تاريخ : 2 / 12 / 1392برچسب:, | 8:23 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

در حالی که پرواز شماره 737 شرکت هواپیمایی آسمان از مقصد یزد به تهران در شامگاه پنج‌شنبه سرانجام پس از چهار ساعت تأخیر در حال سوار کردن مسافران بود، اتفاقی عجیب این هواپیما را در فرودگاه یزد زمین‌گیر کرد.

هواپیما, آسمان,فرودگاه یزد,تصادف

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از  مشرق، در اتفاقی نادر برخورد یک دستگاه خودرو حمل بار مسافر فرودگاه یزد با بال هواپیما در باند فرودگاه باعث شد خلبان پس از بررسی وضعیت بال هواپیما، مسافرگیری را متوقف و اعلام کند که پرواز این هواپیما در چنین شرایطی امکان پذیر نیست.

سرانجام در ساعت 1:30 بامداد روز جمعه پس از بیش از پنج ساعت سرگردانی مسافران در فرودگاه یزد به آن ها اعلام شد که قرار است هواپیمای دیگری برای بردن آن ها به تهران به شهر یزد بیاید.

مسافران این پرواز ساعت 4:30 بامداد پس از هشت ساعت تاخیر یزد را به مقصد تهران ترک کردند. در طول پرواز یکی از مهمانداران هواپیما از تاخیر به وجود آمده در پرواز این شرکت از مسافران عذرخواهی کرد.

به گفته خلبانان حاضر در فرودگاه برخورد خودروی حمل بار با هواپیما اتفاق بسیار نادری است که در کمتر فرودگاهی در جهان رخ می دهد و علت آن نیز می تواند ضعف سیستم آموزشی به رانندگان این خودروها باشد.



تاريخ : 8 / 10 / 1392برچسب:, | 10:41 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

رییس دانشکده خبر اردبیل گفت: دانشکده علمی - کاربردی خبر اردبیل بدون کنکور و در دو مقطع کاردانی و کارشناسی دانشجو می پذیرد.

به گزارش  پایگاه خبری عقاب نیوز   اسحق رسولی درگفت‌وگو با خبرنگار«دانشگاهی» ایسنا، تصریح کرد: دانشکده خبر اردبیل بدون کنکور از دارندگان مدرک دیپلم متوسطه نظری، فنی و حرفه‌ای و کاردانش ثبت نام می کند.

وی ادامه داد:علاقه مندان می توانند درمقطع کاردانی در رشته‌های خبرنگاری، روابط عمومی، عکاسی خبری، تبلیغات، امور فرهنگی، عکاسی و فیلم سازی ثبت نام نمایند.

رسولی افزود: همچنین درمقطع کارشناسی نیز این دانشکده نسبت به ثبت نام متقاضیان در رشته‌های خبرنگاری با گرایش سیاسی و اقتصادی، روابط عمومی در گرایش الکترونیک و روابط عمومی با گرایش نظر سنجی و افکار سنجی مبادرت می ورزد.

وی خاطرنشان کرد: علاقمندان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام به آدرس اردبیل، میدان بسیج، جنب فرمانداری اردبیل، ساختمان خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکزعلمی - کاربردی خبر اردبیل مراجعه و یا با شماره 7723700 تماس حاصل نمایند.



تاريخ : 2 / 10 / 1392برچسب:, | 5:15 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

مراسم خطبه خوانی حضرت زینب (س)عصر دوشنبه همزمان با فرا رسیدن اربعین حسینی در حسینیه تاریخی زاغرم شهرستان تفرش برگزار شد.

 

 

در این آیین معنوی که به همت بسیج خواهران حوزه الزهرا (س) و با حضور جمعی از بانوان بسیجی عاشورایی برگزار شد، نحوه به اسارت گرفته شدن و همچنین خطبه حضرت زینب (س) در برابر یزید فاسد به صورت نمادین اجرا شد.

بانوان شرکت کننده این مراسم در سوگ مولا و سرورشهیدان عالم حضرت امام حسین (ع) و اسرای کربلا گریسته و عزاداری کردند.

برگزاری مسابقه از خطبه های حضرت زینب (س) از برنامه های جانبی این مراسم بود.



تاريخ : 13 / 9 / 1392برچسب:, | 11:24 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

جاده های هراز و کندوان در مازندران به علت بارش شدید برف و کولاک بسته است.

  

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز فرمانده پلیس راه مازندران در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری گفت:به علت بارش شدید برف و کولاک که از دیشب در استان آغاز شد جاده های هراز و کندوان مسدود شد.

سرهنگ محمد نژاد افزود:رانندگانی که قصد تردد از این جاده ها را دارند باید از محور سوادکوه به فیروزکوه استفاده کنند.

به گفته وی رانندگان در سفر از جاده های استان مازندران باید از زنجیر چرخ و وسایل ایمنی استفاده کنند و غذا و پوشاک گرم نیز به همراه داشته باشند.

فرمانده پلیس راه مازندران خاطر نشان کرد :تلاش برای باز کردن جاده های مسدود شده ادامه دارد.

سرهنگ محمد نژاد تصریح کرد:رانندگان برای سفر به مناطق کوهستانی در تماس با پلیس راه از وضعیت جاده ها مطلع شوند.



تاريخ : 14 / 8 / 1392برچسب:, | 4:16 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل ازگروه جامعه: روز یکشنبه اهواز بارانی شد.اما این بار به جای اینکه این باران هوا را لطیف کند و مردم را خوشحال، نفس ها را بند آورد و باعث شد بیش از 3 هزار نفر از مردم این شهر راهی بیمارستان شوند. بعد از گذشت دو روز مشخص شد آلاینده هایی که در هوا متراکم شده بودند با بارش باران به سطح زمین آمده و مردم را دچار مشکلات تنفسی کردند.
مقصر مضحك فاجعه اهواز شناسایی شد!

مدت کوتاهی پس از بارش باران در اهواز،یکباره 600 نفر با علایم تنگی نفس و اختلال تنفسی به یکی از بیمارستان های شهر مراجعه کردند. اما این پایان ماجرا نبود و ظرف 48 ساعت این آمار به 3100 نفر رسید. به گفته مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، 128 نفر از آنها در بخش‌های عمومی و سه کودک در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شدند در حالی که هوای شهر همچنان سنگین بود و مشکلات تنفسی ادامه داشت.

این وضعیت بحرانی باعث شد تا ﺳﺘﺎدﺑﺤﺮان ﺑﻪ رﯾﺎﺳﺖ اﺳﺘﺎﻧﺪار، و ﺑﺎ ﺣﻀﻮر ﻣﺴﺌﻮﻻن ﻣﺤﯿﻂ زﯾﺴﺖ، ھﻮاﺷﻨﺎﺳﯽ، ﺳﺘﺎد ﺣﻮادث ﻏﯿﺮ ﻣﺘﺮﻗﺒﻪ و دﺳﺖ اﻧﺪرﮐﺎران ﺣﻮزه ﺑﮫﺪاﺷﺖ و درﻣﺎن اﺳﺘﺎن ﺗﺸﮑﯿﻞ شود. بعد از گذشت دو روز بالاخره نتیجه تحقیقات مشخص شد تا مردم اهواز باخبر شوند چه اتفاقی برای هوا و باران شهرشان افتاده است. مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان اعلام کرد که سکون هوا و عدم جابه‌جایی جریان باد، موجب تجمع آلاینده‌های هوا شده و بارندگی آلاینده‌ها را به سطح زمین منتقل کرده و موجب ایجاد مشکلاتی برای شهروندان در روزهای گذشته در اهواز شده است.

