تاريخ : 27 / 2 / 1392برچسب:, | 5:21 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

اسفندیار رحیم مشایی برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم ثبت‌نام کرد تا محمود احمدی‌نژاد اثبات کند از مواضع خود در قبال مشایی عقب‌نشینی نمی‌کند؛ اما آیا مشایی شانسی برای تایید صلاحیت دارد؟
 
فریادگر نوشت، هر چند تصمیم‌گیری نهایی در مورد احراز صلاحیت کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری با شورای نگهبان است، اما مشایی حداقل به شش دلیل نباید برای خود شانسی برای تایید صلاحیت قائل باشد این پنج دلیل را مرور می‌کنیم :
 
مشایی رجل مذهبی نیست
 
حتی اگر عنوان رجل سیاسی با اغماض و به دلیل پست‌هایی که از سوی احمدی‌نژاد به او هبه شده بر اسفندیار رحیم مشایی صدق کند، عنوان رجل مذهبی به هیچ وجه بر او صدق نمی‌کند. این امر نه تنها به دلیل عدم وجود سابقه مذهبی در کارنامه او قابل ذکر است، بلکه به ویژه با توجه به موضع‌گیری‌های او در مورد اسلام، می‌تواند قابل استناد باشد. مشایی ارتباط با خدا و امام عصر (عج) را بدون واسطه مطرح می‌کند و به دلیل مسایلی که در این باب مطرح کرده، جریان حامی‌او به عنوان جریان انحرافی مطرح شده است. بنابراین کاندیدای جریانی که به دلیل مواجه شدن با اتهام انحراف مذهبی، جریان انحرافی نام گرفته نمی‌تواند امید چندانی به تایید صلاحیت داشته باشد.
 
نامه مقام معظم رهبری درباره مشایی
 
در تیرماه 1384، پس از آنکه اعتراضات به اقدام محمود احمدی‌نژاد مبنی بر انتخاب اسفندیار رحیم مشایی به عنوان معاون اول رییس‌جمهور افزایش یافت، ابوترابی فرد نایب رییس مجلس هشتم، نامه‌ای را با امضای مقام معظم رهبری خطاب به محمود احمدی‌نژاد در اختیار رسانه‌ها قرار داد که حاوی مخالفت ایشان با معاون اولی مشایی بود و به همین دلیل احمدی‌نژاد مجبور به تغییر مشایی شد. آیا فردی که مقام معظم رهبری، انتصاب او به عنوان معاون رییس‌جمهور را نپذیرفته‌اند، می‌تواند برای تایید صلاحیت برای مسئولیت مهمتری که ریاست جمهوری است امیدوار باشد؟
 
اعتراض مراجع به عملکرد مشایی
 
مشایی در موارد مختلف، اعتراض مراجع و روحانیون را برانگیخته است که مهمترین آن، حمایت از طرح پیشنهاداتی همچون ورود زنان به استادیوم‌های ورزشی و نیز نشستن در مجلس رقص زنان در ترکیه و مواردی از این دست است. او به دلیل نظرات خاص خود، نگاه مثبتی به مراجع عظام تقلید و روحانیون ندارد و به همین دلیل بعید به نظر می‌رسد چنین نگرشی مورد تایید اعضای شورای نگهبان که حداقل نیمی‌از آنان را روحانیون باسابقه تشکیل می‌دهند قرار گیرد.
 
پرونده اختلاس سه هزار میلیاردی
 
تخلف مالی سه هزار میلیارد تومانی بدون کمک نیروهای دولتی به امیر منصور آریا امکان‌پذیر نبود مشایی با استفاده از نفوذ خود نزد رییس‌جمهور، زمینه تخلف را فراهم کرد و بارها در این پرونده اسم او برده شد و از ثبت امضای او پای اسناد تخلف سخن به میان آمد. در چنین شرایطی، چگونه می‌توان انتظار داشت کسی که در تخلفات مالی متهم بوده است، صلاحیت اداره یک کشور را داشته باشد؟
 
دوستی با مردم اسرائیل
 
رژیم صهیونیستی به عنوان یک رژیم اشغالگر، هیچ جایگاهی در سیاست خارجی ایران نداشته است، اما اسفندیار رحیم مشایی ناگهان از دوستی با مردم اسرائیل سخن به میان می‌آورد و بر گفته خود تاکید می‌ورزد؛ در حالی‌که رژیم صهیونیستی، یک رژیم اشغالگر و دشمن ما معرفی شده و تفاوتی بین مردم اسرائیل و رژیم اسرائیل نبوده است. در این مورد خاص هم مقام معظم رهبری در نماز جمعه تهران به صراحت تذکر دادند و این گفته را حرف غلطی توصیف کردند. آیا دوستی با مردم اسرائیل به معنای عبور کردن از خطوط قرمز نظام نیست؟
 
نقش داشتن در 11 روز خانه نشینی احمدی‌نژاد
 
خانه نشینی 11 روزه محمود احمدی‌نژاد که اخیرا روزنامه رسمی دولت تلاش کرده بدون توجه به نفس موضوع، آن را به 6 روز تقلیل دهد، عامل اصلی فاصله گرفتن بخش اعظم اصولگرایان از احمدی‌نژاد بود و عامل وقوع آن هم اختلافاتی بود که اسفندیار رحیم مشایی در آن نقش داشت. انتقادات از خانه نشینی احمدی‌نژاد به حدی افزایش یافت که اقدام او بر ضد مصالح نظام ارزیابی شد و عامل اصلی آن که مشایی بود به دلیل نقشی که در برکناری وزرای مختلف کابینه داشت مورد تخطئه قرار گرفت. البته به این فهرست می‌توان موارد دیگری هم اضافه کرد اما شاید همین 6 دلیل برای اقناع افکار عمومی درباره احتمال رد صلاحیت مشایی کافی باشد.



تاريخ : 24 / 2 / 1392برچسب:, | 10:27 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

عضو ائتلاف و پیشرفت درباره شایعات برخی رسانه ها که مدعی شده اند برخلاف نظر حداد و ولایتی، قالیباف قصد ندارد به نفع جلیلی کنار برود، گفت: هیچ کس الان به نفع کسی کنار نمی رود.
 
به گزارش خبرنگار مهر، غلامعلی حدادعادل در حاشیه مراسم گرامیداشت مرحوم مرتضایی فر مربوط به وزیر شعار در پاسخ به سوال خبرنگار مهر، با بیان اینکه آیا آقای قالیباف هم به نفع جلیلی کنار خواهد رفت یا خیر؟، اظهار کرد: کسی چنین حرفی نزده است فقط گفته ایم که اگر آراء جلیلی در حد قابل توجهی باشد، ائتلاف به آن توجه می کند.
 
وی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار مهر مبنی بر اینکه ملاک های نهایی برای انتخاب ائتلاف چیست؟، افزود: ملاک اصلی نظرسنجی است البته نظر جامعتین همچنان بر وحدت اصولگرایان است که ما حتما به آن توجه می کنیم.
 
حدادعادل درباره مباحثی مربوط به مطرح شدن کنار کشیدن ائتلاف به نفع جلیلی تاکید کرد: نه کسی چنین حرفی زده و نه چنین تصمیمی گرفته شده است.
 
این کاندیدای یازدهمین دوره از انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به این سوال که آیا این امکان وجود دارد که با حضور آقای هاشمی در انتخابات اصولگرایان اجماع کنند؟، گفت: هم امکانش است و هم واجب است چنین کاری انجام شود.



تاريخ : 25 / 2 / 1392برچسب:, | 8:39 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

رهبر معظم انقلاب با تأكید بر اینكه نفیاً یا اثباتاً نظری درباره‌ی كاندیداتوری افراد ندارند جمله‌ای را با مضمون زیر خطاب به همه‌ی این افراد می‌فرمایند: "نه می‌گویم بیایید، نه می‌گویم نیایید و تكلیفی نمی‌كنم".
به گزارش گروه سياسي باشگاه خبرنگاران به نقل از khamenei.ir حدود 16 سال پیش در ایام برگزاری انتخابات هفتمین دوره‌ی ریاست جمهوری اسلامی ایران بود كه اولین ملاقات‌های اختصاصی نامزدهای انتخاباتی به‌صورت جداگانه با رهبر انقلاب اسلامی انجام گرفت و رویه‌ای را بنا گذاشت كه به اقتضاء شرایط، افرادی از گروه‌ها و سلایق مختلف -كه خود را واجد صلاحیت برای ریاست قوه مجریه می‌دانند- قبل از حضور در عرصه‌ی انتخابات به درخواست خودشان با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای دیدار می‌كنند و یا به‌صورت غیرحضوری تصمیم خود را به اطلاع ایشان می‌رسانند. اغلب این افراد ضمن اعلام تصمیم برای كاندیداتوری در انتخابات، به ارائه رئوس برنامه‌های خود برای حضور در این عرصه می‌پردازند.

