرفتيم.

مرد جوان نيز در ادامه به قاضي گفت: آقاي قاضي من و همسرم يك خانه كوچك اجاره اي در تهران داريم كه با آمدن خواهر او نمي توانيم با هم زندگي كنيم. خانه ما خيلي كوچك است و براي دو نفرمان هم كم است چه برسد به سه نفر. اما همسرم اصلا اين موضوع را متوجه نيست و مرتب حرف خودش را مي زند. اگر او تا اين حد خودخواه است من هم با اين موضوع مشكلي ندارم.

بعد از پايان صحبت هاي اين زوج قاضي دلايل آنها براي طلاق را كافي ندانست و اين زوج را به مشاوره خانواده معرفي كرد.



تاريخ : 8 / 10 / 1393برچسب:, | 3:28 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

مدیرکل پذیرش و برنامه‌ریزی اعزام سازمان حج و زیارت از ثبت‌نام کاروان‌های مرحله دوم عمره از نیمه بهمن خبر داد.

 حسن سرخوش گفت: تاکنون آمار 160 هزار 159 نفر از زائران عمره‌گزار ایرانی به سفارت عربستان برای صدور روادید ارسال شده است که 104 هزار و 320 نفر شماره الکترونیکی و بیش از 91 هزار زائر نیز روادید عمره را دریافت کرده‌اند.

او با بیان این‌که براساس آمار دریافت‌شده تا صبح امروز دوشنبه 8 دی، 68 هزار و 160 نفر به سرزمین وحی مشرف شده‌اند، گفت: انتقال زائران ایرانی به سرزمین وحی از 21 ایستگاه پروازی انجام می‌گیرد، لذا تاکنون 68 هزار زائر با 216 پرواز به شهرهای مدینه منوره و جده اعزام شده‌اند که 114 پرواز آن به وسیله شرکت هواپیمایی سعودی و ما بقی آن با دو شرکت هواپیمایی ایرانی به نام ماهان و ایران‌ایر صورت گرفته است.

مدیرکل پذیرش و برنامه‌ریزی اعزام سازمان حج و زیارت ادامه داد: هم‌اینک این گروه از زائران با 531 کاروان به عمره مفرده اعزام شده‌اند که طبق برنامه روزانه حدود 3 هزار و 600 نفر در قالب 25 تا 30 کاروان به سرزمین وحی اعزام می‌شوند.

او گفت: تاکنون آمار 160 هزار و 159 نفر از زائران عمره‌گزار ایرانی به سفارت عربستان برای صدور روادید ارسال شده است که 104 هزار و 320 نفر شماره الکترونیکی و بیش از 91 هزار زائر نیز روادید عمره را دریافت کرده‌اند.

سرخوش گفت: در حال حاضر حدود 17 هزار و 500 زائر در مکه مکرمه و 17 هزار و 500 زائر ایرانی در مدینه منوره حضور دارند و حدود 33 هزار زائر پس از 10 روز اقامت در مدینه منوره و مکه مکرمه و انجام مناسک عمره به میهن اسلامی بازگشتند.

او درباره مدت زمان تاخیر پرواز زائران عمره‌گزار گفت: خوشبختانه تاکنون آمار تاخیر پرواز زائران ایران در عملیات عمره حدود 9 دقیقه اعلام شده است که تنها یک مورد از استان همدان زائران‌شان با تأخیر بلندمدت روبه‌رو شدند و سایر استان‌ها روند اعزام‌شان به طور طبیعی انجام می‌گیرد.

مدیرکل برنامه‌ریزی پذیرش و اعزام سازمان حج و زیارت در ادامه به برنامه‌ریزی برای ثبت‌نام در کاروان‌های مرحله دوم عمره مربوط به اعزام‌های 21 اسفند امسال تا 27 خرداد سال 94 اشاره کرد و گفت: ثبت‌نام در کاروان‌های مرحله دوم عمره از نیمه بهمن آغاز خواهد شد. همچنین اعزام‌های مرحله اول عمره از 13 آذر آغاز شده و تا 20 اسفند ادامه خواهد داشت.

 

 



تاريخ : 5 / 10 / 1393برچسب:, | 1:28 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

سایت خیریه همت نوشت:

سلام و خداقوت

این فراخوان برای انجام کمک به یک خانواده محترم است.