احمدرضا لاهیجان‌زاده گفت: در آنالیزی که روز دوم بارندگی بر روی نمونه‌های آب باران انجام دادیم، سطح یکی از پارامترها بالا نشان داده شد، این پارامتر "نیترات" بوده است که بالا بودن میزان "نیترات"، احتمال باران اسیدی را قوت می‌دهد. اگر روز اول بارندگی بلافاصله پس از بارش باران، آب باران را آنالیز می‌کردیم، قطعا می‌توانستیم بهتر نتیجه بگیریم، ولی مجموعه هواشناسی، نمونه باران روز اول را نداشتند که در اختیار محیط زیست بگذارند.

بسیاری از مردم و مسئولان شهری ، کارخانجات آلاینده ای را که در فاصله نزدیکی با مناطق مسکونی شهرهای استان قرار گرفته‌اند، عامل آلودگی شدید هوا و بارش باران اسیدی می‌دانستند اما مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان می‌گوید: هر فعالیت نفتی ممکن است "نیترات" تولید کند. حتی آتش زدن مزارع هم می‌تواند تولید "نیترات" داشته باشد. "نیترات" یکی از عواملی است که اگر با رطوبت ترکیب شود تولید اسید نیتریک می‌کند، همچنین اگر "گاز SO2 " با باران یا رطوبت ترکیب شود، تولید اسید سولفوریک می‌کند که هر دو، آلاینده‌های هوا محسوب می‌شوند.

به گفته او شهرهای صنعتی آلایندگی بسیاری دارند اما در اهواز علاوه بر فعالیت‌های نفتی و صنعتی، ترافیک شهری باعث تشدید آلودگی هوا شده است.  بارش باران اسیدی و مشکلات تنفسی مردم این شهر در حالی رخ داد که چند رو روز پیش اهواز با توجه به تحلیل موسسه کوارتز از داده‌های سازمان بهداشت جهانی، به عنوان آلوده ترین شهر جهان معرفی شد.معصومه ابتکار، رییس سازمان حفاظت محیط زیست هم چند روز پیش اعلام کرد که کارگروه آلودگی هوا در چهار شهر البرز، اراک، اصفهان و اهواز تشمیل شده است و مردم اهواز منتظرند تا شاید این کارگروه ها بتوانند کمی مشکلات تنفسی مردم این شهر کمتر کنند و آنها بتوانند راحت نفس بکشند!



پایگاه خبری عقاب نیوز :

آیت الله آل هاشم:
قیام امام حسین (ع) امر به معروف و نهی از منکر بود/ با امر به معروف و نهی از منکر آبروی مسلمانان حفظ می شود
تبریز- خبرگزاری مهر: امام جمعه موقت تبریز گفت: قیام امام حسین (ع) امر به معروف و نهی از منکر بود و مسلمانان با امر به معروف و نهی از منکر آبروی یکدیگر را حفظ کنند.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل ازخبرنگار مهر، آیت الله محمدتقی آل‌هاشم در جمع نمازگران جمعه با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم گفت: در ماه محرم مسلمانان از آرمان های امام حسین (ع) درس بگیرند و با امر به معروف و نهی از منکر کردن برادران خود بتوانند شاهد جامعه ای سالم تر باشند.

وی افزود: آیت الله قاضی طباطبایی، خمینی آذربایجان نامیده می شد و ایشان در حوزه علمیه قم یکی از شاگردان برجسته امام خمینی (ره) بودند.

امام جمعه موقت تبریز اضافه کرد: آیت الله قاضی طباطبایی یک شخصیت روحانی و روحانی پرور داشتند و به این علت وی را خمینی آذربایجان می نامیدند.

آیت الله  آل هاشم با اشاره به شهادت حسین فهمیده شهید سیزده ساله در زمان جنگ تحمیلی گفت: در زمان جنگ تحمیلی حسین فهمیده با بستن نارنجک بر کمر خود زیر تانگ دشمن رفت و آنها را نابود کرد و به شهادت رسید.

وی ادامه داد: در روز سیزده آبان ماه سالجاری مردم هم صدا با یکدیگر از آرمان های انقلاب اسلامی دفاع خواهند کرد و در مقابل دشمانان خواهند ایستاد.

آیت الله آل هاشم روز سیزده آبان ماه را روز مبارزه با استکبار جهانی دانست و افزود: در روز سیزده آبان ماه در کشور حوادث مهمی رخ داده است و در این روز مردم زیادی از کشور برای دفاع از آرمان های امام خمینی (ره) به شهادت رسیدند.

وی تکریم بازنشستگان را برای نهادها، سازمان ها و ادارات ضروری دانست و ادامه داد: با توجه به اینکه بازنشستگان آیینه شاغلان هستند، باید در هر زمان توسط نهادهای مربوطه از مقام آنها تجلیل شود، چرا که در کار تجربه مهم تر از علم به شمار می رود.



پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

تبریز- نماینده ولی فقیه و رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: نباید شناسایی، ثبت و نشر خاطرات رزمندگان و بازنشستگان نیروهای مسلح که در دوران هشت سال دفاع مقدس شرکت داشتند فقط به قالب های کلیشه ای و سطحی محدود شود.

 

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل ازخبرنگار ایرنا، حجت الاسلام سید محمدعلی آل هاشم چهارشنبه شب در آیین تجلیل از رشادت ها و ایثارگری های پیشکسوتان هشت سال دوران دفاع مقدس و بازنشستگان سرافراز ارتش جمهوری اسلامی اظهار کرد: این افراد کسانی هستند که در دوران خود خدمات شایانی انجام دادند و یادآوری رشادت ها وایثارگری های آنان به لحاظ فرهنگی و آموزشی برای جامعه به ویژه نسل جوان ضروری است.

وی با بیان اینکه شناساندن ایثارگری و رشادت های این نسل و مسیری که در آن قدم گذاشتند ادای دین ما به این قشر عظیم و فداکار کشور به شمار می رود، افزود: باید فرهنگی که بازنشستگان و رزمندگان دوران دفاع مقدس در آن زندگی می کردند به نسل جوان شناسانده شود.

حجت الاسلام آل هاشم گفت: جامعه ای که بتواند آرمان شهدا، ایثارگران، جانبازان و رزمندگان را درک و ترویج کند بدون شک از دستاوردهای آن که همانا گسترش معنویت در جامعه، کاهش فساد و ناهنجاری و شکل گیری یک محیط انسانی و الهی برای زندگی است، بهره خواهد برد.

وی با بیان اینکه تجلیل از پیشکسوتان و بازنشستگان تجلیل از عشق، مردانگی و فداکاری است، گفت: این افراد اسطوره های تاریخ معاصر سرزمین شیرمردان ایران اسلامی هستند و حرکت در جهت معرفی و تجلیل از آنان حرکت در مسیر ترویج فرهنگ دفاع مقدس در بین جوانان است.