رویه‌ی‌ ثابت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای نیز در این ملاقات‌ها آن است كه پس از شنیدن سخنان نامزدها به بیان نكاتی درباره‌ی مسائل كلان كشور در افق آینده می‌پردازند و با تأكید بر اینكه نفیاً یا اثباتاً نظری درباره‌ی كاندیداتوری افراد ندارند جمله‌ای را با مضمون زیر خطاب به همه‌ی این افراد می‌فرمایند:
نه می‌گویم بیایید، نه می‌گویم نیایید و تكلیفی نمی‌كنم.

اما گاهی اوقات در فرآیند رقابت‌های سیاسی، گمانه‌زنی‌ها و نقل قول‌هایی غیرواقعی و یا ناقص از این دیدارها صورت گرفته كه موجب بروز سوءتفاهم‌هایی میان مردم و رسانه‌ها می‌شود كه تبعات و پیامدهای نامناسبی در افكار عمومی جامعه دارد.

رهبر انقلاب اسلامی بارها درباره سخنانی كه به ایشان منتسب می‌شود فرموده‌اند كه:

«مبادا كسى تصور كند كه رهبرى يك نظرى دارد كه برخلاف آنچه كه به عنوان نظر رسمى مطرح ميشود، در خفا به بعضى از خواص و خلّصين، آن نظر را منتقل ميكند كه اجراء كنند؛ مطلقاً چنين چيزى نيست. اگر كسى چنين تصور كند، تصور خطائى است؛ اگر نسبت بدهد، گناه كبيره‌اى انجام داده. نظرات و مواضع رهبرى همينى است كه صريحاً اعلام ميشود؛ همينى است كه من صريحاً اعلام ميكنم.» ۱۳۸۹/۰۵/۳۱

ایشان در خلال سخنرانی‌هایشان در روزهایی كه آرام آرام به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری نزدیك می‌شویم، درباره‌ی موضوعات مختلف انتخابات از جمله ویژگی‌های رئیس‌جمهور، التزام به قانون، وظایف شورای نگهبان، برنامه و نقشه دشمن و... توصیه‌هایی بیان كرده و در آینده خواهند كرد؛ لذا به نقل قول‌هایی كه به طور غیر مستند و خارج از مسیر رسمی مطرح می‌شود، نباید توجه كرد و آن را ملاك تصمیم قرار داد.



تاريخ : 25 / 2 / 1392برچسب:, | 8:47 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

کاندیدای  انتخابات ریاست جمهوری در مورد کنار رفتنش به نفع هاشمی رفسنجانی گفت: یکی از ما به نفع دیگری کنار می‌رود اما زمان برای کنار رفتن زیاد است و در موعد مقرر تصمیم‌گیری می‌شود.

آفتاب: حجت‌الاسلام حسن روحانی در حاشیه سخنرانی خود در دارالقرآن زنجان در جمع خبرنگاران خود را یک اعتدال‌گرا نامید و اظهار داشت: با دو گروه اصلاح طلبان معتدل و اصول‌گرایان رابطه نزدیک و خوبی دارد.

وی با بیان اینکه در صورت انتخاب شدن از سوی مردم دولت فرا جناحی تشکیل می‌دهد، افزود: قصد دارد از همه نیروها در دولت خود استفاده کند.

وی کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به سئوالی در مورد ذوق‌زدگی دشمن از ورود هاشمی به انتخابات گفت: دوستان هم ذوق شده شدند و در برخی از شهرها مردم خوشحالی کردند.

*پرشور شدن انتخابات از همه چیز مهم است

کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه مردم از آمدن هاشمی خوشحال هستند، اضافه کرد: ‌مهم این است که هر کس در انتخابات حاضر شود موجب پرشور شدن آن می‌شود.

وی با قشنگ ندانستن سئوالات مطرح شده توسط خبرنگار صدا و سیما در مورد تغییر استراتژی رسانه‌های بیگانه و حمایت از هاشمی تصریح کرد: دشمن هیچ وقت نفع ما را نمی‌خواهد.

*ازدحام پای صندوق‌های رای خواست مقام معظم رهبری

حجت‌الاسلام روحانی خواست دشمن را خالی بودن پای صندوق‌های رای ایران اعلام کرد و گفت: همه باید در راستای ازدحام در پای صندوق‌های رای تلاش کنند.

کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری خواست مقام معظم رهبری را خلق حماسه سیاسی اعلام و ادامه داد: همه باید بری تحقق خواست ایشان تلاش کنند.

*هر انتخابی از طرف مردم مبارک است

وی هر انتخابی توسط مردم را برای کشور مبارک عنوان و اضافه کرد: همه باید تابع انتخاب مردم بوده و از انتخاب انجام شده حمایت کنند.

کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری رسانه ملی را متعلق به مردم دانست و اضافه کرد: این رسانه باید در راستای منافع مردم و منویات مقام معظم رهبری حرکت کند.

وی در پاسخ به سئوالی در مورد کنار رفتنش به نفع هاشمی رفسنجانی گفت: یکی از ما به نفع دیگری کنار می‌رود.

به گزارش فارس کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: زمان برای کنار رفتن زیاد است و در موعد مقرر تصمیم‌گیری می‌شود.



تاريخ : 23 / 2 / 1392برچسب:, | 8:59 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه این دولت یقین بداند دولت پایدار نخواهد بود و اطرافیان آن مطمئن باشند که به روزهای پایانی حضور در قدرت نزدیک شده اند و نمی تواند این حضور را برای چهار سال آینده تمدید کند گفت: اسفندیار رحیم مشایی، نامزد مورد حمایت دولت با اقدام انقلابی شورای نگهبان رد صلاحیت خواهد شد و امکان حضور در رقابت انتخاباتی را پیدا نخواهد کرد.
منصور حقیقت پور، نماینده اردبیل در مجلس با ابراز تاسف از ورود مستقیم دولت به عرصه یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با معرفی نامزد گفت: در طول دوران حیات انقلاب اسلامی این برای نخستین بار است که دولت به طور مستقیم با معرفی نامزد وارد عرصه انتخابات شده است که این اتفاق با مر قانون منافات دارد.

وی با تاکید بر اینکه متاسفانه دولت بدعت بدی از دخالت در انتخابات را به جا گذاشته است گفت: دولت به عنوان مجری انتخابات موظف است نقش و جایگاه مستقلی را بپذیرد تا تردیدهایی نسبت به بی طرفی دولت در برگزاری انتخابات ایجاد نشود و شائبه دخالت مجری در جریان برگزاری انتخابات به وجود نیاید.

حقیقت پور افزود: با این حال حضور مستقیم دولت در رقابت انتخاباتی تضمینی در پیروزی نامزد منتخب و مورد حمایتش نخواهد بود چرا که اسفندیار رحیم مشایی با رد صلاحیت از سوی شورای نگهبان از امکان رقابت با سایر نامزدها محروم خواهد شد.

این نماینده مجلس در ادامه درباره برنامه دولت احمدی نژاد در صورت رد صلاحیت اسفندیار رحیم مشایی از سوی شورای نگهبان در این دوره از انتخابات گفت: دولت قطعا فکر پس از رد صلاحیت مشایی را هم کرده است و برای پس از رد صلاحیت مشایی سه برنامه و سناریو را پیش رو خواهد داشت.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: نخستین و محتمل ترین سناریویی که دولت احمدی نژاد پس از رد صلاحیت رحیم مشایی در دستور کار قرار خواهد داد تمرکز روی گزینه های دسته دوم است که در مهلت ثبت نام نامزدهای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تعدادی از آنها ثبت نام کرده اند تا به ترتیب در صورت نیاز هریک از نامزدهای نزدیک به دولت برگ دیگری رو کنند.