مدتی قبل پدر و مادر جوان صاحب سه فرشته کوچک می شوند.

شادی این موهبت الهی البته در کنار سختی ها و مسایلی است که برای این خانواده وجود دارد.

پدر مدتی است که مجبور است در خانه کمک مادر فرزندان خود باشد و امکان زیادی برای کار برای او وجود ندارد.

در خانه ای استیجاری زندگی ساده ای دارند.

امید است که بتوانیم با همت دوستان بخشی از هزینه های تولد و بعد از آن را که بر اساس اسناد حدود ۴۶ میلیون ریال است و بخشی از بدهی های خانواده است پرداخت نماییم.

همت کنید

تذکر مهم


درصورت عبور کمکها از سقف مورد نیاز صرف موارد بعدی خواهد شد

برای شرکت در این امر خیر به اینجا مراجعه کنید.

 



تاريخ : 10 / 9 / 1393برچسب:, | 3:16 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

انتشار فيلمي كوتاه از رقص یک دختر نو جوان در واگن مترو که سرنشینان آن بانوان هستند ،‌ بازتاب گسترده‌ای در فضاي مجازي و همچنين رسانه‌هاي خارجي پيدا كرده است!

بازتاب‌وسيع رقص دختر جوان در مترو تهران!
 

این فيلم كه ظاهرا با گوشي موبايل در يك واگن در حال حركت متروي تهران گرفته شده طی چند روز گذشته در بسیاری از صفحات شبکه‌های اجتماعی از جمله یوتیوب بازتاب وسيعي داشته است و تعدادی از رسانه‌های انگلیسی و فرانسوی هم اقدام به پخش آن کرده و در مورد آن، تفسير کرده‌اند.

به گزارش ساعت۲۴ به نقل از بهارنيوز،در این فيلم، دختری ديده مي‌شود كه با پخش آهنگی در يكي از واگن‌هاي ويژه زنان مترو،‌ به رقص مشغول است و بانوان حاضر در واگن ناظر رقص او هستند. این منبع توضیح نداه است که این فیلم آیا واقعی است یا ساختگی.



تاريخ : 9 / 9 / 1393برچسب:, | 4:48 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 
معاون حج، عمره و عتبات عالیات سازمان حج و زیارت از آغاز صدور روادید عمره گزاران ایرانی خبر داد.
 ناصر خدرنژاد گفت: فرآیند صدور روادید عمره گزاران ایرانی از روز گذشته در کنسولگری‌های عربستان در ایران آغاز شده است.

وی افزود: نخستین گروه از زائران ایرانی عمره ، پنج‌شنبه این هفته 13 آذرماه از فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) عازم سرزمین وحی خواهند شد و اعزام های مرحله اول عمره تا 20 اسفندماه ادامه خواهد داشت.

معاون سازمان حج و زیارت اعلام کرد: نام نویسی در کاروان‌های عمره همچنان ادامه دارد و از روز گذشته دارندگان اولویت های 401 تا 450 برای نام نویسی در ظرفیت های خالی کاروان‌های عمره فراخوان شده اند.

در عمره 94-93 برنامه ریزی‌ها برای اعزام 750 عمره گزار ایرانی به سرزمین وحی صورت گرفته و طرف ایرانی در صورت فراهم آمدن بسترهای خدماتی لازم در کشور میزبان آمادگی دارد تعداد زائران ایرانی اعزامی به عمره را تا سقف یک میلیون نفر افزایش دهد.

عمره گزاران ایرانی امسال برای دومین سال متوالی در نیمه اول ماه صفر به سرزمین وحی اعزام می شوند.



تاريخ : 10 / 9 / 1393برچسب:, | 6:37 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 
مسئول روابط عمومی سازمان تعزیرات حکومتی استان تهران از محکومیت پرونده شرکت خدماتی، مسافرتی و جهانگردی خبر داد.

محمد رضا رسولی فر مسئول روابط عمومی سازمان تعزیرات حکومتی استان تهران در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، گفت: در پی شکایت خصوصی مبنی بر تقلب از جانب یک شرکت خدمات مسافرتی و جهانگردی پرونده ای در این راستا تشکیل و جهت رسیدگی پرونده به شعبه بدوی ارجاع شد.
 