حجت الاسلام آل هاشم اظهار کرد: ارتش جمهوری اسلامی که نقش بی بدیل در سرنوشت کشور و پیروزی مقتدرانه سپاه اسلام در برابر لشکر کفر داشت، سرشار از مردان شجاع و پرآوازه ای است که هر یک قصه ای از توانمندی، ابتکار، حماسه، عشق و دلباختگی را در سینه دارند.

نماینده ولی فقیه در ارتش گفت: ارتش امروز دارای تجهیزات بومی و دفاعی قوی و نیروهای ارزشمند و پیرو خط ولایت است که با یک اشاره ولی امر خود تا پای جان در مقابل شیطنت های استکبار می ایستند و پاسخ کوبنده ای به دشمنان می دهند.

وی اطمینان داد: ارتش جمهوری اسلامی ایران در کنار سپاه پاسداران و بسیج فداکار مملو از اسطوره هایی است که سر از پا نمی شناسند و برای جانفشانی در راه اعتلای ایران اسلامی و حفظ و حراست از مرزهای کشور لحظه شماری می کنند.

حجت الاسلام آل هاشم اضافه کرد: دشمنان قسم خورده باید بدانند که ارتش با وحدت کامل در کنار دیگر نیروهای مسلح کشور یک لحظه از آرمان های امام خمینی(ره) فاصله نخواهد گرفت.

رییس عقیدتی سیاسی ارتش یادآوری کرد: دوران دفاع مقدس موجب افزایش عزت نفس، خودباوری، خود اتکایی و اعتماد به نفس ملی شد.



تاريخ : 21 / 7 / 1392برچسب:, | 1:32 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

مدیرکل امور عشایر آذربایجان‌شرقی گفت: سالانه 11 هزار تن گوشت قرمز، 24 هزار تن شیر و در کنار آن با توسعه صنایع‌دستی، سالانه 12 هزار و 500 مترمربع ورنی و همچنین 91 هزار مترمربع قالی تولید و روانه بازار مصرف می‌کنند.

خبرگزاری فارس: تولید 103 هزار متر مربع ورنی و قالی توسط عشایر آذربایجان‌شرقی

به گزارش  پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل ازخبرگزاری فارس از اهر، مهندس محمدحسین آل‌هاشم ظهر امروز در جلسه مشترک با فرماندار و مسئولان اهر اظهار کرد: تشکیل نخستین شورای عالی عشایر در بین شهرهای استان آذربایجان‌شرقی در اهر را فرصتی مناسب برای رسیدگی به مسائل و مشکلات عشایر عنوان کرد.

وی با بیان اینکه برای نخستین بار در سطح استان تشکیل این شورا در شهرستان اهر محقق شده است، اظهار کرد: این شورا در آینده نزدیک در مرکز استان و شهرستان‌هایی که جامعه عشایری در آنها فعال است تشکیل خواهد شد.

آل‌هاشم افزود: انسجام در ارائه خدمات مطلوب از سوی نهادهای مربوطه در زمینه‌های مختلف از جمله بهداشت، راه، آموزشی، فرهنگی و غیره از اهداف تشکیل این شورا است.

وی افزود: با وجود مشکلات، عشایر در تولید محصولات دامی و صنایع دستی نیز نقش مؤثری دارند که توجه ویژه مسئولان را می‌طلبد.

مدیرکل امور عشایر آذربایجان‌شرقی گفت: در کنار دامداری برای حفظ معیشت پایدار و بهبود زندگی عشایر، پرورش ماهی و زنبورداری نیز توسط عشایر انجام می‌شود.

آل‌هاشم گفت: دو درصد جمعیت استان را جامعه عشایری تشکیل می‌دهند که با تلاش مضاعف خود ضمن اشتغال به دامداری بیش از 20 درصد مواد پروتئینی استان را تأمین می‌کنند.

وی با تأکید بر نقش مؤثر عشایر آذربایجان‌شرقی در امر دامپروری و صنایع‌دستی گفت: عشایر استان در شهرستان‌های اهر، خداآفرین، کلیبر، چاراویماق، هریس، میانه و سراب به امر دامداری اشتغال دارند که سالانه 11 هزار تن گوشت قرمز، 24 هزار تن شیر و در کنار آن با توسعه صنایع‌دستی، سالانه 12 هزار و 500 مترمربع ورنی و همچنین 91 هزار مترمربع قالی تولید و روانه بازار مصرف می‌کنند.



تاريخ : 12 / 6 / 1392برچسب:, | 7:30 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از واحدمرکزی خبر گرگان

با گذشت اولیای دم ، جوان گلستانی از چوبه دار رهایی یافت.
مدیر کل زندان های گلستان امروز گفت : این زندانی 26 ساله 5 سال پیش در یک درگیری دوستش را به قتل رسانده بود که قبل از قصاص از اجرای حکم نجات و فرصت زندگی بیشتر یافت.
آقای امینی افزود : پس از این کار خداپسندانه گروهی از مسئولان ندامتگاه گرگان و خانواده نجات یافته با حضور در منزل مقتول از پدر و مادر او قدردانی کردند.
وی گفت: این سومین نفری است که از ابتدای سال تا کنون با بخشش خانواده ها از قصاص نجات پیدا می کند.



تاريخ : 4 / 6 / 1392برچسب:, | 7:14 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

سایت اینترنتی روحانی سنج به آدرس http://rouhanimeter.com/ امروز فیلتر شد.

 

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از ایسنا، این سایت که ظاهرا توسط ایرانیان خارج از کشور راه‌اندازی شده درصدد بررسی تحقق شعارهای روحانی در صدروز اول کاری‌اش است، فیلتر شده است.

پارسینه درباره این سایت که به «روحانی‌سنج» معروف شده است نوشت: همزمان با آغاز روزهای کاری دولت تدبیر و امید، موسسه «گفتگوی جهانی» کانادا با همکاری «دانشکده امور جهانی دانشگاه تورنتو» و وزارت خارجه کانادا بخشی از سایت خود را برای بررسی عملکرد حجت الاسلام روحانی در 100 روز اول کاری وی اختصاص داد.

 

در قسمت توضیحات این بخش از سایت که با عنوان «گفتگوی جهانی برای آینده ایران» به دو زبان فارسی و انگلیسی راه اندازی شده، آمده است: «ما برآنیم تا در طول 100 روز نخست ریاست جمهوری حسن روحانی و پس از آن٬ بر نحوه اجرای وعده‌های وی نظارت و کیفیت پیگیری و تحقق آن‌ها را بازتاب دهیم.»



ادامه مطلب

پایگاه خبری عقاب نیوز :

این آرایشگر مردانه در اقدامی غیر اخلاقی با تبلیغاتی که از سوی چند خانوم که به احتمال زیاد از وابستگان خودش می باشند و ادعا می کنند از مشتریانش بوده اند؛ به جذب مشتری برای این فرد خاطی می پردازند.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از شبکه اطلاع رسانی دانا ، در ایامی که دشمن با تهاجمات فراوان دین و اعتقادات مسلمانان جهان، مخصوصا شیعیان را مورد یورش قرار داده است، افراد سودجوی داخلی که ارزشی برای مبانی دینی ما قائل نیستند نیز هیزمی برای این آتش شده اند.
 