وی ادامه داد: با این حال در حال حاضر گزینه دسته دوم بعد از اسفندیار رحیم مشایی، محمد رضا رحیمی، معاون اول دولت احمدی نژاد است که او نیز در آخرین ساعات مهلت ثبت نام نامزدهای ریاست جمهوری نمانیده خود را راهی وزارت کشور کرد و به عنوان نامزد انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد.

حقیقت پور تصریح کرد: این در حالی است که فارغ از بحث صلاحیت محمد رضا رحیمی اینکه او نیز به احتمال فراوان به سرنوشت مشایی دچار خواهد شد، او حتی اقبال ناچیز و غیر تاثیرگذار مشایی را هم ندارد و نمی تواند نقش نماینده پیروز دولت در این دوره از انتخابات را بازی کند و به نوعی پرچم حامیان و گفتمان احمدی نژاد را بالا نگه دارد.

این نماینده مجلس تاکید کرد: هر چند این نکته را نیز نباید فراموش کرد که دولت احمدی نژاد تمام امکانات و ظرفیت های دولتی را به کار خواهند بست که نامزد مورد حمایتشان در این دوره از انتخابات بتواند بر رقبا غلبه کند غافل از آن که دیگر حنای آنها نزد مردم رنگی ندارد و مردم ولایت مدار دل خوشی نسبت به این جریان ندارند.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه گفت: سناریو دومی که احتمالا دولت در صورت رد صلاحیت مشایی و یا سایر نامزدهای مورد حمایت در دستور کار قرار خواهد داد پیوند و ارتباط با یکی از جریان های سیاسی حاضر در این دوره از انتخابات با اخذ امتیاز ویژه خواهد بود.

وی افزود: تاکنون شواهد و قرائنی از این ائتلاف احتمالی دولت بروز پیدا کرده است هر چند هنوز برای اینکه با قطعیت درباره آن صحبت کرد زود است و باید منتظر ماند و دید در روزهای آینده و پس از اعلام فهرست تایید صلاحیت ها، دولت احمدی نژاد به سمت کدام یک از جریانات سیاسی سوق پیدا خواهد کرد.

حقیقت پور درباره آخرین سناریو احتمالی دولت در صورت رد صلاحیت مشایی گفت: استعفا و یا خانه نشینی احمدی نژاد و گرفتن مرخصی طولانی مدت تر یعنی تا پایان دوران حیات دولت دهم آخرین سناریوی است که ممکن است عملی و اجرایی شود.

این نماینده مجلس افزود: با توجه به شناختی که نسبت به احمدی نژاد و همچنین رابطه او با مشایی وجود دارد که به رابطه مرید و مرادی معروف شده است، احتمال آنکه احمدی نژاد برای مشایی هر کاری بکند وجود دارد و رفتارهای او پس از رد صلاحیت مشایی چندان غیر منتظره نخواهد بود.

وی در خاتمه گفت: از این رو از یک سو با توجه به قابل پیش بینی بودن اقدامات احتمالی احمدی نژاد پس از رد صلاحیت مشایی و از سوی دیگر درایت و مدیریت مقام معظم رهبری، دولت نمی تواند هیچ نوع خللی در برگزاری انتخابات به وجود بیاورد.



تاريخ : 22 / 2 / 1392برچسب:, | 6:38 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :


- بفرمایید ریاست جمهوری!



 
- لازم باشه ، خودم هُلت می دم ؛ قضیه مرگ و زندگیه!


- قربون اون شیرین زبونی هات برم من! میکروفن درست کنت هم می شم؛ فقط دولت بعد هوای ما رو داشته باش



خبردار!




- هر جا بری منم میام مشایی...دنبالتم فدات بشم مشایی




- آقا راه رو باز کنین، رئیس جمهور بعدی داره میاد...

منبع : آفتاب



تاريخ : 22 / 2 / 1392برچسب:, | 3:54 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

یکی از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری از کناره‌گیری خود در این انتخابات به نفع هاشمی رفسنجانی خبر داد.
به گزارش مشرق، جواد اطاعت در گفتگو با خانه ملت٬ با اعلام انصراف خود از کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری به نفع آیت الله هاشمی رفسنجانی٬تأکید کرد: با حضور ایشان دیگر تکلیفی برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری احساس نمی‌کنم و به تبعیت از تصمیم اصلاح‌طلبان در اجماع بر روی کاندیدای واحد٬اعلام انصراف خود را به نفع رئیس مجمع تشخیص مصلحت اعلام می‌کنم.

وی تصریح کرد: همانطور که پیش از این نیز در کنفرانس خبری خود عنوان کردم در صورت حضور آیت الله هاشمی رفسنجانی یا سید محمد خاتمی انصراف خود را اعلام خواهم کرد که اکنون هنگام عمل به این گفته است.

عضو شورای راهبردی اصلاح‌طلبان٬ گفت: به طور طبیعی رویکرد من در انتخابات پیش‌رو٬ رویکردی برآمده از خرد جمعی اصلاح‌طلبان است و تصمیم دارم پروسه انتخابات ریاست‌جمهوری را هماهنگ با سایر اصلاح‌طلبان به پیش ببرم.

این نماینده ادوار مجلس٬ی ادآور شد: در آینده نزدیک تصمیم دارم در قالب ارسال نامه‌ای برای آیت الله هاشمی رفسنجانی مشکلات پیش‌روی کشور بویژه معضلات اقتصادی را به اطلاع وی برسانم.



تاريخ : 21 / 2 / 1392برچسب:, | 6:35 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

به گزارش خبرنگار سیاسی مشرق، احمدی نژاد رئیس جمهور کشورمان که مدت ها  شعار زنده باد بهار را به همراهی اسفندیار رحیم مشایی در دستور کار خود قرار داده بود و در سفرهای استانی مختلف رئیس جمهور کشورمان دست او را بالا برده و از او تمجید می کرد. امروز به همراه او به ساختمان وزارت کشور رفت و در هنگام ثبت نام دستان او را به نشانه تایید بالا برد و او را به رسانه های داخلی و خارجی معرفی کرد.


احمدی نژاد درباره تخلف بودن حضورش در کنار رحیم مشایی هنگام ثبت نام ، عنوان کرد: امروز برای آمدن به وزارت کشور مرخصی گرفته ام.

اسفندیار مشایی اعلام کرد که رییس جمهور امروز برای همراهی با من اولین بار در طول 8 سال ریاست جمهوری‌شان مرخصی بودند.
 










تاريخ : 21 / 2 / 1392برچسب:, | 9:37 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

در پی استعفای رامین مهمان پرست برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری سیدعباس عراقچی معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت خارجه با حفظ سمت سخنگوی وزارت خارجه کشورمان شد.
به گزارش مشرق به نقل از فارس، در پی استعفای رامین مهمان پرست سخنگوی وزارت خارجه برای شرکت در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه کشورمان ضمن قدردانی از زحمات مهمان پرست، سیدعباس عراقچی معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت خارجه را با حفظ سمت به عنوان سخنگوی جدید این وزارتخانه منصوب کرد.



تاريخ : 21 / 2 / 1392برچسب:, | 7:12 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

عضو کمیسیون بهداشت و درمان و آموزش پزشکی در مجلس با اشاره به ثبت‌نام آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در انتخابات ریاست جمهوری گفت: با توجه به حضور ایشان دلیلی برای ادامه عرصه انتخابات ندیده و از ادامه رقابت انصراف خواهم داد.
 
مسعود پزشکیان در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت از انصراف خود برای ادامه حضور در عرصه رقابت برای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم خبر داد و گفت: با توجه به حضور آیت‌الله هاشمی رفسنجانی  دلیلی برای ادامه عرصه انتخابات ندیده و از ادامه رقابت انصراف خواهم داد.
 
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس نهم در ادامه این مطلب افزود: ثبت‌نام‌های جدید جو رقابتی را به وجود آورده است و باید منتظر اعلام نظر شورای نگهبان درخصوص کاندیداها بود.