این مقام مسئول در خاتمه عنوان کرد: شعبه بدوی که وظیفه رسیدگی به این پرونده را بر عهده داشت با توجه به ادله کافی این شرکت را به پرداخت جریمه 203 میلیون و 700 هزار ریالی حق صندوق دولت و 101 میلیون و 850 هزار ریال در حق شاکی و ممهور نمودن پروانه کسب به مهر تخلف اول محکوم کرد.



تاريخ : 9 / 9 / 1393برچسب:, | 8:52 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 
مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور از آغاز ثبت نام برای آزمون ورودی دوره دکتری (Ph.D) نیمه متمرکز سال 94 از روز 16 آذرماه خبر داد و گفت: دفترچه راهنما از شنبه 15 آذرماه بر روی سایت سنجش قرار می گیرد.

دکتر حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور، افزود: آزمون ورودی دوره دکتری (Ph.D) نیمه متمرکز سال 94 برای پذیرش دانشجو در  7 گروه علوم انسانی، علوم پایه، فنی مهندسی، کشاورزی، دامپزشکی، هنر و زبان های خارجی برگزار می شود.

وی افزود: ثبت نام برای شرکت در این آزمون از روز یکشنبه 16 آذر آغاز می شود و روز یکشنبه 23 آذر پایان می پذیرد.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور اظهار داشت: داوطلبان لازم است پس از مطالعه دقیق دفترچه آزمون که از روز شنبه 15 آذر در سایت سازمان سنجش قرار داده می شود، در محدوده زمانی ذکر شده و در صورت وحود شرایط بودن، نسبت به تکمیل تقاضانامه الکترونیکی ثبت نام اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد:  آزمون ورودی دوره دکتری (Ph.D) نیمه متمرکز سال 94  منحصراً در یک نیم روز در روز جمعه 15 اسفندماه 93 برگزار خواهد شد و داوطلبان باید در جلسه امتحان به سئوالات آزمون زبان خارجی، استعداد تحصیلی و سئوالات تخصصی پاسخ دهند.



تاريخ : 8 / 9 / 1393برچسب:, | 2:43 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

کارشناسان سازمان ملی استاندارد ایران در بازرسی و کنترل بازار، چیپس سیب زمینی سنتی در عناوین مختلف از جمله چیپس سنتی آقا بزرگ و طهران .. که بدون علامت استاندارد در سطح گسترده ای عرضه می شود را شناسایی کردند.


 طبق اعلام سازمان ملی استاندارد، مصرف این نوع چیپس ها که در بسته بندی سلفون شفاف عرضه می شود به دلیل قابلیت عبور نور خورشید، از فسادپذیری بالایی برخوردار است. همچنین به علت استفاده از مواد اولیه نامعلوم و غیربهداشتی بودن شرایط تولید و نگهداری، برای سلامتی خطرناک هستند.

سازمان ملی استاندارد ایران از هموطنان درخواست کرده که ضمن خودداری از خرید این گونه محصولات، در صورت مشاهده هر نوع محصول غیراستاندارد، مراتب را به سامانه 1517 اعلام یا در بخش رسیدگی به شکایات در همین پایگاه اطلاع رسانی ثبت کنند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل ازایسنا،لازم به ذکر است، مطابق قوانین سازمان ملی استاندارد ایران، در صورت احراز تولید هر گونه کالای غیر استاندارد، علاوه بر توقیف کالا و اعلام رسانه ای آن، تولید کنندگان متخلف با حکم محاکم قضایی به حبس و جریمه نقدی محکوم خواهند شد.



تاريخ : 2 / 9 / 1393برچسب:, | 8:51 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

به گزارش شبکه خبر وزیر بهداشت نیز از همان ابتدا با تاکید درباره حفظ حریم شخصی بیماران در بیمارستان‌ها : درباره اتفاق مربوط به این هنرمند دستور رسیدگی فوری داد تا مشخص شود در آن ساعات و در سالن مربوطه چه کسانی حضور داشته‌اند و امکان فیلمبرداری از سوی چه افرادی وجود داشته است.