در این بین اطلاعاتی از سوی منابع موثقی به دست خبرنگار صبح قزوین رسید که گویای این مطلب بود، آقای آرایشگری که در شهر محمدیه شهرستان البرز که در کار آرایشگری خبره می باشد اقدام به پذیرش بانوان شهر محمدیه کرده است.
 
این آرایشگر مردانه در اقدامی غیر اخلاقی با تبلیغاتی که از سوی چند خانوم که به احتمال زیاد از وابستگان خودش می باشند و ادعا می کنند از مشتریانش بوده اند؛ به جذب مشتری برای این فرد خاطی می پردازند.
 
البته این اقدام خیلی هم ملموس نبوده و افراد برای شناسائی مشتریان خود به صورت درگوشی و جذب مشتری حتی در مدارس دخترانه شهر محمدیه روی آورده اند.
 
در این بین آن چه نیاز به تذکر دارد توجه بیش از حد و نظارت دستگاه های مربوطه می باشد. مخصوصا نیروی انتظامی و وزارت اطلاعات که باید با راهکارهای مناسب جلوی این مباحث که با اعتقادات مردم سر و کار دارد، را بگیرند.
 
البته در شهر قزوین هم این مباحث وجود دارد. شغل هایی چون خیاطی که مردان خیاط برای بانوان لباس اندازه می گیرند و لباس های مجلسی می دوزند.
 
این بی اخلاقی ها اگر راهکاری برای منع اش ایجاد نشود کل جامعه را درگیر مسائلی خواهد کرد که راه را برای زیر سوال رفتن مبانی دینی دیگری باز خواهد کرد.



تاريخ : 1 / 5 / 1392برچسب:زن,114ساله,کارت ملی,عقاب نیوز, | 10:17 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

رييس ثبت احوال شهرستان دشتستان استان بوشهر گفت: پيرزن ۱۱۲ ساله ساكن بخش مركزي اين شهرستان روز سه شنبه درآييني با حضور مسوولان محلي درمحل سكونت خود كارت ملي دريافت كرد.
پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از گروه وبگردي باشگاه خبرنگاران ؛ مرتضي ايزدي در اين آيين افزود: خديجه جابري اهل روستاي بنه جابري متولد سال ۱۲۸۰ است و هنوز خادمي و كليد داري حسينيه علي اصغر (ع) اين روستا را به عهده دارد.

معاون سياسي و اجتماعي فرماندار دشتستان در اين آيين گفت: اين پيرزن كه هنوز روزه مي گيرد و نماز خود را ايستاده ادا مي كند عمر خود را به عشق اهل بيت و خدمت به علي اصغر امام حسين(ع) سپري كرده است.

ابراهيم مهتدي اضافه كرد: اين بانو در حيات خود صاحب دو فرزند پسر و دو فرزند دختر و ۹۲ نوه، نتيجه و نبيره شده كه بزرگ ترين فرزند وي، غلامحسين، حدود ۱۰سال پيش در سن ۶۸ سالگي و يكي از دو دختر او نيز سال ها پيش درگذشته اند.



وي بيان كرد: اين زن سالمند به گفته خود از ابتداي سن تكليف شرعي تاكنون نماز و روزه خود را ترك نكرده و هنوز نيز با كهولت سن و در اين گرماي زياد روزه مي گيرد و به عشق امام حسين و فرزندانش در اداره امور حسينيه روستا كه ۱۶۰سال قدمت دارد به نوه هايش كمك مي كند.

مهتدي ادامه داد: خانم جابري كه به همراه همسر مرحومش ايام جواني خود را صرف خدمت به اين حسينيه و برگزاري مراسم مذهبي آن سپري كرده اند باغي دارد كه در كنار اين حسينيه واقع است و همه آن را وقف اين مكان مقدس كرده است.

وي اظهاركرد: اين بانوي مومنه دشتستاني ۱۰ اصله نخل اين باغ را كه مهريه اش بود نيز وقف حضرت فاطمه زهرا (س) كرده است.

مهتدي گفت: اين زن سالخورده با همه ناتواني و اين كه تنها يكي از چشمانش اندكي مي بيند و سطح شنوايي اش نيز بسيار پايين آمده اما همه حواسش به رتق و فتق امور حسينيه است و با عشق و دلدادگي خاصي در بيان خاطرات خود از دوره خدمت به اهل بيت (ع) را بيان مي كند.

روستاي بنه جابري،در۱۵ كيلومتري جاده برازجان مركزشهرستان دشتستان استان بوشهر واقع شده است.



تاريخ : 21 / 4 / 1392برچسب:, | 8:56 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

مدیر عامل شهر جدید پردیس از منتفی شدن ثبت‌نام جدید مسکن مهر در این شهر خبرداد و گفت: طبق نظر وزیر راه و شهرسازی برای سایت‌های جدید اطراف شهر پردیس ثبت‌نام خواهد شد.

سید مهدی هدایت در گفت وگو با فارس افزود: به دلیل تکمیل شدن ظرفیت شهر جدید پردیس بحث ثبت‌نام در شهر جدید پردیس به طور کلی منتفی شده است و به نظر هم نمی‌رسد تا پایان سال جاری این ثبت‌نام انجام شود.

وی ادامه داد: وزیر راه و شهرسازی در بازدید روز جمعه از شهر پردیس اشاره‌ای به این موضوع داشتند که سایت‌های جدیدی در اطرف شهر جدید پردیس معرفی خواهد شد که برای آن سایت‌ها ثبت‌نام صورت خواهد گرفت.

وی اضافه کرد: ظرفیت جدید شهر پردیس برای ثبت‌نام حدود 75 هزار متقاضی بود که تمام آن ثبت‌نام شده و به اتمام رسید.

*متقاضیانی که آورده آنها صفر بود حذف شدند

هدایت در پاسخ به این سوال که قرار بود یک سری از متقاضیان که آورده خود را تکمیل نکرده‌اند حذف شوند آیا این کار صورت گرفت یا خیر اظهار داشت: یک سری از متقاضیانی که آورده آنها صفر بود حذف شدند و به جای آنها از تعدادی که قبلا در سامانه ثبت نام کرده‌ بودیم بر اساس اولویت جایگزین کردیم.

وی افزود: حدود 16 هزار نفر از متقاضیان که آورده آنها صفر بود حذف شدند و به همین میزان هم جایگزین جدید صورت گرفت.

 



تاريخ : 19 / 4 / 1392برچسب:ساعت,کار,بانکها,ماه,رمضان,عقاب نیوز, | 7:45 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

 

بانک مرکزی ساعت کار بانک ها در ماه مبارک رمضان را از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۴:۳۰ اعلام کرد.