تاريخ : 21 / 2 / 1392برچسب:, | 7:49 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

یک شخصیت نزدیک به محمدرضا عارف تاکید کرد: محمدرضا عارف در اجرای تصمیم راهبردی خود که پیش از این اعلام کرده اند به نفع آیت الله هاشمی رفسنجانی از کاندیداتوری انصراف خواهد داد.
به گزارش  مهر، حسن رسولی با تاکید بر اینکه عارف طبق نظر قبلی خود با هاشمی با خاتمی رقابت نخواهد کرد، اظهار کرد: اینکه روش اجرای این سیاست راهبردی به چه صورت اتخاذ شده است هنوز مشخص نیست.

رسولی افزود: به دلیل اینکه حضور هاشمی رفسنجانی دقایقی پیش انجلم شده هنوز مشخص نیست که نحوه اجرای این سیاست چگونه است.



تاريخ : 21 / 2 / 1392برچسب:, | 6:6 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

"محمدزاده" معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامي به منظور ثبت‌نام رحيمي معاون اول رئيس‌جمهور در انتخابات ریاست جمهوری وارد ستاد انتخابات وزارت کشور شد.
به گزارش خبرنگار سياسي باشگاه خبرنگاران حاضر در ستاد انتخابات وزارت كشور؛"محمدزاده" معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد به منظور ثبت‌نام محمدرضا رحيمي معاون اول رئيس جمهور در انتخابات ریاست جمهوری وارد ستاد انتخابات وزارت کشور شد و اقدام به ثبت‌نام براي محمدرضا رحيمي كرد.
 
شایان ذکر است؛ امروز بسیاری از چهره‌های دولتی برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کردند.  
 



تاريخ : 21 / 2 / 1392برچسب:, | 5:39 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

در کمتر از ۴۰ روز باقی مانده به انتخابات ریاست جمهوری ایران، این کشور با چالش زیادی روبرو شده است: اصلاح طلبان، اصولگرایان و گروه انحرافی
معاون احمدی نژاد: هاشمی رفسنجانی یک آتش واقعی است!
گروه سیاسی: هافینگتون پست در تحلیلی نوشت؛ برای اولین بار در تاریخ جمهوری اسلامی ایران، با وجودی که کمتر از ۵هفته به انتخابات ریاست جمهوری باقی مانده است، بسیاری از کاندیداها نامعلوم هستند. همه موارد تا زمانی که مردم از دو رییس جمهور سابق ایران، سید محمد خاتمی و علی اکبر هاشمی رفسنجانی خواستار شرکت در انتخابات شدند، هموار بود. زنگ هشدار زمانی به صدا در آمد که نیروهای اصولگرا فهمیدند که خاتمی و هاشمی قصد شرکت در انتخابات را دارند و یا حداقل بر نتایج انتخابات آتی تاثیرگذار خواهند بود.

به گزارش افکارنیوز به نقل از هافینگتون پست، محمد خاتمی با اعلام احتمال شرکت در انتخابات نشان داد که به دنبال بایکوت و تحریم انتخابات ریاست جمهوری نیست. اما موقعیت علی اکبر هاشمی رفسنجانی بسیار متفاوت است. او یکی از نیروهای انقلابی و حیاتی است که در طی سال های اخیر نفوذ و تاثیر زیادی را در میان روحانیون قم و نظام جمهوری اسلامی داشته است.

او همچنین به خوبی می تواند با تغییر اتحاد سیاسی، حیات خود را در صحنه سیاست حفظ کند؛ به طور مثال در انتخابات ۱۹۹۷ (سال ۱۳۷۶) با پیورزی محمد خاتمی در انتخابات ریاست جمهوری او ناگاه دنده را تغییر داد. به نظر او الان زمانی است که باید در کنار مردم ایستاد حتی با وجود محبوبیت از دست رفته اصلاح طلبان در ایران.

هافینگتون پست ادعا کرد: هاشمی رفسنجانی ۸۰ سال سن دارد اما شرکت کردن او در انتخابات می تواند چالش و اختلاف قابل توجهی را در انتخابات برانگیزد. شورای نگهبان در صورت رد صلاحیت او با چالش قابل توجهی روبرو خواهد شد چرا که او از مقامات رسمی ایران است. شاید او حمایت خود را از یک کاندیدا اعلام کند که این اقدام او نیز بازی را در انتخابات تغییر خواهد داد.

در سوی دیگر در جناح احمدی نژاد، گفته می شود، رییس دفتر اسبق او اسفندیار رحیم مشایی به عنوان کاندیدا معرفی خواهد شد. رقابت هاشمی رفسنجانی و مشایی در نوع خود می تواند جالب باشد. کاملیا انتخابی فرد، خبرنگار هافینگتون پست می نویسد چند ماه پیش در جریان سفر محمود احمدی نژاد به مصر، من از معاون احمدی نژاد پرسیدم که در مورد هاشمی رفسنجانی چگونه فکر می کنید و او پاسخ داد: "او آتش است؛ او یک آتش واقعی است."



تاريخ : 21 / 2 / 1392برچسب:, | 7:0 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

احمدی‌نژاد در پاسخ به سوالی مبنی بر غیرقانونی بودن حضور وی همراه با مشایی در ثبت‌نام انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: بعد از هشت سال مرخصی گرفتم و احساس تکلیف کردم که در خلق این حماسه بزرگ سهیم باشم.
به گزارش مشرق، رییس‌جمهور که به همراه مشایی به ستاد انتخابات کشور آمده بود، در نشست خبری مشترک با مشایی درخصوص حضورش به همراه وی در ستاد انتخابات کشور، گفت: من احساس تکلیف کردم و بعد از 8 سال مرخصی گرفتم که بتوانم در مقدمات برپایی حماسه بزرگ حضور یابم.

رئیس‌جمهور ادامه داد: 3 روز روزه و 14 هزار صلوات برای نقش‌آفرینی مشایی نذر کردم که امروز بیایم. من مشایی را 28 سال است می‌شناسم؛ او فردی مومن، پاک و کارآمد است.



تاريخ : 21 / 2 / 1392برچسب:, | 6:17 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

گروه سياسي: رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در حالي وارد ستاد انتخابات كشور شد كه جمعي از مردم و خصوصا جوانان حاضر كه از ساعت‌ها پيش در مقابل درب وزارت كشور منتظر ورود او بودند، شعار سر مي‌دادند.
گروه سياسي: هاشمي رفسنجاني در حالي ثبت نام براي انتخابات رياست جمهوري را انجام داد كه از درب ورودي تا داخل وزارت كشور شعار درود بر هاشمي حاضران طنين انداخته بود. اكبر هاشمي رفسنجاني در آخرين دقايق براي ثبت نام در انتخابات رياست جمهوري وارد وزارت كشور شد. همزمان با ورود هاشمي رفسنجاني به وزارت كشور مشايي نيز براي ثبت نام همراه با احمدي ن‍ژاد آمده است.
رئيس مجمع تشخيص مصلح نظام در حالي وارد وزارت كشور شد كه جمعي از مردم از ميدان فاطمي تا مقابل تالار وزارت كشور به استقبال او رفته و در حمايت از شعار سر دادند. شعار "حمايتت مي كنيم هاشمي "،" سلام بر رهبري درود برهاشمي ..." از جمله شعارهايي بود كه مردم در حمايت از هاشمي سر مي دادند. ازدحام جمعيت به قدري بود كه ماشين حامل "آيت الله هاشمي رفسنجاني" با سرعت پايين در حركت بود و هاشمي به مردم حاضر در تجمع دست تكان مي داد.
هم اكنون تجمع كنندگان مقابل ستاد انتخابات وزارت كشور در حال شعار دادن به نفع هاشمي هستند.



تاريخ : 21 / 2 / 1392برچسب:, | 5:8 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

احمدی نژاد در گفتگوی اختصاصی در پاسخ به این سوال که نظرتان در مورد ورود هاشمی به انتخابات چیست، گفت: همه وارد شوند،مشکلی ندارد/ همه باید بیایند‬

محمود احمدی نژاد در گفتگوی با فارس در پاسخ به این سوال که نظرتان در مورد ورود هاشمی به انتخابات چیست، گفت: همه وارد شوند،مشکلی ندارد، همه باید بیایند.‬
 
وی افزود: به نظرم رقابت خوبی شکل بگیرد و حماسه سیاسی محقق شود.‬
 
‫وی در خصوص حضور اعضای دولت برای ثبت نام در انتخابات، اظهار داشت: من از دولت اینجا هستم. کسی از طرف دولت نیست.