اما آنچه مسلم این است که ورود به حریم خصوصی اشخاص ممنوع است. و ناقضین چنین رفتارهایی باید مورد بازخواست قرار گیرند.



تاريخ : 27 / 8 / 1393برچسب:, | 11:32 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به تأیید رأی کمیسیون ماده ۱۰۰ توسط دیوان عدالت اداری گفت: طبقه هفتم پاساژ علاءالدین باید تخریب شود.

به گزارش فارس، ابوالفضل قناعتی در جلسه علنی امروز شورا با اشاره به تذکر هفته گذشته خود درباره پاساژ علاءالدین گفت: دیوان عدالت اداری رأی کمیسیون ماده 100 را درباره این پاساژ موقتاً رد کرده بود، اما با پیگیری‌های انجام‌شده، دیوان رأی تخریب طبقه هفتم پاساژ علاءالدین را دیروز صادر کرد.

وی ادامه داد: این در حالی است که آتش‌نشانی همین الان درباره ناامنی و اشکالات ایمنی در 6 طبقه دیگر این پاساژ نیز چندین ایراد گرفته و تأکید کرده که اگر این ایرادات رفع نشود، پاساژ علاءالدین باید تعطیل شود، اما این اتفاق نیفتاده است.

قناعتی با تأکید بر مشکل‌ساز بودن 6 طبقه دیگر علاءالدین گفت: از شهردار تهران می‌خواهم حکم تخریب طبقه هفتم پاساژ علاءالدین را ظرف یک ماه اجرا کند.

منشی هیأت رئیسه شورا در ادامه با انتقاد از تذکر حافظی درباره آلودگی آب گفت: همین که ایشان می‌گوید مردم آب معدنی بخورند، در شهر مشکلاتی ایجاد کرده است. بگذارید اول کارشناسان آلودگی آب را تأیید کنند و بعد مردم را توصیه به نوشیدن آب معدنی کنید.



تاريخ : 26 / 8 / 1393برچسب:, | 2:32 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :


فرمانده عملیات و کنترل طرحهای ویژه ترافیکی پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به تقویت یگان‌های گشت نامحسوس پلاک خودرو در پایتخت افزود: روزانه ۱۰۰ خودرو به دلیل تخلف پوشش پلاک اعمال قانون، توقیف و به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

به گزارش مهر، سرهنگ سعید سپهری با بیان اینکه برابر ماده دو آیین نامه راهنمایی و رانندگی وسیله نقلیه فاقد پلاک یا دارای پلاک غیر مجاز تا زمان انجام شماره گذاری متوقف خواهند شد گفت: خودروهایی که جهت ورود به طرح ترافیک دوربین گریزی کرده یا پلاک خود را مخدوش کرده باشند توسط گشت‌های نامحسوس یگان عملیات پلیس راهور متوقف شده و به دادسرای راهنمایی و رانندگی معرفی می‌شوند.

وی در تعریف پلاک بیان داشت: پلاک قطعه فلزی با ابعاد مشخص بوده و انواع شخصی، دولتی، عمومی، سیاسی، سرویس، کنسولی، نظامی، ویژه، عمرانی، تعمیری و گذر موقت بین المللی دارد.

فرمانده عملیات و کنترل طرحهای ویژه ترافیکی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران با تاکید بر اینکه انوع پلاک غیر مجاز که توسط یگان طرح نامحسوس شناسایی شود اعمال قانون و به مراجع قضایی معرفی می‌شود گفت: پلاکی که به موجب آگهی قبلی راهنمایی و رانندگی باید تجدید شود یا پلاکی که در کشور خارجی روی وسیله نقلیه نصب و با وجود ورود به ایران و مدت سپری شده تعویض نشده باشد از جمله پلاک های غیر مجاز محسوب می‌شود.

سرهنگ سپهری ادامه داد: پلاک بین‌المللی که برای مسافرت با اتومبیل به خارج از کشور از سوی راهور صادر و به اتومبیل پلاک داخلی داده می‌شود و استفاده از آن در کشور ممنوع است. همچنین پلاکی که اشخاص در ارقام و مشخصات اولیه آن تغییر ایجاد یا پلاک وسیله دیگری را به خودروی دیگری الصاق کنند، از دیگر پلاک های غیر مجاز به شمار می‌رود.