 

به گزارش مشرق به نقل از تسنیم، بانک مرکزی طی بخشنامه ای به مدیران عامل بانک های دولتی ابلاغ کرد: به موجب تصمیم هیات محترم دولت جهت بهره مندی‌ مطلوب کارکنان از فضایل و معنویات ماه مبارک رمضان و به وجود آمدن فرصت مناسب برای خودسازی و بهره‌مندی از برکات فراوان این ماه شریف و نورانی ،نسبت به تغییر ساعات کاری ادارات وبانک ها اقدام نمایند.

بر همین اساس،ساعات کاری بانک های دولتی در طول ماه مبارک رمضان به شرح زیر اعلام می‌گردد:

1- ادارات و واحد های ستادی بانک ها در کلیه استان ها به استثنای تهران، فعالیت اداری را صبح‌ها با یک ساعت تاخیر شروع و بعد از ظهر نیز یک و نیم ساعت زودتر خاتمه دهند.

2- ادارات و واحد های ستادی بانک های دولتی دراستان تهران ،فعالیت اداری خود را ساعت 9 صبح شروع و ساعت 14:30خاتمه دهند.

3- کلیه شعب و واحد های اجرایی بانک‌های دولتی در تهران و سایر استان ها ،نیم ساعت زودتر از ادارات و واحد های ستادی شروع به کار نمایند.

4- ساعات کار کلیه شعب و واحد های تابعه بانک های دولتی در روز های نوزدهم (19) و بیست و سوم (23) ماه مبارک رمضان با یک ساعت تاخیر نسبت به سایرروزهای ماه مبارک رمضان آغاز خواهد شد.

5-لازم است هر گونه فعالیت فوق برنامه قبل یا بعد از پایان ساعت کار انجام گیرد.

6- برنامه ریزی ایاب و ذهاب کارکنان به گونه ای تنظیم گردد که راس ساعت مقرر در محل کار حضور داشته باشند و در پایان ساعت معین محل کار خود را ترک نمایند.

 

 



پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

رئیس پلیس فتای استان آذربایجان غربی از دستگیری عامل تهدید و اخاذی اینترنتی از دختر جوان خبر داد و گفت: متهم با سوءاستفاده از اعتماد شاکیه عکس های وی را دریافت و قصد انتشار انها را در اینترنت داشت.

به گزارش خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران، سرهنگ کوره بلاغی افزود : پیرو شکایت فردی مبنی بر اخاذی اینترنتی ، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.  
وی در تشریح این خبر گفت: چندی پیش دختری جوان به این یگان مراجعه و مدعی شد با شخصی در یکی از سایت های همسریابی آشنا شدم و طی یک قرار ملاقات فرد مورد نظر با جلب اعتماد من عکس های خصوصیم را از طریق بلوتوث به گوشی همراهش منتقل کرد و پس از مدتی با تهدید به اینکه عکس هایم را در اینترنت منتشر خواهد کرد اقدام به درخواست های نامشروع و دریافت وجه نقد از من کرده است.  
رییس پلیس فتا آذربایجان غربی افزود: در ادامه کارشناسان این پلیس با انجام تحقیقات فنی و تخصصی موفق به شناسایی متهم شده و نهایتاً وی را دستگیر کردند، متهم پس از رویت ادله موجود و اظهارات شاکیه به جرم خود اعتراف کرد.  
وی یادآور شد: یکی از جدی‌ترین خطراتی که کاربران اینترنت را تهدید می‌کند اعتماد به افراد ناشناس در این فضاست، اما علی‌رغم حجم وسیع اطلاع‌رسانی و هشدارهایی که از طرف پلیس فتا به کاربران داده می‌شود باز هم افرادی این هشدارها را نادیده گرفته و در دام افراد سودجو گرفتار می‌شوند.  
این مقام انتظامی هشدار داد که افراد سعی کنند عکس و فیلم‌های خصوصی خود را روی حافظه موبایل و غیره نگهداری نکنند و اگر تلفن همراه آنها عیب فنی پیدا کرد حتما رم آن را جدا کرده و به تعمیرگاه مجاز و قابل اعتماد برای تعمیر مراجعه کنند و به هیچ عنوان این اطلاعات را در اختیار دیگران قرار ندهید.



تاريخ : 11 / 3 / 1392برچسب:urhf kd,c,عقاب نیوز, | 10:48 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

فرمانده انتظامی ویژه کیش از دستگیری خواننده یکی از رستوران‌های معروف این جزیره به اتهام اغفال و تعرض به یکی از گردشگران خبرداد.

 

به گزارش سرویس «حوادث» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سرهنگ حسین دهکی در تشریح جزئیات این خبر گفت: در پی مراجعه یکی از مسافران و گردشگران جزیره کیش به مقرانتظامی و اعلام شکایت از یکی از خوانندگان برنامه‌های موسیقی زنده رستورانی مبنی بر این که توسط وی مورد اغفال و تعرض قرار گرفته، بررسی موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.

 

وی با بیان اینکه ماموران با تشکیل اکیپی از عوامل آگاهی متهم را شناسایی و دستگیر کردند، گفت: متهم دستگیرشده پس از تشکیل پرونده، تحویل مقامات قضایی شد و پرونده وی به همراه وسایل و مدارک موجود به دادگاه کیفری استان هرمزگان ارسال شد.

 

دهکی به برخی از افراد که با سوءاستفاده از موقعیت و جایگاه خود در سطح جزیره کیش قصد اعمال خلاف شئونات اسلامی دارند، هشدارداد: پلیس جزیره کیش به هیچ عنوان اعمال خلاف منافی اخلاق و عفت عمومی را برنمی‌تابد و با تمام توان در مقابل این افراد ایستاده و در چارچوب قانون و بدون اغماض برخورد خواهد کرد.

 

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام پلبس کیش، فرمانده انتظامی ویژه کیش به کلیه دارندگان تورها و رستوران‌های تفریحی همراه با موسیقی زنده هشدار داد که عملکردشان به صورت شبانه‌روزی زیر نظر و رصد پلیس قرار داشته و تمام حوادث و حواشی مراسمات آنها در پرونده صاحبان این مراکز ضبط و به موقع، برخورد می‌شود.

 

به گفته فرمانده انتظامی ویژه کیش پلیس به محض دریافت اخبار مردمی در خصوص گروه ها و افراد سودجو و متهم پس از محرزشدن تخلف، علاوه بر لغو مجوز فعالیت آن مراکز از طریق مقام‌قضایی نسبت به طرد این افراد از جزیره اقدام و در سوابق کیفری آنان لحاظ نیز خواهد کرد.

 

دهکی امنیت و آرامش شهروندان جزیره کیش را خط قرمز پلیس دانست و افزود: نارضایتی عده‌ای معدود از تشدید برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی، اعم از امنیت اخلاقی و جرائم راهنمایی و رانندگی خللی در عزم و اراده پلیس ایجاد نخواهد کرد.



تاريخ : 6 / 2 / 1392برچسب:, | 2:50 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

دانشجویان شورای هماهنگی حزب الله آذربایجان‌شرقی در آستانه سفر استانی رئیس‌جمهور به استان در بیانیه‌ای خواستار خودداری احمدی‌نژاد از آوردن رحیم مشایی به تبریز شدند.