تاريخ : 21 / 2 / 1392برچسب:, | 6:22 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

مشایی خود را تابع قانون در مورد تائید صلاحیت توسط شورای نگهبان عنوان کرد.

به گزارش مشرق، اسفندیار رحیم‌مشایی نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به فارس درباره اینکه اگر از سوی شورای نگهبان رد صلاحیت شوی، واکنش شما چیست، گفت: همه ما باید از قانون تبعیت کنیم. تمام دستگاه‌ها باید تابع قانون باشند من نیز تابع قانون خواهم بود.

وی در پاسخ به سؤال دیگر در باره ثبت‌نام همزمان هاشمی رفسنجانی با وی در انتخابات ریاست جمهوری گفت:‌مقام معظم رهبری فرمودند تمام سلایق باید در انتخابات حضور داشته باشند و به نظرم این حضور در چارچوب فرمایش مقام معظم رهبری برای حضور تمام سلایق است. هم اکنون مشایی در حال انجام ثبت‌نام انتخاابت ریاست جمهوری است.



تاريخ : 21 / 2 / 1392برچسب:, | 5:56 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، رئیس جمهور و اسفندیار رحیم‌مشایی به صورت همزمان در ستاد انتخابات کشور حضور یافتند.

خبرگزاری فارس: ثبت‌نام همزمان هاشمی و مشایی در انتخابات یازدهم

به گزارش خبرگزاری فارس، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور و اسفندیار رحیم‌مشایی به صورت همزمان در ستاد انتخابات کشور حضور یافتند.

 

بر اساس این گزارش، هاشمی و مشایی در آخرین دقایق ثبت‌نام، در فهرست رسمی داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری یازدهم قرار گرفتند.



تاريخ : 21 / 2 / 1392برچسب:, | 11:52 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

علی اکبر جوانفکر، مدیرعامل سابق خبرگزاری ایرنا با همراهی همسرش برای ثبت‌نام انتخابات یازدهمین دوره ریاست‌جمهوری به وزارت کشور آمد.
به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران مستقر در وزارت کشور، "علی‌اکبر جوانفکر" مدیرعامل سابق خبرگزاری ایرنا به همراه همسرش برای ثبت‌نام در یازدهمین دوره ریاست‌جمهوری وارد ستاد انتخابات وزارت کشور شد.

جوانفکر که در هنگام ورود به ستاد انتخابات با خیل عظیمی از خبرنگاران مواجه شده بود در پاسخ به این سوال که چرا به وزارت کشور آمده‌اید، گفت: به نظرتان برای چه کاری به ستاد انتخابات می‌آیند؟!

وی درباره حضور مشایی گفت: بنده از کاندیداتوری و یا حضور مشایی اطلاعی ندارم.



پایگاه خبری عقاب نیوز :

دبير شوراي نگهبان از كساني كه داوطلب رياست جمهوري هستند خواست توان خود را با اين مسئوليت سنگين بسنجند و گفت: ما سر سوزني از قانون تجاوز نمي‌كنيم؛ شوراي نگهبان نه تندتر از قانون عمل خواهد كرد و نه كندتر.
به گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران؛ آيت‌الله جنتي در همايش مسئولان دفاتر و هيئت‌هاي نظارت بر انتخابات با بيان اينكه هر قدر، مسئوليت مهم‌تر باشد، رنج و زحمت آن بيشتر است، گفت: البته كسي كه به خوبي از عهده آن بر آيد، خداوند متعال اجر بيشتري هم به او مي‌دهد.

آيت‌الله جنتي با اشاره به اهميت مسئوليت نظارت بر انتخابات و حفظ امانت آراي مردم تصريح كرد: در هر حال بايد با پرهيز از غفلت، خداوند متعال را ناظر بر اعمال و رفتار خود ببينيم و بدانيم كه اگر قرار باشد خيري به انسان برسد تنها از ناحيه خداي بزرگ است.

بنابر اعلام اداره كل روابط عمومي شوراي نگهبان، وي با اشاره به آيات قرآن كريم، منشاء «خلق» و «امر» را خداوند متعال عنوان كرد و افزود: آفرينش ما به دست خدا و منشاء اعمال ما نيز به اراده خداي بزرگ است. حتي اگر گرفتار شرّي مي شويم، به دليل اعمالي است كه خود مرتكب شده‌ايم و حكمت خداوند متعال، ما را مستحق گرفتار شدن در آن شر كرده است.

دبير شوراي نگهبان، ضمن اشاره به آياتي درباره اعطاي «مُلك» به فرعون و نمرود، اضافه كرد: صورت ظاهر قضايا اين است كه نمرود و فرعون با زور و فريب به حكومت مي‌رسند، اما حتي آنها كه به كفر اصرار دارند نيز با اسباب الهي، به حكومت رسيدند و در نهايت هم با اسباب الهي هلاك شدند.

آيت‌الله جنتي درباره احوال حضرت يوسف (ع) نيز تصريحكرد: صورت ظاهر اين است كه حاكم مصر خوابي ديد كه ديگران از تعبير آن عاجز شدند و در نهايت سراغ يوسف رفتند و او نه تنها از زندان آزاد شد بلكه عزيز مصر گرديد. امّا آن حضرت هنگامي كه حضرت يعقوب و برادرانش به مصر رسيدند خدا را سپاس مي‌گويد: «اخرجني من السجن و جاء بكم من البدو» (يوسف: 100)؛ پروردگارم مرا از زندان آزاد كرد و شما را از بيابان آورد.

وي تصريح كرد: اين آيات توحيدي است و منشاء حوادثي مانند نجات يوسف از زندان و رسيدن او به حكومت را اراده الهي توصيف مي كند. اگر اين مضامين را بفهميم، بسياري از مشكلات ما از جمله مشكلات سياسي، حل مي‌شود.

دبير شوراي نگهبان گفت: وقتي يك حكومت الهي باشد، همه آنهائي كه مقابل آن بايستند، مقابل خداوند متعال ايستاده‌اند. حقيقت تقابل كسي كه با حكومت پيامبر (ص) و امير مؤمنان (ع) و نائب امام معصوم مقابله مي‌كند، در افتادن با خداوند متعال است.

وي يادآور شد: انسان براي انجام امور بايد سراغ اسباب برود و بداند كه همين اسباب را هم خداوند متعال مهيا كرده است اما بايد توكل به خدا داشته باشد نه اينكه اسباب را در توفيقات خود مؤثر بداند. زيرا تلقي استقلال از اسباب ظاهري، شرك است. چنانكه قرآن كريم مي‌فرمايد: «برويد بر گرده زمين حركت كنيد و از روزي خدا بخوريد.» بايد بدانيم كه رزّاق، خداوند متعال است.

آيت‌الله جنتي قرآن را «شفا» توصيف كرد و ضمن توصيه حاضران به تدبّر بسيار در قرآن، ادامه داد: حضرت امير مؤمنان (ع) در نهج البلاغه درباره فضائل قرآن يادآوري مي كند كه بدترين دردها كه كفر، شرك، ضلالت و... است، را شفا مي‌دهد.

دبير شوراي نگهبان درباره يازدهمين دوره انتخابات رياست‌جمهوري نيز گفت: ما وظيفه داريم در امر احراز صلاحيت داوطلبان و همچنين نظارت بر انتخابات، قانون را رعايت كنيم.

وي عنوان شدن «شرايط داوطلبان رياست‌جمهوري» در اصل 115 قانون اساسي را نشانه اهميت موضوع دانست و گفت: شوراي نگهبان وظيفه دارد شرايطي مانند "رجل سياسي، مذهبي"، "ايراني‏‌الاصل‏ و تابع ايران"‏، "مدير و مدبر"، "حسن‏ سابقه‏" و "امانت‏ و تقوي"‏، "مؤمن‏ و معتقد به‏ مباني‏ جمهوري‏ اسلامي‏ ايران‏" و "مذهب‏ رسمي‏ كشور" را احراز كند.