وی در ادامه افزود: پلاک دست ساز که بدون مجوز راهور به کار برده شود همچنین پلاک خودرویی که با اعلام مراجع صلاحیت دار فرسوده اعلام می‌شود نیز از دیگر پلاک‌های غیر مجاز است.

فرمانده عملیات و کنترل طرح های ویژه ترافیکی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران در رابطه با اعمال قانون رانندگان دارای پلاک غیر مجاز خودرو گفت: نصب پلاک متفرقه یا تغییر استاندارد پلاک وسیله نقلیه 500 هزار ریال اعمال قانون و عدم اقدام به تعویض پلاک حین خرید و فروش وسایل نقلیه 500 هزار ریال اعمال قانون به همراه دارد.

سرهنگ سپهری اظهار داشت: رانندگی با وسیله ای با پلاک غیر مجاز یا پلاک دارای گذر موقت، ویژه، تعمیری یا تعویض نشده از مالک قبلی نیز جریمه 500 هزار ریالی دارد.

به گفته وی، نداشتن پلاک جلو، عقب یا ناخوانا بودن پلاک جریمه 400 هزار ریالی و تغییر محل نصب پلاک وسیه نقلیه 300 هزار ریال اعمال قانون راننده را سبب می شود.

 

 



تاريخ : 26 / 8 / 1393برچسب:, | 2:7 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

این بار اتفاقی عجیب برای یکی از کابران دستگاه کارت خوان فروشگاهی افتاده است. داستان از این قرار است که فردی با حساب بانکی نه چندان بالا برای خرید به یکی از فروشگاه‌ها مراجعه و وقتی خرید الکترونیکی انجام می‌دهد، متوجه می‌شود که مبلغی بیش از 7 میلیارد تومان در حسابش موجود است.

 به گزارش مشرق، شاید برای شما یا اطرافیانتان اتفاق افتاده باشد که مبلغی به اشتباه توسط فردی و یا شماره حسابی ناشناخته به حسابتان واریز شده باشد و یا اینکه شما اشتباها مبلغی را به حسابی واریز کرده باشید.

اما این بار اتفاقی عجیب برای یکی از کابران دستگاه کارت خوان فروشگاهی افتاده است. داستان از این قرار است که فردی با حساب بانکی نه چندان بالا برای خرید به یکی از فروشگاه‌ها مراجعه و وقتی خرید الکترونیکی انجام می‌دهد، متوجه می‌شود که مبلغی بیش از 7 میلیارد تومان در حسابش است!

رسید این خرید که در تصویر ذیل آمده است، نشان می‌دهد 70 میلیارد و 964 میلیون و 242 هزار و 335 ریال موجودی حساب این شهروند است اما این فرد می‌گوید که مبلغی اندکی در حسابش پول داشته است. در ادامه این شهروند برای بررسی موضوع به دستگاه خودپرداز مراجعه می‌کند اما با کمال تعجب می‌بیند که این مبلغ واهی از حساب وی ناپدید شده است.

واریز 7 میلیارد تومانی به حساب یک شهروند+عکس

به جز این موضوع که به نظر می رسد شرکت پرداخت الکترونیک شاپرک در این زمینه اشتباهی عمل کرده باشد، نکته جالب توجه تاریخ فیش صادر شده است که تاریخ آن هنوز نرسیده و مربوط به اول آذرماه امسال است.

این درحالی است که شرکت پرداخت الکترونیک شاپرک این روزها در حال آماده سازی زمینه جهت اجرای طرح اخذ کارمزد از دارندگان پایانه های فروشگاهی است و این نگرانی وجود دارد که با افزایش حجم تراکنش‌ها، اشتباهاتی بزرگ برای مشتریان نظام بانکی ایجاد شود.

این طرح به گفته یکی از اعضای شورای پول و اعتبار، با توجه به اینکه گزارش بانک مرکزی تکمیل شده است، اولین دستور کار جلسه آتی شورای پول و اعتبار خواهد بود.

 

 



پایگاه خبری عقاب نیوز :

رئیس سازمان حج و زیارت از تمدید جهت پیش ثبت نام اعزام به عمره مفرده سال 94-93 تا 29 آبان خبر داد.