خبرگزاری فارس: آقای رئیس‌جمهور مشایی را به تبریز نیاورید

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، مجمع دانشجویان شورای هماهنگی حزب الله استان آذربایجان‌شرقی امروز در آستانه سفر احمدی‌نژاد به استان آذربایجان‌شرقی بیانیه‌ای صادر کرد که نسخه‌ای از آن در اختیار دفتر سرپرستی آذربایجان شرقی قرار گرفت.

در این بیانیه آمده است: اینک در این برهه حساس انقلاب اسلامی، که امام خامنه‌ای همه امت خود را برای ایجاد حماسه سیاسی و اقتصادی مکلف کرده است، برخود تکلیف می‌دانیم از عموم مردم دعوت کنیم تا خود را برای حماسه‌ای تاریخی آماده کنند و مانند همیشه با حضور خود در پای صندوق‌های رای ، پاسخ دندان شکنی به دشمنان انقلاب بدهند.

این بیانیه می‌افزاید: در این مقطع  که شاهد حضور رئیس محترم جمهوری آقای دکتر احمدی نژاد در شهر غیرت و شهر حماسه آفرین تبریز هستیم برخود وظیفه می‌دانیم تشریف فرمایی ایشان را خیر مقدم و از زحمات خالصانه ایشان طی هشت سال گذشته تقدیر و تشکر به جای آوریم.

مجمع دانشجویان شورای هماهنگی حزب الله آذربایجان‌شرقی خاطرنشان شده است: اما از سویی در سفرهای استانی اخیر ایشان حاشیه‌هایی بوجود آمده است که مطلوب و مورد پسند مردم شهید پرور و حزب اللهی نیست، خصوصا حضور آقای مشایی در کنار ایشان در برخی از تجمعات مردمی رنگ و بوی تبلیغات انتخاباتی به خود گرفته و خیلی‌ها را به این خیال می‌اندازد آقای احمدی‌نژاد، که سال‌ها داعیه‌دار دفاع از بیت‌المال بوده است اینک خود، سفرهای هزینه‌دار از بیت‌المال را برای فرد خاصی مصادره می‌کند.

در ادامه این بیانیه آمده است: جناب آقای رئیس جمهور، ما جمعی از دانشجویان حزب الله استان آذربایجان‌شرقی بدون توجه به جوهای رسانه‌ای و ادعاهای طرفین طبق منطق عاقلانه و دانشجویی خود این کار شما را به صلاح مردم  و کشور نمی‌دانیم از این رو انتظار می‌رود تا از همراه آوردن آقای مشایی در سفرتان به تبریز خودداری کنید  که در صورت حضور ایشان متاسفانه شاهد حضور کم رنگ جوانان حزب اللهی خواهیم بود و این خلاف میل باطنی دانشجویانی است که از سال 84 همراه و همگام با دولت نهم و دهم  خود را در کنار شما می‌بینند.

امید است تا خداوند متعال شما و ما را در یاری امام خامنه ای نصرت فرماید تا در این مسیر ولایت پذیری  بتوانیم خود را برای ظهور حضرت صاحب الزمان (عج) آماده کنیم.



تاريخ : 6 / 2 / 1392برچسب:, | 11:15 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

حاج‌محمود کریمی از مداحان مشهور اهل بیت علیهم‌السلام که به شهر کرمانشاه سفر کرده است، در حین مداحی دچار ضعف شده و به بیمارستان انتقال یافت.

 به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا، کریمی شب گذشته قرار بود در مسجد الغدیر کرمانشاه به مداحی بپردازد اما بعد از این که چند دقیقه از مجلس او گذشت گویا به علت ضعف شدید از حال رفته و دعوت کنندگان ناچار شدند وی را به بیمارستان منتقل کنند.
 
بنا بر شنیده‌ها بحمدالله حال عمومی وی خوب است اما شب گذشته را در اورژانس سپری کرده است.
 
حاج‌محمود کریمی یکی از  مشهورترین مداحان اهل بیت(ع) است که پدرش نیز مداح بود و در سال ۱۳۶۱ در عملیات فتح‌المبین در دشت عباس مفقودالاثر شد. ابوالفضل کریمی، برادر وی نیز در عملیات کربلای ۵ در منطقه شلمچه به درجه رفیع شهادت نائل آمده است.



تاريخ : 20 / 1 / 1392برچسب:, | 9:39 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

فاز نخست اسکله بندر آستارا توسط معاون اول رئیس جمهور افتتاح شد.

خبرگزاری فارس: فاز نخست بندر آستارا افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از آستارا، محمدرضا رحیمی که صبح امروز به منظور افتتاح چهار پروژه بزرگ گیلان وارد فرودگاه سردار جنگل رشت شده بود، لحظاتی قبل با یک فروند بالگرد وارد محوطه بندر این شهرستان مرزی شد و در بدو ورود از طرف مسئولان ارشد محلی مورد استقبال قرار گرفت.

بندر آستارا نخستین بندر بخش خصوصی شمال کشور است که با ظرفیت نهایی سالانه 3 میلیون و 500 هزار تن تخلیه و بارگیری کالا طراحی شده که یک‌میلیون و 500 هزار تن آن با یک اسکله اختصاصی مربوط به تخلیه و بارگیری سوخت و مواد نفتی است و 2 میلیون تن دیگر نیز به تخلیه و بارگیری دیگر کالا اختصاص می‌یابد.

بندر آستارا با سابقه طولانی که قدمت آن به بیش از 140 سال می‌رسد یکی از نقاط مبادلات تجاری کشور بوده که به لحاظ اقتصادی، جغرافیایی، سیاسی و فرهنگی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

طبق مصوبه دولت در سال 85 مقرر شد بندر متروکه آستارا به بندر باری و مسافری تبدیل شود که این امر در حال تحقق یافتن است.

هم‌مرز بودن ایران و جمهوری آذربایجان در آستارا شرایط بسیار مناسب و مساعدی را برای تجارت خارجی دو کشور و دیگر کشورهای همجوار را فراهم کرده است.

نزدیکی بندر آستارا به بندر باکو، بندر آستراخان، ماخاچ‌کالا و اولیا از ویژگی‌های ممتاز بندر آستارا است.

بندر آستارا به دلیل نزدیکی به کشورهای ارمنستان، ترکیه و عراق در بخش ترانزیت مواد نفتی، غلات و کالای عمومی نقش مهمی دارد.

همچنین با حضور رحیمی محموله 700 تنی سیمان با کشتی نیلوفر آبی به مقصد جمهوری آذربایجان صادر می‌شود.

انجام عملیات تخلیه کانتینر محموله فولاد از مبدأ قزاقستان در اسکله آستارا از دیگر برنامه‌های حاشیه سفر رحیمی به این شهرستان مرزی است.

آستارا در 173 کیلومتری شمال غربی رشت و 350 کیلومتری جنوب باکو قرار دارد و تنها مرز زمینی گیلان با جمهوری آذربایجان است.

به گزارش فارس، امروز با حضور رحیمی علاوه بر اسکله آستارا، همزمان 10 هزار واحد مسکن مهر، بیمارستان خصوصی بین‌المللی قائم (عج) و دانشکده داروسازی با اعتباری بالغ بر 5 هزار و 30 میلیارد و اشتغالزایی 838 نفر افتتاح می‌شود.