وي يادآور شد: احراز شرايطي چون «ايراني‌الاصل و تابع ايران بودن» دشوار نيست اما احراز برخي ديگر از شرايط به آساني ممكن نيست. مثلاً بايد ديد فردي كه ثبت نام مي‌كند؛ آيا در حدي سياستمدار و سياست‌شناس هست و درك عميقي از جريان‌هاي سياسي داخلي و خارجي دارد كه بتواند نظرات راهگشا براي برخورد مناسب با مسائل كشور را ارائه بدهد؟

آيت‌الله جنتي احراز شرايطي چون «مديريت و تدبير» را هم مسأله‌اي مهم دانست زيرا فرد بايد توان اداره كشور و حل مشكلات آن را داشته باشد.

وي با اشاره به انبوه كساني كه در دوره‌هاي اخير انتخابات، تحت عنوان «احساس تكليف» براي رياست‌جمهوري ثبت نام مي‌كنند گفت: بايد كساني داوطلب شوند كه توان برداشتن بار سنگين اين مسئوليت را داشته باشند.

دبير شوراي نگهبان افزود: مسئوليت رياست‌جمهوري را امانت الهي بزرگ است كه مردم با رأي خود، آن را به يك فرد مي‌سپارند و طبيعي است كه ما با ملاحظه سوابق فرد بايد ببينيم آيا او داراي شرط «امانت‌داري» هست يانه؟

آيت‌الله جنتي درباره شرايطي چون «تقوا» نيز گفت: شرايط متقين در قرآن كريم و خطبه متقين در نهج البلاغه آمده است، افرادي كه ثبت نام مي‌كنند بايد ببينند چقدر واجد اين اوصاف هستند.

دبير شوراي نگهبان ضمن گلايه شديد از برخي فعاليت‌هاي تبليغاتي زودهنگام گفت: وقتي افرادي علناً قانون را زير پا مي‌گذارند و زودتر از موعد به سفرهاي تبليغاتي علني و پرهزينه مي‌روند بايد در كار خود تدبر كنند كه آيا اقداماتشان با ايمان و تقوا سازگار است؟

وي با ابراز تأسف از اقدامات تبليغاتي برخي از داوطلبان، افزود: بايد با برخي از افراد كه از مدتها قبل، سفرهاي تبليغاتي علني و نيمه علني داشته‌اند برخورد شود.

 آيت الله جنتي با ابراز تأسف از وضعيت ناگوار برخي از اقشار مستضعف گفت: افرادي براي تأمين نان شب محتاج‌ هستند يا به دليل فقر نمي‌توانند هزينه‌هاي ازدواج فرزندانشان يا تعمير منزلشان را تأمين كنند، امّا همزمان عده‌اي با ارقام نجومي و هزينه هاي ميلياردي وادعاي خدمت، در پي كسب رأي مردم هستند!

وي با اشاره به وظايف قانوني شوراي نگهبان در احراز صلاحيت داوطلبان و نظارت بر انتخابات گفت: ما سر سوزني از قانون تجاوز نمي‌كنيم. شوراي نگهبان نه تندتر از قانون عمل خواهد كرد و نه كندتر. با دقت، وضعيت افرادي كه ثبت نام مي‌كنند، بررسي مي‌‌شود تا شرايط داوطلبي او احراز شود.

وي افزود: البته قانون انتخابات به ويژه در امر تبليغات، ضعف‌هايي دارد و به همين دليل كار شوراي نگهبان را دشوار تر مي‌كند اما وظيفه ما رعايت قانون است نه مصلحت سنجي.

دبير شوراي نگهبان با تأكيد بر رعايت قانون در امر نظارت بر انتخابات نيز به مسئولان دفاتر و هيئت‌هاي نظارت بر انتخابات استانها گفت: شما نيز نبايد سر سوزني از قانون تجاوز كنيد. در اظهار نظرها و ارائه گزارش‌ها هم تنها قانون را رعايت كنيد.

آيت‌الله جنتي ضمن تقدير از زحمات ناظران انتخاباتي نيز گفت: وقتي به وظايف قانوني و شرعي خود به درستي عمل كنيد همانند انتخابات گذشته، خداوند متعال نيز از كار شما راضي خواهد بود و به سبب انجام اين مسئوليت بزرگ اجر فراوان به شما خواهد داد.

وي در پايان با تقبيح نبش قبر صحابي بزرگ حضرت حجربن عدي گفت: در اوصاف ايشان آمده است كه در جواني، شبي هزار ركعت نماز مي‌گذارد. اينكه حتي از جنازه او بعد از اين همه سال نيز دست بر نمي‌دارند نشانه عظمت و بزرگي او است و نبايد انتظار داشته باشيم معاويه با زنده او كاري نداشته باشد.

آيت الله جنتي افزود: اگر اين افراد متحجر و مزدور اندكي عقل و عاطفه داشتند، با مشاهده جسد سالم آن بزرگوار بايد به حقفانيت او پي مي‌بردند.



تاريخ : 21 / 2 / 1392برچسب:, | 8:44 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

به گزارش مهر، در نخستین دقایق آخرین روز ثبت نام کاندیداهای ریاست جمهوری داوود احمدي نژاد برادر رئيس جمهور نيز كانديدا انتخابات رياست جمهوري شد.


احمدي نژاد اولين كانديدايي بود كه در روز آخر مهلت نام نويسي به وزارت كشور آمد در جمع خبرنگاران گفت: به طور مستقل وارد انتخابات شده ام.



تاريخ : 21 / 2 / 1392برچسب:, | 9:2 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

محمدباقر قالیباف عضو ائتلاف پیشرفت برای ثبت نام در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری دقایقی پیش وارد وزارت کشور شد.
به گزارش مشرق، محمد باقر قالیباف عضو ائتلاف پیشرفت صبح امروز و پیش از ثبت نام در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با حضور بر مزار 8 شهید گمنام دفاع مقدس که در محل باغ موزه دفاع مقدس آرمیده اند ضمن قرائت فاتحه با آرمان های شهدا و همرزمان سابق خود تجدید میثاق کرد.

محمد باقر قالیباف عضو ائتلاف پیشرفت، لحظاتی پیش برای ثبت‌نام یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، وارد ساختمان وزارت کشور شد.

حسین مظفر رئیس ستاد انتخابات ائتلاف پیشرفت، قالیباف را همراهی می‌کند.



تاريخ : 20 / 2 / 1392برچسب:, | 2:29 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

 

پایگاه خبری عقاب نیوز :


به گزارش ایلنا در کرج، حسن روحانی در جمع دانشجویان دانشگاه آزاد؛ این مطلب را در پاسخ به سوال دانشجویی که از او پرسید:که سرلشگر خلبان بابایی در زمان مسئولیت شما به عنوان فرمانده پدافند هوایی در سال 64 به دست پدافند خودی در بازگشت از ماموریت مورد هدف قرار گرفت چه توضیحی دارید؟

بیان داشت: سرلشگر بابایی و تیمسار ستاری خودشان از ارکان اصلی پدافند هوایی بودند؛ باید بگویم که هدف گیری هواپیمای بابایی توسط پدافند هوایی صورت نگرفت بلکه توسط یک سرباز بسیجی در نزدیک مرز از آنجایی که تصور کرده بود هجوم هوایی صورت گرفته با توپ زمینی اقدام به شلیک می کند که متاسفانه یکی از این تیرها به گردن ایشان اصابت می کند و باعث شهادت وی می شود.

 



تاريخ : 20 / 2 / 1392برچسب:, | 2:6 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :


 
حداد عادل :مشایی رد صلاحیت می‌شود

حداد عادل :مشایی رد صلاحیت می‌شود
نامزد احتمالی یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری گفت: من حدس می‌زنم آقای مشایی رد صلاحیت شود و همچنین احتمال می‎دهم که بعد از این رد صلاحیت آقای احمدی‌نژاد واکنش نشان دهد اما جای نگرانی ندارد.

به گزارش شبکه اطلاع رساني دانا، غلامعلی حداد عادل در جمع مردم شهرکرد اظهار کرد: پس از گذشت 34 سال از عمر انقلاب اسلامی به خوبی ثابت شده است که این انقلاب یک انقلاب موفق بوده و هیچ قدرتی نمی‎تواند مانع رشد و تداوم آن شود.