 سعید اوحدی، رئیس سازمان حج و زیارت در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران  با اشاره به آغاز پیش ثبت‌نام اعزام به عمره از 14 آبان گفت: مهلت پیش ثبت‌نام اعزام به عمره مفرده تا 29 آبان تمدید شده است و متقاضیانی که تا امروز موفق نشده اند در موعد مقرر ثبت‌نام کنند، تا این تاریخ فرصت دارند با مراجعه به سایت fakher.haj.ir نسبت به انجام پیش ثبت نام اقدام نمایند.
 
وی در ادامه افزود: تاکنون بیش از 330 هزار متقاضی برای اعزام به عمره مفرده در سال 93-94 اقدام به پیش ثبت‌نام نموده اند.
 
اوحدی همچنین با اشاره به اینکه امکان ثبت نام تقاضای تشرف به عمره برای کلیه ودیعه‌گذاران وجود دارد، بیان داشت:دارندگان اسناد ودیعه‌گذاران عمره تا اولویت 350 قطعا به عمره اعزام خواهند شد، اما در صورت عدم تکمیل ظرفیت کاروان ها اولویت‌های بعدی برای نام نویسی در کاروان‌ها اعلام خواهد شد.
 
رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه از تاریخ 29 آبان تاریخ کاروان‌ها، گروه‌های قیمتی و پرواز به جده یا مدینه بر روی سایت فایز قرار می‌گیرد، خاطر نشان کرد: کاروان‌های مورد نظر به مدت72 ساعت فرصت دارند تا بلا مراجعه به کارگزار مربوطه، ثبت‌نام خود را قطعی کنند.



تاريخ : 24 / 8 / 1393برچسب:, | 2:50 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :


مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: مردم با ارائه صرفا کارت ملی و بدون دفترچه بیمه می‌توانند از خدمات بیمه در بیمارستان‌ها استفاده کنند.

به گزارش ايرنا، انوشیروان محسین بندپی در اين باره افزود: بحث جایگزینی دفترچه بیمه در ایران، عملا کلید خورد که فعلا در مرحله آزمایشی در هشت مرکز درمانی کشور و چهار بیمارستان در تهران انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: مردم بدون نیاز به دفترچه می‌توانند با مراجعه به مراکز درمانی خدمات خود را دریافت کنند.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت با بیان اینکه به جای دفترچه می‌توان از کارت ملی، موبایل، کارت هوشمند و غیره استفاده کرد، گفت: ممکن است سازمانی بگوید من کارت هوشمند می‌دهم و یا سازمانی مانند سازمان بیمه سلامت بگوید که چیزی نمی‌دهم و فرد با مراجعه به مراکز درمانی و بیمارستانها تنها با ارائه شماره ملی می‌تواند از خدمات بیمارستان استفاده کند.

به گفته محسنی بندپی حدود 70 میلیون دفترچه در کل کشور وجود دارد و سازمان بیمه سلامت نیز سالی 14 میلیون و با توجه به ثبت نامی های جدید بالغ بر بیست میلیون دفترچه صادر می کند و سازمان تامین اجتماعی نیز به همین تعداد دفترچه بیمه دارد.

وی افزود: از آنجا که این پروژه بزرگی است، اجرای کامل آن کمی طول می کشد و قدم به قدم با شروع طرح پایلوت در سه بیمارستان کار را شروع کردیم.

محسنی بندپی تصریح کرد: درحال حاضر در حوزه سرپایی ورود پیدا نمی کنیم و اول در حوزه بستری و بیمارستانها این کار را انجام می دهیم و بعد از یافتن مشکلات و اصلاح کردن آن، حوزه سرپایی را نیز پوشش می دهیم.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت با بیان این موضوع که در حال تعامل با چند بیمارستان هستیم، گفت: البته باید بگویم که دفترچه را نیز عوض نمی کنیم بلکه مانند بانک که یک دفترچه داریم ولی چندان از آن استفاده نمی کنیم و با ارائه کارت از خدمات بانک بهره مند می شویم، دفترچه های بیمه درمانی نیز خواهیم داد.

محسنی بندپی ادامه داد: این دفترچه ها در آینده دیگر عملا استفاده نمی‌شوند و ممکن است از چرخه حذف شوند.