تاريخ : 15 / 1 / 1392برچسب:, | 1:2 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

عرش نیوز :

     

جام

 روزنامه جمهوری اسلامی امروز چهارشنبه 14/1/91 نوشت: از بعضی شهرهای شمال خبر می‌رسد در ایام تعطیلات نوروز، بی‌بندوباری توسط خانواده‌های مرفهی که به این مناطق سفر کرده بودند، به اوج رسید. عدم رعایت حجاب، خرید و فروش علنی مشروبات الکلی و رقص و میگساری از جمله این اقدامات خلاف شرع و قانون بوده است.

درحالی که بسیاری از مردم به ویژه اهالی متدین شمال از این وضعیت ابراز نگرانی می‌کردند، متأسفانه دستگاه‌های مربوطه در برابر این تخلفات بی‌تفاوت بودند!



تاريخ : 1 / 1 / 1392برچسب:, | 6:40 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

شرکت پگاه شیمی جهت تکمیل نیروی انسانی خوددر تهران ، از واجدین شرایط زیر دعوت به همکاری میکند .
به گزارش گروه بازار باشگاه خبرنگاران؛

 

لیسانس حسابداری برای پست حسابداری،۴ سال سابقه و حداکثر سن ۳۵ با شرایط زیر :

۱-تسلط بر نرم افزارهای مالی ۲-تسلط بر آفیس های مالی ۳-تسلط بر آفیس های گوناگون ۴-مسلط به صدور اسناد مالی وتهیه گزارشات مالی

فوق لیسانس حسابداری برای پست مدیریت مالی،۴ سال سابقه و حداکثر سن ۴۰ با شرایط زیر :

۱-مسلط بر نرم افزارهای مالی ۲-مسلط بر شبکه ۳-مسلط به نرم افزارهای گونا گون ۴-داشتن روحیه کار تیمی ۵-آشنایی با مفاهیم مدیریت استراتژیک

لیسانس مدیریت کارآفرینی یا اجرایی برای پست مدیریت توزیع،۲ سال سابقه و حداکثر سن ۳۵ با شرایط زیر :

۱-آشنایی وتسلط با توزیع مویرگی ۲-تسلط بر نرم افزارهای فروش وآفیس ها ۳-روابط عمومی قوی ۴-توان مدیریتی بالا ۵-اشنایی با مفاهیم مدیریت استراتژیک ۶-آشنایی به زبان انگلیسی

لیسانس برای پست سرپرستی بازاریابی،۳ سال سابقه و حداکثر سن ۳۵ با شرایط زیر :

۱-آشنا به بازار پخش ۲-آشنایی به زبان انگلیسی ۳-روابط عمومی بالا۴-تسلط به نرم افزارهای آفیس وآماری

لطفا رزومه و شماره تلفن خود را تا ۲۵ فروردین ۹۲ به ایمیل زیر ارسال نمایید :


آدرس ایمیل: lrztghv@gmail.com



تاريخ : 20 / 12 / 1391برچسب:, | 6:53 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

خبرگزاری فارس: مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان تفرش از قول مساعد یکی از خیران این شهرستان برای ساخت یک باب منزل مسکونی و بهسازی پنج مسکن برای مددجویان تحت حمایت امداد خبر داد.

خبرگزاری فارس: اهداء یک باب منزل مسکونی توسط یک خیر تفرشی

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک قاسم مقدم بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: خیرین و مردم نیکوکار ‌این شهرستان در جشن نیکوکاری امسال کمک‌های قابل توجهی برای نیازمندان تحت حمایت پرداخت کرده‌اند.

وی تصریح کرد: در جشن نیکوکاری امسال 25 پایگاه فعال در این شهرستان مستقر شد که خوشبختانه خیران استقبال باشکوهی از این جشن داشتند.

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان تفرش با اشاره به تعهد پرداخت 100 میلیون ریال پوشاک توسط یکی دیگر از خیران گفت: این خیر برای تامین پوشاک نیازمندان زیر پوشش این نهاد 100 میلیون ریال کمک کرد و خیر دیگری نیز 20 میلیون ریال وجه نقد و 100 سبد غذایی به این نهاد اهداء کرد.

مقدم ادامه داد: این خیر همچنین در این ایام حمایت از سه یتیم زیر پوشش را نیز متقبل شد.

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان تفرش گفت: مشارکت خیران و شهروندان تفرش در جشن نیکوکاری امسال بسیار قابل توجه بود که جا دارد در این فرصت از نیات خیر این عزیزان قدردانی کرد.

وی افزود: جای بسی خوشحالی است که افراد نیازمند و محروم جامعه نیز می‌توانند با کمک افراد خیر سال خوب و خوشی را آغاز کنند.



تاريخ : 6 / 12 / 1391برچسب:, | 10:51 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

مدیر کل فرودگاه‌های آذربایجان‌شرقی گفت: پرواز شرکت هواپیمایی آتا از فرودگاه تبریز به مقصد تهران به دلیل نقص فنی فعلا انجام نمی‌گیرد.

فارس: پرواز آتا به مقصد تهران از فرودگاه تبریز در گیر و دار کاهش دید دچار نقص فنی شد و مسافران پس از دو ساعت انتظار، از هواپیما پیاده شدند.

پرواز به شماره 5249 آتا از فرودگاه تبریز به مقصد تهران که قرار بود ساعت 7.30 انجام شود به دلیل نقص فنی انجام نشد.

هواپیمایی آتا مسافران را ساعت 7.15 به داخل هواپیما هدایت می‌کند اما بعد اعلام می‌شود به دلیل بارش برف در حال یخ‌زدایی هستیم این امر نزدیک دو ساعت در حالی که مسافران داخل هواپیما بودند ادامه می‌یابد اما در این لحظه خلبان اعلام می‌کند به دلیل نقص فنی هواپیما به پارکینگ منتقل می‌شود و مسافران را پیاده می‌کنند و نهایتا ساعت 9.30 اعلام می‌کنند به دلیل نقص فنی این پرواز لغو شد.

مدیر کل فرودگاه‌های آذربایجان‌شرقی گفت: پرواز شرکت هواپیمایی آتا از فرودگاه تبریز به مقصد تهران به دلیل نقص فنی فعلا انجام نمی‌گیرد.

علی رستمی افزود: این پرواز برای انجام دیزاین که انجام نوعی پوشش برای بدنه هواپیما برای جلوگیری از یخ زدگی در آسمان است با یک ساعت تاخیر در حال انجام بود که قبل از تیکاف با اعلام نقص فنی در سیستم روبه‌رو شده و خلبان هواپیما انجام پرواز را منوط به رفع این نقص کرده است.

وی اضافه کرد: تا زمان اعلام دقیق نقص فنی نمی‌توان در انجام یا لغو این پرواز مطمئن بود.

رستمی در مورد پروازهای امروز فرودگاه بین‌المللی تبریز با توجه به شرایط جوی گفت: تاکنون دو پرواز بین‌المللی در مسیر تبریز- استانبول و برعکس به دلیل کاهش دید لغو شده است.