وی استمرار مقتدرانه انقلاب اسلامی را مهمترین پیام آن به کشورهای جهان دانست و افزود: تداوم و موفقیت انقلاب اسلامی از آن یک الگوی والا برای کشورهای منطقه و جهان ساخته و همین امر موجب هراس و نگرانی بیش از پیش دشمن شده است.

حداد عادل با اشاره به ترفندها و توطئه‌های دشمنان انقلاب و نظام، گفت: راه‌اندازی جنگ تحمیلی علیه کشور، کودتاها و نزاع‌های قومی و مذهبی از جمله این ترفندها بوده که هیچ‌یک نتوانست آسیبی به کشور بزند.

نماینده مجلس نهم شورای اسلامی ادامه داد: فشارهای اخیر دشمن که به بهانه دست‌یابی به انرژی اتمی و تحت عنوان تحریم بر کشور تحمیل شده آخرین ترفند و حربه دشمن برای ضربه زدن به نظام است که باید تا می‎توان در این حوزه هوشیار باشیم.

حداد عادل با بیان اینکه دشمن قصد دارد بحران اقتصادی کشور را به بحران سیاسی تبدیل کند، تصریح کرد: دشمن سعی دارد با تحمیل تحریم‌های اقتصادی و نابه‌سامان کردن وضعیت معیشتی مردم، آن‌ها را نسبت به نظام دلسرد کند و بین آن‌ها و نظام فاصله بیندازد.

وی با اشاره به کودتای 28 مرداد 32، نقش ولایت فقیه در رهبری و تدبیر امور را بسیار مهم و اساسی برشمرد و اظهار کرد: در صحنه سیاسی 28 مرداد 32 به دلیل اینکه ولایت فقیه وجود نداشت نهضت ملی شدن صنعت نفت ناکام ماند این در حالی است که در جریان انقلاب اسلامی رکن ولی‎‌فقیه منجر به پیروزی و تداوم انقلاب شد.

نامزد احتمالی یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به نامگذاری سال با عنوان سال حماسه سیاسی و اقتصادی از سوی مقام معظم رهبری، افزود: مقام معظم رهبری این نامگذاری را با توجه به تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی و سیاسی دشمن مطرح کردند و بر ما واجب است تا برای تحقق این دو مقوله تمام تلاش خود را به کار گیریم.

حداد عادل عرصه انتخابات را بارزترین میدان ظهور و بروز حماسه سیاسی دانست و گفت: حضور باشکوه و حماسی مردم و انتخاب فرد اصلح از مهمترین نکاتی است که باید در این عرصه نسبت به آن توجه ویژه‌ای داشت.

وی خاطرنشان کرد: ما باید کاری کنیم که انتخابات پیش‎رو باعث عزت و آبروی نظام از حیث مردم‌سالاری دینی شود.

حداد عادل در ادامه به چگونگی شکل‌گیری جریان اصولگرایی در کشور اشاره و اظهار کرد: اصولگرایی بعد از دوم خرداد 76 و شکل‌گیری جریان اصلاحات به وجود آمد و مقام معظم رهبری در مجلس ششم نه ویژگی برای این طیف برشمردند که همه اصولگرایان در هر حزب و جناحی به آن التزام عملی دارند.

نامزد احتمالی یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری بر ضرورت حفظ وحدت اصولگرایان تاکید کرد و افزود: ما نگران این هستیم که جریان اصلاحات دوباره بر کشور حاکم شود و در همین راستا تلاش می‌کنیم تا با مکانیسم‌های منطقی و کارشناسی ائتلاف خود را به نتیجه برسانیم.

حداد عادل با بیان اینکه هر سه نفر ائتلاف 1+2 در انتخابات ثبت‌نام می‌کنند، تصریح کرد: بعد از تایید صلاحیت‌ها، ارزیابی وضع موجود و احصای میزان اقبال مردم به هر یک از کاندیداهای اصولگرا از طریق نظرسنجی‌ها‌ی مطمئن، کاندیدای نهایی اعلام را می‌کنیم.

وی در رابطه با ورود هاشمی رفسنجانی و مشایی در انتخابات گفت: احتمال نامزد شدن آقای هاشمی رفسنجانی و تایید صلاحیت آقای مشایی قوی نیست.

حداد عادل افزود: من حدس می‌زنم آقای مشایی رد صلاحیت شود و همچنین احتمال می‎دهم که بعد از این رد صلاحیت آقای احمدی‌نژاد واکنش نشان دهد اما جای نگرانی ندارد.

نامزد احتمالی یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری در رابطه با چگونگی استراتژی اصولگرایان در برابر اصلاح‌طلبان، اظهار کرد: من توصیه می‌کنم اصولگرایان این بار کسی را انتخاب کنند که از انتخاب آن پشیمان نشوند.



تاريخ : 16 / 2 / 1392برچسب:, | 12:31 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

ثبت نام از داوطلبان انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری از روز سه‌شنبه تا شنبه آینده به مدت پنج روز از ساعت 8 الی 18 در محل وزارت کشور انجام می‌پذیرد.

خبرگزاری فارس: آغاز ثبت‌نام داوطلبان انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری از فردا

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، ثبت نام از داوطلبان انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری از روز سه شنبه مورخ 17/2/1392 تا روز شنبه مورخ 21/2/1392، به مدت پنج روز از ساعت 8 الی 18 در محل وزارت کشور انجام می‌پذیرد.

 

بنابراین گزارش، در اطلاعیه شماره 9 ستاد انتخابات کشور آمده است:

 

باسمه تعالی

 

اطلاعیه شماره 9

 

به اطلاع کلیه هموطنان گرامی میرساند، ثبت نام از داوطلبان انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری از روز سه شنبه مورخ 17/2/1392 تا روز شنبه مورخ 21/2/1392 ، به مدت پنج روز از ساعت 8 الی 18 در محل وزارت کشور انجام می‌پذیرد.

رجال محترم مذهبی و سیاسی موضوع اصل 115 قانون اساسی و ماده 35 قانون انتخابات ریاست جمهوری که واجد شرایط :« 1- ایرانی الاصل بودن 2- داشتن تابعیت جمهوری اسلامی ایران 3- مدبر و مدیر بودن 4- داشتن حسن سابقه و امانت و تقوی 5- مؤمن و معتقد به مبانی جمهوری اسلامی ایران و مذهب رسمی کشور . » می باشند ، شخصاً یا از طریق معرفی نماینده تام الاختیار می توانند جهت اعلام داوطلبی و تکمیل فرم پرسشنامه با همراه داشتن اصل شناسنامه و چهار برگ تصویر کلیه صفحات آن و 12 قطعه عکس 4*6 جدید که در سال جاری گرفته باشند ، به ستاد انتخابات کشور واقع در میدان فاطمی ، ابتدای خیابان شهید گمنام ، تالار بزرگ کشور مراجعه فرمایند.

 

ستاد انتخابات کشور



تاريخ : 8 / 2 / 1392برچسب:, | 10:44 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

زمان برگزاری آزمون کتبی داوطلبان نمایندگی انتخابات میاندوره‌ای مجلس خبرگان رهبری اعلام شد.

به گزارش مشرق به نقل از ابنا، هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات میاندوره‌ای مجلس خبرگان رهبری طی اطلاعیه شماره(1) خود، زمان برگزاری آزمون کتبی داوطلبان نمایندگی را اعلام کرد.

متن این اطلاعیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

به اطلاع داوطلبان نمایندگی مجلس خبرگان رهبری در حوزه‌های انتخابیه آذربایجان غربی و کهکیلویه و بویراحمد می‌رساند به استناد بند ب ماده 3 قانون انتخابات مجلس خبرگان رهبری، آزمون کتبی این دوره در روز جمعه مورخ 13 /02 /1392 در شهر مقدس قم برگزار می‌گردد.

گفتنی است که جزئیات برگزاری آزمون به اطلاع داوطلبان خواهد رسید.



تاريخ : 5 / 2 / 1392برچسب:, | 9:34 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

ارسلان فتحی‌پور رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم کلیبر در مجلس شورای اسلامی فردا جمعه رسماً برای حضور در انتخابات آینده اعلام کاندیداتوری ‌می‌کند.

خبرگزاری فارس: فتحی‌پور هم وارد گود انتخابات ریاست جمهوری می‌شود

ارسلان فتحی‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز گفت: فردا رسما و در حرم مطهر امام خمینی‌(ره) رسما ورود خود را به عرصه انتخابات به عموم مردم اعلام خواهم کرد.

وی درباره ائتلافهایی که حضور خواهد داشت، گفت: در هیچ گروه و ائتلافی حضور نخواهم داشت و به صورت مستقل در این انتخابات شرکت خواهم کرد.

فتحی‌پور تاکید کرد: اصولگرای مطلق است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در مورد شعار انتخاباتی‌اش نیز گفت: تلاش، عدالت و معنویت شعار انتخاباتی من خواهد بود.

فتحی‌پور در حال حاضر نماینده مردم کلیبر در مجلس نهم شورای اسلامی می باشد که عنوان ریاست کمیسیون اقتصادی این مجلس را نیز داراست و حضور در مجلس هشتم، نهم تجربه حضور وی در جمع نمایندگان مردم در خانه ملت است.

پیش از این علی‌اکبر اعلمی نماینده سابق تبریز در مجلس نیز اعلام رسما کاندیداتوری کرده بود.



تاريخ : 4 / 2 / 1392برچسب:, | 2:35 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

اکبر اعلمی نماینده سابق مردم تبریز در مجلس با شعار «احیای منشور نوفل لوشاتو» رسماً برای انتخابات ریاست جمهوری اعلام کاندیداتوری کرد.

خبرگزاری فارس: اکبر اعلمی هم رسماً وارد گود ریاست جمهوری شد

اکبر اعلمی نماینده سابق مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در دوره ششم مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز با اعلام رسمی کاندیداتوری اظهار کرد: شعاری که انتخاب کرده‌ام «احیای منشور نوفل لوشاتو» است که ان‌شاءالله برای توضیح این شعار بیانیه‌ای صادر خواهم کرد.

وی تصریح کرد: به صورت مستقل وارد عرصه انتخابات شده‌ام و نیازی هم به حمایت شخص خاصی ندارم.



تاريخ : 30 / 1 / 1392برچسب:, | 8:25 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

نشست دو روزه اتحادیه انجمن‌های اسلامی مستقل دانشجویی طی روزهای پنجشنبه و جمعه در دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد.

به گزارش ایسنا دانشجویان مستقل از اکثر کاندیداهای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری دعوت کرده بودند تا در این مراسم سخنرانی کنند، سخنرانی حسن روحانی که قرار بود بعد از نماز مغرب و عشاء در این مراسم حاضر شود، لغو شد، اما محمدباقر قالیباف آمد و اجازه نداد خبرنگاران سخنانش را پوشش خبری دهند، حتی از ایستادن خبرنگاران در پشت درهای بسته سالنی که وی در حال حاضر در آن مشغول سخنرانی است هم جلوگیری شد.



تاريخ : 28 / 1 / 1392برچسب:, | 6:12 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

سعید جلیلی از برخی نخبگان دعوت کرده تا با تنظیم برنامه‎های مورد اشاره او برای اداره کشور، وی را در این باره همراهی کنند و در گفت‌وگو با برخی از چهره‎های انقلابی احتمال حضور خود را منتفی ندانسته است.

خبرگزاری فارس: احتمال کاندیداتوری «سعید جلیلی» در انتخابات ریاست جمهوری قوت گرفت

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی رجانیوز در حالی که طی ماه‌های گذشته موج دعوت نخبگان انقلابی از دکتر سعید جلیلی و دکتر کامران باقری لنکرانی جهت حضور در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو افزایش یافته است، شنیده‎های خبرنگار رجانیوز حاکی از افزایش احتمال حضور دبیر شورای عالی امنیت ملی به این عرصه حساس است.

در همین زمینه سعید جلیلی از برخی نخبگان دعوت کرده تا به تنظیم برنامه‎های مورد اشاره او  برای اداره کشور، وی را در این باره همراهی کنند.

جلیلی همچنین در گفتگو با برخی از چهره‎های انقلابی که پیش از این در جلسات خصوصی بر کاندیداتوری وی پافشاری کرده‎اند، احتمال حضور خود را منتفی ندانسته است.



تاريخ : 22 / 1 / 1392برچسب:, | 11:22 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

صبح امروز طي مراسمي با حضور چهره هاي سياسي كشور حجت‌الاسلام حسن روحاني رسما اعلام كانديداتوري كرد
به گزارش حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، حجت الاسلام "حسن روحاني" در نخستين همايش انتخاباتي خود  به طور رسمي اعلام کانديداتوري کرد.



تاريخ : 14 / 1 / 1392برچسب:, | 4:32 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

يک نماينده ديگر مجلس شوراي اسلامي براي حضور در انتخابات دور يازدهم رياست‌جمهوري اعلام كانديداتوري کرد.
سيد محمد بياتيان در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران؛ براي نامزدي انتخابات يازدهمين دوره رياست جمهوري اعلام كانديداتوري کرد.

وي گفت: از طريق تريبون باشگاه خبرنگاران  و  با شعار "‌انقلاب در مديريت با حضور نخبگان نسل سوم"  براي حضور در عرصه انتخابات يازدهمين دوره رياست جمهوري اعلام آمادگي مي‌کنم. 

رئيس مجمع نمايندگان استان کردستان هدف خود از حضور در انتخابات آتي را پيشنهاد مجمع نمايندگان استان متبوعش دانست و گفت: مجمع نمايندگان استان کردستان به من پيشنهاد داد تا در عرصه انتخابات حاضر شوم و بنده هم پيشنهاد آنها را قبول کردم.


بياتيان با بيان اينكه بنده به نوعي به نمايندگي از جنبش دانشجويي و نسل جوان انقلاب که مورد غفلت قرار گرفته‌ پا به عرصه انتخابات گذاشته‌ام، ابراز اميدواري کرد نامزدهاي بيشتري در عرصه انتخابات يازدهمين دوره رياست جمهوري اعلام آمادگي كنند و باعث پرشور شدن انتخابات آتي شوند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ سيد محمد بياتيان متولد 1352 در يکي از روستاهاي شهرستان بيجار در استان کردستان است؛ وي داراي مدرک تحصيلي فوق ليسانس معماري، فوق ليسانس مديريت تحول استراتژيک است و قبل از ورود به مجلس نهم در مقام استاد دانشگاه بين‌المللي امام خميني(ره) قزوين مشغول به كار بوده است.

سيد محمد بياتيان مسلط به زبان انگليسي و عربي بوده و در دور اول انتخابات مجلس نهم با 19 هزار و 588 راي يعني 40.51 درصد آرا کل ماخوذه توانست وارد مجلس نهم شود.

وي در حال حاضر نماينده مردم بيجار و حسن‌آباد، عضو هيئت رئيسه کميسيون صنايع و معادن و رئيس مجمع نمايندگان استان کردستان است همچنين از سال 78 تا 85 در جنبش دانشجويان در حال فعاليت بوده و سه دوره دبير اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي سراسر کشور بوده است.

همچنين با اعلام کانديداتوري سيد محمد بياتيان براي رياست جمهوري آينده تعداد نامزدهاي بهارستان براي حضور در عرصه انتخابات آتي به 4 نفر رسيد چرا که پيشتر حجت‌الاسلام سيد محمدحسن ابوترابي‌فرد، محمدرضا باهنر براي حضور در انتخابات اعلام نامزدي كرده‌اند.



تاريخ : 12 / 1 / 1392برچسب:, | 8:37 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

استاندار سابق فارس از نامزدی خود در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خبر داد.
 
روح‌الله احمدزاده‌کرمانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جهرم اظهار داشت: پس از مشورت با علما و بزرگان در روزهای آینده کاندیداتوری خود را برای شرکت در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اعلام می‌کنم.
 
وی افزود: گفتمان ما برگرفته از منویات رهبری معظم انقلاب است و با هیچ فرد یا گروهی ائتلاف نمی‌کنم.
 
به گزارش فارس، روح‌الله احمدزاده کرمانی، دارای مدرک دکترای مدیریت رسانه است و در سال 1388 استاندار فارس شد.
 
وی همچنین در اردیبهشت ماه سال 90 با حکم محمود احمدی نژاد رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و معاون رئیس جمهور شد.