وی با تاکید دوباره بر مشکل کاهش دید در مجموعه تحت مدیریت خود گفت: پیش‌بینی می‌شود پروازهای مسیر تهران، مشهد، عسلویه به عنوان پروازهای داخلی و پروازهای مسیرهای بین‌المللی به مقصد کربلا، جده امروز با تاخیر انجام می‌شود.

این مقام مسئول در حوزه حمل و نقل هوایی آذربایجان‌شرقی در مورد تایم تاخیر پروازها گفت: تاکنون پرواز مسیر تبریز ـ تهران با نزدیک به یک ساعت تاخیر اتفاق افتاده و با توجه به شرایط جوی که تا بعد از ظهر ادامه دارد این تاخیرها نیز ادامه خواهد داشت.

رستمی از هموطنان خواست قبل از حضور در فرودگاه از طریق اطلاعات پرواز با شماره‌های 4- 5234701 و یا 199 نسبت به زمان انجام پرواز مطمئن شوند.



تاريخ : 15 / 11 / 1391برچسب:, | 6:14 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

معاون عمرانی استانداری آذربایجان‌شرقی با اشاره به پرداخت اعتبار 50 میلیارد تومان به عملیات متروی تبریز، ابراز امیدواری کرد که فاز نخست این طرح، اردیبشهت سال آینده به بهره‌برداری برسد.
 معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی از رتبه نخست استان در طرح مهر ماندگار خبر داد و گفت: فاز نخست قطار شهری تبریز شامل هفت کیلومتر، اردیبهشت 92 به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش فارس، محمد اشرف‌نیا بعد از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران، به جایگاه خاص طرح مهر ماندگار و نگاه جامع دولت به حوزه عمران و آبادانی اشاره کرد و گفت: در این راستا، تعدادی از پروژه های کشوری با دستور رئیس‌جمهور و پیگیری مسئولان استانی، با عنوان طرح «مهر ماندگار» تعریف شده و طی آن، استان آذربایجان‌شرقی با اجرای  58 پروژه، از نظر تعداد و ارزش اعتباری پروژه‌ها، رتبه اول کشور را حائز کرده است.

وی افزود: این پروژه‌ها در بخش‌های مختلف راه و شهرسازی، آب، میراث فرهنگی، صنعت و معدن، ورزش و جوانان، بنیاد شهید، علوم پزشکی و شرکت گاز بوده و اعتبار مورد نیاز برای اتمام آن‌ها حدود 6  هزار میلیارد تومان است.

معاون عمرانی استانداری آذربایجان‌شرقی در ادامه با اشاره به آن دسته از پروژه‌های طرح مهر ماندگار که در دهه فجر امسال به بهره‌برداری خواهند رسید، خاطرنشان کرد: در این راستا، قطعه آخر آزادراه قزلجه میدان تا شهید کسایی به طول 17 کیلومتر با اعتبار 40 میلیارد تومان، جاده اصلی میانه - میاندوآب، منتهی به چارویماق به طول 92 کیلومتر و اعتبار تقریبی 50 میلیارد تومان، پروژه کنارگذر غربی تبریز به طول 15 کیلومتر و اعتبار 47 میلیارد تومان و همچنین گشایش 250 کیلومتر راه آسفالت روستایی، از جمله پروژه های مربوط به طرح مهر ماندگار در حوزه راه هستند که همزمان با سالگرد سی و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، به بهره برداری خواهند رسید.

معاون عمرانی استانداری آذربایجان‌شرقی گفت:  بهره‌برداری از  36 پروژه شامل مقام‌سازی مدارس و بهره‌رداری از تصفیه خانه دوم تبریز- نهند از جمله پروژه های مربوط به طرح مهر ماندگار است که در دهه فجر افتتاح خواهند شد.

*مترو تبریز 500 میلیارد ریال اعتبار گرفت

وی با اشاره به آخرین وضعیت قطار شهری تبریز گفت: فاز اول قطار شهری تبریز، شامل هفت کیلومتر از مسیر اولیه بوده و برای تسریع در مراحل پیشرفت آن، جزو طرح‌های  مهر ماندگار تعریف شده است.

معاون عمرانی استانداری آذربایجان‌شرقی با اشاره به پرداخت اعتبار 50 میلیارد تومان به عملیات متروی تبریز، ابراز امیدواری کرد که فاز نخست این طرح، اردیبشهت سال آینده به بهره‌برداری برسد.

*بهره‌برداری از بیمارستان شهرهای چاراویماق، ورزقان و مرند

اشرف‌نیا احداث بیمارستان در شهرهای چارویماق، ورزقان، مرند و سراب را از دیگر طرح‌های مربوط به مهر ماندگار خواند و افزود: در این راستا، احداث سه بیمارستان در شهرهای چاراویماق، ورزقان و مرند، به طور کامل به پایان رسیده و پس از تجهیز، آماده بهره‌برداری خواهد بود.

وی افزود: عملیات عمرانی بیمارستان سراب نیز پیشرفت 65 درصدی داشته است و تا خرداد سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

اشرف‌نیا از افتتاح پروژه عمرانی میدان شهید بهشتی تبریز در روزهای آتی خبر داد و گفت: این پروژه با اعتبار 150 میلیارد تومان، از نظر حجم مسائل عمرانی و اعتبار تخصیص یافته، دارای جایگاه ویژه ای بوده و پس از سال‌ها، در دهه فجر امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به همزمانی عملیات حوزه مترو با افتتاح پروژه میدان شهید بهشتی، تصریح کرد:  پروژه میدان شهید بهشتی، از نظر زمانبندی موعد بهره‌برداری، به اتمام رسیده و عملیات عمرانی کنونی در این میدان، مربوط به حفاری‌های ایستگاه مترو است.

معاون عمرانی استانداری آذربایجان شرقی تاکید کرد: با وجود حجم چشمگیر پروژه‌های عمرانی و با توجه به تمرکز بیشتر اعتبارات عمرانی، در مناطق زلزله‌زده، اراده دولت بر این است که پروژه‌های مورد نظر در زمان‌بندی مقرر و با کمترین تاخیر ممکن، به بهره‌برداری برسند.



تاريخ : 15 / 11 / 1391برچسب:, | 7:15 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

معاون استاندار تهران گفت: در صورتی که میزان غلظت آلودگی هوا تا روز دوشنبه افزایش یابد، برای تعطیلی روز سه شنبه تصمیم گیری خواهد شد.

به گزارش ایرنا، ˈمحمدرضا محمودیˈروز یکشنبه افزود: مطابق پیش بینی هواشناسی، روز سه شنبه میزان غلظت آلودگی هوا افزایش می یابد و با توجه به کاهش دمای هوا، احتمال پایداری دوباره دما در تهران وجود دارد.

وی اظهار کرد: در صورتی که شاهد افزایش غلظت میزان آلاینده ها بویژه ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون باشیم، جلسه کمیته اضطراری کاهش آلودگی هوا تشکیل و درباره تعطیلی روز سه شنبه تصمیم گیری خواهد شد.

هنگامی که هوای سطح زمین سردتر از هوای بالای خود باشد، به دلیل آن که هوای سرد سنگین تر است، عمل مخلوط شدن هوا انجام نمی شود؛ در این حال گفته می شود هوا در وضعیت پایدار است.